Marraskuun masuasukit 2013 *helmi-maaliskuussa*

Hei
Pääsenkö joukkoonne mukaan?
Neljäs lapsi olis tuloillaan jos kaikki hyvin menee ja laskettu 19.11.2013
Kolme poikaa on -05 -07 ja -11 Ultra 27.3 jolloin näkee onko tuolla masussa mitään eloa.
Eilen tuli hieman jotain veristä vuotoa ja sehän säikäytti oikeen kunnolla.
onneksi vuoto loppunut nyt tänään.
eilen myös sain digi testiin tuloksen raskaana 2-3

T: Miisuliisa ja pallero 4+1

19.11/miisuliisa/4.lapsi/PS ja ikää 28v


(miten tuon saa punaisella?)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: TauTau
Hei miisuliisa! Ja tervetuloa! :flower:

Tekstin saat punaiseksi, kun maalaat sen, ja hymiövalikon vasemmalla puolella tekstivärit, sieltä valkkaat punaisen. Värjää sen minkä olet maalannut.

Siis ensin tietty valitset sen muokkaa viestiä.
Se ei muutu punaiseksi siinä viestinkirjoitus-ikkunassa, mutta tekstin molemmille puolille tulee merkkejä, että niiden välissä oleva värjääntyy punaiseksi kun olet viestin tallentanut. Kokeile! :)

Toivottavasti oli apua.
 
Viimeksi muokattu:
Lemmikkejä meillä on kaks kissaa joista pienempi selvästi tietää et mussa on jotain outoa, on niin hellyyden kipeä, hakeutuu koko ajan lähelle ja on niin mussukkana vaikka yleensä kamala riiviö. :D

En tiedä onko jotain psykosomaattista vai onko mulla orastavaa pahoinvointia. Vatsassa kiristää ja etoo lievästi eikä mikään syöminen maistu vaikka nälkä oiskin.
Mielelläni otan pahoinvoinnin niin tiedän tän olevan totta! :heart:

Poppari 5+0
 
  • Tykkää
Reactions: flode
Nyt uskon, että raskausväsymys on ilmaantunut elämään...Eilen olin nukahtaa töissä, illalla uni tuli täysin pyytämättä ja yllätyksenä ja tänä aamuna on ollut tuskallisin herätys aikoihin. Olisin voinut jatkaa unta varmaan monen monta tuntia vielä! Mulla on töissä hyvin vähän fyysistä aktiviteettia, että riski nukahtamiselle on iso!

Vielä ei ole kahvin kanssa ongelmia, mutta eilen illalla ruoan jälkeen närästi ihan kunnolla. En yleensä juurikaan kärsi närästyksestä.

Ekassa raskaudessa hemoglobiini oli tosi matalalla koko ensimmäisen kolmanneksen ja olin ihan sumuassa koko ajan. Nyt yritän sitten hoitaa asian paremmin ja hankkia tarvittaessa nestemäisen rautalääkkeen.

Tosi paljon täällä uusia odottajia! Tervetuloa kaikille! :wave:
 
Mylvinen: En pystyis enää muutaman viikon jälkeen toteuttamaan sitä aborttia. :( Olen mielessäni pyöritellyt että sen pitää tapahtua nyt, mahdollisimman pian jos kerran. Minulla kasvaa näköjään kiintymyssuhde raskauteen joka päivä, en pystyis siihen enää myöhemmin kun tää asia on jo nyt näin vaikea. :( Eipä ole mies näyttänyt vihreää valoa, mutta jäi eilen hiljaiseksi kun sanoin illalla, että miksi tässä asiassa ajatellaan ensin häntä ja sitten muita. Kyllä hän tietää että tämä asia on mulle todella raskas ja kärsin. Mies on kyllä yleensä sellainen että jos hän huomaa että joku asia on minulle todella tärkeä niin hän koettaa toteuttaa sen, siis jos hän voi itse asiaan vaikuttaa. Mutta tämä on niin iso asia että en usko saavani hänen mieltään muuttumaan, ainoa mitä tässä voi tehdä on yrittää olla itse kiintymättä raskauteen, eikä ole ihan helppoa yrittää ajatella näin. Vaikka mies koettaa paikkailla asiaa niin että vuoden päästä olisi ihan eri tilanne alkaa tekemään lapsia, niin se ei silti poista sitä luopumisen tuskaa tästä raskaudesta, tai puhdista omaa tuntoani.

Täällä kanssa väsyttää aivan hirveästi. Eilen koulussa yksi luokkakaveri (miespuolinen) sanoi että näytän tosi väsyneeltä, hän huomasi muutenkin että nyt ei ole kaikki kunnossa mulla. Eilen oli myös n. puolen tunnin mittainen oikein kunnon oksetus-ällötys hetki, sopivasti silloin kun koulussa oli ruokatunti. Siinäpä olikin kiva selitellä että joo flunssasta jäi vähän tällainen ruokahaluttomuus olo.. :whistle:

Mukavaa torstaipäivää kaikille mammoille :flower:
Teidän kommentit ovat olleet kullan arvoisia kun tästä ei oikein muualla pääse juttelemaan.
 
Viimeksi muokattu:
Meillä on kans kissa ja miehelle just eilen sanoin että kissa alkanut nukkumaan mun mahan vieressä öisin. Samaa tuo kissa teki kun kuopusta odotin. Jännää kuin eläin voi aavistella jotain.
Mies sanokin että turhaa sä rahaa tuhlaat testeihin kun kissa sulle kertoo ootko raskaana ( mies on aika tympääntyny tohon mun himotestailuun)


Mulla on kaikki oireet vähissä. Iltasinn oon tosi väsyny ja aamusin pirtee mikä ei mulle ole tyypillistä. maha on iltasin tosi turvonnut. Ihme unia myös nään mutta siinä ne melkeen sitte onkin. Ei pahoinvointia,finnejä tai muutakaan.
Aiemmissa raskauksissa oon näillä viikoilla jo voinu aikas pahoin ja naama kukkinu.

t: Miisuliisa 4+2
 
Viimeksi muokattu:
Pelko Se on hiipinyt nyt mieleeni. Mulla ei ole yhtään raskaana olo. Ainoa mikä viittaa sellaseen on kipeet rinnat puristettaessa ja iltapäivän väsymys. Mutta ei edes tiheentynyttä virtsaamisen tarvetta. Ja eikös toi viimeinen oire ole merkki että kohtu kasvaa. Mitä jos se ei mulla olekaan kasvanut?! Voisin sanoa että vettä kuitenkin juon normaalia enemmän. Siis yhtä paljon kuin aikaisemmin, mutta keskiverto ihmistä enemmän. Myös se, että aamupala maistuu paremmin kuin viime viikolla pistää ajattelemaan.

Pissattaako teitä muita normaalia enemmän?

Tää on kyl niin sanonko mistä. Tiedän että kun ens tiistai ja vu koittaa, niin olen kyllä tosi peloissani. Vu on vielä iltapäivällä eli pitää pystyy olemaan töissä.
 
Aurinkoista Torstaita kaikille Mammoille!

Tervetuloa Uudet ja Onnea! :)

Mylvinen, Kiitos onnitteluista! :)

miisuliisa, hyvin teksti punoittaa. :)

KyyneltenHymy ja Minnah, infoa heti, heti, heti. :) Täällä jännään niin. :D

Rosuliina, kyllä sitä vessassa ravaa, mutta päivittäin tarve vaihtelee. Onneksi nyt ei vähään aikaan ole yöllä tarvinnut herätä vessaan.

On se kyllä jännä, että aamusta tuntee itsensä ihan normiksi, mutta kun iltaan ehtii, niin on semmoinen "michelin man" olo. Mulla ei yleensä aamusta ruoka maistu, mut nyt pitää saada voikkari jo ennen puolta päivää. :)

Meitähän on jo hurja lauma, ja reilusti pari viikkoa vielä tätä kuuta. Taitaa satanen mennä iisisti rikki. ;)
 
Viimeksi muokattu:
Tuo Murri76:n kuvailema Michelin ukko saa täälläkin vallan aina iltapäivästä. Aamulla vielä näkee vatsalihakset ja illalla on one pack:)

Herään minäkin öisin pissalle, mutta niin on ollut ennen raskauttakin. Urheilutaustani takia olen aina juonut paljon ja siten ravannut vessassa.

Mutta täytyy nyt vaan muuttaa ajattelua positiivisemmaksi.

Rosuliina 6+4
 
  • Tykkää
Reactions: murri76
Olen nyt muutamana aamuna heräillyt puoli 5, tympeää... Mutta ehdinpähän pikalukea koko ketjun läpi. Ihanan monta Kysiläistä on jo nyt mukana! :)
Laitoin FB tietojani yhdelle teistä ryhmän ylläpitäjistä. ;)

Kummallista kun on näin "oireeton" olo , itsellä siis kaksi raskautta jo aiemmin ja aika voimakkaat oireet on ollut, pahoinvointia ja loputonta väsymystä, nyt ei juuri mitään. Onkohan kaikki ok? Saahan nähdä miten tässä käy. Alkuraskauden ultraan en ajatellut mennä jos ei mitään erikoista ilmaannu. Neuvolaan voisi soitella ensi viikon loppupuolella, sillä ei niin kiirettä ole. Kiinalaisen kalenterin katsoin, poika pitäisi tulla. Edelliset 2 eivät kyllä pitäneet paikkaansa. :D Hankinnoista: vaatteita joutuu ostamaan, kaikki on myyty tai annettu pois, pakkausta en ota, kun yksi on jo, aika vähän siitä tuli meillä tavaraa käyttöön. Rattaat ja sänky on tallessa, pienempiä juttuja on hankittava lähempänä la:ta, kun uskaltaa.

Töihin pitäisi tästä illaksi lähteä. Lapset sairastavat kotona. Mukavaa alkanutta päivää kaikille! :)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: murri76
Täälläkin iltaa kohden kyllä turvotaan ihan kivasti.. Mä en nyt hirveetä eroa huomaa vessassa ravaamisen suhteen mutta joka yö on pitänyt nousta vessaan, että kyllä se nyt vähän on tihentynyt.. Tänään tuli 3viikkoa kun testasin positiivisen ja poltin viimeisen tupakan! Huii kun se aika menee nopiaa, vaikka välillä tuntuu että ekaan neuvolaanki on ikuisuus.. Mutta noin vain 3vk viikkoa on mennyt. :)
 
  • Tykkää
Reactions: murri76
Kävin eilen ostamassa elämäni ensimmäisen digitaalisen testin ja viimeyönä näin unta et olin tekemässä sitä ja siihen näytölle ei tullu "raskaana" vaan siinä oli niinku sekunttikello joka juos nopeeta vauhtia. Sit tuleva mummo sano siinä unessa "mikähän siinä on että heti ku ollaan raskaana niin muututaan ihan pöljiks?".. :LOL:

Sit oli pakko nousta ja tehä se testi ja kyl se sit näyttikin et raskaana 2-3...huh. :D

Poppari 5+1 :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: murri76
Hellurei mammat :)!

Tsemppiä kaikille joilla on pahoinvointia! Hyvässä muistissa edellisestä raskaudesta, kun aamulla kesken syönnin piti rynnätä vessaan, ja aina ei edes kerennyt vessaan asti. :x Nyt ei ole vielä edes hajuherkkyyttä, mikä on outoa. Ja kahvikin maistuu edelleen.

Rosuliina ei kannata liikaa huolehtimaan tuosta oireettomuudesta, kun kaikki raskaudet on kuitenkin niin erilaisia. Ja voihan olla että ne kaikki mahdolliset raskausoireet saapuu yhtäkkiä oikein rytinällä. :D
Eikös se alkuraskauden lisääntynyt virtsaamistarve johdu kiihtyneestä aineenvaihdunnasta? Ja sitten loppuraskaudesta kohtu painaa jo virtsarakkoa, ja saa taas ravata vessassa.

Turvotusta esiintyy myös täällä, ja varsinkin iltaisin maha on kunnon pallo. Jotenkin on alkanut ahdistamaan tuo painon nousu. Tuntuu että nyt jo olisi painoa tullut monta kiloa. Varmaan kyllä myös tuo turvotus vaikuttaa.. Ruokahalukin on valtava, ja tuntuu että olen kokoajan syömässä jotain. Ja vaikka todellakin ajattelen, että raskaus ei ole mikään syy mättää ruokaa, niin siltin huomaan välillä ajattelevani, että kyllä mä nyt voin tätä pullaa syödä kun oon raskaana.

Onko muuten muut tunteneet kevyitä supistuksia? Itsestä tuntuu, että aivanko mahassa tuntuisi välillä sellainen kovetus, eli ihan niinkuin supistus. Pitäiskö huolestua??
Eilen myös huomasin kun makasin mahallani, että mahassani tuntui joku möykky. Voiko kohtu olla jo kasvanut tässä vaiheessa, että sen tuntee? Edellisessä raskaudessa muistaakseni ei tälläistä ollut.

KyyneltenHymy ja Minnah Teilläkös oli jo tänään jo eka ultra? Tänne sitten kertomaan! :)

Lopuksi vielä tervetuloa uusille!:flower:
 
Meilläkin kissa reagoi,ihmettelin kun alkoi nukkumaan niin kiinni minussa,sitten muistin että niin se on ollut näiden edellistenkin kanssa,että lähellä alkaa nukkumaan.

Mulla ei ihmeempiä oireita vielä ole,väsymys sekä selkeä masun turvotus.Kolmatta kun odotin niin masu kasvoi todella nopeesti,saas katsoa miten käy tämän kanssa.
Pahoinvoinin alkaminen vaihdellut jokaisen kanssa erinlailla,että tässäkin ootellen että millon alkaa,mulla ollut pahatkin pahoinvoinnit yleensä.
Mutta jokainen raskaus on erinlainen :)
 
Ihanaa Kyyneltenhymy!

Mitenkäs ku olen ymmärtänyt, että raskauden aikana aineenvaihdunta päinvastoin hidastuu?!
Itse ainakin huomasin heti plussattuani, että vatsani ei enää toimikaan kellon tarkkuudella aamuisin:)
 
Tervetuloa taas uusille ja hieno kuulla, että kaikki oli hyvin kyyneltenhymyllä :)

Oireita ei vieläkään oikein ole. Väsymystä kyllä, mikä osittain johtuu noista huonosti nukutuista öistä. Vauva ruvennut heräämään nyt kahteen otteeseen yöllä tällä viikolla. Toivottavasti olis vaan väliaikaista. Velliä meinattiin kokeilla, kun tuota maitoa menee ihan mahdottomasti. Soseita on maisteltu nyt pari viikkoa ja ei ole vielä vaikuttanut mitenkään.
Välillä myös ollut pientä huimausta. Vessassa ei ole tarvinnut ravata vielä, yöllä tulee kyllä käytyä samalla kun vauva on herännyt. Turvotusta on jonkinlaista myös vatsassa. Pientä kuvotusta välillä on, etenkin aamupalan jälkeen, mutta ei kovin pahana. Viime raskaudesta en nyt muista milloin alkoi se pahoinvointi. Muistaakseni töissä saivat tietää raskaudesta jo viikolla 7 tai 8 kun olin sen takia poissa ja sairauslomatodistuksessa luki tuosta raskaudesta. Muutaman viikon taisin poissa olla töistä, kun osaltaan on asiakaspalvelua ja ei kovin kiva jos alkaa yökkäilemään siinä. Vaikka en oksentanutkaan kuin yhtenä iltana.

Onneksi mies pääsee tänään ja huomenna jo aikaisin pois töistä niin saattaa saada päikkäritkin otettua helpommin.
 
Niin, en muistanutkaan tänne päivittää, että peruin sen VU ajan. Ei oikein aikataulut sopineet, niin peruin sen sitten. Enkä taida uutta varata, kun jotenkin niin varma ja rauhallinen olo ollut viime päivät. Soittelen neuvolaan, josko ne aikaistais neuvola-aikaa, ja pääsisin ultraan sitten siellä. Selviäis millä viikoilla mennään. Kuitenkin 3+ on digiin saatu alkuviikosta.
Ja pahoivointi. Se on tullut nyt jäädäkseen.. Kokoaikainen öllötys on, ja eipä oikeastaan mikään ruoka maistu, paitsi hedelmät. Ja mitä kirpeämpi niin sen parempi. Nyt ollaan sitten syöty kiiwiä ja passionia ihan urakalla =)
 
Lemmikeistä kun kyseltiin, niin meillä on yksi koira, joka otti esikoisen kovin hyvin vastaan :) Mutta suoraan sanottuna pikkuvauva-aikana ja välillä edelleenkin on hankalaa ja rasittavaa lähteä rattaiden kanssa pihalle lenkittämään koiraa jos mies on töissä ja olen kolmistaan koiran ja pojan kanssa. Pikkuvauva-aikoina saatiin kyllä koiran lenkitysapua, onneksi... Että jos toiseen kertaan miettisin niin olisin tehnyt lapsen ensin ja sitten joskus myöhemmin ottanut koiran, vaikka koira onkin tosi rakas.

Varasin eilen neuvolan kun koitin saada sitä vähän ujutettua samaan käyntiin pojan neuvolan kanssa, mutta kuulemma mun neuvolakäynti kestää ainakin sen tunnin, joten noin pienen kanssa ei toivoakaan :D Mua himottais hirveesti varata se VU, mutta mies on toista mieltä... Mäkin kyllä vähän nuukailen sen kanssa.

Oireita ei ole oikein mitään valtavia, mutta eipä ollut edellisessä raskaudessakaan. Pahoinvoinnista mulla ei ole mitään käsitystä, kun en raskaana ollessani oksentanut kertaakaan vaikka kuvotusta kyllä oli. Koputan puuta :D Rinnat on kyllä tän viikon aikana kasvaneet jonkin verran, sen verran että pelkään viikonloppuna raskauden paljastuvan appivanhemmille mentäessä :D Täytyy piilotella... :DD Norminippailuja on alavatsassa tuntunut aina välillä ja ihan järjetön väsymys pamahti eilen alkuillasta.

Eka neuvola 8.4
 
Heipparallaa!

Vieläkö mahtuu joukkoon?

Täällä odotetaan kolmatta tulokasta. Esikoinen on 04/11 ja kuopus 09/12 ja tämä kyytiläinen olisi sitten 11/13. Ikää mulla on 23v :) Lasketusta ajasta en oo ihan varma, koska edellisestä raskaudesta kerkisi tulemaan vaan 1 kuukatiset, joten villi veikkaus olisi 16.11.2013 ! :) :heart:

Olen tällä lueskellut teidän juttuja muutamia sivuja. Hassua kun Minnah88 siellä toivoo pahoinvointia, täällä se on "pahin" pelko! :D ( ei nyt ehkä pahin..;) ) kaksi raskautta menny ekat viikot yrjötessä niin kovasti toivon että tää menis helpommin, mutta totta, kyllä se pitää mielessä että millä asialla liikutaan :D

Niinu86 voi itku mikä tilanne :( ihana ajatus sulla että haluaa suojella sitä masussa olevaa alkua. Niinhän se meillä äideille usein on että suojeluvaisto herää, halutaanhan me suojella myös vastasyntynyttä vauvaa, ilman alkiota ei synny vauvaa. Toivottavasti teillä tilanne ratkeaa, eikä kenellekkään jäisi hampaankoloon mitään. :hug:

hei oletteko te VU:ssa kävijät menneet siis yksityiselle? Minkä hintaista se on? Millä syillä sen voisi saada neuvolan kautta?
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä