Marraskuun masuasukit 2013 *helmi-maaliskuussa*

Ei tämä perjantai nyt kovin hyvin alkanutkaan, vaikka aamusella "juhlistin" kovin kipeitä tissejä... Nyt tuli täälläkin sitten vaaleanpunaista vuotoa hiukan ja mukana muutama veriviiru. Ja yhdistettynä ne eiliset menkkamaiset kivut, ei jotenkin vaikuta kovin hyvältä :( Toivottavasti en ketään pelottele, mutta samalla tavoin ja samoilla nurkilla on alkaneet aiemmat keskenmenot niin kyllä pelottaa ja kovasti. Katsotaan mihin suuntaan tilanne kehittyy.
 
Moikka kaikille!

Plussasin tiistaina 12.3. kolmen kuukauden yrityksen jälkeen ja laskettu aika on 18.11.2013. Olen niin täpinöissäni että tekisi mieli kuuluttaa koko maailmalle! Oli pakko tulla hehkuttamaan tänne muiden plussanneiden palstalle. Onnittelut muillekin! :) Jännitän kovasti ensimmäistä neuvolaa joka on 5.4. Toivon mukaan kaikki on hyvin :) Kyseessä on toinen raskaus, ensimmäinen lapsemme on nyt 3-vuotias.
Liittyisin mukaan marraskuun odottajiin jos mahdollista :)
LA 18.11. / Mirkkeli_ / 22 vuotta / 2. lapsi / TAYS

-Mirkkeli_ 4+4.
 
Viimeksi muokattu:
Sona82, Häijyli ja CoffeeBreak VOIMIA! Ja toivon sydämestäni, että vuoto olisi harmitonta :heart:

Niinu86 IHANAA!!! Oot ollu ajatuksissani ja on ihana lukea ilouutisia :heart:

G: Mua saksittiin esikoisesta, sillä tarvittiin imukuppia apuun, jotta pään asento saatiin pojalta korjattua. Mikään ei tuntunu pahalta, koska taisivat tuikata jotain puudutetta alakertaan. Itse pelkäsin välilihan leikkausta hirveesti, mutta se ei ollukaan niin paha mitä oletin etukäteen., Joskin istuminen oli vähän hankalaa synnytyksen jälkeen ;) Mutta tuskin kenellekään mitään herkkua, on leikelty tai ei :)
 
  • Tykkää
Reactions: murri76
Kyyneltenhymy mullaki on neuvolan mukaan la 29.10, omien laskelmien (oviksen) mukaan 2.11 tai 3.11.. ultraan silti luotan, sillä se kertoo oikean koon ja raskauden keston. Muistan kuulleeni, että ennen 10-12 viikkoa jokainen alkio kehittyy miltei tunnilleen samaan tahtiin niin NP-ultran jälkeen ei voi enää la:ta muuttaa, koska silloin tulee kasvuun muutoksia eri vauvojen välillä.
 
Kaipa mäkin nämä sitten uskallan jo antaa listalle päivitettäväksi.
VU 21.3
Neuvola 25.3

Mä olen joskus joissain asioissa vähän hölmön taikauskoinen, hyvä kun uskalsin nuo ajat omaan kalenteriin merkitä :) Aikani jahkattua ja asiaa viivyteltyä sain vihdoin peruttua myös eiliselle sovitun aloituskäynnin julkiselle lapsettomuuspolille ja ihan paniikissa nyt sitten odotin eilistä kun olin ihan varma, että tää menee ihan kiusallakin kesken just sinä päivänä kun luovun paikastani jonossa. Eilisestä kuitenkin selvittiin, niin kuin kaikista päivistä tähänkin asti. Rivien välistä saattaa siis pystyä lukemaan, että hiukan täällä lapsettomana ja lapsettomuudesta kärsineenä vielä kärvistellään uskon ja epäuskon kanssa. Oireet on pysyny ennallaan, eilen kylässä käväisi jopa orastava etova olo, mutta se katosi onneksi juoksulenkille. Onko kellään muulla vatsalihakset kipeät? Mulla on packi jotenki tosi kireä. Harrastan sellaista lajia jossa tulee aina välillä äärivenytyksiä ja niissä huomaa hyvin, ettei oikein tahdo venyä. Mistähän tää voi johtua?

Ihanaa, että ensimmäiset olette päässeet jo kuulemaan hyvät ultrauutiset, toivottavsti putki jatkuu meidän muidenkin kohdalla. Ja valtavasti tsemppiä teille kaikille tuhrujen kanssa painijoille.

Sandaali 5+6
 
  • Tykkää
Reactions: TauTau ja murri76
Tipunen8, mul ne ei jostain syystä puuduttanut. :( Oli ilmeisesti kiire. Isäntä puhui jälkeenpäin, että olisi seuraavaksi tehty hätäsektio, onneksi ei tarvinnut.

Sandaali, paikat ne vaan löystyy... :) Ensi viikollakin lisää jännättäviä. :) Ihan hyvä, ei ehkä itsekään olisi kaiken aikaa omaa napaa tuijottamassa, kun jännää muita. ;)

Onnea ja tervetuloa Mirkkeli ja Julyspirit! :flower:
 
Viimeksi muokattu:
Mullakin hätäsektio oli kaksikertaa kätilön puheissa. Ensimmäisen kerran, kun anestesiahoitaja onistui laittamaan epiduraalin väärin ja iski järkyttävä päänsärky. TOinen oli ponnistusvaiheessa, kun poika ei meinannut suoristaa päätään vaikka imukupilla yrittivät auttaa. Mutta onneks vaan hoin : "mä vielä ponnistan" ja ponnistuksen yhteydessä poju suoristi pään ja sain synnyttää alateitse. Silti mulla on jäänyt hirveen hyvä fiilis synnytyksestä, joten ei oo pelkoa sen suhteen. Muuten kyllä tämä raskaus (vaikka onkin niin tovin vasta kestänyt) on pelottanut 100 kertaa enemmän kuin ensimmäinen. Tieto lisää tuskaa, vai miten se meni..

Korjaus: siis sektio oli toisella kerralla ja sydänäänten romahdettua ponnistusvaiheessa toinen ja se hätäsektiona puheessa . Siis mitä siitä nyt muistaa :D
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: murri76
coffeeBreak Toivon että oisi ihan harmitonta.

Kyllä kieltämättä tuntuu että oisi parempi olo itellä jos ei seuraisi niin tarkkaan näitä oloja kuitenkaan,vaikeeta on olla kyllä seuraamattakaan ;)

Hirveä nälkä ja hirveä nukutuskohtaus menossa... tänään tämä alkoikin aikasemmin,kuin muina päivinä... :D
 
Muistelin tossa vielä esikon synnytystä, reilun 11 tunnin jälkeen olin jo todella väsynyt, ja karjuin vaan :" Ottakaa se pois minusta", siihen kätilö vaan tokaisi: " Kuule, jos sä käyttäisit ton energian minkä käytät huutamiseen, tähän ponnistamiseen, niin tää lapsi olisi jo ulkona." Nolottaa ja naurattaa vieläkin.:ashamed::LOL:
 
kiitos vastanneille kovasti, ja jospa nyt uskallan omia tietoja antaa.. eli LA 15.11 ja eka neuvola 4.4, tosin ultraus ens pe 22.3, jossa selvitetää että onko tuulimuna, kohdunulk, vaiko sais oikeesti marraskuussa vauvan <3 toivon jälkimmäistä. :) jospa uskaltais täällä ahkerasti pyöriä ,aineki saa hyvän mielen, eikä mieti keskenmenoa vatsa juilimisista huolimatta.. ,nyt vast 5+2 onkohan oikein laksettu :D
 
murri76, tämä mun esikoinen, ja veikkaan et jos synnärille asti kestää, ni mä huudan kans enempi ku keskityn olennaiseen :D :D mutta, joo, täällä kans luettu kaikki googlen antamat palstat, ja kauhu skenaariot pyörinyt päässä.. tosin viime vappuna alkurask. keskenmeno, mikä- jäänyt kummittelemaan takaraivoon...
 
  • Tykkää
Reactions: murri76
Minäkin tänne uskaltaudun, tässä toisesta ketjusta kopioituna:

Taustaa sen verran, että lapsia on 2, kolmatta alettiin kuumeilemaan viime kesänä ja raskaus alkoikin syksyllä yk 1. Rv 7+2 varhaisultrassa todettiin hienosti sykkivä sydän ja kaikki hyvin siinä vaiheessa, rv 12+1 ultrassa ei sykettä enää löytynytkään Lääkkeellisesti tyhjennettiin, ja koko homma oli kuin minisynnytys. Siitäkin huolimatta jouduin vielä 6 viikkoa tuon jälkeen kaavintaan. Kaavinnan jälkeen tuli yhdet menkat ja sen jälkeen nyt sitten heti tärppäsi!

Positiivisen raskaustestin tein ekan kerran maanantaina, sitten tiistaina, sitten keskiviikkona ja taas tänään... Koko ajan on viivat vahvistunut ja menkkojen mukaan tänään olisi viikkoja huimat 4+1 :D Ja varmaan pitääkin suht paikkaansa. Olo on nyt jostain syystä luottavaisempi tähän raskauteen mitä oli edelliskerralla, mutta kyllähän ne pelot nostaa päätään kuitenkin vähän väliä...


Oireista oli täällä keskusteltu, täällä oireet painottuu selkeästi iltapäivään/iltaan, väsyttää mielettömästi, vähän pahaa oloa, palelee... Myös selkää vähän särkee. Samoin vatsaa turvottaa, tuntuu että olisi alavatsalla kireävyö tms. Suht samoja oireita kuin aiemmissakin raskauksissa. Oma olo kuitenkin jonkin verran vaihtelee, pääasiassa tosiaan luottavaisin mielin mennään, aina välillä epätoivo tämän raskauden suhteen nostaa päätään, mutta vramaan aika normaalia km:n jättämää pelkoa...

Täällä muutamille tullut vuotoja, toivottavasti olisi ihan harmittomia! Itsekin niitä vuotoja pelkään vaikkei edes kkm:n tullessa vuodellut yhtään...

murri76, onkohan meillä ollut sama kätilö, samanlaista kommenttia sain minäkin :D

Eli listaan voi päivittää LA 21.11. Stellini, 3. lapsi, KOS ja vu on 8.4. (tulikohan siinä kaikki tarvittava tieto...?)

Stellini 4+1 (voi kun aika kuluisi nopeasti jotta viikot lisääntyisi!!!!)
 
Flode eiköhän kaikki mene hyvin tällä kertaa. :) Tsemppiä!

Stellini taitaa noi kätilöt kaikki olla vähän tollaisia. ;) Itseäni tosin harmittaa, että tämä kätilö on jo jäänyt eläkkeelle. Ihan mahtava oli. :)

Niin ja Onnea! Ja tervetuloa. :flower:

Kotiemona kun olen, niin tulee vähän liikaakin roikuttua täällä.
 
  • Tykkää
Reactions: flode
Mulla ei oo leikattu kummankaan lapsen kohdalla, esikoisen aikaan tuli nirhauma ja 4tikkiä. Nuorimmaisen kohdalla kun lapsi saatiin ulos kätilö tuumas hymyillen, ei repeämiä eikä nirhaumia, ehjä olet. :) Taisin sanoa jollai aikaa että nyt repee kun kiristi niin perkeleesti. Esikoisen aikaan otin epiduraalin ja tunto oli poissa. Vaan tässä viimesessä ei semmosia keritty ottamaan. Jos synnytyksiä pitää verrata niin mieluummin menen mahollisimman vähillä puudutteilla. Jos vaan kykenen olemaan kivun kanssa. Palautuminen huomattavasti helpompaa. :) siis minun kohdalla, muista en tiedä.
 
  • Tykkää
Reactions: Erika88
Nyt on käyty ultrassa ja alkio vastasi juuri oikeita viikkoja laskettuna oviksesta. Eli 2.11 tai 3.11 on laskettu aika :) Sydänki pamppaili himmeesti näytöllä!
Menee varmaan iltaan listan päivittely ku pitää lähteä kokoukseen! Laittakaa tosiaan mielellään PUNAISELLAja mielellään oikeassa muodossa niin helpottaa tuon kasvavan listan päivittämistä :)
 
Kiitos kaikille positiivisista sanoista, aika huikeeta että tässä nyt muutamassa päivässä on käyty hirmuinen ajatusten vuoristorata läpi ja nyt kuitenkin lopulta katsomme miehen kanssa samaan suuntaan. Yhden luokkakaverin kanssa juttelin asiasta, hän on sydän ystäväni jonka kanssa puhutaan kaikesta. Hän kehoitti miettimään myös opiskeluiden kannalta, mikä sekin on tietenkin tärkeä asia että valmistuu joskus. En kuitenkaan usko että minun valmistuminen tulee tökkäämään vauvan takia, se vaan siirtyy suunniteltua pidemmäksi. Oman äitini reaktio kyllä hieman mietityttää ja pelottaa kun hänkin muistaa toitottaa aina opiskeluiden tärkeyden perään ja välillä suunnittelee asioita melkeinpä puolestani. No kai ne asiat sitten menee omalla painollaan aikanaan, eihän se maailma tähän kuitenkaan lopu.

Oireista sen verran, että olen rampannut vessassa yölläkin jo viikko ennen plussaamista.. Rinnat ovat välillä hiukan arat ja turvonneet, välillä normaalimmat. Maha turpoaa iltaa myöten, normaalisti minulla on litteä maha niin tuntuu hassulta kun maha menee ihan palloksi ja kaikki housut sitten kiristää. Pahaa oloa on ollut joka päivä, jo ennen plussaamista enemmän ja vähemmän mutta vielä siedettävissä rajoissa. Tunteet on herkässä, tänään on jo kahdesti tullut ilon kyyneleet silmiin mitä normaalisti ei ihan herkästi tapahdu. :)

Eppari tehtiin mulle esikoisen synnytyksessä, ei oltais muuten saatu tyttöä pihalle (olin jo tunnin tikistänyt tuloksetta). Käsitykseni mukaan ainakin täällä PKKS:n saikulla tekevät aika helpolla epparin.

Vitamiineista ostin multivitan normi versioo, mulla oli aikaismmin sitä plus versiota jossa on a-vitamiinia ja sitähän nyt ei saisi popsia raskaana ollessa.


Onnea kaikille plussanneille minunkin puolesta! :flower:

coffeeBreak toivotaan että kyseessä olisi vain harmiton vuoto!

Niinu 4+4
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: murri76

Yhteistyössä