Marraskuun masuasukit 2013 *helmi-maaliskuussa*

Onnea kaikille plussanneille!

Kertomisesta ; itsehän sain varmistuksen siis eilen ja nyt tietää jo kaksi parasta ystävääni, mies ja mun oma äiti. Halusin kertoa noille ihmisille joilta tiedän saavani tukea aina vaikka tapahtuisi mitä. Mieheni ei aio kertoa kenellekään läheiselle kun hänen ex sai keskenmenon ja sen jälkeen kaikki surkuttelivat koko ajan eikä se tuntunut mukavalta. Ukkeli ehkä vähän turhankin paljon pelkää tämänkin menevän kesken. Toki aina voi käydä mitä vain mut mun mielenterveyden vuoksi ois parempi ettei maalattais piruja seinille :D :)

En kyllä vielä itse edes ole kokonaan tiedostanut tätä asiaa. Ensi viikon olen onneksi yksin matkalla niin saa pyöritellä asiaa mielessään jos se sitten vaikka valkenisi :)
 
  • Tykkää
Reactions: flode
Huomenta vaan kaikille!

Mulla on hävinnyt vatsan turvotus aikalailla kokonaan, mut meetwursti pistää kavahtamaan ällötyksestä. Mies pyysi eilen tekemään pari metukkaleipää itselleen mut jouduin sanomaan et ton ällötyksen saat ite laittaa ja suukkoja ei tule vähään aikaan. :D Eikä siitä oo kauankaan ku itse söin sitä suoraan paketista. Hyih..

Ja tissit on edelleen isot ja arat, varsinkin sillon illalla kun ottaa rintaliivit pois niin tuntuu et ne painaa selän kumaraan vaikka ei isoja lolloja olekaan..mies välillä haaveillen kattoo mun uutta tissivakoa ku se on ainoo mitä se voi niille tehä kun sattuu niin pirusti. :D

Kertomisesta että meillä ei kukaan muu tiedä kuin me kaksi vasta ja ensi viikolla neuvola ja toivottavasti VU porukka. Päätettiin et mietitään kerrotaanko VU kuvan kanssa isovanhemmille ja muillekin vai odotellaanko suosiolla sinne NP ultrakuviin. :p Meidän porukat on vähän sellasia et ne ei usko ellei ole todistusaineistoa. :D

Poppari 5+3 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Miini ja Daisy D Pahoitteluni :hug:

Kaunis aurinkoinen päivä on tänään :heart:,mun päivä mennyt ihan rennosti ottaen ja kävin saunassakin jo :) Viikonlopun kannalta ottaen siis ;)

Kahvista : Juotteko kahvia tai yleensäkkin maistuuko enään edes,kun kaikilla kuitenkin menee vähän eri tavalla nämäkin :)
- Itse juon maitokahvia sen 3 kuppia päivässä,ennen olin kyllä kahvin suurkuluttaja mutta heti vähensin kun sain tietää että plussa on kehissä :)
Sen kiinnitin huomiota,kun yleensä juonut vain mustana ilman sokeria yms niin ei enää maistunut yhtä hyvälle,maitokahvi maistuu kyllä hyvin :)


Kertomisesta : Niin olen ihan vapaasti kertonut,jos sitten jarrusukatkaan ei auta pitämään mukana pientä niin sitten katson että luonnollista,enkä voi mitään,mutta olen halunut jakaa tämän asian.
3 vuotta kun melkeinpä yritettiin neljättä niin ei sitä meinaa sukissaan pysyä kun tajusin että plussahan sieltä tuli :):heart:
 
Viimeksi muokattu:
Lopetin kahvin muutama kuukausi sitten päänsärkyjen vuoksi.

Kaksi kaveria odottavat lähes viimeisillään ja yksi yrittää. Muista en tiedä, koska ihmiset panttaavat tietoa ensimmäisen kolmanneksen.
 
Ei ole lähipiirissä muita odottajia, yksi etäisempi tuttu tosin on sit.
Ei olla kerrottu vielä kellekkään, viimeistään varmaan sit ultran jälkeen omalle äitille kerron. Nyt en vielä "uskaltanut" kun äiti kävi kylässä. Kun melkein arvaa sen ensireaktion, kun siis tuo esikoinenkin on vielä noin pieni. Vaikka veikkaisin kyllä, että hyvin ottaa vastaan tänkin tulokkaan, se ensireaktio saattaa vaan olla vähemmän innostunut. :D

Kahvia juon sen verran kuin ennenkin, eli vaan yhden kupin aamulla. Esikoista odottaessa meni 2-3 kuppia kun töissä tuli sit juotua myös.

Töissä olen kuljetusalalla, mutta tällä hetkellä siis vanhempainvapaalla. Viimeksi jäin töistä pois viikolla 30, kun raskasta hommaa ja pitkiä päiviä. Vaikka koitin saada helpompia vuoroja, mutta eihän se sitten onnistunut niin oli pakko saikulle jäädä.
 
Helou! Uutena hyvin varovasti astun mukaan. Kolmas lapsi on tulollansa ja luultavammin marraskuun puolen välin jälkeen menee la. Ilmoittelen, kun jotakin varmaa on ilmoittaa :) edelliset kuukautiset kesti 17 päivää ja sitä edelliset oli alle viikko ennen näitä jumbovuotoja. Toivoisinkin pääseväni neuvolan kautta varhaisultraan.

Ikäeroa tulee roimasti, nuorempikin aloittaa jo koulun syksyllä. Tuntuu kuin ensimmäistä kertaa olisin raskaana, kun on niin kauan edellisestä.

Takana on myös muutama km, kuopuksella oli kaksonen, jonka kehitys loppui jossain vaiheessa ja yksi syntyi. Yksi km vuosi sitten oli rv 14, jolloin myös kaksoset. Saas nähdä montako tällä kertaa ;) yksikin riittäisi.

Lueskelen nyt tän pitkän ketjun.
 
  • Tykkää
Reactions: TauTau
Moi kaikille!

Tervetuloa kaikille uusille, ihanaa kun meitä on jo näin paljon! :heart: Ja pahoittelut vielä Miini ja Daisy D. :hug:

Soittelin tossa viime maanantaina neuvolaan ja sainkin ajan jo ensi viikolle eli mulle voi kanssa päivitellä Neuvola 19.3. Mieskin jo ilmoitti lähtevänsä sinne mukaan :) Kiva kun sekin on tästä niin innoissaan, on joku jonka kanssa jutella.

Ei olla nimittäin kerrottu raskaudesta kun miehen vanhemmille ja sen siskolle ja tän miehelle. Ite en vielä halua kertoa omille vanhemmille lähinnä siks kun vähän pelkään niiden reaktiota. Ne on aina toitottanu että ensin pitää mennä naimisiin ja hommata vakkarityö yms. ja sitten vasta lapset. Ehkä huolin vaan turhia ja ne ottaakin asian hyvin. Luultavasti kerrotaan niille sitten ekan ultran jälkeen. Kavereille en taas millään malttais olla kertomatta! Haluun nähdä niiden reaktiot ku oon kumminki ensimmäinen meidän "kaveripiiristä" joka on raskaana :) Täytyy vielä odotella kun haluaisin kuitenkin ensin kertoa omalle perheelle ja sit vasta kavereille :)

Töissä oon vielä pari viikkoa osa-aikasena yhessä firmassa. Teen siellä toimistohommia ja pian alotan samassa paikassa kouluun liittyvän harjoittelun ja työskentelen kesän loppuun asti. En usko raskauden vaikuttavan töihin sen kummemin jos kaikki menee hyvin. Lopetan työt kuitenkin pari kuukautta ennen h-hetkeä. Koulustakin valmistun vuoden loppuun mennessä.

Mulle iski torstai-aamuna ihan kauhean huono olo ja oli pakko käydä oksentamssa ennen töihin lähtöä :x Sama toistu perjantaina. Tänäänkin on ollu aika huono olo eikä ruoka oikeen maistu. Lisäks on kova jano koko ajan, minkä seurauksena vessassakin saa ravata kiitettävästi. Mitähän vielä.. Sain jostain napattua flunssankin ittelleni :D Aleneeko muuten vastustuskyky paljon raskauden aikana?

Kahvia menee yksi kuppi aina silloin tällöin, ei kauheasti tee sitäkään enää mieli. Mitään outoja mielihaluja ei myöskään oo vielä ilmaantunu. Tällä hetkellä alas menee oikeastaan vaan hedelmät, kasvikset ja kana tuon huonon olon takia.

Tulipahan jaariteltua pitkä teksti :D En oo käynyt kirjottamassa alkutervehdyksen jälkeen ni nyt olikin jo paljon asiaa :)

Mukavaa lauantaita kaikille!
 
Voi älytön, kuinka paljon meitä on!!! Ei mitään mahdollisuutta lukea kaikkia sivuja läpi, eli ihan olen tipahtanut kärryiltä koko pinosta :O Kolmivuorotyö ja viisi vanhempaa lasta kotona takaavat sen, ettei tartte liikaa tässä koneella istua...

Tervetuloa kaikille uusille ja halaukset :hug: menetyksen kokeneille. Toivotaan teille pian uutta tärppiä.
Tattis Minulla kanssa kolmas lapsi tulossa ja nuorimmainen täytti justiinsa 7v, esikoinen parin kuukauden päästä jo 10v. Tuntuu samalta kuin sinusta, ihan kuin olisi ensi kertaa raskaana!
Kaikki tuntuu uudelta ja ihmeelliseltä ja omaa kroppaansa kuuntelee ihan erilailla kuin silloin parikymppisenä. Jänniä asioita :)

KertomisestaMeillä tietää vasta minun sisko, jonka kanssa jo jaettiin yrittämisaika ja nyt hän on raskaana myös, jonkin verran minua kylläkin pidemmällä. Ihana, kun on omasta siskosta kanssa-odottaja :heart: Myös paras ystäväni tietää, kuten tiesi myös yrityksestä.

Minulle voi merkitä 1.neuvola ja varhaisultra 4.3.Oma olo on ollut hirveä, pahoinvointi on kovempaa kuin kahdesta edellisestä yhteensä, sairaslomaakin jouduin hakemaan pari päivää. Huimaus, pahoinvointi, heikotus ja väsymys. Fyysisesti raskaan hoitotyön kanssa aikamoinen yhdistelmä :ashamed: Jospa tämä tästä kohta helpottaisi.

Tiukunen 7+0
 
Tiukunen1982: esikoinen mullakin täyttää pian 10v :).

Kaikki tarvikkeet on hankittava, ajattelin kuitenkin tällä kertaa harkita vähän pidempään, mitä oikeasti tarvitaan ja mitä ei..äitiyspakkaus varmaan otetaan.

Sukupuoli olisi kiva tietää, tyttö ja poika jo meillä on, tyttöolo tälläkertaa:)
Tattis
 
Viimeksi muokattu:
Pahoinvointia mulla ei ole vielä ollut olleskaan,olen kieltämättä kummastellut.
Oli jo ihan pakko tehdä testikin tänään että onko viiva vahvistunut yhtään,ja olihan se tarpeeksi tumma,kaikki muut perus oireet on,mietin vähän jo että oiskohan viikot ihan oikeinkaan,voi hyvin heittää viikollakin.
Tuota kolmatta neitiä kun odottelin niin menin 12 viikon ultraan ja olikin 2 viikkoa jäljessä sitten kuitenkin,sillon kierrot ollut hyvin sekavia yms.

Ruoka ei ellota mitenkään,maistuu itseasiassa todella hyvin... Suklaa maistuu vähän liiankin hyvin.. täytyy seurata ettei tule liikaa syötyy hyvää ;)
Lähtö paino mulla tähän raskauteen oli 47,9kg . . . Mä tykkään aina vähän seurata tätä painoa,ettei tule liikaa tekemistä raskauden jälkeen eli se ylimääräisen syömisen aiheuttama liikakilot :)
Kaikkien tyttöjen jälkeen olen saanut timmiin kuntoon kyllä itseni,saa kattoa miten käy neljännen jälkeen jos luoja suo..
Kaveri heitti suoraan ettei kuulema tässä iässä enään tulla raskauden jälkeen timmiin kuntoon :D

Mulla vanhin neiti täyttää 11v,keskimäinen täytti tossa vasta 9v ja kolmonen täyttää marraskuussa sitten 5v :)
 
Iltaa!

Niin ne mielialamuutokset, jep, tänään astui kehiin. Lähtö mummolaan, aiheutti mulla ihme raivareita, kun miestä piti joka asiassa olla neuvomassa, kyllähän sen pitäis jo tietää mitä hoitolaukku pitää sisällään. Arskat?, no siellä pirun hoitolaukussa, jotta kulkee aina mukana. Missä se öljypullo? Ei nyt s***tana sentään. :D

Lisäksi ON: Millä hitolla piilotan tämän pömpän? No tarpeeksi iso fleecehuppari.

Joo...

No, appien koiraneiti ei merkannut raskauttani, tosin koe meni siinä mielessä pieleen, että sillä oli juoksut päällä. Eiköhän se paremmin haista omansa silloin ;)

Tämä päivä onneksi lopuillaan, huomenna paremmin. :)

Miramei, Floden tiedot 25 sivun lopussa. :)
Avitan vain :)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Miramei ja flode
Iltaa..
On jäänyt kirjoittelu muutamalta päivältä, oon kyllä käyny aina lukemassa mittee teille kuuluu. :)

Voimia surun kohdannaille, tiedän miltä teistä tuntuu. :hug: Aika parantaa kuitenkin haavat ja se plussa ja pikkuinen sieltä vielä tullee. :)

Niinu86 Oon niin onnellinen sun puolesta! :kiss: Onneksi miehes päätti kuitenkin asian teidän kaikkien parhaaksi! Toivotaan että kaikki menee paremmin kun hyvin. :)

Napailua: Täällä isäntä lämmitti makkaraa päivällä mikrossa ja voi sitä hajua.. Ihan piti käyä norjaa juttelemassa vessassa. Tästäkö tämä nyt alkaa? :$
Turvotusta on kyllä tullu ihan urakalla, maha röllöttää ihan kaaheen näkösenä. Jospa se siitä alkais palloksi muuttumaan pian. :)
Päikkärit on ruennu olemaan tarpeen ja pinna on niin kireellä että ei tarvii miehen välillä kun väärin kahtoo sisäinen Justiina ottaa vallan ja voi sitä valittamisen määrää! :kieh: Ärsyttää ihan ihteeki kun oon niin ärsyttävä. :headwall: Ens keskiviikkona pääsen ultraan, sillon omien laskujen mukaan 6+4, jospa siellä sykkeet näkyis. :)

ViiruP&MasuAsukki 6+0 **Poks!**
 
Huomenta! Tääl on päivät juossu nopeeta, ei oo ehtiny ajatuksella lukea :( Mutta nyt ajatteilin istua ja lukea urakalla :)

Kotona en lähtis synnyttämään, sen verran kipuherkkä olen ja väliliha leikattiin pojan leikkauksessa, muutenkin repesin niin paljon ettei mulle uskallettu sanoa tikkien määrää. Jos toisella kertaa säästyis pikkasen? :D

Niinu86 hienoa että pääsitte miehen kanssa yhteisymmärrykseen! :) Onnea ja asioilla on aina tapana järjestyä :hug: Nii ja meil on sama synnytys sairaala ;)

Tervetuloa uusille :wave:

Miramei onnea hyvistä ultra kuulumisista :)
mulla siis kummatkin LA:t on lääkärin laittamia, mutta todennäkösesti sekoillu ja laittanu raskauden pidemmälle jonka mukaan nyt elän seuraavaan ultraan!

miini91 ja Daisy Dvoimia :hug:

Miramei mun sairaala on PKKS :) Tiedän että mun vika kun en oo saannu aikasemmin sitä kirjotettua yhteen :D

Niin tääl oli tosi hyvä neuvola käynti, terkka oli mitä mainioi! Ei oo onneks oppikirjasta lukia, vaan tehdään kaikille sopivaks käynnit :)

KyyneltenHymy 7+2 ?!
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: murri76 ja Miramei
Tänään 5+0

Oon kertonut äidille, siskolle ja yhdelle ystävälle.

Eilen alkoi itkettää, kun katsoin supernannya!! ja kiukustuminen tulee myös tosi helposti. Tänä aamuna vähän heikottaa ja vatsan puolellekin on tullut tuntemuksia. Aiemmin kun kirjoitin, että tuntuu vaan selässä.

Eläimistä joku tuolla kysyi, mulla on 2 koiraa, hevonen ja poni. Koirat ja poni saa olla, mutta hevosen suhteen en vielä tiedä, sen yritän varmaan lainata hetkeksi jonnekin. Asustaa kuitenkin täysihoidossa ja on isoliikkeinen ja muutenki iso, en usko, että tuntuu hyvältä ratsastaa kauhean kauaa. Lisäksi on kallis pitää :p (eikä vielä ole löydetty sellaista taloa, mihin saisi hepatkin omaan pihaan.)

Täällä on hirveä vimma perustaa vauvantarvike-aarrelaatikkoa jo nyt :D miten teillä muilla ? selailen kaikkia vauvan ja äitiystarvike-nettikauppoja jne. ihanaa <3
 
Paha olo tulee näköjään heti, jos ehtii nälkää pyörähtää mielessä! Aamupala pitää saada aivan välittömästi, kun sängystä nousee. Myös matkapahoinvointi mulla on pahentunut autossa.

Maha on turvoksissa lähinnä ummetuksesta johtuen. Olen lyhyt, joten mahan turvotus näkyy kyllä heti selvästi. Miten olette helpottaneet mahaa? (jotain leseitä vai mitä?)

Mulla on useita tuttavia raskaana, mutta osa on tullut niin helposti raskaaksi (ja monta kertaa), ettei niille oikein kehtaa omia pelkoja/ajatuksia/kysymyksiä jakaa. Olin jo aika rasittava kuumeilija, mutta eniten siitä "kärsi" mies :D
 
Miramei Istukka-aivot kasvaneet tähän päähän :LOL: Juu, 4.4 neuvola ja VU.

Minusta tuntuu, että olen muutamassa viikossa lihonut varmaan monta kiloa. Ihan niinkuin Tautau ja muutama muukin sanonut, niin paha olo tulee heti, jos nälkä iskee. Ja se tuntuu iskevän todella helposti ja tiuhaan :ashamed: Voi kun olo helpottuisi, tällä menolla lihon 30kg ennen marraskuuta :O

Tiukunen 7+1
 
Hei!
Sopiiko ilmoittautua joukkoon?
Toinen lapsi tulossa, esikoispoika syntynyt 12/2012. Oon itse 24v, kerkiän just täyttään 25 ennen kuin tää syntyy. Perheeseen kuuluu lisäksi ihana aviomies ja pönttö mutta rakastettava koira.

Mulla on nyt tasan 4+0 viikkoja ja laskettuaika 24.11. Neuvolaan en oo soittanut vielä, ens viikolla varmaan pitäisi.
Ei oikein vielä tunnu raskaana olevalta :D mahaa jomottelee välillä mutta muuten ei vielä pientä väsymystä kummempaa :) 24/7 merisairasta oloa ja jatkuvaa väsymystä odotellessa.. :D esikoisesta alkoi 6-7 viikolla. En oksentanut koskaan esikoisesta muttei se kaukana ollut :)
Synnytystä jännitän vähän, esikoista pusersin 25h ja imukupilla se 4235g lopulta kiskaistiin ulos. Mulla tulehtui eppari ja kohtu ja toipuminen oli aika rankkaa.. Parempaa kokemusta siis toivon.

Mä oon kertonut jo useammalle tutulle, oon huono panttaan tälläisiä, meidän vanhemmille kerrotaan np-ultran kieppeillä, äitienpäivän aikoihin.

Ootan kauheesti ultraa ja sitä että masu alkaa kasvaa vähän :)

Sairaala on toistaiseksi Keski-Suomen keskussairaala, saattaa muuttua jos miehen koulujutut vie meidät toiseen kaupunkiin.
Mulla on kaksi naapurissa asuvaa kaveria nyt samaan aikaan raskaana ja pieniä lapsia on monella tutulla, aika kivaa kun esikkoa odotin ilman vartaistukea.

Susimieli ja kuopus 4+0
 
Viimeksi muokattu:
hei vaan kaikki ja ihanaa sunnuntaita :wave:

saatiin eilen kauheen flunssan voimin muutto hoidettua ja nyt on kyllä hyvä olo sen suhteen ettei tartte enää sitä stressaa. Vaikka kaikki vähän menikin pieleen ja poika oli kotona koko muuton (piti mennä mummilaan yöksi) niin saatiin kaikki tavarat sisälle ja vielä kaappeihinkin ;) jejee.

pahoinvointi jatkuu, aikasemmin oon vaan yökkiny pöntöllä pitkiä aikoja, kunnes tänään tuli ylöskin :$ on tää vaan niin outoa kun ei esikoisesta ollut mitään :D

Mulla on yksi ystävä raskaana nyt samaan aikaan, hänellä LA on pari kk ennen minuu, meil on myös melkein samanikäiset nää edelliset lapset, alle kk ikäeroa heillä. Tosi kiva että on ystävä jolla itsellään samanikäiset lapset :) esikoisen aikaan mulla ei ollut yhtäkään raskaanaolevaa ystävää / ylipäätään lapsia kaveripiirissä. Oli aika rankkaa kun yhtäkkiä tajusin jääneeni ihan yksin :O kun jäin ulkopuolella kaikesta heidän tekemisistään, eikä yhteisiä puheenaiheita enää löytynyt. Onneksi meidän ystäväperhe kävi odottamaan vauvaa kun me olimme puolessavälissä :) nyt on tullut uusia mammatuttavuuksia. Ei sitä silloin esikoisen odotuksen aikaan tajunnutkaan kuinka tärkeää se vertaistuki oikeasti on!!! eli kaikki jotka odotatte esikoista eikä teillä ole ystäväpiirissä perheellisiä, niin yrittäkää etsiä niitä, käykää perhekerhoissa kun lapsi syntyy yms ettette jää ihan yksin!!

me ollaa kerrottu tulevasta vauvasta muutamille ystäville ja mun vanhemmille. Loput saavat tiedot sit NP-ultran jälkeen :)

en taas muista oliko muuta :p hurjan aktiivista täällä porukka, ihan tippuu kärryiltä jos ei käy muutamaan kertaan päivässä lukemassa :D

wavee 6+3
 
  • Tykkää
Reactions: murri76
Huomenta!

Tervetuloa Tattis ja Susimieli! :) :flower:

ON: Lähinnä kiinnittänyt siihen huomion, että muutamana päivänä alavatsan nippailut ja vihlonnat ovat alkaneet heti aamusta. Aikaisemmin vasta iltapäivällä. Mielialamuutoksen lisäksi huimausta, ja autossa istuminen teki häijympää, siis eilen.
 
Ihanaa, aurinkoista sunnuntaita kaikille, ja onnea uusille tulokkaille plussasta!

Täällä vietetään viikon ainoata varsinaista vapaapäivää ja ihanan hidasta aamua. Koirien kanssa pitäis lähteä ulkoilemaan ja tekemään viikon ruoka-ja eläinkauppaostokset, muuten saa oleilla ihan kotosalla. Ensi viikko onkin töissä taas hurjaa menoa, kiva kun saa vähän huilata.

Mun tekee nyt enemmän mieli kahvia kuin ennen. Kai se johtuu tuosta etten polta enää. Välillä kun töistä lähtee niin pitää hakea vielä kupillinen mukaan, ja aamulla menee se kaksi isoa maitokahvia heittämällä. Siihen kolmeen kuppiin se kyllä jää, mutta ihmettelen että maistuu, viimeksi loppui kahvinjuonti kokonaan.

Paino ei ole noussut mutta olo on kyllä aika tönkkö ja turvonnut. Rinnat on valtavat ja kipeät, ihan sellaiset imetysrinnat jo. Pitkät päällä koko ajan ja sattuu, uih! Varsinkin illalla masu on pullea ja ilmaa täys, ja ne ilmavaivat, voi elämä. Pitää varmaan taas alkaa vähentää noita viljoja, sillä yleensä rauhottuu. Pahinta on A+ jogurtti, vaikka pitäis olla päinvastainen vaikutus. 10 min syömisestä ja vatsa on kuin ilmapallo :)

Mä en ole kertonut vielä kenellekään, mieskin tuossa kyseli että miten pitkään tuon voi pitää salassa kun ei haluta sitä koko maailmalle vielä kuuluttaa. Katsotaan josko tästä "kiinni jää" mutta muuten odotan ultraan.

Mulla ei ole ketään lähipiirissä raskaana. Kaverit on samaa ikää tai vanhempia, heillä lapset jo isoja. Olishan se kiva jos olis joku jonka kanssa voisi näitä tuntoja jakaa ihan livenä. Onneksi on tämä palsta kuitenkin!

Mielialan vaihtelut ja tunneherkkyys on näköjään rantautunut tännekin! Saatan kilahtaa ihan sekunnissa, mun luonne on kyllä muutenkin sellainen mutta nyt vielä kipakampi. Ja itkin eilen ihan lohduttomasti kun katsottiin pojan kanssa Toy Story 3, varmaan viimeiset 20min meinasin ulvoa ääneen. Hassu juttu!

Pahoinvointia tulee ja menee, syöminen auttaa mutta koitan nyt oikeasti pitää ne päivän ruokailut jossain tolkussa, vielä tässä ehtii sitä painoa kerätä, ettei ihan alkumetreillä tarttis.

Liiviostoksille pitää myös kohta lähteä, ja parit uudet verskat vois ostaa, ettei noilla kotiverskoilla tarvi vetää vapaa-ajalla kauppaan jne. Tavalliset farkut menee vielä mutta helpottuneena avaan napin ja vetskan heti kun kotiin pääsen. Tänään peilistä katselin ja kyllä se kroppa on jo muuttunut, vatsaa ei saa sisään vaikka yrittäis, toki se nyt ei mikään pyykkilauta ollut 7 viikkoa sittenkään :LOL:

muoks* sen verran että lisäilen vielä tähän samaan kysymyksen.. Onko teillä ollut tässä tai aiemmissa raskauksissa niin huonoa oloa että olette tarvinneet töistä sairauslomaa? Edellisellä kerralla muistan että 16+ verenvuodosta sain viikon, muuten en saanut päivääkään vaikka työterveydessä itkin että en jaksa enää, väsyttää, paha olla enkä jaksa nostella painavia tavaroita kun supistaa. En saanut saikkua päivääkään, sanottiin vaan että raskaus ei ole sairaus, joten jäin varhennetulle äitiyslomalle ja otin kesäloman vielä siihen alkuun että vain pääsin töistä pois. Jäi pelko että jos ei saakaan saikkua vaikka olo olisi miten hirveä. Asiakaspalvelutyössä ei tosiaan ole kivaa jos on ihan henkihieverissä. Ja jos mun pitää tehdä sama ratkaisu että otan varhennetun ja kesäloman niin mähän jäisin pois töistä jo heinäkuun lopussa, eli töissä pitää kertoa hyvissä ajoin että voivat etsiä ja kouluttaa sijaisen, se kun ei käy ihan viikossa.. Kinkkinen juttu.. Eikös se niin ole että kk aiemmin alkaa ä-loma, varhennettu on 2 kk ennen LA? Pitää näitäkin pohtia varmaan siellä neuvolassa sitten.
 
Viimeksi muokattu:
Ms. Moneypenny Aika hurja juttu,ettet saanut sairaslomaa,mä sain sairaslomaa 1kk verenvuodosta ja huom. en ollut töissä silloin vain työkkärin listalla.
Ja yleensä noi huomioidaan,kävin neuvola-lääkärin juttusilla kun se niin neuvottiin mulle.
Toinen oli sitten se että mua ei voitu enää työllistää,viikoilla 28 ja eteenpäin,vauva olikin jo melkein tulossa,jolloin katsottiin että makuu asennossa oleminen on se paras..
Kyllä nuo tuollaset pitäs ihan huomioida mitä sullakin sillon on ollut.
Koska terveystila on tärkeä niin äidille kuin masu-asukille.
 

Yhteistyössä