Marraskuun masuasukit 2013 *helmi-maaliskuussa*

Heissan!

Pahoittelut menetyksen kokeneille :hug:

Tänne on taas tullut niin paljon juttua että en muista puoliakaan :) Hyvä se on että on aktiivinen palsta!

Huomenna onkin ultraa ja neuvolaa useammalla, onnea matkaan ja tulkaahan kertomaan ihania uutisia :)

(.) Mulla on rinnat niin jätti-turvonneet että töissä hävettää. Miesasiakkaat katsoo pitkään ja tasan kaikki luulee että olen käynyt jossain ottamassa silikonit, ei ne nyt ennenkään pienet ole olleet mutta nyt, huh! Ja kun ne on kipeät niin ne "tiedostaa" koko ajan, on lähinnä sellainen olo että niissä on vielä jotkut vilkkuvat neonvalot että varmasti kaikki huomaa. Pitää tilata isompia työpaitoja..
Tänään on ollut eka kunnon raskausoirepäivä, töissä öllötti ja iltapäivällä väsytti, oksennuksen maku kurkussa painettiin menemään. Kotiin tultua olin aivan raivona ja haukuin perheen kun tulivat yksitellen lämmittämään eineksiä kun mulla oli muusi ja lihapullat tulollaan, murh! Ruuan jälkeen olikin sitten veto aivan pois, kunnon iltaunet ja herätessä oksetusta.. Lenkillä kävin, niin kauan kun on ulkona olo on ok mutta taas oksettaa, röyhyttää, pierettää... Vissyä kuluu.. On tää niin ihanaa :LOL:

Enpä ollut tullut ajatelleeksi että kun alkaa tulemaan kohdun kasvukipuja niin voi olla että siellä kiinnikkeet venyy ja paukkuu, ja mistä sen tietää miten paljon niitä on kun on sektio takana. Jännityksellä odotan. Menkkakivut on todella epämiellyttävän tuntuisia, mulle tulee aina jotenkin kamala olo kun tulee sellainen kipuaalto. Ehkä se muistuttaa menkoista ja aina pelästyy että nytkö vuotaa. Onneksi niitä tuntemuksia on ollut jo vähemmän.

Huomenna poksuu 7+0, lohduttaudun sillä että ei tätä pahaoloa välttämättä jatku enää montaa viikkoa. Sen neuvolan varaaminen on mulle ylitsepääsemättömän vaikeaa, töissä pitäisi muistaa kun on vain 30min se soittoaika. Tajuan aina liian myöhään, töissä on niin hektistä enkä malta lopettaa hommia.

Mukavaa loppuiltaa kaikille ja tsemppiä huomisiin ultrauksiin/neuvoloihin!
 
  • Tykkää
Reactions: murri76 ja pupup
Pahoittelut kaikille menetyksen kohdanneille :(

Varasin VU:n perjantaille, enkä millään jaksais enää odottaa. Mulla on ollut kyllä tosi varma olo raskaudesta, koska oireet on ollu niin selvät. Valtava väsymys, palelu, rintojen arkuus jne.
Mutta eihän sitä ikinä tiedä. Mutta niinkuin joku jo tossa alkuketjusta mainitsi, että niin kauan sitä on raskaana kun on.

Aivan hirvittävä himo täälläkin on tullut vauvahankinnoille, toiveissa olisi niiiin poika, vaikka eihän sillä tietenkään oikeesti nyt niin on välii, kunhan tulee. Odottavan aika tuntuu vaan taas tosi pitkältä. Marrakuuhunhan on ikuisuus!

VU 22.3.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: tiunti
Tänään mulla onkin 5+1 (kohtahan se jo vaihtuu 5+2 :D) eikä 5+0 niinkuin laskeskelin.. Olin ihan sekaisin mennyt :) Tänään alkoi kuin salamana maanantain kunniaksi oikein viimesen päälle kuvottava olo. Aamupala ei meinannut milläään upoa ja jäikin kesken, kun yökötti. Nälkä oli, mutta mitään ei tehnyt mieli... Ja oireena vielä nämä tissit, jotka ovat vihdoin imetyksen jälkeen saaneet taas vähän "täytettä" sisäänsä :D
 
  • Tykkää
Reactions: murri76
Moni näköjään jo kohdannut menetyksen :'(

Täällä raskausoireet helpottivat hetkeksi, kunnes taas tänä aamuna oli tosi paha olo. Auto piti aamusta käyttää katsastuskonttorilla, ja eikös siinä lähdön hetkellä tullut kiire halailemaan pönttöä :x Minulle tyypillisesti murehdin ainoastaa sitä etten ehtisi ajoissa viemää autoa katsastettavaksi ku ei meinannu oksu loppua millään :LOL: Purkkaa suuhun ja konttorille, eikä enää ollu yhtää paha olo loppupäivän aikana :)

Äitiyspakkauksesta En kyllä usko tällä kertaa haluavani pakkausta, kahden vanhemman kohdalla otin.

Huomenna nuoremman 6kk neuvola, jos samalla varaisi äippäneuvolan.

Huomenna toivottavasti saa lukea paljon hyviä ultrakuulumisia, sitä odotellessa :)
 
  • Tykkää
Reactions: murri76
Pelottaa ihan kauheesti, että onko taas kohdunulkoinen..
Tuntuu vasemmalla puolella sama tunne/kipu mikä viime kerralla oli oikealla :( hcg-arvo tosin oli 2463, mikä oli viimekerralla samoihin aikoihin vaan vähän päälle 300. Tuun varmaan hulluksi tän kanssa!

Mulle saa päivittää 25.3./Harmful/VU ja N, toivottavasti pysyisi kyydissä sinne asti<3

Harmful 5+2
 
Viimeksi muokattu:
Toivottavasti Harmful kaikki sujuu hyvin.

Meitsin oireet on hävinny johonkin, tai ainakin pienentyneet. Vai sekoittaakohan nää yövuorot nyt elimistöä... Tissit on edelleen kipeet, mahassa vaan sillon tällön nippailuja ja ei enää röyhtäytä tai okseta niinkun pari päivää sitten... Toisaalta hyvä että ei okseta et pystyn töissä oleen, mutta se antais vaan itelle merkkiä siitä että kaikki on hyvin. :|

Äitiyspakkauksen aion todellakin ottaa ja oon sitä monta kertaa käynyt jo kelan sivuilla ihailemassa. Vaikka enemmän tykkäänkin väreistä, on tommonen neutraali vaalee jotenkin tietysti turvallisempi ja käy useemmille varmaan... Ja pakkaus on kyllä melko poikamainen, mutta ei se haittaa kun melko vahva poikaolo tässä onkin. ;)
 
flode, täällä ihan sama homma. Aikaisin nukkumaan ja kukonlaulun aikaan hereille vaikka saisi nukkua pidempään.Kai minä ainakin jotenkin vaistoan sen, että nyt pitää herätä, ehtii rauhassa heräilemään ennen muun perheen heräämistä.

Onko täällä kaikki menossa varhaisultraan?Mä olen vähän kahden vaiheilla. toisaalta tekis hirmusti mieli mennä, toisaalta ei. Viime yönä näin unta, että kävin vu:ssa ja kaikki oli niinkuin pitääkin :)

Äitiyspakkauksesta , en tiedä ollenkaan otanko. Taidan ensin vähän kysellä, että mitä saa tutuilta ja sitten vasta päättää.

Mä olen jo alkanut stressaamaan, että miten mahdutaan tähän meidän kaksioon sitten, kun vauva syntyy.Meitä on sitten kuitenkin 2 aikuista, 1 lapsi, 1 koira ja vauva. HUI! :D

Murri, teilläkin ollut ihana työnimi joskus :) Meillä toi Möhkö tuskin jää työnimeksi, meillä varmaan paremmin sopisi joku John McClane tai muuta vastaavaa :LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: murri76 ja flode
Pahoittelut myös täältä kaikille menetyksen kohdanneille! :'(

Väsymyksestä, mä nukuin eilen päiväunet (teen sitä kerran kolmessa vuodessa normaalisti) ! ja muutenkin voisin helposti mennä nukkumaan jo hyvänä päivänä k 19.. oon kyllä venyttäny, ettei menis rytmit ihan sekasin. Yleensä k 22 olen kyllä varmasti nukkumassa jo. Heräillyt 6-7 viikonloppunakin. Arkena herään aina viim 6lta.
Eilen oli nännit keskeltä "valkoiset" illalla, kun menin suihkuun!! huimaa. Eilen en pystynyt myöskään hillitsemään itseäni vaan tilasin sellaisen tuttipupun "lahjaksi miehen siskon vauvalle" joka siis syntyy tässä keväällä ja siinä sivussa sitten toisen samanlaisen meille.. HUPS ;)
 
Multitabseja käytän, niitä ihan perusmalleja vielä toistaiseksi. Vamaan sitten jossain vaiheessa siirryn niihin raskaus tabseihin. :D

Hiivatulehduksesta kysymys, onko muilla ollut raskausaikana/aikoina hiivoja? Mulla oli jo ennenkuin tulin nyt raskaaksi ja en oo ilmeisesti vieläkään siitä eroon päässyt. Lääkäri aikaa pitäis varata siihen mutta tosi vaikea saada aikoja. Esim Canestenin ohjeissa sanotaan ettei saa käyttää asetinta, minä joudun käyttämään kun käytän sitä rasva mallia, mulla ei toimi ne puikot. Liekö haittaa rasvan laitossa siitä asettimesta kun rasvahan tuskin väkisin minnekään uppoaa vaan antaa myöten.

Niinu & itiö 5+1
 
Mä käytän vitamiinivalmisteena Multitabs Raskaus & Imetys, niitä jäi edellisestä imetyksestä jäljelle ja päivämäärää on vielä onneksi tälle vuodelle. En tiedä mikä niistä valmisteista olisi odottavalle äidille sitten kaikkein paras? Sitä Ladyvitan Mamaa olen vähän katsellut sillä silmällä.
 
Eikös hiivatulehdukseen ole nykyään se tablettihoitokin?Saiskohan sitä käyttää raskaana ollessa?

Mä käytän vielä ihan normivitamiineja, kunhan ne loppuu niin siirryn niihin odottaville äideille tarkoitettuihin.Ne oli ainakin ihan toimivia edellisessä raskaudessa :)
 
Huomendaa! :)

Juu unirytmi kyllä muuttunut, täälläkin ennen kymmentä nukkumassa, ja puoli kasilta tyttö herätti. Vaihtelun vuoksi.

Onnea Ultriin Rosaliina ja PinskuPinsku! :)

Mä oon vähän kade teille, mulla ei oo minkäänlaisia tissioireita, ei siitä kivusta niinkään, mut koko saisi kasvaa. ;)

Vitamiineista, vita plex:in monivitamiini vielä toistaiseksi silloin tällöin, siinä ei ole A-vitamiinia. Ja koska en juo maitoa, Calcichew-D3.

Tuli vaan mieleen, oirehtiko muilla siipat jotenkin edellisissä raskauksissa?
Mun mies oirehti niin, että jos esim. pyysin jotain tiettyä ostamaan kaupasta, ja hän toi jotain muuta, niin oli niin surkeena, asiasta huomauttaessani.

Nytkin pyysin juurikin tuota vita plexin vitaminia, hän toi Rainbow:n jossa A mukana.
" Ei millään pahalla Kulta, mut tossa Rainbow:n vitamiinissa on Se A mukana." Eli miestä saa olla pitelemässä kuin silkkihanskoin. Ja välillä miettiä sanomisensa todella tarkkaan, ettei toiselle tule surku. Toinenhan kuitenkin yrittää tehdä kaikkensa pienen ja minun hyväksi. :heart:

Että meillä mieskin Herkempi.
 
Viimeksi muokattu:
Mulla on jotain multitabseja mutta toi on vaan 30 tabun paketti, en tie ostanko lisää kun loppuvat, onpahan tässä alun foolihapon tarve turvattu noilla. Meillä syödään kyllä tosi monipuolisesti kasviksia ja täysjyvää jne. Että kai saan ruuasta kaiken. Rautaa tarvii varmaan lopussa alkaa syödä, viimeksi hemppa laski yhtäkkiä tosi alas.

Täällä saattaa olla että ultraavat ekalla neuvolakäynnillä, jos ei siellä tee niin sit en varmaan mee varhaisultraan.

Tekisi niin mieli alkaa haalimaan vauvatavaraa :D en tie miksi näin hyvissä ajoin, mutta jotenkin tuntuu että tarvii hetipian löytää ne hyvä tuplarattaat meille :D
Koitan hillitä itseni vielä ainakin np-ultraan asti.

Väsymys alkaa nostaa päätään, eilen annoin periksi ja menin ajoissa nukkuun ja kyllä kannatti. Esikko herää 5.50-6.08 joka aamu... Jaksaa vähän paremmin kun menee itsekkin ajoissa.

Susimieli ja kuopus 4+2
 
Hermoraunio odottaja täällä!

Pahoin pelkään, että huonoja uutisia tulee tänään ultrassa. Oireet ovat kadonneet täysin! Rinnat ovat kyllä edelleen turvonneet, mutta huomattavasti pehmeämmät kuin mitä ne olivat viikonloppuna. Yhtään ei ole muutenkaan raskaana olo. Pelkään, että tämänkin tunteen aavistaa, aivan niinkuin jotkut aavistaa senkin, että ovat raskaana. Minä en kuulunut heihin.

Tein varmasti virheen kun luin koko eilis illan ja tämän aamun nettikeskusteluja oireiden häviämisen yhteydestä keskenmenoihin. Juu, olihan siellä joukossa niitä positiivisiakin juttuja, mutta kyllä mulle tuli tunne, että useimmiten se on tarkoittanut sitä ikävää asiaa. Ja kun mulla ei ole ollut muutenkaan mitään pahoinvointia tai mielitekoja.

MInä en myöskään ole pystynyt puhumaan tyyliin "KUN vauva syntyy". Aina olen käyttänyt JOS-sanaa. Eikä minulle ole tässä muutaman viikon aikana tullut mieleenkään, että ostaisin jo äitiys-tai vauvan vaatteita. Liekö enne. Olen niin asennoitunut siihen, että maailmani/maailmamme murtuu tänään puoli viiden aikaan:ashamed:
Ja mikä surullisinta, tiedän kuinka paljon mieheni pettyy. Ahdistaa jo etukäteen kun mietin hänenkin tunteitaan.

Jos jollain on vielä tämän jälkeen rohkaisun sanoja jaettavana, niin otan kyllä vastaan. Itkuhan tässä tulee:'(
 
Pää pystyyn Rosuliina! Älä rupea tekemään diagnoosia itse. Tottakai sua jännittää. Tänäänhän se selviää, ja pidän Peukkuja sulle! :hug:
Ja odotan uutisiasi innolla!

Itsekin olin Ultrapäivänä ihan hermona.
Täällä jokainen varmasti myötäelää tuntojasi. Tsemppiä
 
Viimeksi muokattu:
Hiivatulehdukseen Täällä myös ikävä kyllä kärsitään siitä.. :mad: Mulle ainakin apteekkari neuvoi että raskaana ollessa nimenomaan sitä voidetta eikä asettimella vaan sormin..

(.) Täällä piti eilen ekaa kertaa halata pönttöä.. :x Ja yöks tietyt asiat etoo niinkuin kahvi, makkara, siivumakkara, vaalea leipä yök yök yök! Ja kai täällä jonkin näköistä mielitekoa on kun eilen söin ruisleipää jossa oli valkosipulimetvurstia (se ei ällötä tavalliset leikkeleet ällöttää), juustoa, kurkkua, paprikaa tomaattia ja join sen kanssa PIIMÄÄ ja ai että kun oli hyvää! :D
Kyllä mä tykkään piimästä lämpimän ruoan kanssa, mutta en sitä kyllä muuten vaan juo, eilen meni kaksi isoa lasillista ja tänään on pakko hakee kaupasta lisää piimää, ruisleipää ja vihanneksia, ellei ne nyt tässä illanmittaa rupea äklöttämään, toivottavasti ei.. Kun mitä mä sitten söisin aamu/ iltapalaksi?
 
  • Tykkää
Reactions: murri76
Niin joo lisäilen vielä mielitekoihin että mun oli sunnuntaina pakko leipoa haarukkaleipiä kun teki niitä niin kovasti mieli heti aamulla.. Käytiin sitten ukon kanssa hakemassa oikein kananmunia kaupasta että sain tehdä pikkuleipiä.. :D En mä yleensä himoitse mitään makeaa, mutta silloin sunnuntaina herätessä ensimmäinen ajatus oli haarukkaleivät pakko saada! :LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: tiunti ja murri76
Tänään se tapahtui, nimittäin ensimmäiset treffit pöntön kans, voi että mä sit tykkään :x

Mulla edelleen tuntuu ajoittain tuolla alavatsalla jotain juilintaa/paineen tunnetta/menkkatuntemuksia, ei mitenkää kipeästi mut tuntuu kuitenki.. Voi että odotan sinne varhaisultraan menoa, sais sen ajan vaan ensin varattua :whistle:

Ja mikä on tämä itkupilli, joka musta on tullu?? Joka asiasta löydän jotain itkemisen aihetta, voi hyvää päivää, nostan kyllä hattua tuolle ukolle, kun jaksaa katella mua :heart::LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: murri76
Rosuliina :hug: Mulla on nyt klo 11:45 ultra ja tunteet on ihan samat, täysin. En edes halua miestä sinne mukaan, koska mun on helpompi "kestää" se tosi asia ihan yksin ja sen jälkeen vasta selittää miehelle miksi ja miten.
Ja oireista... mullakaan ei ole oireistoja. No se ajoittainen palelu. Ja joskus harvoin iltaisin tissit ehkä hiukan arat, tai vaan toinen. :snotty:
Ei nyt kuitenkaan heitettäis vielä kankkuloita kaivoon, ennen kuin on saatu ne faktat ruudulle. Tsemppiä !

Niinu Hiivasta, kyllä. Ja paha olikin. Ne Canesten tabletit suun kautta, ei käy raskaana oleville, niinkuin ei oikein mikään muukaan suun kautta otettava hoitomuoto. Kävin silloin viime viikolla lääkärissä siitä hiivastani ja eipä se muuten ehkä ohi ois mennykkään. Sain Gyno-Dactarin voiteen sis. ja ulk. Locoid kortisoni voidetta. Kaiken lisäks lekuri teki siinä tutkimus pöydällä vielä jonkun oman "etikkapenslauksensa".. voin kertoa että tuntui !!! Kun koko värkki on ihan verisillä haavoilla oleva turvonnut ranskanleipä. :'(

Pahoittelut menetyksen kohdanneille ! :ashamed:

ON: Sekoan tähän jännitykseen. Klo 11:45 on aika. Sekoan sekoan sekoan.. palailen illalla jos kykenen.. :snotty:
 

Yhteistyössä