Marraskuun masuasukit 2013 *helmi-maaliskuussa*

Pian tästä täytyisi lähteä labraan raskaushormonikokeeseen, jahka jaksaisi!

Väsymys on ollut ihan lamaavaa, voisin nukkua koko ajan! Tissit on niin paisunut, että jouduin ostamaan kasan isompia liivejä! Mies tykkää! :D harmi vaan, että en kauheesti anna pidellä ku on nännit niin herkkinä..

Mulla on kauhee himo lohkoperunoihin! musta joka ruokaan sopis ne.. ;D odotan vaan koska suolakurkkuja rupeaa tekeen mieli kun en koskaan niistä ole tykännyt :D Juustoa en ole pystynyt syömään (Edamia), kun musta se haisee ja maistuu ihan kauheelle!

Pahoinvointia täällä ei pahemmin ole kyllä ollut, sitä odotellessa! ;D

Me ollaan miehen kanssa oltu yhdessä vasta 9kk, josta koko aika asuttu yhdessä. Kihloissa oltu 5kk :) Tunnettu ollaan jonku 4v. Mies vaan toi pikkuhiljaa mun asuntoon tavaroitansa, ihan mun huomaamatta ja siihen se sitten jäi! :D Asutaan tällä hetkellä kaksiossa, mutta toukokuussa olisi muutto okt-kolmioon :) Kaiken kukkuraksi menin varaamaan meille koiranpennun jonka määrä olisi tulla toukokuun lopussa :)

Haluihin en ole huomannut mitään vaikutusta, mutta mies käy kyllä tosi kuumana koko ajan! Se taitaa oireilla mun puolesta ;)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: murri76
:wave: Täällä alkanu olot.. ällöttää ja kuvottaa. Meinas oksu tulla ko pussitin koiran jätöksii pihalla. Maha näyttää selkeesti jo vauvamasulta, vaikka onki pelkkää turvotusta vasta.. Kiva ku on valmistujaiset 27.3, mitä ihmettä mä puen päälle?! Ei muuten haittaa mut äitee tulee tinne kattomaan enkä haluu viel paljastuu ku 3.4 vast kerrotaan ku on neuvola :) MITÄ MÄ PUEN PÄÄLLE?! HELP!!! :D
Onko teillä muilla mahaturvotuksia?

Shalley 6+5
 
  • Tykkää
Reactions: murri76
Susimieli, alkopa pelottaa et millasta siellä sit tulee olemaan, itsekin oon kuullu et toiset synnyttäjät on melkeen unohdettu ja toiset joutuu kestämään parhaillaan 5 täysin vieraan ihmisen tuijotuksen ponnistuksen aikana. :D Ja että siellä ei osata edes tippaa laittaa ekalla yrityksellä ja että ovat tosi kovakourasia..toivottavasti ei osu sit omalle kohdalle. :)
Me asutaan 15min päässä sairaalalta, mut mekin ehkä muutetaan vielä kesän aikana pikkasen pohjoiseen, tosin sairaala pysyis silti samana. :)

Eilen supisti? tosi kovasti ihan hetken vain, tiedä mitä oli, mut näinä päivinä pitäisi pienen pieni sydän alkaa sykkimään..!! :heart:

Poppari 5+5
 
susimieli Sinua jo vähän kaipailinkin seuraksi tänne. :) Samassa kuumeilijoiden pinossa oltiin. Onnea! :flower:

Tuota etusivua kun kattelin niin 14.11 siellä välissä loistaa tyhjyydellä. Jännä ettei kenenkään laskettu siihen ole sattunut. :)

Voooeee, että mulla on paha olo. Potut oksettaa kun niitä kuorii, huippaa. Vähä jännittää lähtee töihin autoilemaan kun päässä humisee. Puol tuntia suuntaansa pitäis ajjoo törötellä. Ylihuomenna ultraan. :)

ViiruP&MasuAsukki 6+2
 
  • Tykkää
Reactions: Susimieli
Shalley juu mahaturvotusta on. :) Just viikonloppuna käytiin Appivanhemmilla, ja masu meni sopivasti piiloon reiluun fleecehuppariin, onneksi on vielä "talvi", että niitä voi käyttää. Mut se tuskin hyvä valmistujaisvaate. ;)

Voi, että voi ihmistä etoa, tuntuu, ettei mulla ainakaan tuo syöminen helpota oloa. :(

7+0
 
Viimeksi muokattu:
Meillä ikäeroa 7 vuotta, mies siis vanhempi. Yhdessä ollaan oltu 3 vuotta, tunnettu ollaan 5v. Pari vuotta nyt yhdessä asuttu.

Synnytyssairaala on sama kuin edellisellä kerrallakin ja ei mitään valittamista siitä. Viimeksi oli kätilöllä vähän kiirettä, mut hyvin tuo hommansa hoiti. 3 päivää olin sairaalassa ja vuorokauden sentään sain itsekseen olla huoneessa, meillä on kahden hengen huoneita ja muutama vissiin 1 hengenkin.

Oireita ei edelleenkään sen kummemmin. Pientä kuvotusta välillä ja palelua toisinaan myös.

Eilen tuli eka hankintakin oikeastaan tehtyä. Poistokorista löytyi sellainen pehmustettu hoitoalusta. Tuolle esikoiselle ei sellaista tullut hankittua, vaan hoitopöydällä on omat viritykset. Tuo uusi onkin tarkoitus laittaa alakerran vessaan, se kun on sen verran iso, että sinne pöydälle tuo mahtuu hyvin. Helpompi sit vaihtaa vaippaa täällä alakerrassa, kuin raahata kahta pikkuista tuonne yläkertaan. Ja voi olla että se tulee jo nyt tuonne viriteltyä, esikoinen vielä pysyy hyvin hoitopöydällä, toki vahdittava on.

Meillä töissä ymmärsivät hyvin viimeksi noita poissaoloja. Alussa olin pari viikkoa pahoinvoinnin takia pois ja lopussa taas pari viikkoa selän ym. takia. Ja sit lopulta jäinkin saikulle jo ennen äitiysloman alkua. Ja onneksi lääkäritkin ymmärti asian, ettei sitä 12 tuntista päivää tuosta vaan tehdä jos selkä vetää viimeisiään.

En tiedä onko tuo valon määrä vaikuttanut tyttöön, heräili viime viikolla kyllä 6 aikoja, mut kävi takas nukkumaan. Eilen illalla nukkuminen meni 23 asti, kun ensin oli vatsavaivaa ja sen jälkeen oli vaan yliväsymystä ja kiukkua. Heräs syömäänkin vähän ennen seiskaa vasta ja ylös heräsi vasta vähän ennen kymmentä. Eli pari tuntia on rytmi jäljessä.
 
Eka neuvola on nyt varattu 23.4 eli oisin jo 9+2 viikolla. Silloin ei oo mahdollista ultrata kun se kone on käytössä, mutta käskettiin soittaa ens viikolla uudestaan maanantaina ja kysyä kun tää mun oma terkkari on silloin paikalla että jos se vaihtaa mun aikaa sellaiseen että vois samalla vilkaista.
 
Soitin äsken neuvolaan, miten voi tuollaistakin asiaa jännittää. En osaa vielä sanoa ääneen, että "moi mä olen raskaana" :D

Eka neuvola nyt 15.4


Synnytyssairaala tulee luultavimmin olemaan Jorvi =

18.11 / Tiunti / ensimmäinen / JS

kuulemma antavat täällä ekan neuvolan vasta 8-10 viikoille?

Parisuhteen ikäeroa on about 3 viikkoa :D minä "nuorempi" haha. Yhdessä oltu ja asuttu vasta lyhyt aika (viime syksystä), mutta päätettiin silti tosi alussa ettei otetakaan mitään ehkäisyä, tulkoo sitten kun on tullakseen, jos on :) näköjään on. Onnellinen <3

Kiinalainen kalenteri lupailee tyttöä ja miehellä on myös kuulemma tyttö-olo.. mä en tiedä, mua vaan kiukuttaa ;) heh heh. Joudun ponnistelemaan kauheasti etten tilaisi netistä kaikkia mahdollisia vauvatarvikkeita! Mites te muut esikoisen odottajat? tai tietysti KAIKKI muut?
 
Viimeksi muokattu:
Niiskunenälle halaus :hug:

Ja voi elämän kevät, minä oon nyt säätänyt tuon neuvola-ajan kanssa :ashamed: Aina vaan väärin ilmoitin sen...

3.4. neuvola ja varhaisultra eikä suinkaan 4.3 eikä 4.4..... Jospa nyt menisi oikein?!??? :LOL:
 
Meil on täällä vain toi yks sairaala ja sinnehän se on mentävä. Yleensä olen kuullut kyllä paikasta vaan hyvää, mutta mulle sattu yks saakutin Kuspää kätilö joka teki synnyttämisest ihan helvettii. Ai että mun ois tehnyt mieli lyödä sitä :D mies häpes silmät päästään kun olin tuskissani sille rääkynyt :D sillonkun menin saliin, niin sen 30 min siel oli aivan ihana kätilö ja sit se vaihtui :/

voimia menetyksen kohdanneille :hug:

tääl edellee heikottaa, huippaa, oksettaa + tää flunssa :headwall: esikoinenkin köhii tossa aika kovin vieressä :/

niin ja niistä hankinnoista, esikoisen kohdalla ostelin kokoaika kaikkee sit np-ultran jälkee, ja edelleen ostelen hänelle. Kaapit pursuaa tavaraa :D tälle toiselle sit varmaan aletaan osteleen sitkun on rakenne uä ohi että tietää ostaako lisää vsinist vaiko pinkkii ;)

wavee 6+4
 
Musta on hassua, et meillä on neuvola vasta 8.4 ja viikkoja tuolloin 10+2. Meidän neuvolassa ultrataan. Ja NP-ultra on tuosta jopa jo seuraavalla viikolla! Normaalistihan se tehdään viikkojen 11-13 välissä. Jossaki vaiheessa pitää ottaa myös ne verikokeet...
 
Täällähän tulee viestiä, niin ettei perässä pysy :)

Pahoittelut kaikille keskenmenon kohdanneille :hug:

Me ollaan miehen kans pidetty yhtä 8 vuotta, ja kesällä ollaan oltu vuosi naimisissa. Mies on mua viitisen vuotta vanhempi.

Jotenki en oo vielä tajunnu että oon raskaana, varmaan se tekee osittain ku ei mitään pahempia oireitakaan vielä oo..

Onko kellään muulla mitään tuntemuksia mahan seudulla? Mua välillä jomottaa ja nipistelee, enemmän vasemmalta puolelta, en yhtään muista että esikoisesta ois ollu tällästä...

Kiinalaisen kalenterin mukaan meille ois poika tulossa, jää nähtäväksi..

En muista ootteko keskustellu asiasta mutta meinaatteko ottaa äitiyspakkausta? Henk.koht. mun mielestä se on jotenki tosi poikamainen väritykseltään, puhuinki jo miehelle että jos poika tulee niin voitais ottaa, mut jos taas tyttö, niin ei, esikoiselta kuiteski niin paljon jääny tyttöjen vaatteita.

Mites tuo FB-ryhmä, onko siellä paljon porukkaa ja vilkasta keskustelua? Haluaisin itseki liittyä sit sinneki, mut ajattelin odottaa sen varhaisultran ensin..
 
Mielitekoja ei ole toistaseksi olleskaan :)

Mahanseudulla on ollut nippauksia,pitäs olla normia sellanen nippaus mitä oon ymmärtänyt ja mulla on ollut jokaisessa raskaudessa :)
Noin muuten niin masu näyttää siltä kyllä että odottaa,viimeksi mulla näky viikoilla 8 vasta nyt sitten jo näkyy selkeesti ...

Äitiyspakkaus niin katsoin sitä ainakin niin en oikein tiedä haluanko sitä,en niin ihastunut siihen,poikavoittoinen hyvinkin... isona kysymysmerkkinä vielä mitä sen kanssa teen...

Hankinnoista : Dopplerin ostin,mutta en muuta ole uskaltanut ostaa toistaseksi... Jos nyt kaikki menee vaan hyvin ja tämä raskaus jatkuu niin äitiysvaatteet on selkeesti sellanen mitä tarvitsen.. mutta niidenkin kanssa selkeesti huomaan että olen varovainen...
 
  • Tykkää
Reactions: murri76
Äitiyspakkauksesta pakko varmaan ottaa, kun sehän on vähän semmonen jännittävä laatikko ensisynnyttäjälle ainakin :D Ihan kivoja, vähän ehkä turhan räikeitä osa mun makuun, ainaki ne kelta-oranssit vaatekappaleet. Itse tuskin puen tytölle vain vaaleanpunaista ja pojalle vaaleansinistä, kun tykkään itse sellaisista perusväreistä. Tietenki lasten vaatteissa voi olla väriäkin. Itse ostin vasta pienelle kummitytölleni ihanan navy-sinisen mekon <3 ihanan näköinen.
Äitiyspakkauksen toppapuvun näin jonku noin yksi-vuotiaan taaperon päällä kaupassa ja hän istui tälläsen ostoskärryauton sisällä, että mahtaa olla liian suuri meidän marras-vauvalle.. Eli haalari täytyy varmasti hankkia ekojen ostosten yhteydessä. Ja odotan kyllä, että pääsee kunnolla shoppailun makuun ;) Vaatteita tuskin tulee lapselta puuttumaan, onhan hän molemmille puolille ensimmäinen lapsenlapsikin!
 
Mahan nipistelyä, juilimista ja jomotusta on ollut mullakin aika ajoin ja välillä toinen puoli pöhönneempi kuin toinen. Tämä on hyvin päivä- ja hetkikohtaista. Nyt on tainu pari päivää olla vähemmällä nuo mahan tuntemukset mutta tissit alkaa nyt olla kokoajan aremmat ja aremmat.

Äitiyspakkaus tosiaan näyttää olevan tosi poikamainen :O Millos siitä pitää päättää ottaako sen pakkauksen? Minneen enää muista, mutta jos rakenneultran perusteella sit miettis ottaisko vaiko eikö, me meinataan kysyä sukupuolta, laskeskelin että heinäkuun alulle tulis rakenneultra.

Vitsi miten mielialat vaihtelee, ihan laidasta laitaan. Hetkittäin tunnen jopa pahaa mieltä raskaudesta kun ajattelen että miten selviän sen koulun kanssa kun on jo yksi lapsi ennestäänkin. Sitten välillä taas ei osaa muuta kuin iloita siitä että saadaan perheenlisäystä. Esikoisen kohdalla mulla ei ollut tämmöisiä epävarmuuden tunteita, toivottavasti nämä mielialanvaihtelut menis ohi. Myös kiukku ja nauru tulee nopeammin kuin ennen.

Niinu
 
  • Tykkää
Reactions: murri76
Kieltämättä hassua, että äitiyspakkauksen toppahaalari kokoa 68-74. Ainakin esikon kanssa jäi valitettavasti käyttämättä. :(
Tyttöni kun oli vain 42 cm syntyessään (kk liian aikaisin), oli onni onnettomuudessa, että "kälykokelaalla" oli 52? Toppis vielä tallessa.

Siis voi olla, että tämäkin masuasukki voi tulla jo lokakussa. Nähtäväksi jää...
 

Yhteistyössä