Marraskuun masuasukit 2013 *helmi-maaliskuussa*

Tsemiä Rosuliina! Mulla itellä negatiivinen asenne johtuu koetuista keskenmenoista, mutta niin se vaan on että raskaudet on erilaisia ja oireettomuudesta huolimatta kaikki voi olla hyvin ja oireita ei ole joka päivä samalla tavalla.

Pahoittelut kaikille surun kohdanneille! :hug:

Oma turvonnut napa: Toivottavasti en joudu perjantaina palstalta poistumaan suru puserossa, nimittäin jouduin ultraseurantaan, koska lääkäri ei viime perjantaina VU:ssa nähnyt kohdussa varmaa raskauspussia. Siitä sain lähetteen eteenpäin ja löytyihän se pussi uudessa ultrassa, mutta sykettä ei. Kohdunulkoiset epäilyjen poissulkemiseksi uusi ultra ensi perjantaina ja hormonitasojen nousuja katsottiin verestä. Hormonit nousee, eivät ihan tuplaannu mutta reilusti nousevat. Nyt niin toivon että perjantaina ultrasta saisimme hyviä uutisia. Pelätään pahinta.

Ellaris 7+0 (tai vähemmän, kuka tietää)
 
Hmm nyt huoli pois Rosuliina<3 varmasti siellä kaikki on ihan hyvin. Olin itse ihan samanalainen kun odotin esikoistamme, luin kaikkia negatiivisia juttuja ja olin ihan varma että raskaus menee kesken, tai pahimmillaan on KKM joka todetaan ultrassa.

Enivei meil kävi näin. Tiedoks myös sulle Ellaris! Mulla oli neuvola, rv tasan 8+0. En ollut käynyt vielä vu:ssa, yhtäkkii neuvolan jälkeen tuli olo et nyt on päästävä ja soitin lääkärikeskukseen jonne pääsin samantien. Mentiin ultrattavaksi, vanha mies lääkäri ultrasi masun päältä ja tokaisi vain että ei täällä mitään näy. Oletko tehnyt edes raskaustestiä?? olin ihan et whaaaaaat?? laittoin meidän odotushuoneeseen juomaan vettä että saisi kohdun nousemaan ylöspäin. Edelleenkään ei löytynyt juuri mitään, eikä sykettä saatu vaikka viikkoja oli jo se 8+0. Laittoi meidät kotiin ja kontrolli viikon päähän. Varasin kuitenkin heti samanapäivänä ajan yksityiselle, puhelimessa jo lohduteltiin että ei sielä kuulu mitään vielä näkyäkkään näillä viikoilla jos masun päältä tekee! sain ajan heille maanantaiksi, päivä oli perjantai. Olin koko viikonlopun ihan surupuserossa ja varma ettei meille vauvaa ole tulossa :( kunnes maanantai aamuna me menimme yksityiselle joka ultrasi sisäkautta. sieltä se vaan meidän pikkuinen löytyi, viikkoja oli vähemmän eli 7+0 vasta mutta sydän sykki niin vimmatusti <3 eli mun mielestä vu:hun kannattaa mennä vasta 7-8 viikoilla jotta näkee sydämen sykkivät ja niin että se tehdään sisältä eikä ulkoa!! oireita mulla ei ollut mitään.

wavee
 
Wavee OI ihanaa, että jaoit tuon kokemuksesi.

Minullahan on rv 7+2 (siis laskurin mukaan, ja uskonkin tähän ku tiedän milloin peittoja on heiluteltu, työmatkojen yms. vuoksi) eli uskoisin, että jotain näkyy jos on näkyäkseen. Ja oletan, että ultraus tehtäisiin alakautta.
 
Äitiyspakkaus varmaan otetaan, vaatteilla oli viimeksikin käyttöä ja on edelleen. Haalari tosin saattaa olla hyödytön, on tälläkin hetkellä turhan iso tuolle meidän neitille, joka siis myös marraskuussa syntynyt. Kasvuvaraa jotain 10cm, eli tiedä sit meneekö enää ens talvena. Ostettiin 62 kokoinen haalari tytölle ja mahtuu vieläkin ihan hyvin ja tyttö on ihan normaalipituinen.

Dopplerin ostin edellisessä raskaudessa myös. Noista haitoista oon kuullut myös, mutta en sitä joka päivä käyttänytkään. Alkuun ehkä sen kerta viikkoon nopeasti kuuntelin niin en usko että oli mitään haittaa. Joskus viikolla 9 tais äänet kuulua. Ja myöhemminkin oli ihan hyvä kapistus, jos ei liikkeitä vähään aikaan ollut tuntunut niin tuolla sai sit varmistuksen että kaikki ok. Kunhan muistaa ettei pidä hätääntyä jos ei joku kerta niitä sydänääniä löydäkään.

Äsken sitten tuli vähän rusehtavaa vuotoa paperiin. Viimeksi tuota tuli useamman viikon, joten vielä en kauheasti hätäile. Toki pieni huoli on olemassa. Tänään meinasin neuvolaan varata ajan kun tytöllä on 4kk tarkastus.
 
Kysymys : Te viikolla 5 olijat mitä oireita teillä on ?
En tiedä pitäskö alkaa olemaan ihan huolissaan :(,mulla ei ole muutakuin mahan turvotus melkein puolipäivästä alkaen ja pahenee iltaa kohden aina ja rintavarustuksen turvotus sekä pieni särky.Jotenkin vaan olen nyt niin huolissani tämän raskauden kanssa kokoajan.
Tein testin tuossa varmuuden vuoksi että onko tuolla enää mitää tapahtumaa,niin clearblue perus testi antoi plussan ihan selkeän sellasen kyllä...
 
Mulla on myös tota mahan turvotusta ja iltaa kohti aina pahenee vaan, samoin paineentunne ja selkäkivut! Mielialat myös vaihtelee aika rankasti, olin myös viime raskauden aikana melkonen hormonihirviö joten en oo yllättyny :D
Vitamiineista oon käyttäny berex prota ja apteekin möller tuplaa.

Mirkkeli_ 5+1
 
  • Tykkää
Reactions: Vauvaunelmia
Mulla ei tehonnut suunkautta otettava tabletti hiivaan. :( Ja kerkisin eilen jo käyttää asetinta illalla kun laitoin sitä rasvaa, pitäisköhän minun huolestua? :O Mitenköhän sitä saa sormella laitettuu sitä rasvaa niin että se jäis sitten sinne.
 
täällä yksi uusi ilmottautuisi mukaan

laskettu aika tällä hetkellä 13.11. todennäköisesti tulee siirtymään ultrassa myöhemmäksi kun mulla on pitempi kierto kuin se neuvolan vakio 4viikkoa.
tänään vihdoin sain varattua ensimmäisen neuvolan. neuvolatäti on tuttu, kun esikkoa ollaan käytetty neuvolassa. onneksi näin koska ensimmäisen raskauden aikana ei oikein kemiat kohdanneet sen th:n kanssa.
tosiaan toinen lapsi nyt tulossa. ikäeroa ensimmäiseen tulee reilu 2 vuotta. joten hirveästi ei hankintoja tarvi tehdä muuta kuin vaatteita ja isompi asunto ;)
äitiyspakkausta en ajatellut ottaa ja jotenkin tuossa edellisessä oli kivemman näköisiä vaatteitakin.
tänään kävin apteekissa ostamassa multivitan raskausvitamiineja, kun vihdoin muistin..
oireita on ollut palelu,hyvin lievää huonoa oloa (vielä ei onneksi ole tarvinnut halailla pönttöä)ja jomottelut/ vihlasut mahassa. Mietinkin että kuinka paljon se vaikuttaa et on toinen raskaus kun ensimmäisen aikana en muista tällöistä jomottelua olleen.

päivitystiedot siis sharita/29v /2.lapsi/tays la 13.11 ja ensimmäinen neuvola on 9.4
 
Aika moni täällä menossa varhaisultraan ilmeisesti? Mä varasin kans perjantaille ajan. Eihän sinne tarvi mennä täydellä rakolla tms? En yhtään muista reilun 5 vuoden takaa, miten asia oli.

Jännä nähdä, onko matkassa oikeasti mukana joku :) En vaan millään malta odottaa kauempaa. Etenkin kun oireita niin vähänlaisesti.
 
siiri35, käsittääkseni varhaisultra tehdään aina alakautta, koska alkio on vielä niin pieni, ettei näy vatsanpeitteiden läpi, eli ei tarvii olla rakko täynnä.
wavee tuolla ylempänä kertoikin oman kokemuksensa. Ihme arvauskeskuksen lekuri hänellä ollut.
Mut ainahan voit soittaa sinne yksityiselle, ja varmistaa asian. :) Ettei tarvitse olla kupla otsassa turhaan. ;)
 
Siiri en mä ainakaan menny täydellä rakolla eikä lääkäri kommentoinu asiaa mitenkään! Ei varmaan ihan sama :)

Sharita tervetuloa joukkoon :)

Mä tulin kurkkimaan oisks ultra kuulumisia :) Mut nyt pitää rientää jo ruuan laittoon! Illalla palaan uudestaan!
 
wavee mulla näkyi viime, keskenmenneessä raskaudessa, vahva sydämen syke mahan päältä neuvolassa ultrattuna viikolla 7+0. Oma neuvolantäti ei saanut mitään näkyviin, mut haki sitten kokeneemman kaverin. Eli voi näkyä, mut kyllä riippuu siitä kuinka hoikka on ja kuka ultraa.

Pinskupinsku Hui! Onnea Paljon <3 onko suvussasi kaksosia?
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: murri76
ViiruP mäkin tossa miehelle pari päivää sitten sanoin, että "aattele, onneksi tulee vain yksi, taloremppa repeäisi muuten käsistä". Sano vaan, että "tosiaan olishan sieltä saattanut kaksikin löytyä, ja sitten oltais oltu ku***sa". :LOL:

Rosuliinaa, Piippariinaa?
 
Viimeksi muokattu:
Susimieli Mulla on hirveet ennakkokäsitykset kyseisestä sairaalasta ja sen henkilökunnasta, mutta mulle osui kohdalle aivan ihana henkilökunta!!!! Siks varmaan jäikin niin positiivinen kuva synnyttämisestä.

Täytyy lukee ajan kanssa taas pinoa läpi... on nii paljon tekstiä ;)
 
Kaksosista... Meillä suvussa on paljon kaksosia. Äidilläni on kaksoisveli ja isäni perheessä myös kaksoset. Mulla on tullut pelko kaksosista...jotenkin en tiedä olisinko valmis kolmeen alle kaksvuotiaaseen...
 
Onnea tuplista PinskuPinsku! :)

Tytön 4kk neuvolassa käyty ja siellä kaikki hyvin. Oli vähän kiirettä siellä, joten en vielä saanut aikaa varattua, mut neuvolantätin kanssa huomenna soitellaan.
Toisellakin vessakerralla tuli vähän verta, nyt ihan kirkasta ja limaa vähän joukossa myös. Sen jälkeen ei ole tullutkaan mitään. Vähän on maha välillä kipeä, että saa nyt nähdä miten käy.
 
tipunen minullakin ihan lähisuvussa kolmet kaksoset. Vielä ainakin näkyi ultrassa vaan yksi, mutta gyne kyllä sanoi, että joskus vielä NT-ultrassaki saattaa vasta selvitä :D
Mut yksi siellä on :) Meillä talo valmistuu tänä vuonna että tilaa kyllä ois, mutta läheltä seuranneena kaksosten vauvaikää, en ehkä ekoiksi lapsiksi kaksosia halua :p Toki otetaan tietty vastaan, mitä annetaan :heart:

Miramei 7+3
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: tipunen8

Yhteistyössä