Marraskuun masuasukit 2013 *helmi-maaliskuussa*

Moikka kaikille,
on jäänyt tämä kirjoittaminen vähemmälle, ja tännehän tätä tekstiä tulee hirmuisella vauhdilla, ei siis pysty enää muistamaan mistä kaikesta on puhuttu.
Neuvola on takana tältä aamulta, eipäs siellä mitään ihmeellistä ollut, täytettiin vaan lippulappusii ja antoi ohjeet veriseulaan ja ajan varaamiseksi np-ultraan. jos vaikka ensi viikolla sitten soittelisi. Seuraava käynti on kuukauden päästä neuvolalääkäri sitten siis.
Itsellä on kaikki niin tuoreessa muistissa, etten edes kaikkia "lehtisiä" neuvolatädiltä ottanut.
Jotenkin tää aika menee hirmuisen nopeasti verrattuna esikoisen odotusaikaan, silloin jokainen päivä oli pitkä kuin nälkävuosi, ja nyt on hupskeikkaa mennyt taas viikko.
Mites muitten neuvolat tänään, kun niitä näytti olevan?

Nuppusein 6+6
 
  • Tykkää
Reactions: murri76
Tännehän tulee niin paljon tekstiä, ettei perässä pysy. :)
Itsellä on ollut nyt pari päivää todella kovaa vatsakipua ja alaselkäkipuja, vuotoa ei ole tullut. Onko muilla ollut vastaavaa? Vähän jo huolestuttaa, että mitä tuolla vatsassa tapahtuu. Ajattelin ensin etten menisi ultraan mutta taidankin varailla sen ensi viikolle jos tämä jatkuu. Muuten ei ihmeitä mielitekoja eikä oireita ole.

Tiiuu1 5+4?
 
  • Tykkää
Reactions: murri76
Onnea pinskupinsku tuplista :heart:

Mites muut tämän päivän ultrassa käyneet?

Omassa olossa ei mitään ihmeempiä, oireet tosi lieviä. Pessimisti minussa ei halua iloita tästä raskaudesta jos tämäkään ei kestä... Toivon vaan että aika kuluisi nopeammin! Varhaisultraa odotellessa, vielä melkein 3 viikkoa..

stellini 4+5
 
  • Tykkää
Reactions: murri76
Voi mulla on kyllä niin kaahee olo etten osaa ees huomista ultraa jännittee.. Jos siellä ei mitään ookkaan niin on kyllä pahasti päästäni sekasin. :D Voeeee... Työmotivaatio on ihan jossain muualle missä sen pitäis olla.. Mitä mä söisin tai tekisin että tästä olosta pääsis eroon??

Hei, kokemuksia pahoinvointi rannekkeista?
 
just mukaan mahtuu kyllä, tervetuloa! :flower: Laita tietoja punattuna, samaan tapaan kuin etusivulla on kirjoitettu muiden tiedot :) Laskettuaika (LA) / nimimerkki / ikä / monesko lapsi / synnytyssairaala

Miten meni Rosuliinan ultra?

Aadaz onpa sinullakin varhain neuvola :O Mun pitää odotella viikolle 10+2 : / Laita sinäkin omat tiedot, et näyttänyt vielä olevan listalla.

Juu, melko haipakkaa saa päivitellä, meillä on iso aktiivinen jengi jo nyt, vaikka kaikkia tän kuun laskettuja aikoja ei oo vielä jaettukkaan!! :)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: murri76 ja susupala
PinskuPinsku, paljon onnea! :flower: Oliko nämä teidän ensimmäiset lapset? :) Kyllä tuota kaksosten elämää on jotenkin niin ihana seurata. Mahtava tuo sisarusside heidän välillä (omani täyttää pian 6) :)

*muoks tuollahan se tietysti lukikin että 2. ja kolmas, onko esikoinen minkä ikäinen? :)

Onnea Häjyli ja muutkin hyvistä ultrakuulumisista! :heart:

Omaa: en sitten malttanut tämän vuodon kanssa enää vaan menin tänään sinne ultraan jo. (voi siis poistaa huomiselta). Ja: siellä näkyikin kaksi alkiopussia mutta vain toisessa oli viikkoja vastaava alkio, eli toisen kehitys ilmeisesti pysähtynyt ja vuotaa nyt sitten pois. :| Olo on nyt ihan puulla päähän lyöty, onnellinen, toiveikais, pelokas, surullinen kaikkea samaan aikaan... Nyt sitten sormet ja varpaat ristissä että pysyisi tuo toinen kyydissä! Yksikin kyllä riittäisi meille nyt... :)
Vuoto on edelleen niukempaa kuin kuukautiset, kuukautismaisia kipuja on ja seassa tulee pieniä rämmäleitä. Mutta löytyi nyt ainakin selitys vuodolle ja toivon niin kovasti että tuon yhden saisimme pitää. Toki tuplat oisi otettu myös, lapset on ihania mutta toisaalta yksi kerrallaankin riittää ;)
Huh. Kahden viikon päästä suositteli tulemaan tarkastukseen jos ei tapahdu mitään radikaalia välissä.
 
Viimeksi muokattu:
ViiruP mulla on kokoaika rannekkeet kädessä, ilman ei pysty olla :D aamulla ensimmäisenä juoksen vessaan kakomaan ja laitan rannekkeet käteen. voishan ne olla yönkin mutta aina unohtuu suihkun jälkeen :p

tääl kans odotellaan Rosuliinan ultrakuulumisia :)
 
PinskuPinsku Onnittelut tuplista! coffeeBreak myös sinne onnea ultrakuulumisista, toki harmi että toinen ei pysynyt matkassa mutta toivotaan että toinen pitää kovasti kiinni ja pysyy kyydissä! Onnea myös muille joilla oli ultra/neuvola ja kaiki meni hienosti!

Pahoinvointirannekkeet kiinnostaa myös, olen kuullut hyvää mutta mietin että pitäiskös sellaiset mennä ostamaan.. Iltaa kohti tämä äklötys on pahempi, onneksi niin että saa töiden jälkeen ottaa rauhallisesti eikä tarvitse töissä kärsiä. Toki päivälläkin tulee välillä aaltomaisesti paha olo mutta kun lähdin töistä niin mietin että nytkö oksennan eka kerran, ja tietty auton ratissa keskellä kaupunkia :) Ulkoilu auttaa, pihalla kun riehuu koiran kanssa ei ole paha olo ollenkaan!

Ms. Moneypenny 7+0 *poks* ( oli ihan pakko! :p )
 
Onnea PinskuPinsku tuplavauvvoista! :D :heart: Tässä ollaan vitsailtu että varmaan meidän tuurilla on vähintäänkin kaksoset masussa, ylläriä olis kyllä kerrakseen! :D

Ai niin ja coffeeBreak onpa hyvä että syy vuotoihin löytyi!! Vaikka ikävä toisen vauvelin puolesta, mutta onneksi saat pitää kuitenkin edes toisen, eiköhän kaikki mene tästä eteenpäin hyvin! :)

Niinu & itiöinen
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: flode
Moi kaikille!

Nyt on käyty neuvolassa ja saatu hirveä kasa mukaan erilaisia lippusia, lappusia ja vihkosia :D Terkan mukaan laskettu aika olisi 3.11. mutta pidetään tuo 7.11. siihen asti kunnes saan asiaan tarkennusta. Neuvolalääkärille varattiin myös aika ja se olisi pääsiäisen jälkeen 4.4. Siellä kuulemma ultrataan myös eli päästään miehen kanssa näkemään pienen pieni toukka ensimmäistä kertaa (toivottavasti sellainen tuolta masusta löytyy) :) En malttais millään odottaa! Pian tuon lääkäriajan jälkeen onkin jo sitten np-ultra.

Kaiken kaikkiaan jäi oikeen mukava fiilis, terveydenhoitajakin oli tosi mukava :) Nyt vaan pitäis jaksaa odotella kolme viikkoa sitä lääkäriaikaa ja toivoa että kaikki menee niinku tähänkin asti!

PinskuPinskulle vielä hurjan paljon onnea!
 
  • Tykkää
Reactions: susupala ja hensq
No niinhän siinä kävi, että Pikkiriikkinen sydän siellä sykki!! on tää uskomatonta. Olin NIIN valmistautunut toisenlaisiin uutisiin. Tosin mikä yllätti, oli se, että viikkoja olis koon mukaan 6+4 kun menkkalaskureiden mukaan olis 7+2.
Mutta mikä hienoa, niin pääsemme viikon päästä uudestaan ultraan, koska ultraaja sattui olemaan mieheni vanha koulukaveri:p ja sanoi, että annetaan vielä viikko kasvaa niin saadaan parempi kuva. Oli siinä miehellä ihmettelemistä ku tajus, että ultrausta ei todellakaan tehdä vatsan päältä vaan juurikin sisäisesti :LOL:

Mutta kaikki on siis toistaiseksi täydellisesti!! ihanaa:heart:
 
täällähän on taas kauhiasti tekstiä :) juttelin tänään tosiaan kaverin kanssa synnytyksestä, ja en osannut aihetta edes aikasemmin miettiä/jännittää/pelätä? nyt iski panique... itselläni 4sisarusta joten en mikää urpo oo, mutta nyt kun alkaa tajuu et ei hitto mäki ehkä marraskuus synnytän for real.. ku se pitää saada kait uloskin :D <3 huoh.. ensisynnyttäjiä kuin monta?
 
Rosuliina Onnea elämästä sisälläsi <3 muutetaanko la 5 päivää myöhemmäksi? Minä ehdin varoitella miestä :D Sitä paitsi synnytys on varmaan asteen rajumpaa touhua ;D
Alkuvaiheessahan alkio kasvaa lähes tunnilleen samaa tahtia muiden kanssa niin ovis on sulla varmaan ollu myöhemmin. Mullaki ois 28 päivän kierron mukaan 29.10. Mut alkion koko vastaa tasan sitä kokoa, jolloin tiedän oviksen tapahtuneen.
 
Viimeksi muokattu:
Miramei ei muuteta vielä. Odotan ehkä sinne ensimmäiseen viralliseen ultraan. Mua tuo hedelmöittymisaika ihmetyttää sen vuoksi, että olin viikon (la-su) työmatkalla just oletetun oviksen aikaan. Oltiin edellisen kerran laitettu simppoja matkaan edellisenä perjantaina. Mutta koon mukaan ovis ei ole voinut olla seuraavana su tai ma, kuten luulin. Työmatkalta tulin sunnuntaina ja en kyllä muista tapahtuiko esim. sinä päivänä sitä itseään. Ja työmatkalla olen ollut uskollinen miehelleni:LOL:
 
Voi väsymys! Nyt se sit iski! Päikkärit otettu ja nukkumatti alkaa kutsua, kai sitä voisi tästä alkaa yöunille. Haukotus!

Tuntuu että osa teistä on kauheen pitkällä jo kun itsellä on vasta 4+2 kasassa.
Ens viikolla saa soittaa neuvolaan uudestaan että saa tietää ultrataanko ekalla neuvolakäynnillä tai neuvolassa joskus tässä, vai jääkö sit päätettäväksi mennäänkö yksityiselle. Tavallaan ois kiva 7-8 viikolla jo päästä ultraan eikä ootella sinne 10 viikolle jolloin neuvola on..

Hassua kun esikoisesta en tässä vaiheessa edes tiennyt olevani raskaana. Vasta 5+0 tein testin silloin, nyt eka haamu tuli 3+2!

Me mietittiin tänään nimiä :D esikoisen nimikin kyllä valittiin jo rv10, että kai se on sit meillä tapana. Pojalle on jostain syystä helppo keksiä nimi, tytölle on ehdolla sama joka ois tullut esikoisellekkin jos ois ollut tyttö. Meillä on onneksi yhtenevä nimimaku miehen kanssa :)

Pikkuhiljaa alan sisäistään että olen raskaana <3
 
Susimielimeillä asia on toistepäin. toiselle tytölle on nimi ollut jo pitkään "valmiina" mutta jos saammekin pojan niin sitten menee hankalaksi... meillä päävastuu nimistä on mulla,mies hylkää tai hyväksyy :)

varhaisultran suhteen olen vähän kahden vaiheella toisaalta haluaisin nähdä pienen ja kun oireet tuntuvat erilaiseslta kuin esikosta. mutta toisaalta nyt oon enemmänkin sitä mieltä, että ootellaan np-ultraan asti.
 
Onnea tuplaylläristä pinskupinskulle ! Ja tietysti muillekin hyvistä ultra kuulumisista. :)

Täällä surullisia uutisia.
Tänään taas oli ultra jossa näkyi alkio, mutta kiinnittymispaikka aivan väärä. Alkio oli kiinnittynyt johonkin kohdun mutkaan, joka ei ole kasvupaikaksi mahdollinen.
Yksityisellä kävin.
Sain huomis aamuun kiireellisen päivystysajan poliklinikalle jossa jatko arvio tehdään. Tämä lääkäri oli vahvasti sitä mieltä että raskaus on keskeytettävä, mahdollisimman pian, ettei pääse sattumaan mitään.
Tunne on mitä hirvein. Tiesin silti koko ajan sinne mennessä että kaikki ei ole hyvin, siitähän nää mun menkkajuilimisetkin johtui.

Että näin... Mun sytämmeen sattuu nyt niin kovin. :'(

Palailen asiaan kun olen huomenna käynyt ja tiedetään mitä jatkossa tapahtuu..
 
Rosuliina, mulla ovis oli ehkä 10.2. tai ennen, mutta hedelmöittyminen 10-12.2. Ovis ja hedelmöittyminen ei välttämättä samana päivänä.

Voi Piippariina, sydämeen sattuu moiset uutiset, toivon että paranevat vielä. :hug:
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä