Marraskuun masuasukit 2013 *huhtikuussa*

Neitonen laita mulle yv:n suora linkki sun fb profiiliin niin lisään sut :)

niin ja mulle tuli tänään aika np-ultraan. se ois 22.4 ja viikkoja silloin 11+5<3

onnea kaikille jotka saaneet hyviä uutisia ultrasta!
 
Viimeksi muokattu:
Varhaisultrasta kotiuduttu hyvillä mielin. Pieni katkis vastasi viikkoja, sydän pampatti yhtälujaa niin pikkukaverilla kun minullakin! ;) Kaippa se lasketunajan voi sitten vaihtaa tuohon listaan, että 17.11. Nyt meinaan viikotkin vastasi 7+2 ja neuvola laskee sen mukaan myös! :)

Mulla alkoi järjetön päänsärky heti toimenpiteen jälkeen, se kamala monen viikon jännitys laukesi ja olenkin ollut särystä huolimatta naama typerällä virneellä.

Mä tosiaan suosittelen varhaisultraa rv8 aikaisintaan. (eli 7+0->) Meinaan ei tarvi turhaan sitten jännittää jos jotain ei vielä näy, meillä tuossa yksityisellä ei mua sinne olisi aiemmin otettukaan vaikka kuinka olisin vinkunut.:D

Onnea myös Äiti yhdelle! :)

Hyyppis+ihme 7+2
 
jn
Ihana lukea ultratunnelmia - onnea teille :) Tässä vain alkaa oma VU jännittää entistä enemmän! Miten pitkä aika voikaan 2 viikkoa olla... meillä siis varattu aika (vasta) 15.4. enkä millään malttaisi odottaa sinne asti. Katsotaan josko viikotkin tarkentuisi silloin, mulla on kierrot heitelleet niin paljon, että vaikea arvioida tarkalleen tuota kestoa ja laskuritkin antaa vähän erilaisia tuloksia sekä lasketusta ajasta että viikoista.


jn 5+3?
 
miten muuten on ton buranan laita näin alkuraskaudesta? viimeisellä kolmanneksellahan se on ehdottoman kiellettyä mutta kuis nyt? mä oon aina kärsin kovista päänsäryistä, eikä mulla auta vaikka vetäisin kourallisen panadolii.. mutta buranalla saan hyvin särkyä hieman pienemmäksi, ja ku pakko ton lapsenkaa jaksaa :/ uskallankohan siis välillä 1 buranan ottaa?
 
Joosukka: Viime raskaudessa maha oli kaikkea muuta kun pieni
:LOL:

Niinu86: Neuvolassa ne varmaan päättävät kumman mukaan mennään. Ultraaja kyllä meinas että laskettu on tuolloin 23.11, ja niin laskin nyt iteki sen. Aikasemmin olin laskenu kierron pituudeksi 28 pvää,vaikka kierto oli 30-31 päivää. Eipä tuossa niin isoa eroa ole, että samapa tuo kumman mukaan sit lasketaan.


Hyyppäjäinen: Onnea hyvistä ultrakuulumisista. Ite otin riskin kun menin näin vähillä viikoilla, mut onneksi syke löytyi. =)
 
  • Tykkää
Reactions: Joosukka ja murri76
Mullekin totesi nlan täti tänään, että vain Panadolia saa ottaa, jos kipulääkitystä tarvitsee. Onneksi äärimmäisen harvoin tarvitsen, sillä itselläkään tuo Panadol ei toimi lainkaan eli sama olla ilman.

No voi hitsi, olin jo päättänyt tään vu-asian, mutta kun lukee mukavia vu-kuulumisia, niin alkaa taas miettiä uudelleen, että jospa kuitenkin. Harmi, että se maksaa niin huikeasti, 100€ suostuisin vielä pulittamaan, mutta tuo hinta tuplana tuntuu jo aika pahalta. Ollaan kyllä miehen kanssa töissä molemmat, mutta ylimääräistä ei tunnu jäävän koskaan vaikken mikään himokuluttaja olekaan: /

Pitänee jatkaa iltavuoroa eli takaisin kotitöiden pariin, plääh.
 
Heips!

Itsekin tunti sitten kotiuduin ekalta neuvolakäynniltä. Kaikki vaikuttaa olevan hyvin. Ja neuvolatäti löysi sykkeenkin hyvin nopeasti. Ihana ääni! :) <3
Seuraavaksi odotan vain tietoa NP-ultraan. Neuvolalääkäriä mulle ei laitettu, kun varhaisultrassa tehtiin gyne-tutkimus. Seuraava N 2.5.

Onnea Hyyppäjäiselle ultrakuulumisista! :)
 
Heissan!

:flower:Ison isot onnittelut hyvistä ultra- ja neuvolakuulumisista! :flower:

Mulla neuvola vasta viikon päästä ja Miramei, mulla olisi np-ultra 22.4. viitsitkö paivittää, kiitos :)

Mikä ihme siinä on että kotona olo on siedettävä, varsinkin kun ulkoilee välillä, mutta tänään taas töissä hirveä ällötys koko päivän. Tuntuu että viittä vaille oksentamassa olen koko ajan, voi kökkö. Lisäksi pukkaa päänsärkyä jota kestän hirmu huonosti, migreenipohjaista kun on. En haluaisi yhtään lääkettä ottaa, mutta pitää varmaan hakea kans sitä Panadolia varuiks. Ja lisää valitusta.. Selkä on aivan kappaleina, ei meinaa väärään päästä. Tietää taas että tuli pääsiäisenä kohellettua..

Tänään on maistunut vain jogurtti ja hedelmät, yksi ihan superherkku nyt on turkkilainen jogurtti ja siihen sekoitettuna pilttiä. Sopivan hapan, ei liikaa sokeria, täyttävä ja voi annostella just sen verran kun pystyy kerralla syömään ilman pahaa oloa. Ihme kikkailua siis tän ruuan kanssa. Appelsiineja menee, ja omppuja. Tullainen ruokavalio vaan ei pidä nälkää kovin kauaa, töissä tuli paha olo jo ihan nälänkin takia.

Toivotaan kovasti lisää hyviä ultraterveisiä tälle viikolle :)

Mä hautaudun nyt sohvan pohjalle tän hirveän oloni kanssa, jäi koiran treenitkin väliin kun en vaan kykene. Pöh!

Ms. Moneypenny 9+0 poksis!
 
  • Tykkää
Reactions: murri76
Hei taas kaikille:)

Mulla on perjantaina varhaisultra ("hieman" jännittää) ja ajattelin sinne asti venytyttää tälle listalle virallisesti liittymistä kun eihän tässä oo enää jäljellä kuin muutama päivä. Oon kyllä seurannu keskusteluja ja huomannu että monella samoja ajatuksia/tuntemuksia kuin mulla:)

Muakin etonut jo viikon, ja ei todellakaan vain aamuisin vaan 24/7:) Mä oletin että raskauspahoinvointi on ihan erilaista! Sellaista että aamulla tulee yhtäkkiä paha olo ja oksentaa ja that's it. HAH:)
Mulla on sellainen olo että ois pyöriny keinussa vähän liian kauan tai lukenut autossa mutkaisella tiellä. Yöpöydällä oon pitäny mehulasia ja esim banaania ja heti kun aamulla ekan kerran herään niin juon ja otan pari haukkua. Sit unta lisää ja taas jos herään niin sama homma:D No vielä en oo oksentanut mutta alkaa olla jo aika lähellä.
Tilasin netistä pahoivointirannekkeen (onks joku kokeillu?) ja sit mietin akupunktioon menoa. Taitaa olla selvää etten oo kauheen hyvä kestään pahaa oloa:)
Varsinkin töissä on tosi raskasta olla.

Mutta oireitahan mä toivoin, eli ei pitäisi valittaa:)

Toivottavasti perjantaina tulisi hyviä uutisia ja pääsisin tänne enemmänkin rupattelemaan:)
Ajatus huonoista uutisista ja hoitojen uudelleen aloittamisesta (kun on näin pitkälle vihdoin päässyt) toki on mielessä liiankin paljon, mutta onneks en oikein etukäteen edes osaa kuvitella niin iloisten kuin huonojenkaan uutisten täyttä vaikutusta ja tunneryöppyä, joten se pitää jännityksen jotenkin aisoissa.

luna ja ? (ei vielä lempinimeä) 6+3 (ovulaatiosta laskettuna)
 
Viimeksi muokattu:
Meillä oli tänään se neuvola. Eipä siellä mitään ihmeellistä ollut. Tätsy oli tosi mukava ja saatiin tuota lukemistakin mut oikein mitään uutta niissä ei lue. kiva tuo vihkonen missä on viikko viikolta juttuja mut täs kohtaa tuntuu menevän viikot niin hitaasti ettei tuossa vielä mitään iloa.
Varhaisultraan ei olla menossa eli meil ois sit ultra joskus toukokuun alussa varmaankin ja sitten 20.5 neuvola missä lääkärin tapaaminen myös ja tutkimuksia yms yms. En joudu edes reuman takia tiheämpään seurantaan ellei tule mitään erikoista. Sokerirasituksiin pääsen halutessani tuon sairauden takia. Muuten meidän raskaus ei kuulemma huoleta ollenkaan :)

pahoinvointeja täällä ei ole, pientä etomista vaan mut en sitten tiedä että johtuuko raskaudesta :) Jaksuja kaikille joilla niitä on!

Onnea ultrakuulumisista! :flower:

Mielenkiinnolla odotellaan seuraavia juttuja mitä eteen tulee :) :popcorn:

Aadaz ja ötökkä 7+0 <3
 
Onnittelut positiivista ultrakuulumisista! Ihan tuli taas ikävä omaa pikkuista. Olis kiva nähdä hänet taas! No, toivottavasti saan np-ultran viikolle 16. Vielä ei ole tullut kutsua.

Miten paljon pitää stressata, että siitä on merkittävästi haittaa pienokaiselle? Mulla on ihan hirvee stressi työkiireiden takia ja päivät on tosi hektisiä. Tätä tulee jatkumaan vielä pari viikkoa. Toisaalta pystyn irtaantumaan työasioista lähes täysin viikonloppuina ja mini-pääsiäislomalla tuli kyllä rentouduttua täysin. Mut nyt taas tän päiväsen jälkeen työt painaa mieltä. Oon jopa harkinnut raskauden paljastamista, jotta saisin mahdollisesti vähän "armoa". Mut en sit toisaalta haluis vielä paljastaa ku on edelleen aika epätodellinen olo.

Eilen muuten testasin dopleria toisen kerran ja sain välähtämään näytöllä sykkeen 177. Mutta se tosiaan oli vain välähdys, enkä enää sen jälkeen löytänyt. Testaan seuraavan kerran ens sunnuntaina.

Rosuliina ja Mutikka 9+2
 
  • Tykkää
Reactions: murri76
Hei taas kaikille ja onnitteluja hyvistä ultrauutisista!

Täällä ryvetään pahoinvoinnin ja päänsäryn keskellä. Pahoinvointi helpottaa, kun syö hedelmiä, niinkuin joku jo mainitsikin. Mun suosikki on kermarahka tai Lidlin kreikkalainen jogurtti vauvojen luumusoseella =). Kokeilin myös mussuttaa leipää pahoinvointiin, mutta siitä seurasi vaan järkyttävä turvotus. Jos nyt saisi pidettyä mahan litteänä niin pitkään kuin mahdollista. Ja yks himo on taas tullut suolakurkkuihin ja salmiakkiin :)

Ruokarajoituksista: Mä olen näköjään unohtanut kaikki. On tullut syötyä juustoja ilman tietoakaan onko kiitä pästöroitu sekä lämminsavulohta suoraan vakuumista...

Liikunta auttaa myös mun oloihin. Aloitin kokeilulurssin itämaista "taistelulajeja" (meniköhän termit oikein :) ) Eka puolentoista tunnin rykäisy oli jujutsua :). Muuten sali treenit on jääneet harmittavan vähälle, ehkä loppuviikosta taas jaksaa.

Vielä viikko neuvolaan ja mahdollisiin sydänäänikuunteluihin :)

Aminohappo (8+6)
 
Huhhuh kun oli urakka lukea mitä kaikkea täällä on pääsiäisen aikana kirjoiteltu!

Tervetuloa uusille ja onnea! :flower::wave:

Niinu86 Onnea! :heart:

Repäisykivut täällä niitä myös tulee jos vaikka nousee äkkiä ylös, yskiessä ja aivastaessa.

Koskahan niihin verikokeisiin kannattaisi mennä kun 18 päivä on se NP vai onko sillä mitään väliä koska siellä käy? Tai lukihan siinä rv 9 oliko se nyt rv11?

susupala 9+3
 
Susupala ,multa ne halus veret jo ihan neuvola-käynnillä. Joku virtsanäyte pitäis viedä labraan. Virtsatietulehdus/ munuaisten toiminta.

Mitäs muuten, osallistutteko näihin kromosomipoikkeavuus-seulontoihin? Nehän on vapaaehtoisia. Itse kyllä osallistun.

murri76 9+1 ( menen vielä ultran mukaan, vaikka N:la tarjosi sitä 2.11. LA:ksi)
 
susupala käsittääkseni verikokeet pitää ottaa juuri siihen aikaan, kun on se suositus..ettei niistä muuten oo hyötyä.

Täällä on kohtua "repinyt" tänään ihan tosissaan, varsinkin lenkillä..ihan kuin joku ois venyttänyt sitä! :D

Miramei 9+3
 
Viimeksi muokattu:
Nyt on kyllä pahoinvoinnin multihuipentuma ollut tämä ilta, kaksi kertaa olen jaksanut nousta käymään vessassa, muuten sohvalla ihan raatona. Päätä särkee, nyt kyllä on sellainen olo että en kestä, mietin jo että mitä jos mun kroppa on jo niin vanha ettei se kestä tätä raskautta.. Plääh! Oksettaa! Voiko tästä oikeasti hakea saikkua? Otin ämpärinkin jo viereen, jos vaikka sais yrjöttyä, auttaisko se?

Anteeksi tämä vuodatus mutta nyt on sellainen fiilis että huh huh! "Oireettomat", nauttikaa niin kauan kun oireettomuus jatkuu, ei ole herkkua tämä! :x
 
Juu kun sitä mietein että kannattaako ne mennä ottamaan jo tällä viikolla vaikka ultra on vasta 18 päivä mutta ilmeisesti sillä ei ole sitten väliä kunhan vaan käy sen 9-11 rv:n välissä.. Taidanpa mennä tällä viikolla ottamaan niin saa sen "pois alta".. :D

murri76 Täällä oli just toisinpäin virtsanäytteen otti, mutta verikokeet pitää mennä tk:hon ottamaan..
 
Heippa kaikille! :)

Liitynpä mäkin teidän joukkoon. Teitä näyttääkin olevan jo huima määrä :)

Ihan alkuun, että mut voi päivitellä listoille tiedoilla Lila87/19.11./25v/3. lapsi/TAYS
Sanokaa jos meni väärin ;) Hieman jo aikaa kun edellisen kerran täällä on odoteltu.

Kerron nyt heti tähän alkuun, että mun vaikeesta tilanteesta johtuen oon joutunut miettimään jokusen viikon, että jatkanko raskautta vai en, mutta nyt oon päätynyt olemaan rohkea ja saattamaan tän pikkuisen tähän maailmaan! :) <3
Vaikeen tilanteesta tekee se, että mun ja vauvan isän suhde on niin monimutkainen kuin olla ja voi ja vauvan isä ei todennäköisesti tuu osallistumaan meidän elämään millään tavalla. :( Toivon tietysti, että muuttaa vielä mielensä. Onhan tässä aikaa totutella ajatukseen ;)

Kaksi ihanaa lasta löytyy ennestään; 5v. poika ja 3v. tyttö <3
Lasten isästä oon eronnut viime vuonna.

Voi apua, kun en enää yhtään muista kuinka täällä kuuluu "toimia", heh. :D

Lila ja Bebê 7+0
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä