Marraskuun masuasukit 2013 *huhtikuussa*

Toivotaan et tääl viereisellä kunnalla ois viel normaali ultra käytäntö Niinu. Itellä heitti kyl pojan paino arvio, veikkasivat 5kg, poika oli 4kg, eli pien heitto! Mut sullahan ne voi tehä poikkeuksen tuon kokoarvion kanssa, jos viimeks on jo todettu "pienet paikat". Minkä kokonen sun tyttö oli kun synty? :)

Joosukka mä en ymmärrä miten ei voi tuntea jos on raskaana! Etenkin pidemmillä viikoilla, itellä maha kyl heilu ja pomppi siihen malliin et potkut ainakin huomas :D Mut kyl itekkin tiedän tapauksen missä äiti sai vasta kuukautta vai kahta aikasemmin tietää olevansa raskaana!
 
Hei kaikki marraskuun masuasukkia odottavat

Nyt minäkin liityn joukkoonne. Elikkäs la on 26.11.2013 / SEKS / ikä 35 / toinen lapsi tulossa. Nyt on pakko päästä kertomaan jo TEILLE Marraskuisille raskausuutisista, kun ajateltiin, että käydään np-ultrassa ennenkun omille porukoille kerrotaan.

Olen tehnyt ensimmäisen positiivisen r-testin ennen pääsiäistä ja siitä asti ollut jos jonkinlaista jomotusta alamahassa ja vasemmassa nivusessa, mm. tuon vuoksi halusin käydä varhaisultrassa joka oli tänään.
Ultrassa siis kaikki hyvin, pikkuinen oli nätisti kohdun sisällä ja syke näkyi myös. Vastasi justiin viikkoa 6+5, niinkuin olin itsekin laskenut. Nyt saan olla rauhallisin mielin, kun näin että pikkuinen kasvaa oikeassa paikassa.
Lievää etovaa oloa ollut, mutta ei ole tarvinnut vielä ainakaan oksentaa, vaikka poitsu (6-v) oksensi koko eilispäivän. Ensimmäisen raskauden aikana minulla ei ollut tuota pahoinvointia ollenkaan.

Huomenna varailen neuvolaan aikaa. Positiivisin mielin eteenpäin

Lumina35
 
Kyyneltenhymy tyttö oli 3280g, 48cm eli aika pieni :) Sillä pelkäänkin, että jos tulis vaikka nelikiloinen niin tokkopa mahtuis alakautta tulemaan. Mulla vaihtuu kunta ennen synnytystä vielä, muutetaan "virallisesti" kirjat miehen luo, saa nähdä kuuluuko sielläkään sitä ultraa, epäilen. Mulla on tuo oma vuokra-asunto ollut ihan tyhjillään vuoden päivät, mutta olen pitänyt sitä sen takia että tyttö saa pitää tuolla kaupungissa hoitopaikan jossa on aina ollut ja viihtynyt. Syksyksi haen tytölle sitten hoitopaikkaa tästä tulevasta kotikunnasta. :)
 
Murrikohan sitä kyseli mistä päin oon, Kotkasta olen.

Mahdoton väsymys täällä, mut ruoka maistuu. En oo varannut aikaa neuvolaan vielä mut tietääkö joku et meneekö se NP- ultralähete neuvolan kautta? Kun en haluis vielä mennä neuvolaan, tai siis ei oo mikään kiire sinne.
 
  • Tykkää
Reactions: murri76 ja Aadaz
Pitkästä aikaa tännekin jotain :) Eli täällä vaan oksennellaan ja nukutaan. Kohdunkasvukipuja ja selkäkin prakaa. Että valivali :'D Semmonen kestodarra päällä koko ajan ja pelkästään telkkarissa oleva kuvottava ruoannäköinenkin saa mut oksentamaan. Mä en oo vieläkään pystyny tekee ruokaa, joten syön pelkkää omenaa ja mehukeittoa ja kasan vitamiineja. Mies on hööserränny pojan ja oman ruokkimisensa :D

Tervetuloa uudet ja onnea ultrissa käynneiden hyvistä kuulumisista! :) Niskapoimu-ultran lähetettä ei ole vielä näkynyt, sitä odotellessa. Mun eka neuvola olisi ensiviikolla ja ainakin täällä Kotkan vieressä neuvolan kautta menee koksiin niskapoimuun ns. kutsu :)

Varhaisultran jälkeen kerrottiin lähipiirille, mutta vasta np-ultran jälkeen ollaan annettu lupa huudella sukulaisille. Olivat aika yllättyneitä, varsinkin kun tämä paha pco on tiedossa. :)

Hyyppis+ihme 8+1
 
Mulla taas esikoinen oli iso, 4235g ja 53cm ja mulle sanottiin sairaalassa että: "Ton jälkeen sieltä tulee minkä kokoinen vaan, sulla on vissiin hyvä lantio." En mielellään ainakaan isompaa enää pusertaisi, tällä kertaa tilaan vaikka sellaisen 3500-3700g ;)
Meillä sattui hassu juttu kun ennen synnytystä lääkäri tutki ja veikkasi painoksi 3750g ja hän on "kuuluisa" siitä että veikkaa painon yleensä tosi tarkkaan oikein. Olikin yllätys kun paino heitti noin paljon ylöspäin. Vissiin vauva oli niin lantiossa tms. Joka tapauksessa kätilökin sanoi synnytyksen jälkeen että lääkäri joutuu tarjoon heille pullakahvit kun painoarvio meni niin vikaan :D
Mua ei vauvan koko kauheesti pelota noin synnytystä ajatellen.

Katselin tossa pihalla naapurin kärvistelyä, hällä ekoja kipeitä supistuksia (la jo mennyt), että tuntuu oma synnytys olevan vielä niiiiiin kaukana. :D

Susimieli ja kuopus 7+1
 
Mulle sanottiin jo ekaa odottaessa, että synnytystapa-arvio ja siihen liittyvä paino-arvio ultra tehdään vain ensimmäisen kohdalla, toisessa raskaudessa luotetaan siihen, että jos yksi on mahtunut tulemaan, mahtuu seuraavatkin. Ja lääkäri vielä totesi, että ihmisen on evoluutio muovannut sellaiseksi, että normaalin synnytyksen rt:ssa pystyisi viemään läpi periaatteessa yksinkin -olen kyllä silti ihan tyytyväinen, jos sen kätilön kuitenkin saan seuraksi, niin individualisti en sentään ole:LOL:

Onnea hyvistä ultra-ja nla-kuulumisista, aina saa huokaista helpotuksesta, kun yksi rajapyykki on saavutettu. Ja uusille teretulemas.

Pöh tätä turvonnuttaa vatsaa, toivottavasti tähän löytyy ensi viikolla hyvä syy=)
 
Susimieli mulla on viikkoja 8+6 :)

En ookka vielä kertonu et ollaan kerrottu molempien äideille ja mun kaksossiskolle. Ei millään malttais olla muille sanomatta mut eiköhä sinne np-ultraan pysty odottelee. Se onkin sit sopivasti viikoilla 11+6 kun ne ekat 12 viikkoo aattelin ainaki olla vähin äänin :)

Nii ja tervetuloa uusille odottajille! :)
 
Soittelin äsken hammaslääkäriin ja kyselin miten mun viisaudenhampaan poiston laita on nyt raskaana ollessa, oli taas sellaista asiakaspalvelua että "hehheh, eihän raskaus ole mikään sairaus, miksi se sitä estäisi?" Just. Mie en ala särkylääkkeitä syömään raskaana ollessa ja pelkkä panadoli ees auta mitään. Että katsotaan, torstaina pitäs olla joku hammastarkastus ton poiston tiimoilta, pitää siellä esittää toivomus että poistelevat vasta raskauden jälkeen, mulla pitäs meinaan poistaa 4 viisuria..
Ne hoitajat sielä puhelimessa ei taida tietää kyllä mitään. Mäkin soitin esikon odotusaikana, kun viisurin poisto aika oli pari vko plussauksen jäkeen, että voiko poistaa ja sanoivat puhelimessa, että voi. Raskaus ei ole este. No sitte kun tuoliin pääsin ja totesin että buranaa en ota kun olen raskaana, niin hammaslääkäri toivotti hyvää jatkoa ja sanoi että ota uudestaan yhteyttä kun synnyty ja imetys on ohi. sanoi että ei tainut hoitaja nyt olla ihan ajantasalla, että mielelellään eivät lähde raskausaikana poistamaan, muuten kun jos on ihan pakko ja silloinkin mieluiten tokan kolmanneksen aikana...

muoks. mulla tosin saattoi vaikuttaa sekin, että viisuri piti leikata (oli osittain ikenen alla, eikä mahtunut kasvamaan kunnolla).
 
Mua suunnilleen pelottaa tissien mahdollinen kasvu!:D Oon 54kg, 168cm ja mun kuppikoko on 65G, eli ei kiitos lisää!:) Toisaalta semmoset kiinteemmät ois kivat, aika lölleröt nää nykyiset, mutta ei sekään joo pysyvää ois kuitenkaan:)

Täällä huonovointisuus jatkuu. Vieläkään en onneks oo oksentanu. Aika paha olo saa kyllä tullakin että oksennan, vihaan/pelkään oksentamista, vaikka joskus se vois tuodakin paremman olon. Mutta semmonen 24/7 ällötysellotus.

Pahoinvointirannekkeet ei ainakaan mulla auttanu yhtään, ahisti enemmänkin kun ne tuntu jotenkin kiristäviltä. Akupunktiota oon miettiny, mutta toisaalta kyllä mä viä nää olot kestän jos ei pahempaan menisi ja jos ei ois iltamenoja että pääsee lepäämään töitten jälkeen. Edelleen syön yöllä joka kerta kun herään niin jotain pientä:)

luna 7+3
 
Viimeksi muokattu:
pakko tulla kertoo..
olin seurannassa VUssa kun ekassa VUssa alkio ei vastannut viikkoja, tosin syke näkyi silloin.
Mua ei ole pelottanut ikinä niin paljoa kun tänään lekurissa..ja se kun odottaa kommentteja
jotka oli hyviä:heart:
LA siirtyi 4 päivällä eteenpäin eli on nyt 20.11 ja sikiö vastasi 7+4 ja kaikki hyvin!!!!
voi mikä helpotus!!!
nyt voi levollisin mielin suunnitella tulevaa reissua ja vaikka viimeksi kkm oli vkoilla 8 tai 9 niin en ala miettii etukäteen negatiivisesti - tulee jos on tullakseen, kun ei sille mitään itse voi
mutta aivan törkeen hyvä mieli!!!!
 
Huhhuh kun väsyttää, ei meinaa jaksaa edes liikutella sormia niin paljon, että tänne kirjoittaisi :D Ja jännittää huominen varhaisultra, tosi vaikea keskittyä mihinkään muuhun!

Tervetuloa uusille ja onnea Starhope, Miramei ja muut hyvistä ultrakuulumisista!

Mulla seksinjälkeinen pieni kipu tuntuu liittyvän nimenomaan orgasmin jälkeiseen kramppiin, ja olen lukenut, että se on hyvin tavallista :)

Vaikka tänään poksui vasta viikko 7, niin kyllä mulla jonkinlainen raskausmaha kai on, koska jo aamulla heti herättyä on melkoinen kumpu nähtävillä. Iltapäivällän maha onkin sitten jo aika mahdoton, ja yhdistettynä väsymyksen aiheuttamaan liikkumattomuuteen, se aiheuttaa selkäkipua. Kunpa jaksaisi kuntoilla enemmän, siitä olisi kai raskaudelle ja vauvallekin etua... No, ehkä kohta taas :)

Jos huomenna tulee hyviä uutisia, niin viikonloppuna kerrotaan mun vanhemmille ja muutamalle ystävälle...

Anna_bella 7+0
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Aadaz ja murri76
Hempukkainen, juu mie utelin mistä kotoisin.

Starhope, voi onnittelut ultrakuulumisista. :) Varmasti helpotti mieltäsi.

Noita teidän vaavien syntymäpainoja kun lueskelee, niin omalla kohdalla tulee mieleen se seikka, että esikkoni syntyi kk:n etuajassa ja painoi 2150g. Jos tämä raskaus menee loppuun asti hyvin, niin mulla lienee uudet repeämiset tiedossa. Ja tuskin pääsen helpommalla. :/

murri76 10+0
 
Viimeksi muokattu:
Voi väsymys ja palelu!

Hei tyypit, antakaa mullekin rahaa VU:n! :D En malttais oottaa kun kaikki hehkuttaa (niinkuin tietysti pitääkin) :)

Ostin tänään kirpparilta ihanan name it:n bodyn! :D Annoin itselleni luvan yhden ostaa nyt ja sitten ultran jälkeen voi innostua enemmän :)

Linea negra ilmestynyt masuun ja teini-iän aikaiset "raskausarvet" ovat alkaneet sinertämään (?)

Aamuisin olen todella äreä ja väsynyt. Päivällä töissä erittäin iloinen ja silti väsynyt. Illalla taas väsyttää ja palelee kamalasti! Tupakkaa tekee mieli usein ja kaikki kiukuttaa ihan liian helposti.. :/

ötökkä 7+6 <3
 
kiitos murri76 ja anna_bella tsemppauksesta
olo on kyllä tosi helpottunut ja äitikin ilahtui :) halusin sille kertoa tällä kertaa myös raskautumisesta koska mikäli jotain tapahtuisi - kertoisin silloin ja saa äitikin iloita vähän

ei noi ultrat yksityisellä tosiaan mitään ilmaisia ole - 150€/kerta eli 300€ mennyt mutta mutta

mulle kävi tänään ekaa kertaa töissä että tosiaan housut alkoi puristaa pahemman kerran töissä niin että huhhuh, oli pakko avata pari ylintä nappia jotta happi kulkee..luksusta kun pääsi kotiin ja sai vetää oloasun ylle :LOL:

7+4
 
Viimeksi muokattu:
Aadaz mä pääsen työterveyden kustannuksella sinne VU:hun, koska mulla on kuitenkin useampana päivänä ollut pientä tiputteluvuotoa (hyvin pientä, mutta kuitenkin). Todennäköisesti olisin tosin mennyt joka tapauksessa, koska en vaan kykenisi odottamaan sinne ekaan kunnallisen tarjoamaan ultraan asti :) Jossain mun käsittääkseni pääsee ultraan reilusti alle satasella, jos saa siitä Kela-korvauksen esim. juuri tiputteluvuodon perusteella.
 
nelly mulla on kaksi ikenen alla osittain ja kaksi kunnolla ulkona. Yhdessä on reikä jossa on nyt väliaikainen paikka ja hammaslääkäri meinas päivystyksessä että kaikki vaan pois! Katsotaan mitä torstaina sanotaan.
 
Minttu-82: Meillä näkyy myös olevan sama LA.. sille neljännelle pojalle! Ainakin itsellä on vahvasti sellainen poikafiilis, mietin tossa olisko musta tyttöä hoitamaankaan.. =)

Täällä näkyy moni käyneen VU:ssa, kiva että iloisia uutisia! Ite harkitsin, mut päätin kuitenkin ootella NP:tä.. Eka neuvola olis 16.4. olis kiva jos sydänääniä sit kuunneltais!

Mua ei lapsen koko synnytyksessä jännitä, kaikki pojat olleet yli 4kg. Nuorin oli 4,4kg ja kaikkein helpoin, tosin en ehtinyt kivunlievitystä ajatellakaan kun oli niin nopea! Se tässä ehkä jännittää, syntyykö tämä sitten eteisen matolle, kun kaikki on ollut edellistään nopeampia ja viimeisin synnytys kesti ihan ensimmäisestä tuntemuksesta pojan syntymään 2,5h.. Täytynee siirtyä kättärin nurkalle telttailemaan kun ajat lähestyy..:LOL:

Sellaista ajattelin tiedustella, että oletteko löytäneet kivoja mamma-mallisia takkeja jostain.. siis kevät/syys käyttöön? Jostain omtuisesta syystä omat takit jo kiristelee ikävästi..:p

heleena-83 6+4
 
Aadaz kotkassa maksaa yksityisellä (appelmed) ultra jotain pikkastavajaa 150e ja siitä sai jälkikäteen kelakorvauksen noin 40e. Mutta lääkärikeskuksessa, ainakin kotkan maksaa ultra joko jonkuu 30e tai 70e. näin ainakin silloin kun esikoista odotin :) lääkärikeskus ultraa vaan masun päältä. Mä soittelin silloin lääkärikeskukseen ja kyselin hintoja ja menin sinne kun oli edullinen, paska kokemus eikä laskuakaan kyllä koskaan tullut että en sen enempää hinnasta osaa sanoa :)

wavee 9+5
 
Onneksi mulla ei ole vuotoja ja siitä tyytyväisenä aion taistella niin että odotan NP:tä vai mikä se olikaan :p
Sitten kun vielä odotuksen jälkeen palkitsee itsensä hyvällä ruoalla ja kirpparireissulla niin tulee hyvä mieli :) maltti on valttia!

Ainiin, minä synnyin 2,5 kg ja 49 cm. :) Toivon yhtä helppoa pusattavaa myös itseltäni :p
 
Onnea hyvistä ultrakuulumisista ja tsempit teille, joilla on vuotoa tai muuta huolta.

Mulla on edelliset olleet 3,2kg ja 3,4kg, helposti ovat tulleet. Täällä tehdään vain np-ultra ja rakenneultra, mitään painoarvioultraa ei kummastakaan edellisestä ole tehty.

Minua vähän huolettaa vähäoireisuus, kun yökötys on kadonnut tuhka tuuleen ja vain alavatsan nippailut jäivät jäljelle. Näitä oireita on niin hirveän monenlaisia, ja oireettomuuksiakin.

Mulla on alkanut unettomuus. Sama juttu ollut kaikissa raskauksissa, uni ei tule. Pahimmillaan parin tunnin unilla täytyy lähteä töihin monta päivää peräkkäin. :( Tyhmää.

Palelee hirmuisesti, varsinkin jos yhtään väsyy. Ja mulla on jostain syystä hormonit tuoneet seksihalut takaisin, joku taisi sanoa ettei tee mieli ollenkaan. Mitään erityisiä kipuja ei seksiin kyllä liity.

Niin ja synnytys, minä odotan ihan älyttömästi nimenomaan synnytystä. Edelliset on olleet hyvin erilaiset, mutta mitään huonoja fiiliksiä ei ole jäänyt ja ilman lääkkeellistä kivunlievitystä varmaan tämänkin aion synnyttää, kuten kuopuksen. :)
 

Yhteistyössä