Marraskuun masuasukit 2013 *huhtikuussa*

Huomenta! Tääl poika nukkuu viel ja ukko töissä, itellä pyörii vaan mieles kuinka kohta kotona olo loppuu ja saa varautua töihinkutsuun... Ja se pojan hoito homma ahistaa suunnattomasti! Katoin tuos et se tarvii 2kuukautta hoitoa, sit se on 1kuukauden isin kanssa kotona ja sit mä oon jo rv 30+, pystynkö enään töihin mennä. No mut poika pitäs saada sit hoitoon jossa voi olla vauvankin tulon jälkeen, eli vaihtaa paikkaa! Mä vihaan kun ressaan niin paljon!!! :headwall:

Kotisynnytystä en edes mieti kipuherkkyyden takia! Musta tuli parhaat kaverit epiduraalin kanssa viimeks, sitä kiitos lisää :D

Niinu mul on ihan sama, paisutan tunteitani ja ajattelua ja kaikesta tulee suurta, vaikka oikeesti pikku juttuja! hormoonit?

Lumina elä huoli menkka kolotuksista! Kärsin niit koko pojan odotuksen ja haittaa ei ollu :)

Just sillon kun sais itekki nukkua pitkään, ei saa unta! Taidan mennä sänkyyn lukeen lehteä :)

KyyneltenHymy 10+6 ?!
 
Huomenta,

Soittelin eilen äitiyspolille ja kyselin, että missä mennään ultra-ajoissa. Sanoivat, että tällä hetkellä ultra-aikoja tarjotaan niille, joilla viimeiset kuukautiset ovat alkaneet 20.1. Mulla oli 27.1 eli jokin aikaa menee vielä ennen kuin mulle aikaa tarjotaan. Lupasivat, että pääsen vielä huhtikuun aikana, tod.näk viikolla 17. Parasta oliskin, koska silloin on 12+ viikko.
Ärsyttävää! Tekis mieli mennä yksityiselle ens viikolla, jotta uskaltaisin kertoa töissä tilanteestani.
 
huomaan kyllä itsestäni että on jo toinen raskaus ei meinaan tuu niin hysteerisenä tuijotettua noita suosituksia. Järki tietty on päässä enkä syö mitään makeutusaineita tai light-tuotteita ja syön hyvää ja monipuolista ruokaa.
Ottakaa ihan rauhassa, yhden tai kahden päivän epäterveellinen ruoka ei tee vahinkoa kenellekkään. Maailmassa syntyy aika paljon terveitä lapsia myös sellaisissa maissa joissa ei ole olemassakaan ravitsemussuosituksia ja joissa äitien ruokavalio on hyvin puutteellista.

Voi miun vauva, ootan malttamattomana koska tuntuu ensimmäisiä liikkeitä. Esikoisesta tunsin ekat hipaisut rv 15 ja mahan päälle tuntuivat jo rv 19. Mulla oli vielä istukka edessä jonka pitäisi vaimentaa liikkeitä. Esikoinen oli kyllä aika vauhdikas tapaus jo mahassa. On varmaan hassua jos tää nykyinen vuokralainen onkin rauhallinen. Sitäkin odotan innolla että onko kuinka paljon eroa esikoiseen, että huomaako lasten temperamenteissa eroa jo odotusaikana.

Mietittiin miehen kaa aamulla juhannuksen suunnitelmia, ja samalla katselin kalenteria niin mä oon sillon rv 18:ta jo! Huisia!

Susimieli ja kuopus kesähaaveissa 7+4
 
  • Tykkää
Reactions: Mannaa ja tiunti
Huomenta!

Tänä aamuna oli sitten eka kerta, kun sai oikeasti nieleskellä, ettei 30min ennen heräämistä mutustettu banaani tullut paluupostina ylös.. Töissäkin sämpylän syöminen kesti n.30min.. ei meinannut oikein maistua. Nyt kuitenkin olo ihan hyvä, kun sain sen sämpylän nieltyä.

Mulla on noussut kaksi asiaa himo-listalle: Valkosipulisuolakurkku ja viinirypäleet:p niitä voisin syödä vaikka kuinka.

Joku muukin oli miettinyt vanhempien lasten hoitojärjestelyjä mahdollisen äikkärin ajalle. Meillä esikko aloittaa koulun luultavasti startti-luokan kautta ensi syksynä, joten hänen osalta homma on selvä. Kuopusta pähkäilen, kun hän täyttää kesällä 5.v, eli vuosi olisi vielä eskarin alkuun. Otanko pois hoidosta, vai en? toisaalta tuntuu turhalta pitää häntä päiväkodissa, kun itse on kotona, mutta sitten taas mietityttää, että miten tuo 5.v saa ajan kulumaan kun ainakin alkuun olen aika kiinni vauvassa.. Kerhopaikkaa tuskin hälle saan syksyksi, kun äikkäri kuitenkin alkaa vasta joskus lokakuun puolivälin jälkeen. Sitäkin olen miettinyt, että jos pitäisi päiväkodissa vaikka 3pv/vko joululomaan asti ja sitten kerhoon tammikuusta alkaen.. ääh, onneksi tässä on vielä aikaa miettiä tuotakin.

Nelly rv6-7
 
Moi mammat!

Ensimmäisenä iso halaus PinskuPinskulle :hug:

Tänne tulee tekstiä niin paljon, ettei meinaa perässä pysyä, mutta hyvä niin. :)

Ultrassa käyty ja 9,3 mm toukkanen sieltä löytyi sykkeineen kaikkineen, tasan viikkoja vastaava, joita siis on tänään 7+0 :heart:

Itkuhan siinä tuli, kun sitä ruutua katseli, vaikka olin jotenkin todella varma, että uutiset ovat hyviä. Olo on ollut niin erilainen kuin viime kerralla ja itsellä on koko ajan sellainen luottavainen olo tästä raskaudesta. Meitä hoitaneen klinikan lääkärit ja hoitajat ovat kyllä ihan mielettömän ihania. Tulivat onnittelemaan ja halaamaan ja sanoivat, että heille saa aina soittaa, jos on huolia tai kysymyksiä. Jäi kyllä todella hyvä mieli!

Onnea ja aurinkoa teille kaikille! :)

Twinflower 7+0 *poks*
 
Saako täällä purkautua muustakin kun raskaudesta?
Annanpa palaa! Soitin noist pojan hoito jutuista, ihanasti koko rumba alkaa kesäks sopivasti! Joten sillon ei oo mahollista saada ns. vakihoitopaikkaa koska tarhoja on sulettu! Ja jos poika menee vuorohoitoon ja mul loppuu sopimus, samalla loppuu pojan oikeus olla hoidossa ja taas vaihtus paikka!!! Mä oon ihan sekasin plus nämä ihanat hormoonit joiden takia tekis mieli vetää ItkuPotkuRaivarit lattialla!
Nyt varmaan pitää miettii pystyykö poika ravaamaan hoidosta toiseen, kun ei ole tottunut hoidossa olemaan ?!
Mutta Nelly mä oon miettiny pojan hoitoa kun oon kotona ja poika alkaa tarviin muutakin kun äidin! Täällä järjestetään kerho joka on 4tuntia kerrallaan ja 3kertaa viikossa, maksaa 30e, sinne ilmotan pojan jo syksystä eteenpäin. Pakko poika laittaa ennen vauvaa hoitoon, ettei ajattele "tuon takia pistävät mut tänne"..
Joo kiitos ja kuittaus.. Meen lepyttään hermoja!
 
Huh, onpa tullut paljon juttua:)!

Mistäs täällä oltiinkaan puhuttu;
salmiakista en minäkään stressaisi jos verenpaineet kuitenkin pysyy kuosissa. Kotisynnytykseen en suostuisi, ihan vain sillä ajatuksella, että en pystyisi elämään itseni kanssa jos synnytyksessä sitten tapahtuisikin jotain jonka olisi sairaalassa pystytty hoitamaan.
Synnytyksestä Mua ei niinkään synnytys pelota, vähän vaan harmittaa, että toista en varmaan pysty synnyttämään alateitse. Esikoisen synnytys meni käynnistyksen kautta ja sain aika pahat repeämät. Esikoinen oli kaikkien yllätykseksi syntyessään 5,2kg vaikka kokoarvio ennen käynnistystä oli 4,2kg. Kuulema kun vauva on suurempi kuin 4kg on kokoarvioiden antaminen aika tuuripeliä. Traumaa ei synnytyksestä jäänyt vaan olen oikeastaan aika ylpeä tuosta suorituksesta:).

Omaan napaan:Viime viikolla täällä hehkuttelin kuinka oksentelut ei haittaa, mutta nyt oon kyllä muuttanut mieleni. Olo on ihan järkyttävä. Oksennan joka aamu ennen töihin lähtö, tänään myös kaksi kertaa töissä. Koko ajan oksettaa ja väsyttää. Hirveä morkkis kun kotiin tultua ei pysty tehdä mitään. Vielä tätä saattaisi olla jopa 5vkoa edessä..

PinskuPinskulle voimia!

Mette 7+3
 
Pitkästä aikaa kirjoitellaan tännekin. Varailin eilen np-ultraan ajan ja se ois jo ens viikolla eli 16.4
En tiedä miks ne noin aikaisin sen ajan antoi, kun kuukautisten mukaan on just tasan 11+0, mutta todellisuudessa viikot silloin noin 10+2. Sanoin kyllä sinne, että ei voi olla noin pitkällä raskaus vielä, mut oli vähän tympeän tuntuinen täti toisessa päässä. Eli vähän sama juttu kuin mirameilla :D Ja puhui kans sit uusinta ultrasta.

No, toisaalta hyvä kun näin äkkiä ajan sain, näkee onko kaikki kunnossa. Se pieni vuoto jokunen viikko sitten mietityttää ja sen jälkeen kadonneet oireet myös. Se vähäinenkin pahoinvointi hävisi ja muutenkaan ei tunnu yhtään että olis edes raskaana. Ei edellisessäkään raskaudessa kovin paljon oireita ollut, mutta sentään jotain. Ja kuitenkin mahassakin tuntui jotenkin siltä, että joku siellä on. Lisäksi sain näillä viikoilla jo doplerista äänetkin kuulumaan, nyt en ole saanut. On siis se halvempi malli, missä ei ole näyttöä. Tosin eihän tuo vielä välttämättä mitään kerro. Turvotusolokin hävisi, maha on kyllä jo vähän sellanen pallo, etenkin syönnin jälkeen. Mutta tuossa mahalla kun on vielä edellisen raskauden jäljiltä sitä löysää ihoa, niin melko samalta se on näyttänyt jo useamman kuukauden. Mutta ensi viikollahan tuo sitten selviää miten on.

Onneksi tuo esikoinen pitää ajatukset muualla, kun on vielä noin pieni. Ens viikolla neitille ikää tulee 5kk ja onhan se jännä seurailla kun toinen jatkuvasti oppii kaikkea uutta. Joku aika sitten tajuttiin miehen kanssa, ettei tyttö olekaan enää se pikkuvauva, vaan jo varsin iso tyttö jo. Tai joo, pieni toki vielä, mutta ei mikään vastasyntynyt. Kovasti juttelee ja menohalut olis kovat. Ja se naurunrätkätys piristää aina mieltä.

Vielä ei ole kerrottu kenellekään, paitsi yhdelle minun kaverille. Ens viikolla varmaan kerrotaan ultran jälkeen sit molempien vanhemmille. Esikoinen menee ultran ajaksi mummolle hoitoon, pidettiin siis salassa, että mikä meno minulla silloin on. Mies ei pääse ultraan mukaan, kun on töissä. Ihmetyttää tosiaan tuon ajan kanssa, kun ei saanut mitään muita vaihtoehtoja. Viimeksi onnistui vähän edes valitsemaan, kun ei tää mikään kovin iso kaupunki ole tai siellä sairaalalla ole ruuhkiakaan yleensä. Mut jos uuden ajan ultraan sit saa, niin toivottavasti sit sellaisen ajan, että mieskin mukaan pääsis.

Tirppana 9+4
 
Minutkin voi poistaa listalta, menin maanantaina lääkäriin vähäisen verenvuodon vuoksi, tuulimunaksi todettiin. Raskausontelo, hcg yms. vastasi viikkoja 8+2, mutta ei asukkia. Eilen sitten lääkkeellinen tyhjennys, juuri ja juuri ehti lääkkeillä, ennen vk. 9 (8+4). :(

Toivon teille kaikille onnea raskauteenne<3
 
Mette83 mullakin tuli ekasta aika hervottomat repeämät, mutta olen silti pystynyt synnyttämään kaikki seuraavatkin alakautta. Ja mulla on myös heittänyt kokoarviot yleensä noin kilon alakanttiin :)

InLove ja Hamrmful, osanottoni :(

Mullakin on kaikki oireet joita ei siis paljoa ollutkaan, kadonneet. Se hervoton turvotuskin on poissa, ja nyt menee taas tavalliset farkutkin jalkaan! Miehen kanssa kyllä muisteltiin että ihan samalla kaavalla nämä on aina menneet, kymppiviikon tienoilla katoaa oireet ja siinä ehtii jo pari viikkoa panikoida ennen np-ultraa että onko siellä sittenkään mitään. Mut yleensä on aina ollut =)

Uusis 10+5 kunnes toisin todistetaan
 
Voi, lämpimät osanotot Harmful ja Inlove :hug:

Mulla tuli illalla ihme limavuotoa, hiukan kellertävää ja lopuksi kirkasta. Mitä ihmettä mahtoi taas olla? Veristä vuotoa ei ole ollut lauantain jälkeen. Tänään oli aamulla neuvolalääkäri. Teki ensin sisätutkimuksen, ei kuulemma verenvuodosta enää mitään viitteitä. Sitten siirryttiin labran puolelle ultrahuoneeseen. Varoitteli, ettei välttämättä näy, etenkään hänen ultrauskokemuksellaan. No, ultrattiin vatsan päältä. Kuvassa näkyi kohtu, lapsivettä ja haalea hahmo, joka liikuskeli kohdussa sydän sykkien :heart: Tuli kyynel silmään ja typerä hymy naamalle =) Siellä se pikkuinen vaan oli, vaikka kovasti pelkäsin pahinta! Viikot vastasi hyvin varhaisultran viikkoja, n. 8+6. Pitäydyn nyt kuitenkin aiemmassa 8+3, sen verran huono ultralaite oli ja epätarkka kuva. Lääkäri koitti saada pikkuista näkymään selvemmin, mutta ei saanut kuvaa tarkaksi. Mutta se riitti hyvin, että nähtiin miehen kanssa pikkuisemme elävän!
 
Susimieli mulla sama homma, en stressaa läheskään niin paljon nyt kuin esikoista odottaessa. Nyt jotenkin on varmempi olo. :) Tosin mulla tulee silloin tällöin käytettyä light limpparia esim, kun sokeri limuista en tykkää yhtään ja nyt raskaus aikana jostain syystä tekis mieli vaan juoda mehua ja limua, vesi ei maistu hyvälle niinkuin ennen. : /

Twinflower onnea ultrakuulumisista! :)

Menetyksen kohdanneille paljon jaksamisia ja osanottoni! :hug:

Täällä oireita piisaa edelleen. Tänään kävin hammaslääkärissäkin, sain extempore ajan kun on ollut jomutusta toisella puolella leukaa, vanhasta paikatusta hampaasta lähtöisin. Onneksi siellä vaan hiottiin sitä, kokeillaan auttaako ettei tarviis juurihoitoa. Nyt väsyttää niin kovin että pakko mennä pötkölleen hetkeksi.

Niinu 8+3
 
  • Tykkää
Reactions: Twinflower
Kuulumisia eilisestä varhaisultrasta! Ruudulla näkyi viikkoja vastaava sentin mittainen ihmisen alku ja sydämen pamppailutkin saatiin kuulla :) Helpottihan se oloa, kun tietää että kaikki on ok.
Pieni tippa siinä taisi linssiinkin tulla..

Lämpimät osanotot menetyksen kohdanneille:flower:

Aamuinen paha olo on onneksi loppunut, mutta tilalle on tullut huonovointisuus ja hurja väsymys iltaisin. Mammahousut oli myös pakko ostaa tän turvotuksen takia. On ne vaan niin mukavat! :) Töissä pitää iltapäivästä jo vähän vetää vatsaa sisään käytävillä kävellessä, kun en haluaisi mahan vielä kiinnittävän huomiota...

Vitamiineja popsin kahdesta purkista; toinen on multivitan raskaus ja imetys ja toinen kalkki+d-vitamiini. Aloin syödä niitä jo joulukuussa, kun jätettiin ehkäisy pois..

Synnytyspelkoja ei vielä ole ilmaantunut. Näin ensimmäisen kohdalla sitä ihan mielenkiinnolla kyllä odottaa..

Tietoja voi myös hieman muuttaa minun kohdalla: LA 24.11


Viikonloppua odottava Miina ja masuasukki 7+4!
 
Viimeksi muokattu:
Varhaisultrassa käyty tänään ja siellä pieni kökötti; kokoa 1,62cm vastasi viikkoja 8+0. Sydän pampatti <3
Ainut mikä jäi mietityttää oli se, että kela korvausta en ultrasta saanut; lääkäri sanoi, että kuulemma jo niin pitkällä ettei saa enää. Voiko pitää todella paikkansa? Ihmettelen tosi paljon, joten meni koko summa omaan piikkiin. Eikös yhestä ultrasta pitäisi korvaus saaada?

Iica ja piskuinen 7+6
 
Kyllä Iica miun mielestä olis kuulunut kelakorvaus saada, mekin saatiin.. Meille sanottiin, että sitä ei enää myöhemmillä viikoilla myönnetä, en muista viikkoja, mutta kun raskaus on jo selvästi pidemmällä.. :O
 
Kirjoittelenpa minäkin tänne jotain piiiitkästä pitkästä aikaa. Ahkerasti olen kyllä käynyt lueskelemassa teidän muiden kuulumisia. Ikävä lukea noin monesta menetyksen kohdanneesta, osanotot myös minulta :hug:

Eka neuvola oli tänään, ja siellä meni kaikki hienosti. Neuvolatäti oli todella mukava, ja iloisena yllätyksenä meille ultrasi mahan päältä. Asukki oli edelleen menossa mukana, kuvassa näkyi kädet, jalat, sydämen pompotus ja liikkeitä. Tuli todella iloinen ja helpottunut olo! Tänään uskalsimme jo paljastaa uutisen miehen perheelle, ja viikonloppuna olisi tarkoitus käydä kertomassa minun vanhemmille asiasta. Töissä kerron aikaisintaan NP-ultran jälkeen.

Raskausoireina iltaisin ankara väsymys ja ällötys, sekä pötsin järjetön turvotus. Vähän oireet ovat alkaneet jo helpottaa. Aamuyöllä pitää jo heräillä pissalle, joten saapa nähdä, miten usein heräillään sitten myöhemmässä vaiheessa raskautta... Aika vähällä olen kuitenkin päässyt, kun monen muun oireista lukee.

Tulevia etappeja: NP 26.4 ja NL 16.5

Häijyli 9+6
 
Onnea hyvistä ultrakuulumisista ultrassa käyneille :heart:

Torvelo1 tervetuloa joukkoon! :)

Mie sain tänään pikkuisen sykkeen kuuluviin, oman sykkeeni taustalla pompotteli, oli tarkka se paikka mistä kuului muualta en saanu kuuluville.. :)

Niinu 8+3
 
  • Tykkää
Reactions: Mannaa

Yhteistyössä