Marraskuun masuasukit 2013 *huhtikuussa*

Aikoja seuraaville käynneille eli np-ultra on 26.4 ja neuvolalääkäri 8.5 ja laskettu aika muuttui 7.11.

Muuttuhan se teksti punaiseksi muutaman ärräpään jälkeen. Voin kertoa, että on ilo muokata tekstiä luurilla..

Tänään hankittu lisää D-vitamiinia. Apteekkarilta sain taas samat kommentit määrästä kuin neuvolasta, mutta hänkin tokaisi, että tuskin siitä on mitään haittaa kun heilläkin on sitä myynnissä.. Taidan siirtyä kokonaan luontaistuotekaupan asiakkaaksi :headwall:.

Ja mieleni tekee kommentoida salmiakki asiaa, että muistakaa pitää se maalaisjärki mukana. 20 vuoden kuluttua raskaana olevat ei tätä menoa saa syödä enää mitään. Tutkimukset on silloin tällöin hyviä, mutta täytyy muistaa, että yleensä niiden takaa löytyy rahoittajia, jotka suattaapi vaikuttaa lopputulokseen...

Amino (10+0):heart:
 
Viimeksi muokattu:
Huomenia!

Tulin taas pitkästä aikaa päivittämään kuulumisia kun eilen tapahtuikin jotain taas pitkästä aikaa.

Ensiksi kuitenkin iso halaus kaikille menetyksen kohdanneille :hug:

Ja nyt niitä kuulumisia. Eli eilen oli siis se kauan odotettu neuvolalääkäriaika. Ensin piti käydä vähän luovuttamassa verta tautien testaamista varten. Terkka ihmetteli kauheasti kun sanoin ettei multa oo ikinä otettu verikoetta :D Se oli tosi ihana ja teki olon mukavaksi kun huomas että mua selkeesti vähän jännitti :)

Seuraavaks olikin vuorossa se lääkäriaika ja siellä päästiin vihdoin näkemään että löytyykö sieltä masusta mitään. Ja löytyihän sieltä! Huimat 29,4 mm oleva pikku pirpana :heart: Pikkuinen meinasi olla vähän huonossa asennossa kun lääkäri ei meinannut päästä kunnolla mittaamaan :) Sydänkin pampatti hienosti tuhatta ja sataa. Mittojen mukaan viikkoja olisi nyt 9+6 eli pari päivää vähemmän kuin omien laskujen mukaan. Oottelen kuitenkin vielä reilun viikon sinne NP-ultraan jos nuo päivät vielä muuttuu ja päivittelen sitten tänne. Mutta näin siis meillä! Itkuhan siellä meinas päästä, mutta yritin hillitä itteni :D Nyt en meinaa saada silmiä irti kuvasta joka saatiin sieltä matkaan :)

Paljon onnea vielä muillekin hyvistä ultrakuulumisista :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Mannaa ja Mirkkeli_
Niin se elämä vaan heittelee. Pahin pelkoni kävi eilen toteen Menkkamaiset jomotukset alkoivat puolen päivän aikaan ja vuoto kolmelta. Aluksi se ei ollut runsasta mutta lopulta ei ollut epäilystäkään siitä mikä oli lopputulos.

Pääsimme Femedaan Olavin vastaanotolle (en nyt muista sukunimeä) ja hän vahvisti asian. Pikkuinen oli kuollut parisen viikkoa sitten:( Tyhjentyminen oli nyt alkanut.

Jotenkin minulla oli aina alusta asti tunne, että kaikki ei ole niin kuin pitää. En uskaltanut iloita. Ehkä sen vuoksi en esimerkiksi itke kun kirjoitan tätä. Eilen kyllä itkimme, mies ja minä. Mutta pystyimme näkemään asiassa paljon hyvääkin, niin raa'alta kun se kuulostaakin. Asian käsittelyssä auttoi myös tuo Femeda lääkäriaseman Olavi lääkäri. Hän oli aivan ihana. Vaikka hän sanoi suoraan kuinka asia on, niin samalla hän puhui hyvin kauniisti ja toiveikkaasti. Hän kehotti meitä suremaan, mutta toisaalta iloitsemaan siitä, että voimme tulla raskaaksi. Hän vielä sanoi, että uskoo meidän raskautuvan uudestaan vielä ennen kesää. Laitamme hänelle kiitosviestiä perään. Täytyy sanoa, että oli onni onnettoomudessa mennä hänen vastaanotolleen, koska emme usko, että olisimme näin "järjissämme" käytyämme esim. julkisella puolella (kättäri). Siellä minua kehoitettiin odottamaan maanantaihin.

Eli Rosuliinan voi poistaa ketjusta

Kiitos kaikille ajatusten jaosta. Sinua Murri76 muistelen erityisesti lämmöllä. Jaksoit lähes aina kommentoida meidän kaikkien kommentteja ja olit positiivinen. Onnellista odotusta teille kaikille. Uskon, että mekin saamme vielä kokea sen kaiken.

Rosuliina hiljenee.
 
Voi miten ikäviä uutisia :( Voimia teille InLove, Harmful ja Rosuliina! Rosuliina, ihana kuulla, että sait hyvän lääkärin. Sellaisella voi olla tosi kauaskantoisia hyviä seurauksia. Minäkin uskon ja toivon, että pian olet taas odottavien puolella :)
 
  • Tykkää
Reactions: Mannaa
Rosuliina, onpas sanaton olo. :( Todella ikävää että teille kävi noin. Mutta hyvä että olette saaneet tukea lääkäriltä, varmasti rohkaisee jatkoa ajatellen. Paljon jaksamisia ja tsemppejä teille!! :hug:
 
Huomenta!

InLove ja Harmful paljon voimia teille :hug:

Torvelo tervetuloa joukkoon :)

Rosuliini voimia lähettelen täältä sulle!

Tänne ei juuri ihmeitä! Pojan hoito hommat järjestyy varmaankin sukulaisen avulla, onneks! Sain eilen kasan äippävaatteita mitä pitäs käydä läpi!
Sateinen ilma varmaan vetää mielen väsyneeks ja pitäs jaksaa siivota : /

KyyneltenHymy 11+0
 
Vilpittömät pahoitteluni kaikille menetyksen kohdanneille -kenellekään en sitä soisi tapahtuvan.

Oma "totuuden hetki" koittaa neljän päivän päästä, onneksi on viikonloppu välissä, niin aika kuluu nopeammin. Voi olla, ettei maanantai-iltana uni tule..

Ja kyllä, sateinen ilma ei tässäkään osoitteessa ainakaan nosta mielialaa:D

Ollakovai...? ja 7+2
 
Pahoittelut kaikille joiden odotus päättyi liian lyhyeen :( Toivottavasti kevään mittaan saatte parempia uutisia :)

Mulla on eka neuvola ja ultrakäynti 11 päivän päästä. Jännitys tiivistyy! Onneksi päivät on sen verran touhukkaita että aika kuluu suht nopeaan.

Esikoista odottaessa neuvolakäynnit oli aina jotenkin tärkeitä ja suuria juttuja ja sieltä sai uutta tietoa. Nyt tokalla kerralla odottelen ultria ja neuvoloista lähinnä juuri niitä tylsiä mittauksia ;) ja tietty sydänäänten kuuntelua. Muuten ei se terkkarin kaa juttelu niin innosta kun ei sillain kummempaa asiaa oo.
Ennemmin on vähän sellainen olo että mistä siellä puhutaan kun kaikki jutut on jo tuttuja. Eka käynnillä ehkä on meidän perheestä jutusteltavaa kun en ole ennen tällä terkkarilla käynyt.

Meidän esikoinen 1v 4kk viipottaa tuossa kalsareilla, on alkanut menemään vessaan pissahädän tullen niin kokeillaan sujuuko :)
Jospa marraskuussa ois vaan yksi vaipallinen meillä!

Susimieli ja kuopus 7+5 (kohta taas viikko vaihtuu!)
 
ViiruP, saitkos mun viestin siitä facebook-ryhmään ilmoittautumisesta????
Olen taustalla seuraillut kirjoituksia, ihan kaikkia en vielä saanut luettua =)

Täällä etovaa oloa koko ajan. Nukkua voisin kellon ympäri, työt on ihan tuskaa, varsinkin iltavuorot.Vähän pelottaa ensi viikon yövuorot, että pysynkö hereillä.

Piitu ja mursu 8+3
 
Huomenta Mammat!

Olin pari päivää poissa, mökillä, ja mikä määrä tekstiä tänne tulee. Reilun kuukauden päästä putoan auttamattomasti kärryiltä kun ollaan kuukausi mökillä.
Eilen illalla luin vaan viestejänne. Voi kun kirpaisi sydämestä.
Osanottoni InLove ja Harmful. :hug:

Tänä aamuna ajattelin sitten jälleen kirjoittaa, ja tippa tuli linssiin.
Olen niin pahoillani Rosuliina. En kellekään olisi halunnut huonoja uutisia, varsinkaan Sinulle. :':)hug: Onneksi teillä oli niin ymmärtäväinen ja tsemppaava lääkäri.
Paljon voimia ja positiivisia ajatuksia, toivottavasti pian voisitte taas odottaa. Kiitos kauniista sanoista, lämmittää todella mieltä, ja samaisia ajatuksia minulla sinusta.:) Kiitos kun olit seurassamme. Ja kaikkea hyvää sinulle. :)

Täytynee hetki sulatella, ja kommentoida sitten myöhemmin muuta.

Harmaata ja sataa, mut aatelkaa positiivisesti, lumet lähtee nopeammin. :)

murri76 10+4

P.S Rosuliina, tulethan kertomaan, jos tärppää? :)
 
Viimeksi muokattu:
Miks näitä huonoja uutisia tulee nyt näin paljon :confused:

Voimia ja haleja menetyksen kohdanneille! :hug:
Uskon että pian pääsette etsiin uutta pinoa ja onni on sillä kertaa parempi!

Oli kyl pettymys toi sää ulkona ku heräs. Mitenköhä pärjään seuraavat pari tuntia koulusa ku pitäs seistä ja nyt jo vähän heikottaa.. aamulla kiireesä ei ees vesipulloo ehtiny mukaan ottaa :(

Pikkuinen masusa 9+3
 
rosuliina suuret pahoittelut! :( meille kävi vuosi sitten samoin, ilman mitään vuotoa. Rankkaa on :( onneksi teille sattui hyvä lääkäri. Omastani en voi sanoa samaa. Kyllä se suru kestää, vaikka välillä onkin ihan. Turtunut olo. Tsemppiä ja parasta onnea tuleviin raskauksiin <3
 
Pahoittelut menetyksen kohdanneille.

Itse kävin tänään ultrassa uudestaan, kun ensimmäisessä varhaisultrassa ei näkynyt sykettä (silloin pääasia oli katsoa onko kohdunsisäinen vai -ulkoinen raskaus kyseessä). Sikiön koko vastasi viikkoja 9+4, joten laskettu aika muuttuisi 12.11.2013. Seuraavaksi on vuorossa lähiaikoina sokerirasituskoe sekä kaksi uutta myöhemmin. Jospa pääsisin np-ultraan ennen toukokuuta, koska silloin alkaisi työt enkä usko pystyväni työajalla menemään neuvolaan/ultraan yms. Tänäänhän siis sain työpaikan, oikeastaan varmaankin sen takia etten sanonut olevani raskaana niin kuin aiemmissa haastatteluissa muissa paikoissa olin sanonut.

Mommytobe? 9+4
 
Heips! Uusi marrasmamma ilmoittautuu :) Meille siis tulossa kolmas lapsi. Lapset tyttö -07 ja poika -09. Pitkään olen seuraillut ketjua ja nyt kun neuvolassa varmistui LA niin päätin tulla mukaan. Täällä ei olla vielä pikkuista nähty ja välillä hyvin epävarma olo. Oireetkin aikalailla loppuneet vaikka alkoivat voimakkaina heti plussasta. Onko täällä muita joilla raskausoireet vähentyneet selkeästi?

070913 ja pikkuinen 8+5

Eli LA 17.11, 3.lapsi, NP 6.5. K-SKS
 
Viimeksi muokattu:
Mulla oli just toi 9. viikko aika oireeton et kyllä ne vaihtelee. Oo tyytyväinen jos ei pahoinvointi ja muut vaivaa :)

Rupes kyllä ihan kivasti heikottaan koulusa. Äkkiä vaan etin tuolin jostai etten rämähdä lattialle ja satuta itteeni tai pikkusta. soitin si puolison hakee kotii ku ei kävelle uskaltanu lähtee. Ens kerralla ku on seisomista tiedosa muistan kyllä pitää huolen ettei verensokeri laske liian alas :( Ehkä ois tarttenu aamulla ennen koulua pakottaa ittensä syömää enemmä ku pari hapankorppua... maistu tai ei
 
Onnea uusille ja tervetuloa joukkoomme! :)

Mulla taas tää 9. viikko on ollut aika raskas ja oireikas : / Varmaan tosi yksilökohtaista. Mulla oli alkuviikosta ihan selkee hormoniryöpsähdys, nyt vähän helpottaa, tosin väsymys on semmoista luokkaa ettei jaksais tehdä juuri mitään, kaikki kehtuuttaa.

Niinu 8+4
 
Pahoittelut keskenmenon kokeneille :(

Täällä samat yrjöömiset ja turvotukset, mutta onneksi jo pientä pesänrakennusviettiäkin ja sain koko vaatehuoneen siivottua. Alavatsassa on kun "liikkeitä". Tiedän ettei se ole mahdollista, mutta ne ekat liikkeet kyllä muistan. Nämä poksahtelut ja nykimiset on varmaan jotain kohdunkramppeja? Ihankun tärisisi koko alamaha, kuin joku elohiiri siellä olisi. Ehkä meille onkin sellanen tulossa xD

Nälkä on kokoaika, onneksi painoa ei ole tullut. Mulla on hurja tavoite pitää raskauskilot suurinpiirtein nollassa, viimeksi onnistui miltei ja olinkin synnytyksen jälkeen 10kiloa keveämpi kun raskauden alkaessa. Mutta siis tämä on neuvolan kanssa sovittu juttu ja voin näin tehdä koska minulla on 20kiloa ylimäärästä vieläkin...murr. Toki niille lopputurvotuksille voi mitään, mutta omilla syömisilläni yritän pitää homman kasassa.

En muista olenko kysynyt, mutta onko täällä jollain muulla metforem käytössä rv12 asti?

Hyyppis+ihme 8+5
 

Yhteistyössä