Marraskuun masuasukit 2013 *huhtikuussa*

:perjantaina alkuraskauden ultrassa käyty ja piene :heart: sykki!!
En ole ikinä jännittänyt niin paljon, kun sinne menoa...Tammikuinen tuulimuna oli vielä liian hyvässä muistissa.
Seuraava NEUVOLA 29.4, jossa sitten vielä ultrataan ja tarkennetaan tuo laskettu aika, kun tällä hetkellä näytti vähän pienemmältä.

Tää väsy on ihan kauheeta!!!! Nukkuisin koko ajan!!! Ja se ei ihan helppoa ole töissä käyvänä kolmen lapsen äitinä...huh...Vielä oksentaminen on ainakin aisoissa...Ehkä viis kertaa päivässä on semmonen keskiverto...Joten ei vielä mitään kun vertaa edelliseen raskauteen...

11yötä lomaan ja turkin aurinkoon!!!! Mitähän siitä tulee tällä olollo...

Minttu-82 ja Tirppa 8+3 :heart:
 
Anna-Bella anestesialääkäri laittaa aina epiduraalin. Mutta joskus sitä voi joutua odottaan aika kauan jos hän on leikkuusalissa tai on paljon synnyttäjiä. Meillä ainakin esikoista synnyttäessä oli vaan yksi "nukkumatti" paikalla viikonloppuna yöllä.
Eipä sille oikein siinä synnytystilanteessa voi muuta kun toivoa että puudutteen saa jos tarvii :D

Ääk! Kaksi päivää ekaan neuvolaan ja ultraan! Voi jännitys!

Susimieli ja Kuopus 9+0
 
Anna_bella Naistenklinikka tosiaa menee remppaan ja siks mäkin synnytän sitten kätilöopistolla. Mä en oo viel kummassakaan käyny kun en oo helsingissäkään kauaa viel asunu mut kuulemma toi kätilöopisto on kiva ja pienempi, viihtyisä paikka. Ei tullu kyl yhtään mieleen tuo et siellä saattaa olla aika ruuhkaa.. No sepä on sit sen ajan murhe :)
 
Heipä hei =)

Minäpä liittyisin myös mukaan rohkeasti, vaikka tässä oon pähkäilly jo useamman viikon että uskallanko vielä...

Mulla siis takana viime syksyinen Down keskeytys viikolla 17 ja edelleen asia on arka ja mielessä...menetystä surraan täällä meidän perheessä vieläkin :'(

Marraskuun lopussa mun synttäreiden aikaan olimme siis Taysissa jossa synnytin niin täydellisen pienen Down pojan :heart: Nyt toivon tämän marraskuun synttäri lahjaksi hieman iloisempia uutisia :)

Mulle tarjottiin yksityiselle aikaa nyt ensi tiistaille varhaisultraan ja tässä pähkään et meniskö vai eikö...hintaa kuitenkin toimenpiteellä reilun 100e :|

Mieli kuitenkin tekisi nähdä et onko tuolla masussa mitään tai ketään...oireita on eli ihan mieletön turvotus, huono-olo liki 24/7, vilu, nälkä ja ei nälkä, hiukset lähtee ihan tuppoina ja on tosi kuivat ja takkuiset, närästää jne....eli ihan perus settiä =)

Täytin viime marraskuussa 38v eli ikäkin tuo riskiä noihin kromosomi poikkeavuuksiin...silti jotenkin hyvällä mielellä tän odotuksen kans ja sellainen fiilis et kaikki menee hyvin tällä kertaa....voi kun meniskin...sitten olisi tämä meidän perhe täysi lukuinen :heart:

Meillä siis nyt mahdollisuus päästä neuvolan lähetteellä suoraan istukka näytteen ottoon ( jos istukka suotuisassa paikassa ) jo viikolta 11-> tai sitten ihan perus np ultran kautta ja yhdistelmäseula jne...tosin toi seula antaa melko varmasti hälyn iän vuoksi ja siitä siis jälleen sit jouduttaisiin joko istukka tai lapsivesi näytteen ottoon :|

Kaikki toki jännittää sitä en sano...oon vaan itelleni nyt antanut sellaisen määräyksen etten turhia stressaa ja nautin vaan tästä olotilasta sekä toivon sen kestävän 9kk ja saavani terveen nyytin syliin saakka :heart:

Täällä on niin paljon jäseniä ja tekstiä etten oo vielä ihan mukaan päässyt mutta yritän nyt tässä lueskella ja päästä mukaan teidän juttuihin.

Onnittelut kaikille hyviä kuulumisia saaneille ja Suuret pahoittelut huonoja uutisia saaneille :hug:

Tässä vielä päivittäjälle tiedot:

LA 28.11 / Pilvilinna74 / 38v / 5 / K-HKS
 
KyyneltenHymy eipä siinä olis edes ambulanssikaan paljoa auttanut, ei sille voi tehdä mitään. Jos menee kesken niin menee, eikä vuotoakaan saa oikein pysäytettyä... Mutta kyllä mulla meni se ompelukurssi kieltämättä vähän puolilla tehoilla, ei oikein saanut keskityttyä enää :( Siinä vaiheessa olin kuitenkin melko varma että meni kesken, vuoto oli niin voimakasta.

MsMoneypenny mullakin tuo on kyllä otettu illalla tuo kuva, päivällä näytän enemmän vaan lihavalta :D

Mä haluaisin vaihtaa nyt Naistenklinikalle kun kättäriltä on aika, no, sekavia kokemuksia. Mutta nyt sinne ei kuulema oikein voi mennä, keskittyvät kuulema remontin ajan lähinnä riskisynnytyksiin. Harmi, tuon eilisen kokemuksen perusteella tuntuis että siellä on kyllä "parempi palvelu", jos niin voi sanoa... Kolme viimeisintä muksua olen synnyttänyt kättärillä, ja on siellä toki mukaviakin tyyppejä, mutta aika paljon mahtuu niitä toisenlaisiakin mukaan :|

Tänään on kyllä ihan kesä, olen nähnyt jo perhosia, kärpäsiä ja leskenlentiä :heart:

Uusis 12+1
 
Uusitunnus melko samat jutut oon miekin joutunut nyt käymään läpi, vaikka verta ei noin paljon tullutkaan. Mulla ei tosin verenvuodon syytä tiedetty, mutta ainkaan kohdusta se ei tullut. Onneks molemmilla oli onnellinen loppu! Miekin olin ihan siinä uskossa että tässä se nyt oli, mutta eipäs ollutkaan!! =) :heart: Ja olipa kyllä ihme kohtelua sairaalassa sulla :O Eikö tosta vois tehdä jotain valitusta..?

Mie olin ymmärtänyt lääkäriä aikaslailla väärin, siis ei olekaan kahta erillistä kohtua, vaan kaksiosainen kohtu, ja kohdunsuita on yksi. En nyt sit osaa sanoa helpottaako se mitään vai vaikeuttaako, mutta hyvä kai se on tietää :D

Mannaa 12+4 (12+0)
 
uusitunnus voi kauheeta, kuulosti kyllä hurjalta:( Onneks kaikki hyvin!! Ja ihan kamalaa että tommosta kohtelua jouduit kokeen:( Mä en ymmärrä miten jotkut ihmiset voi olla noin empatiakyvyttömiä etteivät auta miten vain voivat kun toisella on hätä:(
 
Tervetuloa Pilvilinna74 ja muutkin uudet!

Huomenna alkaa taas tapahtumaan, oli monta ultraa ja neuvolaa huomiselle, oma np mukaanlukien. Jännittää, mutta kai saan pidettyä työpäivän itseni kasassa, klo 15.30 olis aika. Yksin meen, mies ei ole tullut mukaan esikoisestakaan ja se on mulle ihan ok. Tulkaa sitten muutkin kertomaan kuulumiset illalla!

Tänään on nähty ystäviä, ja paras ystäväni kysyikin että olenko raskaana :) Enhän mä ala kieltämäänkään enää, ja hän sanoi arvanneensa jo aiemmin kun ollaan nähty mutta ei kehdannut kysyä :D Hyvin iloinen oli meidän puolesta ja kannustava, vaikka tällainen ikäloppu jo olenkin.. Hällä 2 lasta, isoja toki jo, mutta kiva oli kun sai vähän jutella jonkun kanssa näistä jutuista. Toista ystävää tapasin myös tänään mutta siinä oli niin paljon uteliaita korvia ympärillä etten viitsinyt kertoa mitään hänellekään.

Meillähän on se tilanne että jos kaikki menee hyvin ja marraskuuhun asti päästään niin mies ei missään tapauksessa tule synnytykseen, paitsi jos saamme sen sektion niinkuin olis mun ja miehenkin toivomus. Jos mun on pakko yrittää alakautta niin mulla ei juuri ole siihen vaihtoehtoja, kaksi parasta ystävääni ovat ainoat joilta voisin edes kysyä tulisivatko mukaan tueksi. On toki aika aikaista tällaisia miettiä kun huomenna vasta selviää onko mulla kyydissä ketään, mutta pohdinpa nyt kuitenkin. Esikon syntymässä mies oli mukana ja oli sen verran karua touhua että hälle riitti, ja ymmärrän täysin. Sektioon hän ei tietty lopuksi päässyt mukaan kun oli aika kiirus mutta suunniteltuun kuulemma pääsee?

Viikonlopun aikana bongattu västäräkki, nokkosperhonen, leskenlehtiä ja krookuksia! Taitaa se kesä olla sieltä kuitenkin tuloillaan vaikka ensin tuntui vähän kestävän! Ihanaa!

Nyt vois mennä vähän torkuille, tai siis katsomaan perjantainen Hakekaa Kätilö!-jakso, mutta olotilasta päätellen menee pilkkimiseksi. Hassua miten tuo väsymys tunkee päälle ihan yhtäkkiä ja varoittamatta, ja sitten on niin poikki ja haukotuttaa niin että leuat repee. Onneksi mua vaan ellottaa, ei vollota :D Olen ihmeen hyvällä tuulella, odotan koska alkaa ne raskauden ihanat hormonimyrskyt.. Naamasta näkee jo, koko lärvi kukkii, plääh...

Tsempit teille jotka jännäätte huomista ultraa, täällä jännätään kans!

Ms. Moneypenny 11+5
 
  • Tykkää
Reactions: susupala ja murri76
uusitunnus huhhuh - ja onnittelut että pääsit säikähdyksellä vaikka turhan kova olikin..
itse olisin varmaan panikoinut ja ängennyt itseni sairaalaan :kieh: rautahermot siellä!

omaa napaa: oltiin reissussa eikä siellä juuri ollut mitään oireita, paitsi että öisin sai käydä vessassa ja tissit arat
Nyt tultiin vkonloppuna takaisin ja heti alkoi aivan järkyttävä närästys. ihan järkkyä ja tietty noi samat oireet kun oli reissullakin

Ultra olisi 13.5..odottavan aika on pitkä. Onneksi kävin VUssa jossa syke näkyi ja kaikki ok - oletan että on edelleenkin :) vaikka tietty jännittää varmasti ihan järkkynä kun ultra lähestyy. kkm tuoreessa muistissa mutta yritän olla silti positiivisin mielin :heart:

starhope 9+3
 
uusitunnus onpas sulla ollut jännät paikat! :O Vaatinut kyllä viileitä hermoja. Toivotaan kaikkea parasta loppuraskauteen! :flower:

Pilvilinna tervetuloa joukkoon ja toivotaan että tällä kertaa kaikki menisi niinkuin pitääkin! :heart:

Täällä bongattu sitruunaperhonen, saunottu pe ja la ulkosaunassa ja eilen grillattiin. Ihanan kesäinen fiilis jo :)

Eilen ärähdin miehelle vähän, kun se vaipui omiin touhuihinsa ja olisin toivonut vähän yhteistäkin aikaa, kun oltais saatu olla ihan kahdestaan kun tyttö oli siänsä luona viikonlopun. Noh, kerittiin nyt onneksi grillailla ja saunoa mutta eipä paljon muuta. Kohta nää yhteiset vapaa viikonloput on historiaa niin olisi kivaa vielä nauttia niistä kun voi.

Mulla oikuttelee hammas ja pahasti. Vanha paikattu hammas alkoi jomottelemaan pari viikkoa sitten, ekalla päivystyskäynnillä eivät tehneet muuta ku hioivat ja sanoivat et kokeillaan auttaako. Nyt sitten vaihtoehto b on repia hammas kokonaan irti tai tehdä juurihoito. Joudun menemään sinne siis uudestaan tälläviikolla, alkaa olla jo sietämätöntä sen kanssa eläminen, syke tuntuu hampaassa kun rasittuu ja aina kun laittaa suuhunsa jotain niin alkaa se jomotus. : /

Niinu 10+0, jeee! :heart:
 
Huomenta Mamit! Ja ihanaa aurinkoista alkavaa viikkoa. :)

Tänään odotan innolla ultrakuulumisianne!
Pilvilinna tervetuloa ! :wave:
Viikonloppu menny pihahommissa, mut lukemassa olen kyllä käynyt viestejänne.

Uusitunnus, hieno juttu, että pikkuisesi voi hyvin, ja että vuodon syy selvisi. Ikävän kokemuksen jälkeen, varmasti helpotti nähdä hänet ultrassa. Toivotaan, että kaikki menee hyvin. ISO Tsemppi:hug:

Ms.Moneypenny, täällä pidän niin peukkuja, että sullakin kaikki olisi hyvin. :hug:

murri76 12+2
 
Iiik. Meillä on huomenna se neuvola + ultra! Odottavan aika on toodella pitkä.

Mä alan oll varma että tää on tyttö. Mun ei tee yhtään mieli seksiä. Esikoinen oli poika ja sitä odottaessa olin aina valmis :D Näillä viikoilla sikiön hormonituotanto alkaa, jos halut palaavat niin sit tää sattaa olla poikakin mutta jos ei niin olen niin varma että tyttö tulee.

Susimieli ja kuopus 9+1
 
Moikka kaikki :)

Tervetuloa Pilvilinna!!

Susimieli, jos se noin menee, niin tyttö on täältäkin tulossa x) meillä on koko raskausajan harrastettu seksiä ehkä kolmannes aiemmasta, jos sitäkään. Tosin osasyynä tähän on myös mun väsymys. Mies onneksi ymmärtää aika hyvin.

uusitunnus TSEMPPIÄ kovin ja niitä tarrasukkia :heart:

Oireet täällä aika samanlaisia kuin ennenkin, ehkä pikkuhiljaa pirteämpi? kevät :)

Tiunti 10+1
 
Huomenta!!

Täällä on ihan kauhea olo!!! Taitaa pitää ihan paikkansa, että 9.viikko on kaikista pahin pahoinvoinnin kannalta. oon tunnin verran syönyt ( =närppinyt) yhtä croissanttia, kun ei meinaa mennä alas sitten millään:x No kuhan nyt tästä työpäivästä selviäis, niin sitten menen kotiin nukkumaan!

Tsemppiä tän päiväisiin ultriin!!

-Nelly (yrjö kurkussa) ja muru rv8+2-
 
aamulla oli heti 7.45 np-ultra. Siellä kaikki kunnossa<3 paripäivää pienempi oli, mutta la ei tietenkään muuttunut :) 4.5 cm täyttä rakkautta<3 jännitti ihan sairaan paljon, meinasin yrjöö sairaalan eteen, kädet ja jalat tutis ihan hullunaan :D mut nyt se on ohi ja kaikki kunnossa. Niin ja niskaturvotus oli 0.8 eli sekin täysin normaali

onnellinen wavee ja pieni 11+5
 
Viimeksi muokattu:
nelly tsemppiä! Oon kyllä kuullut, että 9. viikko on riskialttein kun sillon tapahtuu vaativia juttuja kehityksessä, mut tuo pahoinvointi taitaa riippua naisesta ja raskaudesta. Eilen jouduttiin mattokaupoille, kun en ehtinyt vessaan saakka : / Nykyään ei enää oo se vellova olo vaan paha olo tulee ja iskee kerralla päälle ja sitte joutuu helposti oksentaan.. Ja olen siis oksentanu ekan kerran 10. tai 11. raskausviikolla.

Miramei 12+6
 
Np-ultrassa käyty kaikki olivat kunnossa :heart: . Itku siinä tuli kun juuri oli käynyt ikävästi.
Kaikki on niinkuin pitäisi. Mun kuntokin on ok, hb on noussut mutta verenpaine on vähän alhainen..?. Painossa ei juuri ollut muutosta vaikka syödä olen yrittänyt mutta pääasia että pieni kasvaa. Ultrat mulla on nyt joka viikko tai joka toinen viikko. Kun pitää tarkistaa pikkusen vointi kun toisen keskenmeno vei aika paljon verta ym. Joten en viitsi niitä kaikkia tuonne etusivulle laittamaan kauhia homma :D
Olo no... Oksentamista on n. Joka toinen päivä, tauoton paha oll ja heikotus.
Hieman nyt mietityttää että en taida valmistua aijoissa mutta lapset etusijalla on. Ensimmäinen sairasloma olisi loppunut huomenna mutta lääkäri kirjoitti viikon lisää. En kuulemma ole työkunnossa. Aika sama fiilis kyl itelki.

Flunssa päällä -,- se tästä puuttui. Koko ajan saa olla niistämässä.. Tänään siis vain loikoilen kotona. Mies oli vienyt pojan aamulla päiväkotiin.
Mutta taidan nyt ottaa tirsat.

Kaikille odottajille haleja ja jaksuja

Pinja ja 12+0
 
Täällä myös NP-ultra takana ja kaikki kunnossa :heart: Olisin voinu jäädä tuijottamaan sitä tietokoneen ruutua koko loppupäiväks =) Liikuttavaa nähdä kun toinen heiluttelee pienen pieniä käsiä ja jalkojaan :) Pituutta pikkusella oli 4,5 cm ja koko vastasi viikkoja 11+3. Mulle voisi siis päivittää uuden lasketun ajan eli LA 8.11.

Saatiin myös aika rakenneultraan joka on kivasti ennen juhannusta 20.6.

Tänään olis vielä tiedossa kevään ainut tentti eikä motivaatiota lukemiseen meinaa löytyä sitten yhtään..

Booy 11+3
 
Enpä nyt muista, kerroinko teille, että meidät NP-ultrassa ultrannut kätilö laittoi meille ylimääräisen ultran viikolle 15+1, koska hänen mielestä mun kohtu näytti siltä, että siellä on kahden vauvan pesä. Ei tosin löytänyt toista ollenkaan, mutta halusi silti laittaa tuon extra-ajan. Nyt oon sitten miettinyt pääni puhki...täytyi kai hänen oikeasti epäillä, kun tuon ylimääräisen ultran laittoi?! Kysyin tietenkin paniikissa, näkyykö siellä jotain muuta huolestuttavaa ja hän vakuutti ettei näy vaan normaalilta näyttää muuten..
Arvatkaa vaan, saanko mielestäni ihan helpolla :D Pitää odottaa vielä reilu pari viikkoa.
 
Miramei kiva! :D Vähän lisäjännitystä. Luulis kyllä että toinenkin sikiö ois jo näkynyt jos siellä kaksi olisi.

Miten tää aika kuluu? Vielä reilu vuorokausi jännittämistä edessä.

Pahaolokin alkaa tehdä paluuta, esikoinen sairatelee taas ja flunssaisena heräilee lukuisia kertoja yössä, huomaan että väsyneenä tulee pahaolo tosi herkästi. Yyh.

Susimieli ja Kuopus 9+1
 
Postissa tuli ilmoitus: "teille tehdyn sikiön yhdistelmäseulan tulos on normaali."
Ei siis mitään riskilukua mukana :O Luulin että sieltä tulee sellanen. No, mutta tietenkin iloinen, että on normaali :) Siltä se ultrassa näyttikin.

Susimieli tsemppiä odottamisen tuskaan ! Sitä se taitaa tämä odotusaika olla... :)
 
  • Tykkää
Reactions: luna_82 ja murri76
Uusitunnuksella vähän samanlainen kokemus kuin minulla, onneksi teilläkin selvittiin säikähdyksellä. Itse odottelin suosiolla vaan seuraavaan päivään, kun en viitsinyt päivystykseen jonotella. Minullakin tuo hematooma näytti aika isolta ja on myös kohdunsuun päällä ja istukan vieressä heti. Pientä rusehtavaa vuotoa on välillä edelleen ja kontrolli on siis heti vapun jälkeen. Välillä on alavatsa vasemmalta aika kipeä, en tiedä johtuuko sitten tuosta vai mistä. Istukka oli viime raskaudessakin edessä, mutta ei käsittääkseni noin alhaalla. Eli vähän on vielä epävarmaa kuin tässä käy, mutta ei auta muuta kuin odotella. Esikoisen kanssa menee kuitenkin päivät nopeasti kun seurailee kun toinen oppii uutta jatkuvasti. Huomenna olis 5kk neuvola.
 
Miramei kylläpä kuulostaa jännältä tuo kahden vauvan pesä!

Tänään oli eka ultra! viikkoja 11+6, ultran mukaan 12+0 eli laskettu aika olisi 4.11. mutta ei sitä tarvitse muuttaa kun oli vain päivän ero. Kaikki hyvin :heart:! Pituutta kaverilla 53mm ja kaikki mitä ultratäti näki oli normaalia. Vuodon syy ei tarkalleen selvinnyt, istukan reuna luultavammin. Nenäluu näkyi ja siellä se pieni ihme köllötteli ja oli aika rauhallinen, välillä vähän vilkutteli ja ojenteli itseään. Niskaturvotusta 1,7-1,9mm, ihan ok tädin mielestä. Nyt vaan odotellaan seulan tuloksia, en tajunnut kysyä että tuleeko ne vaan neuvolaan. Näin mä muistelen neuvolasta kuulleeni, täytyy sinne sitten soitella vaikka ensi viikolla.

Luulin että jännittäisin kovasti, mutta enemmän mua hermostutti se että jouduin keskustasta metsästämään parkkipaikan neljän ruuhkan aikoihin :D Nyt on helpottunut olo ja nyt aion olla tosissaan raskaana sen enempiä murehtimatta! Miehelle en kerinnyt kuulumisia edes kertoa saati kuvia näyttää, oli taas lentävä vaihto kun tulin kotiin mutta illalla sitten :)

Onko muille tarjottu Finnbrain-tutkimusta, en kyllä tiedä nko valtakunnallinen? Mä nyt osallistuin, saahan sen perua jos ei haluakaan. Mä vaan olen hirmu huono vastaamaan tollasiin kyselyihin ja muutenkaan en niistä tykkää, en vaan jotenkin kehdannut kieltääkään.

Toivottavasti muillakin on hyviä uutisia kerrottavana tän päivän ultrista!

Ms. Moneypenny ja todistettavasti vauva kyydissä 11+6 (12+0)
 
ottaa päähän :mad: :stick: :mad:

oon kertonut raskaudesta yhdelle ystävälle, siskolle ja äitille. Noille ekoille jäin kiinni kun illanvietossa en juonut mitään ja äitille halusin kertoa
Pyysin etteivät kerro kellekään - koska ei ole 3kk täynnä - koeaika töissä - ja kaiken lisäksi kkm takana.
no mitä teki sisko! sen miehen systeri ilmoitti eilen niille olevansa raskaana ja LA marraskuun lopulla eli aika sama ku itellä. KYSYIN (ei siis itse edes kertonut) että sanoiko että olen raskaana johon laittoi että joo, mutta sanoi ettei siitä saisi kertoa ja "eihän teillä yhteisiä kavereita ole". AHAA!!! ja senkö vuoksi ei toisen pyyntöä olla kertomatta tarvitse huomioida????? ai että mulla meni oikeesti hermo - millä oikeudella joku hemmetin ventovieras tietää mun raskaudesta ja mun oma lähipiiri ei edes tiedä..
Sen lisäksi kun laitoin ettei ollut kivasti tehty (ei ehkä noin nätisti) ja että jatkossa voisi MUN pyyntöä kunnioittaa niin ei ole vastannut mitenkään, saati että olisi jotenkin edes pahoitellu sitä että kertoi
että suoraan sanottuna voihan helvetti
noniin - sainpa purettua vähän paineita
kiitos..ja pahoittelut että valitusta..ärsyttää kun luulin että nyt omaan siskoon voisi luottaa
tosi kiva jos saisinkin uuden kkm tai km niin jotkut ventovieraatkin tietää siitä. JEEJEE
 

Yhteistyössä