Marraskuun masuasukit 2013 *huhtikuussa*

Minulle voi päivittää LA 1.11. NP-ultra oli perjantaina, ja kaikki oli hienosti. Vauva oli varhaisultran kokoarvioon verrattuna muutaman päivän isompi, koko vastasi nyt 12+5, joten tästä lähtien mennään kuukautisista lasketun päivän mukaan. Varattuna myös RU 20.6.

Mies väittää, että maha jo näkyy. Ja kyllähän se jo pömpöttää, varsinkin iltaisin. Kohtu on eteenpäin kallistunut, ehkä johtuu siitä, ja osa lienee turvotusta.

Häijyli 13+0
 
Maha on kasvanut viikonloppuna niin että nyt se alkaa olla sen verran pullollaan että asiasta tietämättömänkin silmään näyttää pallukalta.

Mä oon alkanut iltaisin aina hetken kuulosteleen masua, ettei mee ekat hipaisut vaan ohi :) saatan kyllä joutua pari-kolme viikkoa vielä kuulosteleen :D

issiaskipuja mulla oli esikoisesta alussa, oli tosi kurjia kun välillä ei meinnnut saada illalla unta kun jomotti niin kauheesti, nyt ei oo ollut onneksi.

Olin autuaasti unohtanut kuinka ärsyttävää on kun on koko ajan PISSAHÄTÄ! Argh.
Ja tää pahaolokaan ei millään tunnu laantuvan. Nukuin viimeyön tosi katkonaisesti kun poikanen heräili tunnin välein narisemaan ja väsymyksen huomasi kyllä, koko aamupäivän teki huonoa ja lounas jäi lautaselle kun en vaan pystynyt syömään. Pienet päikkärit pelasti loppu päivän. Nyt meen nukkuun niin jaksaa huomenna!


Susimieli ja Kuopus 10+0
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta!

Täällä alko viiminen viikko kodinhoidontuella ja ressi taas pukkaa työkuvioista päälle.. Mahtavaa :headwall:

Kisu tääl odotellaan ultrakuulumisia :)

anskuli mahtuu mukaan, tervetuloa joukkoon :wave: Ultrakuulumisia odotellessa! :)

Häijyli onnea hyvistä ultrakuulumisista :)

Tääl meni viikonloppu hujauksessa ohi! Tuli pihalla kykittyä perse pitkällä ja eka ukkonenkin oli lauantaina! Nyt pitäs alkaa suunnittelemaan vappun syömisiä, pähkäilen vieläkin teenkö munkkeja vai en, siman haen kaupasta. Mulla on niin paljon energiaa nykyään kun loppu oksetus olo, en pysy paikallani hetkeäkään! Pikkunen jaksaa mahassa muistuttaa iltasin olemassa olostaan :) Mut siihen pitää kyl keskittyä että tajuaa pienen hipasun :D

Nyt aamupalaa ja pyykkien laittoa!

KyyneltenHymy & Eemeli-Emilia 13+3
 
  • Tykkää
Reactions: pupup
Huomenta ja hyvää alkavaa viikkoa mammat! :heart:

Hyyppäjäinen mulla on ihan melkeinpä sama homma kuin sulla, nyt on ollut jo viikon sykkeet kadoksissa, mutta sen sijaan luulen tuntevani ajoittain jotain masussa, joten en huolestu. :) Dopplerilla kun kuuntelee niin just kauhia rätinä ja pauke kuuluu jos sattuu (ilmeisest)i vauvan kohdalle ja sillon tuntunut monesti semmoinen muljuilu dopplerin alla. Myös semmoisia pikkuisia tökkäyksiä on tuntunut muunakin aikana. Ilmeisesti tällähetkellä meidän pikkutyyppi viihtyy paremmin vasemmalla puolella, useammin tökkimistä tuntuu sieltä samoinkuin meteliä kuuluu siltä suunnalta :D Hyvin sekavaa äänipuuroa sain viimeksi kuuluviin dopplerilla, joka kuulosti hevosen laukalta ja voisi olla vauvan sydän. Esikoisesta kuului aivan selkeät äänet jo tässä vaiheessa.

Tosiaan porukka on tainnut siirtyä sinne facebookin puolelle, voisin itsekin harkita asiaa jahka np-ultrassa on käyty. Huii tänään poksahtaa taas viikot! Olo on kyllä tässä viikon aikana parantunut hurjasti. :)

Niinu 11+0
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta Mammat!

Keväthommat pitää kiireisenä, niin ei kauheasti ole tullut kirjoiteltua tänne. :)
Oma olokin on tällä hetkellä niin tasaista, että mielessä vaan pyörii, onko kaikki hyvin sittenkään. Kyllä niitä oireita vaan kaipaa tällä hetkellä. Onneksi on vain muutama päivä neuvolaan.

Tervetuloa Uusille ja onnittelut kaikille hyvistä ultrakuulumisista! :)

Kisulle, Maimmalle ja Anskulille onnea ultraan! :)

murri76 13+2
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: maimma
Mullakaan ei pahemmin ole muita oireita kuin että tissit on arat 24/7 mutta etenkin aamuisin..
Miettinyt itsekin että onkohan kaikki ok, tosin välillä närästää ja ummetustakin jonkin verran mutta muuten ei ole mitään..
Nyt 10+4
Kävin aamulla antamassa pari purkkia verta seulontaa varten.
Mites muiden osalta???
vappubrunssia odotellessa..ainahan ruoka maistuu mutta joutuu huijailemaan juomisen tai lähinnä juomattomuuden vuoksi jotain
Eka ultra vasta 13.5.. Ei jaksaisi odottaa..
 
Huomenia kaikille ja tervetuloa uusille!

Murri kyseli oireista. Mulla ainut oire on noi sairaan kipeät tissit sekä palanneet seksihalut :D Välillä on tosi epävarma olo ja epäraskaskin, kun ainuustaan tissit kipuilee ja maha vähän pömpöttää :/ Mutta ei auta kuin ootella sinne ultraan, joka on ens kuun puolessa välissä.

Vappuruuasta ei haisuakaan. Tiedän vain sen, että paistan munkkeja ja meillä juodaan simaa sekä syödään patonkia. Loppu onkin sitten pelkkää mysteeriä :D

J&J 9+5
 
kun tänää kerra on se np-ultra ja jos siä näyttäs kaikki olevan kunnosa nii taidanpa pamauttaa vaa suoraa olevani raskaana jos joku ihmettelee vappuna ku en juo mitään. tuntemattomille opiskelutovereille keksin vaa jotai kun en halua sellasille mitään kertoo kun kamala ihmettely siittä vaa seurais ku ei taida raskaus olla kovinkaa yleistä täällä etenkä ensimmäiste vuosie opiskelijoitte keskuudesa.. enkä halua jollekki vieraalle ihmiselle puhua jostai näin henkilökohtasesta. saa sit tehä omat päätelmänsä ku huomaa pallomahan :)
miks sekin on nii ihmeellistä jos ei joskus juo mitää alkoholipitosta? koko aika joku on silti tyrkyttämäsä jotain ja pyytämäsä maistaan. viimeks iha suosiolla si vaa esitin et oisin vähä hörpänny, kyllä nauratti se touhu :D

mää teen ainaki munkkeja jos tänä vuonna ei tulis raakoja :mad:

pikkuinen masusa 11+6 (saa nähä vaihtuuko viikot vai poksutaanko huomenna neljännelle kuulle :) )
 
Kivaa alkavaa viikkoa kaikille ja hyvät vaput jo nyt! :)
Olispa hienot ilmat niin pääsis ihmisten ilmoille esittelee pömppövattaa :D En oo kyllä viel tottunu tähän kasvavaan mahaan, olo on ihan normaali mut välillä säikähtää kun kattoo itteään peilistä :)
Kiva kuulla että muillakin on alkanut vatsa pyöristyy!

Meillä on HUOMENNA np-ultra!!!!
onneks se on heti 8 aikaan aamusta, en varmaan nuku ens yönä ollenkaan. Tottakai sitä miettii onko siellä kaikki hyvin... varsinkin kun oireita ei oikeastaan ole, muuta kuin turvotus, ummetus ja ruuat jotka eivät maistu ollenkaan.

Sukupuolesta sen verran, että vaikka mulla on ihan poikaolo niin mun isä sanoi viikonloppuna, että sieltä tulee tyttö, hän tietää sen 100%:n varmasti. Ei tässä muuten mitään mutta mun isällä on yliluonnollisia kykyjä, siis näkee sellaista mitä me muut ei nähdä tai tiedetä. Niin laittoi vaan mietityttämään, hän vielä sano sen niin että se on kerrottu hänel jo aikoja sitten, että hän näkee rimpsuhameisen tytön selvästi :)
No mikäs siinä, jännittää kumpi se sitten on. Mutta edetään nyt toi huominen np-ultrakin ensin.

Omaa napaa vielä sen verran, että mies täräytti mulle eilen että oli kysynyt mun kättä mun isältä!!! :) mun mies on aika vanhanaikainen nuissa jutuissa ja isä oli vissiin ollu oikein tyytyväinen ja luvan oli saanut. Että kosintaa ootellessa :p

Shalley 11+6
 
Hei niin, mikäs se fb-ryhmä on? Yksityinen ilmeisesti, oisko sinne mahdolllisuutta päästä? :) Ihanaa maanantaita kaikille! <3 Täällä voidaan ihan ok, 11+1 mutta inhottavia alavatsakipuja välillä. aaltoilevaa ja lievää. Onkohan normaalia? Onko kohdun kasvusta johtuvaa vain? Hiivatulehduskin iski.. Huoh. Mutta ei kai siihen pitäisi alavatsakipu liittyä? Neuvokaa joku jookos.
 
täälä ollaan niin onnellisina :heart:
pikkunen nähty nyt ekaa kertaa :). pieni oli 5,3 senttiä pitkä ja vastas neuvolasa laskettuja viikkoja eli vaihdetaan yhdellä päivällä la 11.11 :) siälä köllötteli tyytyväisenä, välillä vähän liikku mut si käänsi vaa kylkee ja jatko unia :D nt saatiin silti hyvin mitattua ja se oli alle millin. muutenki tuli tosi hyvät riskiluvut :) down oli 1:36000 muut 1:100000.
kyllä jännitti etukätee! kuitenki oli mun ensimmäinen ultraniki koskaa :)

siirryinki sit tänää jo toiselle kolmannekselle ;)
 
maimmaa onnea ultran hyvistä kuulumisista :)

Hiuksissa en oo pahemmin huomannu muutosta, ehkä rasvottuu nopeampaa.

Täällä oottelen että pullataikina kohoaa ja pääsen paisteleen munkkeja :p Ukoille ostin makkara paketin että pysyvät poissa jaloista, hyvä tuoksuhan tuolta grilliltä tulee! :)

Vappu ruokia oon mietiskelly urakalla, huomenna taidan tehä vaan munakasrullia, salaattia ja leipää (+ karkit, sipsit, munkit, simat ja alkoholiton viini) ja keskiviikkona jos vaan nakkeja, lihapullia, patonkia, salaatteja.. Ehkä me näil elettäs hetki! Vapustakun selvii, pitää alkaa suunnitteleen 3v synttäreitä!

Nyt on taikinat jo pöydälle asti kohonnu :D
 
  • Tykkää
Reactions: maimma
Onnea ultrakuulumisista!

Murri76 Täälläkin oireet kadonneet, tissit vain kipiät välillä. Muuta ei ole tässä ollut. Ihan outo olo. Se sisäinen tunne raskaanaolosta on kadonnut kuin tuhka tuuleen.. :/

Perjantaina ultra..toivottavasti kaikki ok. :)

Pakko tänään kiusata toukkaa doplerilla et saa mielenrauhan

Aadaz + toukka 10+6
 
Ultrassa käyneille onnea hyvistä uutisista! :flower:

Onko täällä yhtään simaexperttiä? En tiedä miks minun simassa oli jäänyt rusinat puolitiehen seilaamaan?? Pulloissa ollut korkit viikon kiinni eli pitäis jo olla valmista. Vähän kitkerä oli muutenkin maku, vaikka noudatin ohjetta. Rusinat pulpahtivat pintaan kun aukaisin korkin. Mikähän mättää? Onneksi munkit kuitenkin onnistui, tein viime to jo ja pakkasessa odottavat ei tarvitse kuin sokeroida huomenna.

Vappuevääksi olisi tulossa itse läjättyjä vartaita, savulohisalaattia sun muuta suolaista ja kahvipöytään munkkeja. :) Keskiviikkona meinattiin käydä roskaruokaa :D

Minä oon vissiin kipeeksi tulossa, olo on kuin jyrän alle jäänyt ja tuo hammas alkoi taa sjomottamaan mitä ovat fiksanneet tässä lähiaikoina jo monta kertaa. Kohta lienee viisainta nyhtää pois.

Niinu 11+0
 
Viimeksi muokattu:
Vieläkö muilla jatkuu pahoinvointi? Oksetusoloa on melkein koko ajan, oksentamassa en ole käynyt kertaakaan, mutta huono olo siis seuralaisena :/ Ehkä parin viikon sisällä helpottais, ainakin aiemmilla kerroilla on olo alkanut parantua np-ultran aikoihin. Ja se ois ens viikolla, hui!! Mua pelottaa, mitä tuloksia sieltä tulee, kun ikääkin alkaa jo olemaan.

Miten teillä muilla se veriseulan aikataulu menee? Kun mut käskettiin käymään labrassa seulaverikokeessa ultran jälkeen. Ja sama homma oli viime raskaudessa.

Nyt on alkanut erinäiset vihlomiset. Esim. yöllä asentoa vaihtaessa vihlaisee sivuvatsaa ikävästi, ja tänään bodycombatissa vihloi välillä alavatsaa ja vatsan sivuja niin, ettei kaikkea pystynyt tekemään normaalisti.

Siiri 11+0 (oho, meneepäs aika äkkiä!)
 

Yhteistyössä