Marraskuun masuasukit 2013 *huhtikuussa*

siiri35 sama vika - vihloo välillä oikealta alavatsalta, kun kääntyy nopeesti sängyssä ja välillä muutenkin. Oon ajatellut että ne on niitä repäisykipuja..
Mä kävin tänään antamassa veriseulan ja sanoi että tuloksissa menee pari vkoa ja toimittaa tulokset neuvolaan josta sitten oletan että ovat yhteydessä. NP ultra on vasta parin vkon päästä 13.5
minttu82 mulla onverenpaine aina ollut hyvä, neuvolassa mitattiin 107/77 siihen tuo sun saama kuulostaa melko korkealta mutta toisaalta jos vähän jännittää niin sekin vaikuttaa..tosi hyvä hemoglobiini sulla
 
Viimeksi muokattu:
Nunnush mäki tääl odottelen et joku vois kertoo siit yhteistöstä ku pyyntö vaa ignoorattiin :D että pliiis! voisiko joku ottaa härkää sarvista ja kutsua meitä sinne! :D Vai onko päätetty että väkiluku on täynnä yms mitä joissain ryhmissä välillä tehdään :D

Meillä paukahti tänään yhdestoista viikko, olen ikionnellinen että pääsin jo seuloihin asti, huomenna pitää neuvolan mukaan ne viedä ja mulla on vasta 12+4 ultra :) jännästi osaa kkm jälkeen kuitenkin nauttia joka päivästä joka on mennyt niiden silloisten päivien yli <3
 
Etusivulla ohje:
Salaiseen Facebook-ryhmään haluavat:
Yksityisviesti kaksplussassa Sona82lle tai waveelle.
Viestiin oikea nimi (millä löytyy Facebookista) ja vähän lisätietoja, esim. profiilikuvasta, jotta on helpompi löytää, jos on monta saman nimistä. TAI linkki omaan profiiliin.
 
  • Tykkää
Reactions: laurushka
Huomenta!

Mun mielestä minttu82 verenpaineet on ihan ok :) Tai siis itellä on aina jotain tuota luokkaa.

Niinu toivotaan et sima ois hyvää! Ite en osaa kyl moisessa auttaa, tääl kun ei muut juo, oon siis ostanu kaupasta itelleni pullollisen : / Pitäs kyl varmaan opetella tekemään!

Eilisistä munkeista tuli kerrankin hyviä ja ei raakoja! :p

Nyt pitäs alkaa siivoon, pojan iloks laittaa pari palloa johonkin roikkumaan ja se ihanin, lähtee kauppaan miljoonan ihmisen sekaan! Oisin menny nyt aamulla, mut isäntä vei auton töihin : /
Toivotaan ettei huomenna sada vettä! Pitäs kaupunkiin lähtee kattomaan vanhoja autoja, ne on meidän perheen vapun kohokohta :)

KyyneltenHymy & Eemeli-Emilia 13+4
 
Hiuksissa sellainen muutos, että niitä irtoaa enemmän kuin ennen :(

Siltä tosiaan vaikuttaa, että Facebook syö kirjoittelua täältä... Liittynen itsekin ryhmään sitten np-ultran jälkeen :)

Minttu82: Tosiaan hyvä hemoglobiini, olisipa mullakin! Aiemmin ollut aina hyvä, mutta nyt oli romahtanut arvoon 112. Rautalääkitystähän ei saa vielä aloittaa, joten täytyy vaan vetää lihaa appelsiinimehun kanssa tms :)

Pahoinvointi mulla on pysynyt oikeastaan samanlaisena viikolta 6 asti. Eli kertaakaan en ole oksentanut, mutta lähellä on ollut. Etenkin nälkäisenä on etova olo. Toistaiseksi olen onneksi pystynyt syömään normaalisti. Muut oireet: Tissien kipu loppui jo joskus viikolla 6 ja vaihtui tissien kasvuksi... Väsymys jatkuu, tosin on ehkä ihan hieman helpottanut. Paineen tunne alavatsassa on helpottanut, samoin selkäkipu (kiitos ehkä myös jumppaliikkeiden). Mielialat ovat jo tasaisemmat kuin ihan alkuraskaudessa.

Veriseulassa täällä kehotettiin käymään pari viikkoa ennen np-ultraa n. 11. raskausviikon tienoilla. Eilen kävin, ja ultra on ensi viikon perjantaina.

Vappua ajattelin vielä viettää samalla kaavalla kuin ennenkin, eli ystävien kanssa kaupungilla, mutta juoden vain alkoholitonta simaa.. :) Voi olla, että tulevat vaput ovatkin vähän erilaisia.

Iloista vappua kaikille!


Anna_bella ja nyt jo miehenkin mielestä ehkä ulkopuolisillekin näkyvä maha 10+3
 
Viimeksi muokattu:
siiri mulla on kans ällötysolo tosi voimakkaana koko ajan, en oksenna muttei oo kaukana. Pahempaa nyt kuin esikoisesta. Yyh. Sais jo loppua.

Repäisykipuja on kans yöllä kylkeä kääntäessä.

verenpaine multa ei katottu ollenkaan eka neuvolassa? Outoa.

vappu me meinataan huomenna grillailla ja juhlia naapureiden kanssa tossa pihalla jos sää sallii. Kauppareissu odottaa tänään iltapäivällä täälläkin.. Jee!

Täytys muistaa käydä antaan virtsanäyte labralla joku päivä. Tää ammatti ei helpota hommaa ku hoitolapset on.

Susimieli 10+2
 
Oireista: Mulla on tissikipu laantunut ja ne ei myöskään oo yhtä turvoksissa kuin aiemmin. Onko muita joilla olis ristojen aristus ja pingotus tasaantunut? Muutenkaan mulla ei oo yhtään raskaana olo, ainoot oireet on pömppö ja väsymys.

Niskapoimu-ultra on 15.5. Toivottavasti silloin kaikki hyvin.

Simanmakuista vappua kaikille! :)
 
Voi voi kirjoitin kauhean litannian ja sitten se hävisi kokonaan pois.. :/ Noh jos tässä yrittää muistella mitä kirjoittelin..

Mutta ensiksi Onnea kaikille hyvistä ultra kuulumisista! :)
Sekä paljon Onnea Nelly83 syntymäpäivän johdosta! :flower:

siiri35 kyseli pahoinvoinnista, täällä on kyllä vieläkin pahoinvointia, ei nyt kovin voimakasta ole onneksi ollut missään vaiheessa, mutta viimeksi eilen piti pönttöä halata.. :x

Vappua ajattelin viettää ihan vain kotosalla ja rauhottua ja tehdä hyvää ruokaa.. :) Vielä en ole kyllä päättänyt että mitä kokkaan, mutta eiköhän se tässä päivän mittaan selkiydy. :) Munkkeja en aio paistaa kun viimekuussa tein munkkeja kun silloin teki niin kovasti mieli, nyt ei tee mieli yhtään joten jätän leipomatta..
Simaa ostan kaupasta kun jäi nyt kokonaan tekemättä.. :/ No ens vuonna sitten..

Täällä näyttäisi olevan jo tammikuisten pino on kyllä hienoa kun tää aika menee näin nopsaan että nyt jo tammikuisiakin rupee ilmaantumaan tälle puolelle.. :)

Viikonpäästä keskiviikkona olisikin sitten neuvolalääkäri, saas nähdä ultraako ne nyt siellä, olisi kyllä kiva jos ultraisi niin sais taas nähdä murua ja toivotaan että sielä pikkuisella kaikki olisi hyvin. :heart:

susupala 12+6 :heart: Jee huomenna poksuu! :)
 
nellylle lämpimät synttärionnittelut! :)

Kyyneltenhymy kyllähän nuorena jo koholla oleva verenpaine nostaa riskiä sairastua verenpainetautiin ja muihinkin sairauksiin.

"Kohonneen verenpaineen diagnoosi pohjautuu vähintään neljällä erillisellä mittauskerralla huolellisesti tehtyjen verenpaineen kaksoismittausten keskiarvoon. Kohonneen verenpaineen taustatekijöinä ovat perinnöllinen alttius ja elintavat, joista jälkimmäinen on valitettavasti yleistymässä oleva syy."

Kohonnut verenpaine - Perustietoa verenpaineesta - Verenpaine - Terveysklinikat - Tohtori.fi

"Laajojen väestöpohjaisten mittaustutkimusten perusteella on laskettu, että verenpaineen normaaliarvot ovat 120/80 mmHg (systolinen eli yläpaine 120, diastolinen eli alapaine 80), kuitenkin yleisesti ottaen tavoitteena on 140/85 mmHg:n arvo."

(taulukko optimi-/normaali- ja kohonneista arvoista löytyy tämän sivun lopusta)
Verenpaineen mittaaminen ja tavoitearvot - Perustietoa verenpaineesta - Verenpaine - Terveysklinikat - Tohtori.fi

Raskaudenaikaisesta kohonneesta verenpaineesta:
Raskausajan kohonnut verenpaine - Perustietoa verenpaineesta - Verenpaine - Terveysklinikat - Tohtori.fi

Mulla on kummankin puolen isovanhemmilta sukurasite, mutta silti vanhempieni ja omat paineet on tuolla optimitasolla. Ruokavalio merkitsee todella.
Tietysti jännittäminen ja liikunta nostaa paineita.

Miramei 14+0 *poks* ja 15. viikko jo käyntiin :)
 
Viimeksi muokattu:
Hauskaa vappua kaikille!! :flower: Täällä sataa vettä, toivottavasti loppuis.

Nelly paljon onnea!

Täällä olo on kuin jyrän alle jäänyt, flunssa iski ja eilen illalla oli lämpöäkin. Grillaamaan ollaan menossa tuttvaperheen tilalle jokatapauksessa, täytyy vaan olla iisisti ja napata panadolia että selviää päivästä. Kaikki yhteiset grillattavat jo hommattu niin ei oikein auta enää perääntyäkään.

Niinu 11+1
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Muumimamma_
Onnea Nelly :flower:

Miramei kyl mä tiedän! Mulla nyt sattunu oleen kersasta asti aina sama (eli koholla taulukoitten mukaan) ja hyvin voin (ainakin vielä) ja kukaan ei siit oo ikään huolestunu joten en ala ittekkään ressaan, ei kannata siis sunkaan ;)

Revin vielä intoa imurointiin.. Siivoilin jo pikkasen ylimääräsiä ja sauna huvittas pestä, mutta siit ei tuu pojan kanssa yhtään mitään (kokeiltu on)!
 
Joo nyt ois taas fb pyyntöi laitettu :) mä en enää juuri ehdi täällä käydä lukemassa juttuja, ja harvemmin enää edes kirjaudun sisään, niin jos ei pyyntöä ala näkymään niin tääl vois huudella sit isolla niin joku voi vaikka fb:s sit kertoo meille et tääl kaipaillaan sinne :)

Miramei muokkaatko vielä etusivulle, että mielellään suoralinkki omaan profiiliin. On turhauttavaa etsiä kymmenien joukosta juuri sitä oikeaa henkilöä :D

tälläerää ei muuta :) mukavaa vappua kaikille

wavee 12+6
 
Heipsan

Uudet lukemat pyörähti 13+0!

Masu on saanut vähän "pömppimuotoa" Paha oloa edelleen :/ mutta se nyt on. Aamut ovat pahimpia ja mulla turvottaa ihan hirveästi iltaisin.
Saikkuloma loppui tänään! Hiukan jännitti palata. Valmistun 1-2vko myöhemmin mutta eipä tuo haittaa kyseessä (oppisopimus) sitten kun oon valmis on tiedossa vakiduuni :)
Vappu kotona. Illalla esikoisen kanssa pelataan ja herkutellaan :) Huomenna yritän päästä vapputorille miehen ja muksun kaa. Foliopallo pojalle kun olen luvannut. Piknikkiä mietittiin mutta jos tuulee noin kovaa ja sataa nii ei kiitos.

Eipä mulla kai muuta ollut
Iloista vappua!

Pinja ja A 13+1
 
Noista sikiöseulonnoista tuli mieleen. Kun kävin siis jo np-ultrassa ja sanoin kyllä mielestäni että mittaisi niskaturvotuksen. No, täti vaan totesi että hyvältä näyttää ja ei alkanut mittaamaan sitä. Ja en sitten mennyt veriseulaankaan. Torstaina minulla olisi se kontrolliultra tuolla sairaalalla sen hematooman takia ja mietin voiko ne siellä sitten sen mitata tai pääseekö siihen veriseulaan vielä.. Kun viikkoja minulla on nyt vielä se vaadittava, eli nyt 12+2. No, pitänee tiedustella asiaa.

Tänään oli neuvolalääkäri ja aika turha käynti, olis kuulemma voinut peruakin sen, kun torstaina tosiaan on tuo ultraus. Nyt otettiin vaan hb ym. ja kaikki arvot oli hyvät. Verenpaineet 105/68 ja hb 136. Hb oli edellisestä jonkun verran laskenut, liekö sitten osasyynä se kova verenvuoto. Onneksi äitini lupautui tulemaan torstaina meille vahtimaan esikoista, ei tarvitse sitä raahata mukana. Kun lupasivat viimeksi että saa ottaa mukaankin jos ei muuta voi. Kun eihän tuollainen 5kk vanha vielä tajua, vaikka se äiti makaisi siellä petillä jalat levällään :D Tai saa nähdä jos nuo jo ultrais mahan päältä, kun viikkoja on enempi. Mut nyt saa sitten sielläkin kaikessa rauhassa käydä.

Täällä ei oireita enää ole nimeksikään, pientä kuvotusta silloin tällöin jos on jo maha täys ja vielä vähän ruokaa jäljellä niin alkaa yökittämään. Rinnatkaan ei ole muuttunut mihinkään tai ei ole arat. Esikoisesta oli kyllä. Saa nähdä sit johtuuko oireiden erilaisuus sitten siitä että tulis nyt poika vaiko muuten vaan ei oireita sit ole.
 
Kyyneltenhymy tuohon verenpaineeseen liittyen niin en olisi kyyneltenhymy huolissaan, kuten ite sanoit, että on taipumusta olla vähän korkeampi ja toisaalta jännittäminen yms muut vaikuttaa myös. Kun ei kerta lääkärit yms ole olleet huolissaan niin en olisi itsekään. Ainahan voi itse pyrkiä vaikuttaa omilla elämäntavoillaan etc.. mutta ei tainnut olla uutinen sulle joten turhaa mä lässytän :)
ja toisaalta eihän tuo edes ollut korkea kuin yläpaineeltaan..alapainehan oli lähes optimaalinen.

Nelly onnea!!! :flower:

Tirppana83 kannattaa ihmeessä kysyä jos haluatkin seulontaan! Ettei siitä jää turhaan kiinni

jaa - jos munkin söisi tähän ja ihan hirmu väsy niin pienet tirsat. Tänään ihan iisisti ja huomenna oliskin sitten wappubrunssit tiedossa..pommacilla :D
 
Kiitos vaan kaikille onnitteluista!!

just heräsin päikkäreiltä ja odotan kielipitkällä naudan sisäfileetä grillistä. Kyytipojaksi espanjalaisia varhaispottuja ja fetasalaattia:p

Huomenna tarkotus suunnata lastenkanssa helsinkiin, mutta luultavammin brunssin sijasta käydään jossain pizzalla tms.
 
Heippa!

Täällä on työstä kotiuduttu ja tämän illan ohjelmaan ei kuulu just mitään erikoista. Eilen tehty munkkeja, siinä meidän vappujutut. Huomenna sitten lähdetään tuolla vanhalla jenkillä cruisailemaan niinkuin joka vapunpäivä on ollut tapana :)

Multa vois ottaa pois N 7.5. ja lisätä NL 10.5. Oli pakko siirtää neuvolalääkäriä kun olin tyhmänä buukannut pari palaveria just samaan aikaan kun olis ollu lääkäri. Soitin tänään neuvolaan, tai siis olen soitellut sinne kohta viikon, mutta puolen tunnin puhelinajan aikana mahdotonta päästä läpi ja muuna aikana se täti ei vastaa ollenkaan. Annoin kyl keskukselle vähän palautetta ja tädillekin, mulla oli kuitenkin ihan kiireellistäkin asiaa eikä sinne saa yhteyttä ollenkaan :/ Kyselin noista seuloista ja jatkotutkimuksista, täti ei juur muuta sanonut kuin että kannattaa soittaa sinne ultra-paikkaan, että ne voi kertoa enemmän, hän ei osaa paljoa auttaa. Tulipa luottavainen olo.. Maksusitoumuksen sain ja täytyy varata uutta ultraa heti vapun jälkeen.

Viettäkäähän mukava vappu, toivotaan että aurinkokin jaksaa näyttäytyä huomenna!

Ms. Moneypenny 13+4
 
Mä odotin että np-ultraan ois tullut tällä viikolla aika, ens viikolla alkaa kumminkin jo 12. raskausviikko. Jotenkin hassua jos ajan saa ihan hirmu lyhyellä varoitusajalla.

Hullua että joillakin alkaa jo 15. viikko! Joko tuntuu liikkeitä?

Susimieli ja Kuopus 10+2
 
Huomenta ja niin hyvää vappua kaikille!

starhope totta ja joillakin voi olla vaan korkeempi ilman kuoleman tauteja :D

Eilen nautittiin olosta perheen kesken ja syötiin hyvin :) Poika kun laitettiin nukkuun, alettiin isännän kanssa kattoon leffaa ja mulla läks taju jo 22 aikaan :D Mies sit herätti ja mentiin kummatkin nukkumaan! Olin viel päiväl nukkunu päikkärit et jaksaisin valvoa, ei näyttäny tehoavan :LOL: Poika sit kapus iso mopo ilmapallo kainalossa jälkeen 6 keskelle ja halus kattoa pikku kakkosta!
Jos alkas suunnittelemaan herkku aamupalaa :) Ja sit saunaan!

KyyneltenHymy & Eemeli-Emilia 13+5
 

Yhteistyössä