Marraskuun masuasukit 2013 *huhtikuussa*

Hyviä ultrakuulumisia täältäkin. Eilen siis ultrattu viikkoja 12+6 vastaava papana jolla kaikki hyvin <3 Pieni sydän pamppaili vimmatusti kun tyyppi veti otsamakuuta peukku pystyssä :D Nt oli 1,5mm ja ultranneen kätilön mukaan voin täysin huoletta odottaa ensi viikolla tulevia yhdistelmäseulan tuloksia.

Niinulle myöhästyneet synttärionnittelut :)

Iloista vappua kaikille! Täällä Helsingissä paistaa ainakin aurinko, monellakin tapaa :)

Sandaali 12+5 ja 6,7cm täyttä rakkautta <3
 
Sandaali ei mulla ole ollut vielä synttärietä, onnittelet etuajassa ne ovat tasan kuukauden pääst 1.6. :D Ja onnea ultrakuulumisista! :)

Eilen oltiin tuttavaperheen luona grillaamassa, kyllä maalla on mukavaa ei edes tehnyt mieli kaupunkiin :) Grillatavia oli hirrrrrmuinen läjä, vartaita possunsisäfileestä, sipulista, paprikasta, kirsikkatomaateista ja ananaksesta. Maisseja voilla ja grillauskastikkeella kuorrutettuna, tuorejuusto-sipuli-pekoni herkkusieniä, savulohisalaattia ja piirakoita. Jälkkäriksi karkkia, itse tehtujä munkkeja ja donitseja.. Kyllä napa paukkui! :D Tänään käydään kaupungissa katsomassa vanhojen autojen kulkuetta ja illalla käyn tytön kanssa naapurissa leikkimässä.

Mulla loppui dopplerista patterit.. :D Ärsyttää. Aika ahkeraan kyllä oon sitä käyttänytkin ja olihanse esikoisenkin aikaan. Maanantaina olis ultra niin hyvin vois olla ilman mokomaa hökötystä sinne asti.

Niinu & sittisontiainen 11+2
 
Hei mammat!

Vappuaatto meni "railakkaasti": kolmen tunnin sosialisointi parissa paikassa uuvutti täysin, ja lopulta tuli nukahdettua sohvalle ennen kymmentä :) Kohta Ullanlinnanmäelle nauttimaan auringosta <3

Mulle voisi vaihtaa np-ultra-ajaksi 8.5. Juttelin nimittäin juuri minut viimeksi varhaisultranneen yksityisen gynekologin kanssa ja hän haluaisi vielä tutkia kohdunkaulaani (se on mahdollisesti heikentynyt, ja jos on, se pitää tikata tms. Tämä olisi ajankohtaista joskus viikon 12 tienoilla). Kohdunkaulan tutkimuksen yhteydessä hän tekee myös np-ultran, joten peruin äitiyspolille varatun ultra-ajan. Ko. gyne on Naistenklinikan entinen ylilääkäri, joten luotan hänen asiantuntemukseensa :) Kohdunkaulan mahdollinen heikkous pelottaa (toisen kolmanneksen keskenmeno ei varmaan olisi mukava kokemus...) joten hienoa, että saadaan tutkittua asia.

Onnea sandaali!
 
starhope en haluais saivarrella, mutta taulukossa lukee, että jos yläpaine TAI alapaine on koholla "Verenpainetason arviointi 2 kuukauden aikana, elintapaohjeet". Alapaine ei ole optimissa vaan keskellä normaalitason asteikkoa.
Mutta, se siitä.

Hyvää vappua! :flower:

Haluaako joku, jolla aikaa palstailla aloittaa toukokuun pinon? Murri, kenties?
 
Hyvää vapun iltaa kaikille!

Viikko takaperin oli eka neuvolakäynti, siellä myös ultrattiin ja syke näkyi.
NP-ultra on 17.5. ja lääkärineuvola on 30.5..
Verikokeessa kävin maanantaina.
Täällä myös alavatsanippailut jatkuvat, eivät toki mitenkään kovina, mutta kuitenkin.
Neuvolassa sanoivat, että ne johtuu kohdun kasvusta.

Vielä ei olla kerrottu suurta salaisuutta kenellekään, josko säästetään äitienpäivään.

Lumina35 ja 10 viikkoa täynnä :)
 
  • Tykkää
Reactions: Susimieli
Iltaa!

Mukaan ilmottautuu vielä yksi odottaja. Olen seurannut ketjua alusta asti, mutta hiljattain tapahtuneiden kahden keskenmenon jälkeen en vielä aikasemmin ole uskaltanut liittyä joukkoonne. Nyt pikku hiljaa sitä alkaa uskomaan että raskaana ollaan ja että ehkäpä tämä raskaus päättyy onnellisesti. :)
Reilu viikko sitten neuvola lääkärissä ultrattiin. Pieni oli oikeassa paikassa ja vastasi viikkoja.

Eli siis:

18.11 / Liinanen / 18v / 1.lapsi / TYKS

6.5 np-ultra

Liinanen 11+2
 
Mulla on paniikki!!!:( (ja nyt jos joku ei tahdo lukea keskenmenonpelosta, niin voi lopettaa lukemisen tähän)

Mulla on nyt jokusen päivän ollut oireet aikalailla kadoksissa.. Tuntuu, että pahaolo on hävinnyt lähes kokonaan, turvotus on laskenut (omat housutkin ihan kireimpiä farkkuja lukuunottamatta menee jalkaan taas) ja sit vielä se että en ole vielä saanut sykkeitä kuulumaan masusta (joo, okei tiedän, etttä voi johtua siitäkin, että toinen on vielä niin pieni). Jotenkin tulee tästä niin elävästi mieleen syksyn kkm...:'( Pelottaa tosi paljon ja ehkä tuo turvotuksen/pömpötyksen häviäminen on se, jota stressaan eniten. Onko muilla käynyt vastaavaa?

np-ultraankin vielä kaksi pitkää viikkoa:|

Nelly ja murunen 9+5 (toivottavasti)
 
nelly83 Mä niin ymmärrän sun pelon, sillä itselläni hieman samaa. Raskaus ei tunnu todelliselta, kun ei ole päässyt varmistumaan siitä, että onko elämää vai ei. Ei pahoinvointia, ei oikein muuta oiretta, kuin nuo kipeät tissit. 34 ja 32 koon farkut sujahtaa päälle ongelmitta ja osasta saan napinkin kiinni. Tuntuu, että on laihtunut vaikka maha pömpöttääkin. Ja ultraan on pitkä matka, 13 päivää. Itse olen itseäni yrittänyt lohdutella, että vähillä oireilla on jokainen raskaus kärsitty.

Sulla on kotona kuitenkin kotidopleri? Voi olla, että jos istukka on edessä, niin äänet ei kuulu tai että saat ne kuuluvaan vasta muutaman päivän päästä. Sydänäänien löytäminen saattaa olla vaikeaa välillä jopa ammattilaisille. Serkultani lääkäri ei kuullut sydän ääniä, kun hän oli yli 15viikon ja kertoi lapsen todennäköisesti kuolleen kohtuun. Sairaalassa ultrassa sitten selvisi, että vauva voi erittäin hyvin ja on nyt 5-vuotias tomera neiti :)

Joosukka & Joku 10+1
 
Huomenta Mammat!

Vaput vappuiltu, ja vajaa kuukausi kesään.

Tervetuloa uusille ja onnittelut ultrakuulumisista! :)

Tänään neuvolaan :)

Miramei, kiitos ajatuksestasi, mielelläni muuten alkaisin palstanpitoon, mutta tosiaan mullakin nettiaika alkaa käydä vähiin. Parin viikon päästä alkaa miehen kesäloma, ollaan kuukausi putkeen mökillä. Siellä ei nettimahdollisuutta. Sitten pitäisi tätä taloa alkaa remontoimaan. Tarvitaan lisätilaa muksuja varten. Olen pahoillani. :(
Olisiko joku muu halukas alkamaan toukokuun pinoa pitämään?

murri76 13+5
 
Viimeksi muokattu:
joosukka: joo siis on dobbleri kotona. Noita sykkeitä en edes kovin paljon stressaa, kun tiedän, että voi tosiaan johtua mistä vaan (istukasta, vikkelästä yksilöstä..) Jotenkin vaan, kun tuo turvotus on hävinnyt, eikä oikein kohdun kasvukipujakaan enää ole, niin mielen on vallannut tunne, ettei kaikki ole masussa hyvin. pojista olen oksentanut kaaressa reilusti yli 12.vko:n, joten tämä raskaus eroaa kyllä siinä edellisitä muutenkin (tässä raskaudessa ollut vaan etovaa oloa, mutta oksentaa ei ole kertaakaan tarvinut).
 
Huomenta!

Ihanaa, poika heräs vasta ja saatiin kunnolla nukuttua :) Nyt pitäs alkaa leipoon pojan 3v synttäreille jota juhlitaan lauantaina!

Nelly toivotaan että tunne on vain turha huoli ja masussa ois kaikki hyvin :)

Liinanen tervetuloa joukkoon :)

Ihanaa, mulla on tänään hammaslääkäri ja mua oksettaa! Pitää vaan varottaa niit etukäteen et tietävät varautua ja olla nopeita :D

Toivotaan et löytyy joku innokas pinon perustaja toukokuulle, ite en sitä hommaa osaa joten jätän välistä :)

Kyyneltenhymy & Eemeli-Emilia 13+6 (huomenna vaihtuu 15 mitä oon kauan oottanu, en vaan vielkään keksi miks se on niin odotettu viikko)
 
Terve! On taas jäänyt kirjoittelut vähille. Viime kerran jälkeen on vissiin ollut neuvolalääkäri ja np-ultrakin. Ja vähän muutakin: mulla todettiin jonkin asteen kilpirauhasen liikatoimintaa, mikä siis selittää normaalia voimakkaamman pahoinvoinnin ja väsymyksen. Beetasalpaajat oon aloittanut ja kunhan kontrolliverikokeiden tulokset tulevat, niin ehkä alkaa tyroksiinilääkityskin. Pointsit neuvolalääkärille, joka otti mun valitukset kehnosta olosta tosissaan ja pisti asian eteenpäin. Nyt olen keskussairaalan sisätautilääkärin seurannassa.

Etusivulle vois päivittää Reine RU 27.6., ja ne jo menneet päivämäärät vois kai poistaa?

Reine 12+6
 
Ma. käyty NP ultrassa ja viikot vastasi juurikin sitä mitä piti ja reipas pieni ihmisen alku siellä kovasti vilkutteli... Koko ajan suu kävi kauhealla maiskuttelulla ja ultraaja tuumasikin että pitää oli makia lapsivesi kun noin kovasti maiskuttaa ja nieleskelee... Ja tosiaan siis onneksi vain 1 pikkuinen löytyi (suvussa suuri kaksos riski, itselläkin 1 takana josta vain toinen jäi meidän iloksemme)... Toki siis ei kaksosia vastaan mitään, mutta luulempa että yksikin on tässä katraassa ihan riittävä ;)

Mun on vaikea sanoa näkyykö massu vielä, kun tässä jonkun vuoden painoni kanssa kamppaillut ja edellinen raskaus pudotti painoa melko rankasti jättäen jälkeensä vielä joitain makkaroita. Ja nytkin on paino ollut lasku suunnalla... Tällä kertaa pahoin vointi ei ole ollut puoliksikaan niin rankkaa ja sekin alkaa olla helpottamaan päin...

Nyt mennään päivä kerrallaan ja yritetään saada jonkinlainen ote todellisuuteen... Vielä on vähän sellainen epätodellinen tunne vaikka ultrassa nyt on se todellisuus nähtykin... Mutta kai se vie vaan oman aikansa sopeutua tilanteeseen :) Nyt olisi vielä edessä se lapsille kertomine... Kauheasti muille ei kertoillakaan, vain muutama lähipiirissä tietää ;) Edes lähimmät sukulaiset ei kaikki tiedä eikä kerrotakaan ennen ko näkevät isse tai lapset erehtyy puhuun ohi suunsa ;)

Anskuli&Papu 13+6
 
  • Tykkää
Reactions: Joosukka

Yhteistyössä