Marraskuun masuasukit 2013 *lokakuussa*

susupala sulla rupee olemaan jännät paikat :) tsemppiä!
tänään tiedossa neuvola ja perjantaina vielä kontrolli käynti äippäpolilla paineiden takia, ovat kyllä olleet ihan maltillisia kotona :) POKS 37+0
enää 3 viikkoa laskettuun aikaan <3 Jenna+mini
 
  • Tykkää
Reactions: murri76
Äippäpolikäynti takana 34+5 :heart:

Kaikki oli oikein hyvin! Vauvan sydänkäyrä näytti aivan puhtaalta ja poju yritti karata kokoajan antureiden alta =) hienot sokeriarvot sai kehuja ja enää ei kontrolleja niiden osalta olekaan! Kotona voin vielä mittailla loput liuskat pois ja jos arvot alkaa pomppiin niin otan itse yhteyttä! Vauva oli edelleen ultrassa poika :D ja siro sellainen, painoarvio nyt 2227g ja syntyessään 3200g :heart: poju majaili Rt:ssa, mutta lääkäri sai tuon vielä tuupattua ylös,eli ei kiinnittynyt. Kohdunulkosuu oli sormelle auki, mutta kaulaa oli sen 3cm edelleen. Lantiosta mahtuis isompikin tyyppi,vaan ei nämä mun vauvat isoiksi kasva :LOL:
Verenpaineet oli hyvät. Pissa puhdas. Kaikki hyvin ja seuraavan kerran nähdään kun menen synnyttämään :whistle:

Talventähti ja pienimies 34+5
 
  • Tykkää
Reactions: murri76
Viime yö oli tuskaa. Joka kerta kun kylkeä kääntää tai nousee ylös niin sattuu niin kovin että tekee mieli huutaa. Vauvan pää painaa!! Auu. Näin yöllä unta, että piti lähteä ja aloin pannikissa miettiin, etten vieläkään ole pakannut sitä omaa sairaalakassia :D Ehkä jo pitäs...tai ainaki listata, mitä sinne tarvii. Toiveissa olis, että tällä viikolla tulis lähtö synnyttään. 8 päivää laskettuun aikaan!!!!!

Miramei&Vaava 38+6
 
  • Tykkää
Reactions: Tambers ja murri76
Heips!

Kiitokset Susupala! :)
Sullakin alkaa nyt tosi jännäys. :) Mie oon ed. yhtenä kappaleena.

Jostain luin, että vauveli saattaa rauhoittua pari päivää ennen synnytystä, no siinä tapauksessa mulla taitaa mennä vielä jonkin aikaa... Eilen oli taas sellaiset tsempalot 19-23, ettei vielä kyllä näytä rauhoittumisen merkkejä. :D Piti oikein miestä pyytää kokeilemaan masua, kun ei meinannu uskoa, minkälaista mekkalaa Piipero pitää jatkuvasti. Johan hänkin uskoi, että mulla saattaa tosiaan olla aika tukala olo.

Miramei, kyllä sun jo kannattaisi pakata se kassi. :)

murri76 ja Piipero 38+2
 
En tiiä oliko viisasta mutta tulipahan tehtyä :D Nimittäin sunnuntaina ajeltiin autolla semmonen 12,5 h reissu.. Määrämpäässä kävästii viemässä anopit asemalle ja kahvittelemassa kaverin luona jolta sain mobilen sänkyyn ja cittarissa pyörähettii ja ostettii rintapumppu. Ja matka jatku sitte takas pohjoseen Haaparannan kautta :p Piti kävästä siinä lastenmaailmassa (vai mikä olikaa :D) ja WAUUUUU.. haluun sinne uudestaan :) Olis saanu rattaat ja turvakaukalot halvalla!
Matkalla pari kertaa maha kävi kovana, mutta enemmän kiusasivat issias ja levottomat jalat *ärrinmurrin* :/

Tänään vika kesälomapäivä ja huomisesta lähtien oon virallisesti äityislomalla :heart::heart:

Sasseri86 ja Papunen 34+5
 
Heippa kaikille!

Tänään käyty taasen neuvolassa ja edelleen kaikki ok. Tarkisti nyt kohdunsuun tilanteen; auki sormelle ja kanavaa sentin verran jäljellä! Eli jotain ovat supistukset saaneet aikaiseksi =) Sanoi kylläkin, että uudelleen synnyttäjällä saattaa tässä vaiheessa olla kohdunsuu neljäkin senttiä auki ja niinhän taisi Murrilla (??) ollakin. Supistuksia on päivä päivältä enemmän ja ne on kyllä aika tuskasia välillä. Viime yönä heräsin kolmen aikaan aaltoilevaan vihlontaan alamahalla ja välillä supistikin ihan kunnolla. Jotain siellä taitaa tapahtua, sais vaan tapahtua pikkusen nopeempaan tahtiin! Neuvolan täti varasi meille seuraavan ajan ensi maanantaiksi, tuumasi vaan, että perutte sitten kun on syntynyt... Toiveajattelua :D

Joku kyseli aiemmista synnytyksistä ja niiden käynnistymisestä. Esikoinen syntyi 39+3 ja toinen syntyi 40+1, eli aikalailla ovat olleet ajallaan tulleet. Lääkäri oli sitä mieltä, ettei tarvi pelätä hirveästi lasketun ajan yli menevän, vaikka toisaalta aika raskaus kohtasiahan nää on. Hankala ennustaa, tulee kun on tullakseen.

Poika on hyvin alhaalla ja laittaa äitin kävelemään jalat levällään. Viikonloppuna käveltiin miehen kanssa lauantaina 3km ja sunnuntaina 4km ja kyllä se vähän virnuili mulle kun menen kuin olisi p**kat housussa :p Muutamia oikein mukavia supistuksia sain aikaiseksi, muttei mitään, mitä vois luulla tositoimiin johtaviksi. Niitä odotellessa!

Varmaan kannattaa Miramein vaan pakata sairaalakassi, sen verran pitkällä jo raskaus. Meillä on mieskin pakannut itselleen "synnytysrepun", odottelee tuolla oven suussa lähtöä. Sekin aika paljon odottaa Pientä Poikaa :heart:

Tiukunen 38+3
 
Täällä sama meininki kuin Tambersilla. Siivottu on hullun lailla ja tuntuu että kodin nurkat pursuaa tavaraa. Osan olen minäkin laittanut myyntiin, osan vien Fidalle. Lapset ovat kyhänneet hienoja pahvilaatikkorakennelmia keskelle olkkarin lattiaa...

Liitoskivuista kärsin pahemmin kuin koskaan aikaisemmin. Nyt kun ois aikaa lähteä kävelylle, ei yksinkertaisesti pysty..

Tänään sain tekstarikutsun keskiviikoksi neuvolaan. Niin paljon hommaa ollut että en ole muistanut soitella ja sopia seuraavaa aikaa. Onneksi näköjään sieltä ollaan yhteydessä :)

Nukkuminen on tosi huonoa. 22-23.00 aloittaa pikkuinen jumpan ja se jatkuu aika myöhään. Ihan samanlainen rytmi kuin sisaruksillaan.

Meillä ei nuorimmainen suostu vieläkään keskustelemaan siitä vaihtoehdosta että tuloskan onkin poika eikä hänen toivomansa tyttö. Itsekin alan toivomaan tyttöä että päästäis helpommalla :)

Hyviä vointeja ja jaksamista kaikille!
t. Tillinäiti 36+1
 
  • Tykkää
Reactions: murri76 ja Tambers
Supistuksista vielä piti kirjoittaa. Mullakin supistellut. Synnytyssupistukset olen tunnistanut siitä että ne tuntuvat selän puolella, ikäänkuin menkkamaisena kipuna. Nyt vaan ollut sellaisia harkkasuppareita, jotka kovettavat vatsan ja ovat kyllä hieman kivuliaita. Varmaan yksilöllistä miten nuo oikeat synnytyssupistukset tuntuvat, mutta mulla näin.
 
Pikainen päivitys. 21.10 illalla syntyi pikkuinen täyden kympin poikanen, 48cm ja 2695g, viikolla 37+5. Synnytys eteni nopeasti, koko homma kesti vesien menosta jälkeisten syntymiseen 3h15min. Kivunlievityksenä meni ainoastaan amme ja sekin ehkä n. 5min ennen kuin oli pakko ponnistaa.

Tsemppiä marrasmammoille, etteköhän te tuu perässä ihan justiinsa :)
 
Onnea Tirpsille pienestä pojasta!!

Niin se tosiaan alkaa marrasmammatkin jo masuistaan luopumaan :)

( . ) täällä alkoi tänään virallisesti äippäloma, näin me loppukuulaiset vaan ahdistetaan teitä alkukuun odottajia kohti synnäriä ja omaa vauvaa :D

Talventähti ja pienimies 34+6
 
Onnea Tirpsi poika vauvasta! :flower::heart:

Käytiin koissun kanssa pitkästä aikaa kävelyllä, tai lyllertämässä oli mukavaa ja koissukin oli niin innoissaan. Nyt uskalsi mennä kävelylle kun miehellä on lomaa, että jos jotain tapahtuisi niin voi soittaa et apuvah tule hakemaan meidät pois täältä, mutta kyllä me päästiin kotiin asti loppumatkan supisteli ja nuo liitoskivut nyt vaivaa mutta silti oli ihanaa olla kävelyllä tuolla kirpeässä pakkasessa... Nyt voi sitten huilailla soffalla ja surffailla netissä. :)

susupala & masukki 37+5:heart:
 
Paljon Onnea Tirpsille pojasta! :flower:
En löytäny susta tietoja tuolta meiän la-kalenterista..oliko mones lapsi sinulle kun noin nopee synnytys? :)

Täällä menkkajomoja ja kipeähköjä epäsäännöllisiä supistuksia bongattu sen vauvan pään painamisen lisäksi..voi kun jo pian! (tai ettei ainakaan menis sinne marraskuulle pitkästi)

Niin ja tänäänpä sitten poksahdellaan viimeiselle viikolle ennen laskettua aikaa!!

Miramei&Vaava 39+0 *poks*

40.viikko käyntiin, jeeee!!
 
Viimeksi muokattu:
Tirpsi onnea koko perheelle pienestä pojasta :) eilen oli neuvola ja terkka epäili etten saisikaan edes lääkitystä verenpaineeseen mutta se nähdään ja kuullaan perjantaina kun meen kontrolliin sinne polille. kaikki oli hyvin :) nyt painoa tullut yht 13kg alusta.
 
Onnea Tirpsille pojasta!!!!:heart:

Täällkin sasserin tapaan esimmäinen virallinen äippäri päivä menossa ja sen kunniaksi käyty viimeinen neuvolalääkäri reissukin. Täytyy sanoa, että viimeinenkin toivon kipinä siitä, että tämä marraskuun puolella syntyisi meni kyllä tämän käynnin myötä kankkulan kaivoon... Kohdunsuu täysin kiinni ja kanavaakin vielä sen 3cm...plaah. Kuopuksesta sentään vikalla lääkärikäynnillä oltiin jo 1cm auki ja kanavakin lyhentynyt ja siitäkin huolimatta synnytys meni sen 12pv yli lasketun:stick: No vauvan pää sentään on aika alhalla mutta ei kiinnittynyt vielä.

Muuten kaikki oli niinkun kuuluu:

Painoa tullut +891g/vko ja nyt ollaan tasan samoissa lukemissa, kun ekalla neuvola käynnillä 80,4kg
RR 116/75
pissa puhdas
sf 31cm
RT
ja sykkeet 145

Jospa sitä sitten tattuis ketutuksissaan imuriin, vaikka siitäkään kyllä tule kun paikat kipeeks.


-Nelly ja ikuisuuden tuossa edessä roikkuva pallo 34+6-
 
nelly älä vielä luovu toivosta! Mä olen ihan samoilla viikoilla ja sama tilanne kohdunsuulla, mutta eihän se välttämättä mitään tarkoita! Esikoisesta mulla aukes paikat 36+ ja tyttö oli maailmassa 37+5... Eikä mitään ennakoivia merkkejä ollut ennen sitä, joten kyllä nämäkin ajoissa ulos saadaan tai sitten yhdessä kärvistellään :popcorn:
 
Parin tunnin päästä toisen kerran neuvolalekuri..vähän jänskättää. En tiedä miksi, mutta varmaan sen vuoksi että toivoo saavansa positiivisia uutisia ja pelottaa että tulee jotain negatiivista.

Täällä kyytiläinen painaa välillä todella ärsyttävästi - painaa alas jotenkin että tuntuu kuin olisi pakko mennä pissalle vaan ei kuitenkaan.

Onnea tirpsi tulokkaasta!!!!
Täällä mennään 35+6 eli huomenna taas poksutaan :)
 
  • Tykkää
Reactions: Susimieli
Voi että, ompa ihana, ONNEA Tirpsi:hug:!

Täällä olot aika tukalat..nuita menkkajomotuksia/vihlomisia on päivittäin..neuvolan täti arveli, että tuskin ainakaan yliaikaiseksi menee..mutta saapa nähdä :) jokatapauksessa eiköhän se kuukauden sisällä kuitenkin synny..yöllä ei taas saanut unta, jotenkin alko jännittää okein ensimmäistä kertaa kunnolla tulevaa..

Voi vitsit Mirameikin jo niin pitkällä, kohta jo la.. :) On tää aika tosiaan menny nopeesti, nyt kun miettii..vastahan sitä varaili ensimmäistä neuvola-aikaa..huhhuh

mutta josko sitä lähtisi vaikka pienelle kävelylle virkistäytymään, ainakin postilaatikolle ja takaisin ;)
Eikun vain jaksamisia kaikille kanssasisarille!!

Mamu+vauveli 37+2
 
  • Tykkää
Reactions: Miramei
Paljon onnea Tirpsi!! :)
Aika hurjan nopea synnytys ollut! Jos ehdit myöhemmin kirjoitella lisää synnytyksestä, niin olisi kiva kuulla :)

Täällä ei mitään uutta auringon alla. Äitipolilla taas käyty käyrillä ja kätilö katsoi ultralla pikaisesti lapsiveden määrää ja sanoi, että hyvälle näyttää. Ensi viikolla taas lääkärin luo. Nyt on kyllä ollut hyvä vointi, toki noita suppareita tulee tasaiseen tahtiin (käyrilläkin taas n. 8min välein), mutta ei ne haittaa elämää juurikaan. Vauva on ollut ihanan aktiivinen, joten oma mieli on heti luottavaisempi ja rauhallisempi. Huomenna koittaa täysiaikaisuus :)
 
  • Tykkää
Reactions: jenha86
Paljon onnea Tirpsi! :)

Ihanaa ollut pitää ihan lepopäiviä tässä tekemättä oikeastaan mitään. Toisaalta taas tuntuu, että koko ajan pitäisi olla järjestelemässä paikkoja siisteiksi, ettei tarvitsisi lähteä kotoa niin, että tänne jää kaaos valloilleen. Mukavaa myös tehdä päivälenkkejä koiran kanssa, kun hyvin jaksaa vielä mennä kävellen tunnin tai toistakin. Ylämäet alkaa olla tuskaa, kun ponnistelu tekee supistelut heti päällensä - toisaalta ne ei kyllä satu yhtään, mutta on vaan tukalaa.

Jaksamista ja hyvää mieltä viimeisiin päiviin ja viikkoihin kaikille!

Nenevaan ja Nyytti 38+3
 
Ne mun kohdalla ainakin olivat varautuneet, mulla meinaan keskimmäisen pojan synnytyksessä jouduin istukan käsin irroitukseen, verenvuoto oli runsasta ja kolmannessa myös istukan kiinni jääminen uusiutui ja olivat hyvin varautuneet asiaan, supistavia oksotiinia juoksemaan ja runnomalla saivat sen irti verenvuoto ennen istukan irtoamista 2000 ml ja istukan irtoamisen jälkeen yhteensä 2100 ml ....

Kansdee vielä mainita varmuuden vuoksi, mä ainaskin mainitsen sen tässäkin synnytyksessä...
 

Yhteistyössä