Marraskuun masuasukit 2013 *toukokuussa*

Susimieli mulla on seuraava neuvola 3.6 eli sillon on 17+0. Ja yks NL vissiin on ja se on n. rv 26..ja tarpeen mukaan voi olla kaks lisää. :)
http://www.jyvaskyla.fi/instancedata/prime_product_julkaisu/jyvaskyla/embeds/jyvaskylawwwstructure/57251_ohjeellinen_aikataulu_maaraaikaistarkastuksille_aitiysneuvola.pdf

Täällä Jyväskylässä ultra-aikojen kanssa ei onneks tartte pelleillä ja arvailla että millon se on kun np aika tulee kirjeenä ja np ultrapäivänä ultrannut kätilö varaa ru ajan suoraan tietylle päivälle, mulla se on 27.6 eli 20+3. :)

Ja äippäpakkaus ehdottomasti! Siellä on niin hyvää tavaraa ja 140e et sais samaa määrää mistään. :)

Poppari ja Alien 14+1 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Susimieli
Huomenta

Saadaan susimielen kanssa jännäillä tänään ja toivottavasti molemmat saadaan hyviä uutisia :)

Mirameiko vai kuka se kommentoi noista viikoista :D Oikeesti, tää aika juoksee! Mä en muista yhtään raskautta, jossa tää aika olis mennyt näin nopeesti. Jokaisessa olen jännännyt synnytystä, mutta onneksi se jännitys on lakannut viimeisillä viikoilla. Toivotaan, että niin käy nytkin :)

Neuvola on mulal seurravaksi vasta joskus heinäkuussa :D Oon aina manannut, kun neuvolassa tarvii rampata kokoajan ja nyt kun ei tarvi, niin arvatkaa vaan oonko mieleissäni..en tietenkään :D tuntuu omituiselta ja vähän ärsyttää. Mä haluun kuulla sydänääniä!

).( Tänään sitten pitäis kertoa toisiksi nuorimmalla (omalle) että sisarus on tulossa. Mitähän mahtaa tuumia...samalla mies joutuu paljastamaan exällensä seurravalla kerralla, että meille on tulossa vauva. Mä toivon, että ei kamalan pahaa mieltä hälle aiheuta tää uutinen.

Voi olla, että kerkeen tulla kertomaan ultrakuulumiset vasta illalla, koulun jälkeen. Onneks kohta alkaa kesäloma! Ja toivottavasti en syksyllä oo yhtä nihkee koulun kanssa, mitä nyt tässä oon ollu nää muutamat kuukaudet. Ei huvittais yhtään.

Joosukka ja Joku 12+0 *Poks*
 
Huomenta!

Tulkaahan kertomaan sitten ultrasta :)

Viikot on nyt alkanu huristaan kovaa vauhtia, perjantaina pyörähtää jo 17 täyteen! Hui! Pian on jo juhannus ja RU-ultra.. :)

Joosukka mul on sama homma tuon neuvolan kanssa, pojan aikaan tympäs käydä koko ajan ja nyt tulee käynnit harvemmin ja oikeen ahistaa! :D

Mä sain RU ajan NP-ultrassa käydessä.

Onko teil NP-ultrassa katottu kohdunkaulan pituus? Pojan neuvolakortissa lukee heti viikolta 12lähtien tiedot ja nyt ei puhuttu asiasta mitään.

Sontimisesta pääsin eroon, alko kamala kurkkukipu! Pitäs mennä peilistä tiiraileen onko peitteitä :headwall: Mut jos tänään pääsis pihallekkin, eilen maha oli viel niin kipee etten vihtiny ja pientä supistusta tuntu illasta, onneks meni hetkessä ohi!

Mihis murri on menny? Kykitkö sä vaan kukkapenkissä nykyään? :)

KyyneltenHymy & Eemeli-Emilia 15+5
 
  • Tykkää
Reactions: murri76
Huomenta Mammat! :)

Kyyneltenhymy, juu sitäkin. :) Hommaa piisaa. Kittanan pieneksijääneiden vaatteiden varastointia ollut nyt projektina. Muutoinkin on taas suursiivouksen aikaa, kun ylimääräisestä pitää päästä eroon, ennen remontointia. Kaiken maailman menojen lisäksi.
Eilen oli Kittanan neuvola, perjantaina miehen sukulaismiehen hautajaiset. Sitten pitäis mökkikausi käynnistää, ja tunnetusti sielläkin näperreltävää riittää.
Rock the Beach kesäkuussa. Mitähän siitäkin reissusta tulee...:) Argh! Mietittävää ja tehtävää riittää.

Nukkumisesta, 1-2 kertaa yössä vessaan. Ja mä olen huono nukahtamaan muutoinkin. Ajatusralli alkaa aina nukkumaan mennessä. Viime yönä valvoin pari tuntia. Johtunee siitä, että tunsin kumman muksahduksen masussa, ja sitä piti sitten jäädä kelaamaan. :)

Täytynee hommata pienempi toppahaalari munkin. Viimeiksi oli kälyn oma lainassa.

Onnea ultraan Susimieli ja Joosukka! :)

Ihana lueskella hyvistä ultra- ja neuvolakuulumisista! :)

murri76 15+4
 
Huomenta! Ja terveiset ultrasta! :)

Kaikki oli hyvin, oli ihanaa nähdä pikkuinen ja sen kasvot sekä kuulla sydämen sykkeet <3 Laskettuaika muuttui, kuten arvelinkin. Neuvola oli laskenut menkoista ja itse tiedän ovisajnkohdan.
Voisi päivittää:LA 27.11. Niskaturvotus oli 1,3mm eli normaali ja verikokeessa kävin seulaa varten samantien. Kahden viikon päästä soittavat jos on jotain hälyttävää, muuten ei kuulu mitään.
Mulle voi päivittää RU 16.7 ja NL 21.5. Tänään kerrotaan mun isälle :)

Mukavaa ja aurinkoista päivää mammat!
 
Kyyneltenhymy kohdunkaulan pituus katottiin ainakin täällä lääkärineuvolassa. Tarkoitit varmaan, että alkaa 17 viikko, 16 täynnä :)

Täällä juostu vessassa kolmesti viime yönä.. huhhuh. Onneksi uni tulee helposti.

Miramei & Mini 16+1
 
Miramei siin piti lukee et alkaa! Kiitos ku huomautit :D Niin sekasin aamusta ettei kaikkea hoksaa :)

murri siel ei ainakaan tule aika pitkäks kun on puuhaa :) Ite mietin et ois Ilosaareen kiva mennä, mutta ilo tyssähti siihen kun tajusin joutuvani kuskiks :LOL: Taidan pitää omat festarit takapihalla :D

Onko jotkut jo alkanu suunnittelemaan kesälomia? Ite en tiedä joudunko töihin vai en, mutta ois silti kiva jotain pientä suunnitella :) Vaikka asuntoautolla johonkin viikonlopuks ja pitäähän nää lähiseudun kotieläinpihat ja kiteen eläinpuisto käydä läpi :) Viimevuonna kokeiltiin mökkielämää, kyllä tuo karavaanari homma on enemmän meikäläisen juttu :)

Nyt röhnöttään sohvalle, siivosin ja maha alko kipuilemaan.. Ei ihan viel kunto anna periks!
 
Mun on varmaan turha haaveilla kesälomista. :/ Olin talven lomautettuna ja nyt vasta muutama viikko sitten palasin töihin. Hiukan harmittaa, ku ei pääse varsinaisesti ollenkaan nauttimaan tosta kesästä, ku olen viikot poissa kotoa ja viikonloput menee ihan hetkessä, ettei ehdi edes mitään kummallista tekemään. :D Oli meillä tossa sentään viikon Rodoksen reissu pari viikkoa sitten. :) Äippälomaa odotellessa :)

nirppu 12+3 (menee tässä ihan viikot sekasin, kun kokoajan niitä vaihdellaan :D)
 
Täällä käyty neuvolalääkärissä ja kaikki hyvin. Paino on laskenut kilon verran edellisestä punnituksesta, hemoglobiini ennen 139, nyt 150.. :) Oli ihanaa kuulla sykkeet kunnolla tällä kertaa, aiemmin kuullut ne vain muutaman sekunnin ajan.. <3 Nyt vasta alkaa iskostua päähän että meille todella on tulossa toinen lapsi marraskuussa! :D
Seuraava neuvola on 18.6. Sinne ajateltiin ottaa esikoinen mukaan, kun niin innolla aina kyselee vauvasta ja haluaa kuulemma kuulla sydänäänet :)

Mirkkeli & Pikkupirpana 13+2 <3
 
  • Tykkää
Reactions: KyyneltenHymy
Äitiyspakkaus meinattiin ottaa nytkin, vaikka viime vuotinen pakkaus onkin. Onneksi ei saatu sitä uutta (nykyistä) pakkausta silloin, oli aika rajoilla. Sit ei varmaan olis otettu enää toista samanlaista. Se haalari tosiaan on iso ja menee ehkä tuolle mein tytölle ainakin vielä alkutalvesta. Meillä oli 62 koon lassien haalari tytöllä koko talven käytössä (marraskuussa syntynyt hänkin ja koko syntyessä 49cm) Olihan sekin alkuun iso, mutta lopputalven oli just sopiva, etenkin lahkeista. Tyttö kun on pitkä koipinen niin saa sitten nähdä miten se äp:n haalari sen puoleen sit mahtuu. Mut ehkä sit vaunuillessa on sille käyttöä. Siinä pakkauksessa on kuitenkin ihan pieniäkin vaatteita (50cm) ja niitä ei sit muuten tullutkaan hommattua, 56 sitten ostin jonkun verran. Ja se vanuhaalari siinä on nyt ollut keväällä käytössä, koko tais olla 74. Hihat siinäkin pitkät, mutta niitä saa käärittyä. Ja meillä tyttö ihan keskikäyrillä kasvaa, eli isommalle vauvalle varmaan just sopiva.

Raskausarvista oli puhetta aiemmin myös. Niitä tuli vasta ihan viimeisillä viikoilla, kun maha kasvoi todella paljon silloin. Olin rasvaillut ihan perusrasvalla ja en usko että paremmillakaan rasvoilla olis noilta vältytty. Kovin pahoja arpia ei tullut, navasta alaspäin parin sentin leveydeltä tuli pystyraitoja. Nyt nekin on aika hyvin jo hävinnyt, kun maha on alkanut taas kasvaa :D Toisaalta kätevää kun ei nyt mahan niin paljon tarvii venyä, kun on jo valmiiksi vähän sitä löysää jo. Ja sen ansiosta tuo maha näyttääkin jo isommalta mitä muuten näyttäis. Hyvin sen piiloon saa vaatteiden alle ja jos jotain pömppöä näkyykin, niin puolitutut ajattelee varmaan, että sille on vaan edellisestä jäänyt noita kiloja :D

Täällä on ultra pitänyt varata itse soittamalla, rakenneultraan olis saanut kyllä ajan sitten varattua sen np-ultran yhteydessä. Mutta mies ei siellä ollut mukana ja halusin häneltäkin kysyä mihin päivään se sopisi. Eilen muistin sitten sinne vihdoin soittaa ja sain ajan 1.7 RU Eli aikaa sinne vielä on. Edelliselle viikolle olis ollut kans mahdollisuus ottaa, mut ei olla silloin kotona esikoisen kanssa. Mies tekee sen viikon just meillä remonttia ja ollaan sit tytön kanssa evakossa äitini luona. Kun meidän makkari ja tytön tuleva huone on rempassa, niin ei siellä sitten voi nukkua.

Koko kesähän tässä tavallaan on lomaa kun olen vanhempainvapaalla ja miehellä on 7 viikkoa lomaa. Pitää nyt kesällä isyyslomansakin siis pois. Mitään kummempia suunnitelmia ei ole, tuo remontti valitettavasti vie miehen aikaa.

Sais kohta tuo tyttö heräillä, kohta 2 tuntia nukkunut päiväunia. Päästäisi rattaiden kanssa ulkoilemaan. Se on muuten kiva marraskuisilla kun nyt alkaa ikää olla se puoli vuotta ja kelit lämpenee. Ja saa sen vaunukopan ottaa jo pois ja laittaa vauvan pelkkään ratasosaan, kun alkaa jo vähän istumaankin. Ei vielä kyllä ihan pystyasentoon sitä selkänojaa olla laitettu, mutta vähän nostettu, että näkee jotain. Kun alkaa ne maisematkin jo kiinnostaa ja ei aina nukahda sinne vaunuihin. Ja vauva on ihan innoissaan muutenkin kun ei tarvii enää toppahaalarissa vaan tönöttää esim autossa. Pääsee jo liikuttamaan itseään. Kovasti vaan suuttuu jos ne tumput on käsissä, kun tuossa iässä ne kädet pitäis saada sinne suuhun..

Ja sit taas talvella kun vauva on vielä pieni, niin on hyvin siellä kopassa suojassa, kun ei vielä hingu sieltä liikkeelle, eli saa rauhassa tumpata sen sinne makuupussiin :D Ja jotenkin helpompi pukea talvella ihan pieni, kun ei ihan helposti liikaa sitä vaatetta kuitenkaan voi laittaa.

Tirppana 14+3
 
Nopea ja omanapainen päivitys!
Ultrassa kaikki hyvin! Vastasi vähän isompaa, viikkoja onkin nyt jo 13+0 (luulin että 12+3! laskettu siirtyi 20.11

Ultratessakin tuntui ihan selviä potkuja monta, eli kai se eilinen oli sit ihan se mitä luulinkin <3

Vauva oli reipas, suloinen ja ihan jotenkin erilainen kuin esikoinen :)
Kaikki rakenteet oli kunnossa ja sydän näytti hyvältä (meillä on sukurasitteena sydänvikoja niin meillä katsotaan tarkkaan.) Niskaturvotuksesta sanoi vaan että ihan normaalilta näyttää.
Rakenne ultran meille tekee lääkäri, koska sydäntä halutaan varulta katsoa lääkärin paremmalla ultralla. RU 2.7

Onpas hassua, jotenkin tuli kerralla enemmän raskaana oleva olo kun ollaankin jo 14. Viikolla ja liikkeitä tuntuu ja pieni nähtiin. :)

Susimieli ja Kuopus 13+0
 
Ai niin, hassua kun toi la nyt siirtyi, mähän tein muutenkin tosi aikaisin positiivisen testin 3+2 viikolla jo ja nyt jos mentiin vielä 4 päivää eteenpäin niin mullahan on ollut ovis ties kuinka aikaisin tässä kierrossa :eek:
 
äitiyspakkaus otetaan ehdottomasti! :) munki mielestä se kuuluu raskautee ja jotenki tuntuu hienommalta saada semmonen pakkaus ku rahat tilille :)
miksei kaikkialla vaa varattas aina neuvolasa tai ultrasa seuraava aika, se on nii kätevää :D ei tartte ootella postia ja voi ite vaikuttaa siihen aikaa.

enää ensi viikko ja si alkaa kesäloma <3 mökillekki kovasti haluisin mut ku ei oo omaa ihan lähipiirisä. ehkä yks ulkomaanmatka on tiedosa kesällä mut sekä ei oo varma. eipä sitä nii paljoo tartte ees suunnitella valmiiks ku vaa nauttii :)

tuntuu että masu kasvaa kovin hitaasti. ootan et se ois aamullaki vähän pyöreempi :) kesävaatteita pitäs hankkia ku kaikki ei tuu sopii päälle ja osasta en enää yhtää tykkää.

maimma ja pikkunen 14+2
 
susimieli mulla on tarkka ovisajankohta tiedossa ja vauva oli sitä muistaakseni 4 päivää suurempi NP-ultrassa. Ennen NP-ultraa ultrattiin kahdesti, joissa molemmissa vauva oviksesta lasketun kokoinen. Otti siis kasvuspurtin! Ja tuossa vaiheessahan se vauva kai oikeneekin eli on aikasemmin semmonen katkarapu niin kaipa sekin tuo sitten viikkoja jos ajoissa oikasee selkänsä =D
 
  • Tykkää
Reactions: Susimieli
susimieli onnea hyvistä ultrauutisista!!! Sulla on muuten sama la kun täällä :)
minkäs kokoinen kaveri siellä oli kyydissä?

mirkkeli ja hempukkainen onnea myös teille kivoista ultrauutisista!!!

äitiyspakkaus munkin mielestä äp vähän kuuluu asiaan mutta jos olisin jo kerran sen saanut niin saattaisin ajatella toisin..toki siellä turhaa sälää on nytkin mutta eipä tuo haitanne
 
Tänään tulla tupsahti postista Ru aika, elikäs RU 20.6 eli piiiiiiitkä aika vielä odotettavana :)

Meillä oli Nla lääkäri vk 14+ ja ymmärtääkseni ainakin 1 vielä edessä... Jostain olin lukevinani että nla käyntejä oltaisiin vähentämässä samoin noita lääkärikäyntejä... Jollain paikkakunnilla vissiin mennään jo uusillä säädöksillä... Mulla on nyt ainakin n kk:n välein ajat varattuna, tiiä sit miten jatkossa menee...

Mulla on ihan hillitön väsymys päällä... Hemppa on sen verran alhaalla ollu et on vähä heikko happi sen suhteen meinannu olla :( Eikä tää allergia siitepölyjen ym kanssa helpota yhtään :/ Jotai pitäs kehittää et sais hempan nousu suuntaa, rauta tabletteja en mielelläni syö ko ne kovettaa mahaa ja mun masu on ongelma jo ilmankin...

Kesälomasta en viel tiiä miten pitäs... Syyskuun loppuun ois pidettävä ja lokakuus ois jo jäänti äippälomalle niin varmaan tos koulukkaiden loppulomasta itse lomaa pidän eli heinä-elokuun vaihteessa... Montaa päiväähän minulla ei olekaan vielä kun vasta marraskuussa tässä työssä aloitin... Siinä mielessä huonoon saumaan tämä raskaus tuli, kun vihdoin pääsin kotoota muuallekin... Mutta onneks kun on ns. vakipaikka niin pääsee palaamaan hyvin takas sit kun vauva sopivan ikäinen hoitoon vietävä :)

Jahas mutta nyt mentävä kuikkaa herra 2veen kiukku isosiskolle :) Joku asia ei tainnu mennä ihan mielen mukaan ;)

Mukavaa ja aurinkoista loppupv. kaikille

Anskuli&Papu 15+2
 
Pitkästä aikaa joutaa kirjotteleen kuulumisia, tuo pikkuneiti pitää niin kiireisenä :)

Tänään oli lääkärineuvola, mulla oli paino pudonnut 4kg mutta onhan tässä tullut oksenneltua niin paljon ettei kyllä ihmetytä jos paino tippuu. Sydänääniä ei saatu kuuluviin niin terkkari ultras sitten pikaisesti ja kyllä siellä joku pieni asukas on :) Ens maanantaina on sitten np-ultra ja näkee tulokkaan tarkemmin.

Äitiyspakkausta en aio ottaa, ei otettu esikoisellekkaan. Kovin on poikamaisia ne vaatteet, eikä muutenkaan oikein mieluisia. Vaan saapa nähdä jos tulokas on poika niin sitten menee kyllä kaikki vaatteet uusiksi kun tytöllä on yllättäen aika paljon pinkkiä ja punasta :D

Kesälomaa ei ole kun hoitovapaalla olen tytön kanssa, mies pitää kesällä isäkuukauden ja pari kesälomaviikkoa niin on sitten meidän kans huikeat 8 viikkoa kotosalla :)

Nipsu83 ja tulokas 11+4
 
Susimieli: Mulla oli juuri sama kuin Mirameilla, eli tiesin tarkan hedelmöitysajankohdan ja varhaisultrissa mitta vastasi sitä, mutta NP-ultrassa vauva olisikin mittauksen mukaan ollut peräti 6 päivää isompi (12+2, kun piti olla 11+3). Lääkäri sanoikin, että vauvan suora asento vaikutti asiaan. Laskettua aikaa ei vaihdettu ultran mittaa vastaavaksi, koska tosiaan tiesin, ettei mittaa vastaava viikkomäärä ollut mahdollinen. Ilmeisesti joku kasvuspurtti kyseessä ja mittavirhe voi selittää osan :)

Äitiyspakkausta odotan itse innolla. Ei tosiaan tuntuisi samalta saada 140 € tilille kuin pakkaus täynnä kaikkea hyödyllistä :) Olen lueskellut, että vaatteet ovat nyt aiempaa laadukkaampia. Maanläheiset värit miellyttävät myös. Lisäksi en erityisemmin pidä shoppailusta :)

Sain muuten tänään np-ultran riskiluvut verikokeiden tulosten tultua: Down 1:14 000, 8. kromosomi 1:100 000. Aika hyvä tulos siihen nähden, että ikäni (30) perusteella down-riskiluku olisi 1:820.

Anna_bella 12+3
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Susimieli
Mulle oli tullut postista tänään kirje tyksistä: Ei kohonnutta riskiä downin syndroomaan! Olo huojentunut, vaikka tulos ei olekaan tae mistään. Ja paljonhan jää tutkimatta, mutta nyt annan itselleni luvan olla murehtimatta tuota asiaa :)

Siiri 13+3
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: starhope ja Sona82
Tervehdys,

Ihana kuulla, että kaikilla tän päiväisillä ultrassa käynneillä kaikki oli hyvin <3

Valitettavasti itselläni ei näin ollut ja uutiset olivat pikemminkin murskaavan suurulliset. Meille ei ole tulossa marraskuussa vauvaa, sillä pienen kasvu oli pysähtynyt jo ilmeisesti viikolla kuusi :( Niin paljon, kuin olisimme häntä haluneetkin, niinilmeisesti taivaan isä päätti, että parempi pyytää pieni takaisin kotiinsa.

Olen tosi surullinen, mutta samalla voin sanoa, että myös onnekas. Joku toinen sai samassa sairaalassa tänään myös huonoja uutisia ja hän oli paljon, paljon pidemmällä kuin minä :( Sitä surua oli sydäntäsärkevää nähdä. Mielummin ne huonot uutiset otin nyt.

Ja en voi todeta kuin sen, että mielummin minä, jolla on jo nelja lasta kuin joku jolla ei ole yhtään. Olen neljä kertaa vastaavanlaiset pinot saanut mennä loppuun asti, joten oli jo aikakin, että se olen minä joka putoaa kyydistä pois.

Toivon hyvää ja onnellista odotusta teille kaikille ja että joka ikinen teistä saisi sen kauan kaivatun nyytin kainaloonsa marraskuussa. Kasvatelkaa masujanne <3

Joosukka + Joku, joka ei sitten tullutkaan
 
  • Tykkää
Reactions: Harriet81
Joosukka voi itku - olen tosi pahoillani :'(
itse tuon läpi käyneenä vuosi sitten oli tosi kova juttu..menetys on aina menetys
Tsemppiä tosi paljon!!!!

omaa napaa
Mä olin myös Siiri35 saanut tänään saman viestin postissa.
Seulontatulos normaali eikä lisääntynyttä riskiä ole!!!! Jee!!!! vähän jännitti tuokin..
mitään lukuja siinä ei näkynyt mutta aivan sama, pääasia että osui haitariin ok-tulos :heart:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Joosukka
starhope 73.9mm oli pituutta

joosukka hurjasti jaksamista teille! Kurjaa että kävi noin :(

la:n siirtyminen mä olen melko varma kans tosta millä viikoilla "oikeasti" olen, mutta ultraaja oli varma että mittojen mukaan vanhempi sikiö. Ihan sama tuo mulle on :)

Onpas kiva kun vatsasta tuntuu aina välillä töminää :)

Susimieli ja Kuopus 13+0
 
  • Tykkää
Reactions: Miramei ja Joosukka

Yhteistyössä