Marraskuun masuasukit 2013 *toukokuussa*

Marraskuun masuasukit 2013 *toukokuussa*





Menossa mukana:
Laskettuaika (LA) / nimimerkki / ikä / monesko lapsi / synnytyssairaala

Meitä on jo 100 odottajaa!

29.10.2013
Miramei / 25v / 1.lapsi / ?

30.10
hampula / 24v / 1.lapsi / TAYS

31.10.2013
Maisa80 / 33v. / 4.lapsi / TYKS

1.11.2013
Mylvinen / 26v / 1.lapsi / KOS?
hrms / 30v / 1.lapsi / OYS
Aurinkoisia ajatuksia / 33v / 5.lapsi / PHKS
Erika88 / 24v / 3.lapsi / KOKS
KyyneltenHymy / 24v / 2.lapsi / PKKS
Tiukunen / 30v / 3.(6.)lapsi / K-SKS
Mannaa / 19v / 1. lapsi / PKKS
PallukkaAllu / 30v /1 ja 2 lapsi / NKL
uusitunnus / 34v / 6.lapsi / KOS
Häijyli / 33v / 1.lapsi / OYS

2.11.2013
amidala_ / 25v / 2.lapsi / TYKS
MamaAurora / 18v / 1.lapsi / PKKS
murri76 / 36v / 2.lapsi / KOKS
Tia.M / 29v / 2.lapsi / JS

3.11.2013
^minski^ / 31v / 3.lapsi / TYKS
emilia_h / 28v / 1.lapsi / OYS

4.11.2013
PinskuPinsku / 20v / 2.lapsi / TYKS
Sona 82 / 31v / 2.lapsi / TAYS
anskuli79 / 34v / 6.lapsi / KYS

5.11.2013
Harriet81 / 32v / 3.lapsi / HYS
Ms. Moneypenny / 35v / 2.lapsi / TYKS
Ellaris / 32v / 3.lapsi / ?
Resunalle <3 / 26v / 1.lapsi / OYS
Ivory / 31v. / 2.lapsi / ?

6.11.2013
niiskunenä / 27v / 2.lapsi / ?
wavee / 24v / 2.lapsi / KOKS
susupala / 23v / 1.lapsi / SeKS
tytsy85 / 27v / 2.lapsi / LS
nuppusein / 27 / 2.lapsi / TAYS


7.11.2013
Aminohappo / 30v / 3.lapsi / KYS
Tiia91 / 21v / 1.lapsi / JS

8.11.2013
Sandaali / 30v / 1.lapsi / KOS tai NKL
Reine / 34v / 2.lapsi / K-HKS
Booy / 23v / 1.lapsi / PHKS
Tanya~/ 25v/2.lapsi/KÄT

9.11.2013
tipunen8 / 23v / 2.lapsi / K-SKS

10.11.2013
Tirppana83 / 29v / 2.lapsi / EKKS

11.11.2013
Cassini / 32v / 2.lapsi / TAYS
Sunna / 33v / 2.lapsi / "ulkomaa"
Ana94 / 18v / 1.lapsi / OYS?
maimma / 21v / 1.lapsi / TAYS
Pipopoppari / 20v / 1. lapsi / K-SKS

12.11.2013
Pink85 / 27v / 2.lapsi / SEKS
Shalley / 26v/ 1.lapsi / ?
shantaram / 22v / 2.lapsi / KYS
Chilipep / 2. lapsi / Jorvi

13.11.2013
Lumine / 33v / 3.lapsi / ?
kolmenäiti79 / 33v / 4.lapsi / TAYS
Marrasmassu / 28v / 2.lapsi / LKS
Julyspirit / 28v / 2. lapsi / NKL
sharita / 29v / 2.lapsi / TAYS
Tillinäiti / 35v / 4.lapsi / NKL tai KOS
Kisu3 / 29v / 3.lapsi / KOS
hensq / 27v / 2.lapsi / SEKS

14.11.2013

15.11.2013
zasmin / 22v / 2.lapsi / OYS
flode / 23v / 1.lapsi / PHKS
veikkaset/?/3.lapsi
jessi83/30/1/K-HKS
Tambers / 39v / 4.lapsi / KPKS

16.11.2012
Tiiuu1 / 34v / 1.lapsi / KYS
Jepana / 23v / 3.lapsi / ?

17.11.2013
pupup / 21v / 2.lapsi / TAYS
Hyyppäjäinen / 26v / 2.lapsi / KOKS
070913 / ?v / 3.lapsi / K-SKS
Tinkeliharava / 30 / 1. lapsi / SEKS
luna_82 / 31v / 1.lapsi / TAYS
siiri35 / 35v / 3.lapsi / TYKS

18.11.2013
Niinu86 / 26v / 2.lapsi / PKKS
tiunti / 27v / 1. lapsi / JS
Mirkkeli_ / 22v / 2. lapsi / TAYS
Liinanen / 18v / 1.lapsi / TYKS


19.11.2013
miisuliisa / 28v / 4.lapsi / PS
Piitu_83 / 29v / 2.lapsi / KOS/NKL
Aadaz / 21v / 1.lapsi / KOKS
Lila87 / 25v / 3.lapsi / TAYS

20.11.2013
Andrea / 23v. / 1.lapsi / TAYS
kesäpäivät / 29v / 3.lapsi /SatKS
Starhope / 37v. / 1.lapsi / JS
Äiti yhdelle / 22v / 2.lapsi / OYS
Susimieli / 24v / 2.lapsi / K-SK

21.11.2013

22.11.2013
Kilpi / 26v / 2.lapsi / KYS
nunnush / 21v / 1.lapsi / JS
Iica / 29v / 2.lapsi / NKL?

23.11.2013
Sini1975 / 37v / 3.lapsi / ulkomaat

24.11.2013
Veluwe / 32v / 3.lapsi / ??
auroora-78 / ?v / 1.lapsi / LKS
Miina_88 / 25v / 1.lapsi / EKKS
Anna_bella / 30v. / 1.lapsi / HYS
Laurushka / 22v / 1.lapsi / NKL
nirppu*/21.v/1. lapsi/SAS
Nannikki/ 29/ 1. lapsi/ K-SKS


25.11.2013

26.11.2013
Mette83 / 29v / 2.lapsi / KOS
Lumina35 / 35v / 2.lapsi / SEKS
Millimolla/ 33v/ 2. lapsi/ HYS

27.11.2013
Hempukkainen/ 27v / 1.lapsi / KOKS
nelly83 / 30v / 3.lapsi / JS
Sasseri86/26/1. lapsi/LKS


28.11.2013
minttu-82 / 31v / 4.lapsi / K-PKS
neitoinen / 30v / 6.lapsi / KOS
Boyan / 30v / 3. / Jorvi
heleena-83 / 30v / 4.lapsi / KOS
jonesy / 33v / 1.lapsi / TAYS
Twinflower / 34v / 1.lapsi / TAYS

29.11.2013

30.11.2013
nipsu83 / 29v / 2.lapsi / OYS
Torvelo / 31v / 4.lapsi / TYKS




Tulossa: (täytetään sitä mukaa kun aletaan saada neuvola-aikoja yms)
Toukokuussa
27.5 jonesy NL
28.5 minttu N / Niinu86 N
31.5 Mylvinen N

Kesäkuussa
3.6 Murri76 N/ Pipopoppari N/ Maimma
4.6 Sandaali N / Anskuli79 N
5.6 Susupala N /Nelly83 S
6.6 Miramei N /
7.6 Tiukunen1982 N
11.6 Nannikki N
13.6 Tiukunen1982 RU
17.6 Erika RU / hampula RU / Mylvinen RU
18.6 Äiti yhdelle N / Mirkkeli_ N/ Nelly83 N
19.6 Miramei RU / murri RU
20.6 Booy RU / Häijyli RU 7Anskuli79 RU
23.6 Nuppusein RU
24.6 Sona RU
25.6 Kisu3 RU / Maimma RU
26.6 Jonesy N
27.6 susupala RU / Sandaali RU? /Reine RU/ Pipopoppari RU/Tanya~ RU/ Hampula N
28.6 veikkaset RU/ shantaram RU

Heinäkuussa
1.7 Mirkkeli_ RU/ Luna_82 RU/ Tiunti RU/ Kyyneltenhymy N
2.7 Susimieli RU / Nuppusein N/ Tambers RU
4.7 Hyyppäjäinen/ hensq RU
5.7 Iica RU / Niinu86 RU
10.7 nelly RU
11.7 Millimolla RU
12.7 Nannikki RU/ Jonesy RU
15.7 Äiti yhdelle RU
16.7 Hempukkainen RU
25.7 Jonesy N

Lyhenteet:
VU = Varhaisultra, NP = Niskapoimu-ultra, RU = Rakenneultra, N = Neuvola, NL (Neuvolalääkäri), S = Sokerirasitus, YU=ultra

Synnytyssairaalat ja niiden lyhenteet:
JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
RAS = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS = Ålands centralsjukhus


Salaiseen Facebook-ryhmään haluavat:
Yksityisviesti kaksplussassa Sona82lle tai waveelle.
Viestiin SUORA LINKKI omaan profiiliin.

* Menetyksen kohdanneet *
KULTAPIENI89
Miini91
Daisy D.
Teamkaksoset
Niiskunenä
Piippariina
vauvaunelmia
Tattis
coffeeBreak
Minnah88
minichili
PinskuPinsku (toinen kaksosista)
InLove_
Harmful
Rosuliina
Ollakkovai..?
aarresaari
Joosukka
Pilvilinna74

Edelliset ketjut:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen...-maaliskuussa/
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2252058-marraskuun-masuasukit-2013-huhtikuussa/

Päivityspyynnöt punaisella, kiitos!
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa uusille mukaan.
Kävin tänään kontrolliultrassa ja siellä kaikki hyvin. Hematoomaa oli vieläkin, mutta ei vissiin syytä huoleen. Pikkuisen välillä vuotelee, mutta kuuluu asiaan ja hyvähän se on, että pois sieltä tulee. Hematooman koko näköjään 38x20mm, eli ei sentään älyttömän iso. Pikkuinen voi hyvin myös ja kasvanut ihan niinkuin pitää. Rakenneultraa en ole vielä saanut varattua, kun en np-ultrassa vielä tiennyt miehen työkuvioita kesällä. Nyt jos sen sais varattua juhannusviikolle.

Oireiden puuttumisesta ei tosiaan kannata huolestua, en minäkään aina tahdo muistaa että oisin raskaana :D Ja dopplerilla kannattaa etsiä niitä ääniä sitten ihan alhaalta kun viikkoja ei paljon ole. Jostain sieltä karvoituksen rajoilta itse olen löytänyt, nyt en ole vähään aikaan kuunnellut. Alkuviikosta oli neuvolan lääkäri ja hänkin kuunteli alkuun liian ylhäältä. Kuulemma sen olis voinut jättää välistä, siis sen lääkärikäynnin kun tänään ultrattiin. No, olis ollut kiva toki tietää toi, kauhea vaiva oli järkätä vauvalle vahti, lopulta mies pääsi töistä siksi aikaa tyttöä vahtimaan. Ja olis tuon voinut varmasti mukaankin ottaa, kun ei edes sisätutkimusta tehty. Tän päiväiseen ultraan tuli oma äiti vahtimaan esikoista ja ihan hyvä niin. Ajat oli puoli tuntia myöhässä, mutta itse toimenpiteessä ei sitten kyllä mennyt kuin 10 minuuttia.

Tirppana 12+4 (13+1)
 
  • Tykkää
Reactions: Joosukka ja Shalley
Kiitos Nuppusein uudesta pinosta :)

Tirppanen onnea hyvistä ultra kuulumisista :hug:

Tääl käyty yökkimässä hammaslääkärissä samalla kun juurihoitoa tehtiin, mahtavaa! Mutta saatiin tehtyä loppuun :)
Nyt pitäs lämmitellä ukolle vappupöperöitä vielä tällepäivälle ruuaks ja sit alkaa kakkupohjan kimppuun :)
 
Jee, hienoa, että löytyi päivittäjä! Nuppusein, voitkin vaihtaa mulle np-ultra-ajaksi 8.5. :)

Tervetuloa uudet ja onnea ultrasta Tirppanalle!

Täällä tasapainoillaan sen kanssa, koska kertoisin raskausuutisen vähän useammalle.. Nyt siis vain läheiset tietävät. Moni työkaverini on myös hyvä ystäväni, ja toistaiseksi on pitänyt esim. keksiä tekosyitä juomattomuudelle (ja voi sitä tyrkytyksen määrää vappuna! :D) Nyt taas pohdin, että jos lähden mukaan heidän suunnittelemaansa saunailtaan parin viikon päästä, niin mahastani kyllä varmasti huomaa jo jotain... Ennen heille kertomista on kuitenkin kerrottava esimiehelle, koska vaikka kuinka ystäviinsä luottaisi, niin asioilla on joskus tapana levitä hallitsemattomasti!

Äitiyssukkahousuja koitin katsella H&M:lta, mutta ei ollut oikeita kokoja. Jos täällä on äitiyssukkisten käyttäjiä, mistä olette omanne hankkineet?

Anna_bella 10+4
 
Onnea hyvistä ultrakuulumisista! :flower:

Voi ei, huomenna ois sit se kauan odotettu päivä jolloin sais tietää että tuleeko meille ihka oma vauva marraskuussa. :heart:

Fiilis on tosi positiivinen, kaikennäköisiä oireita on mutta ei pahemmin kohdun kasvukipuja..häpyliitosta vihloo senkin edesta. Dopplerilla en ole kuullut muuta kuin rätinää ja "tuulenpuuskia", mutta mun BMI on kyl 25 :ashamed: että voi johtua siitäkin.

Ja jännä, että ei turvota enää oikeastaan yhtään, mutta aina kun istahtaa esim tuolille niin tuntuu paine koko lantiossa ja "luumaljassa", aivan kuin se olisi ihan täynnä jotain..mitähän se olisi..:heart:

Peukkuja muillekin huomisiin ultriin!!

Poppari ja Katka(ko?) 12+1??!! :heart:
 
Heip kiva kun on uusi ketju :)

Mulla on muuten ihan väärä la tuolla, oon varmaan sekoillu sen :) eli mun la on 24.11 ja on muuten ultra 16.5 NP

ihanaa ku aika kuluu, maha alkaa muotoutumaan jo ja sykkeet on tosi terhakat, antaa niin paljon mielenrauhaa :)

oli puhetta äitiyssukkiksista niin eiks ihan tavallisetki käy? mulle tuli ihan sellanen olo että kuulostaa vähän rahastukselta ;D

Kirjotteleeko jengi blogeja täällä? Oisi kiva kattella jonkun samaan aikaan odottavan mietteitä kun itse kirjoittelen :)

laurushka ja tirpunen 10+4
 
Mulla vaan maha ja tissit kasvaa mutta sykettä ei kuulu, tai siis kuului silloin 9- ja 10 viikoilla muutaman kerran miljoonan etsinnän jälkeen ja nyt taas ei, kaikkea muuta meteliä kyllä :D Ihan oikeesti outoa sillä esikoisesta sain kuunnella rv 10 lähtien ihan selkeitä sykkeitä. Vois kyllä hakea ehkä illalla kaupasta sen uuden patterin ja kokeilla kun en pariin päivään ole kuunnellut ollenkaan. Vauvvelin liikkeitäkin olen jo kuulostellut välillä, todennäköisesti ovat niitä mitä epäilen. Ultra on onneksi maanantaina, eli eihän tässä ole kuin viettää viikonloppu ja sitten päästään kurkistamaan masuun. Jännittää jo :) Hirvee vauvvakuume on jo, kaupoilla kun näkee pikkuisia nyyttejä niin kyllä hymyilyttää kovasti :heart:

Ultrakuulumisista onnea minultakin ja tervetuloa kaikki uudet! :flower:

Pitänee mennä ulos kyttimään grilliä, meillä on ihan "perinteinen" itsekyhätty "grilli" eli tiiliä ympärillä, ritilä ja tulet sitten sinne. Karmee tuuli täällä niin tuntuu että kattopellitkin lähtee mökistä.

Niinu 11+3
 
Kiitos uudesta pinosta!

Onnea hyvistä ultrakuulumisista jokaiselle jotka niitä saanneet!

Huomenna, huomenna! Huoh, kun jännittää! Jos ens yönä nukun pidän sitä pienenä ihmeenä niinku pidän tätä raskauttakin :)

Olen kyllä saanut dopplerilla äänet kuuluviin, mutta kuulen ne vaan HIRVEELLÄ määrällä rasvaa ja doppler on puoliksi häpyluun päällä. Siellä se pikkunen majailee. Mulla on ylipainoa 20kg, että kun kohtu siirtyy ylemmäks niin häviää varmaan äänetkin kuuluvista. -.- Aina toki äänet ei kuulu 45 minuutinkaan jälkeen.

Oireita ei enää juuri ole. Joskus kiukuttaa ja joskus paleltaa. Yleensä vaan olen pirteä ja siivoilen ja lenkkeilen innolla. Pahoinvointia ja jatkuvaa nälkää ei ole ikävä!

Hyyppis+ihme 11+4
 
te fiksummat: Onkohan mulla laskettu lekurissa päivät ihan oikein? kun vertaan teidän muiden päiviin niin näyttää että heittäisi yhdellä :confused:
VUssa kävin 8.4.13 jolloin sanottiin 7+4 ja LA 20.11
neuvolassa kävin 10.4 jolloin laittoivat 7+6 ja sama LA
eli noiden perusteella nyt olisi 11+0 mutta mutta..onko sittenkin 11+1?? laskurit antaa 1 päivän enemmän
eipä tuolla nyt hirveesti väliä mutta häiritsee..
:headwall:
 
Heips Emot! :)

Neuvolassa käyty, ja yllätys, yllätys Th-harjoittelija. Viime raskaudessa oli lekuri-poitsu harjoittelemassa. :)

Kaikki hyvin. Olen hirmuinen pälpättäjä, joten verenpaineet omasta mielestäni nousi liikaakin käynnillä, mutta Th:n mielestä normi. 141/84. Mutta verenpaineet on muutoinkin korkeimmillaan iltapäivällä. Ainakin Verenpainemittarin ohjekirjan mukaan. Ja kotona paljon allhaisemmat. Mut kun on niin rempseä selittämään neuvolassa. :D Mitäs kyselevät. :LOL:

Hemoklobiini, mahtavaa noussut hieman edellisestä. 131:stä 135:een. Ei sen osalta huolta.

Ja Tämä Ihana nuori Th löysi hyvin nopeasti sykkeenkin. +160.

Joten tämä Mamma jatkaa huojentuneena odotusta! =) :heart:

murri76 13+5
 
  • Tykkää
Reactions: maimma ja Mirkkeli_
Kiitos uudesta ketjusta :)

Ei tule juuri kirjoiteltua, mutta lukemassa käyn teidän kuulumisia kyllä monta kertaa päivässä. Täällä nyt menossa 13+3 ja niiiiin odotan, että tää pahoinvointi katoaisi.. Helpottanut on jo, mutta ei vieläkään ohitse. Ja kiukkuinen oon kun mikä kokoajan, käy miestä ja esikoista sääliksi :(

Onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista, ja onnea huomisen ultriin, niitä olikin monta :)

laurushka mä kirjoittelen blogia, tai siis nyt taas pienen tauon jälkeen aloitin. Ihan aloittelija olen koko hommassa ja siellä on paljon muutakin kun raskauteen liittyvää asiaa, sitä toki jatkossa enemmän :) Mutta saa käydä kurkkaamassa jos tahtoo! So Many Lives of Sona
 
Onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista!

nelly83: Mulla on kans ne vähäisetkin oireet kadonneet. Vähäoireinen oon ollut koko aika, mut nyt tissikipukin on poissa ja rinnat ei edes oo yhtä turvonneet ku aiemmin. Maha mul kuitenki on turvonnu ja pömpöttää... Täytyy jo oikein miettiä
laittaa töihin päälle. Lisäks väsyttää ja on ummetusta. Eli kai noiki voi oireiks toisaalta luokitella?

Mun tekis mieli tilata doppleri netistä. Te ketkä ootte tilanneet, onko niissä eroja vai onko ihan sama minkä tilaa?

Hempukkainen ja Nappula 10+3
 
Kiva kun saatiin pino toukokuulle, kiitos siitä!

Onnea myös teille jotka olette ultrassa/neuvolassa käyneet!

Laitoinkin jo kerran, mutta jäivät tuonne huhtikuun pinoon, Multa vois ottaa pois N 7.5. ja laittaa NL 10.5. sekä ultra/punktio 20.5. Eli tänään soittelin sinne yksityiselle jossa np-ultrassa kävin, varailin aikaa ainakin toiselle ultralle ja mahdollisesti lapsivesipunktiolle. Vaikka jo miehen kanssa puhuttiin että ei tutkita, mutta kun juttelin neuvolaan ja tuonne ultranneeseen paikkaan näitä murheitani niin tulin siihen tulokseen että kyllä jotain varmuutta tähän asiaan on saatava. Mulla siis riskiluku oli 1:197 eli ei hurja, mutta pelko on kuitenkin todellinen. Toivon että ultrasta saisin tarpeeksi hyviä uutisia, ettei punktiota tarvitsisi tehdä.

Liikkeitä tuntuu, ainakin luulen niin. Iltaisin varsinkin kun sohvalla makoilee, pientä nykimistä ja muljahtelua ihan alavatsalla, hirmu aikaisin kyllä jos on oikeesti liikkeitä mutta tuntuu kyllä niin samalta kuin esikoisestakin.

Monet on täällä ja FB:ssä kertoneet että kiukuttaa ja harmittaa ja tulee äksyiltyä miehelle tms. Mä olen yleensä aika pirttihirmu, siis suorasukainen ja sanon kyllä jos joku asia on pielessä/kiukuttaa. Nyt on niin ihmeellisen seesteinen olo ollut koko tämän raskauden ajan, eikä olla riidelty kertaakaan! Yleensä meillä räiskyy ja tapellaan milloin mistäkin pienestä jatkuvasti. Ja parisuhde on paremmassa kunnossa kuin ehkä koskaan, mä olen tosi onnellinen ja ollaan taas kerran ihan rakastuneita, se on ihanaa:heart: Se on myös ihan hyvä juttu näin 12 yhteisen vuoden jälkeen :)

Alkaa myös tuo olo helpottamaan, toivottavasti jo pian muillakin. Mä täällä aikanaan valittelin että olo on ihan hirveä, ja kyllä se on ollutkin. Nyt jo kuitenkin on parempiakin päiviä, jaksaa, ei okseta, ei väsytä NIIN paljoa, pystyy syömään monipuolisemmin, ei närästä.. Kertaakaan en oksentanut, mutta kuvotuksesta on kyllä kärsitty senkin edestä! Nyt vaan odottelen oikeasti sitä hyvää ja oireetonta keskiraskautta, kun vielä maha ei ole tiellä ja jaksaa duunailla kaikenlaista. Ja kyllä tää raskaus samaa kaavaa noudattaa kuin silloin vuosia sitten esikoisesta, kun paha olo helpottaa niin makuuhuoneessa meno vilkastuu huomattavasti ;) Mies on sitä monesti (kaiholla) muistellut että silloin ei ollut puutetta, päinvastoin, ja kyllä se nyt vähän samalta vaikuttaa. Eli petipuuhat maistuu ja on oikeasti tosi kivaa! Nyt te pidätte mua varmaan hulluna kun tällaisia tänne kirjoitan, mutta kun on vaan niin hyvä fiilis! Ja olen kyllä oman osani varmaan tänne valittanutkin, jos jotain positiivistakin välillä.. :D

Oikein ihanaa ja aurinkoista toukokuuta kaikille, ja hei, sehän on viikonloppu ihan just!

Ms. Moneypenny 13+4
 
  • Tykkää
Reactions: murri76 ja jn
Voi ei! Kun kaikki muut oireet katoaa, niin herkistely ottaa vallan. Tunnen itseni todella hoopoksi. Pyysin kierrellen kaarrellen isännältä koiranpentua lähivuosina. Kiesus ja nolo! :headwall: Eli hoivavietti ja pesiminen alkanut täysillä. :) OMG
Muilla samaa?

Hullui taitaa olla moneen suuntaan. ;)
 
Viimeksi muokattu:
Kivan näköinen blogi sona :)

mul on ihan alkumetreillä kanssa toi oma, Heartbeats mutta höpöttelen sinne raskauteen liittyviä fiiliksiä :)

Onneksi on vertaistukea tohon kiukkuumiseen ja parisuhde"ongelmiin", meillä ei ole varsinaista ongelmaa muuta kun se että mä en ole oma itseni vaan otan kaiken liian vakavasti: menee itkuksi ja kiukkuumiseksi kaikki :D
 
Kisu, jos nyt ottaisit rauhallisesti, ja keskittyisit siihen, että sun pienokaisellasi on kaikki hyvin. Tuo yleis-stressi ei ainakaan ole pienelle hyväksi. :)

Omalta kohdaltani tiedän, että lapsi on tervetullut, kunhan on elinkelpoinen, eikä joudu fyysistä kipua kärsimään. Rakastamme häntä jo nyt, muttemme halua hänen kärsivän fyysisesti olemassaolostaan. Henkinen puoli, se on toinen juttu.

Rankkaa tekstiä, mut sori, mielipiteeseen on oikeus.
 
Viimeksi muokattu:
laurushka kiitos ja samoin, täytyykin alkaa seurailemaan :)

Tosta kiukkuilusta, mä sillon alkuvkoilla ihmettelin kun niin monet täällä puhui olevansa kiukkuisia, että ei mulla vaan. Jooh, se nyt näköjään vaan tuli vähän jälkijunassa.. Toivottavasti ei kestä koko raskautta.

Ms.Moneypenny ei pidetä hulluna, ihana kuulla niitä positiivisia juttuja ja fiiliksiä :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Ms. Moneypenny
Sona82, kiitti :)

Kisu3 Aika isojen kysymysten äärellä olet, nuo on niin suuria "entä jos"-juttuja. Mä juttelin ultranneen lääkäriaseman jonkun hoitsun kanssa puhelimessa, kun kyselin seuloista ja noista jatkotutkimuksista. Meillä kun seula hälytti 1:197. Pohdin sitä lapsivesipunktioon menoa, hoitaja pyysi miettimään että mitä sitten jos sieltä jotain löytyykin, olemmeko sitä miettineet. Sanoin että jo ennen raskautta olemme miehen kanssa olleet yhtä mieltä että jos jotain löytyy haluamme keskeytyksen. Hoitajan mielestä kannattaa silloin tutkia jos päätös on noin yksiselitteinen ja varma. Ettei käy niin että rakenneultrassa huomataankin jonku olevan pielessä ja sitten mennäänkin jo ihan eri viikoilla jne. Eli nyt mennään tutkimuksiin ja varmaan siihen punktioonkin vaikka alun perin ajattelin että luku on sen verran suuri ettei tutkita pidemmälle. Että kyllä se mieli muuttuu matkan varrellakin.

Se, että 15% down-tapauksista tai muista jää toteamatta on loppujen lopuksi aika pieni luku, verrattuna siihen että aikaisemmin ei tutkittu juuri ollenkaan ja yllätys saattoi osua kenelle tahansa. Mä kyllä luotan noihin seuloihin, on kuitenkin usean eri asian summa, enemmän sieltä tulee niitä turhia hälyjä kuin että jäisi jotain huomaamatta. Esim. tuolla sikiöseulonnoissa kiinnijääneitä-ketjussa lähes poikkeuksetta on niin päin että seulat hälyttää mutta oikeasti kaikki on hyvin, enpä muista lukeneeni että kaikki seulat ok ja sittenkin tulee yllätyksenä esin. dowm-vauva. Älä siis murehdi vaan nauti, ja ole onnellinen siitä että selvisit seulasta ilman huolta ja murhetta. Vaikka en kovin hermoheikko tyyppi olekaan niin kieltämättä mua tuo oma tulos jossain sisimmässä huolettaa.
 
Moneypenny, komppaan täysillä. Se on jokaisen omassa harkinnassa loppujen lopuksi, miten tekee. Kaikista seuloista huolimatta, vaikka ei käviskään. Jokainen mietti kohdaltaan sen miten toimia.

Kai se on ikäkysymyskin, ainakin itse haluan olla tietoinen kaikesta, mikä Pikkuiseeni liittyy.
 
Viimeksi muokattu:
Moikka!

Mulle vois päivittää NP 15.5
Viikkoja on silloin 12+3. Iih! En malta odottaa!

Masu on "täynnä", joku sanoikin hyvin että tuntuu kuin lantio olisi (ja onhan se) täynnä jotain. Kohtu tuntuu myös selvästi alavatsalla. Selvästi isompi kun mitä esikoisesta oli näillä viikoilla! Maha pullottaa muttei vielä ole sellainen pinkeä muuta kuin ihan alhaalta. Odotan innolla sievää pallomahaa :)

moneypennykö se kirjoitteli että seksi maistuu, täällä kans huomaa että selvästi on halut palanneet ( ja vitsit että raskaana ollessa kaikki tuntuu niin paljon paremmalta :D ). Mä pidin tätä vauvaa tyttönä kun ei tehnyt yhtään mieli mutta se siitä tyttöolosta :D mutta en valita, vielä kun löytyisi aikaa nauttia näistä viikoista kun maha ei vielä ole tiellä. Iltaisin on monesti niin raato väsymyksestä että käydään vaan suoraan nukkuun :D

Huonoa oloa on vieläkin, tää väsymys varmaan tekee sitä.. Hyh.

olen ollut tuntevinani mahassa jotain muljuilua mutten mitään selkeitä tökkäisyjä tai "kalan pyrstön hipaisuja" jotta voisin olla ihan varma. Voi vauvaseni, kunpa pian jo tuntuisi kunnolla!

Oon jotenkin ihan fiiliksissä, meidän vauva <3

Susimieli ja Kuopus 10+4
 
Viimeksi muokattu:
Hei, Voisin tulla mukaan keskusteluihin.

17.11.2013 / Tinkeliharava / 30 / 1. lapsi / SEKS

Ensimmäinen raskaus tosiaan kyseessä ja kaikki kovin uutta ja jännittävää, mukaanlukien tämän kaksplussan keskustelupalsta, mutta seuraillaan miten täällä toimitaan :)

Voisin tulla mukaan myös fb-ryhmään. Laitoinkin siitä jo viestiä Sona82lle tänään. Toivottavasti osasin lähettää yksityisviestin ja vielä oikealle henkilölle :)
 
  • Tykkää
Reactions: jn ja murri76
jn
Tällä vietetään unetonta yötä, neljän maissa aukesi silmät eikä tule uni enää ollenkaan... :( Töihinkään ei viitsi mennä kuin vasta parin tunnin päästä.

Oon lueskellut palstaa ahkerasti, vaikka en ole itse paljoa kirjoitellutkaan. Jotenkin sitä vaan odottaa tuota 20.5. Ultraa ja varmistusta siitä, että kaikki on ok ennen kuin uskaltaa kunnolla alkaa nauttimaan tästä kaikesta. Vaikka VU käytiinkiin ja siellä oli kaikki ok, niin silti sitä näin "vanhempana" ekakertalaisena miettii, että jos jotain meneekin vikaan. Mun iäksi voisi muuten päivittää 33 :)

Mulla kanssa mies todennut, että raskauden myötä mun mielialat on tasaantuneet ja olen paljon tasapainoisempi kuin aiemmin. Tiiä sitten minkälainen pirttihirmu oon ennen raskautta sen mielestä ollut... ;)

Ihana on lueskella teidän fiiliksiä ja ootella sitä, että itsekin pääsisi vielä pidemmälle tässä odotuksessa. Toivottavasti sujahtaisi nämä pari viikkoa pikana ohi, niin voisi alkaa jo miettimään asian kertomista lähipiirillekin :)

Aurinkoista perjantaita ja viikonloppua kaikille, voikaa hyvin <3


jn & möykkynen 10+1
 
Viimeksi muokattu:
Huomenia! :wave:

Seuloista jos oltas jääty kii, oltas otettu perusteelliset tutkimukset ja jos jotain ilmenis, tehtäs keskeytys. Mutta asia on niin vaikea ajatella etukäteen, mieli vois olla toinen kun kohalle sattuis! Ne joilla seulat hälytti, voimia teille asian läpikäymiseen ja sen myllerryksiin :hug:

Tervetuloa joukkoon Tinkeliharava :)

murri on sit varmaan samanlainen kälkätti kun täällä :D Ite puhua pulputan aina vaikka ei asiaakaan ois. Isäntä ei ollu oikeen tottunu moiseen sosiaalisuuteen kun yhteen mentiin ja jakso kummastella miten saan kassajonossakin juttua tuleen ventovieraiden kanssa :LOL:

Seksi ei maistu ja mies tökkii muutenkin! Mul on joku mega ärsytyskäyrä koholla koko ajan miehen tekemisen, eleiden ja ilmeiden suhteen, pistää kyl välillä niin ketuttaan koko ukko vaikka se vaan ohi kävelis :LOL: Pojan aikaan olin ihan samanlainen ja puolessa välissä sit aloin vinkuun seksiä niin paljon ettei mies pysyny enään perässä, sitä aikaa odotellessa! Mut semmonen räyhääminen on loppu, nyt vaan puren hammasta ja mutisen.. Oon muutenkin tempperamenttinen ja hormoonit lisää sitä. On muillekkin tullu sanottua asioita hieman suoraan (suorempaan kun yleensä)!

Tänään alko mun odottama 15viikkoa :) Täl viikol ei tapahu mitään, joten en tiedä miks tätä on odotettu. Jos tää on mun joku etappi?! Ens viikolle varaan sokerirasituksiin ja kilpirauhas kokeisiin ajan ja sitä seuraavalla onkin sit neuvola! Pientä ohjelmaa joka viikolle :)

KyyneltenHymy & Eemeli-Emilia 14+0
 

Yhteistyössä