Marraskuun masuasukit 2013 *toukokuussa*

Huomenta :)

Vauvatavaroista on ollut puhetta. Apua, muistankohan vielä mitkä oli turhia..

Tarpeellisia oli tuttipullot, tutit ja rintapumppu. Syömisen kannalta. Opetettiin muksu syömään myös pullosta vaikka imetinkin. Ja meillä niitä oli monta. Ja mingrip pussit, sai maitoa pakkaseen :)
Sitteri, pinnasänky ja syöttis myös oli ehdottomat. Alkuun nukuttiin perhepedissä, mutta päikkärit ym. nukutin pinnikseen. Uskalsi touhuta asunnossa, kun ei tarvinnut pelätä, että muksu tippuu sängystä (esikoinen sai kerran luiskautettua ittensä sängyn ja seinän väliin parikuisena).
Sitterissä syötiin soseita alkuun ja kätevä esimerkiksi, jos tartti käydä pikaseen suihkussa muksun ollessa hereillä.
Harsot, ihan ehdottomia. Niitä käytettiin puklurätteinä, vaippoina suojina jne jne.
Nenäfriida ihan ehdoton.
Vaunut ja kantoliina! Kantoliinassa käytiin aamulenkeillä koiruksen kanssa.

Turhakkeita oli liiat vaatteet ja osa leluista (on vielläkin, kattilakaappi ym. paljon mielenkiintoisempia).

Meillä laitetaan vaunut vaihtoon, koska nykyisissä on niiiiiiiin onneton tavarakori, ettei siitä ole mitään hyötyä kauppareissuja ajatellen ja mä olen se, joka kaupassa pääsääntöisesti käy. Ja ilmakumirenkaat, voi tsiisus, yhdissäkään mulla ei ole ehjinä ne kauaa pysyneet :(

Nyt on mentävä.

Joosukka + Joku 10+3
 
Hyviä vinkkejä ja selityksiä sille miksi joku tavara on hyöty tai hyödytön =)

Monet on maininneet vaunut ...niin tehdäänpä lisäkyssäri

Minkä merkkiset vaunut/rattaat teillä on tai olette hankkimassa ja miksi...eli menopelien + ja - :D
 
Meillä on esikoisella nyt yhdistelmävaunut, jovi air taitaa merkiltään olla. Kantokoppaan mahtuu vielä suht hyvin, neitillä mittaa 65cm, ja siis viime marraskuussa syntynyt. Mut tuplat pitänee ostaa, vaikka en tiedä tuleeko niiden kanssa talvella miten sitten liikuttua. Kesällä sit enempi. Joten vinkkejä niistäkin otetaan vastaan, onko niissä miten iso se kantokoppa? Ei varmaankaan niin iso kuin tavan vaunuissa, mutta mietin mahtuuko sinne vielä 1v. Talvella vaan olis kätevämpi jos tuo esikoinenkin vaikka suostuis nukkumaan vielä vaunuissa. Tyttö ei ole kovin iso kooltaan, keskikäyrällä menee ja hoikka on. Mut talvella tietty pitää mahtua makuupussikin sinne. Kesällä joskus pitänee noita alkaa etsiä, käytettynä meinattiin ostaa.

Turhakkeita ei oikeastaan tule mieleen muuta kuin kantoreppu. Ei ole vielä käytössä ollut. Tarpeellisia on ollut esim sitteri ja hoitopöytä. Ei onneksi koita pyöriä tuossa hoitopöydällä, joten se on vieläkin käytössä. Ja siitä saa sen hoitotason irti, eli myöhemmin saa pelkän lipaston käyttöön. Sitterissä viihtyy myös, kun näkee paremmin. Puuhamatto olis ollut varmaan turha, hyvin viihtyy tavallisellakin peitolla, kun on vaan jotain leluja. Jaahas likka heräs päiväunilta, onneksi on rauhallinen herääjä, alkoi vaan leikkiä pehmoankalla :D
 
Turhake ja ei turhake. On niin paljon erilaisia äitejä ja samalla lailla erilaisia listoja. Jollekin täysin turha on taas ollut koko vauva-ajan pelastus.

Meillä ihan pakollisen loistavia oli:

Pinnis. En osannut koskaan nukkua lapsen vieressä eikä se meidän. Omassa sängyssä nukkui sänkymme vieressä ja yösyötötkin loppui jo 2kk iässä. Silloin poika siirtyi omaan huoneeseen nukkumaan ja hyvin nukuttiin kaikki.

Hoitopöytä (lipastomalli, saa hoitoalustan irti kun se vaihe käyty läpi) Yksinkertaisesti mun selkä huusi hoosiannaa, enkä muuhun olisi pystynyt.

Baby Björnin sitteri. Lapsi viihtyi siinä.

Harsot. Niitä meni ainakin 10 päivässä. Poika oksensi kaiken kaaressa. Jossain vaiheessa siirryttin pyyhkeisiin koska ne imi edes jotain.

Puhdistuspyyhkeet. Varsinkin reissussa.

Nenäfrida. Sitten kun lopulta tajusin ettei JOKA kerta tarvitse vaihtaa filtteriä jos ei se räkä sinne asti edes ylety :'D

Maidonkerääjä Toinen tissi suihkusi kun imetti. Saatiin edes jotain talteen toisesta :D

Turhakkeita oli:

Kantoreppu. Nivelpsori paheni tosi huonoksi ja en todellakaan kantanut mitään, saatikka sitten lasta jossain repuissa.

Erillinen vaunukoppa/yhdistelmät. Poika olisi aivan hyvin mennyt rattaissa minkä saa makuuasentoon ja sinne vaan kantokassi...

Tutit. Ei osannut syödä niitä.
 
Turhake vs ei turhake

Meillä todella tarpeellisia oli
Sideharsot joita meni päivässä lukuisia, sitterissä, vaunuissa, sängyssä, olalla ymsyms. Poika puklaili paljon.
Pinnasänky niskavaivaisena en nuku lapsen vieressä
hoitopöytä ihan ehdoton!! siinä kaikki tarvikkeet kädenulottuvilla ja jos sattuis pissakakka vahinkoi ni ei menny sänky, sohva/matot..
mobile poika rauhoittui yöllä heti kun laittoi pimputukset soimaan
tärisevä sitteri oli ihan must ja ihan pelastus ja tulokkaallekin on jo samainen hankittu. Poika viihtyi värinässä piiitkiä aikoja ja sain itse aina siivouksen, pyykit ja ruuanlaiton hoidettua loppuun.

turhakkeita
rintareppu, meillä oli perus baby björn ja mul ei selkä tykän yhtään
tutit ei oppin syömään

olishan noita vaikka ja kuinka paljon varmasti :D

vaunuina meillä on ora taiga 2011, niistä ei mitään huonoa sanottavaa. Yhdistelmävaunut joista kaikki löytyy samassa paketissa :)

wavee 13jotain
 
Shalley Onneksi olkoon uuden työpaikan johdosta!!!!
ja siihen kommentoisin osaltani, eli olin vuosi sitten vastaavassa tilanteessa - eli haastatteluissa olin jo raskaana. Kuitenkin sain kkm ennen kuin paikka varmistui, mutta juttelin liiton lakimiehen kanssa asiasta. Oli tosi hyviä pointteja, jotka laitan tähän eli kukaan ei velvoita sinua kertomaan haastattelussa raskaudestasi eikä sitä suositella kertovankaan (jos se ei ole vielä näkyvää...)
Kannattaa aina kysyä koeajasta, eli yritä poistaa se - tai lyhentää sitä maksimista (4kk) noi on usein talokohtaisia eikä tuleva esimies voi välttämättä siihen vaikuttaa mutta aina kannattaa kysyä ja kyseenalaistaa. Toisesta työpaikasta siirtyminen koeajalle on työntekijälle aikamoinen riski. Omalla kohdalla raskaus oli tosi alussa kun kävin haastatteluissa ja lakimies tokaisi että eihän sitä voi koskaan edes tietää miten raskaus päättyy..mikä mun osalla piti enemmän kuin paremmin paikkansa - ikävä kyllä

Lisäksi, raskauden ei pitäisi vaikuttaa haastattelussa, mutta kaikki tietää että noin ei ole. Koeajalla sama juttu..jos vatsa ei ole iso ja siitä ei tajua että on raskaana - älä kerro. Jos taas vatsa alkaa kasvaa, kannattaa kertoa ennenkuin pomo huomaa sen itse tai kuulee sen muualta, silloin ei voi antaa potkuja ja sanoa ettei edes tiennyt raskaudesta, koeajalla kun ei syytä tarvitse sanoa irtisanomiselle. Eli aikalailla meet maalaisjärki edellä
Työterveydenhuolto ei saa kertoa raskaudesta työnantajalle. He katsovat tarkastuksessa että olet soveltuva alalla ja perusjutut, mutta ei muuta.

kyyneltenhymy ihan sama juttu täällä miehen suhteen. Seksiä ei nyt tee mieli ja etenkin kun mies on tosi ärsyttävä mun mielestä lähes koko ajan vaikkei mitään ole tehnytkään..välillä tulee huono mielikin kun purkaa toiseen omaa ahdistustaan. Pitää yrittää tsempata..:saint:
 
Sokeriöverit vetäneenä on hyvä tulla kirjoittelemaan ;)

Meillä turhia/tärkeitä olivat:
Kantoreppu, vaikka oli uusin baby björnin malli, niin en jaksanut kantaa siinä varttia pidempään. Sen sijaan trikoinen kantoliina oli Pop. Kätevä patikoidessa, kun vauvan paino jakautui liinan avulla tasaisesti koko keskivartalon alueelle.

Hoitopöytä: esikoisen aikana oli sellainen, josta sai tason pois ja oli silloin hyvä. Kuopuksen kohdalla hoitotaso oli pinniksen päällä, ja kamat korkeassa lipastossa. Nyt varmaan ei osteta kuin pehmuste kun, tasoja löytyy pesukoneen päältä, vaatehuoneesta jne ja vauvan kamat on siellä vaatehuoneen hyllyillä.

Pinnasänky: esikoinen siirtyi kainalosta omaan lastensänkyyn 1,5 vuotiaana ja kuopus yhden vanhana ( vaikka taaskin nukkuu kainalossa). Meillä perhepeti on toiminut. Eli ei varmaan tule pinnasänkyä ollenkaan. Imetys sujui myös kun lapsi oli valmiiksi kainalossa.

Sitteri: molemmilla on ollut ja nyt haluan sellaisen koliikkikeinun tapaisen korkeamman, jotta koirat ei pääse ihan heti lipomaan. Tosin meillä tulee koiravapaa olohuone, kun päästään syksymmälle.

Rintapumppu: esikoisen kohdalla luovutin äidinmaitoa ja laite tuli tutuksi. Kuopuksen kohdalla pumppasin myös, jotta maitoa pystyi antamaan pullosta, kun mä olin poissa (palasin osa-aika töihin molempien ollessa alle puolen vuoden). Ja ehdottomasti sähkökäyttöinen, kun maitomäärät huitelee deseissä per kerta.

Harsot, kietaisubodyt (koko selän kakkojen vuoksi), kestovaipat, tutit on olleet tarpeen. Nenäfriida odottaa edelleen kuopuksen jäljillä ostopakkauksessa, liian terveitä lapsia :)

Meillä oli esikoiselle oran yhdistelmät, jotka vaihdoin 1,5 vuoden jälkeen ensin carenan kiikkeriin kolmipyöräisiin, ja pian ABC:n matkarattaisiin ja vihdoin viimein gracon matkarattaisiin, joilla ajettiin vielä kuopuksenkin kanssa. Orissa oli joustoa, kestävyyttä ja kaikkea mahdollista hyvää, mutta yhdistelmät on aika turhan painavat. Carenat ja abct halpoja paskoja. Gracot oli perusmatkarryt.

Kuopukselle hain kevyempiä citykärryjä (koti tällöin keskustassa) ja meillä oli emmaljungan city jetit eli nitrojen edeltäjät. Oli parhaat kärryt ikinä ja nekin möin vasta nyt kun kuopus täytti 4. Noiden kanssa oli käytössä maclarenin juoksurattaat ja gracon matkarattaat sekä viimeisenä britaxin sattarit. Emmaljunga on laatutuote, samoin kuin maclaren. Ei moitittavaa.

Nyt haluan koirien lenkityksiin, jotkut vanhat briot (ovat kuulemma kevyemmät kuin kilpailevat mallit). Ja travelystemiksi brio smile+primo. Emmaljungan nitrot houkuttelee, mutta haluan mahdollisimman kätevä käyttöiset ilman erillisiä adaptereita. Ja emmaljungan kaukalo-ratasyhdistelmä on esteetikon silmään ruma. Ja noi smilet on vaan 57cm leveät, eli tää mamma pääsee helposti kruisailemaan kauppojen hyllyjen väliin :)

Amino 13+3
 
tarttisi neuvoja..:heart:

sain juuri uuden työpaikan, jossa koeaika meni umpeen..mutta nyt olen raskaana ja kohta olisi 1.ultra..13/5
milloin kertoa pomolle asiasta..olen nimittäin itsekin esimies joten vaikuttaa joka tapauksessa enkä usko että pomo hyppii riemusta. Milloin te kertoisitte? heti ekan ultran jälkeen vai vasta kun maha alkaa kasvaa kunnolla??

starhope 11+2
 
kisu3 hyvä pointti. Ilmeisesti olit ekassa itse vielä koeajalla kun huomasit olevasi raskaana.

Mä luulen, että työnantaja arvostaisi varmaan sitä että sanoisi mahd. aikaisin jotta saa aikaa palkata jonkun yms. Ehkä kuitenkin pari vkoa odotan tai jotain kun koeaika meni viime vkolla umpeen, tuntuu itestä vähän nololta mennä heti sanomaan..tiedä sitten miksi. Toisaalta eka ultra on myös melkein parin vkon päästä jossa taas kerran joutuu kovan paikan eteen (viimeksi kkm) joten odottelen sinne ja seulan tuloksia..
Kiitos :hug:
 
Huomenta!

Eiliset synttärit meni hyvin ja syötävää riittää varmaan juhannukseen asti :D Poika kysy aamulla "onko vielä onnea päivä" mutta äitin piti sanoa että ei ole :)

Meillä on yhdistelmät pehmeellä kantokopalla, Bora Breakerit! Ihan hyvät on kun työntää selkä menosuuntaan, mutta kun työntää naama menosuuntaan on rattaat raskaat kääntää. Huti ostos, mutta onhan noit 3vuotta käytetty ja käytetään jatkossakin! Niin ja väri on vihree joten kaikki paska näkyy! Mutta pystyy onneks pestä koneessa.

starhope onneks en oo ainut kellä mies tökkii :LOL:

Kyl voi taas ihmistä ketuttaa työkkäri jutut! Mä kävin 3kuukautta sitten kyseleen sieltä "mitä tehdä tulevaisuudessa", tänään ajattelin et laitan itteni työnhakijaks mutta mä oon jo papereitten mukaan!! :mad: Ite en oo tienny mitään.... Mä oisin saannu liitosta rahaa ja kodinhoidontukea, no ei sekään nyt niinkään ketuta.. Vaan se et oon työnhakia ja mulle ei oo kerrottu mitään! Ihanaa tuo toiminta taas :headwall:

Kiitos ja kuittaus purkautumisluvasta :saint:

KyyneltenHymy & Eemeli-Emilia 14+2
 
Starhope: Jos työympäristössä ei ole mitään raskautta uhkaavaa, niin kertomiseen taitaa olla kaksi vaihtoehtoa: joko np-ultran jälkeen raskauden toisen kolmanneksen alussa, kun pahin riskiaika on ohi (tällä voit myös perustella sitä, miksi kerrot juuri sillä hetkellä) tai sitten silloin, kun raskaus alkaa näkyä (ja jos pomo suhtautuu "miksi kerroit vasta nyt"-asenteella, voi vedota alkuraskauden korkeaan keskenmenoriskiin). Sanoisin, että tee oma ratkaisusi sen mukaan, mitä uskot esimiehesi arvostavan. Itse ehkä odottaisin muutaman viikon, jos koeaika on juuri päättynyt, mutta en paljoa kauempaa.

Kyllähän sijaisen palkkaamiselle jää aikaa, vaikka kertoisit vasta joskus raskauden puolivälin tienoilla, mutta jos äitiyslomasi aiheuttaa vaikka merkittäviä uudelleenjärjestelyjä töissä, voi olla hyvä kertoa jo vähän aiemmin ja antaa reilu vaikutelma. Toisaalta minusta on lähtökohtaisesti kyllä väärin, että naiset joutuvat niin kovasti miettimään sitä, mikä on "reilua" muita kohtaan, ikään kuin raskaaksi tuleminen olisi jokin kauhea rikos tai ongelma. Omat oikeudet on myös hyvä muistaa - mikään laki ei velvoita kertomaan varhaisessa vaiheessa!

Anna_bella 11+0 *poks* :)
 
Huomenta vaan kaikille, meikä sitten nukkui vähän pommiin kun nyt on tosiaan uni taas alkanut maistumaan. En muista milloin oisin viimeksi nukkunut puoli kymmeneen, rehellisesti en ainakaan yli vuoteen :D

Tarpeelliset asiat olivat

-Hoitopöytä
-Rintapumppu
-Tuttipulloina käytin vain rintapumppuun sopivia pulloja
-Sitteri
-Puoli potkarit on pop, niitä käytettiin paaaljon kun vauvva oli pieni

Turhia olivat
-Kantoreppu (menin vielä ostamaan manducan..) oli käytössä ehkä kahdesti, ei lapsi viihtynyt
-Liian "aikuismaiset vaatteet", jotain hienoja tuli ostettua muutaman ja käyttämättähän ne jäi, en meina atällä kertaa ostaa. Ristiäiset erikseen sitten tietysti

Ei ehken muuta tuu mieleen, paitse ne HYVÄT yhdistelmärattaat on ehdottomat sellaiselle perheelle tai mammalle joka kulkee paljon lenkillä. Meillä tosiaan oli nuo Brion happy yhdistelmät kevyellä rungolla, ovat kyllä ihan vertaansa vailla ja ovat olleet kovassa testissä kun menen maastossakin niiden kanssa, kevyet ja vankat työnnellä.. On uitu rapakossa ym ym mutta ei mitään ruostetta tai kulumia. Menevät hyvin vielä seuraavalla. :) Tuttavilla ollut emmaljungia joita olen päässyt kokeilemaan, mutta ei ole oikein minun mieleeni. Siinä isommassa mallissa pitää vaihtaa koko koppa ja se pienempi yhdistelmä taas verrattuna noihin brioihin on tosiaan aika nafti. Briolla ei ole ehkä niin kivoja kuoseja, mutta ne kuosit ei ainakaan minulle ollut tärkein valintakriteeri kun tiesin että vaunut tulee vaativaan käyttöön.

Täällä ollaan edelleen räkätarudissa, sais jo loppua! Olis kiva päsätä kunnolla salille ja juoksemaan. Nyt on tyydyttävä vain lyllerrys vauhtiin, onneksi koirat saa kuitenkin juosta lenkillä irti, muuten varmasti sekoaisivat. Eilen kun eivät päässeet lenkille niin kävivätpä sitten omine nokkineen puolen tunnin metsälenkin jossain tuolla, eikä ole eka kerta. Ei ne silloin lähde jos on lenkillä käyty. Joku protesti vissiin.. Nää ei anna laiskotella :D

Huomenna taas yksi viikko pyörähtää eteenpäin ja hyvillä mielin ultraan 12.30.. :heart:

Niinu 11+6
 
anna_bella totta - miksi sitä miettii mikä on reilua ja miten työantaja uutiseen reagoi. Tai se, että on vähän anteeksipyytäväinen olo kun on koeajalla tullut raskaaksi jne. Taidanpa lopettaa sen totaalisesti ja miettiä vain itseäni ja omaa perhettä :)
Taidan tehdä tosiaan niin että odotan seulan tulokset ja np-ultran jonka jälkeen kerron eli todennäköisesti kun pahin riskiaika on ohi, mutta en kiirettä pidä.
Sitten pitääkin alkaa jännittää np-ultraa joka 13.5...vkon päästä..nyt jo jännittää
 
Meillä meni yö tytön kanssa valvoessa. Tyttö oksensi yhdestä lähtien tunnin välein. Kunhan en saisi tautia, se olis sitten neljäs? tän raskauden aikana..

Siis joo ainoa BB:n kantojuttu on toi reppu, mutta liinoja olen käyttänyt muilta valmistajilta. Olen aloittanut 5 metrin liinalla ja sitten helpotusta hakiessa kokeillut neliöliinaa, rengasliinaa jne. Mutta täytyy sanoa, että pitkällä liinalla jaksoin kantaa vielä painavaakin lasta :). Kaverilla on Manduca, joista olen kuullut vain kehuja, mutta hänelle ei se sopinut ja en tiedä mistä kertoo se, että niitä on tosi paljon nettikirppareilla uusina myynnissä. Tekisi mieli kyllä kokeilla sekin :).

Mä en kerro pomolle, ennen kuin raskaus näkyy. Meillä kesällä on paljon kesätyöntekijöitä, joista voi sitten valita mulle seuraajan :). Eli ei vaikuta oleellisesti, kun hakuprosessit on jo suoritettu kesätyöntekijöitä varten. Ja kun on pieni yksityisyritys, niin tuo raskauteen suhtautuminen on pomon puolelta aina suuri kysymysmerkki..
 
Itse en ole kertonut vielä työnantajalle. Samaisessa työpaikassa oon ollut 3 vuotta ja nyt mut vakinaistettiin, tietenkin ilman koeaikaa. Raskaus ei varmasti tule työnanatajalle yllätyksenä, sillä tiesi vuoden takaisesta kkm. Ja siis se ikävä esimies joka juorusi kkm ei ollut työnantajani.

Miramei 14+5
 
Sunnuntaipäiviä tänne :)

Työnantajalle kertominen ehdottomasti ei kannata kertoa, jos on koeajalla ja raskauden pystyy piilottamaan. Kyllä ne yrittäjät ajattelevat myös itseänsä/yritystään, niin se on ihan sallittua työntekijöilleen. Heille kun se perhe on sitten eräänlainen yritys, jonka taloudesta tarvii murehtia :) Mutta jos koe aika on lusittu ja kriittiset viikot takana, niin olisi inhimmillistä kertoa työnantajalle, jotta ei tule kiire sijaisen kanssa sekä sillä, että opettaa ne uudet asiat sille sijaiselle :)

).( Mä vähän jänskäilen, että teurastanko ukon, kun tulee lastaan viemästä vai ei. Mulla on jotenkin sellainen kutina, että se saattaa paljastaa Ex:lleen että meille on tulossa toinen yhteinen mukelo. Mä kyllä vannotin sitä sen miljoonan kertaa, että ei sano mitään nyt, tänään. Me kun sovittiin, että kertoo asiasta silloin KUN hakee lapsensa meille, jotta hänen Ex saa rauhassa tuuletella tunteita. Heillä kun olisi toiveena (ja yrityksenä ollut) myös perheenlisäys ja tuomio tullut, että sitä ei tule..ainakaan ilman apuja. Ja se on ollut kova paikka, kuten ilmeisesti se, että meillä on yhteinen muksu. Ja koska tuo tuomio heille on aika tuore, niin tämä mun raskaus on ihan taatusti pahinta suolaa haavoille, mitä vaan voi olla :( Mutta koska omalla miehellä ja hänen ex:llään ei ole mitkään äärettömän lämpimät välit, niin ei toi turjake osaa ollenkaan ajatella...tai osaa, mutta ihan väärällä tavalla :( Miten se onkin maailman ihanin ja kultasin mulle, mutta mitä muihin tulee, niin om välillä sellainen palikka, jolla ei ole minkään näköistä tilannetajua. Olisin itse lähtenyt mukaan viemään lasta. mutta valitettavasti tätä mahaa EI piiloteta enää. Miehen lapsikin kysäisi eilen, kun sohvalla kölläiltiin, että näytän ihan siltä kuin olisin raskaana? Siinä sai nanosekunnin miettiä, että mitä sanon. Päädyin läiskimään mahaani ja toteemaan, että olen tälläinen läskimaha..liikaa munkkeja. Läpi meni, mutta ei taida mennä enää seuraavalla kerralla. Ihme, ettei oma poika ole mitään kommentoinut mun möhiksestä, mutta voipi olla, että siskonsa on kertonut tai joku muu ja tietää jo :D Ei voi hälle kertoa, ennenkuin on kerrottu miehen muksulle, ettei möläytä.

Plaah..tänään on taas niin ahdistava päivä, kun mietin mitä kaikkea sitä tarviikaan tän raskauden takia tehdä :D (hah, kai sellainen saa ärsyttää?). Meidän on pakko muuttaa ja mä vihaan muuttamista! Asustellaan kolmiossa ja lapsia on yhteensä tällähetkellä viisi. Kaksi omaani on joka toinen viikko ja kaksi muuta ihan jokaikinen päivä. Miehen muksu on nyt vaan kerran kuukaudessa, koska haku tuottaa ongelmia (hajonneen auton vuoksi) ja välimatka on niin pitkä. Tuo autokin pitäisi siis saada korjattua ja myytyä ja ostettua tila-auto tilalle. Mutta tuntien tuon mun ukkoni, se järjestyy kun jokainen muksu asuu omillaan :D

Tälläisiä sunnuntaipäivän mietteitä mulla tänään :)

Joosukka + Joku 10+4
 
Kirjoittelinkin tuonne vanhaan ketjuun ennen kun huomasin että olikin jo uusi eli kopsaampa tänne sen mitä sinne kirjoittelin :D

Ma. käyty NP ultrassa ja viikot vastasi juurikin sitä mitä piti ja reipas pieni ihmisen alku siellä kovasti vilkutteli... Koko ajan suu kävi kauhealla maiskuttelulla ja ultraaja tuumasikin että pitää oli makia lapsivesi kun noin kovasti maiskuttaa ja nieleskelee... Ja tosiaan siis onneksi vain 1 pikkuinen löytyi (suvussa suuri kaksos riski, itselläkin 1 takana josta vain toinen jäi meidän iloksemme)... Toki siis ei kaksosia vastaan mitään, mutta luulempa että yksikin on tässä katraassa ihan riittävä

Mun on vaikea sanoa näkyykö massu vielä, kun tässä jonkun vuoden painoni kanssa kamppaillut ja edellinen raskaus pudotti painoa melko rankasti jättäen jälkeensä vielä joitain makkaroita. Ja nytkin on paino ollut lasku suunnalla... Tällä kertaa pahoin vointi ei ole ollut puoliksikaan niin rankkaa ja sekin alkaa olla helpottamaan päin...

Nyt mennään päivä kerrallaan ja yritetään saada jonkinlainen ote todellisuuteen... Vielä on vähän sellainen epätodellinen tunne vaikka ultrassa nyt on se todellisuus nähtykin... Mutta kai se vie vaan oman aikansa sopeutua tilanteeseen Nyt olisi vielä edessä se lapsille kertomine... Kauheasti muille ei kertoillakaan, vain muutama lähipiirissä tietää Edes lähimmät sukulaiset ei kaikki tiedä eikä kerrotakaan ennen ko näkevät isse tai lapset erehtyy puhuun ohi suunsa

Anskuli&Papu 13+6
 
Kamalan flunssan pukkas taas päälle. Edellisestäkään ei ole kuin kk aikaa, ja siitä toipumiseenkin meni aikansa. Nyt tätä on kestänyt jo viikon, eikä paremmasta tietoakaan. Eli onkohan huomenna saikkupäivä ja lääkärissä käynti edessä?

Perjantaina ois nt-ultra. Mua pelottaa aivan hirveesti, mitä tuloksia sieltä ja veriseulasta tulee :( Toivottavasti tää on vaan panikointia, eikä mikään ennefiilis. Eikä asiaa yhtään helpota, että netistä lukee kokemuksia seuloista kiinnijääneiltä..

Sori ankeet keskestelunaiheet, täytyy yrittää piristyä.

Siiri 11+6 tai 12+2
 
Heips!

Lueskelin mielenkiinnolla tuota turhakkeet/ ehdottomat jutustelua.

Juu pinnis, harsot, hoitopöytä ( klaffi-mallia meillä, jossa mukana amme, on korvaamaton :) )
Mut mulle se todellinen pelastus, leikkikehä. Asumme vanhassa rintamamiestalossa, kolmea kerrosta, ja alakerrassa pyykinpesukone. Jyrkät portaat. En olisi voinut pyykkiäkään pestä, muutoin kun vaavin nukkuessa, jollei kehää olisi ollut. Varsinkin taaperoikäisenä ollut kullanarvoinen.

Turhakkeet : talkki ja sinkkivoide, avaamattomat. Käytän perusvoidetta ja öljyä. Koskaan ei ole ollut ihon kanssa suurempia ongelmia. Ja rintareppu.

Mökillä meillä oli käytössä selkäreppu. Se oli hyvä metsässäkin liikkuessa. Kun sienestetään ja marjastetaan.

murri76 14+1
 
Viimeksi muokattu:
sinkkivoide on taas meillä ollut välillä käytössä jos pylly punoittaa. Talkki on kyllä turhake ollut.

omaa napaa hormonit on varmaan nousussa, päätä särkee koko ajan, väsyttää ja olo on kuin perseeseen ammutulla karhulla :/ kaikki ärsyttää ja koko ajan. Lisäksi kaipaisin kauheasti hellyyttä ja hyvittelyä mieheltä, kumma kun ei oo tullut kun koko ajan tiuskin :/ Pitää koittaa pitää suuta supussa vaikka pinnaa kiristääkin. Tylsä riidellä kun tietää ärsytyksen johtuvan raskaudesta eikä miehestä.
Tää meidän vauva on kyllä ehkä tyttö. Esikoispojasta himoitsin kaikkea terveellistä, sitrushedelmiä mm. Mutta nyt on koko ajan etovaolo ja tekee mieli lähinnä kaikkee makeaa tai muuta höttöä. Enimmäkseen ei kyllä tee mieli ruokaa kun on pahaolo koko ajan. Menis jo ohi.

Vielä reilu viikko np-ultraan, odotan innolla!

Susimieli ja Kuopus 11+0
 
Viimeksi muokattu:
Hih kehtaankohan ees kertoa mutta meidän vatsahiirelle on jo hankittuna tuliterät Brion Smile yhdistelmät ja Primo telakalla ja taitaa olla Manducakin jo postissa tulossa! :LOL:

En vielä tiedä hankitaanko hoitopöytää kun monet on sanoneet, että on aikas turha ja vaihto sujuu hyvin sohvalla tai sängyssä. Tai hankkisi vain pehmusteen, jonka laittaa sitten pesukoneen päälle :) On niin rajoitetut tilat meillä, että pitää miettiä jokaista hankintaa tarkkaan. Myös pinnasänkyä mietitään ja tuskin heti hankitaankaan vauvan synnyttyä. Ollaan ajateltu, että aloitellaan vuokrattavalla Vaavi-sängyllä (0-4kk) ja sen jälkeen sitten hankitaan pinnis, jos tarvetta on :)

Mulle voi muuten päivittää Neuvola 31.5 ja RU 17.6

Mylvinen 14+3
 

Yhteistyössä