Marraskuun masuasukit 2013 *toukokuussa*

Pesänrakennus vimmaa tosiaan pukkaa niinkin pahana että haaveilen muutosta Tampereelle (nyt Jyväskylä) ja täälläkin mietin että jos rivariin kerrostalosta, missä ei oo oikeesti järkee kun tää meidän talo on ihan huippu kun naapurissa on paljon lapsiperheitä ja seuraa on itselle ja esikoiselle (me ei muuten juuri ketään täältä tunneta kun miehen koulun perässä aikanaan tultiin) ja syksyllä täällä on paljon muitakin jotka on taaperon ja vauvan kaa äitiyslomalla. Asunto ei itsessään ole ihan kauheen kiva mutta naapurusto sitäkin parempi. Mies onneksi laittaa jäitä hattuun mulle :D

Mulle on iskenyt hetkellinen kärsittömyysraskauden suhteen, menis nyt pari viikkoo nopsasti että maha tulis pinkeäksi ja liikkeet tuntuisi koko ajan! Päivittäin tuntuu muljuamista mutta tosi hentoisesti ja pitää keskittyä kuulosteleen.

Vauvalle ei olla ostettu kun vähän vaatteita ja yhdistelmät vaihdettiin parempiin. Esikoiselle hommailtiin alusta asti tavaraa, nyt on maltillisempaa kun tietää että ne kerkiää 5kk pölyttyä nurkissa jos nyt ostaa. Rakenne ultrassa jos selviää kumpi tulee niin sit on kiva hommailla vaatteita lisää. Syksymmällä sit tuplarattaat ja sitteri sekä hoitopöytä jostain käytettyinä.

Aamun tyhjämaha-pahaolo on tullut takas. Yök!
Tissit on saaneet täytettä ja tulleet painavammiksi, ihan jees vaikka sais ne vähän vielä kasvaa ;)

Susimieli ja Kuopus 13+5
 
Pikaiset kuulumiset ultrasta…kaikki oli oikein hyvin ja vauveli todella liikkuvainen. Pyöri ja hyöri ihan urakalla :heart: Mahan päältä saatiin hyvin ultrattua, kun kääntyili niin usein, että joka puolelta saatiin kuvaa. Kotiin saatiin kolme kuvaa, joista yksi oli 4D-kuva, jossa kaveri vilkuttaa :D Ilmeisen uudet laitteet siis täällä Tampereella, kun noin hyviä kuvia saatiin mukaan. Ultrauksen tehnyt hoitajakin oli todella mukava. Kiva kokemus oli!

Niskaturvotus oli 1,12 mm ja riskiluku 1:6400. Ei siis hätää sillä suunnalla. Pituus oli 66,37 mm ja koko vastasi viikkoja 13+0 eli kolmisen päivää oli isompi, kun oikeat viikot. La:ta ei kuitenkaan muuteta, kun meillehän tehtiin inseminaatio eli hedelmöittyminen ei olisi voinut tapahtua aikaisemmin.

Nyt meillä vihdoin mieskin uskoo, että kyllä se vauva on vihdoin tulossa. Tänään voidaan sitten kertoa myös appivanhemmille. Aikaisemmin mies ei ole halunnut asiasta kertoa.

Tsemppiä *jonesylle ultraan, toivotaan, että saat myös hyviä uutisia! :heart:

Ms. Moneypennylle myös onnea punktioon!

Oikein ihanaa viikkoa kaikille!

Twinflower 12+4
 
Heippa! Punktiossa käyty, oli ihan ok kokemus sitten loppujen lopuksi. Meillä tällaiset tehdään ostopalveluna yksityisellä Turun keskustassa. Vanhempi mieslääkäri oli mukava ja asiallinen, ja oikein kannustava muttei valanut mitään turhaa uskoa tai antanut ymmärtää mitään mitä ei voi satavarmaksi luvata.

Tarkoitus olikin että menen vain ultraan ja siinä teen lopullisen päätöksen. Ultratessa kaikki näytti kyllä ihan normaalilta, mutta päädyin kuitenkin punktioon, saa ainakin lopullisen varmuuden edes jostain. Pikkuinen oli vilkas ja vastasi viikkoja, oikein hyvin kehittynyt ja kaikki rakenteet mitä lääkäri tutki näytti olevan ok.

Neulaa en edes vilkaissut, olen kuullut että se on aika pitkä. Lapsivettä oli reilusti ja istukka takaseinässä, joten lääkärin mielestä oli oikein hyvät saumat ottaa näyte. Nipisti suurinpiirtein verikokeen verran, ja sitten kun neula meni syvemmälle tuntui vihlaisu, muuten tuntui vain inhottavalta ja paineen tunnetta oli. Neulan poisto tuntui ehkä kamalimmalta. Nopeasti oli ohi ja näytettä saatiin riittävästi.

Nyt vaan odottelen tuloksia :) Miehen kanssa puhuttiin tästä suuntaan ja toiseen, lopullinen päätös oli mun ja olen ihan tyytyväinen nyt. Sukupuoli selviää sitten samalla :) Eka kertaa tuli aavistus sukupuolesta, tosi vahva tyttöolo tuli kotimatkalla. Hassua, kun olen poikaa toivonut :D Näyttikin ihan tytöltä mun mielestä kun viikkoja vähän enemmän kuin np-ultrassa..

Uusia ultrakuviakin tietty sain :) Ihan hirveää olisi jos jotain tuloksista paljastuisi, liikkeitäkin olen jo tuntenut jonkin aikaa. Toivotaan että ei ole mitään vialla!

Mies laittoi pizzaa ja esikoinen toi suklaajäätelöä, olen siis niillä nyt lääkinnyt itseäni ja pysytellyt visusti sohvalla.

Kiitos kaikille tsempeistä! Twinflowerille onnittelut ultrasta!

Ms. Moneypenny ja typykkä? 16+0 poks!
 
Ultraa jännitetty tänään koko päivä ja vihdoin iltapäivällä pääsi köllöttämään tutkimuspöydälle. Kaikki oli hyvin :heart:

Pikkuinen nyrkkeilijän alku siellä näytti olevan, ainakin käsien liikkeistä ja asennoista päätellen :D Ultrattiin sekä vatsan päältä että alakautta. Mitta (61,4) vastasi täysin jo varhaisultran mukaan laskettuja viikkoja, joten LA ja viikot pysyivät samoina. Nt oli 1,24 mm ja riskiluku 1:11000, eli ei syytä huoleen silläkään saralla. Aikas onnellinen olo... :)

Onnea myös Twinflowerille hyvistä ultrakuulumisista, mahtavaa että teilläkin oli kaikki mallillaan, tästä on hyvä jatkaa :heart:

Nyt pitää sitten alkaa tosissaan miettimään myös asian kertomista lähipiirille, vielä toistaiseksi ollaan pidetty vain omana tietonamme. Taitaa kyllä molempien vanhemmat mennä uutisesta sekaisin, on nimittäin ensimmäinen lapsenlapsi jokaiselle heistä ;)


*jonesy 12+4 :heart:
 
Moikka taas!

Tervetuloa uudet ja onnea ultrakuulumisista ketkä nyt viime päivinä käyneet :)

Mulla on koulu ja työt pitänyt kiireisinä, vatsa on hiukan kasvanut eikä ole enää "sisään vedettävissä", myöskin ratsastaessa tuntuu ettei alavatsan lihakset toimi enää samalla tavalla tai jotenkin keskivartalo on vähän vieraan tuntuinen. En osaa selittää. Hengästyminen on saapunut tänne ja turvotus vähän vähentynyt :)

Työpaikalla pitäisi varmaan pikkuhiljaa kertoa muillekin kun pomolle, en jotenkin haluais.

Hankintoja ei juuri tehdä, pitäisi käydä läpi noi ystäviltä tai sukulaisilta saatavat tarvikkeet ja vaatteet (niitä taitaa olla aika paljon :) ).

Ms. Moneypenny huimaa, jos saat jo nyt tietää sukupuolen!!

Tiunti 14+1
 
onnittelut hyvistä ultrauutisista!!

Tiunti Sama täällä. Mä oon alkanut vähän arastelemaan kertomista - neuvola ens vkolla ja siihen ainakin tarkoitus odottaa, mutta tuntuu ettei haluaisi vielä kertoa muille kuin ihan lähipiirille. Rakenneultraa mietin, mutta se taitaa olla liian kaukana ettei siihen saakka pysty mahaa piilottelemaan
Yleensä aamuisin olen ollut "laihimmillani" niin nyt on aamusta saakka jo pömppö mitä ei vatsaa vetämällä saa piiloon ja kyllä - olen yrittänyt :LOL:
Töissä siirtynyt löyhempiin paitoihin ja tuskaa tuottaa housut joista ei napit enää menekään kiinni

starhope 13+5
 
Viimeksi muokattu:
Moikka pitkästä aikaa tännekin! Fb-ryhmä on kovasti vienyt mennessään :(

Tervetuloa uusille mammoille jos niitäkin on :) Ja onnea kaikille tasapuolisesti kaikista hyvistä kuulumisista :) <3

Täällä vatsa pyöristynyt sen verran että kaupassakin sain jo katseita. Tiukkoihin toppeihin tulee ikävät vekit kylkiin, ne siis pannassa jo etteivät veny pilalle.. Tänään ostettu kaupasta parit ihanat "sukat" ja ne olikin ensimmäiset kamat mitä uutena on nyt ostettu.

Elämä alkaa voittaa väsymyksen jälkeen. Parisuhde parantunut huomattavasti ja kaikki tuntuu muutenkin olevan aika reilassa :)

Ekat hipasut tuntuneet viikonlopun aikana :p Ihanaa!

13 +4 vissiin kai. laskeminenkin vähän jäi ultran ja mahan ilmestyttyä :D Totta se on :D <3
 
Huomenta pitkästä aikaan :)

Viikonloppu meni kukkapenkkejä laittaessa ja jokkista tuijottaessa :) Naamakin helottaa punasena, onneks ei pahasti palanu :D

Pippari tervetuloa joukkoon :wave:

Pinsku kuinkas siellä jaksellaan?

starhope löytykö mieleistä asuntoa? :)

Twinflower onnea hyvistä ultrakuulumisista :)

Ms.Moneypenny Onneks punktiossa meni kaikki hyvin :) Kauanko teidän pitää tuloksia odotella?

jonesy onnea sullekkin hyvistä ultrakuulumisista :)

Miramei saitko kerrottua pomolle jo? :)

Tääl on pian vuorokaus täynnä virtsan keräystä ja sit labrassa oottas testejä, toivotaan et ehtis jo tällepäivälle alustavat vastaukset ja neuvolassakin vastattas soittopyyntöön!
Koko protsku homma sai jotenkin hidastamaan raskausinnostusta, enkä uskalla nyt ääneen enään huudellakkaan. Mutta mahaa ei voi enään peittää mitenkään!

KyyneltenHymy & Eemeli-Emilia 16+4

Niin ja oon ihan varma tytöstä! Semmonen olo on nyt, mutta niin luulin pojanki aikaan :LOL:
 
Huomenta!!

Täällä kanssa yksi, joka on melko varma tytöstä. Ja ihan vaan siitä syytä, että tämä raskaus on ollut täysin erilainen, kun poikien aikaan.. Pojista oksensin kaaressa viikolta 5 aina viikolle 15 (esikosta vielä pidempään) ja ihan päivittäin. Tässä raskaudessa ainoat oksentamiset on tapahtuneet viime viikonloppuna ja veikkaan, että johtuivat mahataudista enemmän, kun raskaudesta. Pojista paino on myöskin lähtenyt reippaasti laskusuuntaan alussa ja "ruoka rajoitteita" on ollut huomattavasti enempi. Tässä raskaudessa eka neuvola iski heti +5kg tauluun (KYLLÄ LUIT OIKEIN!!!:O ) ja olen lähes koko alkuraskauden syönyt ihan normi ruokaa. Lisäksi ahteri tuntuu levinneen... Pojista levisin vain mahasta. tässä raskaudessa ei ikenet ole vuotaneet, niinkun pojista ja "raudan makua" ei myöskään (ehkä juuri tästä johtuen) ole ollut.

Pojille pitäisi varmaan pikkuhiljaa kertoa uudesta tulokkaasta.. Esikon reaktio hieman jännittää. Hän kun on useasti sanonu, ettei tahdo meille vauvaa:whistle: Toivottavasti häntä helpottaa tieto, että äiti on sitten koulupäivän jälkeen aina kotona ja että iltsikerhoon ei tarvitse enää sitten mennä=)

Nyt esikon eskarille Leops-keskusteuun:wave:

-Nelly ja murunen 12+6-
 
Viimeksi muokattu:
Onnea iloisista ultrakuulumisista!=) Ja PnskuPinsku, tsemppiä! Tosi kurjaa tuo vuotelu:(

Minullakin tuota pientä vuotelua on viime päivinä ollut. Sitä ei tule paljon, on sellaista ruskeeta tuhrua. Vähän tulee pikkuhousunsuojaan ja paperiin pyyhkiessä. Toivottavasti johtuu vaan tuosta istukan paikasta kohdun suulla ja toivottavasti istukka siitä vaihtaa vielä paikkaansa. En nimittäin kestä, jos tuota vuotoa tulee koko raskauden, hermoja raastavaa tää on! Nt-ultrassa sanottiin et voin soittaa synnytysvastaanottoon jos vuotoa vielä tulee ja aionkin soittaa jos tätä pientä vuotoa jatkuu vielä monta päivää.

Viikonloppuna oli pakko ostaa jo yhdet mammahousut, kun tosi monet omat housut on alkaneet kiristää inhottavasti. Mulla kyllä tuota turvotusta on jonkun verran.

Minä en kyllä ole tuntenut vielä mitään liikkeitä kohdussa. Tosin ekassa raskaudessa taitaa tuntuakin myöhemmin. En malta oottaa että liikkeitä tuntuis ja että tää maha kasvais niin että muutkin näkis että oon raskaana. Tähän mennessä ollaan kerrottu ilouutiset omille vanhemmille ja sisaruksille, muille sitten vähän myöhemmin.

Nannikki 13+2
 
maha alkaa täälläkin jo näkyä, edelleen sellainen joka ei vauvasta tiedä, saattaa kyllä katsoa mun syöneen hyvin, eli odottelen malttamattomana että tää vähän vielä pyöristyisi. Alavatsa on jo sellainen mukavan pinkeä, ja aamulla sängyssä maatessa silittelin mahaa niin ihan kovana tuntuu kohtu!

Hullua että huomenna alkaa jo 15. raskausviikko! Vau miten nopsaan aika menee!

Liikkeitä tuntuu kun käy lepäämään ja aamulla herätessä (silloin vain on harvoin aikaa jäädä pötköttämään ja kuulosteleen), mies jo odottaa koska tuntuisivat mahan päälle, siihen taitaa mennä vielä muutama viikko. Esikoisesta tunsin ekat liikkeet itse rv 14-15 ja mahan päälle tuntui aika tasan rv 19. Nyt ekat liikkeet tunsin joskus 13. viikon lopussa ja luulisin että mahan päällekkin tuntuu vähän aiemmin nyt kun kohtukin on ylempänä kun esikoisesta näillä viikoilla.

Mä oon melko varma että tää on tyttö, esikoisesta oli niin eri olot.

Esikoispoika:
Teki mieli sitrushedelmiä
Kuvotti vain harvoin ja meinasin oksentaa vaan muutaman kerran
Seksi maistui
Maha oli kiinteä ja edessä
Ihokarvat kasvoi vauhdilla
Hiki haisi paljon ja hikoilutti herkästi
Olin aika oma itseni
Ei itkettänyt tai herkistellyt

Nykyinen vauva:
Tekee mieli makeaa ja epäterveellistä
Kuvotti heti alusta asti ja vieläkin, oksentaminen lähellä
Tekee harvemmin mieli seksiä
Nyt tuntuu että näytän lihavalta ja maha on sivuillakin
Ei muutosta karvoissa normaaliin
Ei eroa hikoilussa normaaliin
Pinna on kireällä!
Itku pääsee herkästi ja "loukkaannun" herkästi
Päätä särkee nytkin

Kaiken kaikkiaan oon nyt ihan kuin ois jatkuvat pms-oireet ja olenkin ajatellut onko vauvan tuottama estrogeeni syypää? Esikoisesta taas syytin testosteronia kasvaneesta seksinhimosta ja karvojen kasvusta. Olen kyllä kuullut että monilla on eroja raskauksissa vaikka vauvat onkin samaa sukupuolta. Katsotaan, toivottavasti rakenneultrassa selviää.

Susimieli ja Kuopus 13+6
 
Viimeksi muokattu:
Mulla kans Susimieli tuntuu oireet olevan päinvastaset jos vertaa pojan odotukseen ja nyt on kauhee himo ostaa mekko! Pojan aikaan otin pari autopaitaa vaikka luulin odottavani tyttöä!

Miehelle sanoin tänään et jahka tili tulee, on kyl pakko ostaa jotain vauva juttuja että alkaa tuntuun todelliselta!
Nii ja proteenit oli 150 ja jotain, raskausmyrkytyksen raja on 300, ei siis huolta (ainakaan vielä). Huomenna vien lisää näytteitä! Ei tarvi onneks sitä enään murehtia :)

Nannikki toivotaan et tuo tiputtelu loppuis, varmasti raastaa hermoja vaikka tietäskin ettei oo "vakavaa".

Ihanaa kun on lämmintä ja arska paistaa :) Nyt vaan pitäs malttaa sisälläkin siivota ennenkun villakoirat ajaa meijät pihalle :D
 
  • Tykkää
Reactions: Susimieli
Hienoa kun on tullut lisää hyviä ultrauutisia, toivottavasti ei enää kenenkään tarvitse kokea menetyksiä tässä pinossa! :)

Mulla on tällä kertaa vahva poikaolo! Oon ihmeissäni kyllä jos tyttö tulee.. :D Aion ottaa sen selville heti kun mahdollista, on sit helpompaa ostella vaatteita.
Maha on kasvanut kyllä ihan käsittämätöntä vauhtia tässä raskaudessa. Nyt on ollut melkosta paineentunnetta alavatsalla ja repäsykipuja jos nopeasti nousee tai vaihtaa asentoa..
Esikoinen (3v) oli tänään kertoillut tarhassa että meille tulee tyttövauva, poika ei kuulemma kelpaa... :D
Sain tänään hankittua käytettynä aivan ihanat yhdistelmävaunut ja vielä edullisesti.. Nyt on kaikki isommat hankinnat tehty.
Ensi viikolla onkin vielä pääsykokeet ja sitten pääsee lomailemaan!

Tänään tunsin pienen potkusarjan, joka oli paljon voimakkaampi kun aiemmin! Ihanaa <3

Mirkkeli & Pikkupirpana 14+1 <3
 
kyyneltenhymy kämppä ei vielä löytynyt - lisää näyttöjä vaan :kieh:

Tänään onkin 13+6 eli eli eli eli pari tuntia ja taas poksuu :heart:

Olisi jo ensi vko jotta neuvolassa käyty jonka jälkeen voisi kertoa lähipiirille vähän laajemmalle.
Pomo vähän jo jännittää ja mietin milloin kertoa - jos masu kasvaa hissukseen voisi odotella vielä hetken mutta muuten joutuu kertoo lähipäivinä

Täällä ei hajuakaan kumpi tulossa. Ruoan suhteen mulle maistuu kaikki - niin suolainen ku makea eikä muutenkaan ole mitään tunnetta. Luulen myös, että jos mahdollista niin en halua edes tietää kumpi tulossa - jotain jännitystä loppuun saakka :)
 
Viimeksi muokattu:
susimieli juh näin on - sukupuolen osalta piti vain tehdä miehen kanssa henkinen päätös, ettei tarvii sitten miettiä mitä haluaa ihan ex tempore jos sitä vaihtoehtoa tarjottaisiin..

Samat päivät siellä :wave: hauskaa!
Pitää varmaan käydä ostamassa kohta jotkut housut töihin - kun ei nuo kaikki napit suorissa housuissa mene enää kiinni. Onneksi kohta voi alkaa käyttää hameita (joustovyötäröllä olevia) kun en jaksaisi ostella paljoa vaatteita raskauden takia.
 
  • Tykkää
Reactions: Susimieli
Ehtoota!

Onnittelut hyvistä ultra- ja seulakuulumisista!

Täällä ihan normipäivä sen punktion jälkeen, töissä olin ja ihan tavalliseen tapaan pystyin tekemään töitä, eikä maha tunnu miltään. Helppo juttu siis näin jälkikäteen ajateltuna. Liikkeitä tuntuu harvakseltaan mutta tuntuu kuitenkin (ei ole kovin vilkasta vielä muutenkaan) joten vauvalla luullakseni myös kaikki hyvin. Virtsatietulehdusta meinas TAAS pukata aamusella mutta meni parasetamolilla, appelsiinimehulla ja paljolla juomisella ohi. En millään haluaisi ottaa antibioottikuuria nyt.

Töissä kertomisesta Alan pikku hiljaa olla aika kärsimätön kun viikkoja on jo 16+1 ja maha pullahtaa kunnolla esiin koska tahansa, enkä ole nähnyt pomoa kohta puoleentoista kuukauteen että olisin voinut kertoa. Puhelimessa en jotenkin halua kertoa ja silloin kun viimeksi kävi niin oli vähän aikaista vielä. Olen siis itse esimiesasemassa ja mun esimies poikkeaa silloin tällöin vain moikkaamassa tunnin-pari, muuten saan vapaasti tehdä työtäni. Ei olla sis samassa kaupungissakaan, ja välillä pomo on ulkomailla. Niin kiireinen että välillä on vaikea saada edes puhelimen päähän.. Ensi viikolla on kehityskeskustelu, siellä sitten viimeistään :) Jouduin jo perumaan syksyn tulevia työmatkojakin ihan omin päin kun tiedän etten voi lentää enää syyskuussa, jos nyt olen edes töissä enää silloin.

Mirkkeli_ Kiva kuulla että joku muukin on jo tehnyt isoja hankintoja, mä kanssa ostin jo vaunut ja kaukalon, mieskin kysyi että nyt jo? mutta kun löytyi just sopivat ja edulliset niin mikä ettei :)

KyyneltenHymy sanoivat niistä tuloksista että max 2 viikkoa, yleisemmin 10 päivää kestää että punktiotulokset tulee. Joskus harvoin menee yli 2 viikon. Helpottavaa tässä odottelussa että ainakaan tämän viikon aikana ei tule mitään tietoa vielä, vasta ensi viikolla pitää ruveta puhelinta kyttäämään vainoharhaisesti :)

Sukupuolen selvittäminen käy nyt tosiaan näppärästi tuon punktion oheistuotteena :) Poikatoive siis vaihtui eilen tyttöoloksi, hyvä ystävänikin on ehdottomasti tytön kannalla. Mies sanoi jo heti alkumetreillä että tämä on sitten tyttö :) Olisin halunnut muutenkin tässä raskaudessa tietää jos se olisi rakenneultrassa selvinnyt. Esikoisesta en halunnut etukäteen tietää mutta olin ihan varma pojasta ja oikeassa olin.

Mulla on varmaan joku asennevamma kun kärähdin siitä seulasta 1:197 ja punktion tuloksia siis odotellaan mutta jotenkin en vain osaa ajatella että vauvalla voisi olla jokin vialla. Eli siis ajattelen jotenkin siihen malliin että tulokset tuleee, ne on ihan ok ja pääsen jatkamaan onnellista odotusta. Hyvin harvoin tulee mieleen että onhan se mahdollista että sieltä tulee huonojakin uutisia.. Ennen koko raskautta puhuttiin että halutaan kaikkiin tutkimuksiin mitä meille tarjotaan ja jos jotain poikkeavaa on, siis sellaista mitä ei pysty hoitamaan/korjaamaan, niin tehdään keskeytys. Nyt kun miettii että jos pahin mahdollinen osuukin kohdalle, mitä kaikkea joutuisi läpi käymään. Ehkä olen liian optimisti?

Omituisia mietteitä mulla, ihan hyvillä mielin kuitenkin olen :)

Mukavaa illanjatkoa kaikille!

Ms. Moneypenny 16+1
 
Mäkin haluun jo tuntee liikkeitä!!! :D
Oon kade:)
Vielä joudun kuvittelemaan alavatsan pienen kohouman (kun turvotusta ei ole) ja kuunteleen dopplerilla voimistuvia ääniä.
Dopplerilla välillä kuulen ääniä mitkä kuulostaa siltä että siä joku liikkuis/potkis:)
Mielikuvitus on valloillaan:)

Mulla on huomenna sokerirasitus, onko täällä kukaan käyny siinä, oliko millasta?

luna 14+2
 
Huomenia :wave:

starhope joo meilläkin oli monia näyttöjä ennen tätä ja vuosi etittiin, siin meinas toivo loppua unelmasta! Tai unelmiahan ois ollu, mutta rahaa ei sitten ollu niihin :LOL:

Ms.Moneypenny onneks ei sen kauempaa tarvi odotella :)

luna mä kävin jo rasituksissa! Ota paljon luettavaa mukaan ja eväät että saat syödä heti näytteitten annon jälkeen. Itellä meni tälläkertaa se 2tuntia hyvin ja nopeesti, kyl ne heti tarjos vuodepaikkaa johon kaikki muut odottavat menikin, itellä ei ollut tarvetta. Ja varaudu, se litku mitä joudut juoda on makeeta! Itelle meinas tulla ylös koko vadelma litku!

Mä heräilen taas 4-5välilä yöllä enkä meinaa saada unta uudestaan! :headwall:
Mun pitäs täyttää netis papereita synnärille ja äitipolille, niihin pitää lisätä nimivaihtoehtoja ja edellisistä raskauksista tietoa. Nyt koitan pähkäillä niit nimiä, tai siis kai se on Eemeli pojalle ja Emilia tytölle, mutta pitääköhän siihen laittaa toisetkin nimivaihtoehot?!

KyyneltenHymy & Eemeli-Emilia 16+5
 
Ja lisäänpä vielä, että mun pomolla on omat rahat kyseessä :D Mut eihän tää voinu kovin suuri yllätys olla, kun tiesi mun vuoden takaisesta kkm ja kysyikin heti onko nyt mennyt pidemmälle :) Niin ja kkm ja tän raskauden välissä mun sopimuskin on vakinaistettu.
 

Yhteistyössä