Marraskuun masuasukit 2013 *toukokuussa*

Heippa kaikille, pitkästä aikaa. :)

Meillä on ollu tosi rankkaa tässä reilu viikko. :( Tosiaan on mun ja miehen psyykettä koeteltu! Äitienpäivänä alkoi verenvuoto sitten ja aattelin että noh, se oli siinä. Ultraan sitten samana pvänä ja kaikki olikin hyvin. Sikiö voi hyvin ja hematooma löytyi kohdusta. Pieni kuitenkin. No siitä lähettiin kotiin sitten ja koetin ottaa iisisti.

Noh, vuotoa jatkui tiputteluna muutama pv, kunnes yhtenä iltana sitä alkoi tulla hirveellä paineella. Housut ihan veressä, jalat, lattia.. Ja sit istuinkin melkein tunnin vessassa koska ei ois pystyssä pysynyt ja kämppä ois näyttäny teurastamolta. Hyytymää ja verta pönttö täynnä. Kello oli kuitenkin niin hirveesti etten mä pystynyt mihinkään lähteä, ei autoa eikä kyytiä. Ei mee busseja. Enkä mä jaksanut henkisesti liikkua mihinkään.. Halusin vain nukkumaan. Keskenmenolta se tuntui, ja verta tosiaan oli niin kamalasti. No heti aamulla sit soittelemaan joka puolelle, ja enhän mä mihinkään päässy. Lääkäriaikoja ei muka oo ja hematoomasta johtuvaa vain tuo. Normaalia siis. Yritin uskoa lääkäreitä jne, ja rauhoittaa mieleni. Neuvolassakin käytiin ja sieltä jauhoi samaa. Mua kuitenkin vaivasi..

No vuoto sit rauhottui. Ja tuli taas vaan tiputellen. Ja mun mieli alkoi rauhoittua.

No joo, sitpä heräsin seuraavana yönä klo 5, siihen että sänky aivan veressä, jalat myös, housut jne jne.. Sit yritin selvitä vessaan asti sotkematta paikkoja. Verta tuli ja tuli taas. Vieläkin enemmän. Hyytymiä ja verta, niin paljon että vessassa oli istuttava reilu tunti. Kun sain itseni tolpilleni, soitin päivystykseen. Ja käskivät heti sinne. Kuulosti keskenmenolta ilmeisesti heidänkin korvaan jo, kun niin kiireellä käskivät.

No sairaalaan lähdettiin taksilla ja pääsin lepäämään sängylle siellä ja sit ultrattiin. Mua kohdeltiin kauheen nätisti ja sillein varovasti. Ja se musta enteili tosi pahaa. :( Ihanku mua oltais valmisteltu huonojen uutisten kuulemiseen. NO MUTTA, ei, ei huonoja uutisia. Sikiö voi HYVIN, ja hematoomasta tosiaan kaikki tämä johtuu. Ja näytti vielä siltä että vuotelee jatkossakin. Mutta toivotaan todella että pian katoaa. On kuitenkin sillein ns. hyvässä paikassa, ettei vaarallisessa. Voin siis olla aika huoletta, vaikka rankkaahan nää on kun ei kotootakaan nyt uskalla poistua..

Mutta tärkeintä on että meiän pienen pieni pysyy nyt kyydissä näinkin sitkeästi ja tää tuleva äiti on niiiiiin onnellinen. :heart:

Nunnush 13+5! :heart:
 
Nunnush ootte kyl joutunut kokemaan kovia! Onneks on vaan hematooma ja pikkusella kaikki hyvin :)

Soitin virtsasta otetun viljelyn tuloksia ja sekin nega, käski vaan nyt tarkkailla nouseeko myrkytyksen oireita! Nyt vaan pitäs olla murehtimatta ja jatkaa pikku tyypin potkuista nauttimista. Mutta jos myrkytys tulee, ei se pieni varmaan sitä vielä kestä!
 
Voi nunnush:hug: Kuulostaa todella hurjalta. Onneksi vauvalla on kaikki hyvin ja ehkä itsekkin osaat ottaa rennommin vuotojen kanssa, kun tiedät, että tulee vuotamaan vielä. Vaikka ei tuo kyllä kovin mukavaa ole, kun ei kotoa uskalla lähteä:(

Mulle vois päivittää etusivulle noita tulevia tapahtumia: Eli 5.6 on sokerirasitus ja 18.6 neuvola
 
Voi ei nunnush, miten hurjalta kuulostaa! Nuo verenvuodot on kyllä tosi raastavia ja jos sitä tulee noin kauheesti niin varmaan oot ollut paniikissa :(. Onneksi ei ollut vakavampaa kuitenkaan. Koita kestää!

Uniasioista. Alkuraskaudessa olin tosi väsynyt etenkin iltaisin ja kävinkin aina tosi ajoissa nukkumaan eikä unta tarvinnut odotella niin kuin yleensä joudun. Nyt parin viime viikon aikana väsymys on vähentynyt ja samalla yöunet huonontuneet. Jotenkin nukun aika levottomasti ja heräilen vähän väliä. Vessassa ei onneksi tarvii käydä kuin kerran yössä, mutta tämä tapahtuu kyllä joka yö. Mites teillä muilla, onko yöunet muuttuneet raskauden aikana?

Muutkin raskausoireet ovat vähentyneet. Pahoinvointia minulla ei juurikaan ole ollutkaan, joskus iltaisin on ollut ällöolo, joka on helpottunut syömällä. Nyt ei oo ällötystäkään juurikaan. Ummetustunnekin tuntuu vähentyneen ja nyt alkaa tehdä mieli enemmän makeeta. Alussa, pääsiäisestä lähtien ei tehnyt yhtään mieli mitään makeaa. Yleensä oon aikamoinen suklaarohmu, mut sitäkään ei oo tehny mieli, omituista. Nyt jo välillä oon syöny jonkun suklaapalan tai leivonnaisen kun on vastaan tullut, mut edelleenkään ei oo normaalilla tasolla makeanhimo. Toisaalta ihan hyvä juttu :). Jäätelöä tekee välillä mieli :). Finneistä en oo päässy vielä eroon. Niitä alkoi ilmaantua naamaan alkuraskauden aikana ja melkein joka viikko on joku mollukka ollut poskessa tai leuassa. Inhottavaa! Oletan siis, että nekin johtuu raskaushormooneista, varsinkin kun en oo syöny juurikaan makeita/rasvaisia juttuja.

Minulla on seuraava neuvola 11.6

Nannikki 13+3
 
Siskolle mainittiin sukupuolesta ihan kysymättä rakenneultrasa. ite aijonki heti ilmottaa ettei haluta tietää jossei sit ite sitä nähä :D

kylläpä ne hematoomat voi vuotaa paljon :eek: ite pelästyisin ihan kamalasti tommosesta! pääasia kuiteski et kaikki on hyvin :)

niin kovasti kans haluisin pienen liikkeet jo tuntee. usein makaalla koitan oikein keskittyä tunnustelee mut ei, ei ees mitään mitä vois luulla liikkeiks :( no ensisynnyttäjäthän usein siinä 17. viikon jälkee alkaa tuntee mut millää ei malttas oottaa :D doppleria ei oo tullu np-ultran jälkee nii usei käytettyä mut nykyään tykkään kuunnella pidempää jos kuulis ees liikkeitä ja vois miettiä mitä toinen puuhailee siälä :)

mulla onki unohtunu päivittää rakenneultra 25.6 ja neuvola 3.6

maimma ja pikkunen 15+2
 
Mulla oli eilen neuvolalääkäri. Sanoi kohdunsuun olevan tosi herkkä ja kosketusarka...vuoti hieman verta sisätutkimusta tehdessä, joten sanoi että mun vuodot yhdynnän/vessapinnistelyn yhteydessä johtuu siitä. Sain siis selityksen sille, mikä vähän helpotti. Vaavilla kaikki hyvin, sydänäänet löytyi nopsaan.
Sain lähetteen verikokeisiin, mun kilpirauhasen vajaatoiminnan takia. Lääkityksen annostusta ruvetaan säätämään.

joutuuko kaikki sokerirasitukseen? Mulle ei oo puhuttu mitään siitä...
Syöttekö fetaa/leipäjuustoa/halloumia? Juustoasia kiinnostaa, koska olen juustohiiri :) on montaa mielipidettä tuohon asiaan, jostain luin et isojen kotimaisten meijereiden tuotteet ois turvallisia. Ja grillikausi kun on, on vaikea keksiä herkkusienien täytettä kun on tottunu tunkee niihin honkkaria tms. Ehkä mä laitan niihin jotai tuorejuustolevitettä ja kiehutan niitä grillissä hehe.

Ensi viikolla tulee puhelinsoitto tai sitten ei seuloihin liittyen... Toivon tuota jälkimmäistä. Sitten ajattelin kertoa pomolle.

Hempukkainen+Papu 13+0 *poks*
 
nunnush oletpa joutunut kunnolla koetukselle. huhhuh. Mä olisin varmaan ihan paniikissa.
Onneksi kaikki ok - otahan iisisti äläkä rasita itseäsi turhaan..:heart:

hempukkainen tuorejuusto taisi olla myös "kiellettyjen" listalla - tosin sitä muutaman kerran syönyt kun ostanut jostai valmiin leivän enkä huomannut kysyä mitä levitettä..
Mä oon ite aika tarkkaan seurannut etten syö homejuustoja yms muita pehmeitä juustoja ja ite ollut sen verran laiska, että en ole jaksanut selvitellä asiaa vaan ollut sitten vaan syömättä..kaippa listeria tässä on se syy..kai..

nannikki mä nukun yleensä ku tukki mutta nyt on joitain kertoja ollut vaikeeta saada unta. Tiedä johtuuko vaan siitä, kun on valoisampaa..ja kerran aamuyöllä yleensä n 5 pintaan joutuu käymään vessassa
Sen sijaan unia näkee aika paljon ja nimenomaan ihan hämäriä unia..ainakin on mielikuvitusta :LOL:
 
Hempukkainen ei joudu kaikki sokerirasitukseen. Mulle neuvolalääkäri sanoi vaikken mitään kysynyt, että näillä taustatiedoilla, painolla ja iällä ei mennä sokerirasitukseen jos jokaisella sukulaisella ei ole aikuisiän diabeettesta ja meiän suvussa ei ole kellään :D

Itsekkään en ole pehmeitä juustoja syönyt, mutta olen kyllä ymmärtänyt, että listeria kuolee kuumentaessa.. Ja oon myös miettiny kuin kiellettyjä tuorejuustot on ku kaikissa melkeen lukee "valmistettu pastoröidusta maidosta".
Löysinki tämmösen vinkin Valion sivuilta heidän omista tuotteistaan:
Valion tuotteet raskaus- ja imetysaikana
 
Miramei aivan loistaavaa että oot selvittäny noi pehmeet juustot! Kiitos! Rakastan sulatejuustoja ja tuorejuustoja ja oonkin useesti vieny juustot takasin hyllyyn kun en oo uskaltanut liiemmin syödä, nyt uskallan, ainakin Valion tuotteita! :)

Poppari ja rakas 15+2 :heart:
 
nunnush voi kamala, voin vain kuvitella miten pelottavaa toi kaikki oli:(
Onneks kaikki on pienellä hyvin!! Toivottavasti hematooma jo lopettaa vuotamisen!

Hempukkainen mä jouduin sokerirasitukseen pcon vuoksi. Ja oon normaalipainonen 55/168.
Syön juustoja kuumennettuna, esim just halloumia Nam!:)
Muitakin pastöroituja syön kuumentamattakin joitain.

Tänään oli sokerirasitus ja meni onneks iisisti. Litku oli tosi makeeta
mutta onneks kylmää, sain helposti alas. Eikä parissa tunnissa sen jälkeen tullu paha olokaan,
vaikkei saanu juod/syödä. Pelkäsin pahempaa:)
Huomenna saan kuulla tulokset.

luna 14+3
 
Moikka marraskuiset,

Ja onnea kaikille odotukseen :)

Jos jollakin on tarvetta äitiysfarkuille, ANTAISIN mielelläni tällaiset farkut niitä eniten tarvitsevalle: Blooming Marvellous Bootcut Maternity Jean - maternity jeans - Mothercare. Farkut ovat UK-kokoa 14, eli vastaavat suomalaista kokoa 42. Itse olen normaalisti kokoa 40, ostin kokoa isommat varmuuden vuoksi, mutta olivat sitten tosiaan vähän liian isot ja käyttökertoja tuli vain muutama. Ovat siis lähes uudenveroiset. Kuvan saa halutessaan kunhan kaivan farkut kaapista :) Toivoisin, että annetaan farkkujen mennä tosiaan niitä eniten tarvitsevalle eli jollekin, jolla on taloudellisesti tiukkaa. Ellei tästä pinosta sellaista löydy, tarjoan farkkuja jossain muussa pinossa.

Te, joilla on todellista tarvetta farkuille, ottakaa ihmeessä yhteyttä yksityisviestillä. Annan sydämen tehdä valinnan :) Toivoisin kuitenkin, että farkkujen uusi omistaja luovuttaisi housut sitten eteenpäin kun ei niille enää tarvetta ole, jos ovat vielä käyttökelpoiset. Farkut saa joko noutamalla (Hki, touko-kesäkuun vaihde) tai postitse.

Terveisin Millimama & tyttö, marraskuinen 2012
 
Viimeksi muokattu:
nunnush, hurjalta tosiaan kuulostaa, ihanaa, että oli onnellinen loppu!

Juustoista: Kysyin neuvolassa fetajuustosta, ja terkka sanoi, että esim. suomalaiset salaattijuustot (tehty lehmänmaidosta, ei saa siksi enää kutsua fetajuustoksi) tehdään pastoroidusta maidosta ja niitä voi käyttää.
Olen lukenut, että pehmeissä juustoissa on pastoroinnista huolimatta silti aina pieni listeriariski siksi, että jos juusto joutuu kosketuksiin listerialla saastuneen juuston kanssa esim. tehtaassa, niin listeria "tarttuu", lisääntyy ja säilyy pehmeässä juustossa hyvin. Riski on käytännössä silti olemattoman pieni. Itse en ole käyttänyt tuore- enkä homejuustoja enkä ulkomaalaisia pehmeitä juustoja, mutta suomalaista "feta"juustoa pariin kertaan kyllä. Vaikea on elää ilman pehmeästä lampaan-vuohenmaitofetasta tehtyä salaattia :)
 
Huomenta!

Oon taas jotenki tosi väsy, ei mitään jaksas tehä ja iltasin tulee uni ajoissa vaikka ois nukkunukki päikkärit!

Juustoja tääl syön samaan tapaan kun ennenkin, kiellettyjäkin hillitysti jos sattuu tarjolla olemaan :) Nyt alkoki tekeen täytettyjä sieniä mieli :p

KyyneltenHymy & Eemeli-Emilia 16+6
 
Huomenta!

Pikaisesti lueskelin kuulumisianne, pitää olla kohta jo etenemässä kaupunkiin päin. :)

Juustoista sen verran, että lähes kaikkia kotimaisia juustoja emmentaaleja lukuunottamatta voi nauttia raskauden aikana. Esim. valion aurajuusto on sallittujen listalla, myöskin creme bonjour joka on itselläni suuri herkku grillaus kautena herkkusienen välissä, siihen vielä sipulia sekaan ja pekonia sienen päälle.. slurps :p

nunnush kylläpä on rankan kuuloinen ollut tuo vuoto sinulla.. hui! :O Onneksi olet selvinnyt siitä huolimatta säikähdyksellä!

Ihanat kesäiset kelit on ollut, luonnossa ihana liikkua kun on niin vihreetä :) Pitäisi pihaa nyt vähän laitella, tyttö saa tänään jättitrampoliinin, löysin tuurilla pari vuotta käytetyn suojaverkon kanssa 100e:lla! :) Sitten pitäisi miehen rakennella iso kiikku pihaan, meinattiin 3-paikkaista niin mahtuu useampi kiikuttelija kerrallaan.

Masu pullottaa jo varsinkin iltapäivästä alkaen varsin selvästi, en usko näyttää enää vain siltä että olen hyvin syönyt :D Sen verran kiinteä köllykkä on. Ihana kantaa vauvamasua kesä-aikaan, toisaalta se pahin kantovaihe ajoittuu syksylle jolloinka on jo viileämpää niin ei tarvitse sitten korventua mahan alle :D

Nyt pitää kiiruhtaa..

Niinu 14+3
 
Huomenta!

Sokerirasitukseen joudun painoindeksin (joka keikkuu normaalipainon ja lievän ylipainon välillä) sekä sukurasitteen takia. Äidillä 2.tyypin diapetes, joka aikoinaan antoi osviittaa juuri minun odotusaikana, puhkesi kyllä vasta reilu 15.v myöhemmin ja siskolla ongelmia sokeireiden kanssa molemmissa raskauksissaan. Mulla ei ole aiemmissa raskauksissa sokerit "oireilleet", mutta saa nähdä, miten käy tällä kertaa.

Täälläkin syödään fetaa ja kotimaisia tuorejuustoja ihan turvallisin mielin=)

Niinu: Mä olen kanssa paljon hehkuttanut tuota tulevaa/olevaa kesää. ihanaa, kun ei tarvitse vetää vatsaa sisään, vaan se saa olla ihan vapaasti pallo:D Me lähdetään loppukesästä lomailemaan Pärnuun ja silloin raskaus jo reilusti yli puolenvälin, joten rannalla voi maata bikineissä ihan huoletta:cool:

-Nelly ja murunen rv 13+1-
 
Moi!

Neljäs neuvolakäynti takana ja kaikki ok, syke +145. Painoa oli tullut pari kiloa viimekerrasta, mutta se ei ole ihme sillä vatsa on jo aika iso :)

Esitietolomake sairaalaa varten täytetty, nimiehdotuksia en laittanut. Emme koe sitä tärkeäksi, vaikka todennäköisesti kirkkoon kastetaankin sitten myöhemmin.

Rakenneultraan enää reilu kolme viikkoa! jeejee :) vaikka sukupuolta emme halua tietää, ellei sitä sitten vahingossa tule nähtyä.

Seuraava neuvola varattiin N 27.6. ja silloin katsotaan niitä kela-paperiasioita.

Juustoista piti vielä senverran mainita että eikös tuossa Miramein linkkaamassa Valio-jutussakin ollut maininta kovaksi kypsytetyistä juustoista että SAA syödä. Ja ainakin kuumennettuna oon herkkujuustoani emmentalia kyllä vedellyt ;) samoin tuorejuustoista Viola sopisi raskauden ja imetyksenkin aikaan. Korjatkaa jos oon ymmärtänyt ihan väärin! :)


-hampula 17+1 (puoliväli lähenee jo!)
 
Viimeksi muokattu:
hampula onpas sulla ollut monta neuvolaa! Mulla vasts yksi rv 9 ollut ja seuraava on 16.6 jolloin viikkoja on jo 17+

ruokarajoitukset juustoja syön huoletta , inkivääriä en syö. Huomattavasti vähemmän tulee edes mietittyä ruokarajoituksia kun esikoisen aikaan. Makeutusaineita välttelen, mutta en mä normaalistikkaan niitä kauheena syö.

Susimieli ja Kuopus 14+1
 
Jep, yksi ylimääräinen neuvolakäynti oli kovan stressin vuoksi. Stressaannun muutenkin todella helposti, mutta kun mies joutui vapun tienoilla onnettomuuteen ja sairaalahoitoon, koko raskaus unohtui ihan vallan ja olin vain tosi huolissani. Siksi koin parhaakseni, ja tietysti vauvan parhaaksi, käydä kuuntelemassa sykkeet ja verenpaineet.

Mutta ainakin täällä Tampereella on siis kerran kuussa ollut alusta asti neuvola, tai mulla on ollut viikosta 8 alkaen...


-hampula
 
Tänään tuli kai 16+0 täyteen :).

Mulla noita neuvoloita taitaa olla kuuden viikon välein ja hyvä niin, kun ollaan aina vähän eri mieltä :). Mä olen ravintoasioissa se erilainen lapsi. Vältän toki oikeesti vaarallisia asioita kuten alkoholi, mutta juustoja en syynää, samaten kalaa lsyön (tosin graavilohen on oltava melkeinpä itse valmistettua, että se kelpaa). Ja raakamaitoa käytän kun sitä saan. Kaupoissa myytävistä maidoista parasta on luomumaidot (ei rasvaton myrkky) ja odotan kuin kuuta nousevaa pastöroimatonta maitoa. Senhän on EU sallinut, mutta Suomessa ei sitä isot meijerin silti tuota. Olen kuitenkin sitä mieltä, että suomalainen ruoka on erittäin puhdasta ja juuri listeriastakin suurin osa 2/3 esiintyy kaloissa ja esim viime vuoden tapauksista alle 50, puolet sairastuneista oli 70 vuotiaita. Liekö osa syy, että vanhoilla ihmisillä ruoat ovat kauemmin jääkaapissa ja listeriabakteerihan kasvaa mitä pidempää säilytetään. Ja hyvä on nyt kun tunnustan, syön myös kananmunani todella löysinä ja pihvini puoliraakana... :whistle: Mutta lisäaineita vältän ja sokeria ja keinotekoisia tuotteita :D
 
Minä olen syönyt Valion tuorejuustoja ja fetoja ihan huoletta ja muitakin, joissa lukee että on tehty pastöroidusta maidosta. Esim. Apetit-fetat on pastöroituja ja niitä olen syönyt. Lisäaineita ja makeutusaineita oon vältellyt sekä graavi- ja kylmäsavustettua kalaa. Maksaruokiakaan en ole syönyt, joita yleensä kyllä söisin mielelläni. Töissä vaan joskus hankalaa, kun syön siellä ja maksaruokiakin on silloin tällöin, niin oon sitten ollut enemmän salaatti/leipälinjalla.
 
  • Tykkää
Reactions: tiunti
Poksumisen ohessa kommenttia syömisiin - mä oon myös syönyt fetaa ja muitakin juustoja lähes päivittäin. Jos vaan on maininta pastöroidusta maidosta. Vuohenjuustoa tai homejuustoja olen kyllä vältellyt. Graavit ja kylmäsavukalat olen jättänyt myös väliin, niitä tykkäisin kyllä syödä kovastikin! :p


*jonesy 13+0 :heart:

muoks* ...mulle voisi lisätä listalle RU 12.7.
 
Viimeksi muokattu:
Heipä hei!

Kauhiasti oli tullu tekstiä viimekerran jälkeen :O

En kyl puoliakaan muista enää mitä piti kommentoida :(

Meillä on nla vissin kerran kuussa. En tiiä millon ois oikeesti eka nla. vissin n rv8. ite kävin rv. 10+2 kun olin aikas kahen vaiheilla tän koko homman kanssa...

Jotain tais olla noista tyttö ja poika oloista myös mainittuna... Must oli hassu lukea kun joillakin ollu oireet ihan päinvastaiset kun minulla :D
Itellä on täst raskaudest omat luulot/ salaiset haaveet... Ihan pienen pienenä toiveen siemenenä olisi se pieni prinsessa tasoittamaan tätä meidän ukko valtaa ;)
Minä ja likka 13v kun yritetään naisenergialla pärjätä täs 5 ukon katraassa :D
Nyt on niin erilaiset oireetkin kun parissa edellisessä raskaudessa. Likan raskautta kun en voi verrata yhteenkään raskauteen kun se oli alun alkain kaksosraskaus niin se oli ihan omaa luokkaansa...
Pojilla mulla oli oireina/mielitekoina
-Appelsiini mehu oli pakollista
-Kuvotti ja oksetti tooooooosi pitkään
-Paino tippui älyttömästi
-Vauvan sykkeet alhaiset
-Seksiä ei tehny mieli juurikaan
-Iho oli siisti
-Salmiakkia piti olla talosa joka pv
-Olin aika tasanen mielialoilta
olikoha viel jotai :)
Nyt sit oireina/mielitekoina
-Kuvotus ja oksentelu loppu ko seinään jo aikaa sitten
-Paino tippunu huomattavasti vähemmän
-Tekee mieli roskaruokaa ja salaattia
-Makean himo menny ihan mielettömäks kuvotuksen loputtua
-Jäätelöäkin vois syödä vaik kuin
-Noh en mä petipolkastakaan lieltäydy niin usein ko ennen ja taidan olla jopa aloitteen tekijäki useemmin ;)
-Iho hilseilee ja alussa finnejä älyttömästi
-Mielialat vaihtelee laidasta laitaa ja räjähdän aika herkästi :stick:
Siinä kai ne vahvimmat :)

Ja jos vaan rakenneultras kertovat ni sukupuolen otan selville vaik mies vähä vastaan onkin ;) Kyl se mielen muuttaa ihan niinko ennenkin :p

Sokerirasitukseen joudu monestakin syystä... Ikä, painoindeksi ja äidin aikuisiän diabetes... Noh sinne pitäs parin viikon sisään raahutua...

Olikohan vielä muita...

Muille kertomisessa me ollaan pidetty vielä matalaa profiilia... Lapsistakin vain esikko tietää, kun se ei oo enää sellanen laululintu :)
Kai täs pikkuhiljaa pitäs muillekin lapsille kertoo niin ei niin shokkina sit tule :)

Muillepa ei taideta sit kertookaan, huomaa sit ite millo kukakin :) Viimeistään sit ko meil on yksi joukossa lisää :)

Mun mielestä aika on ruvennu matelemaan ihan älyttömästi... Rakenne ultraa kovin odotellaan ja vielä ois liki kk odotettava... HUOH...

Mutta jos nyt lopettelis tän romaanin kirjoittamisen ja alkas valmistautumaan saunaan :)

Mukavaa iltaa kaikille.

Anskuli&Papu 16+3
 
  • Tykkää
Reactions: Susimieli

Yhteistyössä