Marraskuun masuasukit 2014 *maaliskuussa*

Keskenmeno
Mua on alkanut jotenkin pelottaa, että tämä raskaus menee kesken. Esikoinen sai alkunsa heti ensimmäisestä kierrosta ja tämä toinen sai alkunsa toisesta kierrosta.. Olen onnellinen jos saamme tämän toisen lapsen syliimme marraskuussa.

Huomenna ajattelin tehdä vielä testin, jottta sitä varmistuu raskaudesta kunnolla ;)

minkälaisia ikäeroja teidän lapsillenne tulee?
 
Mulla taas tuossa keskenmenneessä raskaudessa ei tullut mieleenkään että voisi kesken mennä... :( Oli jo kolmas raskaus ja kaikki kolme tärpänneet yk1 ja edelliset ongelmitta loppuun asti. Jotenkin sitä luotti siihen et mulla tää lisääntyminen sujuu ku vettä vaan. Joo ei sit kuitenkaan. Nythän tärppäs taas vuoden tauon jälkeen ekasta kierrosta, mutta tällä kertaa se naurettava varmuus loistaa poissaolollaan täysin.

Ikäeroja tulee reilusti. Mun esikoinen täyttää 11 vuotta 3.11. Kuopus olisi 5-vuotias kun tämä pikkuinen syntyisi, jos syntyy. Mulle tulossa suunniteltu sektio, jos sinne asti mennään, ja se tehään about viikkoa ennen laskettua aikaa... Saattais jopa osua samalle päivälle ku esikoisen synttärit :D
 
Mulla on myös takana tuulimunaraskaus ja km. Tuulimunaraskaus oli täysin oireeton, km tais olla samoin - menkat vaan jäi molemmissa pois. Kaavintaan päätyivät kumpikin, enkä enää ikinä halua sitä kokea.

Km näytti silloin tooosi haaleaa haamua vaan testeissä, tk:n verikokeessa sitten tuli raskaus ilmi ja ultrassa näkyi alkio jolla koon mukaan olisi jo sydämen pitänyt lyödä, mutta ei.
Sanoin myös miehelle että haluaisin tehdä uuden testin jotta nään vahvistuuko viivat edelleen eikä olla samassa tilanteessa kuin silloin. Hillitsen kuitenkin itseni ja yritän luottaa siihen että kaikki on kunnossa. Muuten saakin sitten koko raskausajan pelätä ja hermoilla, kun ei tuonne voi nähdä..meilläkin muuten onneksi tuolla tk:ssa sentään tarjotaan peräti 1 ylimääräinen ultra raskauden aikana :)

Ikäeroa tulee tälle ja nuoremmalle 3v9kk, isompaan ikäeroa tulee 8v7kk. Tyttöjä ovat kumpikin :)
 
Heippa.
Mulla noin viikko 5-6 menossa ja laskurit näyttää el LA olisi ihan ekat päivät marraskuussa. Mulla on lääkäri 19.3. jossa selviää onko mahassamitään eli vissiin ultra ja sydännäänet ja sit tiedän tarkan LA ja päivitän se tänne :)
Oireet:
Väsymys, mutta yöt on todella huonot, herään monta monta kertaa yöllä ja aivan kamala olo.
Nälkä koko ajan.
Vessassa saa ravata usein
Pääkipua ja hengästyn heti kun vähän teen jotain työtä.
Maha turvoksissa, housut puristaa ja näyttää kun olisin jo pidemmällä raskaana, ihan vauva maa on mutta on siis vaan turvotusta.
Tissit ei ole kipeät, välillä nippasee mutta siis ei mitään erikoista.

Ihanaaettä tämmöinen ryhmä löytyi :)
Niin siis olen 26 kolmas lapsi tulossa ja Porvoon sairaala
 
Viimeksi muokattu:
Mulla myös tässä välissä ollut keskenmeno ja pelko samasta pyörii mielessä. Siksi en tästä aiokkaan huudella vielä vähään aikaan missään.

Mietin tässä, että pitäisikö sitä vielä huomenna hakea uusi testi, kun tuo toinen viiva jää hieman haaleammaksi, on siis nähtävissä, mutta haalea omasta mielestäni kuitenkin. Äh, vaikea selittää. Tummempi kuin haamu, mutta vaaleempi ku kontrolliviiva. :D

Toisaalta, jäi kyllä ekassakin raskaudessa samalla tavalla ja täällä tallustelee nyt 1½-vuotias poitsu.

Meillä ikäeroa tulee lapsille noin 2v3kk, jos oikein olen arvioinut.

Mulla on ihan semmonen fiilis, että toinen poika olis tuloillaan. Mies taas veikkaa tyttöä.
Onko muilla arvailuja jo kumpi teille olisi tulossa?
 
mutsi-ihminen; ei mullakaan tikkutestit yhtä tummaa oo näyttäny mitä se kontrolli-viiva mut digitesti näytti reilu viikko Sit raskaana 1-2 ja nyt perjantaina raskaana 2-3 eli eikai niin väliä viivan vahvuudella.. Mulle joku viisaampi joskus neuvoi että ovistesti näyttää raskauden ja itse sillon ekan r-plussan aikaan testasin ja tooosi tumma plussa tuli.. Testasin Sit tänään ovistikulla uusiks ja ihan samantien tuli tummaakin tummempi testiviiva että kait siinä joku perä on.. Niitä onkin vielä jemmassa ni voi testiä :D
 
Ikäeroa tulee esikoispojan ja mahdollisen uuden tulokkaan välille n. 2v3kk.

Mulla iskee aina välillä vahva tyttöolo ja välillä laantuu. Toisaalta pojastakin oli aluksi tyttöfiilistä joten suhtaudun skeptisesti :D tai no mitä nyt aloin jo ompelemaan kaksia leggareita :D mut eiköhän ne käyttöön pääse kun on lähipiiriin tulossa niin paljon vauvoja :)

Maisa ja Junnu 4+6
 
Viimeksi muokattu:
Heippahei :wave:

Tulen mukaan, vaikka aika epätodellinen olo täälläkin. Lohdutti kun muutkin ovat vähäoireisia ja myöskin peloissaan.

Olen ollut raskaana useamman kerran (yksi lapsi mulla tosin vain) ja aina on tissit olleet ihan tajuttoman kipeät ennen testiäkään. Nyt ihan hyvin vähäistä arkuutta tunnen ja sen lisäksi ne on ihan "tyhjät", kun muistelen että pitäis turvota.
Mahaa polttaa ja se voi nyt taas olla oire mistä vaan.. Mulla takana varhaisia keskenmenoja sekä kohdunulkoinen, joissa kaikissa poltti mahaa just tälleen.. mutta niin poltti myös esikoisen odotusaikana. Kolme testiä oon tehnyt ja kaikissa näkyy raskaana, että kai siellä jossain jotain itää :D
Joka tapauksessa pääsen julkiselle puolelle varhaisultraan ton KU:n takia.

Ikää siis 35 ja toinen olis tulossa, la 9.11. laskurin mukaan. Synnytyssairaalaa en tiedä. Ikäeroa 6v.
FB-ryhmään en halua toistaiseksi ainakaan liittyä, vaan toivon, että täällä riittää kirjoittelijoita!
 
  • Tykkää
Reactions: Oodikas ja Wc Ankka
No nyt on neuvola varattu. Eka neuvola täällä on 25.3. :)

Nyt saattin myös tänne lisää oireita etova olo ja oksu on tullut tutuksi, rinnat kipeenä. Unikin on maistunut, mutta ei toistaiseksi mitään ongelmia herätä seitsemän pintaan pojan kanssa. :)

Kohta lähdetään ulkoilemaan tuonne lumisateeseen! Olin jo eilen ihan kesäisellä fiiliksellä, kun lähes kaikki lumet olivat sulaneet ja nyt sitä sitten tulee lisää taivaan täydeltä.

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!
 
Tällä nyt pitäis minkäänsortin merkitystä olla, mutta kysyn silti, josko joku osais tän mulle selittää? Eli mulla on viimeksi ollut menkat tasan neljä viikkoa sitten, ma 3.2. eli sen mukaan tänään on 4+0, eikö? Kuitenkin kaikki netin kiekot ja laskurit sanoo viikoiksi 4+3 tai 4+2 :O Mulla on kierto säännöllisesti 25 päivää, mutta eihän se nyt kuukautisten alkupäivää muuta, joten mistä noi paria päivää isommat viikot ilmestyy? Tokihan hedelmöitys on todennäköisesti ollut alle kaksi viikkoa kuukautisista, mutta jotenkin olen käsittänyt et viikot lasketaan aina kuukautisten mukaan (ellei sitten ultrassa tule tarkennuksia).

Mä odotan poikaa, ihan varmasti :D Mun molemmat lapset on poikia, ja poikaolo on vahva tälläkin hetkellä. Siihen saattaa vaikuttaa myös se, että miehen sukuun ei ole isän puolelta yhtäkään tyttölasta siunaantunut yli 50 vuoteen, vaikka monilapsisia perheitä löytyy kyllä :D Eihän sitä varmaks voi mennä vannomaan tietenkään, mutta jos nyt oloista ja tuntemuksista puhutaan, niin vahvasti veikkaan et kolmas poitsu olis tulossa :)

Itse olen kahden vaiheilla tuon neuvolaan soittamisen kanssa. Tavallaan olsi kiva käydä varhaisultrassa kun se pelko on niin iso ja mulla on oikeesti aika kovat kivut. Ei auta panadolit näihin ollenkaan... Mutta toisaalta kun nää kivut on aina ollu kovat alussa, ja kaikki silti ihan hyvin. Blaah! Jos en varhaisultraan yritä päästä, niin sitten jätän kyllä soittelut myöhemmälle. Riittää et ehdin saada lähetteen np-ultraan ajoissa.

Donnuska ja Onni rv 4+0(?)
 
Nyt on eka neuvola ja ultra varattuna. Se olisi sitten rv6+6 :heart:

Tervetuloa kaikille uusille!:flower:

Täällä jatkuu etova olo ja muukin pahoinvointi.. Herkut kyllä menee alas mut oikee ruoka ei taho upota. Jospa tää tästä :)

rv4+2
 
Donnuska tuo rv ero johtuu siitä että perusoletus kierroksi on 28 pvää ja kun sun kierto on 25 pvää niin sun vauva on pari päivää edellä tuosta 'oppikirjakierrosta'. Ovulaatio kun lasketaan olevan 2 vkoa ennen uuden kierron alkua.
Itse olen myös ns lyhytkiertoinen joten tuo laskeminen on tuttua :)

ON: Oireet edelleen vähäiset, mutta ei mitään vuotoja tms kuitenkaan. Jotenkin epätodellista että olisin raskaana (vaikka testi niin näyttääkin). Varhaisultra on ensi viikon lopulla ja sitten tiedetään enemmän. Viikonloppu oli kovin tylsä, esikoinen uhmailee runsaasti ja miehen kanssa tapeltiin käytännössä koko vkl. :(

Nansustiini rv 5+3
 
Hei vain kaikille! :)
Täälä yksi uusi odottaja ilmoittautuu varovaisesti mukaan. Nettilaskurin mukaan la olisi 4.11 ja viikkoja siis nyt 4+6. Hieman vielä jännittää tämä odotus kun raskaus on niin alussa, mutta toivon kovasti että kaikki menee hyvin ja pieni jaksaa mukana loppuun asti. <3 Toinen lapsi olisi meille tulossa ja synnytyssairaala on Vks.
 
Viimeksi muokattu:
Täällä yksi epäuskoinen marrasvauvaa odottava... Ikää jo 35 v, la on 7.11. ja esikoista odotan. Sairaala on Oys. Epäuskoinen siksi, kun oireet on jotenkin vähäiset, mutta testit näyttää plussaa ja koko ajan pissattaa niin eiköhän tämä ole selvä peli. :D Mulla on taustalla viime marraskuussa rv11+6 tullut keskenmeno ja se nyt tietenkin varjostaa tätäkin raskautta. Tämä on kyllä alkanut kaikella tapaa rauhallisemmin, joten jospa tämä erilaisuus olisi hyvä juttu ja tämä raskaus menisi loppuun asti.

Katsoin tuossa, että eka neuvolakäynti on joskus huhtikuun puolivälissä. Vasta! Kuka tässä sinne asti jaksaa odottaa... Mutta en raaskisi käydä yksityiselläkään, kun meillä on menossa remontin loppusuora ja se vie kaiken ylilmääräisen rahan. Siihen ekaan käyntiin ei sisälly edes ultraa, mutta meinasin kyllä itkeä ja märytä sen verran, että ultraavat. :D "Oikeat ultrat" tehdään yksityisellä lääkäriasemalla eikä neuvolassa, mutta on niillä laitteet ja syksylläkin kerran siellä ultrattiin vuodon takia. Neuvolaan siis eka käynti rv 10 ja ultra olisi sitten rv 12-13. Ikuisuuden kuluttua noin suomeksi sanottuna.

Onnea matkaan meille kaikille!
 
  • Tykkää
Reactions: Blancita
Hienosti oli täälä viivat tummunu tasavahvoiksi. kuvan siitä miehelleni aamulla laitoin niin hän oli mennyt katteleen netissä isompaa autoa jo :D eli isikin innoissaan vitosesta kovasti <3

mulle ei vielä oo tullu fiilistä siitä kumpi tulossa. Aika hyvin oon ne ennustanut. molempia löytyy nyt kaksin kappalein <3

Outoa kun tuossa lueskelin ja kattelin kaikkea netissä ja huomasin et laskurit antaa eri aikoja la:ksi mulle. vau.fi 7.11 ja muut 10.11. et emmää ymmärrä. tiedot on kuitenkin samat. noh se selviää nyt neuvolassa minkä mukaan mennään.

Kovasti tekis mieli jutella jo kavereille tästä uudesta matkustajasta mutta on niiin aikaset vkot että en vielä halua.

Neuvolaa en oo varannu enkä aiokkaan :D 20.3. on pojilla molemmilla neuvolat ni toivon siinä sivussa menevän tämänkin.

nyt ruuanlaittoon ja sitten kutsuu lasten harrastukset!
 
Hei vaan!
Mukaan liittyisin minäkin :) Viime tiistaina tein positiivisen testin ja hyvin varovaisesti iloitaan ja päivä kerrallaan eteenpäin mennään :) Tämä olisi meidän kolmas lapsi ja LA 4.11, ikää mulla 29v (laskettuna päivänä tulisi 30vee täyteen;) ) synnytyssairaalana K-SKS...
Raskausoireina pientä kuvotusta ajoittain ja väsymystä... varhaisultran varasin just reilun 2 viikon päähän..eli silloin olisi 7+2...

Kivaa alkavaa viikkoa, Kultasiipi 4+6
 
Minä taas kirjottelen :)

Kiva että uusia on tullut mukaan, saadaan iso ryhmä aikaan!

Olen nähnyt ihan hassuja unia viime viikosta alkaen ja tänään sitten päätin käydä yksityisellä kurkkaamassa onko tuolla masussa jotain vai ei. Sikiötä ei vielä näkynyt, mutta viikkoja vastaava pussi kuitenkin. Lääkäri sanoi että hänen ultrakone ei mikään kovin hyvä ole, joten ei ollut huolissaan ettei sikiötä vielä näkynyt.
Varsinainen varhaisultra on sitten ensi viikon perjantaina. Alkioita siirrettiin kaksi, mutta vain yksi pussi näkyi, joten ei ole kaksosia tulossa.

Nansustiini rv 5+3?
 
Tervetuloa taas uusille! Blancitakin matkassa :D :heart:
Kultasiipi, ihana synttärilahja tulossa :D

Täällä on taas vedetty yli kahden tunnin mahtipäikkärit, eli väsymys nostaa päätään. Ellei se ole tämä järjetön tauti joka vieläkin vaivaa |O Onneksi on hiihtoloma, nuorempi tyttö kainalossa on ihana nukkua :heart: Tosin pelottaa jo valmiiksi palata ruotuun ja aamuviiden herätyksiin ens viikolla...!

Mulla ei ole minkäänlaista oloa sukupuolesta. Mies nauraa että hänen kohtalonsa on olla tyttöjen ympäröimä, joten hällä kai sitten on tyttöoloa munkin puolesta :D Saa nähdä. Nuorempi piti jalat tiukasti ristissä vielä rakenneultrassa, loppuvaiheessa saatiin vasta tietää etä tyttö on tulossa. Ei haitannut, mutta sen verran uteliaita ollaan että varmasti taas kysytään :D
 
  • Tykkää
Reactions: Blancita
Kiitos Nansustiini selvennyksestä tuon viikkojen laskemisen suhteen :) Ollaan nyt siis 4+3, koska sitä useimmat laskurit mulle heittävät :D Tarkentelen sitä sitten kun olen neuvolaan asti päässyt. Ultrasta vielä: Itsekin käynyt pari kertaa rv 5+ ultrassa, eikä siellä ole vielä muuta näkynyt kuin pussi tuossa vaiheessa, eli ihan normaalilta kuulosta minunkin korvaani :)

Tervetuloa uusille minunkin puolestani!

Donnuska ja Onni rv 4+3(?)
 
Heippa vaan!

Mäkin ilmoittauduin mukaan. Plussasin perjantaina, lauantaina, sunnuntai ja tänään ja kyllä se vaan näyttää että olen raskaana! Tulossa olis mulle 2. Lapsi, ikä eroo ensimmäiseen tulee vajaa 10vuotta! Itsellä ikää 27 v. Ja seitsemän kuukautta pikkuista on toivottu..

Raskausoireina on tissien arkuus ja turvotus, lantionpohjan juiliminen, itkuisuus, nälkä.. Näin ainakin alkuun. Jos en tietäisi, että olen raskaana niin en kyllä oireistakaan sitä osaisi päätellä.. :D jotenkin ei sellaisia kunnon "raskausoireita".. Tosin en aikaisemmista raskauksista (2 raskautta, 1vauva) osannut epäillä mitään vasta kun hoksasin menkkojen olleen myöhässä 2-3vkoa..

Meillä koko perhe meni sekaisin odotetusta raskaus uutisesta. Neuvola aika on varattuna kuun loppuun. Alkuraskauden ultra pitää miehen kanssa sopia et milloin soitellaan siitä myös. Neuvolasta antoi lasketuiksi ajaksi 2.11 ja rv 5+1, vaikka ovulaation mukaan laskettu aika siirtyisi viikolla..

Mä kirjoitan tabletilla enkä osaa tällä väriä vaihtaa, mut mulle sais laittaa et la 2.11/ 2. Laps/ ikä 27/ oys

Innokkain terkuin Mixed ja kunkku 5+1
 

Yhteistyössä