Marraskuun masuasukit <3 *lokakuussa*

sisuselle paljon tsemppiä! :) :heart: :flower: Varmasti jänskättää! Pidetään peukkuja että kaikki menee hyvin ja saadaan sieltä suunnalta vauvauutisia kuulla!

Supistuksia on täällä tälläkin hetkellä. Ei mitenkään kipeitä mutta ku muutenki jomottaa tän flunssan/lämmön takia paikkoja niin ei oo kyllä olossa hurraamista.
 
Viimeksi muokattu:
sisunen Onnea käynnistykseen, toivotaan että käynnistys onnistuu ja sieltä se vauva "putkahtaa"! :) Oon kyllä vähän kade, myönnän.. ;)

Mä valvoin viime yönä pari tuntia, kun poltteli niin hitosti ettei uni tullut. Noin tunnin verran kymmenen minuutin välein tuli supistuksia, sellaisia menkkamaisia kipuja, alaselkää jomotti ja välillä alamahaa, kipu säteili ihan polviin asti. Aamulla oli reidet ja polvet kyllä ihan kipeänä. No, en kyllä elättele toiveita että vielä vähään aikaan mitään tulosta tuottaisi nuo supparit, kun eivät sillai varsinaisesti mitään kovin kivuliaita olleet, mutta ihan sellanen olo kun menkkojen ekoina päivinä. Eikä kyllä vielä mitään limatulppaakaan ole näkynyt.. ekassa raskaudessa se tuli jo viikolla 35 ja siitä pari viikkoa niin beibi oli ulkona...

Puolen tunnin päästä onkin sitten virallisesti kaksi viikkoa laskettuun. Toivon mukaan ei sinne asti tarvi odotella! No, ehkä just ja just tässä vielä pari viikkoa jaksaa kärvistellä, mutta ei kyllä neljää, mikä tietty sekin mahdollista. Tänään on sitten supistuksia tullut tiheään mutta ne ovat niitä "peruskivuttomia" mahan kovettumisia.

Nynaeve Ei mulla nuo verenpaineet oo mitenkään oireilleet, pientä päänsärkyä välillä, mutta ei mitään kummempaa. Mullekin sanottiin, että jos viikonlopun aikana olo huononee niin sitten äippäpolille mars. Tänään on kyllä ollut pahoinvointia, mutta ei kummempaa. Kuulemma pahoinvointi enteilee synnytystä? Terkkari ainakin oli sitä mieltä. Mistä senkin tietää että mikä on tarpeeksi pätevä syy lähteä sairaalaan. No, tolpillani olen pysynyt, joten ei kai tässä hätää..

Oikein jännittää nyt meidän kaikkien puolesta, alkaa olla niin "viime hetket" käsillä :) Toivottavasti pian saadaan hyviä vauvauutisia! Pakko kyllä myöntää että pikkusen kuitenkin nautin tästä oireiden kyttäilystä, vaikka olo tuskanen onkin. Esikoisen kohdalla ei paljon oireita ollut, kun tuli äkkilähtö sairaalaan vuodon takia. Joten toivonkin että nyt mentäisiin vähän perinteisemmän kaavan mukaan.

PikkuA ja poika 37+6 (aamulla voikin sitten tulla poksumaan, ei oteta varaslähtöä..)
 
Heippanen pitkästä aikaa täältäkin!! :wave:
Onpas taas ärriä tekstiä täällä... Mut annetaan tosiaan sen jäädä unholaan ja nautitaan loppumetreistä.
Mulla vauveli ei oo vielä kuulemma yhtään laskeutunu, vaikka peilistä näyttää että masu ois jo vaiks kui alhaalla. Tänään poksuu rv 36, jee! :heart:
Mäkin oon käyny täällä tosi aktiivisesti lukemassa, mutta kun sen kännyllä enimmäkseen teen, niin kirjottelu on jäänyt täysin, kun en edes osaa kännyllä kirjautua, muuten aina tulee ilmoitus että "muisti täynnä". Toivon silti että nimi pysyy listalla :)
Kivuttomia supistuksia useasti päivässä, välillä vihloo ihanasti nivusiin ja tissit tuntuu jotenkin raskailta. Maitoa ei tuu, mut sitäkin on puristamalla tullut viikkokausia. Synnytystä odottelen tosi kovasti. Kuulin just kahdesta puolitutusta, joiden vauvat oli kuollu viime metreillä kohtuun. Tollanen on niin kamalaa ja järkyttävää, että mulle ainakin jäi inhottava pelko, joka ei kähde pois ennen kun oman vauvelin saa syliin. Onko kukaan muu täällä muuten suunnitellut synnyttävänsä pokiklinisesti? Itse aion ehdottomasti niin tehdä, tietty vain jos vauvan (ja oma) vointi sallii kotiinlähdön suoraan salista.
Yksinäisille paljon tsemppiä!!! :hug:
Kasvimaa rv 36 ja masuvauveli
 
tsuippaduippa.... hei vähän tylsää.. voisitteko jo herätä... ootte nukkunu jo ihan tarpeeks.. kaipaa seuraa
En muuten tiennytkään, että tv5 näyttää koko yön ohjelmia ja elokuvia (peukku sille)
MacGyver näyttäis alkaavan seuraavana :xmas:

hei tsemppiä sisunen, jännät paikat teillä tänään :hug:
 
  • Tykkää
Reactions: Millimama
odottelen tääl eka hereillä :wave: miten ihmeessä sä tohon aikaan keikut :D

sisunen NYT JÄNNITTÄÄ TÄÄLLÄ!!!!!!!!!! onnnnneeeeaaa matkaaaaaaaaaaaaaaaan:heart: ensimmäisestä mulla kesti vaan 7h koko synnytys, et toivotaan pikaisesti uutisia tänne :)

nyt ei ehi muuta, palaan myöhemmi :)
 
kasvimaa ja polikliininen synnytys en uskalla..... edellisessä sain kohtutulehduksen, ja se jätti pelon että tulee nytkin. tosin nyt tiedän seurata itekin paremmin. mutta tykkään ollaa ne ekat päivät turvallisissa käsissä, ja eipä mua tuon RD:n takiakaan alta kolmen vuorokauden kotia päästettäiskään :)
 
odottelen. mäkin olin tuohon aikaan hereillä. kärvistelin, millon kello herättää. Itellä pää ja selkä kipee, tosin vaan vanha tuttu niska-hartiajumi ja olin nukkunu oikeel kyljellä ilman tyynyä jalkojen välissä.. edelleen pää kipee, kun tähän ei meinaa auttaa tavalliset dropit, mutta yritän nyt kuitenki panadolilla parannella.

Näin synnytys- ja vauvaunen! Synnytysunesta en muista paljon mitään, muuta kuin, että synnytin ilman mitään kivunlievitystä, kun sitä ei ehditty antaa, enkä sitte ehtinyt muutenkaan tajuta koko tilanteesta mitään, kun vauva oli jo ulkona! Varmaan näistä epiduraali ym. -keskusteluista tuli tämäki :D
Sitte näin unta, kun oltiin jo vissiin ekaa yötä kotona vauvan kanssa ja imetin sitä sängyssä. Ei ollu valoja päällä, toivoin vain, että se saa kunnon imemisotteen ja syötyä. Mutta jännä nähä, näyttääkö masukki samalta kuin tuo unessa ollut vauva!

Ollu nyt viime aikoina tosi epävarma olo synnytyksestä. En oikein tiedä enää miten siihen tulis varautua ja yhtäkkiä tuntuu, että oon ihan pihalla noista kivunlievityksistäki. Vielä hetki sitte kaikki oli muka niin selkeetä, mutta nyt kun h-hetki lähestyy, niin en tiiä enää mistään mitään :O

sisunen. tsemppiä ja onnea!!! toivottavasti tuut pian kertoon uutisia! ;)

nyt takaisin nukkumaan, jos sais jotain rotia tähän pääkipuun edes..

mnica ja möntti 37+4
 
Tänään poksuu 35+0! :heart:

Sisunen: Tsemppiä käynnistykseen!!:) vauvauutisia odotellessa..
mäkin haluun synnyttää!

Unia en oo nähnyt nyt vähään aikaan, tai unet ei oo jäänyt mieleen. Muuten kyllä koko raskauden ajan on lähes joka yö näkynyt vaikka minkälaisia, ja tosi voimakkaita unia. Eiköhän nuo synnytys unetkin sieltä vielä tuu.. Ainakin joku ilta nukkumaan mentäessä päässä ei pyöri muu kuin synnytys, malttamattomana odottelen. :)

Täälläkin herätty aikasin, piti käydä pissanäyte antamassa labrassa. Viime neuvolakäynnillä kun löyty valkuaista virtsasta ja leukkarit oli plussalla.

Keskiviikkona ois sitten neuvolalääkäriä, vähän jo jännittää että onko tyyppi edelleen perätilassa, sillä liikkeitten perusteella mä en osaa kyllä tulkita ollenkaan että miten päin toi tuolla asustaa... Kun liikkeita tuntuu vähän joka puolelle.

Mutta oikein mukavaa alkavaa viikkoa kaikille!!:wave:
 
  • Tykkää
Reactions: Millimama
huh mikä yö!!! illalla alko kivuliaat supistukset noin kuuden minuutin välein. vauvahan on jo hyvin laskeutunut ja eilen vielä kipu tossa häpyluussa oikein moninkertaistui. ei todellakaan meinannut sängystä ylös päästä. ja pissilläkin kun kävi niin sellaista paineen tunnetta tuolla alakerrassa. pelästyin jo, ettei nyt vaan tuonne pönttöön synny :O otin sitten panadolin ja parin tunnin supistelun jälkeen supistukset alko helpottaa ja yhden aikaan sain unen päästä kiinni. pari kertaa sitten vielä heräsin siihen, että sattu alamahaan oikein kunnolla. vieläkin alamahaa ja -selkää polttelee, mutta onneksi sentään sain nukuttua.

häiritsee oikein todenteolla, kun ei ole hajuakaan mikä tilanne kohdunsuulla on! viimeksi viikolla 30 ultrattu ja kokeiltu ja silloin oli puolikiinteä ja sormelle auki, kohdunkaula lyhentynyt yli 6 sentistä reiluun kolmeen. seuraavan kerran vasta 37 viikolla sitten olisi katselmus sinne päin :kieh: eipä näillä viikoilla tämä taida olla enää mikään syy pyytää lääkäriin.. esikoisesta sattui muuten mulla olemaan sellainen terkkari joka osasi tunnustella kohdunsuun tilanteen, se oli kyllä kätevää!

sisunen tsemppiä!!!!!! mua niin jännittää sun puolesta! toivottavasti jo kohta saadaan uusia vauva uutisia :heart:

PikkuA :D joo ymmärrän kyllä tuon oireiden kyttäämisen ilonkin. jostainhan se on hupi tähänkin saatava :D

Melanie75 tuosta Nasolinesta en osaa sanoa, mutta ainakin Otrivin kuuluu terveysportin mukaan A ryhmään, mikä tarkoittaa että sitä saa turvallisesti käyttää raskauden aikana. muutenkin tuo lääkkeiden luokitus systeemi raskauden aikana on to-del-la kätevä ja oikein harmittaa kun kotona niitä ei voi katsella. mutta terkkari sinne sitten ainakin pääsee :)

epiduraalista oli jossain vaiheessa puhetta. mulla oli laitto kivulias (tämä ilmeisesti kuitenkin epätavallista), mutta kyllä helpotti kipuja. ainut mihin ei auttanut oli se armoton paineen tunne peräpäässä. sain ainakin kaksi kertaa puudutetta epiduraaliin ja lisäksi kaksi kertaa kohdunkaulan puudutteen (jonka koin aivan turhaksi). yhteensä puudutetta tuli sitten sen verta liikaa, että synnytyksen jälkeen oli jalat aika tunnottomat enkä päässy ylös sängystä. että jospa tällä kertaa vähän vähemmällä kuitenkin..
 
Huomenta ja hyvää alkanutta viikkoa :) Täytyy vähän niinkus itelleenkin muistutella jo noista viikonpäivistä kun alkaa olla polla tän kuukauden lomailun jälkeen jo niin lomatunnelmissa että vaikea pitää lukua että onko arki vai sunnuntai :D

Ihan hirmuisesti tsemppiä Sisunen :heart: Uskomatonta että meistä joku on jo tositoimissa! Toivottavasti synnytys käynnistyy siellä nopsaan ja saat sen pikkuisen jo tänään syliin :heart:

En pysy enää itekään laskuissa että montako yötä oon nukkunut TOSI huonosti :| Miehellä on kamala flunssa ja se yskii/niistää ja kuorsata röhnöttää siinä vieressä ja ikkunaakaan ei saa pitää auki ja makkarissa on tuskaisen kuuma. Sitten jos siinä jonkun minuutin on saanut unen päästä kiinni, niin pitää taas kipittää pissalle tai lonkkaa alkaa särkeä ja pitää kääntää kylkeä. Mulla ei auta mitkään lisätyynyt tuohon lantion asentosärkyyn.
Toisaalta välillä on kyllä niin hyvä olla että sitä unohtaa ihan olevansa raskaana :D

Siitä pääseekin aasin sillalla tuohon aiheeseen että kun raskaus on mennyt hyvin ja miten ihmiset suhtautuu siihen! Moni tosiaan kyselee jo valmiiksi sellanen säälivä ilme kasvoilla että miten oot jaksellut ja pakkohan tuohon on vastata että oon kyllä ihan elämäni kunnossa ja voin tosi hyvin! No usein oon kyllä saanut vastaukseksi että näytänkin sellaselle hyvinvoivalle :) Onhan tässä jo sellasta pientä kremppaa tuon lantion kanssa varsinkin öisin ja iltaisinkin. Ja vauva painaa kyllä pissarakkoa jo tosi kovasti ja tuo 300m matka tuonne roskiksille on jo melko saavutus että pääsee kuivin housuin takaisin :D Mutta oikeasti olen nauttinut tästä raskaudesta tosi paljon ja etenkin tuon puolivälin jälkeen kun suurin huoli vauvan kehityksestä vähän helpotti ja liikkeitä alkoi tuntua päivittäin. Tiedän että mulle tulee tosi ikävä tätä masua ja liikkeitä :heart: :'( Mutta eiköhän se ihan oikea vauva sitten helpota sitä ikävää ihan mukavasti :heart:

Tässä nyt sitten ollaan jo kolmatta päivää ihan oikealla äitiyslomalla! Vietin tuossa kuukauden verran kesä- ja ylityövapaita ja täytyy sanoa että oli ihan oikea päätös käyttää ne nyt pois eikä vanhempainvapaan jatkona. Oli sen verran rankka juttu tuo muuttaminen näillä viikoilla! Oikeastaan kaikki vauvavalmistelut on nyt jo tehty. Siis kaikki tilpehöörit hankittu ja vaatteet pesty ja viikattu kaappiin ja jopa pinnikseen on pedattu sänky valmiiksi odottamaan. Sairaalakassikin on jo pakattu. Niin ja pikkuisen kotiutumisvaatteet valkattu pinniksen päälle odottamaan. Vauva olisi jo siis ihan tervetullut meille!

Eilen testailtu kaikki kolme ässää mutta eipä niitä supistuksia (ei edes harkka -sellaisia) saatu aikaiseksi :D Ei taida meidän ipana olla yksiötään siis heti jättämässä!

Tuna ja Sintti
35+0 *poksista*
 
  • Tykkää
Reactions: Millimama
SISUNEN Tsemppiä kovasti ja onnea!!

En ymmärrä että niin moni "oireilee" jo ja synnytys tosiaan lähellä, mä oon ainakin 5vkoa vielä ajatellut pysyä yhdessä kasassa :D

Nyt jouluhankintoja tekemään näin netin kautta kun poika kerran nukkuukin...

Korvapuusti 35+4
 
Tsemppiä sisuselle, toivotaan että alkais siellä tapahtumaan.
Alkaa tosiaan näitä vauva-uutisia kohta tulemaan täälläkin, ihmeen hyvin on marraskuiset viihtyneet masuissa kun vasta yksi on varaslähdön ottanut. Ja nyt monella viikkoja jo sen verran että täysiaikaisia ovat.

Unia en juurikaan ole viime aikoina nähnyt. Synnytys tai vauvaunia en ollenkaan. Joissain unissa olen kyllä raskaana. Äitini kuulemma on jo pitkään nähnyt unissa tän meidän tytön ja kun kerroin tuosta tyttöuutisesta sanoikin, että ei olis uskonutkaan jos oisin sanonut että poika tulossa :D

Supistuksia on taas yöllä ollut, maha sen verran hellänä taas. Ja aina kun yöllä heräsin oli vatsa aika arka ja paineen tunne alapäässä. Sama juttu kun ylös nousee. Kyljen kääntäminenkin jotenkin hankalaa kun vatsaa koskee. Ei sitä levossa onneksi koske, mutta jos just kylkeä kääntää niin silloin. No, huomennahan sen sitten näkee onko nuo paikkoja kypsyttänyt. Ei sinänsä haittaa vaikka pikkuhiljaa alkaisi kypsymään, ei tarvis sinne marraskuun loppuun asti kärvistellä välttämättä. Kunhan nyt sen 3-4 viikkoa vielä pysyis tuolla masussa kasvamassa.

Poliklinista synnytystä en ole edes harkinnut näin ensimmäisen ollessa kyseessä. Ja eipä taida olla mahdollistakaan jos ennen aikojaan syntyy. Ja jotenkin on turvallisempi olo olla siellä sairaalassa sen pari päivää. Kun mieskin pääsee sinne helposti vierailemaan, vaikka töissä olisikin vielä siinä vaiheessa.

Tirppana 34+2
 
Sisunen Tsemppiä ja onnea synnytykseen! :heart:

Neuvolassa taas käyty..tänään siis 37+1.. Olis voinu kyl jättää neuvolan väliin..en olis halunnu tietää, et paino on taas noussu mukavasti! :D Oli siis noussu 525g/vko.. se olis nyt sit jo 16 kiloa alimpaan painoon.. eih.. :( Muuten kaikki kyl hyvin! :) Sf-mitta senkun nousee. Nyt 35 cm. Verenpaineet edelleen alhaiset, 96/65. Lapsivettä normaalisti. Syke oli sen 135 ja pää alaspäin ollaan edelleen. Ei kai se sieltä enää käännykään. ;) Ens viikolla sit neuvolalääkäri. Jee! :)

Ja synnytyksestä puhuttiin vähän neuvolassa tänään.. en niin kauheesti oo asiaa miettiny, mut sit kun eilen lueskelin taysin sivuilla niitä synnytysjuttuja, niin alkokin yhtäkkiä jännittään.. :) Tuli pieni paniikkikin, et miten mä selviän..mut sit taas aattelin, et mitä sitä turhaan etukäteen panikoi..ite kun ei ees tiedä viä yhtään, et mitä oikeesti odottaa synnytykseltä..ei hajuakaan, niin turhaan sitä etukäteen panikoi..Ja hoitajan kanssakin tänään puhuttiin, et kyl siä on porukka asiansa osaavaa eli oon ihan hyvissä käsissä kyl.. :)

Nellielli ja pötkö 37+1
 
  • Tykkää
Reactions: mnica
Hyvää maanantaita!

Komppailen annis_ta, ihan infernaaliyö takana! :( Kun odottelen on ollut hereillä kattomassa telkkaa, minä oon vasta mennyt nukkumaan... Parin viikon ajan ollut ihan normaalia, että en saa unta ennen kolmea, vaikka herään jo kahdeksan maissa, enkä nuku edes päikkäreitä juurikaan. Nyt sitten kolmen maissa pieneen horrokseen viimein vaivuttuani maha alkoi mesota, eli kunnon kivuliaille tyhjennyksille moneen kertaan vessaan, kouristi, sitten supisti sarjoina, ja melkein itkin kivusta, kun ei siinä paljon henkeäkään pystynyt haukkomaan kun sattui niin paljon. Pelkäsin että nyt mahakivut vievät supistuksetkin niiden edistävien puolelle, mutta totaalityhjennyksen jälkeen tyynytoppauksien ansiosta sain nukuttua aamuyöstä kolmisen tuntia ennen kellon herätystä... Sangen ihanaa!

Jokohan Sisunen on siellä tositoimissa? Tsemppiä koitokseen! :)

PikkuA kerro jos tulee jotain uutta tietoa verenpaineen suhteen. Minä yritän täällä vikana maanantaityöpäivänä pitää jollain raskausononnellistaaikaajatyöeiookauheeta-mantralla itselläni paineet kohdillaan, vaikka nyt just on vaikeeta...

Nynaeve ja Pp 34+1
 
annis_ mä oisin varmaan jo luullu, että pitää lähteä synnyttämään! :O Sitä tiesti ennenki synnyttäneenä tietää, että millon on tosi kyseessä ja millon ei? :confused:
Viimeksi saamassani ohjeessa täältä neuvolasta luki, että kun kivuliaita supistuksia tulee tunnin ajan 10 min välein, niin pitäis lähtee. Tiedän, että tuo mies ois ainaki viemässä mua heti, jos tuollasia kipuja tulis! Se on jo näistä harkkareista, että pitääkö lähteä, ku välillä ähkin meneen, ku hankala liikkua kiristyneen vatsan kanssa.

Pääkipu hellitti, ku sain nukuttua pari tuntia kunnolla, mutta nyt se taas meinaa tulla takasin eli lisää panadolia...
Ja ihan järjettömän vetämätön olo iski taas. Tuntuu, ettei oikein saa kunnolla hengitettyäkään ja jaloista meinaa lähteä voimat. : / Tämmösetki olot tiesti saanu mut epäileen, että miten jaksan sitte synnyttää, mutta kai se luonto hommaa sit lisävoimaa, niinhän?

Mutta ihanaa, että aurinko paistaa pitkästä aikaa! =)
 
  • Tykkää
Reactions: odottelen
mnica kyllä mullakin yöllä oli mielessä, että jokohan sitä pitäis kohta lähtee. rupesin miettimään, että kuka tulis esikoista hoitamaan ja mitähän sitä nyt kassiin pakkais :) mutta toi panadoli ja myöskin suihku on hyviä 'testejä'. joskus äippäpolilta aikoinaan neuvottu ennen lähtöä näitä konsteja kokeilemaan. jos niillä suopistukset laantuu, niin ei ole tosi kyseessä. sitten kun synnytys käynnistyy, niin se ei sitten noilla lopu :D

nyt vähän ihmetyttää, kuinka on niin jääny tää jatkuva paineentunne persuksiin. WTF :confused: viimeksi oli tosiaan vasta synnytyksessä vastaavaa..

annis ja bebe viikkoja siis 'vasta' 35+4
 
Ehtisinkös minäkin tänne kirjoittelemaan piiiiitkääästä aikaa. Lukemassa ole kyllä käynyt ahkerasti ja "mukana elänyt" kaikissa kirjoituksissa. Ehdin jo vähän säikähtää ikävää sävyä täällä, mutta onneksi se loppui=) Vaikka onhan se ymmärrettävää, että kun kaikki naiset täällä "hormoonihuuruineen" lukee/kirjoittelee niin väärinkäsityksiltä ei voi välttyä:LOL:

Tänään neuvola ja rv 36+2

painoa tullut kaikkiaan 10 kg
RR 116/70
sf 34
rt

Uhkasivat kolme viikkoa sitten ISOLLA lapsella ultrassa, silloin oli rv 33 ja vastasi kuulemma rv 36, noh ensi viikolla uusi painoarvio... Katsotaan kuin käy. Mulla myös ruokavaliohoitoinen rd ja lupaili että voisi käynnistää aiemmin jos iso on mutta jotenkin tuntuu että eivät kuitenkaan käynnistä. Edellinen lapsi oli syntyessään 4500 g ja yhtään isompaa en tästä kyllä haluaisi.

Onko muilla tällaista outoa raskausvaivaa(?) kun mulla että korvassa humisee koko ajan ja oma ääni kaikuu päässä...? Todella raivostuttavaa kun ei pysty kunnolla keskittyä mihinkään kun äänet käy korviin ja ei meinaa kuulla kunnolla kun niin kova kohina toisessa korvassa. Kävin jo korvalääkärissäkin, mutta terve oli korva joten tulehdus pois suljettu, eikä ole flunssaa. Toivon vaan että tää helpottaa jossakin vaiheessa... Viimeistään kun vauva syntyy. Tätä jatkunut nyt kaksi viikkoa ja pää hajoo tähän:mad:

Tässä vaan jo odottelee että vauva vaikka syntyisi, mutta niinhän siinä käy että odotellaan vielä seuraavat 4-5 viikkoa. HOPE NOT!

Mukavaa päivän jatkoa kaikille ja tsemppiä loppu odotukseen!:hug:
 
annis_ ootko varma ettet kuitenkin jo lähtis synnyttämään? Minä ainakin (näin tyhmänä ensikertalaisena) olisin ollut noilla oireilla jo ajat sitten tyksissä kolkuttelemassa ovia :D

Tuppaa valvottamaan aika paljon nykyään.. Normaalisti mentiin miehen kanssa nukkumaan, mutta kun ei uni tule niin ei tule :) 2h unta takana, kyllähän se riitä äippälomalla ihan hyvin?
Mutta hurjalle Nynaeve toi sunkin yö kuullosti..

Tosissaan tällein ensimmäistä odottaessa huolehtii ehkä liikaakin millon sinne sairaalaan pitää lähteä..ja toisaalta ehkä itsekin "luotan liikaa" siihen 10minuutin ohjeiseen, että tunti ja 10minuuttia väli, 5min väli jne.. Kun toisaalta jos kipeästi supistelee yöllä, eli levossa, niin tulee mieleen sekin, että okei vaikkei vauva vielä syntyiskään, mutta toimiiko esim istukka normaalisti noiden vatsakipujen aikana??? Että lähtiskö kuitenkin käymään sairaalalla ihan vaan varmistamassa että on turvallista olla kotona..Mistä noita voi tietää?? : / Itsellä ei siis mitään oikeesti kipeää tee, lämmin kauratyyny on riittänyt avuksi.

jaah.. jos laittais popin soimaan, silittelis verhot ja laittais viimeinkin muuton jäljiltä verhot ikkunaan :)

jos sisunen ei ole yöhön mennessä tullut kertomaan ettei mitään tapahtunut, niin oletetaanko että tulosta olis sielä syntymässä?? =) sisusen terveisiä odotellessa
 
täällähän supistelee joka toisella :D

raskausvaivoista ärsyttävin on ollut elohiiri toisessa silmässä... se saattaa viikon olla pois, mutta tykyttää viikon putkeenkin :kieh:

ja sit on tuo päänsärky kans mikä on vallannut näin loppuaikaa ihan kiitettävästi. en kauheesti ole siitä vinkunu, semmosina päivinä ei vaan jaksa oikein mitään. nytkin on kaurapussi niskassa, ja panadoleja otettu..

paineen tunne perässä no kai se on niin et mitä useamman on saanut niin sen selvemmin se vauvan ales painuminen vaan tuntuu :)

energia-piikki on saapunut :) ulkoiltiin taaperon kanssa vesisateessa 1,5 h , ja että maistui ruoka ja unikin taas hyvin :)
 
sisusen käynnistys niin, onkohan näissäkin sairaalakohtaisia eroja miten toimitaan... oon kuullut monelta, että esikoisen aikaan käynnistämiseen voi mennä kolmekin vuorokautta vauvan syntymään... mutta mä käsitin sisusen kirjotelmista, että jollei tänään lähde käyntiin niin sieltä laitetaan kotiin kypsymään.. on meillä nyt ihmettelemistä tän kanssa :D

mistä tietää milloin lähteä sairaalaan edelleen ehkä toimivin vinkki on, että olipa sitten keskellä yötä tai keskellä päivää, AINA kannattaa soittaa synnärille!!!! kyllä ne siellä neuvoo miten tehdä, milloin lähteä, ja kyseleevät mitä on tapahtunut. Ite luotan toimia tälläkin kertaa näin. -vaikka onkin se neljäs jo :) mikään kun ei ole rasittavampaa kuin käydä siellä kääntymässä ja tulla kotiin turhan hälytyksen takia...
 
Moikka,

Yöunet Täh, mitä ne on? Helpompi laskea ne yöt, jolloin nukkuu hyvin :D No jottain hyvvää tuossa yökupeksimisessa on, että olen saanut suunniteltua ja toteutettua ruokailutilan seinän maalauksen :)

Nami78 Mulla alkoi aikoinaan korvat vaivaamaan ensimmäisessä raskaudessa 2009, silloin jossain vaiheessa lääkittiin parit korvatulehdukset. Sen jälkeen on tasaisesti täytynyt käydä huuhdotuttaan korvia, jotta ei mene ihan täysin tukkoon. Mulla ainaskin tukkoiset korvat saavat oman äänen kaikumaan päässä.

Polikliininen synnytys Onkohan se mahdollista kaikissa sairaaloissa? Luulen kuitenkin tyytyväni parin päivän pötköttelyyn kaikessa rauhassa osastolla. Saapi ainakin tutustua rauhassa uuteen tulokkaaseen, kotosalla täytyy kuitenkin huomioida esikoistakin.

(.) Omaan napaan ei mittään ihmeellistä kuulu, supisteluita tulloo ihan kivasti iltasella, mutta siihen toki voi vaikuttaa päivän touhuilut. Mulle pitäis tulla rv. 37-38 kutsu polille painoarvioon, eli muutama viikko odotusta. Tuntuu hassulta kun itse odottaa ultra aikaa ja yksi on jo parhaillaan käynnistelemässä synnytystä.

Inari & Juri Kakara 35+3, päiviä synnytykseen n. 32.
 
Jännää jännää,, jokohan Sisunen on vauvan jo saanut =) Täällä vaan kateellisena uutista odotellaan :whistle:

Supistuksista pieniä sellasia tullu mutta luotan että 7 viikon päästä miulaki on jo vauva kainalossa, tuohon 7 viikkon on laskettu jo yliaikaakin ni eipähän tule pahamieli ;)

rontti1 35+1
 
Tuosta sairaalaan lähdöstä tuli aiemmin täälläkin mietittyä, osaako sitä sit oikeeseen aikaan lähteä, ettei liian hätäinen ole. No, nyt sen puoleen helpottanut, kun antoivat minulle sen ohjeen että heti kun alkaa kivuliaat supistukset. Tosin varmaan tulee siinä vaiheessa vielä soitettua varuilta synnärille. Ja toki jos ne lapsivedet menee ensin niin varmaan tulee sit lähdettyä suht samantien sinne.

Outoja raskausvaivoja vähän täälläkin. Mustelmia näyttäis herkästi tulevan. Esim. viikko sitten kävin labrassa verikokeessa ja ihan järkyttävän ison mustelman siitäkin sain käteeni. Vieläkään ei ole kunnolla hävinnyt. Lisäksi vähän aikaa sit huomasin että herkästi tulee verta ja se ei meinaa lakata. Siis ihan mitätön "reikä" jalassa ja piti laastari laittaa kun valui jalkaa pitkin vaan veri. Ja ei jaksa kovin pitkään sitä painella kun ei taivu enää noin alas :D
 
Hui miten paljon tekstiä tänne tullut jo, ja mä vasta heräsin :D Pitkästä aikaa tuli nukuttua oikein kunnon yöunet, reilu 10h. Ihanaa!

Sisunen on mielessä täälläkin, hyviä uutisia toivottavasti saadaan pian :heart: Kuten Tirppanakin sanoi, hyvin on meidän vauvat onneksi pysyneet kohdun suojissa hyville viikoilla saakka, mutta eiköhän niitä uutisia ala tässä pikkuhiljaa tipahdella...

Tirppana, muuten en ole huomannut mustelmia normaalia herkemmin tulevan, mutta tutkiskelin tossa eilen illalla tuota pallomahaa, ja huomasin että mulla on useampi mustelman näköinen "läntti" ilmestynyt eri puolille vatsaa. Eivät siis näytä raskausarvilta, vaan ikään kuin sisäpuolella olevilta mustelmilta...onko kellään muulla tällaisia??

Koska tekstiä on tullut niin paljon, kopioidaan nyt vielä tuo mun aiempi teksti uuteen FB-ryhmään liittyen, jos on mennyt joltakin ohi. Eli: Tervetuloa kaikki halukkaat uuteen FB-ryhmään! Meillä on siellä jo ihan kivan kokoinen pieni porukka, mutta enempi parempi eli toivottavasti saadaan vielä lisää jäseniä Liittymään pääsee laittamalla mulle täällä yksityisviestillä nimi ja lyhyt kuvaus profiilikuvasta, jonka jälkeen lisään sinut kaveriksi ja kutsun ryhmään. Varmistathan myös, että asetuksesi ovat niin, että sinut pystyy FB:sta tällainen ei-kaverikin löytämään ja lisäämään. Ja vielä tarkennukseksi; ryhmässä mukana oleminen ei edellytä sitä, että on kaveri mun kanssa, se pitää tehdä vain siksi että saan kutsuttua henkilön ryhmään. Sen jälkeen voit poistaa minut kaverilistalta saman tien. Ei siis huolta, että joku aivan tuntematon pääsee stalkkailemaan profiiliasi :)

Tänään sitten poksutaan täälläkin, eli 35+0! :heart: Olen kyllä varautunut odottelemaan vielä sen n. 7 viikkoa...mutta ei yhtään haittaa jos ei ihan niin pitkään tarttiskaan :)

Millimama & Rymy-Iita 35+0
 
Viimeksi muokattu:
Sisunen Voih :heart: mua niin jännittää sun puolesta. toivottavasti kaikki on hyvin! Nyt odotellaan sitten tuoreita kuulumisia sieltä suunnalta- Jännittävää!!!

Mulle ei oo nyt oikeen kunnolla ruoka maistunut, tuntuu että koko ajan vatsa olis täynnä. Istuminen on ahdistavaa kun milloin painaa alavatsalle ja milloin tohon rintaan. Iltasella vatsaa nipisteli ikävästi, mut en tiiä johtuiko sitten siitä että olin liian kauan selälläni makoilemassa tuossa säkkituolilla.

Huomenna olis sitten se pelkopoliaika klo 12, alkaa hiukan jännittää mitä kaikkea siellä tapahtuu, no ainakin sitä aiempaa synnytystä käydään läpi.
 

Yhteistyössä