Marraskuun masuasukit <3 *lokakuussa*





Syntyneet:

daizy06 / 21.9. (rv 31+0) / tyttö 44cm 2050g

Neonroze / 17.10 (rv38+0) / poika 50cm 3249g

Firesun / 26.10. (rv??) / tyttö 50cm 3755g

Nukkapallero / 27.10 (rv 37+4) / poika 48cm 2930g

*metsätähti* / 30.10. (rv38+6) / tyttö 50cm 3828g py 35cm



Laskettu aika (LA)
nimimerkki / monesko lapsi / synnytyssairaala / lapsen sukupuoli



25.10.
Henna-Riikka / ensimmäinen / KOKS / poikaolo / poikalupaus


26.10.
Micaela / ensimmäinen / LS / poikaolo / tyttölupaus


28.10.
Toiveikas / kolmas /


29.10.
Pikkumyy1 / ensimmäinen / LS /tyttölupaus


30.10.
PikkuA / toinen / PHKS / poikalupaus


31.10 - 1.11.
pikkupampula / toinen / ?
Muumimammutti / neljäs / K-PKS
Pampula84 / ensimmäinen / OYS / poikalupaus
mnica / ensimmäinen / K-PKS / tyttölupaus
sisunen / ensimmäinen / SatKS / poikalupaus
-Kaisla- / toinen / ? /
Tienkulkija / neljäs / EKKS / poikalupaus

2.11.

3.11.
idv / ensimmäinen / K-SKS

Haavemamma / toinen / KYS / tyttöolo
Maaria-80 / toinen & kolmas / KYS
Iida / toinen / KAKS
idylli / ensimmäinen / ? / poikalupaus

4.11.
mammuttiäiti / neljäs / SAS
Jenema91 / toinen / TAYS
nellielli / ensimmäinen / TAYS / tyttölupaus
kaimaki/ toinen / SatKS
odottelen / ensimmäinen / TYKS / tyttöolo / poikalupaus


5.11.
minena / ensimmäinen / ?
Erika76 / kolmas / HYS/NKL / poikaolo / tyttölupaus
kiukuttelija / toinen / PKKS / tyttölupaus


6.11.
Acacia / ensimmäinen / K-SKS / tyttölupaus
hevosenkenkä / kolmas / KOS / tyttölupaus


7.11.
x2 / ? / Satks
HilmaVilma /toinen / NKL
natuzani / toinen / ?
Rusina2010 / kolmas / LKS / poikalupaus
turbiini84 / neljäs / VAS tai TAYS
Suzyy / ensimmäinen / NKL
PikkunenKakkonen / toinen / ? / poikalupaus
nibander / ensimmäinen / TYKS


8.11.
Adelen / toinen / KOS


9.11.
Mereneid / kuudes / EKKS
SaNi81 / kolmas / PKKS / tyttöolo / tyttölupaus
LMLB / ensimmäinen / PHKS


10.11.
HK3 / neljäs / TAYS
HJ / ensimmäinen / ? (ei vielä tiedossa)
Miukuliini77 / kolmas / KYS
nami78 / kolmas / PHKS / tyttölupaus
Kerpele / kolmas / LS / tyttölupaus


11.11.
Eris/ ensimmäinen / PHKS
Ipna / toinen / PS / tyttölupaus
Kasvimaa / kolmas /TYKS
Tirpsis / toinen / OYS / poikaolo / tyttölupaus
Niiskuneiti-87 / kolmas / KOKS / poikaolo / tyttölupaus
Ihanna81 / ensimmäinen / KYS / tyttölupaus
NukkaPallero / kolmas / TaYS / poikalupaus
lissukka. / kolmas / SAS / poikalupaus
marizella / kolmas / KAKS


12.11.
Janoscin tarinatuokio / neljäs / SatKS
miraaz / toinen / LPKS
Ain00 / Toinen / Koks


13.11.
Nasuli/Tikru / ensimmäinen / SatKs
Vesi / kolmas / KYS


14.11.
Harakanhattu / toinen / TAYS
eveliinu / ensimmäinen / KOS / poikalupaus


15.11.
Helmi_Ilmari / toinen / PHKS
iia84 / esikoinen / PS / tyttöolo / poikalupaus
annis_ / toinen / K-HKS
Surya / ensimmäinen / JS
Korvapuusti / neljäs / PS / poikalupaus


16.11.
mibetsy / toinen / ?
Inari-11 / toinen / LPKS / tyttölupaus
Toiveajatus / ensimmäinen / OYS


17.11.
Nelli / kolmas / TYKS
Kuume 82/ toinen/ TAYS / poikalupaus
Lumpe / toinen / ?
kumisaapas / toinen / KOS / poikalupaus
hannama / viides / SeKS / poikalupaus


18.11.
Rontti1 / toinen / PKKS
Lumineiti / ensimmäinen / TAYS / poikalupaus


19.11.
Aada 76 / toinen / TYKS
Empiria / ensimmäinen / TAYS
Tunafish-78 / ensimmäinen / NKL / poikaolo / poikalupaus
Lily_ / ensimmäinen / NKL / tyttöolo / poikalupaus
kirppu69 /toinen / TAYS
pikku-eppu / ensimmäinen / PHKS
Millimama / ensimmäinen / KOS / tyttölupaus


20.11.
Uskoa Täynnä / ensimmäinen / TAYS
Charolina / ensimmäinen / KAKS


21.11.
Jnni/ensimmäinen / SeKS
Iippari / Ensimmäinen / KOS? / poikalupaus


22.11.
Jenskuliina / neljäs / ?
taiska87 / toinen / K-PKS
Piijuska-78 / kolmas / OYS
Sandells81 / ensimmäinen/ K-HKS / tyttöolo / poikalupaus


23.11.
Mai83 / ensimmäinen / TAYS
Aapaliini / viides / KPKS/ tyttölupaus


24.11.
Neitipippuri / Ensimmäinen/ NKL
Vili-Jonkka / toinen / SatKS
Tirppana83 / ensimmäinen / EKKS / tyttölupaus
Anukkio / ensimmäinen / TYKS / poikalupaus


25.11.
Niipa-85/ toinen / TYKS / poikaolo / tyttölupaus
Still Counting / ensimmäinen / PS
Nynaeve / ensimmäinen / TAYS / poikalupaus
hiipinen / ensimmäinen / SatKS
taraolivia / ensimmäinen / SatKS


26.11.
kaukau / neljäs / ?


28.11.
Mamma2012 / ensimmäinen / ?
Lippo Lii / toinen / KHKS / tyttölupaus


29.11.
Melanie75 / kolmas / ?
fourth gift / neljäs / SatKS / poikaolo


30.11.
talviuni / ensimmäinen / OYS


Poikalupauksia: 25
Tyttölupauksia: 20


* * * * *

Menetyksen kohdanneet:

pesco
marrasmasu12
Kehrä
Aniit
Miramei
Cattibrie
Mirtsu81
kultakimpale2
hippunen82
Tulkinnanvarainen
Maniokki
Senna
PePa

:hug:

* * * * *

Synnytyssairaalat ja niiden lyhenteet:

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS = Ålands centralsjukhus



Päivityspyynnöt punaisella, kiitos!

Huhtikuu: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2119806-marraskuun-2012-masuasukit-3-huhtikuussa/

Toukokuu: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2134294-marraskuun-2012-masuasukit-3-toukokuussa/

Kesäkuu: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2148031-marraskuun-2012-masuasukit-3-kesakuussa/

Heinäkuu: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2160313-marraskuun-2012-masuasukit-3-heinakuussa/

Elokuu: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2171377-marraskuun-2012-masuasukit-3-elokuussa/[/QUOTE]

Syyskuu: http://http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2182944-marraskuun-2012-masuasukit-3-syyskuussa/
 
Viimeksi muokattu:
Avasin nyt tämän lokakuun pinon. Kauhua, loppukuusta viimeistään alkaa jo päiviteltävää tulla. :heart: Kyselen Millimama sulta apuja, jos menee sormi suuhun. :)

Tervetuloa Charolina :flower:

Mä nyt toivottavasti vihdoinkin saan sitä sairauslomaa huomenna. Muutettiin mun tämän päivän neuvola huomiseksi lääkärineuvolaksi, kun soitin terkalle ja kerroin työpäivän jälkeisistä oloista. Tämän päivän olen kotona terkan todistuksella.
Silloin viimeksi sain tosiaan äitipolilla vaan kehoituksen syödä Panadolia ja koittaa nukkua päiväunia. Joku oli aiemmin maininnut, että varmaan hoitotyöntekijöiden työn raskauden lääkärit ymmärtää. No ei tajunnut tämä yksilö, ei. Vaikka siis ihan vuodeosastotyössä olen. Luulen, että saman talon työvaatteet vaan nosti pahemmin seinän pystyyn sairausloman kirjoittamiselle. Mutta enpä ehtinyt niitä vaihtamaan, ennen kuin töistä sinne säntäsin. Kitkuttelin sitten viisi työvuoroa eteenpäin, mutta ei tästä muusta elämästä tule yhtään mitään jos olen töissä. Työvuoron vielä jaksan, mutta kun mun pitäis jaksaa vielä kotona esikoisen kanssa touhuta, eikä mun mielestä pitkiä työpäiviä tekevää miestä voi velvoittaa hoitamaan kaikkia koihommia. Toivottavasti huomenna on siis ymmärtäväisempi lääkäri vastassa ja saisin tämän vajaan kaksi viikkoa olla rauhassa kotona, ennen kuin äitiysloma alkaa.

Viikonloppuna lomailtiin kylpylässä koko perheen voimin. Oli kyllä kivaa, kun pääsi liikkumaan vedessä, ilman että sattui. Esikoiselle tulee jatkuvasti sanottua näin "kuivalla maalla", että en pysty tai kykene johonkin hänen riehumisleikkiinsä. Vedessä sai riehuttua pojan kanssa ilman kipuja. Sitä onkin ollut jo ikävä ja poikakin nautti selvästi.

Varpajaisista oli ollut juttua. Esikoisesta mies oli niin paljon sairaalalla, että varpajaiset jäi pitämättä. Nyt osuu synnytys tuohon pahimpaan pikkujoulukauteen, niin tuskinpa mitään aikoo järjestää. Mitään minulla ei ole vastaan, jos sellaiset haluaa pitää, mutta epäilen, että jättää tälläkin kertaa välistä.

Yöt on edelleen rikkonaisia. Keskimäärin 1,5tunnin pätkissä nukun. Liitoskivut, ainoastaan vasemmalla kyljellä nukkuminen ja vessakäynnit heikentää unta. Mutta eipä tässä paria kuukautta pidempään joudu näiden takia valvomaan. Sitten onkin ihan eri syyt heräillä. :)

Kuume ja pikkuinen 33+2
 
Mukavaa lokakuun alkua kaikille!

Kummallinen yö takana, näin pitkästä aikaa "painajaisia" ja nekin liittyivät BB:hen :LOL:
Vessareissuja takana kolme ja miten viime yönä paikat tuntuikin puutuvan niin kovasti. Useimmiten aloitan nukkumisen vasemmalla kyljellä ja sit jossain vaiheessa on pakko kääntää oikealle. Selällään en oikeestaan ole nukkunut lainkaan nyt raskausaikana.

Nyt olis hiukan taas intoa siivoskella hiukan kaappeja. Saas nähdä kuinka tämä kuukausi etenee, tosiaan loppukuusta voi päivitettävää tulla enemmän.
 
Huomenta

Pientä merkkiä uuteen pinoon ja kuukauteen :) Kiitokset pinon tekijälle.
Täällä ensimmäinen virallinen äippälomapäivä :heart:. Aloitin tarkoituksella varhennettuna kun tiedossa oli että ei välttämättä sinne loppuun asti mennä niin ehtii sitten tuon taaperon kanssa nauttia vielä hetken kiirettömästä arjesta ja laitella loput paikat kuntoon. Edelleen on kaikki tavarat varastossa, et eiköhän niitä kohta olis hyvä alkaa kantamaan sisällekin :)
Päädyin myös tilaamaan sen vaavisängyn kun sen verran oon kuullu kehuja että on kätevä. Imetysliivit, tutit ja parit pullot odottelee vielä kaupassa hakijaansa...

Varpajaisia mies ei varmaan pidä kun ei pitänyt esikoisestakaan. Kyllä kovasti oon sanonu että saa pitää ja ainakin miun veli olis kovinkin innokas tulemaan ja järkkäilemään mutta saas nyt nähä. Eipä tuo muutenkaan käy kuin pari kertaa vuodessa, viimeksi ollu vissiin vappuna. Nyt kyllä sanoi pari päivää sitten että vois pitkästä aikaa lähteä, joten eiköhän tuo pikkujouluihin sitten mene :)

Keskiviikkona ois neuvola joten sitten taas lisäkuulumisia viimeistään. Oikein aurinkoista ja iloista lokakuuta kaikille...loppukuusta alkaa varmaan pieniä ihanaisia saapumaan jo urakalla :heart:

Firesun ja pulla 33+4
 
Hyvää lokakuuta mammoille :) Ja tervetuloa Charolina :flower:
Tulin heti innolla merkkailemaan pinon, kun sellainen tänne oli tupsahtanut :)

Nukkapallero, tahtoisin itekin aatella, että lähtö alkais jo kohta oleen lähellä, kun oleminen on välillä yhtä tuskaa....... voisko sanoa, että tuskaa hyvällä tavalla :LOL: Ei nyt ihan vielä tarttis tulla, mutta sanotaan, että parin viikon päästä olis varmaan ihan sopiva hetki! Näitten kremppojen vuoks se keskiviikkonen lääkärin katsastus jännittääkin, että jos siellä ei oo mitään tapahtunut, niin miks mun oloni on sit näin vaikee välillä? No se selviää parin päivän päästä, jännitystä ilmassa :popcorn:

Olin kaupungilla taas lauantaina muitten joukossa riippakivenä ja hidastamassa muitten matkaa... Välillä pääsi muutaman askeleen nopeesti ja sit taas viilsi ja alettiin nilkuttamaan... Lopuks maha kovettu niin pahasti muutamia kertoja kaupassa, että oli pakko "rientää" vessaan... Joka muuten oli tietysti siellä kauppakeskuksen toisessa päässä :kieh: Meinas ihan usko jo loppua, että ehdinkö nilkuttamaan sinne! Viivyin vissiin liian kauan, kun äiti tuli tarkistaan, etten oo alkanut synnyttämään sinne vessaan :LOL: Ei sais nauraa, mutta tuskat on välillä tän olemisen kanssa niin kovat, että ottalle tulee hiki! Ja silti jollain hullun tavalla tän kaiken kestää huumorilla, kun aattelee, et hyvää se vaan tekee, et tuo on tuolta kohta tulossa... Jos se lääkäri nyt sit sanoo, ettei mitään merkejä niin *kelekelekele* :stick:

OT, miks isoissa kaupoissa ei voi olla vessaa siellä kaupan sisäpuolella vaikka lihatiskien lähellä? Yleensä just siel tulee vessahätä ja sit pitäis jättää kaikki ostokset siihen ja lähtee kaupasta pihalle ja kävellä johonki toiseen päätyyn yleiseen vessaan... ihan vaan huomatakses, että oven avaamiseen tarvitaan euron kolikko tai poletti, jonka voit hakea infosta... ja se info on tietysti sit käytävän toisessa päässä :stick: Tää on tälläne pallomahahuomio ;)

Kaikki me tietysti haluttais oma vauvamme syliin mahdollisimman nopeesti, mutta onko teillä jotain tiettyjä hetkiä, millon sitä aattelee kaikkein eniten? Mä olen huomannut, et aamusin, kun saa rauhassa heräillä sängyssä ja tuntee päivän ekoja potkuja, niin tulee väkisinki mieleen, kuin kiva olis nostaa se potkuttelija jo sängystä syliin :heart: Ja toisekseen, en millään malttais enää oottaa, että näen minkä näkönen veijari mun yöuniani on katkonut viimeset kuukaudet... millanen vauva on luonteeltansa, kumman näkönen...ihan kaikkee... Ja se synnytyksen käynnistyminen pyörii päässä kyl 24/7. Tänä aamusti mietein, että mitä mä mahdoin aatella ennen kun olin raskaana :D

Maaliviiva alkaa häämöttämään jokaisella jo! Kohta niitä vauvauutisia alkaa tuleen oikein urakalla :popcorn:

sisunen ja seve 35+4
 
Pitääpä tulla kanssa uuteen pinoon merkkailemaan.

Mulla kanssa toissa yönä oli melkoiset painajaiset. KUn sain sen äitipoli ajan postissa niin sen seurauksena näin siitä käynnistä painajaista. Unessa vauvan painoarvio oli sillä hetkellä 32+1 2,8kg ja syntymäpainoarvio oli 6,8kg, perätilassakin muksu oli sain sektioajan, mikä on mulle todella iso painajainen. Nauratti vaan aamulla, että vissiin alitajunnassa pikkasen pyörii tuo vauvan paino. No huomennahan tuo aika sinne äippäpolille on, että selviää nuokin asiat, jospa sitten ei tarvis enää painajaisia nähdä. :)

Eilen tuli itekki sokerisilla herkuteltua kun vieraita kävi, mutta pakko sitä joskus on. Mä olen ainakin normaali tilassa pullahiiri, että kahvin kanssa on aina pakko jotain, raskauksien aikana onkin sitten aluksi hirvee työ päästä eroon siitä tavasta.

Mutta pitääpä lähteä lounastunnille ja jatkella sitten hommia.

Onnea kaikille lomalaisille ja totta tosiaan varmaan alkaa muutaman viikon päästä vauvauutisia tipahdella ja ryminällä sitten ensi kuussa. :)

Hullulta tuntuu, että näin loppusuoralla mennään.

Aapaliini ja mukelo 32+3
 
Kiitos kuumeelle uudesta pinosta :) Se ois taas maanantai ja uusi (raskaus)viikko aluillaan..

Nyt on sitten kylpyläviikonloppu vietetty. Oli aivan ihanaa, lilluin oikein kunnolla porealtaassa ja nautin kyllä toooosi paljon. En olisi kyllä halunnut vielä kotiin lähteä! Oli ihanaa kun ei tarvinnut murehtia mistään, riidellä, kinastella tms.

Muttamutta, kun kotiin päästiin niin kyllähän se arki heti alkoi puskea päälle... Näin viime yönä ihan hirveetä painajaista, jossa vaan huusin ja raivosin miehelle naama punaisena. En oikein edes muista enää että mistä. Nyt olen sitten tän aamua taas pohtinut näitä meidän raha-asioita, ja ahdistaa vaan ihan pirusti. :( Viimeksi kun viime viikolla näistä miehen kanssa puhuttiin (lue:riideltiin) niin mies sanoi, että kun kerran mun tuet on niin pienet niin mun pitää vaan "keksiä" mistä mä sitä rahaa lisää saisin. Siis keksiä?! Oon oikeasti ihan helvetin kateellinen niille naisille, joiden miehille on ihan ok, että he ovat lasten kanssa kotona vuosikaudet kotihoidontuella. Mä en saa rauhassa olla edes äitiyslomalla, eikä vauva ole vielä edes syntynyt. Yritin selittää miehelle, että kun en tälle tilanteelle mitään voi, niin se vaan vastaan väittää, että ei sitä rahaa hänelläkään niin paljon ole, että voisi kaiken maksaa. Eikä haluakaan. Vituttaa vaan, kun mies koko kesän hiillosti tällä asuntoasialla, kun pitäisi löytää 4h+k, ja siitäkin syyllisti kun en ottanut asiaa hänen mielestään tosissaan, siis en jatkuvasti selaillut netin vuokra-ilmoituksia jne. Muistutin monet kerrat että yhteenmuutto merkitsee sitten tulojen putoamista. Joo, ja nyt tilanne on sitten tämä. Välillä tuntuu, että mitä helvettiä teen tässä suhteessa, ja että yksin olisi paljon helpompaa.

Tuntuu vielä tosi pahalta, kun jouduin tosta rakkaasta koirastani luopumaan, tai no, "luopumaan", mun vanhemmat otti sen luokse asumaan, kun miehen tyttärellä on astma, joten se ei voi enää meillä asua. Tuntuu vaan, että olen luopunut tosi paljosta ton miehen takia, ja tilalle on tullut itkua ja hammasten kiristelyä...:'(
Sori kun tällai purkaudun tänne, mutta tällä hetkellä on vaan niin paha olo, että en tiedä miten muutenkaan sitä oloa purkaisi. Tuntuu ihan uskomattomalta, että meillä oli tosi ihana viikonloppu, naurettiin ja rentouduttiin ja nyt on taas tällainen olo.

No joo.. ylihuomenna on lääkärineuvola ja synnytystapa-arviointi. Toivon kyllä todella että toi poreallasmaraton teki tehtävänsä ja olisi paikat ns. valmiina. Että kohtapuoliin parin viikon päästä voisi alkaa tapahtua. En millään jaksaisi vaan odottaa enää neljää viikkoa. Pahimmillaan kuusi viikkoa vielä. Kääks.

Varpajaisista on ollut puhetta. Luulen, että mies kyllä pitää sellaiset, ainakin keväällä oli kaverillansa varpajaiset, kun hänen vaimonsa oli vauvan kanssa sairaalassa. Ihan kiva jos pitävät. Jotenkin tuntuu hienolta, että mies haluaa vauvan syntymää juhlistaa, kun edellisellä kerralla esikoisen isän kanssa tilanne oli aivan päinvastainen. Vaikka meillä näitä ongelmia onkin, niin sen ainakin tiedän, että vauva on kyllä miehelle tosi iso ja tärkeä juttu, mitä varmasti haluaa kavereiden kanssa juhlistaa.

Vähän ihmettelen, että nyt on 36 viikkoa täynnä ja edelleen yöunet olen saanut nukkua kunnolla. Kertakaan en muista että olisi pissahädän takia herännyt yöllä. Aamulla on kyllä kova hätä ja jos yöllä herään johonkin muuhun, esim. poika tulee herättämään, niin sitten kyllä käyn veskissä. Mutta erikseen ei sen takia ole vielä tarvinnut herätä. (koputtaa puuta :D ) Nukahtaminen on kyllä välillä vaikeaa, ainoat hyvät asennot on kyljellä, eikä yhdellä kyljellä pysty kauan olemaan. Eli vaikea löytää hyvää asentoa. Kyllä mä jo haaveilen siitä vauvattomasta mahasta, kun ei tarvitse varoa, äheltää ja puheltaa koko ajan. :) Kaunis näky se maha ei kyllä tule olemaan, noita "vauhtiraitoja" sen verran tossa alavatsalla, mutta eiköhän niidenkin kanssa opi elämään.

Nyt laittamaan ruokaa.. toivon mukaan teillä muilla on vähän parempi mieliala näin viikon alkajaisiksi!

PikkuA ja poikanen poksuu 36+0 :heart:
 
Huomenta! :wave:

Heräilin tuossa juuri ehkä parhaimmilta unilta ikinä. :D Koko yön nukuin ilman keskeytyksiä tai vessareissuja. Aamulla kyllä sitten olikin sellanen olo, että rakko halkee ihan just.

Äitiysvapaa alkoi tänään. Ensimmäinen virallinen päivä on nyt, ja kovasti kauhistelen, että millä ihmeellä mä saan aikani kulumaan täällä kotona kun ei tarvi töihin lähteä. :O En osaa enää vaan olla. Noh, ensitöikseni sitten laitoin kasan harsoja ym. pesukoneeseen ja tuolla se nyt rullaa. :rolleyes: Pääsen alottamaan valmistelut myös pyykinpesun kannalta. Raskauden alusta saakka haaveilin, että jaksaisin olla töissä ihan loppuun saakka ja onneksi se nyt sitten onnistui. Nyt voi jäädä lomailemaan ylpeänä saavutetusta tavoitteesta.

Sairaalakassin pakkaus oli myös suunnitteilla tälle viikolle. Ja huomenna pitäisi lähteä mahdollisesti ystävän ja hänen viime marraskuisen tyttärensä kanssa kaupungilla käymään. Ja ehkä hieman shoppailemaan. Ainakin hennesillä pitäisi pyörähtää jos pari imetyspaitaa löytyisi ja sitten pitäisi uudet talvikengät hankkia ja hoitolaukku. Jos vaikka lounaallakin kävisi jossain kivassa ravintolassa.

Charolinalle vielä tervetuloa porukkaan mukaan! :wave:

Acacia 34+6 (huomenna taas poksutaan!)
 
Kiitokset kuume uudesta pinosta!

Ja Charolina, tervetuloa mukaan :flower:

Varoitus! Omanapaista valitusta seuraavilla riveillä:
Mua närästää iltaisin ihan perskuleesti. Alkaa klo 19 ja jatkuu nukkumaanmenoon asti, oikein rupee yskittämään kun yrittää mennä sänkyyn vaakatasoon. Onneks eilen tajusin, että kun vetäsee seiskan maissa lasin AB-piimää, niin se tekee loppuillasta siedettävämmän. Ja pahimpaan korvennukseen otan sitten Rennietä, vaikka rupes ihan puistattamaan, kun luin mitä sekin nappula sisältää. Mutta siis kaiketi mun pitää lopettaa kahvin juonti ja kaikki vähänkään rasvanen (siis eilenkin söin rasvasista vaan uunilohta, mutta liikaa oli sekin) :(

Ja mä en saa nukuttua. Mä olen ihan väsy. Yöt menee ihan vaan pyöriessä ja välillä vähän torkahdan. Vessassa ramppaan ainakin 4 kertaa ja asentoa vaihdan pahimmillaan vartin välein. Keijon potkuttelu ei mua valvota vaan mä en jostain syystä vaan saa nukuttua. Vielä pari viikkoa pitäis töissä jaksaa ja kun viime viikolla neuvolalääkärille valitin, että olen tosi väsynyt, kun en saa kunnolla nukuttua, niin lääkäri vaan totes, että kaikkia kuule väsyttää loppuraskaudesta, koitat nyt vaan pärjäillä :headwall: Aamulla piti taas skarpata työmatkan aikana, etten nukahda rattiin. Ja töissä ei jaksa tehdä mitään, kun vaan väsyttää. Ja nyt kun en kahviakaan uskalla juoda, niin hyvin menee... Iltoja ei voi nukkua, kun sitten ei ainakaan yöllä uni tule. Silläkin saattaa olla osuutensa asiaan, että mulla on ennenkin ollu syksyisin univaikeuksia.

Neuvola olis taas tänään, pitänee neuvolantätin kanssa jutella tosta väsystä. Mä vaan aattelin, että jos mä väsytän itteni ihan piippuun ennen lapsen syntymää ja sitten valvotaan lapsen kanssa lisää, niin mähän kiipeilen seinille joulukuussa...

Noh, kai se on jotakin yritettävä tehdä täällä töissä...

Mutta tästä huolimatta mukavaa viikkoa kaikille, hyviä vointeja ja parempaa mieltä itse kullekin :)

Sandells & Keijo 32+4
 
Hellou,

Kiitos Kuume82 uudesta pinosta :flower:

Tervetuloa minunkin puolesta Charolina.

PikkuA:lle tsemppiä parisuhde koetukseen, onneksi viikonloppu oli kuiten ihana ja rento, niin jaksaa paremmin tuota arkea.

(.)Apua, nythän mä vasta hoksasin kuinka lähellä tuo synnytys alkaa olemaan :O Olen jotenkin tuudittautunut siihen, että vaavi ei synny ainakaan kuukauteen, mutta todellisuudessahan tilanne voipi tulla etehen jo muutaman viikon päästä. Tulloo kiire laitella paikat kuntoon ja siinä on oikeasti ihan kauhia homma.

Stressaantunut Inari & Juri Kakara 33+3, päiviä synnytykseen noin 46...
 
Kiitos uudesta pinosta!
Charolinalle tervetuloa mukaan!

Äitiysvapaa alkoi täälläkin niin äidillä kuin lapsilla. Saikullahan muutaman viikon tässä jo olin. Kuume voi harmin paikka tota saikkuasiaa :|. toivottavasti nyt pääsisit lepäilemään!

Mä herään usein aamulla nukkuen selälläni. Raskaus kyllä sujuu mukavasti ilman suurempia vaivoja. Paino vaan nousee nousemistaan melkein 1kg/vko tahtia, vaikken mitenkään erityisen kummallista syö ja samalla tavalla/annoksia kuin ennen raskautta. Siinähän sitten nousee. Hah. Mutta nyt on kyllä ihanan leppoisa vaihe raskaudessa, ei kolottele/satu, suhteellisen hyvin saa nukutuksi, vauva potkii säännöllisesti eikä maha ole kauhean isona tiellä. Jaksaminen on hyvää luokkaa, paljon ollaan lasten kanssa touhuttu, kiipelty ja metsäretkeilty toista tuntia. Vielä jaksaa odotella rauhassa, mutta parin viikon päästä voi olla jo kuin tulisilla hiilillä kun alkaa puheluita tulla. Mä niin vihaan vastata puhelimeen lähellä laskettua aikaa, vaikka olisi ihan jotain muuta asiaa kellä tahansa.
Lääkärineuvola eli synnytystapa-arvio olisikin rv 36+2, musta kyllä vauva on RT, mutta välillä mietityttää koko. Kun jo pari viikkoa sitten 2,5kg. Mutta josko sitten pääsisi vielä vauvaa kurkkaamaan. Haluaisin kyllä että synnytys käynnistyisi ihan itse ja synnyttää alakautta, ei pelota 4,5kg vauva, mutta sitä isompi.. alkaa jo hirvittää :LOL:

Varpajaisiamies vietti esikoisesta kun oltiin sairaalassa. Toisesta sitten sovittiin päivä kun olin kotiutunut vauvan kanssa, nyt kolmannesta ei vielä ole ollut puhetta viettääkö ja missä vaiheessa. Varmaan sitten jossain vaiheessa kerää kaveriporukkaa.

PikkuA tsemppiä parisuhde kiemuroihin :hug: Raha-asiat on kyllä sellainen ikuisuusongelma ja riidan aihe..

Aika menee tosiaan kauhean nopeasti, vaikka alkuraskaudessa tuntui että viikot matelee eikä etene minnekään. Nyt ollaan jo loppusuoralla ja tosiaan alkaa varmasti synnärille lähtijöitä ripotella pitkin tätä kuukautta. Synnytys pyörii kyllä ajoittain mielessä, todennäköisesti joudun synnyttämään yksin, koska sen verran kaukana asuu apujoukot.

Vatsanympärys muutes n.97-98cm. Eiköhän 100cm mene vielä rikki :D

hevosenkenkä 34+6
 
  • Tykkää
Reactions: NukkaPallero
Kiitos uudesta pinosta, tosiaan eiköhän niitä vauva uutisia ala kohta pikkuhiljaa tippumaan.

Tänään oli käynti äitiyspolilla, tarkistivat siis tuon kohdunsuun tilanteen. Ja hyvä että tarkistivat. Pituutta kun enää sillä 1,5-1,7cm. Onneksi on vielä kiinni ja ei pehmennyt. Ja tuon lääkärin mukaan vauva sitten tosiaan saattaa tulla etuajassa tai sitten pysyy hyvin masussa loppuun asti. Jotenkin vaan säikäyttää toki tuollainen, etenkin kun laittoivat sitten samantien kortisonipiikin, huomenna käyn ottamassa vielä toisen. Sehän kun taitaa vauvan keuhkoja vahvistaa, jos siis piakkoin syntyisi. Toivottavasti nyt pikkuinen malttaisi vielä edes pari viikkoa kasvaa masussa. Onneksi kasvu on ollut normaalia ja painoarvio on nyt tasan 2kg.
Ja onneksi on jo viikkoja näinkin paljon kasassa, kuulemma tuolla meidän sairaalassa vielä alle 32 viikkoisia ei hoideta, eli olis sitten joutunut pikkuinen yliopistolliseen sairaalaan menemään, eli varmaan Helsinkiin. Mut nyt tosiaan onneksi just on itsellä tuo 32 viikkoa täys. Parin viikon päähän sain sitten uuden ajan, missä taas tilannetta tarkistellaan. Kyllähän tuo vähän säikäytti, kun ei siis tiedä milloin tulee lähtö ja kun ei oikein ole siihen vielä valmistautunut. Onneksi tosiaan pienellä on kaikki hyvin ja kovasti liikkuu mahassakin.
Niin ja nyt sitten suostui ultrassa näyttämään sukupuolensa, eli pieni prinsessa siellä on :heart:

Onneksi on jo tosiaan melkein kaikki hankittu ja valmiina muutenkin. Nyt tosin miettii, tarviaako sitten kuitenkin enemmän vielä noita ihan pieniä vaatteita, mutta ehtiihän niitä sitten varmaan hankkia jos tarvitsee. Ja tuli nyt kauppareissulla ostettua sitten talkkia, voiteita, pumpulipuikkoja ja itselle siteitä jälkivuodon varalle. Pitänee vielä vaikka paketti vaippoja ostaa, nuo mitä on jo ostettu on 3-6kg, eli jos varautuisi vielä paketilla 2-4kg vaippoja. No, onneksi mieskin kyllä osaa kaupassa käydä ja tuoda jos jotain tarvitsee.

Jotenkin vähän sekavat fiilikset, toisaalta onnellinen kun sai vauvan taas nähdä ja että siellä kaikki on hyvin. Mutta toki sitten tuo säikäytti, etenkin se kortisonipiikki. Kun jotenkin on käsitys, että ei sitä enää vaikka parin viikon päästä olisi laitettu, eli onko sitten tosiaan niin suuri riski että syntyy jo ihan kohta. Ja sanoivat myös, että pitäisi sitten aika herkästi sinne synnärille mennä jos alkaa supistelemaan kipeästi. Tai toki jos tulee verensekaista limaa.

Tirppana 32+2
 
pikkuA voi mä niin tiedäks tiedän mitä toi tommonen on... entisessä elämässä se meni juuri noin. aina oli riitoja ja rahasta, vaikka mies tykkäsi et oon lasten kanssa kotona. koskaan en tienannut tarpeeksi. no eihän kotiäiti tienaakaan!
viikonloppu kylpylässä/risteilyllä/ missä tahansa muualla paitsi kotona teki aina hyvää, tuntui ettei ongelmia olekaan...
Paluu arkeen lysähti joka kerta kuin avari poskelle....

Ite olen kärsinyt tässäkin liitossa siitä, koen edelleen olevani jotenkin "huonompi" kun en tuo yhtä isoa tiliä kuin mies.
Sillä erotuksella vaan et hän oikeasti HALUAA että olen lasten kanssa kotona. äitiysloman ajan mitä rahaa tulee niin suhtautuu siten et sit vaan pärjätään. piste. riidellä ei kyllä tartte kun enhän mä sille mitään voi.

Eikä kyllä sunkaan miehen tarttis nyt lainkaan mussuttaa tommosia, yhdessähän te olette perheen perustamassa????? Varmasti hän on tietoinen miten se vaikuttaa kaikkeen...

Toivon oikein koko sydämestäni että äijäs selkiintyy nyt KUNNOLLA!! Toki itsekin oot herkässä mielessä parhaillaan, mutta se ei nyt ole mikään selitys. Miehet ei vaan valitettavasti osaa aina asettua sen puolison asemaan....

MUTTA: tiesitkö, että jonkinverran saat silti ansaita äitiysloman ja hoitovapaan aikanakin? että jos vain itse löydät jonkin osa-aika homman vauvan synnyttyä, ja saat jonkun hoitamaan siksi aikaa, niin jotain saa tienata, ilman että se vaikuttaa sun päivärahoihin. Kysäses Kelan puolesta, ja sit voit informoida isäntää myös et tämmöinen olis.
Moni kauppa kun ottaa vuodenvaihteeseenkin ilta-tuuraajia, muutama tuntikin parina päivänä viikossa. ja jos mies todellakin odottaa sun ansaitsevan enemmän, sä voit odottaa hänen olevan sit lapsen kanssa, jos ite käyt muutaman tunnin hakemassa sitä rahaa.
Esim sunnuntaisin jos on jossain töissä, niin siitä mun muistin mukaan ei tartte mitään menettää muuta kuin verot. kaverikin teki vuosia niin et oli joka sunnuntai hommissa. sai tupla-palkankin :) mies tietty oli kotona lasten kanssa, mutta sai muutamia lisä-euroja, eikä mieskään voinut naputtaa että et tee muuta kuin oot kotona. NIIN!!!

itellä tilanne on se et vaikka sit olen kans ehdottanut tämmöstä ratkaisua, mies on sitä vastaan siitä syystä, että kerran hänelläkään ei ole viikonloppuisin töitä, ei mullakaan tartte olla. ymmärtää onneks sen et kotona oleminen ei ole pelkkää OLEMISTA, vaan työtä.
Tai no, moni tietty jättää kotihommiakin tekemättä et miehen tarttee niitäkin tehdä sit oman työpäivänsä päätteeksi, mutta mä kyllä koen niin et mun ne kuuluu tehdä :) on aikaa :)

njaaaah.... meillä on taaperoinen flunssainen eikä oikeen mistään ole kyllä tänään saanut kiinni... imuri on jo päällä, mutta kuka nostais tän ruhon sinne imurin luo :D

hahahhahaha
 
MOikka moi!

Kiitos Kuume uudesta pinosta!

Ja tervetuloa Charolina:wave:

Mulla oli tänään neuvolalääkäri. Paikat oli suppareista huolimatta täysin kiinni ja vauva köllötteli jo RT:ssa. Sykkeet oli 140 luokkaa. KOhtu kuulemma ylhäällä, joten siitä johtunee mun älyttömät kylkiluukivut viime aikoina. Sairaslomaa sain 3vko elikkä äitiysloman alkuun asti. Olo on helpottunut, nyt ei enää tarvitse stressata omia olojaan vaan voi lepäillä tarvittaessa ilman töihinmenopakkoa:) Sympatiat on todella niiden puolella, jotka eivät ole saikkua saaneet pyynnöistä huolimatta. Tosi väärin: / Nyt menee jokainen meistä jo sellaisilla viikoilla, että saikku pitäisi olla oikeutettua jos siltä tuntuu!

Nyt voisi jo alkaa kääntää ajatuksiaan vauvan vaatteiden pesuun, pinniksen kokoamiseen ja viimeisiin hankintoihin, ihanaa:heart: Onhan tässä vielä aikaa, mutta hissukseen joka päivä jotain:)

Hyvää alkavaa viikkoa kaikille!:flower:

-Melanie 31+5
 
Kiitos uudesta ketjusta Kuume82!

Äitipolilla käytiin taas tänään painoarviossa. Tilanne näytti paremmalle kuin viimeksi ja painokehitys oli jopa vähän hiipunut niin että meidän Sintti on nyt sitten tällä hetkellä jopa siellä keskikäyrän alapuolella. Tänään 33+0 paino oli 1937g ja jos näin mennään niin ei todellakaan aleta käynnistellä etuajassa. Edellisestä painoarviosta äiti on kyllä kerännyt persauksiinsa 400g/vko tahdilla ihraa ja Sintin osuus tuosta on vaan 100g/vko. Voi mikä helpotus jos meidän Sintti pysyisikin keskikokoisena vauvelina ja saisi vielä masussa asustaa täysille viikoille saakka :heart:

Nyt ei kerkiä muuta kommentoimaan kun mies haki just postit ja meille olisi äippäpakkaus odottamassa postissa! Taitaapi olla vanha versio mutta eipä tuo haittaa!

Tuna ja pikku-Sintti 33+0 *poksista*
 
Kiitokset uudesta pinosta Kuume82 :) Mielenkiintoista lueskella näitä teidän juttuja täällä päivittäin. Iso maha tekee liikkumisesta raskasta, nopeasti jalat kipeytyvät seisoskelusta. Viime yö meni ekan pissareissun jälkeen selkäkipujen kanssa painiskellen. Tosissaan en kyllä toivo vielä vauvan syntyvän. Onneksi mies on nyt paljon kotona ja hoitaa taaperoa ja kotia. Nytkin vei taaperon muskariin, kun mulle sekin tuntui viimeksi jo raskaalta. Tsemppiä työssäkäyville, huh sanon minä, jos olisi joku raskas fyysinen työ tässä vielä!

Kumisaapas 33+2
 
Kiitos uudesta pinosta ja tervetuloa uudelle tulokkaalle :wave:

Kovasti teillä osalla tuntuu olevan huolia ja murheita :( raha nyt on aina ikävä asia riidellä. Kaikilla meillä kuitenkin ne tulot jonkin verran muuttuu äitiysloman aikana yleensä vielä alaspäin joten ei se kyllä yllätyksenä luulisi puolisollekkaan tulevan. Onneksi me ei olla miehen kanssa koskaan rahasta jouduttu riitelemään vaan tiukkoina aikoina lyödään faktat pöytään ja katotaan miten asia hoidetaan.
Tosin jos mulle alkais riitaa haastamaan että tarttis alkaa "keksiä" jostain lisätuloja niin saattasin aika äkkiä todeta että kai mä sitte lähen myymään persettä, kun tässä perähikiällä ei noita töitäkään ole joka kulman takana tarjolla. :D

ON, viikonloppu ja viikonlopun hankinnat Lauantaina lähin miehen mukana kaupunkiin kun sillä oli treenit ja siinä samalla laitoin sitten haisemaan kunnolla. Ekaks valmistelin huomista projektia eli iia rakentaa olohuoneenpöydän hankin 4 sisustuskoria, maalit ja liimalevyä. Nuo korit oli aika kalliit 10€/kpl mutta ne oli vaan niin passelit et oli saatava. Maalit ja levyt makso taas sen hiukan vajaa 50€. Tänään olenkin sitten sahaillut ja maalaillut nuo levyt valmiiksi että on hiukan vähemmän sitä hommaa huomenna.

Toisena hankin kahdet imetysliivit kun sattui tulemaan ehkä sopivan kokoiset vastaan ovat siis nyt pikkuisen reilut ja nuo on semmoiset toppimalliset et antaa kyllä periksi aika hyvin, kyllä ne nyt alkuun menee siellä sairaalassa et voi sen jälkeen kun maito nousee niin hankkia sopivampia.

muuten tulikin hankitua kaikkea muka tarpeellista, askartelu tarvikkeita ja ostettua miehelle synttärilahja.

sunnuntaina käytiin siskonluona ja sieltä tuli mukana läjä harsoja, kestovaippoja (jos haluan testata), sitteri ja muuta pientä tarpeellista. Oltais saatu kaukalo sieltäkin mutta saavat laittaa sen kiertoon jollekkin muulle.

Tuo sunnuntain autoilu reissu (300km/suunta) niin oli kyllä ihan ehdoton maksimi mitä autossa jaksaa enää istua. Iski kauheat turvotukset päälle ja ne on vaivannut vieläkin eikä tahdo lähteä mihinkään on kokeiltu ananasta ja persiljat ja juomiset. Välttelen hiilihapollisia juomia, liikaa suolaa ja en juo kahviakaan kun max 2 kuppia/päivä jos edes sitäkään ja ei turvottaa turvottaa turvottaa. Onneksi pystyy kuitenkin sormuksia vielä pitämään.

Työt Torstaina alkais viimeinen työrupeama ennen äitiyslomaa ja kieltämättä alkaa kyllä jännittämään kun kaikki on ihan kesken. Pitää torstaina käydä vielä palkkiksessa varmistamassa että onhan se mun palkkalaskelma nyt varmasti lähtenyt kelaan, ärsyttävän tiukoille vetävät tuon palkkalaskelman kanssa kävin jo viime viikolla siitä sanomassa että laita menemään se lappu *kele.

Valmistelut tuntuu että kiire tulee vaikka onhan tässä vielä teoriassa aikaa useampi viikko. Se vaan jotenkin alkaa konkretisoitumaan kaikki nyt kun työt loppuu ei tartte vuoteen elää tietyn vuorosyklin mukaan vaan on käytännössä vapaa ja sitten taas kuitenkaan et ole. Jos pahalta näyttää niin aika hyvällä mallilla täällä valmistelut on ja äkkiä nuo laittaa valmiiksi kun suurin osa pyykistä on pesty tarttee vaan silittää ja viikata vaatteet hoitotilan läheisyyteen. Raivata meidän makuuhuone ja kasata pinnasänky. Hankkia vaipat, tutit ja tuttipullot, maidonkerääjä, itselle liivinsuojia lisää ja yösiteitä muutama paketti ja siinähän ne alkais olla. Loput saa hankittua myöhemminkin jos on tarvetta.

Nyt koira tarvitsee huomiota joten palailen taas joku päivä.

Kukas se oli joka sinne FB ryhmään ne kutsut hoiti?
Voisin oikeastaan liittyä siihenkin kun FB on kuitenkin enemmän seurannassa täällä tulee käytyä kerta päivään jos sillonkaan.

iia ja Anselmi 33+4
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos uudesta pinosta :flower:

Mies aikoo ehdottomasti pitää varpajaiset ja suon sen hänelle ilomielin. Taitaa odotella niitä pirskeitä yhtä paljon kuin vauvan syntymää ;) Hän on osallistunut niin moniin ystävien varpajaisiin samalla kun me ollaan kärvistelty keskenmenojen ym. kanssa, niin hänelle oman lapsen varpajaisten pitäminen vihdoin ja viimein on suuri juttu :heart:

Mulla on maha jo selvästi laskeutunut ja sen huomaa ihan olotilastakin, kun ei enää närästä eikä ahdista istua selkä suorassa.

Sairaalakassikin on nyt sitten pakattu, vaikka en ymmärräkään vouhotusta kassin pakkaamisesta. Kyllähän se mieskin sitten niitä tavaroita tai vauvalle vaatteet ym. saa sinne sairaalaan tuotua. Ja harvoin sinne sairaalaan lähtö tulee ihan yllättäen samalla sekunnilla, etteikö lähtiessäkin ehtisi vähän tavaraa kassiin heitellä. Mut nyt on ainakin sit tehty sekin etukäteen oikeaoppisesti, niin ei tarvi neuvolatädinkään asiasta enää kysellä :D

Täällä ollaan flunssan kourissa. Muutenkin nyt alkanut tulla väsymystä ja tää flunssa väsyttää vielä lisää, mutta silti ei saa nukuttua, kun kurkku on kipee ym. Toivottavasti menisi pikaseen ohi.

Katselin tuossa meidän vauvanvaatteita. Toivottavasti ultran poikalupaus pitää paikkansa, tai tyttövauva saa melko paljon sinisiä ja vihreitä "autopaitoja" ylleen :)

idylli 35+2 :heart:
 
Joku kyseli/kirjoitti imetysliiveistä. Ostin h&m:ltä parit halvat imetysliivit eli sieltä ainakin löytyy edullisesti. Ajattelin satsata laadukkaampiin ja tukevampiin vasta synnytyksen jälkeen, kun rintavarustus on asettunut kokoonsa. Ja muuten, tällaisena normaalisti pienirintaisena a-kuppisena oli siistiä ostaa c-kupin rintsikat! Mieskin oikein huomautti kuppikoosta, kun huomasi mun ostokseni kodinhoitohuoneen pöydällä :D
 
kiitos uudesta pinosta Kuume82!

Varpajaiset: Tuttavapariskunta sai juuri esokoisensa noin viikko takaperin ja mies kävi sitten varpajaisia viettämässä, kotiin tultuaan sanoi kärkkäästi sänkyyn vaellettuaan yöllä että ei varmasti itse pidä mitään juhlia :D (liekkö huono olo syynä lausahdukseen :D) Luulen että kyllä se jotkin illan istujaiset pitää, en itse ala suunnittelemaan mitään ohjelmaa, eiköhän hän itse keksi kutsua ihmisiä kylään jos haluaa ja viettäköön itse iltansa kuten parhaaksi näkee :)

(.) omaa napaa (kopsaan tekstin aikalailla suoraan fb-sivulta kun ei jaksa sepustaa samaa tarinaa toistamiseen :D )
th+lääk. aika takana. Painoa tullu edelliseltä käynniltä 280g, koko raskaus ajalta nyt yhteensä 9,9kg.. kaikki ok. sf on nyt 35,5 ja siltä muuten tuntuuki, kohtu nousee samaa tahtia viikkojen kanssa :D Kohdunsuu on pehmentyny ja kokeiltuaan paikkoja, sanoi että ulkosuu on sormelle auki, mutta kaulaa oli kuitenki vielä n. 3cm jäljellä.. että ei pitäisi vielä muutamaan viikkoon olla tulossa. Ja sanoi että vauva ei ole vielä kiinnittynyt, tilaa on tulla vielä alaspäin. Viimeisenä tokaisi sitten että seuraavan lääkärin näen todennäköisesti sitten kun menen synnyttämään.:p Vähän tässä nyt vaikea ajatella miten pitäisi suhtautua, toisaalta ihanaa että edistystä on tapahtunu kehossa ja h-hetki lähenee, mutta taas toisaalta.. iik apua, jännittää, kai se on alettava huomenna pikkuhiljaa pakkailemaan sairaalakassia valmiiksi odottamaan :p

Hankinnat on oikeastaan tehty, ei ole enää mitään must have -asioita ostettavana ennen vauvan tuloa niin ei tarvi sitä asiaa enää murehtia, odotusta vain :rolleyes: Rauhaisaa odotusta kaikille tytsyille, ei mene enää kauaa kun meillä on pikkuiset sylissä! :)

Neonroze ja möykky 35+5
 
huomenta että pätkähti :D ah, vihdoin hyvät unet taas takana! mä olen niin tottunut noihin mun kolmen tunnin pätkiin, mitkä on pakosti pitänyt laitta herätykselle, että uskoisinpa jaksavani vauvankin herätykset... ja voitte hei kuvitella, jos synnytyksen jälkeen saan jättää yöksikin puhelimen kilkatukset ajastamatta :attn: on meinaan ollut viimeiset puoli vuotta AIKA rankkaa!!!!

raha-asiat joo meillä ei kans niistäKÄÄN tule riitaa, meillä on arki muutenkin tasaista, kumpikaan ei sähise toiselle asiattomia.... jos ottaa kuuppaan niin purkaa sitä omalla tavallaan mutta ei pura puolisoon ainakaan huutaen tai nimitellen tai kiroten. tunteet kuohuu tottakai, mutta se onkin eri asia MITEN sen tekee :)
Ehkäpä kummankin aiemmat suhteet on opettaneet ja kun on ollut se kärsivä osapuoli kumpainenkin tahollaan, niin osaa jotenkin olla....

pikku-niistäjä kannattaa myös hankkia vauvalle :) moni vauva on tukkoinen ekoina viikkoina, ja flunssa jos pääsee yllättämään, ei sitä joka mies kyllä taatusti osaa käydä kaupasta ostamassa :D

sairaala-kassin pakkaus no en oo vielä kokenut ajankohtaiseksi. ehtii ihan hyvin sen kasata, kun mitään läppäriä latureineen en aio raahata mukaan. kai se kehotetaan pakkaamaan hyvissä ajoin sitä varten, että kun aletaan tehdä lähtöä sairaalaan, ei äiti pysty keskittymään mitä sinne ehkä laittaisi, kun se oma olo sieppaa kaiken keskittymisen.... :) iiiik, jännittääääääää :D

ensisynnyttäjät saavat varautua yliaikaisuuksiin ... itellä aikoinaan meni eka viikolla yli. se repii hermoja, mutta mitään sille ei voi. ei auttanut kuin kieltäytyä vastaamasta puheluihin :D

varpajaiset kysyin mieheltä aikooko pitää, kun ei ekan lapsenkaan kohdalla pitänyt? totesi vaan et eipä ole miettinyt... no en sit minäkään, ehtiihän tuota sitten. mutta tuskin pitää sinä aikana kun mä olen sairaalassa!! ei halunnut niin viimeksikään. ja sit juttu jäi...
luulenpa että jos pitää, niin vuokraa mökin porukalle ja juhlivat siellä sitten. eikä tartte kotona rymistellä :)
onhan se isäksi tulo juhlan aihe :heart:

liikelaskenta no ei tartte huolta kantaa, kymmenen liikettä tulee helpostikin. vauvalla on päivän aikana yksi pidempi unijakso, noin klo 11-15, ja siitä nappaan kyllä kiinni syntymän jälkeen. aivan loistava päikkäriaika!!!! taaperohan nukkuu 11:30-14 välin :D eli jos toimis noin, niin mullakin oisi hyvä aika nukkua tai tehdä vaikka kärrynpyöriä pihalla tuona aikana :D

tänään ei mielessä mitään ihmeellistä. huomenna on tilipäivä, ja aion lähteä alusvaateostoksille :D uusia tavis-liivejä tartten ja alushousuja myös, haluan aina synnytyksen jälkeen saada kivat aluskamppeet päälle, raskausajan kun joutunut samoissa ja venahtainessa kulkemaan :) ja oisko ihanaa käydä ostaas myös housut valmiiksi :D ah :D no ne saa odottaa, sen teen sit taas kun hiukan näkee mihin mittoihin palautuu...

mukavaa tiistaita kaikille :)
 
Hikkaavaa huomenta :) Hikka tuntuu tänään vähän jopa tuolla selkäpuolella ja tosi alhaalla, eli toivoa on :D Ja huomenna on se lääkäri!!! Jännittää kyllä se!

FG mä olen myös käynyt fiilistelemässä toukokuisia ja muita kuisia myös ja tavallaan sillain palauttanut mieleen niitä omia ajatuksia ja vaiheita mitä tässä on tullu vastaan :) Aika useesti huomannut, et ne jutut joita stressas aluks ei sit ollukkaan niin isoja stressauksen aiheita verrattuna asioihin joita stressas vähän myöhemmin... Mutta se tässä just on niin hienoa, että raskautta elää niin siinä hetkessä ja päivä päivältä, että ei viikolla 10 ajattele synnytystä vaan sitä np-ultraa :)

Paineentunne on kasvussa täällä asennosta riippumatta.... Ja kasaan itelleni jännitystä lukemalla myös noita lokakuisia, joissa juurikin joku synnytti viikolla 38+1... Siihenhän on sit enää pari viikkoa, että HUI :O

Mutta huomenna ollaan viisaampia taas!
Mukavaa päivää kaikille :)

sisunen ja seve 35+5
 

Yhteistyössä