Marraskuun masuasukit <3 *lokakuussa*

Täältä nopeat moikat ennen kun siirrytään marraskuun pinoon =)

(.) Tänään olin uudelleen ultrattavana äitipolilla ja tehtiin nyt niinkin kattava jatkosuunnitelma, että maanantaina uudestaan ja tehdään koko synnytystapa-arvio uudelleen, mikäli tässä ei nyt mitään ihmeitä tapahdu (tähän ei usko kukaan :D ) Ja hyvin todennäkösesti sitten maanantaina katotaan sectiopäivää. Täällä nyt koitan sopeutua tohon sectio-ajatukseen, mutta lähtökohtasesti koitan olla seuraavat neljä päivää aattelematta niin yhtään mitään :D Paitti ehkä sitä, että viikon päästä tää voi olla ulkona jo...mut niin sen piti olla jo pari viikkoa sit :D

Onnittelut metsäntähdelle :)

Huomen poksuu....

sisunen ja seve 39+6
 
  • Tykkää
Reactions: Idylli
Iltoja,

Viimoista päivää lokakuuta, jei meijjän kuu alkaa :heart:

Tsemppiä kaikille suppareitten yms. kipujen kanssa painiville.

Onnea Metsätähdelle.
Olenkohan muistanut onnitella Nukkapalleroa?, parempi vissiin vielä kertaalleen onnitella, ihan kaiken varmuuden varoiksi. Onnea :)

Tervetuloa pikkumyy1

Pikaisesti oma napa: Käytiin eilen polilla kokoarviossa ja saatiin kuulla, että pikkanen on pikkanen, vaikka sf-mitta elääkin omilla luvuilla. Ei siis ainakaan ison koon vuoksi tarvetta käynnistykseen. Vaavi oli alhaalla, kaulaa jäljellä edelleen 2cm, pehmeä ja (jei) sormelle auki. Lääkäri meinasi, ettei laskettuunaikaan päästä, mutta mulla kummittelee piässä se puoli välissä nähty uni, jossa poliisi passitti mut synnärille käynnistykseen rv 41+7 :whistle: Sydänäänet oli priimaa ja supistuksetkin piirtyi hienosti käyrille, kätilö kävi laittamassa laitteen ääniä välillä pienemmälle, kun toinen jumpsutti niin äänekkäästi :heart:

Inari & Juri Kakara 37+5, päiviä synnytykseen n. 16
 
  • Tykkää
Reactions: iia84 ja sisunen
Täällä päin neuvolakäyntejä on rv36 lähtien joka viikko. Silloin alkuun ne pari kertaa tuntui turhalta käydä siellä niin usein, kun ei ole missään vaiheessa raskautta ollut mitään ongelmia pissan, hempan, verenpaineen tm. suhteen. Mutta toki on älyttömän hienoa, että raskautta seurataan niin tarkasti, koska olotila voi muuttua nopeastikin. Ja nyt kun laskettuaika alkaa olla käsillä, niin ensimmäistä kertaa odotan ylihuomista neuvolaan menoa ja varmistusta, että minulla ja vauvalla on edelleen kaikki hyvin. Näytepaketteja en ole saanut, mutta sairaalasta vissiin saa.

Kylläpäs sisusen kohdalla suunnitelmat muuttuu tiheään. Tsemppiä sulle :) Varmasti inhottavaa tuollainen epätietoisuus ja ajatusten kokoaminen aina uudelleen.

Oon kateellinen teille, jotka ootte päässeet petipuuhiin. Ei mun varsinaisesti mieli tee, mutta meillä ei ole ollut seksielämää paria poikkeusta lukuunottamatta oikeestaan koko raskausaikana. Mies ei halua "tökkiä vauvaa". Mä taas haluaisin kokeilla seksi-korttia synnytyksen käynnistämiseksi, vaikken siihen ihan täysin uskokaan. Mutta moni täälläkin on kirjoittanut, että petipuuhien jälkeen supisteli, joten miksipäs se ei siitä voisi käynnistyä...

Omaan napaan ei mitään uutta. Ei mitään lähestyvään synnytykseen viittaavaa :mad:

idylli 39+4
 
NukkaPallero ja *metsätähti* onneksi olkoon! :)

Uskoa täynnä tiedän tunteesi! Eipä meilläkään oo tuota seksuaalista kanssakäymistä ollut päälle kuukauteen... Sama fiilis kun sulla, jos ei kelpaa niin ei kelpaa! Sitä pistää väkisillä miettimään, et onko ite sitten niin ruma ja lihava ettei kelpaa vai mikä on... Eikö se "uskalla" tuon vauvan takia vai mitä häh täh?!
Ja kun asiasta mainitsee, niin tuhistaa vaan jotain epämääräistä takasin. Harmittaa... :| Mutta minkäs teet... Ehkä sitten joskus hamassa tulevaisuudessa...
Kyllähän tuo on satunnaisesti halaillut ja pussaillut, mutta kun itse ainakin haluaisin jotain muutakin...

Neuvolasta terveisiä!
Tänään tosiaan kävin pikaisesti niin lääkärillä kuin hoitajallakin. Kaikki oli hyvin, pissassa ei mitään, verenpaineet ok:t ja hemoglobiini myös.
Hymyilytti, kun se hoitaja kysyi että onko vauvan liikkeet muuttuneet jo sellaiseksi möyrinnäksi ja tuli heti tää palsta mieleen kun just tuosta möyrinnästä on ollut täällä puhetta... :D
Lääkäri sitten ronkki alapäätä ja totesi, että kohdunsuu on 2cm auki ja pituutta kans sen 2cm... Viime lääkärikäynnillä pituutta oli 3cm. Eli on nuo supistukset jotain tuolla alapäässä tehneet... Hui. :p Tuumasipa se lääkäri myös, että ei tässä välttämättä laskettuun aikaan odotella. Tupla HUI!
Mutta sano se myös ettei näistä koskaan tiedä, voi olla että synnytys alkaa ennen kun on LA tai sitten se antaa odotuttaa yli lasketun ajan... :)
Painoarvio oli tällä hetkellä 2,8kg ja jos synnytys menee sinne laskettuun aikaan, niin painoarvio on n. 3,1kg. Kuulema ihan sopiva meikäläiselle kun en itse mikään iso ihminen ole...
Huomenna sitten synnärille tutustumaan. :)

Liekkö tuon lääkäritädin ronkkiminen aiheuttanut jotain tuolla, kun tuntuu että nuo supistukset on vaan lisääntyneet tänä iltana. :D Tai ainakin voimistuneet...
Joku mainitsi aikaisemmissa viesteissä että mahan tyhjeneminen olisi yksi synnytyksen lähestymisen merkkejä, niin pisti miettimään... Itsellä kun on lähinnä tuo ummetus vaivannut ja nyt on kuitenki pitäny parina päivänä suurinpiirtein juosta vessaan ettei housuun tule sitä ittiään... :ashamed: :D Tai sitten olen vain syönyt jotain sopimatonta... Näin loppumetreillä kun sitä tuntuu ajattelevan et kaikki kropassa tapahtuvat muutokset on merkkejä synnytyksestä... :D
Jospa vielä ainakin tämän yön tuo pikkuinen tuolla pysyttelis eikä halua ulos. :) Miehellä alkaa 6päivän vapaat huomenna, joten silloin olis passelisti aikaa syntyä ettei tuon ukkelin tarvi kesken työpäivän lähteä synnärille.. Mutta saahan sitä aina toivoa. :D

Kohtahan tuo on jo meidän kuu!

- Charolina, 37+1 -
 
eka :wave:

kirjoittelen nyt vielä tänne vaikka tämähän on jo MEIDÄN KUU!!! WAU!!!

ihanaa, kun vauva uutisia alkaa satelemaan :)

odottelen oi, lähtikö tulppa ihan kokonaan? ei kun sitten vaan odottelemaan, että millonkas lähtö tulee :D yleisin mielipidehän (ja tilastojen mukaan) tuntuu olevan, että jos kokonaan irtoaa niin kahden vuorokauden sisällä alkaisi synnytys. tämähän ei meikäläisellä pitänyt paikkaansa, mutta shiiiis tilastoihin kannattaa aina tukeutua :D

FG tulehan kertomaan sitten, saitko jo vaavin sykkyyn :) inhaa jos kovin supistelee eivätkä tee mitään. edellisessä synnytyksessä kärvistelin oksitosiini tipassa aamusta iltaan. säännöllisesti supisteli, mutta piirun vertaa ei muutosta tapahtunut :(

makuuhuone elämästä oon aina ihmetellyt miehiä, jotka pitää raskaana olevia himoittavina. täällä ei kun ei tod. sellaista miestä asusta :kieh: alkuun ei selvästi ole uskaltanut ja jotenkin itsekin silloin olen enemmän varuillaan ollut. loppuvaiheen muodot tuntuvat ennemminkin huvittavilta kuin himottavilta. kyllähän siinä vähän sellainen olo tulee, että enkö sitten isompana kelpaa.. nyt ihan loppumetreillä kyllä ihan kiitettävästi peittoja tullut heiluteltua, mutta eihän se samanlaista ole kuin normaali oloissa. itsellekin jotenkin hankalaa. esikon aikaan oli samat meiningit ja pikkuhiljaa makuuhuone elämäkin sitten synnytyksen jälkeen virkosi, hetkeksi jopa aivan uusille sfääreille. että toivoa on :D

vyöhyketerapian vaikutuksista minähän olin siellä maanantaina ja tiistaina, tunnin molempina päivinä ja kyllä se vaikutti. lauantaisen tulpan irtoamisen jälkeen oli vointi selvästi rauhoittunut (outoa!!). maanantain jälkeen taas vauva selvästi laskeutui alaspäin ja supistuksia, kipeitäkin, on tullut tiheään taas siitä asti. varsinkin tiistain toinen hoito sai kivat vatsatuntamukset aikaiseksi. aika kallistahan tuo on, 50 euroa/tunti, kun ajattelee että ei siitä (ainakaan omassa tapauksessani) kerennyt synnytys käynnistymään näin parin vuorokauden varoitusajalla.

tänään siis lähtö käynnistykseen!!! sellaaset on kokemukset tuolta sairaalasta, että itse synnytyksen käynnistymiseen en jaksa uskoa ennen kuin itse näen. kunpa viimepäivien olot olisivat saaneet nyt muutoksia aikaseksi, että päästäisivät suoraan saliin kalvojen puhkaisuun!! en sitten millään jaksaisi sitä kypsyttelyä ja epävarmuutta osastolla :ashamed: että peukut pystyyn mammat! :D

annis ja bebe 38+0 poks poks ehkä viimosen kerran :)
 
toka :D

annis kiitos :wave: ja tsempit reissulle!

yö meni torkkuessa supistusten ja vauvan liikkeiden (lue valtavan möyrimisen) sekä vessareissujen kanssa.
veristä limaa tuli koko yön ja nyt aamulla klöntti ruskeaa veriviiruista limaa.......


nyt sitten Jälleen seurataan. tää päivä ei vaan ole nyt missään tapauksessa hyvä päivä lähteä sairaalaan.... mies on jumissa töissä ja illalla sen pitäis olla 1,5h tunnin ajomatkan päässä kotoa... .-ja vielä päinvastaisessa suunnassa missä sairaala.

esikoisestahan mulla lähti kahdeksan aikaan limatulppa, neljältä lähdettiin sairaalaan ja puolilta öin saapui vauva maailmaan.

nooooh, toivotaan hyvää... ja ennenkaikkea hyvää päivää kaikille. Pyydän myös mitä nöyrimmästi anteeksi omia sonkotuksiani.

mä tartten nyt kahvia....
 

Yhteistyössä