Marraskuun masuasukit <3 MEIDÄN KUU!!!

Marraskuun masuasukit *Marraskuussa* <3





Syntyneet:

daizy06 / 21.9. (rv 31+0) / tyttö 44cm 2050g

Maaria-80 / 8.10. (rv ???) / identtiset kaksospojat A: 46cm 2310g ja B: 47cm 2610g

Neonroze / 17.10. (rv38+0) / poika 50cm 3249g

Firesun / 26.10. (rv??) / tyttö 50cm 3755g

Nukkapallero / 27.10. (rv 37+4) / poika 48cm 2930g

mnica / 29.10. (rv 39+4) / tyttö 48cm 3600g

*metsätähti* / 30.10. (rv38+6) / tyttö 50cm 3828g py 35cm

Scala / 30.10. (rv 38+4) / poika 48cm 3172g

annis_ / 1.11. (rv38+0) / poika 52cm 3970g py 37cm

Micaela / 1.11. (rv 40+6) / tyttö 52cm 3424g

erika76 / 4.11. (rv 39+6) / tyttö 49cm 2960g

kiukuttelija / 4.11. (rv 39+6) / tyttö 50,5cm 3440g

Idylli / 4.11. (rv 40+1) / poika 50cm 3300g

odottelen / 5.11. (rv 39+5) / poika 50cm 3450g

Tunafish-78 / 6.11. (rv ???) / poika 51cm 3955g

sisunen / 6.11. (rv 40+5) / poika 51,5cm 4345g py 37,0cm

miraaz / 6.11. (rv 39+1) / poika 49,5cm 3175g

Henna-Riikka75/ 6.11. (rv41+5) / poika 55cm 4130g py 34cm

Inari-11 / 8.11. (rv ???) / tyttö 49cm 3200g py 35,5cm

Suzyy / 8.11. (rv 40+1) / poika 50cm 3548g py 34,0cm

SaNi-81 / 8.11. (rv 39+6) / tyttö 49,5cm 3415g

Acacia / 8.11. (rv 40+2) / tyttö 48cm 3230g

Harakanhattu / 8.11. (rv 39+1) / poika 52cm 4370g

Uskoa täynnä / 9.11. (rv 38+3) / poika 52cm 3060g

HilmaVilma / 10.11. (rv 40+3) / poika 50cm 3584g py 34,5cm

ipna / 10.11. (rv 39+6) / tyttö 49cm 3250g

PikkuA / 11.11. (rv ???) / poika 56cm 4635g

nami78 / 12.11. (rv 39+5 ) / tyttö 51cm 4800g

kumisaapas / 13.11. (rv 39+3) / poika 50cm 3720g

hannama / 13.11. (rv39+2) / poika 51cm 3870g

Vesi / 14.11. (rv 40+1) / tyttö 51cm 4100g

fourth gift / 15.11. (rv 38+1) / poika 52cm 3960g py 34,5cm

nellielli / 15.11. (rv 41+4) / tyttö ???cm ???g

nelli-n / 16.11. (rv ???) / tyttö 52cm 3840g

Nynaeve / 16.11. (rv 38+5) / poika 48,5cm 2800g

marizella / 16.11. (rv 40+5) / poika 51cm 4260g py 36,5

Charolina / 16.11. (rv 39+4) / poika 47cm 3200g py 33

Tirppana83 / 17.11. (rv 39+0) / tyttö 49cm 3600g py 34

Kerpele / 17.11. (rv 41+0) / tyttö 49cm 3200g py 34

korvapuusti / 18.11. (rv 40+3) / poika 53cm 4230g py 38

hevosenkenkä / 20.11. (rv 42+0) / tyttö 51cm 3450g

Niiskuneiti-87 / 21.11. (rv 41+3) / tyttö 53cm 4580g py 35

lissukka / 21.11. (rv 40+3) / poika 51cm 4110g

Lumineiti / 22.11. (rv 40+5) / poika 50,5cm 3440g py 34

Niipa-85 / 22.11. (rv 39+4) / tyttö 49cm 3880g py 35,5

Vili-Jonkka / 22.11. (rv 39+5) / poika 48cm 3820g

Lily_ / 23.11. (rv 40+4) / poika 47cm 3396g

millimama / 24.11. (rv 40+5) / tyttö 50cm 3828g

iia84 / 24.11. (rv 40+3) / poika 51cm 3720g py 34

juuri / 25.11. (rv 40+4) / poika 51cm 3905g py 35

taiska87 / 25.11. (rv ???) / tyttö ???cm ???g

mai83 / 25.11. (rv 40+2) / 50cm 3910g py 34,5

Anukkio / 27.11. (rv 40+3) / poika 51cm 3595g

Sandells81 / 28.11. (rv 40+6) / poika 53cm 4165g

rontti1 / 29.11. (rv 41+4) / tyttö 50cm 4015g

Aapaliini / 2.12. (rv 41+2) / tyttö 50,5cm 3620g

Melanie75 / 2.12. (rv 40+4) / tyttö 50cm 3890g

mamma2012 / 7.12. (rv 41+2) / tyttö 50cm 3275g

Poikia: 32
Tyttöjä: 26


Laskettu aika (LA)
nimimerkki / monesko lapsi / synnytyssairaala / lapsen sukupuoli


28.10.
Toiveikas / kolmas /


29.10.
Pikkumyy1 / ensimmäinen / LS /tyttölupaus


31.10 - 1.11.
pikkupampula / toinen / ?
Muumimammutti / neljäs / K-PKS
Pampula84 / ensimmäinen / OYS / poikalupaus
-Kaisla- / toinen / ? /
Tienkulkija / neljäs / EKKS / poikalupaus

3.11.
idv / ensimmäinen / K-SKS

Haavemamma / toinen / KYS / tyttöolo
Iida / toinen / KAKS

4.11.
mammuttiäiti / neljäs / SAS
Jenema91 / toinen / TAYS
kaimaki/ toinen / SatKS


5.11.
minena / ensimmäinen / ?


7.11.
x2 / ? / Satks
natuzani / toinen / ?
Rusina2010 / kolmas / LKS / poikalupaus
turbiini84 / neljäs / VAS tai TAYS
PikkunenKakkonen / toinen / ? / poikalupaus
nibander / ensimmäinen / TYKS


8.11.
Adelen / toinen / KOS


9.11.
Mereneid / kuudes / EKKS
LMLB / ensimmäinen / PHKS


10.11.
HK3 / neljäs / TAYS
HJ / ensimmäinen / ? (ei vielä tiedossa)
Miukuliini77 / kolmas / KYS


11.11.
Eris/ ensimmäinen / PHKS
Kasvimaa / kolmas /TYKS
Tirpsis / toinen / OYS / poikaolo / tyttölupaus
Ihanna81 / ensimmäinen / KYS / tyttölupaus


12.11.
Janoscin tarinatuokio / neljäs / SatKS
Ain00 / Toinen / Koks


13.11.
Nasuli/Tikru / ensimmäinen / SatKs


14.11.
eveliinu / ensimmäinen / KOS / poikalupaus


15.11.
Helmi_Ilmari / toinen / PHKS
Surya / ensimmäinen / JS


16.11.
mibetsy / toinen / ?
Toiveajatus / ensimmäinen / OYS


17.11.
Nelli / kolmas / TYKS
Kuume 82/ toinen/ TAYS / poikalupaus
Lumpe / toinen / ?


19.11.
Aada 76 / toinen / TYKS
Empiria / ensimmäinen / TAYS
kirppu69 /toinen / TAYS
pikku-eppu / ensimmäinen / PHKS


21.11.
Jnni/ensimmäinen / SeKS
Iippari / Ensimmäinen / KOS? / poikalupaus


22.11.
Jenskuliina / neljäs / ?
Piijuska-78 / kolmas / OYS


24.11.
Neitipippuri / Ensimmäinen/ NKL


25.11.
Still Counting / ensimmäinen / PS
hiipinen / ensimmäinen / SatKS
taraolivia / ensimmäinen / SatKS


26.11.
kaukau / neljäs / ?


28.11.
Lippo Lii / toinen / KHKS / tyttölupaus


30.11.
talviuni / ensimmäinen / OYS


Poikalupauksia: 28
Tyttölupauksia: 20


* * * * *

Menetyksen kohdanneet:

pesco
marrasmasu12
Kehrä
Aniit
Miramei
Cattibrie
Mirtsu81
kultakimpale2
hippunen82
Tulkinnanvarainen
Maniokki
Senna
PePa

:hug:

* * * * *

Synnytyssairaalat ja niiden lyhenteet:

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS = Ålands centralsjukhus



Päivityspyynnöt punaisella, kiitos!

Huhtikuu: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2119806-marraskuun-2012-masuasukit-3-huhtikuussa/

Toukokuu: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2134294-marraskuun-2012-masuasukit-3-toukokuussa/

Kesäkuu: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2148031-marraskuun-2012-masuasukit-3-kesakuussa/

Heinäkuu: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2160313-marraskuun-2012-masuasukit-3-heinakuussa/

Elokuu: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2171377-marraskuun-2012-masuasukit-3-elokuussa/

Syyskuu: http://http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2182944-marraskuun-2012-masuasukit-3-syyskuussa/

Lokakuu: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2193345-marraskuun-masuasukit-3-lokakuussa/
 
Viimeksi muokattu:
Nyt on uusi pino väsätty!
Ihanaa, vihdoinkin meidän kuu alkoi. Aika on kulunut nopeasti näin jälkikäteen ajatellen. Nyt pitää lähteä viemään poikaa kerhoon ja sit käydä ite siellä labrassa antamassa se pitkäaikaisverensokrunäyte. Luen vielä sitten tarkemmin lokakuun vikat kuulumiset, ainakin FG:llä tais olla jännät oltavat.
 
Hyvää huomenta kaikille :D Taas hyvin nukuttu yö takana, jo kolmas peräkkäin. Ei edes yhden yhtä vessaherätystä. Sen kunniaksi, kun energiaa nyt sitten on, lähdenkin kauppoja kiertelemään.

Katselin tuota syntyneiden listaa ja seuraavaksi näyttäis poikauutisia olevan tulossa :whistle:

Petipuuhat: On aika hiljaista ollut koko raskauden ajan.. Alkuun raskauspahoinvointi ja rakenneultrassa todettu eteisistukka ja nyt sitten kun olon jne. puolesta saisi, ei huvita YHTÄÄN. Ei minua eikä miestä. No, kun "kielto" kumottiin, niin kokeiltiin kyllä mutta ei oikein kumpikaan innostuttu.. Mutta jospa sitä sitten kun alkaa olo käydä tukalaksi ja synnyttämään haluaisi..

HilmaVilma 39+1
 
Kiitos meidän kuun pinosta! :flower:

Tänne ei ihmeitä. Ajoittain väsyttää kaameesti ja aamuyöllä tulee pyörittyä ja unta haettua, kerran vaan tarttee käydä wc:ssä. Liikelaskentaa ei tartte, kun sen verran mahassa mylläys käy. Kovasti jo synnyttämään meno mielessä, onneksi pikkuisella on jo oikea suunta alaspäin :LOL:. Mullakin nyt neuvolat viikon välein, vaikka tuntuu aika usealta käynniltä sinne taas tänään mennä. Onneksi matkaa ei nyt ole kuin tuo 1km, niin nopeesti sen kävelee. Loppujen lopuksi aika mennyt kauhean nopeasti, vaikka nyt tuntuu että aika on pysähtynyt. Välillä on ihan kypsiä päiviä koko raskauteen, mutta välillä iskee se kammotus, miten kolmen alle kouluikäisen kanssa arjen pyöritys lähtee etenemään! Onneksi mies jää heti isyyslomalle pariksi viikkoa ja loput päivät säästää joulun välipäiville.
Jännitystä tietysti tuo vielä se, ettei tässä lähellä ole ketään lapsenvahtia, eli jos vedet menee ja lapset on kerhossa, niin mun on lähettävä ne hakemaan sieltä vedet lotisten :LOL: ja odotettava lastenhoito apu, mihin menee n.1,5-2h. Kauhukuvia luon itselleni :O no, toivottavasti alkaa supistuksilla, niin ei ole sitten niin ongelmallista.

Voimia ja jaksamista meille kaikille odotella! Se on vihdoin meidän kuu ja kohta kaikilla nyytit kainalossa :heart:

hevosenkenkä 39+2
 
  • Tykkää
Reactions: Millimama
uskomatonta että tämä kuukausi todellakin saapui :heart:

alkuun kiitokset pinosta!

limaklönttejä tulee, suoli toimii, iskee armoton hätä ja kun meen vessaan niin tuleekin vain tuota viiruista limaa. yksi oikein iso bongattu, ei epäilystäkään mitä se on...

selkää särkee jälleen, ja mua väsyttää ihan törkeenä... taaperon kanssa koitan siivoskella nurkkia, koneessa on pyykitkin jotta jos tästä lähtö tullee ni onpa perheellä puhtaita vaatteita.

kuinkahan äkkiä se kohdunkaula voi lyhentyä? noinkohan nuo eilisen yli 12 h kestäneet supistukset ja kahden lääkärin tekemät sisätutkimukset saivat jotain tapahtumaan. ei kai pelkän kopeloinnin jälkeen yleensä vuotoja ilmaannu.. eikä tää kyllä edes ole mitään vuotoa vaan ihan limaa...paksua ja venyvää, joku on ruskea joku verinen, joku taas veriviiruinen....

toisaalta ahdistavaa, kun tästä voi vielä parikin viikkoa mennä syntymään...

mutta valmista kauraa oon...käveleminen on tosi hankalaa, vauva painaa hirmuisesti ja paineen tunne on kova.

noh, ei auta kun odotella. uloskaan ei taida jaksaa lähteä, täytyy yrittää kehitellä pikkuiselle leikkejä täällä sisällä, ja koittaa ite levätä kaikki mahdolliset hetket...
 
  • Tykkää
Reactions: sisunen
kiitos Niipa-85 uudestan pinosta!! ja onnenpotkut meille kaikille meidän kuusta :D

FG luulen, että itselläni vaikutti limatulpan irtoamiseen lääkärin sisätutkimus. torstaina koplas, to-pe yönä alkoi tulla ja la tuli loppu köntti pois. mutta kyllähän tuo nyt siltä kuulostaa, että ihme jos ei jotain tapahdu ;)

lähtö sairaalaan vasta reilun parin tunnin päästä kohti sairaalaan. mä olisin jo valmis!! :D

malttamaton annis ja bebe 38+0
 
  • Tykkää
Reactions: LiLy_ ja Millimama
Kiitoksia marraskuun ketjusta Niipa :flower:

Petipuuhia harrastellaan täälläkin harvakseltaan kun ei aina mene halut ja aikataulut yksiin (kuinkahan harvoin sitä lasten tultua sitten enää harrastellaankaan kun nytkin on aika vaikeaa). Onneksi miehellekin kelpaa tälläinen muumia muistuttava olento hyvin :D Mä oon lisäksi koko raskausajan nähnyt mitä riettaimpia seksiunia :p Viikonloppuna on kyllä pakko vielä puuhailla jos vaikka maanantaina äitipolilla aletaan jo käynnistellä...

Käynnistämisestä pitikin vielä sanoa että jotenkin eilen se iskeytyi vasta tajuntaan, että todellakin ja todennäköisesti maanantaina saan sitten äitipolilla käynnistysajan ja se aika varmaankin on jo ensi viikolla. Ellei Sintti ole jo niin jättimäinen että suoraan sectiota varaavat. Hui kauhistus!
Miten se käynnistely muuten käytännössä tapahtuu? Cytotecia kohdunkaulalle ja kotiin odottelemaan? En usko että olisin niin auki että mitään ballonkia mulle saisi vielä laitettua.

Se olisi sitten ehkä viimeinen odotusajan neuvolakäynti edessä, joten kahvit kitusiin ja menoksi!

Tuna ja Sintti 37+3
 
Niipalle kiitos uudesta pinosta! Onko sulla muuten tietoa, millainen tilanne siellä Tyksissä mahtaa tällä hetkellä olla? Meillä on nuo LA:t ihan lähekkäin :) Mä vähän jänskään että missä siivouskomerossa tai käytävällä sitä sitte ollaan :O
 
Tunafish varmaan eri sairaaloissa eri systeemejä, mutta mulla on mennyt käynnistys hommat näin. esikosta aloitettiin oksitosiini rasituksella eli tipassa piti olla. sitä päivän ajan, mutta muutoksia ei tullut. joku toinen lääkäri siinä sitten ihmetteli, että miksi oli ensisynnyttäjälle aloitettu käynnistely oksitosiinilla. seuraavaksi sain cytotecin murusen suun kautta (sitä voi siis ottaa suun kautta tai laittaa kohdunsuulle). sen tehosta vaikea sanoa, kun sen yhteydessä tehtävässä sisätutkimuksessa kätilö sai pienen reiän kalvoihin ja vettä alkoi tihuttaa. ainakin nämä kaksi yhdessä saivat aikaan nopeasti kovat supistukset ja synnytys käynnistyi.

tällä kertaa viikko sitten tilanne oli se, että olin auki kolme senttiä sisäsuulle asti, mutta kohdunkaulaakin vielä kolme senttiä jäljellä. lääkäri sanoi, että jos kohdunkaula olisi nyt lyhentynyt niin päästäisiin suoraan saliin. kalvot puhkaistaisiin ja luultavasti sitten oksitosiinia vauhdittamaan supistuksia. jos kaula ei ole lyhentynyt on edessä kypsytteleminen joko cytoteceilla tai ballongilla. sanoi, että vaikutus noilla oikeastaan sama, molemmista seuraa saman hormoonin eritys. meillä tuo kypsytys tapahtuu osastolla ja ainakin jos se on lääke otetaan suun kautta niin se on neljän tunnin välein. saas nyt nähdä sitten miten tänään mennee :)
 
Niipalle suurkiitos meidän kuun pinosta! :flower:

Kovasti annis tsemppiä käynnistykseen, toivotaan että kaikki menee hyvin ja sulla on pikkuinen sylissä nopeammin kuin uskotkaan :) Ja kaikille muillekin joilla jo jännät paikat, toivotaan pian ihania uutisia! Henna-Riikalle voimia kärvistelyyn, voin vaan kuvitella miten turhautunut olo täytyy tossa vaiheessa olla :(

Petipuuhat...no ei ole, kun mies on niin kaukana :( Oikeastaan koko raskausajan oli meillä säpinää noin kerran viikossa, miehelle olisi toki kelvannut useamminkin mutta mulla halut vähäisemmät. Nyt sitten kyllä kelpaisi vaikka joka päivä, kun ei siihen ole mahdollisuutta :D

Neuvolakäyntejä on meilläkin nyt joka viikko, vähän se tuntuu turhalta kun ei siellä mitään ihmeellistä tapahdu, mutta varmaan olisin eri mieltä jos tässä jotain ilmenisi vaikka pissassa tai verenpaineessa...eli loppujen lopuksi ihan hyvä juttu.

(.) Ei kivuliaita supistuksia, eikä paljon muitakaan "merkkejä". Eilen oksensin koko aamun ja aamupäivän ja muutenkin oli vatsa sekaisin. Ehdin jo toivoa, että se ennakoisi synnytystä (kun olen kuullut että näin voisi olla), mutta näemmä sitten ei. Eihän tässä tosin olla vielä lähelläkään täysiä viikkoja, mutta kärsimättömyys vaivaa ja viime päivinä olen ollut itkuherkkä. Olisin jo valmis synnyttämään.
Kaikki on valmiina vauvaa varten nyt täällä Suomessakin. On tuntunut vähän kurjalta yksin paikkoja järkkäillä, mutta on mies sentään ollut mukana videopuheluiden kautta :D Taitaa ottaa sielläkin päässä aika koville, ettei pysty olemaan täysin mun tukena näinä vikoina viikkoina. Tuntuu, että molemmat hoetaan toisillemme sitä samaa mantraa (eikä kumpikaan kovin vakuuttavasti): "Ei enää kauaa, tää on oikea tapa tehdä tämä, kohta me ollaan koko perhe yhdessä, it's all worth it...". :D Noh, näillä mennään nyt loppuun asti.

Millimama & Rymy-Iita 37+3
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos uudesta ketjusta :flower:

Henna-Riikalle tsemppiä odotteluun! Toivottavasti pian alkaa tapahtua.

Oon ollut yllättynyt, miten monen raskaus käynnistetään tai tehdään suunniteltu sektio. Olen ennen ajatellut, että käynnistäminen tapahtuu, jos menee yli ja joskus harvoin muista syistä ennen laskettua aikaa. Mutta ainakin tämän palstan perusteella käynnistäminen onkin yllättävän yleistä.

Viime päivinä moni on kirjoitellut, että lääkäri/neuvolantäti on sanonut, ettei vauva pysy masussa laskettuun aikaan asti. Minullekin sanottiin niin rv36 lääkärineuvolassa, kun kohdunsuu oli avautunut ja pehmentynyt, mutta täällä ollaan edelleen eikä laskettuun aikaan ole kuin kaksi päivää enää. Eli ei siis kannata innostua liikaa :)

Tyhmä kysymys, mikä on ns. normaali kohdunkaulan pituus? Mietin vaan, että kun joku kirjoitti, että kohdunkaula on lyhentynyt 3 senttiin. Mulla on koko raskausajan ollut kohdunkaulan pituus vaan 2,5cm eikä ole ollut puhetta, että se olisi lyhentynyt mitta. Eli siis avautumista ja pehmentymistä on tapahtunut, mutta ei lyhentymistä. Nyt mietin, onko toi 2,5cm jotenkin poikkeuksellisen lyhyt? Eli sitten kun alkaa tapahtua, niin lyheneekö/avautuuko se ihan hetkessä? Nolottaa ihan kysyä näin tyhmiä :ashamed:

idylli 39+5
 
Kiitos Niipalle uudesta pinosta! Pian varmasti päiviteltävää riittää. :)

FG:lle ja annikselle tsemppiä, taitaa seuraavat uutiset tulla sieltä suunnalta. :)

Täällä yö meni jossain kummassa horroksessa. Heräilin parin tunnin välein vessaan ja koko yön supisteli kipeästikin. Nyt aamulla tosin ei sitten enää mitään. Vaikka toisaalta, saisihan tuo vielä massussa hetken kasvaakin.

toiveajatus ja poju 37+3
 
Niipalle kiitokset uudesta pinosta!! =)

Meijän kuu, tätä ollaan odotettu.. Tsemppiä käynnistykseen lähtijöille ja muillekkin joilla on jo alkanut tapahtumaan, jännää. :)

Eilen oli neuvolaa, siellä kaikki muuten ok mutta painoa oli tullut viikossa 2600g!! :O Nestettähän tuon täytyy olla suurimmaksi osaksi, turvotus ++, ja verenpaineet oli vähän koholla, mutta pissa kuitenkin ihan puhdas.
Mutta ei kyllä muita oireita oo mitkä vois liittyä raskausmyrkytykseen, ei päänsärkyä ei siis mitään, muuten olo ihan hyvä.
Älytöntä vaan tää nesteen määrä, eilen illalla tulikin vedettyä vähän ananasta niin yö mennyt sitten vessassa rampatessa. |O


Lily_ 37+3
 
Tsempit Annis käynnistykseen ja FG:lle kanssa toivottavasti säkin pääset tositoimiin.

Henna-Riikalle voimia loppumetreille toivotaan että kohta säkin pääsisit synnärille.

Mä jotenkin alkuun ajattelin että tää saattais tulla aikasemmin, mut nyt mieli on kyllä muuttunut täysin sen vikan neukkakäynnin jälkeen. Toisaalta loppukuusta mun vasta pitäiskin poksahtaa :) Poika kovasti huolehtii miten jaksan ja pärjään. On aina auttamassa jos jotain vaikka putoaa lattialle. Hyvin huomaa että on ollut paljon mun kanssa kotosalla, on tällä hetkellä aika kovasti mun perään, etenkin jos lähen yksinäni jonnekkin.

Anukkio Mä olen kanssa miettinyt tota Tyksin tilannetta et milläköhän mallilla mahtaa olla, mut olen saanut sen käsityksen et olis rempat jo rempattu. Mulla on viikon päästä siellä aika et vois tietty koittaa jos muistais kysyä missä mennään.

Niipa ja Pekkis 36+4
 
  • Tykkää
Reactions: Anukkio
Kiitos Niipalle uudesta pinosta ja vihdoin tosiaan meidän kuu!

Ja tsemppiä käynnistykseen meneville ja muille joilla on h-hetki käsillä.

Makuuhuoneen puolella on täälläkin ollut aika hiljaista. Aika alusta asti väheni ja nyt loppua kohden etenkin. Itselläni haluja olis enempäänkin ollut, mutta miehestä en tiedä. Kuulemma haluaa, mutta itsellä tuo aloitteen tekeminen just vähän vaikeaa kun ei tiedä haluaako toinen ja kun on tuo maha jo kasvanut jne. Eli osaltaan johtunut varmaan vaan kommunikaation puutteesta. Ja nyt tietysti viimeisen kuukauden aikana vähemmän vielä ollut, kun on ollut tuo ennenaikaisen synnytyksen uhka. Muutaman kerran kyllä ollaan puuhailtu, jos minulla olo ollut koko sen päivän hyvä. Nyt ei reiluun viikkoon ole mitään tehty, kun tosiaan ollut aika tukalat oltavat useinkin. No, ens viikosta lähtien sitä sitten jo uskaltaakin varmaan taas kokeilla, kun saa vauvan täysiaikaiseksi.

Kohdunkaulan pituudesta on sellainen käsitys, että se 3cm on ihan normaalipituus. Minulla oli tuon verran (käsikopelolla mitattuna) ensimmäisessä lääkärin tarkastuksessa. Kuukausi sitten ultralla katsottuna olikin enää 1,5cm ja siitä tuli tuo ennenaikaisuuden uhka. Näillä viikoilla tuo nyt ei enää varmaan ole niin haitaksi ja kuulunee asiaan että lyhenee.

Tänään sitten lääkärineuvola ja siellä sitten tarkistellaan taas tuota kohdunsuun tilannetta. Pari viikkoa sitten oli sisäsuukin vähän jo auennut, saa nähdä mikä nyt on tilanne. Ihme jos ei jotain ole tapahtunut, kun on näitä kipujakin ollut mukana. Ja toivon että olis jotain tapahtunut, vaikka toisaalta toivon, että vauva viikon verran pysyisi kasvamassa. Saa nähdä irtoileeko täällä sitten limatulppaa tuon seurauksena, vielä en ole sitä bongannut. Tosin en välttämättä ehkä edes moista huomaisi, valkkaria tulee muutenkin joskus aika runsaasti ja öisillä vessakäynneillä en jaksa valoja juurikaan sytytellä, eli ei näe minkä väristä tavaraa sieltä nyt sit tulee. Mut eiköhän tuo vielä paikoillaan ole.

ON Yöllä taas heräilty ties kuin monta kertaa, mutta ihmeen virkeä sitä kuitenkin taas on. Ja taas joka kerran ylösnoustessa supisteli, nyt tuntui kuinka koko kohtu kovettui, ihan ylhäältä asti. Samat pienet kivut vaivaa edelleen, nivusia särkee ja maha hellänä näin aamusta. Maha myöskin jatkaa toimimistaan, ei sentään ihan löysällä enää ole.
Jos tuota pyykkiä taas koneellisen pesisi, iltapäivästä se lääkäri ja sit vielä se perhevalmennus.

Tirppana 36+5
 
Kiitos Niipa uudesta pinosta :)

kovasti tsemppiä FG toivottavasti pääsisit pian tositoimiin, sulla on ollut muutenkin niin vaikea raskaus. Tsempitykset myös Annis

Henna-Riikka :hug: koita jaksaa, vaikka ei se helppoa ole ja eipä tässä hirveästi mitään vaihtoehtoja ole

ON, sisältää avautumista mulle on iskenyt jonkin sortin paniikki, hoksasin että LA on 2 vko päästä ja mun tarttis oikeasti alkaa laittaa noita tavaroita semmoisille paikoille, että ne on sitten helposti käytettävissä (toteuttaa siis suunnitelma loppuun) ja mies ei taas tajua mistään mitään :kieh: se harrastaa kotosalla semmosta pikkupiperrystä kun warhammer figureiden maalaus/kasaaminen, johon se tarttee sitten ihan hirvittävät kasat kaikkea pikkukrääsää ja maaleja no mä sille jo oon 6kk naputtanut, että nyt perkele keksit noille sun tavaroille KUNNOLLISEN säilytyspaikan ettei ne miljoonat osat ole pitkin poikin työpöytää ja siinä lattialla. No arvatkaas vaan onko mitään tapahtunut? EI tietenkään, kun onhan tässä aikaa...saa kyllä luvan lähteä vaikka väkisin raahattuna IKEAAN tänään (sillä on vapaapäivä) ja mä en suostu sieltä pihalle lähtemään ennen kun on säilytysjärjestelmä askartelutavaroille löytynyt.
Tarkoitus kun olis että tuo sen työpöytänä toimiva vanha tietokonepöytä olis yläkerrassa toiminut semmoisena toisena vauvanhoitopöytänä niin kauan kun sitä nyt tarvitaan ettei, joka pissavaippaa tarttis lähteä alakertaan vaihtamaan.
tai ehkä pääsen helpommalla kun vain ostan sinne sen hoitopöydän jota en oikeastaan haluais hankkia saa ukko sitten pitää rojunsa missä lystää, mutta joka ikinen osa joka lattialta löytyy lähtee roskiin. Ehkä se vielä joskus oppii kun ei siinä mene kauaa kun tuo pikkukaveri sitten alkaa liikkumaan ja tutkimaan kaikki paikat mitä lattia tasosta löytyy.

Semmosta avautumista harrastukset on ihan jees, teenhän minäkin erilaisia käsitöitä, mutta ei ne lankakerät ja kankaat loju pitkin lattioita semmoisessa ikiaikaisessa säilytyksessä kun ei ole paikkaa mihin ne laittais vaan niille kyllä aina tehdään säilytyspaikka ja siivotaan pois kun ei enään ole tarvetta.

Tänään on perhevalmennuksen toinen osa aiheena vauvan hoito. Oikeastaan odotan tuota illan ohjelmaa.

pinna kireellä iia ja Anselmi 38+0 *POKSPOKS*
 
Kiitos uudesta pinosta; - ihanaa meidän kuu :wave:

Ja onnea jo nyytin syliin saaneille ja tsemppiä muille erittäin lähellä oleville! Isellä vielä n. 4 viikkoa laskettuun aikaan ja mitään tuntemuksia (supistuksi yms) en ole vielä tuntenut...

Äitiysloman aloitin maanantaina neuvolalääkärillä ja siellä kaikki oli hyvin: paino itseasiassa laskenut (lääkäri totesi olevan hyvä asia, kun painoa on alusta tullut kuitenkin jo 15kg), sf-mitta sama 30 kuin edellisellä neuvolakerrallakin, verenpaineet ok, pissassa hieman proteiinia. Vauva on raivotilassa ja suureksi yllätykseksi oli jo kiinnittynyt! Kohdunkaulaa jäljellä 1cm ja oli jo 0,5 auki, - hui :O En tiedä kuinka yleistä, että on jo noin lähtökuopissa ensisynnyttäjällä tässä vaiheessa?

Nyt nautiskelen kotona olosta ja rupean laittelemaan tuota vauvanhuonetta valmiiski ja pesemään sitä ihanaa pienen pientä pyykkiä :heart:

Lisäksi kävin eilen ostamassa joulukorttitarvikkeet, mikäli odottaminen käy pitkäksi niin voin ilokseni askarrella...

Mukavaa torstaita kaikille ja paljon "supistuksia"

Mamma2012 ja kyytiläinen 36+0
 
Meidän kuu, ihan mahtavaa!!

KIITOS uudesta pinosta Niipa!:flower:

Tsemppiä lähtökuopissa oleville! Pian taas saadaan kuulla uutisia!:heart:

Erityistsempit Hanna-Riikalle! Päivät ovat kyllä pitkiä tossa vaiheessa...

Mietin myös samaa kuin Idylli, että yllättävän monilla käynnistetään. Olin luullut, että se on harvinaisempaa..Vai onko tähän pinoon vain sattumalta kertynyt paljon käynnistyksiä?

Oletteko katsoneet sarjaa Erilaiset äidit? Viime jaksossa siinä äiti sai spinaalipuudutuksen ja ponnistusvaihe vaikutti äärimmäisen helpolta! Itselläni ponnistusvaihe on kestänyt aina melkein puoli tuntia ja on ollut aika hel.....nen kokemus, joten uskomatonta, että jollain se voi mennä noin kivuttomasti. Itse sain ekassa epiduraalin ja toisessa kohdunkaulanpuudutteen, mutta silti ponnistusvaiheet olivat aikalailla samanlaiset molemmissa synnytyksissä..

Viikonloppua ja ensi viikkoa odotellassa, jolloin on lääkäri. JOs sais kans vähän tietoa tuosta kohdunsuun tilanteesta..

-Melanie 36+1
 
KIITOS UUDESTA PINOSTA!!

LIMATULPPAA bongattu täälläkin. Yöllä heräsin klo 4 kovaan supistukseen. Sitä seurasi toinen yhtä kova melko pitkä. Piti ravata vessassa x 3 vatsa ihan kuralla (tunnin sisällä) ja samalla bongasin ihan pienen palan limatulppaa. Tulin ihan paniikkiin, ei vielä, en ole valmis synnyttämään :D Tuli myös noista kivuista melkoiset flashbackit ed synnytyksistä ja kivuista... No, kaikki loppui onneksi ;) kun seinään ja vointi ihan hyvä nyt. Ei supistuksia eikä limaa. Jos rv olisi enemmän voisin ajatellakin että synnytys lähellä mutta näillä rv (38+0) niin en usko. Jotain pientä avautumista/pehmenemistä noi kaks supistusta sai aikaiseksi mutta ei muuta. Viime viikolla oli sama juttu, heräsin klo 5 kovaan supistukeen mutta se oli vaan sitä, ei mitään kuravatsaa tai limaa.

NLA KUULUMISET 38+0:
Sf 33
Rt
Sykkeet 155-160
Pää korkealla vielä
Paino yhteensä 5kg
Verikokeet ok (Hb ei ole mitattu kk:iin mutta ne mitkä otettiin viime viikolla)

Eli kaikki hyvin. Uudestaan viikon kuluttua.

KOHDUNKAULAN PITUUS kai on ihan normina 3cm, ultralla sen voi nähdä 5cm mutta olen ymmärtänyt että normi on toi 3cm.

MAKKARINPUOLELLA meillä kyllä vaan nukutaan ja valvotaan, ei muuta ;)

NOROSTA toipunut 4/5 perheestä, pienin vielä oireilee, huh... Pääsisi jo ulos puistoon tsm, alkaa tämä sisällä olo kökkiä...

Ja tosiaan, tänään alkoikin MEIDÄN KUU!!

Korvapuusti 38+0
 
Nyt se alko - MARRASKUU!! :) ei hitto tätä on odotettu! Meinaan omatki synttärit on viikon sisään :cool:

Neuvolasta kotiuduttu tänään 37+4

* Paino oli TAAS noussu - poksun siis tasan 70 kg :D en oo ikinä painanu näin paljon! 650g/vko oli tullu lisää ja kokonaisuudessaan siis 13,4 kg :kieh:
* Paineet 115/96 ihan perus
* SF-mitta 35cm
* Pissit puhtaat
* Siellä se tyyppi edelleen samoiten päin RTssä, sykkeet hällä sen 130+
* Influenssarokote pistettiin meille mahan kanssa
* SAGA-näytteen tulos oli puhdas :)

oon kyllä ihan tyytyväinen että otettiin se rokote kun on tuota astmaepäilyä ja mies on asiakaspalvelutyössä kuitenki kylillä sitten flunssakautena nii josko ny jotain suojaa ois tuolle pienelle ja mulle :)

meillä kaikki siiis hyvin ja neukkutäti latisti että voi tollatteita supisteluja mitä mulla on ny eilisen kirpputorikiekan jälkeen ollu kippeitä, nii olla monta viikkoaki että ei tässä vielä mihinkään lähdetä :D kyseli oliko Taysissa jo puhuttu käynnistyksestä :O help!

Tiistain ä-polikäyntiä odotellessa siis :D

Lumineiti ja Uuboli 37+4
 
Tsempit kaikille suppareiden/ limatulpan kanssa kärvistelijöille... Toivottavasti johtaa pian johonkin!:)
Itsellä ei mitään merkkejä ole lukuunottamatta harjoitussupistuksia... Sais kyllä olla kunnon supistuksia ja vaikka vauva tulla ennen ensi maanantain käynnistystä.

Kauhia kun tuo aika rientää... Vastahan sitä saatiin ilouutisia raskaudesta ja just koht pitäisi olla valmis synnyttämään. Muistan kyllä kuinka viikoilla 6-14 mietin että miten selviää hengissä edes yhdestä päivästä kun sai vain oksentaa ja aika mateli:$ mut se aika on onneksi takana päin:LOL:

Pakko avautua hieman tänne kun ottaa niin päähän kuin olla ja voi... Meillä kävi tänään pari miestä ilmastointia ja lämmitys kanavia(ilmalämmitys) putsaamassa ja voi #¤%KELE minkä sotkun ne jätti jälkeensä... Joka huone lääpitty ovenpielet ja seinät täyteen mustia sormenjälkiä, lattiat täynnä mustaa nöyhtää ja 5 mattoa mustassa töhnässä:mad:. Siis voi VI#%U eikö niitä käsiä voi pestä välillä ja vaikka siirtää niitä mattoja jos tietää että on sotkuista puuhaa??? Minä täällä sitten itkupotkuraivarin kanssa imuroinut ja manannut sen firman hemmettiin. Noh mies soitti sinne kyllä ja kertoi kuinka asian laita on ja korvaavat maton pesut ja työ puoleen hintaan sekä olisivat voineet kuulemma työmiehet tulla siivoamaan jälkensä, mutta ei todellakaan tule tänne sotkemaan yhtään enempää ja itse niin kiukkuinen että on paras heidän pysyä kaukana minusta.
Ei auta kuin siivota vaikka voimat on tällä hetkellä ihan finaalissa... En hetkeen muista että olisi näin väsynyt ollut, mutta kaipa se kuuluu tähän raskauteen. Aiemmissa raskauksissa olin vain loppuaikana niin pirteä... Toisin kuin nyt.
No se siitä avautumisesta... Ehkä tää tästä helpottaa...

Nami 38+5
 
Kiitoksen uudesta pinosta! =)

Vihdoinkin todellakin on meidän kuu :heart:

Tänään oli neuvola 38+4
Kaikki oli oikein hyvin ja th sanoi, että on vauva jo niin lähtökuopissa, että ihme jos ei kohta ala tulemaan ;)

Ei kyllä enää hetkeäkään malttais odottaa!
 

Yhteistyössä