Marraskuun masuasukit <3 MEIDÄN KUU!!!

:wave: Kotona ollaan pienen Eikka-pojan kanssa.

Scala / 30.10. (rv 38+4) / poika 3172g 48cm

Täällä erittäin onnellinen ja huojentunut äiti-ihminen. Tiistaina menin suunniteltuun käynnistykseen Naistenklinikalle. Alapäässä tilanne oli viikonlopun aikana kypsynyt niin, että mitään balonkia ei tarvittu, vaan kalvot puhkaistiin vuodeosastolla, jonne jäin odottelemaan supistuksia. Niitä odotellessa meni muutama tunti, mutta kun supistukset alkoivat, siirryin aika pian synnytysosastolle, koska oli taustaa nopeana synnyttäjänä.

Niinhän siinä jälleen kävi. Saliin mut on kirjattu klo 16.30. Alkuvalmisteluja ja lieviä supistuksia reilu tunti. Epiduraalin sain klo 18, kohdunsuu auki 4cm. Mainio olo vajaan tunnin, ja sitten alkoikin ponnistuttaa. Eikan syntymäaika tasan klo 19 ja istukka syntyy klo 19.10 ja synnytys päättyy. Kaikki meni jälleen kerran hienosti ja helposti. Painioarvio piti hyvin meidän kohdalla paikkansa ja pieni poika tuli, mun rd:stä huolimatta. Kätilö oli muuten sama kuin edellisessä synnytyksessä maaliskuussa 2011, aika sattuma isossa kaupungissa ja sairaalassa.

Tilanne Naistenklinikalla oli kiireinen ja täysi, vuodeosastolle osa joutui jopa odottelemaan paikkaa oleskelutiloissa. Pampers- ja Liberolaatikot on molemmat jaossa ainakin tuolla Naistenklinikalla.

Minä toivotan teille kaikille oikein rauhaisaa loppuraskautta. Pieni mies pitää minut kiireisenä, mutta teidän kuulumisia käyn varmasti lukemassa aina välillä.

Scala ja Eikka vajaa 2vrk
 
Lääkärineuvola takana ja olipas turha käynti. Se normaali lääkäri ei ollut paikalla, mikä siis yleensä siellä on. Nyt siellä oli sitten ihan tavan terveyskeskuslääkäri, jonka luona olen käynyt siellä terveyskeskuksessa muissa asioissa. Ja eihän tuo nyt sit muuta tehnyt kuin kuunteli nopeasti sydänäänet ja vähän tunnusteli vauvaa mahan päältä. Ei siis tehnyt sisätutkimusta, kun kuulemma ei sillä ole näillä viikoilla enää niin väliä, jos vaikka jo syntyykin.. Just joo, olis vaan ollut kiva tietää onko siellä mitään tapahtunut, kun näitä kipeitäkin oloja ollut välillä. Alkuun terkka otti verenpaineet ja tutki pissanäytteen ja sit paino katsottiin. Ne kaikki oli kunnossa. Mut nopea käynti kaikkineen, eniten varmaa aikaa meni kun terkan tarkastusten jälkeen odotin sitä lääkärikäyntiä. Ja en sitä sisätutkimusta sit viitsinyt kysellä, ei nyt niin kovasti huvittanut sit niitä housuja pois heittää sen keski-ikäisen ukon edessä :D
Jotenkin vaan turhautunut olo nyt, kun ei mitään uutta saanut tietää, edes sitä painoarviota. Ja en viitsinyt sitten kysellä mitään erityistä siinä, kysyn sitten mieluummin ensi viikolla siltä tutulta neuvolantätiltä. Ja muistin vasta käynnin jälkeen, etteihän sitä SAGA-testiäkään tehty, vaikka pitikin.. Siitäkin pitää mainita ens neuvolakäynnillä.
Tulipas nyt omanapainen vuodatus, mutta oli sen verran pettymys tuo käynti ja tännehän se on hyvä purkaa alkuun :)

Muoks:
Ja onnea pienestä pojasta Scala ja hienoa kuulla että kaikki meni hyvin!
 
Viimeksi muokattu:
scalalle onnittelut :heart:

mulla on nyt sit tilanne se, et puolilta päivää supistuksia tuli 10 min. välillä. kolmesta eteenpäin 8 min. nyt kolmen vartin ajan 6min. pahempia kipuja en tunne, supistuksia selkäkipuineen kylläkin.
koko aamun juossut kakalla, sen jälkeen on vallannut aaltoilevana tuleva oksettava olo, ja ihan kuin mulla oisi kuumetta. 36,9 näyttää kuitenkin mittari.
väsyttää aika tavalla... kaiketi tämä laantuu vielä, jotenkin epäuskoista että joko vihdoin, tätä vekslaamista kun on nyt ihan riittämiin ollu....

jos pistäis silmiä hetkeks kiinni. osan lapsista sainkin ihmeen kaupalla muutamaksi tunniksi hoitoon tähän iltaan... kaveri päivystää jos mua tartteekin lähteä viemään sairaalaan, mieshän on tällä hetkellä ties missä...
 
Tsempit sinne Annikselle käynnistykseen!

Ja onnea Scalalle vauvelista :heart: Sehän kävi tosi nopsasti!

FG:lla kuulostaa että lähtö voi tosiaan tulla tänään! Ompa jännää!


Piti vielä Millimamalle lähettää tsemppihalaus :hug: On varmasti rankkaa kun miehesi ei nyt voikaan olla tukenasi täällä Suomessa tässä loppuvaiheessa! Tuleeko miehesi mukaan kuitenkin sitten synnytykseen tai otatko jonkun muun tukihenkilön mukaan?

Käynnistelyistä piti kommentoimani että tosiaan täällä on tosi monella se edessä. Omalla kohdalla syynä vauvan iso koko eli on siellä yläkäyrällä ja jännäillään pysyykö edes käyrällä vai meneekö yli. Maanantaina meidän "pikkuisella" ennusteen mukaan olisi painoa jo about 4kg (toki tsekataan ja arvioidaan taas uudelleen) ja kun tässä vielä huomioidaan se 15% virhearvio niin masussa saattaa köllötellä jo 4,5kg ukkeli.
Luin muuten just kirjastosta lainaamaani Minna Haataja: Hyvä Syntymä -kirjasta ihan saman jutun tuosta Cytotecista :O Lääkevalmistaja ei kuulemma missään tapauksessa suosita lääkkeen käyttöä tähän käynnistämistarkoitukseen juurikin tämän verenvuotoriskin ja muiden komplikaatioiden vuoksi ja useissa Euroopan maissa ollaan luovuttu lääkkeen käyttämisestä synnytyksen käynnistäjänä. Tuskin kuitenkaan siitä kieltäydyn jos sitä sairaalan valvotuissa olosuhteissa tarjotaan.

Neuvolassa tuli tosiaan taas käytyä:
sf huimat 36cm
paino +150g/vko
RR 111/73
Turvotukset -
Pissa puhdas
Liikkeet ++
Sykkeet 145-155
Vauvan pää tiukasti ja erittäin alhaalle kiinnittyneenä. Neuvolatäti lisäksi luki mulle edelliskerran äitipolilausunnot koneelta eli siellä oli kohdunkaulasta todettu että oli sormelle auki ja kaulaa jäljellä 2cm.
Piipahdin vielä neuvolan jälkeen labrassa siinä Streptokokki B -testissä. Kivat supistukset ja jomottelut tuli mokomasta pumpulitikustakin.

Pitäis varmaan alkaa siivoamaan ja leipomaan kun meille on tulossa nyt viikonlopun aikana oikein vieraiden vaellus! Joka päivälle on joku kyläily sovittuna ja parhaimpana taitaa olla kaksi bookkausta.

Tuna ja Sintti 37+3
 
  • Tykkää
Reactions: Millimama
Kiitos Niipalle uudesta ketjusta :)

Ja onnea Scalalle ja koko perheelle pienestä poitsusta :heart: Aina helpottavaa kuulla, että kaikki on mennyt hyvin.

Joku taisi sanoakin, että se on pojan vuoro seuraavana :) Ja sitten odotellaan tyttöuutisia seuraavalta? ;)

Kukas siitä tulpasta kyseli..että tuliko kokonaan.. Nii en minä tiedä.. :D Ensikertalaisena kun ei ole moisia ole ennen nähnyt, ja koitinkin kauheesti selailla palstoja, että minkä kokosia ne on muilla ollut.. :D Mutta jos sitä tuli sellanen puolikkaan vessapaperinpalan kokoinen löntäke, niin olettaisin ettei sitä ainakaan enää hirveästi voi tulla -vai??? :D

Vielä tässä odotellaan, tuottaisko tuo irtoaminen vaikka tässä lähiaikoina jotain supisteluja, toistaiseksi ei mitään! -Paitsi innostusta lisäsi hirmuisesti. Miestäkin taitaa alkaa jo vähän jännittää, kun ei ollu raukka saanu työmatkallaan oikein nukuttua viime yönä ;) Onneksi tuo tulee työreissusta huomen illalla kotia, ja sitten ei käsittääkseni lähde hetkeen mihinkään.

Millimamaa minä olen monta kertaa sympatiseerannut kun joudutte nyt olee erossa miehen kanssa, ja niin epävarmaa ehtiikö mies sitten synnytykseen. Ton oman miehen matkatyön vuoksi olen tuntenut ainakin aavistuksen siitä epävarmuudesta tai erossa olosta mitä teillä ehkä on.. Ja kun ei oikein vaihtoehtoja ole, kun ei sunkaan mies varmaan oikein voi tulla päivystää tänne, niin toivotaan vaan parasta että ehtisi sit ajoissa :heart:

Hei kertokaas Helsingin seudun mammat, ett missä sielä synnytetään?? :D Pitäis viikonloppuna lähteä käymään sielä päin, ja jos sattuiskin tulee tarve päästä ponnistaa jossakin sielä päin, nii mihin sielä kannattais ajaa? tai soittaa.. ? :D
Vaikka ei neuvola-tätikään varsinaisesti tänään suositellut mihinkään Helsinkiin lähtemistä, kun alkaa olee jo aika pahat turvotukset... : /

..jaa teiniäidit alkaa.. Pitää alkaa katsoo =)
 
  • Tykkää
Reactions: Millimama
Scalalle paljon onnea Eikasta! Kiva kuulla, että kaikki meni hyvin ja nopeasti :)

Kiitoksia tsemppaajille :heart:, ei tämä meidän tilanne nyt oikeasti niin paha ole, välillä vaan on näitä huonompia päiviä :) Tuna, mies lähtee tosiaan tulemaan sitten ekalla mahdollisella lennolla (niitä on kaksi joka päivä, aamulla ja iltapäivällä) heti kun ilmoitan että nyt ollaan tositoimissa...ei siis varmaan ehdi synnytykseen, ellei se sitten ole pitkä(hkö). Äitini tulee tukihenkilöksi ja on varmasti paikalla koko ajan, vaikka mies ehtisikin itse h-hetkeen. Eli en ole yksin suinkaan :)

Mäkin olen samaa miettinyt noista käynnistyksistä, niitä tuntuu olevan tämä pino pullollaan. Tiedän, että käynnistetyt supistukset voivat olla monta kertaa todella paljon kivuliaampia kuin luonnolliset ja että käynnistysyritys ei aina suinkaan onnistu, mutta täytyy myöntää että vähän kateellisena olen lueskellut miten monella se on pian edessä. Olisin itsekin ihan valmis synnyttämään, mutta pitää nyt varautua siihen että tässä voi mennä vielä se melkein viisi viikkoakin.

odottelen, Naistenklinikka ja Kätilöopiston sairaala on ne kaksi Helsingissä sijaitsevaa synnytyssairaalaa, eli jompaan kumpaan vaan yhteys jos reissussa alkaakin tapahtua :)

Millimama & Rymy-Iita 37+3
 
  • Tykkää
Reactions: odottelen
Onnea Scala ja muuta vauvautuneet :heart:

Täällä on tänään ollu itku,potku raivarit ku neuvola ei suostu lähettämään koko-arvioon vaika olisi selkeästi ekaa isompi eka oli 3810g ja tää on varmasti joku 4 kilonen kaveri :ashamed: sanoo vaan et ei näe tarpeelliseksi laittaa koko-arvioon ja siinä yli 4 kiloset syntyy niiku alle 4 kiloset.. no minähän sen ulos pusken eikä mikään neuvolan akka :'(

Josko hyvät yöunet piristäs oloa..

AInii tsempit teille jotka olitte sinne käynnistykseen/ synnyttämään suuntaamassa
:heart:

rontti1 37+4
 
ehjin nahoin vielä supistukset tiheni jo siihen viiteen minsaan, tunnin seurasin niitä mutta nyt taas rauhoittunut meininki.
mies vihdoin kotona, ja vartti on keskimääräinen väli. alamaha on jo TOSI kipeänä. veriviiruista limaa tulee edelleen ja jälleen isompi kasa jäi paperiin ruskeaa limaa vessassa käydessä.
mulla noi olleet semmosia sentin leveitä noin, ja viitisen senttiä pitkiä... vaikea sitä mihinkään kokoon on oikeastaan mitata... kokkareisempia tulee myös pienempiä. äh, vaikea selittää :)

kokoarvio ja käynnistys mulla ei noteerattu mitenkään tuolla sairaalassa, että isolla käyrällä on menty koko ajan. totesi vaan että ei ole lyi 4-kiloinen kerran nytkään vaan 3,2kg. niin, ja kuulema on sitten sen viikkomäärän kokoinen kun kuuluukin. aijaa... odotusoppaasta tsekkasin niin keskimääräinen paino viikolla 36+0 ois 2,9kg, ja viikolla 38+0 ois se 3,2 kg....
jotenkin tuntuu etten uskalla luottaa noihin arvioihin ollenkaan.

uusinta-ultraa ei myöskään ole kuulema aihetta kun ei ole niin iso odotettavissa. eikä käynnistystä todellakaan, kerran on noin "pieni".

rd:stä kyselin että eikö sekään vaikuta että seurattaisi loppuun asti tarkemmin, niin ehei... jaaaa totesi lääkäri ja hoitaja, että arvot muutamaa poikkeusta lukuunottamatta ok niin ei sulla sitten ole tarvetta mihinkään ylimääräiseen. et jos syntyy nyt ni saa syntyä, mutta jos menee yli lasketun ni menee sitten.

hivenen meni pohja pois...neuvolan lääkäri ois kyllä TOSI kiva kun se oisi myös sama synnärilläkin, tiedän että aivan mahdoton toteuttaa, mutta jokseenkin outoa että ensin yksi sanoo yhtä niin toinen pyörtää edellisen sanomiset kokonaan...

hmmmmm....

vauva liikkuu edelleen tosi hyvin, mikä on vallan hyvä juttu. ite alkaa olla suht poikki, onhan tässä kaksi vuorokautta kohta supistellut 10-15 min välein koko ajan...onneks yöllä on saanut edes hiukan unta, ja tilanne rauhallinen että pystyy supistusten välit torkkumaan. ja vaikka havahdun supistuksiinkin, luulen että niitä ei yöllä noin tihuaan tule edes.


oikeen hyvää yötä kaikille, toivottavasti en olis aamulla enää tänne kirjottamassa ;) yh... katotaanpa vaan...täällä sitä keikun jo ennen aamun puolta seiskaa kumminkin :)
 
Onnea Scala ja koko perhe!! :flower: <3

Taitaa FG lähteä yöllä sairaalaa kohti ainakin hyvin lähellä on lähtö :) ja sitten nämä tulppa bongarit kans.

ehkä meidän pinossa nyt vain on sattunut normaalia enemmän näitä käynnistys tapauksia ei se ymmärtääkseni kovin yleinen käytäntö ole jos kaikki on muuten kunnossa, mutta sitten tosiaan meillä kaikilla on ne omat fyysiset rajoitteet tai istukka lopettaa toimintaansa tai tulee myrkytys, vauvan koko jne jne. Omassa kaveripiirissä on 2 käynnistys tapausta ja kuitenkin noita lapsia on aikalailla.

Ai niin...mies raahattu puolipakolla Ikeaan ja lopputuloksena sen askarteluille löytyi lipasto, hankittiin siinä samalla reissulla Anselmille samanlainen lipasto omille tavaroille. No sitten päätettiin laittaa khh pyykkihuolto uuteen uskoon ja hankittiin tulevaan vauvan hoitopisteen lähelle pari seinähyllyä niin saa tavaroita nostettua hiukan ylemmäs ettei kaikki ole pöydillä. Ja löytyihän sieltä vaikka mitä kivaa muutakin. Köyhdyin muutaman satasen, mutta jos se raha oli mun hermojen palautuksen hinta niin olen tyytyväinen. Huomenna kasaillaan tavarat ja pääsee laittamaan vauvan hoitopisteet kondikseen.

iia ja Anselmi
 
Iltaa!

Täällä on nyt pohdittu että tuliko pissaa,valkovuotoa vai lapsivettä! Pikkasen lorahti housuun kun menin vessaan,luulempa ettei ainakaan pissaa ollu! Kiva alkaa itelleen lääkäriksi. Voishan sitä tays:iin soittaa ja kysyä,mut... Ja tänään tullut ainakin 30 kertaa kohdunkovetus suppareita. Voiskohan tää enteillä synnytystä?!:)

Ja tietty Scalalle paljon onnea pikku pojasta:flower:

Uskoa täynnä ja Muru 37+3
 
täällä oon kuten lupasin ;)

vaan olipa yö.. en oo yhden jälkeen nukkunu juuri ollenkaan, supistellut siihen tahtiin... 2-4 jälleen 10 min. välein... nyt selkeästi kestivät pitempään mutta neljältä loppuivat kuin seinään :kieh: limaa iso köntsä just taas napattu ...

tätähän tää on... ja onko hiukan virkeää äiskää häh...

uuuh... uutta päivää kehiin..

uskoa täynnä side housuihin ja sä varmaan sit jo oot seuraava :)
 
Täälläkin jo hereillä, harvoin näin aikaisin tulee oltua. Pari tuntia sitten kun mies heräsi, ei unta ole saanutkaan. No, näitä öitä tulee joskus, onneksi harvoin. Kun siis normaalisti käyn nukkumaan siinä puolilta öin, niin tulee sit nukuttuakin pidempään. Ja tottakai tuo vauva oli hereillä myös ja jaksoi itseään oikoa. Nyt sit aamupalan syötyäni nukkuukin tyytyväisenä.. :D

Eilen tuli käytyä myös siellä perhevalmennuksessa Ei sieltä mitään uutta oikein oppinut, imetyksestä katsottiin video, ja joku toinenkin video katsottiin, missä nyt yleisesti oli vaan jotain parisuhde juttua. Ja sitten neuvolantäti kertoili asioista ja keskusteltiin porukassa. Huikeasti osallistujia kyllä, kun meitä oli jopa 5! :D Siis kun laskee miehetkin mukaan. Ja se yksin ollut nainenkin oli lähinnä vahingossa sinne tullut, ei vielä kovin pitkällä raskaus ollut ja hyvin ehtisi siihen seuraavaankin ryhmään. Ja meillä tässä kylässä järjestetään näitä ryhmiä noin kolmen kuukauden välein. Eli ei kovin paljoa ole ensisynnyttäjiä täällä..

Synnytyssairaalassa sanoivat, että marraskuisia olisi noin 80, eli ei niitäkään ihan älyttömästi, tai ilmeisesti ihan normaali määrä täällä. Synnytyssaleja on 4 kpl, eli ei pitäisi ruuhkaa tulla, tai sit on jo huono tuuri. Ja jos hyvä tuuri käy, saa yhden hengen huoneen, niitä löytyy 3 kpl. Loput on sitten 2 hengen huoneita. Toisaalta kiva synnyttää vähän pienemmässä paikassa, ei ole sellaista hulinaa. Tosin onhan tuokin osasto kasvanut jonkin verran, kun isolta alueelta nykyään tulee synnyttäjiä.

Omissa oloissa ei muutoksia, huomenna onneksi on jo täysillä viikoilla, eli ei tarvii stressailla sitä jos tää keskosena syntyy. Ja nyt kun alkaa toivomaan että syntyis kohta, niin taatusti viihtyy tuolla vähintään laskettuun aikaan asti :D Tai sit vietän itsenäisyyspäivää valmistautuen käynnistykseen.

Tirppana 36+6
 
Täällä taas vetästy 9 h unet viime yönä |O ja hitsi kun väsyttää vieläkin. Eilen nukuin 2 h päikkärit ja ihan sairaasti nukuttaa nytkin vaikka just heräsin. Mikähän unitauti muhun nyt iski? Eilen olin kyllä niin kärttyinen akka ja tappelin esikoisen kanssa koko illan jostain, nyt oikein nolottaa. Mies kun tuli illalla kotiin, jankkasi että joko yöllä lähdetään synnyttämään, sen mielestä mä olen ollut niin outo pari päivää että varmaan kohta synnytetään. Pah. Ei vielä viikkoon, jos multa kysytään =)

Scala: Onnittelut :flower:
FG: Sitä ei näköjään koskaan tiedä, millainen synnytys on.. Tsempit sinne, ei käy kateeksi ja toivottavasti itse pääsen vähän lyhyemmällä kärvistelyllä.

Mua vähän jännittää, mahtuuko sitten aikanaan Naistenklinikalle vai käännyttävätkö Kättärille. NKL on nyt remontissa ja siellä on supistettu toiminta käsittääkseni..

HilmaVilma 39+2
 
Vähän tässä kieltämättä jännittää tuo vauvan koko, kun 38+5 kokoarviossa saatiin 3700g. Ja siitä on nyt reilu kaks viikkoa. Ja ens viikolla vasta käynnistys.
Ja täällä siis 41+1 eikä edelleenkään mitään synnytystuntemuksia :/
 
Hei kaikille marraskuisille, se olis sitten meidän kuu! (jos tämä nyt tulee jollakkin yllätyksenä... =D )

Ensiksikin kovasti onnitteluita kaikille jo vauvan saaneille, joukko sen kun kasvaa ja suurenee. Monella jo takuulla synnytys lähellä, niin paljon suppareita ja limatulppaa liikkeellä, hieno juttu :)

Eilen olin äitiyspolilla sen radin takia, lääkäri ultrasi ja kävin dm-hoitajalla. Kaikki hyvin vauvalla ja äidillä. Pojan painoarvio on nyt 3380 g, eli siis ei mikään supersuuri sokruvauva tulossa (sitä mä pelkäsin....), vaan samoissa luultavasti kuin isoveli aikoinaan. Raivotarjonnassa on, hyvä juttu! Lääkärineuvolassa edellisellä viikolla doktor oli sitä mielä, että on pää alaspäin ja pää on jo aikas alhaalla ja silloin oli kohdunsuu pehmeä ja kaulaa 2 cm. Verenpaineet kunnossa ja pissa puhdas polilla. Sokrut oikein hyvät, seurailen niitä 2-3 päivää viikossa vielä loppuun asti.

DM-hoitaja sanoi, että muut voisivat ottaa ruokavaliosta mallia...kerrankin siis syön niinkuin neuvon =D Neuvolan seurannassa sitten loppuraskaus. Ja sielläkin sitten kävin kun aika oli, paino 66.3 kg, -100 g viikossa...kokonaispainon nousu n.11 kg, että on sitä siis tullut, koko raskautta en ole laihtunut. Jos toi radi ei olisi viime metreillä iskenyt, niin sitten olisi varmaan muutama kilo enemmän. Oon ollut aika herkkusuu...Ja suklaalevy on pakattuna sairaalakassiin. Tiedän että oma riski sairastua aikuistyypin diabetekseen on koholla, mutta synnytyksen ja joulun välissä sit en mieti =D

Olo on aika jees, välillä painaa ja puristaa ja on vaikea olla, mutta pääsen kuitenkin vielä käveleen. Ja alakerrassa vihloo ajoittain...Toissa iltana oli niitä sukkapuikkokipuja, ai inhotus kun olivat kurjia ja sitten teki kipeetä kävellä, mutta se meni vielä ohi. Alaselkä särkee, mutta ei närästä enää, liekö sitten ruokavaliokin vaikuttanut mulla asiaan. Esikoista ei nostele ellei ole ihan pakko, niin suuri jönssi jo, että kyllä tuntuu..Että siis vointi hyvä =D No, olosuhteisiin nähden ainakin. Maha on todellakin vaan tossa edessä, kova ja pinkee koko ajan ja niitä harkkasuppareita tulee todella paljon, sillon menee kivikovaksi. Ne supparit on ikävän tuntusia, mutta eivät vielä kipeitä.

Ja tähän voisi kysyä, että mitkä makuuhuonetouhut, voiko siellä todellakin tehdä jotain muuta kun nukkua... =D No, ehkä sekin touhu joskus taas virkistyy...jos ei vauva lähde muuten syntymään, niin sitten ainakin yksi ässä käyttään ;)

Kauheeta omaa napaa taas, kirjottelen niin harvoin että sitten on asiaa :) Tsempityksiä kaikille, kohta on palkinnot sylissä.

Vili-Jonkka ja Hampus 36+6 (huomenna pokspokspoksuu!!!)
 
Huomenet!

Kiitos Niipa uudesta ketjusta! Samaan syssyyn onnea Scalalle pojasta ja tsemppia FG ja muut millä hetkellä tahansa synnärille lähteville! :)

Eilen käytiin sitten neuvolalekurilla, ja tulihan se verenpainemittari sitten vielä viime metreille kotikaveriksi. Paineet oli 140/92. Kuulemma jos menisi yli yli 95 pitäisi lähteä polille. Nyt kotona mittaillessa alapaineet ovat olleet onneksi alle 90.

Muita tuloksia:
Saga-näyte otettiin
Pissa puhdas
Sykkeet nukkuvalla pojalla 135
Kohdunkaula kiinni, 3 cm, poika ei laskeutunut
painoa tullut alusta asti turvotuksineen melkein 19 kg!! Kääk!

Eli ei ole syntymässä vielä varmaan lähiaikoina, mutta eipä mitään, kun la on loppukuusta. Yritän neuvotella pojan kanssa, että tulisi kuitenkin ennen joulukuuta :)

Korkeaa verenpainetta ja harjoitussupistuksia ei oikein huomaa, kun kovin vaiva on ollut viime aikoina jäätävät liitoskivut häpyliitoksessa, jotka saavat vaappumaan ankan lailla ja muutenkin liikkuminen on hankalaa. Yöt ovat hankalia olleet jo pitkän aikaa myös täällä, nukun ja valvon ja yli 3 tunnin putkeen nukkuminen olisi jo luksusta. Pitää vaan ottaa rennosti, välttää kovaa rasitusta myös lekurin käskystä ja vaan möhöttää koiran kanssa sohva-valtakunnassa, joka on ympäröity lehtien vuosikerroilla, kirjoilla ja erilaisten laitteiden kauko-ohjaimilla. Pitää sitten välttää sitä ylimääräisen ruuan vetämistä, kun näköjään kasvan kaikesta mitä suuhun laitan. Kateellisena voisin vielä lukea Nelliellin loppuajan treeniohjelmasta! :) Odotan niin kovasti että pääsisin itse taas normaalisti lenkille ja liikkeelle!

Nynaeve ja Pp 36+5 (kohta paukkuu täysaikaisuus meilläkin, jipii! :) )
 
Huomenia täältäkin!

Neuvolalääkärissä kävin aamulla ja siellä kokoarviota myös tehtiin. Tänään (rv 37+0) Paavon painoarvio 3000g-3200g eli kokolailla keskikäyrällä mennään, tai hitusen sen yläpuolella. Kohdunsuu oli vielä kiinni ja kanavaa jäljelläkin 3cm.. pehmennyt kuitenkin oli. Vauva majailee vielä aika korkealla vaikka edelleen viihtyi raivotarjonnassa. Nukkuvan pojan sykkeet olivat 140, äidillään varmaan 200 kun jännitti niin jumalattomasti. Lantion tutkimus oli lievästi sanottuna epämukavaa. Mutta hyviä uutisia sieltäkin - normaali ja hyvä lantion koko alatiesynnytystä ajatellen.
Toiseenkin kokoarvioon pääsen jo heti tiistaina, se tehdään pääterveysasemalla paremmilla laitteilla sitte. RD:n vuoksi tällaiseen ylimääräiseen pääsen. Lääkäri tuumaili kyllä tänään että perutaanko tuo ultra kun tänään näkyi tärkeimmät asiat kuitenkin hyvin.. mutta kyllä minä haluan tuonnekin kuitenkin mennä :)

Helpottavia uutisia siis.. ettei pikkujätkästä ole kasvanut jättiä rd:sta huolimatta. Mutta ei tässä ilmeisestikään olla viikkoihin vielä synnärille menossa.. Paavolla on mukavat oltavat yksiössään :D

Anukkio ja täysiaikainen Paavo (ehkä myös täyspäinen jos isäänsä tulee :LOL: )
 

Yhteistyössä