MARRASKUUN MURUSET 2010 <3 *elokuu*

Mulla on alkanut huoli nostaa päätään taas, kun Sissi liikkuu niin vähän. Musta tuntuu että, te kaikki muut tunnette jatkuvalla syötöllä liikkeitä, mä tunnen todella vähän. Esim. liikelaskennassa tunnen ehkäpä noin 5 liikettä tunnissa. Nyt sitten pelkään, että Sissi on syvästi kehitysvammainen tms. kun ei liiku paljoa. ARGH, eikö vois olla jo vaikka lokakuu!!

Mutta tohon veikkaukseen, mä veikkaan että synnytän 39+ ja lapsella on painoa ainakin 4,5kg. Ai kauheeta!!
Mulla ois tänään taasn neuvola ja meinaan kyllä kysästä tosta pelkopolista, tästä liikkeiden vähyydestä, supistuksista ja ultrasta. Mun on pakko päästä ultraan vielä, en mä muuten järjissäni pysy.

Ja muari mulla on tukisukat, mutta ei auta juuri mitään. Siis auttaa kyllä, en mä sitä sano, mutta sais auttaa PALJON, PALJON enemmän. :D

Liirah+ Sissi 24+5
 
Mä olen ostanut Sintille tasan yhdet vaatteet ja ne on ihan tarkoituksella "väärän väriset". En kerrassaan jaksa sitä, että poika pitäisi pukea siniseen ja tyttö vaaleanpunaiseen, sillä vaihtelu virkistää - ainakin mua.

Liirah, mä ajattelin kysyä ylihuomenna lääkäriltä (menen äitipolille ja mut ultraa erikoislääkäri), että mistä ihmeestä tiedän onko kyseessä oikea hätä vai ei, kun liikkeet on vähentyneet tosi selvästi. Lääkäri siis sanoi lauantaina, että vauva potkii istukkaan (edessä) enkä siksi tunne liikkeitä. Mutta kun meni viikkokausia että potkuja tuli ihan hirveästi ja aina kun kävin makuulle. Kun eihän se nyt niin käy, että vauvalle tuleekin hätä ja kaikki laitetaan etuseinäistukan piikkiin.

Ja tässä mun toiveveikkaus rv 37+3 3200 g

Muari ja Sintti rv 27+3
 
Josefiinalle nopsaan;
Eli netAnttila myy tummaa puuta olevaa pinnistä 169e, käy kurkkaan:

http://www.netanttila.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?productId=613209&storeId=1444&catalogId=1444&shopId=10009&compartmentId=3139413&categoryId=10117
 
Veikkausgallup Mä veikkaan seuraavaa syntyväksi rv 38+2 ja 3600g Esikoinen synty 39+0 ja kakkonen 38+3. Mutta saattaahan tämä mennä 41 viikollekin =)

Omapaino: Tähän mennessä tullut kiloja +6 ja meneillään rv 25+4. Mulla on aina tullut se 14-16 kg ja aika nopeasti on lähteny pois kaikki. Lähtöpaino mulla on kyllä 47.

Vauvan vaatteet Mulla ei ole kuin poikien vaatteita. Tai siis sopiihan ne osa tytöillekin, mutta sain sillon ultrasta poikalupauksen että päivitättekö sen mulle. Jos se sitte on tyttö, niin saapa ainakin lähteä pian vaateostoksille :)

Jalkojen turvotus Mulla on nt helteillä ainaki auttanut se kun jumppaan ja venyttelen lähes joka ilta. Teen varsinki nuita pohjeliikkeitä. Sitte kun liikkuu muutenkin ja juo hyvin nesteitä. Suonikohjuja jaloissa ei oo vielä ollut, mutta eiköhän nuitakin kannata aina ennalta ehkäistä. Ja itselle tulee heti kauhean positiivinen olo kun on taas saanut liikuttua.

Onko muut huomanneet kun esim. kaupungilla liikkuessa niitä ihmisten katseita. Toki olen niitä miehen mukaan saanut aikaisemminkin ;) (Tiedä sitte uskoakko tuota), mutta nyt kaikki tuijottaa ihan avoimesti. Niinkö sitä olis joku yleinen nähtävyys! :LOL: En tiedä tekeekö se että kun näytän ikäistäni nuoremmalta ja saatan liikkua nuitten kahden(2,5 ja 1,5 v.) ja ison mahan kanssa. Tässähän vois kuvitella olevansa joku oikeakin julkkis.
 
Hip hei täällä poksuu taas viikot!

Liirah Mä ainakin kävisin sinuna tsekkaamassa tilanteen. Ite olin jo puolentoista päivän jälkeen ihan paniikissa ja painelin sairaalaan. Eihän siellä mitään ollu vialla ja tuskin on sullakaan mut saapahan ainakin sielunrauhan.

AaVee ja pikku L 24+0
 
jeee, vihdoinki mun äitiysavustus hakemus hyväksytty ja pakkaus laitettu tilaukseen! Eihän siinä mennykkää vaan ku kuukausi kun jo heinäkuun alusssa vein kelaan paperit |O no nyt se sitten parin viikon sisällä tulee!

vaatteista mä olen ainakin sen jälkeen kun saatiin tietää et poika tulee niin ostanu vaan poikien vaatteita :) Tosin osa niistä on kyllä sellasia et sopii myös tytölle, esim. punaisia. Mä en oikeen vaaleensinisestä väristä tykkää ja eipä meillä taida yhtään sen väristä vaatetta edes olla! Kivempia on jotkut kirkkaan väriset ja värikkäät :)

turvotus en oo huomannu et mitään isompia turvotuksia olis, mut iltasin kyllä jalkoja särkee niin pirusti! Siihen kyllä auttaa sitten kun pitää puol tuntii jalkoja kunnol ylhäällä!

liikkeistä Oon huomannu et enää en "tunne" kaikkia liikkeitä, esim. jos makaa sellällään ja vauva muljahtelee niin en niinkään tunne sitä, vaikka se näkyy ihan selvästi vattan päällä. Varmaan toi edessä oleva istukka sitten vaimentaa noita asennon vaihtamisia :) Potkut tuntuu ihan ylämahassa ja jos oikeeseen kohtaan sattuu käsi osumaan niin tuntee jo sen pikkusen jalan :)

Ja sitten mun veikkaus, rimpula syntyy 41+5 ja painaa 4150g

hattivatti ja rimpula 27+3
 
liirah: käy näytillä jos vähänkin tuntuu siltä, parempi tsekata tilanne kuin vaan murehtia kotona. eiköhän kaikki ole kuitenkin hyvin. itsellä liikkeitä vaimensi etuseinässä oleva istukka ja liikkeet tuntuukin jos on tuntuakseen niin aina jommalla kummalla puolella mahan sivua.

paino: tullut tähän mennessä jotain +6kg mut ihan normaalia mulle, painoa tuli esikoisesta jotain 18kg ja kuopuksesta 12kg ja nytkin varmasti täs raskaudes tulee samoihin lukemiin mut kyllä se lähtee pois..on aiemmistakin lähtenyt tuskalla ja hiellä mut kummiskin. ajattelin tehdä aluksi pitkiä vaunulenkkejä päivittäin ja sit vois kokeilla vaik vesijumppaa ja keväämmällä sit pyörälenkkejä iltaisin niin eiköhän kilot karise ja tietty kun hiukan kattelee mitä suuhunsa laittaa niin trimmis kunnos ollaan jossain vaihees

lämpimillä ilmoilla alkaa suonikohjut vihotella ja särkeä mut onneks ilmat on viilenneet niin on tuokin vaiva helpottanut

 
Mulla on vielä lähtöpainoon kirittävää 600g eli yhtään ei ole vielä tullut lisää. Aiemmissa on painoa tullut 9kg, 10kg ja 4kg eli varsin kohtuullisesti. Ehtiihän tuota vielä tässä raskaudessa tulla :D

Kukahan se tulisi siivoamaan tämän läävän... :snotty: Siis kämppä on niin kaaoksessa, ettei tosikaan. Pojan kaveri käväs tuossa ovella äitinsä kanssa ja arvatkaa vaan kuinka hävetti :ashamed: :ashamed: :ashamed: Itsellä on veto ihan pois, aamu meni taas oksentaessa. Mies karkas kirjastoon diplomityötään tekemään, joten omillani täällä olen. Pieninkin on tänään oksentanut kaksi kertaa |O Pääsiskö evakkoon jonnekin...

Suonikohjuista, että mulla taitaa tuolla alapäässä olla yksi. Unohdin lääkärineuvolassa kysästä. En ole itse uskaltanut kurkata :xmas: Tuossa häppärissä se tuntuu kuitenkin ja pirusti se särkeekin. Tokassa raskaudessa mulla oli samassa kohtaa ja silloin menin kurkkaamaan sen. Ei ois pitänyt... :LOL: :x Jaloissa ei ainakaan vielä näy uusia, mutta ehtii niitäkin tulla.

Kyllähän noita katseita tuolla liikkuessa on tullut. Ei tätä mahaa saa mihinkään piiloon kesävaatteissa :D En mä hirveästi muita tuolla katsele, mutta jos joku oikein käy tuijottamaan, niin ei voi olla huomaamatta :kieh:

Pelkkään vaaleanpunaiseen väriin vaatteissa kyllästyy aika nopeasti. Meillä onkin tytöillä nyt aika paljon mm. violettia, ruskeaa ja keltaista. Limestäkin tykkään ja niin tytötkin. Meillä on nuo Brion rattaatkin lime-mustat :D Pojalla aikoinaan vauvana käytin ihan pokkana isosiskonsa vanhoja vaatteita, vaaleanpunaisia :LOL: Kerran kaupassa pojalla oli vaaleanpunainen haalari päällä ja joku mummeli tuli siihen ihastelemaan, että onpa söötti tyttö. Annoin toisen olla siinä luulossa :D Mitähän se ois tuumannut, jos oisin tokassut, että kyllä tämä ihan tappiveijari on :D

25+1
 
Neuvolassa käyty ja kaikki hyvin. :)
Vaatteista: kun en tiedä sukupuolta, olen ostellut vaatteita, jotka väritykseltään sopivat kummallekin. jatkossakin kiva, jos tulee toista sukupuolta että saa käyttää samoja vaatteita.

Kukas täällä kirjoittikaan töiden loppumisesta nyt elokuussa... aloitatteko varhennettuna äitiysloman, aiotteko hakea jostain jotain rahaa vai mitä meinaatte?

Itsekään en aina tunne liikkeitä, suurimmaksi osaksi kuitenkin on erittäin vilkas kaveri. Yleensä vkloppu voi olla rauhallisempaa aikaa. Ehkä hän huilaa. :)

Nyt pitäs lähteä iltavuoroon. Oletteko miettineet nimiä sairaalan kyselylappuun? Sain sen tänään ja nyt pitäis laittaa mies enemmänkin miettimään koska mulla on aika selvät sävelet!


:LOL:

rv 26+0 :heart: POKS!
 
Alkuperäinen kirjoittaja baby10:
Kukas täällä kirjoittikaan töiden loppumisesta nyt elokuussa... aloitatteko varhennettuna äitiysloman, aiotteko hakea jostain jotain rahaa vai mitä meinaatte?


rv 26+0 :heart: POKS!
Mulla on ainakin loppumassa työt elokuun lopussa, mutta mun tilanne on se, että mulla on määräaikainen työ, jonka loppuu tän kuun lopussa. En ole vielä päättänyt aloitanko varhennetun äippäloman syyskuun alkupuolella vai olenko ansiosidonnaisella syyskuun ajan. Eka oli tarkoitus olla ansiosidonnaisella, mutta Kelasta ne ehdotti toiseksi vaihtoehdoksi tuota varhennettua äippälomaa. Itsellä kun vaan ei ole kokemusta työttömänä olemisesta, niin mietityttää tuo ansiosidonnaisuuden suuruus tai siis vähyys;)

Terese ja poitsu 27 tasan

 
Baby10, mulla kanssa loppuu määräaikainen työ tän kuun loppuun ja olen jäämässä äitiyslomalle varhennettuna. Työttömäksi en voi jäädä, koska mulla on myös vakityö josta olen hoitovapaalla. Äitiyspäiväraha taas on isompi kuin kotihoidontuki :)
 
Mä voisin veikata et meidän kulta syntyy 40+3 ja painaa 3 400g.

Jotenkin olen ihan varma et menee yli lasketun ajan ellei sitten satu niin et mun vointi on huono ja käynnistetään sitten aikaisemmin.

Neuvola oli eilen ja kaikki ihan ok.Verenpaine oli eka mittauksella 147/86 ja sitä hiukan pelkään et lähtee nousemaan.Maha mitta oli 28.Ihan ylärajalla menee.
Mulle laitettiin suraava aika jo kahden viikon päähän ja tästä lähtien ne on kahen viikon välein.

Ja huomenna se sokerirasitus.Toivottavasti siinä kaikki ok.

Mä olen ostanut kaikkea tytölle sopivaa.Vaikka tällä viikolla ihastuin sellaiseen vihreään samenttiseen(?) haalariin name it:ssä.Se olis poikien osastolta mut menee mun mielestä ihan hyvin tytöllekkin.Vielä en sitä kuitenkaan ostanut...
On meillä muutama vihree,sininen ja ruskea vaate myös.Kun en minäkään halua tyttöä vain punaisen sävyihin pukea.

Me käytiin rattaita katsomassa.Se myyjä oli hauska kun kysy koko ajan minulta et minkä laista minä olin ajatellut ja minkä väristä minä haluan.Vaikka mies oli mukana myös.Ei osattu päättää väriä.Tai oli muutama mieluinen ja yllätykseksi oltiin miehen kanssa ihan samaa mieltä väreistä.Mä haluisin sellaisen nahkasen kantokopan (ehkä) eikä niitä ollut vielä siellä.Joten päätettiin jättää vaunu hankinnat myöhempään ja odotellaan ensi vuoden mallistoa.Lokakuussa sitten ne ostetaan.
Ja toisaalta haluisin ne rattaan sellaisella kermanvärisellä nahalla mut kuinkakohan hyvin ne pysyy puhtaana.Ja tuolla ei ollut niitä niin saakohan sellaisii jostain.Mallina emmljunga city cross...

Sänky me kasattiin jo eilen.Ja odotellaan ihan malttamattomina ajan kulumista ja vauvaa.Luultavasti koko perhe :D

Sintsu ja vauva 28+0 Poks! :D
 
helou!

Ymmärrän täysin teidän kaikkien huolen liikkeistä, varsinkin jos hiljenee yhtäkkiä. Itellä tosiaan ollu tilanne se, että alusta asti sanottu, että kun istukka edessä, niin hiljaisia hetkiä voi olla ja paljon, niin ei osaa olla huolissaan. Ja kun kyse esikoisesta niin ei mitään mihin verrata ;) Varmasti jos alussa olis tuntenut voimakkaasti ja sitten hiljenis, niin huoli olis kova, mutta kun alusta asti ollut hiljasta ja tuntunut sillon tällön ja kumminkin neuvolan mukaan kaikki kunnossa, niin ei osaa pelätä . . .

Mulla synnytysarvio: 41+0 ja 3400g :) ei osaa perustella arvailua millään, kun esikoinen kyseessä. .

Vaunuista Mulla mun ukki ilmoitti eilen, että on siirtänyt mun tilille 500e ja ne on tarkotettu vaunuihin. . jotenkin nyt on kai "pakko" alkaa stressaamaan niistä ja vertailemaan ja kattomaan mitkä haluaa. Liikkeessä kävin sen verran jo aikasemmin,että halpiksista Emmat tuntu tosi hyviltä, mutta netissä sitten olikin joku jo haukkunut. Brioja oon nyt seuraillu netistä, mutta jotenkin tuntuu, että pelkkien nettitietojen perusteella ei uskalla ostaa. Kai se olis kauemmas lähettävä, kun jotenkin hämeenlinnan tarjonta on aika köyhää.

Sunnuntaina käytiin ostamassa uusi sohva ikeasta ja valikoimassa jo valmiiksi lipasto, johon sitten pääsee asustamaan uuden tulokkaan tavarat. Jouduttiin eilen sitten ajelemaan sinne uudelleen kun olin itsepalveluvarastosta valinnut väärän patjan, jee jee.. :) Nyt on ikeoinnit hetkeks aikaa hoidettu ja loput hankinnat sitten netin kautta, pääsee helpommalla :LOL:

Täällä paino ei ole noussut ollenkaan, koska lähtöpainoakin on tarpeeksi, niin tämä oikein hyvä tilanne vielä tässä vaiheessa.. Maanantaina sokerirasitus ja ketuttaa jo valmiiksi...

Ingu + Papu 24+4
 
Mun piti viel kysyy teiltä mielipidettä kun mietin turvaistuinta.

Meillä on esikoisen vanha turvaistuin tallessa.Mut se on jo kymmenen vuotta vanha.Malliltaan se vaan on niin hyvä ja päälliset on ihan hyvässä kunnossa.Uskaltaakohan sitä kuitenkaan enää käyttää kun on jo niin vanha? Kolarissa se ei ole ollut kun on meillä ollut koko ajan ja uutena aikoinaan ostettu.Mitämieltäte olette?
 
Alkuperäinen kirjoittaja liirah:
Mulla on alkanut huoli nostaa päätään taas, kun Sissi liikkuu niin vähän. Musta tuntuu että, te kaikki muut tunnette jatkuvalla syötöllä liikkeitä, mä tunnen todella vähän. Esim. liikelaskennassa tunnen ehkäpä noin 5 liikettä tunnissa. Nyt sitten pelkään, että Sissi on syvästi kehitysvammainen tms. kun ei liiku paljoa. ARGH, eikö vois olla jo vaikka lokakuu!!

Heppa tähän pinooni! ajattelin kommentoida myös tätä keskustelua liikkeistä, kun itselläni on kokemusta erittäin rauhallisesta masuvauvasta. Minulla oli sama ongelma esikoiseni kanssa. Muut valittivat, etteivät saa vauvelin sambaamiselta unta ja minä taas valvoin ja odottelin, että omani olisi antanut jotain elonmerkkiä itsestänsä. Samoilla viikoilla sinun Liirah kanssa saattoi olla, että koko päivän aikana tuntui muutamia kymmeniä liikkeitä. Kun epeli kasvoi kokoa ja viikkoja tuli lisää alkoi liikkeitäkin tuntumaan enemmän. Ja istukka oli siis takaseinämässä, joten sitäkään ei käynyt syyttäminen.
Neuvolassa sanoivat silloin, ettei noin pienillä viikoilla edes tarvitse laskea liikkeitä, koska vauvalla on vielä hyvin tilaa liikkua.
En myöskään huomannut missään vaiheessa vauvalla mitään rytmiä tai säännöllisyyttä potkutteluissaan.


Toki liikkeitä kannattaa siis tarkkailla, mutta jos niitä säännöllisesti joka päivä tulee suunnilleen vakio määrä ei neuvolan mukaan ole kuulemma syytä huoleen. Ja aina voi toki käydä tarkistuttamassa tilanteen. parempi olla liian varovainen kuin päin vastoin:)
 
Alkuperäinen kirjoittaja AaVee:
Mua vähän ihmetyttää miksen mä oo saanu sellasta esitietolappua sairaalaan ollenkaan.. Onko kaikki muut saanu? Terveydenhoitajalta vai lääkäriltä?
en ole minäkään saanut mut eiköhän sen saa sit tyksistä täytettäväksi jossain välis kun siellä tulee käytyä, näin ainakin on toimittu aiemmissa raskauksissa
 
Terve kaikille!
On tullut pidettyä vähän hiljaiseloa tässä pinossa, kun kaikki menee niin hyvin ja ei ole ollut paljon jutun juurta, jos yrittäisi päästä taas juttuihin mukaan, kun kohta poksuu jo rv30, hui kamalaa :D

Synnytysarvioni: kamalan vaikeaa mitään veikata, kun esikoinen syntyi 41+3 ja toinen 36+6, sanotaan nyt vaikka 39+2 ja 3290g :)

Palailen myöhemmin kirjoittelemaan lisää, jos lukisi ensin mitä teille kuuluu :wave:

BV ja *nimetön* 28+1
 
Synnytysarvio mä veikkaan 39+2 ja paino 3050g :)
Ei perusteluja kummemmin, koska esikoinen kyseessä, oon kyllä nähnyt unia joissa lapsen syntymäpäivä on ollut 24.10 :D

Kävin tänään ensimmäisessä perhevalmennuksessa, ja voin sanoa ettei se kovin paljoa mun elämää rikastuttanut, mutta menen siihen seuraavaan ja samalla viimeiseenkin valmennukseen :)
Paino en tiedä mutta veikkaan olevani lähtöpainosta vielä -1,5kg jäljessä, mutta luulen plussaavani painollani ensimmäistä kertaa huomisessa neuvolalääkärissä =)

Jäin tänään kotiin viettelemään vapaapäivää, kun aamusta oli valmennus ja päivällä mun piti kytätä DHL:tä saapuvaa kuljetusta kotiin. Saimpahan siivottua kämpän perusteellisesti, pestyä pyykit, vaihdettua lakanat yms. :)
Kohta ruuanlaittoon, kun mies saapuu töistä kotiin neljän kieppeillä.

Tanya & herra hukkapätkä 28+4
 
Ingu, ikävä kyllä neuvolan laitteilla ja menetelmillä ei voida sanoa, että kaikki olisi kunnossa. Kyllä siihen ultra ja ktg tarvitaan.

Sintsu, mulla on esikoisella aikoinaan ostettu turvakaukalo, ei ole ihan kymmentä vuotta vanha mutta lähelle. Enkä ole sitä käyttänyt esikon jälkeen kenellekään. Mun mielestä ne suojaukset siinä on niin olemattomat, etten halua sitä käyttää muuta kuin syöttötuolina. Kaukalo ei ole edes kovin kallis, meillä tuo maksoi 180 euroa ja siinä on vielä 30 euroa värilisää, kun tämä rouva halusi juuri tietyn värisen :) Toisaalta käytän vielä turvaistuinta joka ostettu -05 ihan hyvällä omallatunnolla, se kun näyttää turvalliselta.

Ja minä peesaan muista, että parempi käydä tarkistamassa tilanne jos huolettaa kuin sit myöhemmin katua. Mutta neuvolassa se tosiaan ei onnistu. Ja vaikka lääkäri olisi kuinka sanonut, että istukka etuseinässä, niin eihän se silti takaa ettei vauvalle tulisi hätä ja liikkeet vähenee siksi. Siinä tilanteessa on vähän kurjaa, jos liikkeiden vähyys on pantu istukan piikkiin. Mutta toisaalta jos kaikki ravais äitipolilla yhtä usein kuin minä, niin tukossahan se systeemi olis
:LOL:

Nyt hakemaan sitä doppleria!

Muari ja Sintti rv 27+
 
Lääkärineuvolassa käyty. Paikat kiinni ja pituuttakin on noin 3cm.
Jäi aika huono maku koko hommasta. Lääkäri ei yhtään kuunnellut mitä mulla oli sanottavaa,ei kysellyt mitään.Koko homma kesti varmaan 5min. Oli ku ois liukuhihnalla ollut :kieh:

Verenpaine oli koholla,ja laittokin sit lähetteen synnytyspolille,nyt sit vaan odotellaan et millon aika tulee.Sitä ennen pitää nyt käydä tossa tk:ssa itse mittaamassa paineita joka toinen pvä.

Vauvalla kaikki kuitenkin ok. Syke oli +144 :heart:
JanJade&Ipana 27+3
 
Tänään sokerirasitus tehty.
Ihan ok homma, vaikka tuppaakin aina vähän se verikokeen otto ahdistaa.. Litku mun mielestä ihan juotavaa, vaikka eihän se nyt mitään herkkuakaan ole. Sokerin makusta vettä.
Teki pikatestin siitä ekasta verinäytteestä, oli muistaakseni 4.7 eli ihan ok. Sitten odotellaan loppuja tuloksia ja toivotaan että kaikki niiltäkin osin ok.
Ärsyttävintä oli melkein se odottelu.. mutta meni sekin ihan suht kivuttomasti kun lueskeli välillä kirjaa ja ihmetteli maailman menoa ;) Eihän se kaks tuntia nyt mikään mahdottoman pitkä aika kuitenkaan ole kun siihen vaan asennoituu.

Viikon päästä sitten lääkärineuvola. Kaikenlaista "mukavaa" sitä saakin tämän murusen vuoksi tehdä, heh..

katjuska 25+6
 
Jaahas, eilen sain kotona mitattua korkeampia verenpainearvoja kuin normaalisti. Mittari näytti jotain 145/94. Hieman alkoi taas lisää pelottamaan. Illalla oli taas normaali 127/79. Tänään päivällä taas korkea 150/95. Huomenna on äitipolilla käynti ja pitää siellä ilmoittaa noista verenpaineista. Terkka ei ottanut tänään kantaa. Toivottavasti vain tällä kertaa aloitettaisiin tuo verenpainelääkitys ajoissa eikä arvottaisi sitä kahta viikkoa, kun on jo liian myöhäistä. Äitipolilla kyllä sanottiin että jos alkaa olla ala arvo yli 90-95, niin sitten aloitetaan lääkitys.

Eikö se muuten mene ihan fysiologisestikin niin että verenpaine alkaa nousemaan viimeisellä kolmanneksella? Ainakin muistan näin jotain lukeneeni.

Synnytys arviota en osaa yhtään sanoa. Tavoite olisi päästä viikolla 35 asti, siihen olisi vielä vajaa 8 viikkoa aikaa.

T:tiikeri ja pikkuinen 27+1
 

Yhteistyössä