MARRASKUUN MURUSET 2010 <3 *elokuu*

Aika mielenkiintoinen toi veikkaus-galluppi ja täytyyhän siihen mukaan lähteä! Mulla vähän sellanen tilanne,että jos painoarviossa tästä veikataan isoa niin mulla on käynnistys edessä jolloinka tämä syntyy laskettuna päivänä luultavimminkin...mutta mä teen oman veikkaukseni nyt eli jos lähtee spontaanisti ja jos tyttö niin se voisi olla pienempi ainakin mitä toi kolmonen joka olikin jättiläinen...eli mun veikkaus on:

40+5 ja painoa on 4100g :D Aika villi veikkaus!

Minäkään en ihan 100% ultran antamaan sukupuoliveikkaukseen luota,mutta varma se kätilö tuntui olevan ja koskaan meille ei ole tyttöä vielä povattukaan. Eli toisaalta ihan hyvillä mielin olen tyttöjen vaatetta ostanut =)

LilliM ja manteli 24+2
 
Synnytyksestä Mä en ole ajatellut kauheasti kivunlievityksiä. Otan niitä ihan sen mukaan mitä saan ja tunnen tarvitsevani. Esikoista odottavana mulla ei ole hajuakaan miten sen kivun kestän. Aqua-rakkuloita (kirjoitinkohan edes oikein ) en halua kokeilla ollenkaan. Toivon pärjääväni mahdollisimman vähillä mömmöillä, mutta luomusynnytystä en ole lähdössä kokeilemaan..

Veikkausgalluppiin arvaan, että saan vauvan 39+4 ja painoa pikkuisella olisi 3900g.

petite Kyllä mä olen huomannut katseita kaupungilla liikkuessani. Osa katsoo vähän paheksuvasti kun näin nuori on maha pystyssä :D Osa taas katsoo ihailevasti :)

Painosta Mulla on tullut +3kg ja ne kaikki on tullut lähiviikkoina. Toivottavasti paino ei jatka nousuaan tätä tahtia..

Eilen tunsin pikkuisen jalan masun läpi :heart:

Nallu ja Hattivatti 29+3
 
Tässä olisi nyt veikkauslistaa, päivittelen tähän jos tulee uusia tai sanokaa jos on korjattavaa. Voidaan sit marraskuussa katsoa kenen veikkaus meni lähimmäs :)

AaVee rv 39+0 ja 3500-3600g
aletheia rv 37+0 ja 2800 g
Annsku rv 39+0 ja 3690g
Bad Virgin- rv 39+2 ja 3290 g
Bigwish rv 38+5 ja 3300g
Crocus76 rv38+ ja 3600g
Eveny rv 39+ ja 3500 g
HattiVatti1986 rv 41+5 ja 4150g
Ingu rv 41+0 ja 3400g
JanJade rv 39+6 ja 3825g
Josefiina84 rv 40 + 5 ja 3900 g
Katja-75 rv 40+1 ja 3500g
kirppunen rv 40+3 ja 3100g
kurpitsa rv 38+2 ja 2950g
liirah rv 39+ ja 4500 g
LilliMenninkäinen rv 40+5 ja 4100 g
Lumi-Marja rv 40+1 ja 4250g
minde88 rv 40+2 ja 3450g
Muari rv 37+3 3200 g
Nallu rv 39+4 ja 3900 g
nuu rv 38+1 ja 3100 g
OP-81 rv 39+1 ja 3685 g
petite rv 38+2 ja 3600g
pimpula-76- rv 38+5 ja 2875g
piprane ema rv 39+4 ja 3650g
puhnalle rv 42+1 ja 3870g
Siilinlapsi rv 38+6 ja 3100g
Silent whisper rv 40+2 ja 3 900 g
Sintsu78 rv 40+3 ja 3400 g
Sokeripala rv 41+0 ja 4000 g
suhveli rv 39+5 ja 3400 g
Tanya82 rv 39+2 ja 3050 g
Tinker Bell rv 39+6 ja 3700 g
TätiUuu rv 40+2 ja 4000g
vaimo85 rv 39+3 ja 3400g
Zaijuska rv 36+5 ja 2950 g
ziziz rv 39+5 ja 3900 g
 
Kauheen vaikee arvioida tuota syntymä aikaa ja painoa ku eka tulossa. Jos menee yhtää meidän vanhempien painon mukaan niin sanoisin et 3500g ja syntyy suht laskettuun aikaan. Ainaki mun sisarukset kaikki syntyny melkeen laskettuna päivänä. Luotan siihen et oon periny äitiltäni synnytys geenit :LOL: Eli rv 39+ vois olla kiva veikkaus. Tai sit menee yli.. Noooo jos menee niin sit menee..

Mut nyt pyykkikoneelle. Kirjoittelen lisää toiste.

Eveny ja poju 27+6
 
Meillä on niin loistava työterveydenhuolto, että se kattaa myös raskauden aikaiset gynegologikäynnit. Varasin sitten oikestaan ihan vain omaksi iloksi ajan tälle päivälle ja kaikki näytti hyvältä. Kohdun kaulalla ei muutoksia. Katsoi myös ultralla ja rakenneultran tyttölupaus sai vielä vahvistuksen :heart: Nyt voi taas hyvillä mielin ostaa vaaleanpunaista vaatetta :D

Uskaltaisikohan sitä itsekin heittää jonkun arvauksen... sanotaan vaikka että rv 40+2 ja 3 900 g. Toivoisin kyllä että ei menisi yhtään yli, mielummin voisi tulla jo pari viikkoa laskettua aikaa :)

SW ja "Reeta" 26+1
 
Mun mielessä veikkaus syntymäajankohdasta vaihtelee joka toinen minuutti, välillä se olis siellä jossain 41+ ja välillä jo ennen la:ta... Mutta mä heitän optimistisen arvion, joka olisi vaikka 39+3 ja 3400g :p

Tänne ei muuta kummempia.

vaimo ja vaavi 24+1
 
Hoh hoh, täytyy sanoa, että vaikka oon helteistäkin nauttinut, niin selvästi on vaikuttanut tuohon nestetasapainoon.. mulla on jo kuukauden verran ollut aika paljon taas noita harkkasupistuksia ja varsinkin nyt viime päivinä tosin paljon. Ei ne vieläkään kipeitä ole, mutta alkaneet tuntua epämiellyttävämmiltä kuin aikaisemmin. Tänään huomasin, että kun join ihan överipaljon illan aikana, supistukset väheni ihan radikaalisti. Ilmeisesti on sit ollut vähän liian huonolla nesteellä. Tietty noiden helteiden takia poistuukin nestettä elimistöstä enemmän, eli vaikka oon juonut mielestäni niin silti on varmaan ollut vähän epätasapainoa.

Aattelin jo soitella neuvolan terkalle huomenna, mut meinaan nyt katsoa pari päivää ja kokeilla, että loppuvatko tai vähenevätkö reilusti jos kiinnitän oikein ekstrapaljon huomiota tohon juomiseen. Onko muita, jotka kärsii näistä toistuvista kivuttomista suppareista? Mä oon niiden kanssa vähän hukassa, että miten pitäisi suhtautua, kun neuvolassa eivät ole lotkauttaneet korvaakaan aiemmin kun oon niistä kysellyt, kuulema vaan jos ovat kipeitä tai tulee vuotoa niin pitäis käydä näytillä. Toisaalla taas oon kuullut, että kivuttomatkin supparit vois avata paikkoja, ja mulla näitä on jatkunut kumminkin aika kauan. Neuvolalääkärikin on vasta kolmen viikon päästä eli aika pitkä aika odottaa. Jos saan ne nesteillä nyt loppumaan tai vähenemään selvästi, niin uskallanko odottaa sen kolme viikkoa, vai pitäiskö tarkistuttaa tilanne jotenkin?

Mäkin ehdottomasti lähden mukaan tähän veikkaussysteemiin, vaikka ekaa vasta odotankin, enkä yhtään pysty arvioimaan.. eli ihan mututuntumalla menee :) eli rv 38+6 ja 3100g Saas nähdä miten käy, meneekö ihan metsään! Yleensähän esikoisen oottajille menee kai enemmin pitkäks mutta ite oon syntyny silti 10 pvä etuajassa, joten mulla on kutina että öttiäinenkin saattas livahtaa malttamattomana muutamaa päivää ennen LA:ta :)

Siilinlapsi ja öttis 24+5
 
Siilinlapsi, mulla on joka raskaudessa ollut paljon noita harkkasupistuksia ja ihan kipeitäkin. Niihin olen saanut ohjeeksi juuri juoda paljon ja ottaa gramma panadolia. Noilla on yleensä helpottanut.

mibetsy, voi johtua esim. tulehduksesta. Jos jatkuu tuo vuoto, niin käy päivystyksessä.
 
Huomenta!
Siilinlapsi :wave: täällä kans yksi, jolla suppailee kivuttomasti. Päivitäin on useempia ja välillä sitten ihan kipeitäkin :eek: Onneksi huomenna lääkäri, niin kuulee onko kohdunsuu kunnossa!!!

Ärsyttää kun tuli ankara flunssa :headwall: Muutenkin hikoiluttaa ja nyt sitten tuntuu että aivan virtanaan hiki juoksee! Vähän kun jotain koittaa tehdä niin saisi jo paidan vaihtaa. Pitäisi tosiaan muistaa juoda sitten tilalle paljon, mutta kun ei tahdo muka muistaa... Onneksi ulkona on jo viileämpää!
 
siilinlapsi: täällä kans harkkasuppareita, ei kipeitä mutta kiristää kivasti jo ettei voi olla huomaamatta ja mulla paikat olleet kaks viikkoa sitten jo pehmeet ja kanava lyhentynyt 2 senttiin ja limaista vuotoa reilusti. sain ens viikon tiistaille neuvolalääkäri käynnin pyynnöstäni et tarkistetaan alapään tilanne koska epäilen että muutoksia on tapahtunut sillä rintamalla lisää.
mulla nuo kivuttomat kyllä avaa paikkoja, jos yhtään epäilyttää niin pyydä päästä näytille.

mulla on parin viikon ajan ollut jotenkin huono/heikko olo ajoittain ja eilen oksensinkin kunnolla..hassua koska luulis että olo paranee kun ilmatkin viilenee mut mulla käy päin vastoin..

kurpitsa ja "A" rv26+4 ( 27+1 )
 
Neuvolalääkärin kuulumiset:

rv 28+5
paino: 59,8kg --> lähtöpaino 61,2kg
painonmuutos / vko: +60g
turvotus: -
rr: 125/78
u-prot.: -
u-gluk.: -
sf: 24
tarjonta: rt
sydämensyke: +158
liikkeet: +

Sain lähetteen äippäpolille, ja nyt odottelen sitä aikaa sitten. Mun pienen koon vuoksi, tarkistetaan vauvan koko, lääkäri oli kyllä sitä mieltä että vauva on varmasti hyvävointinen ja kunnossa =)
Olisin saanut loppuajan sairaslomaa yöllisten suonenvetojen vuoksi, mutta en ottanut sitä vastaan, sanoin palaavani astialle jos alkaakin tuntumaan että loma on tarpeen :eek: Oon varmaan sairas, kun haluan töissä palloilla :D
Ja poika se vaan jaksaa jumpata :heart:

Tanya & herra hukkapätkä 28+5
 
Täällä kanssa ollut noita harkkasuppareita parin viikon ajan huomattavasti enemmän kuin aiemmin. Viime viikon lopulla supisti tosi pahasti töissä istuessa, eikä meinanneet loppua vaikka yritti asentoa vaihtaa. Pelkäsinkin onko paikat jo pehmenneet ja auenneet. Tänään neuvolalääkäri totesi paikkojen olevan kuitenkin kiinteät ja kiinni ja kaula edelleen sama 3cm, mikä alun alkaenkin. Yleensähän nuo supparit ei mitään alakertaan tee, mutta mahdollista se on, tosin harvinaisempaa. Jos siis eivät ole kipeitä eivätkä jää ns. "päälle".

Sf-mitta:26
tarjonta:rt
pissa: ok
verenpaineet: 119/74
paino: noussut yhteensä 7kg

Terese ja poitsu 27+1
 
Hei! Tulin vaan nopsaa kertoon kuulumiset. Miehen vanhemmat tulee loppuviikoksi lomaileen ja tässä täytyy kaikenlaista vielä ehtiä ennen sitä.

Mä tosiaan kävin siellä ultrassa kasvuseurannassa ja kyllähän siellä oli kaikki ihan mallillaan. Sanoin sille lääkärille, kuin mua on huolestuttanu ja se sano, että tuo sf-mitta on tosiaan niin paljon kii monesta asiasta ja että se pitäis aina mitata saman henkilön, mutta se ei käytännössä ole useinkaan mahdollista. Siis suuren suuri huokaus ja helpotus. :heart:

Jos teille tulee (ja kun on tullut) vastaavaa eteen, niin älkää pilatko päiviänne turhalla murehtimisella! Mulla meni viikko aivan pilalle huolehtimisella. :ashamed: Tekeepä tosi hyvää varmasti lapsellekin. :(

Mä voisin kans veikata tuohon gallupiin. :) Ihan nyt näin heittona vaikka, että.... lapsi syntyy rv 38+5 ja painoa on 3300g. :)

Palailen paremmalla ajalla..jos vaikka pääsen livahtaa tänne appivanhempien katseilta piilossa.:D

Hyvää vointia!! Ajatelkaa, että tuonne lokakuisiin tullu jo kaks vauvaa!! :heart:
 
Galluppi veikkausta :D : rv 40+1 ja 4250g. Paino olis mun vaavien kevyemmästä päästä...nyt tuota painoo ei ole niin paljon tullu, joten olkoot tuo veikkaus. Mahdollinen sektio tosin voi seata pakan ihan täysin :D

Huomenna lekurille, selkä on ihan sökö. Talo hiljeni, kun koululaiset lähti koulunpekkiä kuluttaan ja neitokainen on vielä pari viikkoa kotosalla, ennen kuin aloittaa puolipäivähoidon. Mun pitäis palailla sorvin ääreen maanantaina, mutta en usko, että musta sinne nyt on. Sairasloman jatkumisesta olen lähes varma.

L-M & N 24+2
 
Nyt ois kelaan viety laput :) Oltais otettu rahana avustus mutta mun serkku jolla on LA joulukuun lopussa asuu ruotsissa niin hän pyysi jos otettais heille pakkaus niin he sitte maksais meille sen 140? :) Käyhän se niinkin. Nyt vaan päätöstä odottelemaan..
Selkää särkee, ää. Pitäis se tukivyö hakea ja testata.

ziziz ja asukki 25+4
 
Veikkausta :D vauva syntyy 40+2 ja painaa 3450g :p

Täällä kaikki muute mallillaan mutta töitten jälkeen on jalat ollu tosi turvoksissa ja väsyksissä nyt muutaman päivän, mun työ on aika raskasta et johtuu varmaa siitä...
Kovasti tuntuu liikkeet ja vatsa on jo tosi iso.. vitsi ku sais vaa tietää kumpi on tulossa, sydänäänet matalat 130-140 joten poika niitten perusteella, jos ny siihe voi uskoa.. :p

minde ja Pallero 27+3
 
Kateellisena kattelen, että kaikilla muilla taitaa olla vauvat rt:ssä, mulla ei :(
Missä vaiheessa ne alkaa sitten tyrkyttämään kääntöyritykseen, jos tää mun mahatyyppi ei tajua kääntyä pää alaspäin?

BV ja nimetön 28+2
 
Meidän vauva vielä kans pyörii masussa ku potkut tuntuu missä sattuu.Mut onhan tuolla tilaa vielä mellastaa :D

Mulla oli tänään se sokerirasitus.Paasto arvo oli ok mut ne kaksi seuraavaa meni yli arvojen.Neuvolasta laittoivat lähetteen kättärille seurantaan.Kauakohan siinä menee ennen ku sinne kutsutaan...Ja jotain ruokailu ohjeita "neuvolantäti" sano lähettävänsä.
Mä kyllä arvasin et näin käy.

Sintsu ja vauva 28+1
 
BV, mulla huomattiin kuopuksen kanssa synnytystapa-arvioinnissa r v37 (ultrassa) vasta, että perätilassa on. Häntä yritettiin siinä heti kohta kääntää (annoin siis luvan siihen), mutta ei kääntynyt vaan meni aina takaisin perätilaan. Mä sain silloin sitten sektioajan päivä lasketunajan jälkeen. Ehti kuitenkin kääntyä raivotarjontaan sektiopäivään mennessä.

Nyt mä en edes tiedä miten päin tämä neiti on. Eipä sillä väliäkään. Ehtii vielä monesti kääntymään mitenpäin vain. En olisi huolissani, vaikken sektioon oliskaan menossa, koska toi asento voi todellakin muuttua vielä ihan viime hetkillä. Sektiossa sillä asennolla nyt ei mitään väliä olekaan.

Katja-75 ja PikkuNeiti rv 26 POKS!

 
BV Et ole ainoa, jonka masuvauveli ei ole vielä hoksannut kääntyä oikeinpäin.. Mä olen lähes varma, että edelleen on perätilassa, sillä sen verran voimakkaina liikkeet tuntuu juuri tuolla ihan alhaalla. Toivottavasti kääntyis piakkoin oikeinpäin, mut onneks tuota aikaakin on vielä :)

Tänne ei sinänsä mitään erikoisempaa. Raksakiireet ovat vieneet veronsa, enkä ole jaksanut kirjoitella tänne mitään, vaikka joka päivä olen lukemassa käynytkin..

Nyt syömään..

Pirtsi 28+4 (?)
 
BV, ei ole mullakaan mitään hajua miten päin tuo neiti tuolla on. Luultavasti perätilassa, koska potkut tuntuu alhaalla. Toivottavasti nyt kuitenkin ymmärtää kääntyä. Mä en suostu toista kertaa synnyttämään alakautta perätilavauvaa :kieh:

Ei tämä oksentelu nyt vaan helpota :( Hemmetti aamulla sain juosta aamupalapöydästä oksentamaan ja koko päivän on ollut todella huono olo. Alkaa kyrpiä oikein urakalla jo! |O

25+2
 

Yhteistyössä