MARRASKUUN MURUSET 2010 <3 *elokuu*

Mä tulin vaan poksumaan 29+0 POKS!


Tänään asuntonäyttö, jännittää vastaako tuo asunto meidän odotuksia.. :eek: :heart: kuitenkin pari vuotta on jo kierrelty näytöissä, niin olisi mukava vihdoin asettua aloilleen OMAAN kotiin..

Vauvanvaatteista en ole pessyt vielä mitään (vaatehuoneessa onkin vain välihaalari ja body vasta.. äippäpakkaus odotettavissa 2vkon sisällä ). Pinnasängyn reunasuojan pesin aikanikuluksi, mutta petivaatteitakaan ei ole vielä hankittu :D

H3idi & pikkumies 29+0 (mistä näitä viikkoja oikeen tulee.. :D )
 
Mäkin tulin poksumaan, 26 POKS! =)

Täällä monet tuntuu suosittelevan tuota maitohappobakteeria ja olishan sitä ihan hyvä syödä jo ihan omankin vastustuskyvyn kannalta... Taidanpa käydä ostamassa ;) Poitsu meillä syökin sitä näin syys-talviaikaan tippamuodossa vastustuskyvyn vuoksi juuri. Korvatulehduksia kun on aika paljon ollut... :kieh:
 
eipä tänne kummempia..sade päivä näköjään..

kohta puoliin piipahdan labras antaas verta ja sit kurvasen kaupoille ostaan viimesiä tykötarpeita häihin.

tää viikko tuntuu olevan aika kiireinen..keskiviikko taitaa olla ainoa päivä kun ei ainakaan vielä ole menoja suunnitteilla :)

kurpitsa ja "A" rv 28+2 ( 28+6 )
 
Huoh mikä yö takana.. lauantaiset kaverin polttarit taisivat vähän kostautua, kun joutui niin pitkän päivän olemaan liikkeellä ja puuhaamassa koko ajan jotain. Eilen meinaan supisteli niitä harkkasuppareita ihan koko päivän, illalla vaan kiihtyi. Lopulta yhden aikaan yöllä oli pakko soittaa äippäpolin päivystykseen kun supparit tuli parhaimmillaan parin minuutin välein. Käskettiin vaan ottamaan lisää parasetamolia ja käymään kuumassa suihkussa. Siitäkin huolimatta noita melkein kivuttomia suppareita tuli alkuun kymmenen minuutin välein ainakin tunnin verran, sitten 15-20 minuutin välein. Soitin vielä varmuuden vuoksi uudelleen äippäpolille, niin kuin oli käsketty jos jatkuvat tiheinä. Kätilö siellä kuulosti jo jotenkin muhun kyllästyneeltä ja kuunneltuaan selostukseni, sanoi vaan, että ihan paras kun kävisin nukkumaan enkä laskeskelisi enää niitä supistusten määriä.. kehotti menemään maanantaina aikana joko tk:hon tai polille kohdunsuun tarkastastusta varten. Tuli ihan itku siinä puhelimessa, kun olin ollut suunniltaan huolesta, eikä kätilö tajunnut sitten ekan puhelun aikana tarkentaa, että jos supparit ei häiritse nukkumista niin voin ihan huoletta nukahtaa vaikka tulis kuinka usein supistukset.. sanoi vaan että ota särkylääke, käy suihkussa, ja käy nukkumaan, mutta soita uudelleen jos supistukset eivät ole harvenneet vaan jatkuvat tiheinä. No mitäs muuta siinä sitten voi kun tarkkailla jonkun aikaa että harvenevatko vai ei. No mulla eivät kyllä harvenneet ja siksi jäin valvomaan vaikka väsytti pirusti. Tuli niin paha mieli, ihan kun huvikseen valvoisin laskemassa niitä supistuksia, varmasti klo 3 yöllä jokainen mieluummin nukkuu omassa sängyssään, jotenkin tuli tosi paha mieli silloin kätilön asenteesta, jonka kuuli niin selvästi puhelun läpi. Piti mua vaan jotenkin hysteerisenä..

Onneksi sain ajan terveyskeskukseen, että katsovat tossa puoli yhdentoista aikaan sen kohdunsuun, että onko muutoksia tapahtunut. Lääkärineuvola kun on vasta viikon päästä.. toivon ihan hirveästi, ettei olis mitään muutoksia tapahtunut, kun en kehtaa ilmoittaa töihin mistään sairaslomista. Ei mulla ole edes varaa olla pitkällä saikulla, kun kahden viikon jälkeen loppuu palkanmaksu ja sitten pitäis olla pelkän sairaspäivärahan armoilla. Siinä menis sekä syksyn tulot että mun vähäiset opintulot alta, joten pitäkääs naiset mulle peukkuja, että nää jatkuvat supparit ei ois tehneet mitään, vaikka ovatkin olleet päällä jo yli kuukauden!!

Tautinen väsymys on nyt, ja päänsärkykin kun flunssa takia on pakko yrittää pitää päänalus korkeella että sais ees vähän henkee..

Maitohappobakteereita syön muuten minäkin, eikä oo ollu hiivaa kertaakaan raskauden aikana ja lisäksi on selvästi auttanut vatsan toimintaa, vaikka rautalääke yrittääkin vetää kovaksi vatsaa koko ajan. Suosittelen tosi lämpimästi tuota Bioteekin ProBiootti Plussaa, toimii ainakin mulla paremmin kuin Idoformit yms. mitä oon aiemmin käyttänyt!

Siilinlapsi ja öttiäinen 26+4
 
Täällä on astetta väsyneempi AaVee. Eilen juhlittiin kavereiden lapsen ristiäisiä. Minä ja mies oltiin kummeja. Jotenki oli aivan tajuttoman raskaat juhlallisuuden ku oli pieni tila ja paljo porukkaa. Kaikilla valu hiki ja mua supisteli kesken toimituksen ihan sairaana. Sit loppu ilta menikin vain makoillessa kun ei supistelu ottanut loppuakseen. Yölläkään en saanu nukuttua ku mies kokoajan änkes mun puolelle... Nyt sit ollaan niiiin hyvällä tuulella ja energisiä että! Pikku L taitaa vetää sikeitä masussa. Aamulla sillä olikin jumppa päällä.

Huomenna poksuu taas viikot. :heart:

AaVee ja pikku L 25+6
 
Siilinlapsi mikä yö, mä pidän peukkuja täällä että paikat ovat niinkuin näillä viikoilla pitäiskin :hug:
Muistin että säkin olet pk-seudulta niin piti tarkistaa heti onko meillä sama "nuiva" synnäri, muttei onneksi ole, mä valitsin ton kättärin sen vuoksi kun naikkarilta sain huonoa kohtelua jo ennen lasta :)

Oon itsekin huomannut, että mitä vilkkaammat menot on olleet niin sitä rankemmat olot on kotona, onneksi itsellä ei pitäisi olla mitään semmoisia menoja vasta kuin marraskuussa :)

Nyt jos lähtisin käymään lenkillä, ja sitten jatkaisin pikkumiehen pyykkejen parissa :)
Rassukalla oli eilen hikkaa aamulla ja vielä illallakin uudestaan, alkoi liikkeistä päätellen hermostumaan itsekin.
9 yötä niin pääsen näkemään mein poitsun :heart:

Tanya & herra hukkapätkä 30+3
 
Siilinlapsi :hug: tiedän tuon tunteen, kun tuntuu ettei kätilöt usko sun sanaasi..
Silloin kun esikoisen syntymän jälkeen tajusin, että mun alapää on kuroutunut umpeen ja soitin AIVAN paniikissa klo 22 äitiyspoliklinikalle, niin ne ei todellakaan uskoneet mua. Kuulin, kuinka se puhelimeen vastannut kätilö sanoi kollegalleen, että "täällä on nyt joku äiti, joka luulee kuroutuneensa umpeen. Mitä thedään?" Ja vastaus kuulosti just yhtä epäuskoiselta: "Sano sille että menee huomenna neuvolaan." No, seuraavana päivänä meidän oma neuvola olikin sitten kiinni. Soitin taas itkien äippäpolille ja rukoilin että saisin tulla näytille. Aika järjestyi, ja kun sitten menin paikan päälle, tuli sieltä hoitaja vastaan ja sanoi, että "Kyllä me nyt tietysti tarkistetaan se sun alapää, mutta ei siellä varmaan mitään vikaa ole. Sinne ei sais ollenkaan kuule ruveta kattelemaan synnytyksen jälkeen, kun se on vasta toipumassa. Usein äidit soittaa tänne ihan hysteerisinä että nyt on appelsiinin kokoinen kasvain ja sitä ja tätä, vaikka oikeasti kaikki on ihan kunnossa."
..No, voin kertoa, että kyllä hoitajan ilme muuttui kun näki mun alakertani ja tajusi, että mä ihan oikeasti tiesin mistä puhuin. Sitten se otti mua kädestä ja sanoi vaan että "Voi sua tyttöparkaa, kyllä me tämä kuntoon saadaan."
Sitten mä olinkin semmonen friikki jota koko synnärin henkilökunta kävi ihmettelemässä. Oli niin saatanan raiskattu olo, etten osannu ku itkeä. Sattui henkisesti ja fyysisesti, oli ittellä sellainen olo että mä en onnistu edes synnyttämään normaalisti.. :'(
Kun se toipuminen sitten alkoi, meni kurja olokin ohi äkkiä, mutta tosta epäuskoisuudesta jäi kyllä paha mieli.
 
Vauvanvaatteista, sain aikaiseksi pestä kaikki 62cm ja alle. Koneellinen niistä tuli (8kg). Peitteet, makuupussin ja lakanat pesaisin kans. Kaivoin esille sopivan kassin sairaalaa varten ja jossain vaiheessa alan sitä sitten täytellä sen mukaan, mitä muistan sinne nakata ja mitä kaapeista/varastosta vastaan tulee. Tuli todettua, ette enempää ei vavan vaatteita tarvita, jos todellakin tyttö tulee. Pojallekkin olis kyllä alkuun ihan sopivasti kaikkee.

kojootti, huh mikä tarina! Toivottavasti et joudu koskaan uudelleen tuota kokemaan :hug:

(.) Supistelee....välillä aika kipeästikkin. Ei vielä tarvis ei. Huomenna neuvola, joten otan tuon puheeksi. Eroa harjotussuppareihin on, ne ei tee kipeetä, mutta nämä tekee, kestää noin pari minuuttia ja välillä niitä voi tulla 10min välein parikin tuntia. Vielä mennyt levolla ohitte. Lisänä issias, joka kyllä on kurjaa. Närästää, nilkkoja turvotta...näitä normi vaivoja siis. Mut pikkuinen kultamurunen on liikuskellut taas muutaman päivän ihan mallikkaasti hiljaisten päivien jälkeen.

Lumi-Marja ja Nuppunen 26+0 POKS
 
Kiitos Lumi-Marja . Nyt kun alkaa taas olla synnytys lähempänä, niin mietityttää vähän tuo kolmen vuoden takainen. Koitan tietty tehdä kaikkeni, että vastaavat ongelmat voisi ennaltaehkäistä. Mä varmaan kylven öljyssä ekat 2 viikkoa, jos satun vähääkään repeämään ;)

Meilläkin on ollut hiljaisia päiviä. Hosuli kääntyi viime viikon torstaina ilmeisesti raivotarjontaan, ja jaksoikin olla siinä koko päivän, kunnes kaivautui jonnekin tooosi syvälle lantioon. Nyt mä en juurikaan tunne potkuja, mutta välillä kyllä näen niitä. Ja välistä tuntuu, että Hosuli koittaa porautua tuolta alakautta ulos, eli monotus osuu suoraan kohdunsuulle.
Viikonloppuna mua alkoi jo huolestuttaa kun liikkeitä tuntuu niin vähän, mutta ku oltiin Pohjanmaalla häissä ni en osannu soittaakaan mihinkään. Nyt on jo vähän rauhallisempi olo, mutta oon kyllä kahden vaiheilla että meniskö sitä nyt soittoaikana kuitenkin piipahtamaan neuvolassa. Niillä on siellä se ultrakin ni näkisi vähän että minkälaisessa asennossa tää vauva oikein on ja että syke olisi kunnossa.
Vauvoilla on kyllä vissiin vielä näillä viikoilla näitä lepopäiviä, jolloin energia menee kasvamiseen, eikä vauva välttämättä hirveästi rymyä. Mutta Muarin tapauksesta oppineena ajattelin kuitenkin käydä näytillä.
 
kojootti: hurja kokemus sulla ollut :|

siilis: kurjaa kohtelua olet saanut osaksesi..toivotaan ettei supistukset ole saanut tuhoja aikaan :hug:

ostoksilta palattu ja nyt on kaikki tarvittava hankittu.

ja just kun eilen kirjoitin ettei omas olos mitään ihmeellistä niin tänään on parilla vessareissulla jäänyt paperiin kellertävän limavuodon kaverina kirkkaita veritahroja mut en sit oo ihan satavarma mistä vuotaa..tuleeko sieltä ittestänsä vaiko onko välilihas joku pieni nirhama..mut joo en nyt paniikkiin mene muutamasta piskosta mut tarkkaillaan tilannetta...

nyt meen vähäks aikaa lepäämään, on tullut viime päivinä touhuttua niin paljon
 
Siilinlapsi :hug: Tuu sitten kertomaan mikä on alapään tilanne :p

kurpitsa :hug: Jospa se olis jostain limakalvolta lähtöisin olevaa vuotoa..??

Kojootti :eek: Kyl varmaan oli "raiskattu olo". Ärsyttävää, kun ei oteta tosissaan huolta... Toivotaan, että menis paremmin tällä kertaa ja et vaikka repeis ollenkaan ;) Ja juu, varmaan parempi käydä näytillä, jos yhtään huolestuttaa liikkeiden vähyys :hug:

(.) Mulla se supistelu on taas laantunut, huh :) Varmaan oli kohdun kasvuspurttia, kun tuntuu että parin vuorokauden aikana tämä maha on tullut taas selkeästi isommaksi ja noussut korkeammalle :eek: Nyt on tullut sitä vaivaa, mistä joku täällä kanssa jo aiemmin puhui, että syödessä ja syömisen jälkeen tulee mahaan sellainen ähky olo. No, eipä tule syötyä liikaa.. :p Tänään ajattelin mennä vesijumppaan, kun ne on taas alkaneet kesän tauon jälkeen :) Vesiliikunta on kyl niin ihanaa, jos lantion seutua tai alapäätä kolottaa. Altaassa ei kolota =)

Meidän vauva on kanssa nyt vaihtanut asentoa vissiin, kun aiemmin tunsin potkuja ja iskuja kummissakin kyljissä (vasemmassa enempi) ja tänään ekan kerran tunsin, että potkii ylämahalle oikealle. Mut en mä kyl vielkään osaa hahmottaa kovin selvästi miten päin tarkalleen tää vauva täl hetkellä tuol kohdussa on :p
 
Hui mikä tarina kojootilla :|

Kävin lenkillä, ja poikkesin matkan varrella moikkaamassa mein perhetuttujakin :)

Juuri kotiin päästyäni alkoi mielettömän kova sade salamoineen, Hannu Hanhimainen tunne jatkui kun kelan päätös äippäpäivärahoista oli saapunut, mä tienaan enemmän niillä kuin työssäkäyvänä :heart: Kannatti painaa ylitöitä parina viikonloppuna :)
No, jottei elämä niin ihanaa olisi niin kerrottakoon kurkku kivun alkaneen, mulla alkaa flunssat aina kurkkukivulla :(

Tanya & herra hukkapätkä 30+3
 
Kiitos tuesta teille :heart: ja Kojootille tsempit, hurja tarina sulla! Toivon mukaan jatkossa menee kaikki hyvin, eikä pelot nouse liikaa tollaisten kokemusten jälkeen esille. Voin kanssa vaan kuvitella miten tommoinen loukkaa omaa yksityisyyttä ja luottamustakin, kun ei uskota ja sitten tuijotellaan kun jotain näyttelyesinettä. Itsellä vähän vastaavanlainen kokemus ihan muusta sairaudesta, kun oli niin harvinainen, että sairaalassa sitten ramppas yks jos toinenkin lääkäri ja hoitaja asiaa ihmettelemässä ja sai itseään esitellä ihan yli oman tarpeen..

Tosiaan pääsin onneks lääkärin vastaanotolle ja se teki sisätutkimuksen, otti verenpaineet, sf-mitat ja kuunteli vielä sydänääniäkin. Kohdunsuu oli 2,5 cm pitkä, mutta ihan tiukasti kiinni. Ei ollut onneksi pehmennyt tai avautunut, vaan lääkäri sanoi, että on ihan niin kuin pitääkin, ettei siitä ole huolta. Kuunteli kyllä tosi tarkkaan sydänääniä, ja sanoi, että selvästi meidän öttis häiriintyi sisätutkimuksesta ja vatsan painelusta, kun sen pulssi oli aluksi tosi korkea, 170 huitteilla, ja yritti hirveästi väistellä doppleria. Onneksi kuitenkin pulssi laski vähän päälle 160 paikkeille ja oli sitten ihan tasainen, ei kuulema ollut mitään rytmihäiriöitä tms. Lääkäri vaan sanoi, että ilmeisesti vauva hermostuu liiasta käsittelystä ja menosta, ja määräsi mulle reilun viikon sairasloman nyt sitten. Pissanäytteet pitää huomenna viedä ja pitää tän viikon ajan kirjaa tuntemuksista ja supistuksista yms. Sitten kun mulla on viikon päästä tiistaina se neuvolalääkärikerta tuolla samalla lääkärillä, niin katsotaan uudelleen nuo paikat, että ovatko pysyneet kiinni, ja mitä nuo näytteet ja oma olo sanoo, ja katsotaan jatkoa sen mukaan. Vähän varoitteli , että saattaa saikulle tulla jatkoa, mutta mä kyllä toivon, että tää supistelu asettuisi tästä ja saisin varovasti palata töihin sitten tiistaina. Onneksi teen ihan toimistohommia ettei ainakaan kauhean fyysistä ole tuo työni.

Mutta siis tavallaan loppu hyvin kaikki hyvin, pääasia oli, että kohdunsuu oli kiinni ja niin kuin pitää vaikka supparit on jatkuneet kauan. Nyt vaan sitten intensiivistä lepoa ja toipuilua, ja toivon mukaan saan sitten palata töihin. Pelkään niin kovin noiden tulojen kanssa että siksi menisin mieluusti töihin, vielä kun olen projektissa mukana, niin tosi noloa on jotenkin olla poissa, vaikka tää on eka virallinen sairasloma sen jälkeen kun duunit toukokuussa aloitin.

Onneksi meidän öttis on niin kova liikkumaan, ettei ole nyt ollut huolta muuten hyvinvoinnistaan. Yöllä rummutteli niin kovasti, että välillä jo mietin, onko sellainen tärinä ihan normaalia, mutta onneksi rauhoittui sitten välillä. Tosiaan yöllä potki vielä tuonne ihan alakertaan eli vahvasti oltiin perätilassa, mutta nyt lääkärin mukaan oli kääntynyt raivotarjontaan aamun aikana. Potkut onkin tuntuneet nyt ihan tuossa masun yläosassa.

Siilinlapsi ja öttis 26+4
 
no hyvä siilis että kaikki alakerrassa niin kuin pitää, nyt vain lepäilet rauhassa ja toivotaan että supistukset siitä laantuis :)

pienet tirsat otettu, olishan sitä kauemminkin nukkunut mut mies herätti puhelullaan..

vaimo: se kans kävi mieles mut nyt ei onneks ainakaan viime vessareissulla oo verta tullut joten voipi olla että nuo tipat tuli tosta välilihalta kun on tosiaan aika herkkä vuotelemaan siitä kun 5 vuotta sitten kun pojan synnytyksessä tekivät tuon välilihaleikkauksen ja sattuivat sit poikkasemaan sieltä jonkun verisuonen samalla ja se tosiaan aina välillä triputtelee..

 
Kävin neuvolassa näytillä, ja niinhän se Hosuli oli hakeutunut ihan tuonne kohdun alaosaan, lantioon piiloon. Siellä oleili poikittain ja jalat oli alimpana. Niin ahtaasti, niin ahtaasti :headwall:
Liikuskeli siellä kyllä koko ajan, mutta terkka sanoi että on nyt ittensä niin ahtaasti laittanut ettei saa kovin isoja liikkeitä tehtyä ennenkuin hoksaa taas kääntyä.
Ja istukka vaimentaa näitä tämänhetkisiä liikkeitä aika lailla.
Mutta siis, mielenrauha saavutettu :heart:
 
Onneksi Siilinlapsi oli kaikki kunnossa! :hug:

No olipa kojootti saanut kurjaa kohtelua äippäpolilla! :eek: Ja sitten vielä joutua kaikkien pällisteltäväksi, ei kiva. Toivottavasti ei sun eikä kenenkään muunkaan tarvitse tuollaista enää kokea :hug:

Tänään tuli H&M:n paketti ja siellä oli vauvalle se valkoinen matkapussi :heart: Menee ainakin ekat kuukaudet hyvin, vaikka on pienin koko. Meidän vauvat on kaikki olleet niin kirppuja :D Tuskin siis tämäkään poikkeusta tekee.

Heräsin yöllä siihen, kun toinen pakara(!) oli ihan krampissa :eek: Eipähän ole ennen moista sattunut. Liittyisköhän se tuohon iskiakseen, en tiiä.

27+0 poks!
 
vauvan vaatteiden pesusta Mä pesen vauvan vaatteet hajustamattomilla pesuaineella ja huuhteluaineella, jotka on tarkotettu herkkäihosille. Niin ja pesen erikseen meidän muiden vaatteista. Ensimmäisen pesun jälkeen silitän vaatteet, mut jatkossa silitän vaan tarvittaessa ja juhliin mentäessä.. Pesen myös kaikki haalarit yms.

vauvan patja Me hankittiin tollanen peruspatja, joka on aika jämäkkä. Jostain kuulin, ettei vauvalla saisi olla mikään älyttömän pehmeä patja. Patjan päälle laitan patjansuojuksen, ja sitten petauspatjan. Tosiaan toi suojus voi olla aika hiostava, niin halusin siihen väliin petarin. Petauspatja on tollanen perus ja aika ohut niin on helppo pestä..

Harjoitussupistukset Mä en ole huomannut, että mulla olisi niitä ollenkaan.. Tosin en edes kunnolla tiedä miltä ne tuntuu.

Tässä munkin mahasta äsken otettua kuvaa:



Mäkin halusin ottaa kuvan ylhäältä päin ja tosiaan varpaat ei ole enää aikoihin näkyneet:



Mulla on kirjoittelut jääny vähän vähemmälle nyt, kun on stressiä ihan mielettömästi. Meidän uudessa asunnossa on löytyny tuholaisia, eikä eka myrkytys tehonnu. Miten voikin käydä näin huono tuuri, et muutettiin tälläseen asuntoon.. Oon niin väsyny käymään läpi tätä koko sotkua. Päivät menee lähes kokonaan itkiessä, kun ei pysty nauttimaan tän sotkun takia raskaudesta täysillä. Haluaisin niin jo laittaa ihan kaiken vauvalle valmiiksi, mut saa nähdä kauan tätä ötökkäsotaa joutuu käymään..

Nallu ja Hattivatti rv 31+2
 
Moikka!

Aika hurja ja kurja juttu Kojootilla, onneksi kuitenkin toivuit siitä nopsaan!

Muaria kans kaipailen, toivottavasti siellä pikkuisella olisi kaikki hyvin! :hug:

Onneksi Siilinlapsella paikat oli niinku pitääki tässä vaiheessa, nyt sitten vaan koitat lepäillä!

Onneksi myös Vaimo85 on supparit laantuneet, ne kyllä osaa olla pelottavia!

Mutta voi kurjuus Nallu! Voin kyllä vaan kuvitella kuinka pahalta tuo tuntuu ku vielä itelle uus oma koti! Oikein paljon jaksuja ötökkärumbaan ja toivotaan että toinen hoito auttais!

Ihania vauvamasukuvia ootte laittaneet! Omaani en kehtais laittaa ku sen verran on jo venyvää mallia ettei näytä hyvältä ku tiukka toppi päällä :ashamed:

Nyt se sitte myrkyn lykkäs! Tulin just toisesta virallisesta neuvolalääkäristä ja siellä ei ollu mitään muuta hyvää uutista tuotavana ku se ettei kohdunsuulla ollu tapahtunu mitään sitte viime tarkastuksen vaikka noita suppareita tulee ihan tarpeeksi! Oli muuten niin kivulias alakertatutkimus että huhhuijaa! Nuori naisimmeinen ja niin kovakourainen että!
Niin ja sitte ne ei niin hyvät uutiset:
Pissan protskut sen sijaan oli meneet plussalle (onneksi vain yhdelle!), verenpaineet yläkantissa (140/80, ku viimes ne oli jotain 105/65), nakit on niin turvoksissa että sormukset ei enää mee vaikka viime viikolla hyvin vielä pysty käyttään..ja painoahan oli taas tullu ihan tarpeeksi (ihan ku sitä ei ennestään ois!)
Nyt alkaa siis tän vuoksi kahden viikon välein kontrollit ja verenpaineen päivittäiset mittailut, ku mullahan on yks ärhäkkä toksemiaraskaus (keskimmäinen) takana ja siitähän poika synty jo 32viikolla. Ja nää tällaset tulokset ei oo oikein hyviä ku viime raskaudessa ei kertaakaan tullu tuommoisia..Potuttaa ja pelottaa niin kauhisti, voi ku noita viikkoja ois enemmän jo kasassa!!

Lapsi onneksi voi hyvin ja poikittain potkii joka paikkaan, ekaa kertaa joku muu kuin oma lekuri sanoi että koon puolesta viikon eellä menee, eli vastas viikkoja 28, näinhän mun oma lekuri mittaili jo 10+ viikolla...mutteivat alkaneet päksisää muutteleen ku eivät niitten koneella tuollaisia mittoja saaneet...

Meki siis poksutaan!

 
Nopeasti taas lukemassa, kojootille halit kurjasta kokemuksesta :hug:

Huomenna mulla on se neuvola, pitää siellä ottaa se hiiva puheeksi.

Päivittäjä voi päivittää mulle uuden iän, 31v tuli tänään täyteen :$ :D

Niin ja rv pomppasi tänään myös uudelle kymmenluvulle :heart:

BV ja Leo 30+0 :heart: :heart: :heart:
 
Olipa tullut taas tekstiä, Siilinlapselle ja Crocukselle ainakin tsempitykset ja Nallulle myös, voin kuvitella miten inhottava riesa, veljen perheessä oli turkiskuoriaisia joskus vuosia sitten ja hankalalta kuulosti vaikka heillä menivät sitten ihan peruskäsittelyllä kai ohi.

Täällä raskas työpäivä takana. Mä en siis jaksa noita töitä |O ja kun tietää että tää tulee tästä vain pahenemaan jatkuvasti kunnes pois jään, mulle ei nimittäin ole ainakaan toistaiseksi tiedossa jatkajaa noihin hommiin ja paikassa työntekijävaje muutenkin joten hyvältä näyttää. En ymmärrä miten pääsen tuolta pois kunnialla. Pahin skenaario on että kokoan itselleni ihan mahdottomia työlistoja vikoille viikoille ja sitten romahdan jollekin uupumussaikulle ja kukahan ne mun listat sitten tekee, varmaan ne muut ylikuormittuneet työntekijät... Onneksi en ole äitiyslomien jälkeen samassa paikassa jatkamassa!

Kiitos kun sain valittaa =) eiköhän tämä taas tästä ja enää 5 viikkoa niin ohi on =)

Bad Virginille synttärionnea :flower:

Sokeripala 26+2
 

Yhteistyössä