MARRASKUUN MURUSET 2010 <3 *elokuu*

Liirah, voi mikä helpotus ja huojennus !
Hieno homma ja nyt vaan nauttimaan loppurutistuksesta =)

Minä kans miettinyt mitä Muarille kuuluu ...

Täällä me mökillä nautitaan ... Kirpeä syysaamu, aurinko paistaa mereltäpäin ja kohta mennää laiturille sorsia syöttämään! Tää on tiiättekö elämää :heart:

Mukavaa vloppun jatkoa kaikille !!

moon ja pikkusikko 30+2
 
Liirah, onnea hyvistä uutisista =) :hug:

Täällä olisi vaikka mitä kotitöitä, pitäisi ulkoilla esikoisen kanssa ja käydä kaupoissakin, on vaan jotenkin niin vetämätön olo ja noita kiristyksiä ja painontunteita alavatsassa suunnilleen heti kun portaat kiipeää yläkertaan |O ärsyttävää! Mieskin on tuplavuoron 7-21 töissä niin ei oikein voi sitäkään patistaa hommiin. No, jos tässä pikkuhiljaa päivän mittaan jotain toimittelisi...

rv 26+0, jee!
 
Ihania uutisi liirah :heart: :heart:

Te kenellä on kokemusta itkuhälyttimistä. Minkälainen sen kannattaa olla, kun niitä on niin paljon erilaisia ja eri hintaisia, digitaalisia ja manuaalisia? Ja onko niin että sitä ei voi pitää talvella vaunuissa?

Me käytiin eilen ostamassa ruskea/beessi Baby Björn sitteri :)

Silent 27+5
 
Hei!!Olen syyskuun puolen jengistä,mutta olen käynyt lukemassa myös teidän kuulumisia!!Mitähän muarin pikkuiselle kuuluu??Kovasti TSEMPPIÄ koko perheelle!! ??
:hug: Itselläni on nyt viikkoja 35+2 ja alkaa olemaan niitä supistuksia ja paineentunteita tuol alapäässä!!Meidän poika painaa nyt 2,3kg että kyllä hän saisi kasvaa viel vähän!HYVIÄ vointeja kaikille masunkasvattajille!!

miita1969 & Walter 35+2 :D (LA.23.9)
 
Liirah, kylläpä oli hyviä uutisia! :flower: Sissi on kyllä ollut sellainen taistelija, että oksat pois. :D Tämä vauva jos joku haluaa tulla tähän maailmaan, vaikka olisi mitä vastuksia vastassa. Hieno juttu! =)

Silent Whisper, meillä on Philips-merkkinen itkuhälytin (malli SBC SC465). Tämän mallin ominaisuudet:
-Kuuluvuusalue 250 m
- Kanavia: 4
-Digitaalinen yhteyden tarkkailuvalo
-Vanhempien yksikköä voi käyttää langattomasti 12 tuntia ilman latausta tai verkkovirralla
-Lapsen yksikköä voi käyttää paristoilla tai verkkovirralla
-Lapsen tarkkailu ilman ääntä (ääntelyn merkkivalot ilmoittavat lapsen ääntelystä)
-Lapsen yksikön mikrofonin säätö sopivalle herkkyydelle
-Äänen voimakkuuden säätö vanhemman yksikössä
-Yövalo lapsen yksikössä

Tämä ostettiin aikoinaan kuopukselle ja käyttöä on kyllä ollut. Mun mielestä on ollut hyvä laite. Laitoin nämä ominaisuudet tähän (katsoin paketista), että auttaa sua omassa vertailussa. Tätä laitetta ei vissiin enää uutena kaupasta saa, mutta onhan niitä vastaavanlaisia ja parempiakin varmasti saatavissa.

Nyt lähden pakkaamaan kun me lähdetään tästä piakkoin Itä-Suomeen päin.

Katja-75 ja PikkuNeiti rv 27+3

 
Ihanaa liirah! Paljon onnea hyvistä uutisista! :) :heart:

miita1969, mun esikoinen syntyi 10v sitten just rv 35+2 :) LA oli 26.9. :D Muutaman päivän päästä siis täyttää sen 10 vuotta tyttö. Syntyessään oli 2485g/45cm eli ihan mukavasti oli jo kokoa. Hyvää vointia sinullekin loppuaikaan! :)

kurpitsa, mä näin ihan alussa synnytysunia, mutta varsinaisesti itse vauvasta en ole unia nähnyt. Aina heräsin siinä vaiheessa, kun vauva oli just unessa syntynyt :) Nyt en ole aikoihin nähnyt mitään sellaisia.

26+5
 
Ihania uutisia liirah, osasin kyllä niitä vaan odottaakin Sissin tuntien :heart:


Tää täti nukkui sitten viime yönä 11-tuntia putkeen, hieman univelkaa viikolta, onneksi huomennakin saa nukkua pitkään jos nukuttaa :)
Mies lähti jälleen rassaamaan sitä rakasta venettään hallille, se on siellä nykysin kokoajan, mutta niinkuin se itse sanoi parempi nyt, kun sitten pojan synnyttyä :) Eilen kysyin mieheltä, että kasaisiko se pinniksen kuukauden päästä, niin vastaus oli onneksi viimeistään silloin :) Joo, oon siis paljon yksin kotosalla miehen erilaisten töiden / harrastusten vuoksi, ja hieman on mietityttänyt jatkuuko sama lapsen syntymän jälkeen, mutta en usko kun tiedän olevani maailman ihanimman miehen kanssa :heart:

Nyt voisin lähteä lenkkeilemään, tungen mp3 soittimen napit syvälle korviin ja laitan volumet kaakkoon :)

Tanya & herra hukkapätkä 30+1
 
Heippa :D Pitkästä aikaa taas kerran...

Täälläpä on ollut kaikenlaista ! Lueskelin tossa vähän teiän kirjoituksia ja Liirahilla näköjään ollut pelättävää :/ onneksi tuli hyviä uutisia lopulta! :)

Ja muarin vauva on ilmeisesti syntynyt ? Ja heikossa kunnossa? Toivotaan parasta nyt että kaikki menis hyvin :( :hug:

Mulla on siis niiin hankala hengittää välillä et hermot menee. Ahistavaa. Vissiin siis kohtu painaa keuhkoja tms? Kyllä on hankala olo!!

Tänne ei ookkaan pitkään aikaan kukaan masukuvia laitellut ? :) Ois kiva nähdä miten muiden masut on kasvanu :)


siinä on mun pötsi rv25+2 otettu kuva :D

Kultapossu ja vaavi 25+5 :heart:
 
hieno juttu Liirah :flower:

unista mä oon nähny jonkun verran unia vauvasta, tosin se on aina ollu niissä tyttö (meille siis tulossa poika) ja syntyny vaan yhtäkkii nopeesti ilman mitään kipuja :D Sit nää unet on ollu sellasia et olen aina unohtanu vauvan johonkin tai en oo ehtiny antaa sille ruokaa yms.. heh, ai miten niin alitajuisesti miettii et miten sitä sit pärjää vauvan
kanssa :LOL:

vauvan vaatteiden pesusta Millä pesuaineella meinaatte pestä vaatteet ennen käyttöönottoa? entä käytettekö huuhteluainetta? Ootteko ajatellu silittää vaatteet ennen ensimmäistä käyttökertaa? Mä muistan kun kun nuorin sisko synty 10 vuotta sitten ja äippä pisti aina mut silittää sen vaatteet. Sillon silitettiin kaikki vaatteet vauva ajan aina pesun jälkeen.. Mä ite ajattelin et ensimmäisen pesun jälkeen ne voisi silittää et saa siisteinä lipastoon mut vauvan synnyttyä voi ehkä olla muutakin tekemistä kun silitellä vaatteita :D Entä meinaatteko pestä haalaritkin ennen käyttöön ottoa?

hattis ja rimpula 29+0 POKSISTA POKS VAAN! :p
 
Muari Kovasti voimia sinne! :hug: Eihän asia miulle kuulu, mut kovin huolissani täällä puolestanne olen. Toivottavasti pikkuinen poikanne jaksaa edelleen taistella elämänsä puolesta ja vahvistuisi tunti tunnilta, päivä päivältä. :heart: Kumpa ihme tapahtuisi nyt, kun sitä todella tarvittaisiin! :hug:
 
Moi!

Sänky ja hoitopöytä kasattu onnistuneesti! Vielä pitäis patja hankkia tuohon sänkyyn. Se kun on vähän normi koosta poikkeava (140*70) niin siihen pitää etsimällä etsiä se patja. Tai no voishan siihen tilata Brion oman patjan mut se maksaa 55 euroa joten kiertelen nyt ensin paikalliset liikkeet ja jos ei löydy niin sittenhän ei oo paljo vaihtoehtoja.

Liirah Aivan ihanaa, että saitte hyviä uutisia! Toivotaan, ettei Sissin tarvitse sitten edes syntymän jälkeen mennä mihinkään leikkauksiin.

Kukas kyselikään vaatteiden pesusta.. Mä meinaan ne pestä ihan samoilla aineilla ku meidän omatkin vaatteet. Tosin huuhteluainetta sit laitan vähän vähemmän. Ja meinasin ne silittääkin ekalla kerralla. Sit ku vauva on syntyny niin voi olla, et tosiaan jää silittelyt vähän vähemmälle... :D Sit taas silitän ne ku ovat käyneet pieneksi ja ne pitää varastoida. Uskaltaakohan niitä vauvan vaatteita kuivausrumpuun laittaa?

Tänne ei sen kummempaa. Työpäivä on meneillään. Mulla on päivystysvuoro joten kotona istuskelen ja odottelen jos joku sattuisi soittelemaan.. Kovasti on nyt viime päivät supistellu. Edelleen kivuttomia mut todella rasittavia supistuksia.. Ja kovasti on pikku L aktivoitunu masussa. Kokoajan käy möyrintä. Eilen illallakin aivan mahdoton rumba kävi mahassa ku ois nukkumaan pitäny alkaa.. Reipas kaveri siis! :heart:

AaVee ja pikku L 25+4
 
mä näin ekan unen vauvasta/synnytyksestä toissa yönä. synnytin siinä unessa mun lapsuudentalossa meidän lastenhuoneessa ( meen aika usein unissa tuohon lapsuudentaloon jostain syystä ) ilman apujoukkoja pienen pojan ( ultran mukaan myös poika tulossa ) raskausviikoilla 31 ja pieni painoi vain 800g ( alitajunnassa varmaan jo pelko vauvan pienipainoisuudesta ) poika syntyi alateitse jalat edellä..hmm, hassuja unia sitä näkeekin ;)

nyt saatiin ostettua lapsille juhlavaatteet ja hyvä tuuri oli kun 50% alennuksista löyty sopivia vaatteita ja kengätkin löyty molemmille =)

mut nyt ulos grillaamaan, kauhia nälkä jo
 
tervehdys taas pitkästä aikaa!
niin tasasta odottelua ollu täällä joten en oo kauheemmin palstaa vilkuillu, mutta siis muariko on saanut pienen pojan? voimia sinne koko perheelle! :hug: :hug:

Mielialoista: viimiset 7 kk oon ollu ku viilipytty :) kaikki on muka ihanaa eikä mikään saa mua hermostumaan tai ärsyyntymään. aikamoisen vaaleenpunasen pilven tää raskaus on siis tehny mun ympärille:hormoonithan ne ;)

neuvolasta tuli noottia kun paino tippunu parissa kuukaudessa 1,5kg ja tälleen normipainosena se ei kuulemma sais raskausaikana tippua. syömisestä on vaan tullu aika taiteen laji kun pitkä kohtu painaa mahalaukkua ja saa tyhjänkin mahan tuntumaan ähkyltä. liikunta taas tuntuu maistuvan koko ajan vaan enemmän kun lenkillä ei tunne ähkyä
:D ihanaa kyllä ku kunto nousee viel ennen synnytystä ni jaksaa sit senkin paremmin. No nyt siis yritän keskittyä syömään energia pitosempia annoksia ettei paino ainakaan enää tippuis, kun neukkatätikin sano et sit loppuu vauvaltaki ravinto ku ei oo enää mistä ottaa. mua nauratti ku oon aina luullu et raskaana lihoo säännönmukasesti aina ja nyt joudun taistelee etten laihdu liikaa =) hassua.

Millasia hemoglobiineja löytyy näillä viikoilla ja onks kukaan muu kuullu et mansikat saattais nostaa hb:tä?

itellä hb nyt 95 ja koitan vetää noita mansikoita nyt kulhokaupalla
=)

hipsu ja baby boy 29+2
 
Mä pesen vauvan vaatteet samoilla pesuaineilla kuin muutkin. Hajusteettomia käytetään aina. Silittämään en rupea :D En ole koskaan yhdenkään vauvan vaatteita silitellyt enkä silitä. Mä vihaan sitä hommaa... En myöskään ole kuivannut rummussa, silloin kuin meillä sellainen vielä oli.
 
vauvan vaatteet: pesen samalla pesuaineella kun muunkin perheen pyykit ja samas koneellises muiden perheenjäsenten vaatteiden kans ( en rupea erottelemaan ) käytetään hajusteettomia ja allergiatestattuja pesuaineita ja huuhteluaineita. en ole vauvan vaatteita silitellyt..en haali turhia lisähommia. kuivausrumpua ei omisteta..

hb: ihan just tuoretta lukua ei ole kertoa mutta ekas neuvolas rv5+ hemppa oli 131 ja rv22+ oli 127
 
Alkuperäinen kirjoittaja hipsu86:
Millasia hemoglobiineja löytyy näillä viikoilla ja onks kukaan muu kuullu et mansikat saattais nostaa hb:tä?

itellä hb nyt 95 ja koitan vetää noita mansikoita nyt kulhokaupalla
=)
Mä en usko tuohon mansikkateoriaan tai jos se on totta, niin ei toiminut ainakaan mulla, mähän oon syönyt tänä kesänä mansikkaa valehtelematta 20kg, ja hemoglobiini laski kuin lehmän häntä 150 --> 110 :D
Obsidanilla sain raudan nousemaan 130 :)


Vauvan vaatteet Mä pesen ympäristöystävällisellä pesuaineella, ja hajustetulla comfortilla, joilla pessään kaikki meidän vaatteet :) Mietin kyllä, että onkohan hajustettu huuhtis sitten pahasta, osaako joku sanoa?
En aio silitellä vaatteita ollenkaan, mulla on mielestäni parempaakin tekemistä :)


Alkuperäinen kirjoittaja kultapossu:
Tänne ei ookkaan pitkään aikaan kukaan masukuvia laitellut ? :) Ois kiva nähdä miten muiden masut on kasvanu :)
Sun maha on kasvanut paljon viime näkemästä, ihana kumpu :heart:


Tässä on mun maha juuri kuvattuna, jos teitä kiinnostaa katsella sitä :D

Sivuprofiilista


Tanya & herra hukkapätkä 30+1
 
Ihania massuja teillä :heart: Itse kun kantaa omaa mahaa, niin ei se isolta tunnu, mutta kuvissa se taas näyttää paljon isommalta :D

Mahakuvaa tulossa

rv 28+4

Otin ylhäältä päinkin kuvan ja kieltämättä melkosta palloa kannan, varpaat näkyy vaan siksi että kameraa pystyy kädellä ojentamaan pidemmälle :LOL:




H3idi ja pikkuäijä 28+5
 
HattiVatti1986 mä oon pessy jo kaikki vaatteet mitä tähän mennessä on kertynyt + äippäpakkauksen lakanat ym. Pesin ne jollain hajusteettomalla pesuaineella lyhyellä "päivittäispesu" ohjelmalla. Silitin sellasii ruttusimpia vaatteita ja jotka ois mukava saada suoraksi mut en mä kaikkia kyl ala silittämään. Ja pesin myös kaikki haalarit vaikka aluksi meinasin etten pesisi.

AaVee Kuivausrumpuun laitosta en kyl tiiä onko suositeltavaa mutta ainakin mun veljen luona kuivattiin vauvan vaatteetkin kuivausrummussa.

Unista: En ole kauheesti nähnyt unia vauvoista. Joskus aluraskaudessa näin unen missä mulle oli syntynyt tyttö vauva (sillon ei tiedetty vielä kumpaa odotan) sit tajusin siinä unessa et en ole ilmoittanut fb:ssä ollenkaa et mulla on vauva ja ilmoitin. Sit se tyttö olikin jo yhtäkkiä joku vuoden vanha ja istui mun sylissä. Siihen heräsin. Sen jälkeen en varmaan ole ees lapsi unia nähnyt. Mies taas on koko ajan unissa. Käsittelen ilmeisesti parasta aikaa parisuhdetta unissani sillä mies on tehny kaikki kamaluudet unissa mitä voi tehdä. On pettäny ja jättäny ja salasuhteita ja kuollut. Saa nähdä koska se vauva pääsee uniin.

hipsu86 Olen kuullut et mansikat nostaa hempparia, mutta ei keitettyinä. Ja mielellään kokonaisina jos syö niin saa sen hyödyn niistä irti. Toki en tiedä miten paljon vaikuttavat.

(.) Käytiin miehen ja koiran kanssa luontopolulla kävelemässä. 4 kilsaa oli matkaa ja vähän pelkäsin et miten mamman käy kun ei ole urheilemaan pystynyt pitkään aikaan. No menihän se reissu ihan hyvin. Asukas potki hurjaa vauhtia puolessa välissä matkaa ja pari ikävää supistusta tuli mut helpotti kun hetken istuttiin laavulla. Koira ei jaksanut ihan yhtä hyvin, se piti kantaa tänne kolmanteen kerrokseen kun ei päässyt enää portaita ylös (koira siis 5 kiloinen westie joka rakastaa nukkumista) Saa nyt nähdä nukunko ensi yönä jos selkä alkaa oireilemaan taas ahkerasta liikunnasta.

Nyt jotain välipalaa ettei tule huono olo.
Eveny ja poju 29+3
 
Mä pesen vauvan vaatteet hajustamattomalla pesuaineella ja laitan huuhteluainetta sitä hajustamatonta vai mitä se on. :) Äiti neuvoi näin, äidin neuvoja ajattelin kuunella, silittää en jaksa, mitä turhia. :) haalarit pesen myös, mutta ilman huuhteluainetta. :)

Mummoni lupasi tehdä neuletakin ja housut pojalle. On noi isovanhemmat ihania. :heart:

mibetsy ja mara 29+1
 
Ihana uutinen liirah =) Varmasti helpotti!

Vaatteet pesen hajustamattomilla aineilla ainakin alkuun ja käytän hajustamatonta huuhteluainetta. Mä olen aina pessyt vauvan pyykit omana. En jotenkaan tykkää laittaa samaan koneelliseen muiden vaatteita. Ja ekat pyykit silitän kaappiin odottamaan,mutta sitten silitys kyllä jää :D Niitä on vaan niin ihana laittaa! Haalareita,makuupussia ym en pese.

Unia olen nähnyt vauvasta paljonkin. Välillä se on ollut tyttö ja välillä poika. Viimeksi näin unta,että olin unohtanut pakata vauvalle sairaalakassin ja kiireellä sitä pakkasin enkä tiennyt yhtään mitä pitää ottaa mukaan. Sen muistan unesta,että laukkuun laitoin lilan bodyn ja potkarit. Lähinnä olen nähnyt imetysunia :eek:

Ihania vattoja =) Voisin omaakin kuvata ja laittaa tuonne fb:n puolelle...

Me oltiin koko päivä Power Parkissa ja tämä mamma on aika tööt joten taidan mennä tästä sohvalle ja siitä suorinta tietä sänkyyn...........

LilliM ja manteli 25+6

 
ihania vattoja :heart: erityisesti tuo tanyan jäi mieleen ja huomaa kyllä että oot tosi urheilullinen :) Tuntuu et tää oma pötsi ei ees näytä kunnon vauvamahalta, mut ehkä siihen vaikuttaa toi 10kg:n vararavinto :LOL:

Täälllä mä oon yötöissä ja yritän saada aikani kulumaan! ISO HUOH! alkaispa se äippäloma jo pian!
 

Yhteistyössä