MARRASKUUN MURUSET 2010 <3 *elokuu*

kiitos turvakaukalo vinkeistä.. katsellaan mitä löytyy ja mikä sopis meille :)

ai niin, täällä joku kyseli noita äitiyspakkauksessa tulevia kestovaippoja, multa ne sais "ostaa" pois tai hakea.. en tiedä paljonko tuollaisten postitus maksaa mutta katsellaan jos jota kuta vielä ne kiinnostaa. voi laittaa vaikka yv:tä tai sitten fb:n kautta viestiä

saana & 28+6
 
Happily Married Kiitos tuosta Magnesiamaito vinkistä. Täytyy sitä testata jos suolen toiminta ei ala normalisoitua millään luontaisella keinolla.

Nyt jo anteeksi värikäs kuvailuni suolen toiminnasta... Ei sovi herkille! :LOL: :p
Mulla on siis maha toiminu viimeksi muistaakseni Maanantaina (en oo yhtään varma) ja nyt sit eilen ostin n. 10 tuore luumua jotka sitten tänään söin ku tiesin niiden auttavan ummetukseen. No niinhän se auttoi. Ongelman tässä nyt aiheutti sitten se, että mahassa kiersi mutta suolessa oleva tavara oli niin kovaa, etten tahtonut saada mitään ulos! Mä oikeesti jouduin "synnyttämään" tavaran pihalle neljässä eri osassa joista kolmessa ekassa ulos sain n. 1cm kokoisen palasen kerrallaan ja sit täs viimeisessä hermostuin niin totaalisesti, että punnasin naama punasena työpaikan vessassa. Se tuntui siltä niinku siellä ulosteessa olis ollu jotain luunpalasia. Niin kovalla se oli. Mut nyt on hieman helpompi hengittää kun sai sen pahimman osuuden pois alta. Illalla laitan kyllä Äitini ohjeiden mukaisesti kuivattuja luumuja vesilasiin ja oksennuksenkin uhalla huomenna juon sen veden sekä syön ne pari luumua. Mä en halua kokea tälläista enää ikinä! :x

Varmaan tonnin kevyempi AaVee 26+2
 
Korkkaanpa mäkin nyt ensimmäistä kertaa tämän uuden palstan auki. Aikaa meni kun en millään ensin päässyt kirjautumaan. (Olisiko taas pitänyt lukea noi ohjeet ensin).

Meillä on kiireinen viikko ollut kun esikoinen aloitti seurakunnan kerhossa ja sitten meillä on ollut tuota perhekerhoa yms. Jatkuvaa juoksua suuntaa jos toiseen. Olen ollutkin aivan poikki. Tänään olen sitten yrittänyt pitää hiukan lepopäivää.

Kaukaloista olette keskustelleet. Meillä on Britax Baby Safe Plus kaukalo turvavyöjalustalla. Meillä on kyseinen kaukalo ollut ennenkin ja hyväksi olen todennut. Kaukalo maksoi 129 euroa ja jalusta 70 euroa.

Täällä on vauvan vaatteiden pesu myös hyvällä mallilla. Mä jouduin vanhat vauvanvaattet käymään läpi, että tiesin mitä tarvii vielä ostaa tälle neidille ja päädyin ne kaikki sitten pesemään samalla (sekä vanhat että uudet). Lipastossa on jo paikka valmiina ja osa on jo siellä silitettynä, mutta vielä on pestävää ja silitettävää jäljellä. Teen sitä mukaa kun jaksan. (Silitän vaatteet vain ensimmäisen kerran, enkä enää sen jälkeen). Meillä on kuivausrumpu käytössä ja olen siinä kaikki vauvanvaatteet rummuttanut ja kyllä se jo riittävästi noita vaatteita pehmittää, ettei silitystä enää tarvita. Pesen vauvanvaatteet erikseen muusta pyykistä (LV:llä ja huuhteluaineena käytän softlan sensitiveä tai muuta vastaavaa). Makuupussia ja haalaria en ajatellut pestä.

Täällä alkaa olla kaikki isoimmat hankinnat tehtynä. Vaippoja, tutteja, liivinsuojia yms. täytyy vielä hankkia. Pinnasänkyyn ostan uuden patjan, mutta senkin kerkeän hommaamaan vielä vauvan syntymän jälkeen kun meillä on alussa se kehto käytössä. Samoin ajattelin ostaa uuden pehmusteen tuohon meidän Tripp Trapp- syöttötuoliin. (Tämänkin kerkeän vielä myöhemmin ostamaan). Eli täällä alkaa hankinnat olla aika lailla mallillaan.

Kehto sun muut jutut laitan valmiiksi varmaan vasta siinä lokakuussa, (koska mulla nämä ei itsekseen lähde syntymään kuitenkaan ja leikkaus on varmaan mulla siinä lasketun ajan tienoilla) ellei mitään hälyttävää muutosta mun tai vauvan tilaan tule.

Eilen tuli rv 28 täyteen POKS! Ihanaa, että rv 30 lähestyy ja viimeiset kymmenen viikkoa pyörähtävät käyntiin. Sitä odotellessa siis. Tuolloin pääsen myös äippäpolille Jorviin sitä istukan paikkaa tarkistuttamaan. Ehkä silloin saan myös varmuuden mitenpäin tämä neiti mahassa majailee. Liikkeet tuntuu melkein enimmäkseen aivan alhaalla mahassa, joten olisiko neiti perätilassa?

Lopuksi vielä. Paljon tsemppiä kaikille vaivoista ja ennenaikaisista supistuksista kärsiville!

Muarille sekä pikkuiselle ihmeelle vielä erikoishali :hug:!

Katja-75 ja PikkuNeiti rv 28+1

 
Voe helvetti on tosiaan kadonnut listalta Muarin vauvan syntymä ja olisiko jotain muutakin. Tosi kiva juttu, kiitos vaan uusi palsta. Saakohan niitä mistään takaisin? Linkitkään ei näy toimivan enää :headwall:

Mutta siis aivan ihanaa kuulla muari että siellä voidaan jo paremmin :heart:

Meillä on myös Maxi Cosin Pebble turvakaukalo ja siihen sopiva isofix jalusta.

Aavee - kuulostaa ihan mun vatsalta! Tulehan kertomaan toimiko luumut vedessä :)

Silent 28+3
 
Kaukaloista-Mä luulen et meille tulee sellainen Britaxin kaukalo ilman sitä jalustaa.Ihan varma en ole mut mä tykkään ku tuo on aika pienikaukalo.

Jollain oli ylimääräisenä äp-kesto vaippoja.Mä voisin haluu ne =) On tarkoitus vauvalla käyttää kestoja.Niin jos laitat mulle vaikka viestii niistä.

(.) Mä olen mittaillu niitä sokereita ja hurjan helposti ne rajat ylittyy :ashamed: Ja pelottaa et mä olen kans siellä osastolla kuukauden päästä pötköttämässä noitten arvojen takii.Siellä ei ole yhtään kivaa :headwall:

Sintsu ja öhkö 30+2
 
en tykkää tästä uudistuksesta yhtään :kieh:

katselin tota miehen lähettämää kuvaa niistä vaunuista mitkä sais paril kympil mut pitää kyllä todeta etten mieltynyt niihin yhtään :ashamed:
no jos ens viikon aikana tulis ne kesälomarahat niin pääsis ihastelemaan vaunuja viikonloppuna jos vaikka löytyis mieleiset menopelit kohtuuhinnalla..
 
Hirveästi tullut tekstiä kun en eilen käynyt muistaakseni ollenkaan täällä...

Uusiakin palstailijoita on tullut jotenka tervetuloa=)

Minä olen käyttänyt lasten uimarengasta synnytyksen jälkeen istumista helpottamaan;)

Vauvalle en ole vielä mitään laittanut valmiiksi enkä laitakaan ennen kuin olemme muuttaneet (sitten joskus syys-lokakuussa ) kunhan olemme ensin asettuneet. Vaatteita toki on kerääntynyt jo ihan mukavasti,mutta kaikenlaista muuta vielä puuttuu. No,pikkuhiljaa sitten=)

Niin,mulla tämä arki vaikeutui aikasta paljonkin eilen kun horjahdettiin pojan kanssa pyörällä. Mitään muuta ei sattunut kuin,että mun jalka vääntyi niin,että nyt se on kipsattuna 4 viikkoa ja sen jälkeen 2 viikkoa vielä tukisiteessä:| Hieman hankalaa tämä kotiäidin elämä ja kun meillä on tuo 2v8kk ikäinen poikakin. Onneksi isommista pojista on jo apuakin hyvin,mutta hekin ovat päivät koulussa ja eskarissa. Nyt jalka on tosi arka eikä sillä kestä astua juuri ollenkaan. Kepeillä siis köpötellään...|O

Mukava kuulla Muaristakin=)

LilliM ja manteli 26+4
 
Kattelin tuota etusivun listaa ja totesin ettei siellä näy meikäläistä. Laskettu aika mulla on siis 12.11.
Neljäs vauva tulossa minulle, vaikka perheeseen kuuluvia lapsia meillä asuukin jatkuvasti viisi jo ennestään.

ruttunen rv 28+6
 
Olipa kiva kuulla että Muarin pienellä tilanne parempaan päin menossa, taistelija taitaa olla =)

LilliM:lle voimia, mahtaa olla hankalaa!

Meiiläkin on tuo Britaxin turvakaukalo, ilman Isofixiä ikävä kyllä, se olisi varmaan kätevä ja turvallisempikin mut jotenkin tuohon autoon ei käynyt.

Huh mikä työpäivä, nyt ei jaksais sormea nostaa... eli taidanpa tästä lähteä tuon 2v9kk kanssa pihalle kuralammikoihin pomppimaan, huoh. Mutta kun toinen nauttii siitä niin. Eikä se antaisi kotonakaan levätä, tulee mahan päälle kiipeilemään jos menen sohvalle... Ekan odottajat, ottakaa nyt kaikki irti siitä että saa maata rauhassa sohvalla jos huvittaa!

Sokeripala 26+5, ja mun mielestä nää viikot menee muuten tosi hitaasti, ei lennä aika yhtään!
 
Me ollan myös hankkimassa uutta kaukaloa vauvalle, koska haluan sellaisen jalustallisen. Olen kuullut niin paljon kehuja siitä ja ehkä se vähän helpottaa vöiden kanssa pelaamistakin, kun istuimia ja korokkeita on takapenkillä sitten 3, kun vauva syntyy. Pitää varmaan tehdä päätös mallista vasta, kun on sovittanut mikä mahtuu autoon parhaiten...

Tänään kävin labrassa, kun on väsyttänyt niin kovasti. Pyysin neuvolassa, että mittaisivat hb:n, mutta heillä ei ollut pikamittaria. Mulla ei ole tosiaan viikon 9 jälkeen katsottu hb:tä kertaakaan! No se oli 122 eli ihan viitearvoissa. Ehkä vaan yöheräilyt yms. alkaa väsyttämään. Pitää yrittää häärätä vähemmän kotona. Työtkin alkoi tällä viikolla kesäloman jälkeen ja motivaatio oli hakusessa. Ihan kivaa kuitenkin olla taas töissäkin ja pianhan tuo aika menee ja pääsee mammalomalle :) Vaikka välillä musta tuntuu samalta kuin Sokeripalasta, että viikot matelee.

Jaksamista kaikille kipujen ym. muiden vaivojen kanssa kamppaileville ja hienoa kuulla, että Muarin pikkuinen on paremmassa kunnossa :heart:

Mirtsu ja pieni 27+1
 
ruttunen - Tän uudistuksen myötä etusivun listalta on poistunut tietoja enkä pääse päivittämään sitä enää :mad: Ohjelma ilmoittaa että tekstiä on liikaa ja kuvia 61 kun saisi olla enintään 15 (myös hymiöt lasketaan kuviksi).

Eli BV, voit mun puolesta aloittaa jo syykuun pinon jos jaksat : /
 
Muarille ja pikkuiselle kovasti haleja!!!

LilliM, varmasti on hankalaa kipsin kanssa :( Jaksamista!!

Löysin eilen kirpparilta pieniä kestovaippoja vauvalle. Uudenveroisia olivat eikä hintakaan päätä huimannut. Tänään vielä ompelin lisäimuja taskuihin. Joskus Myllymuksuilta tilasin ison palan en muista mitä, mutta imuiksi se kangas siis on tarkoitettu. Lisäksi pesin ensimmäisen erän vaatteita valmiiksi. Onneksi menee nuo kaikki kuopukselta jääneet. Tai no ei ihan kaikki, koska kuopus oli kesävauva eikä syksyllä syntyvälle oikein kesävaatteita tarvitse 50-56 koossa :D Ne siis menee myyntiin joskus keväällä sitten.

Edelleen supistelee ihan liikaa. Kohta taas panadolia turpaan ja lepo! Odottelen kutsua äitiyspolille tarkistukseen. Soittelin tiistaina neuvolaan ja pyysin lähetettä. Mun historialla pitäisi onnistua suoraan noin. Toki lähden päivystykseen, jos tämä ihan hulluksi menee.

27+3
 
Ens viikosta eteenpäin koittaa vapaus töistä ja olen sitten ajatellut ruveta pesemään noita vauvan vaatteita. Itse en ole tottunut käyttämään huuhteluainetta pestessäni omia vaatteita, joten mietin onko olemassa joku syy miksi sitä pitäisi käyttää vauvan vaatteiden pesussa? Ja mites tuo kuivausrumpu voiko sitä käyttää?

Terese ja poitsu 29+2
 
Terese Kai niitä vauvan vaatteita voi pestä niinku muitakin.Tai niin mä ainakin olen aina pessyt. Jotkut vaatteet neljässäkympisä ja toiset kuudesssa kympissä.Ja kuivausrumpuun ne mitkä sen kestää.Siis varmaan suurin osa =) Ja ei se huuhteluaine ole mikään välttämättömyys.Varmaan suositellaan pesevän ilman tai ainakin hajusteettomilla.Meillä kyllä menee milloin mikäkin tuoksu.Pesuaine on allergialiiton suosittelemaan meillä aina.

Ja siten mä kuulin kesällä et kun vauva puklaa niin ne tahrat lähtee helpommin jos huuhtelee heti kylmällä vedellä.Ainakin jos on rintaruokinnalla.Siitä kun voi jäädä sellaisia tahroja vaatteisiin...

Sintsu ja öhkö 30+2
 
Happily married: No huhhuh!! Miten voi olla ilman vessalupaa? Mä ainakin ravaan jatkuvasti vessassa. Ja eikö tuossa pakkaudu veri päähän?? En tosiaan tollaiseen haluaisi! Olen koittanut makoilla mahdollisimman paljon, mutta touhutätinä ei oikein osaa. Ensi viikolla tosin kotona makoilukin helpottuisi, kun on mieskin kotona. Ajattelin lähteä sillä asenteella äippäpolille, että sinne en jää! Eli äitiyskorttia kummempaa en ota matkaan! Jos osastolle joudun, niin käyn sitten tuomassa auton ja hakemassa tavarat. Matkaa tosin vähän yli 100km suuntaansa :whistle:
 
ei kai siitä huuhteluaineesta muuta hyöyy oo kun et vaatteista tulee vähän pehmeempiä? :) mä pesin kans edellispäivänä ekan koneellisen ja nyt tarttis viel silittää ne ja sitte lipastoon odottamaan..

joku käski esikoisten odottajia nauttia sohvalla makaamisesta... no mä ainaki nautin! :D ei tarvi olla kun vloppuisin töissä ja viikolla saa ottaa ihan rennosti.. kunhan vaan muistaa koirat ulkoiluttaa :LOL:
 
Moikka,

täällä oli eilen elämän 1. sokerirasitus. On noi käytännöt parissa vuodessa muuttuneet ja täällä taitaa nykyään kaikki joutua siihen. Huomenna kuulen tulokset kun on neuvola+lääkäri, mutta tuskinpa niissä mitään on.

Meillä on esikoiselle ostettu 2006 MaciCosi Caprio eli ei jalustaa eikä tarvitakaan sitä. Aiotaan kyllä ostaa Quinnyt takapaksiin, joihin tuo kaukalo on sitten kauppa/kyläreissuilla helppo klikata eikä tartte vauvaa nostella kaukalosta. On tuo kaukalo ollut jo omien kahden lisäksi näiden 4 vuoden aikana 2 kaverillakin jo lainassa, eli tämä meidän 3. on jo viides vauva joka käyttää kaukalon.

Vauvanvaatteita alan pesemään vasta äitiyslomalla. Olen yrittäjä ja pyörittelen työksenikin vauvan- ja lastenvaatteita niin jotenkin ei nyt enää kiinnosta niin paljoa kuin aiemmista;) Tosin onhan se eri asia kun nyt saa viikkailla tytönvaatetta...:heart:

Mua kiinnostaa huomenna kuulla lääkärissä miten päin tää typy masussa on kun fiilis on ollut jo viikkoja, että istuskelee siellä. Saas nähdä...
 
tervetuloo mukaan maalaismamma :)

lillim: oma haasteensa taapertaa kainalosauvojen kans :hug:

nyt mä löysin netistä ihan kivat vaunut ( vaunula.fi ) firkonin f7:t, värinä miellytti tuo vaalealime/tummanvihreä, eikä hintakaan ole paha..sellaset menee tilaukseen kunhan saan ne lomarahat tilille =)
 
Viimeksi muokattu:
täällä ei kummosia, kovasti oottelen että ens viikolla tulee 30viikkoa täyteen :)
mulla kiinnostais kovasti te joilla on ennestään lapsia ja eriä sukupuolta (tai sitte esim esikoinen tyttö ja nyt lupailtu poikaa) että onko raskaudet tai vatsan muodot tai jotkin asiat poikenneet selkeästi. meillä on siis esikoinen poika ja nyt ei taas olla kysytty kumpi on tulossa ni kiva veikkailla. vatsa on kyllä samankokoinen ja muotoinen kuin esikoisesta ja vauvan sykkeetkin ovat olleet aikalailla samat samoilla viikoilla. eli poikaa veikkaillaan! :D

tuplat ostettiin tällä viikolla. ei ois haluttu ostaa ennen ku vauva syntyy mutta kun halusin ne emmaljungan isopyöräiset jotka poistuu myynnistä niin en halunnut jättää riskiä jos niitä ei enää sitten olisikaan myynnissä.

tasse 28+5
 
tasse Meillä nyt siis neljättä odotellaan. Tyttö oli ensimmäinen ja rauhallisin.Pojat punkivat vatsanahkaa niin että sattui ja olivat vinksallaan lähes koko ajan.Ei ollut vatsa ikinä nätin pyöreä vaan aina pömpötti toispuoleisena ihan hassusti.Tuntu et ne tulee tuosta vatsan läpi ku ei tila riitä.
Nyt tämä masussa olija osaa olla ihan asiallisesti.Potkii ja touhuaa mut ei tunnu et tulis tuolta navan kautta ulos.Ja tyttöä on lupailtu.Saa nähdä sitten kumpi tulee.Tyttö olo on itselläkin ollut koko ajan.

Sintsu ja öhkö 30+2
 
Heippa pitkästä aikaa!

Lueskelemassa olen ahkeraan käynyt, mutta omat kirjoittamiset on jäänyt vähemmälle. Muori ja pikkumies ollut kyllä viimeaikoina kovasti mielessä. Ihanaa että olit käynyt kirjoittamassa kuulumisianne! Paljon tsemppiä ja voimahaleja teidän suunnalle!:hug:

Syntymäarviosta: Veikkaisin viikkoja 41+2 ja painoa 3940g. (Edellinen oli rv. 41+4 ja 3860g, eli -09 syntynyt pojan koltiainen)
Mulla kanssa jo toinen sokerirasitus takana tästä raskaudesta, eikä onneksi hälyyttänyt. Oli pysynyt aikas samoissa kuin se alkuraskaudenkin testaus.

Mulla oli siis eka lääkärintarkastus tässä raskaudessa ja sekin supistusten takia. Mua siis supistelee ja tulee maha tosi kipeeks, jos teen yhtään rankempaa fyysistä työtä. Kirjoittikin mulle sairaslomaa aina äitiysloman alkuun saakka. Kohdunkaula oli 1 cm, kun se ekassa raskaudessa oli tässä vaiheessa 3,5 cm. Onkohan noilla supistuksilla ollut siihen vaikutusta, vai onko se seuraavassa raskaudessa yleensäkkin valmiiksi lyhyempi? Tietääkö joku?

Flunssaa liikenteessä ja nyt meidänkin perheessä niiskuttaa mun lisäks mies ja poika. Inhottavaa, mutta kuumetta ei ole ainakaan toistaseks.

Jaksamisia kaikille!
Terkuin Soikku ja Otso 26+7
 
Huomenta!

Ihanaa tänään pääsee viikonlopuksi reissuun. Mennään miehen veljen luokse, siellä on sellainen pienen pieni tyttövauva :heart:

Syksy näkyy ihan oikeesti tulleen, nyt vaan saisi sataa vettä urakalla, niin pääsisi metsään sieneen, se on niin mun mielipuuhaa:D

Vauvanvaatteiden pesusta. Meillä joutuu käytämään ihan kaikkeen pyykkiin hajusteetonta ainetta kuopuksen atooppisen ihon vuoksi, yleensä Omon sensitivellä pesen ja käytän LV:n huuhteluainetta ja kuivausrummussa kuivaan kaiken mahdollisen minkä vaan pystyy, pyykistä tulee niin mukavan pehmeitä ja enimmät pölyt jää rumpuun.

Niin eilen oli neuvola, kaikki ok. Ei saanut sydänääniä oikeen kuuluviin, kun oli kauhia vauhti neidillä mahassa päällä, niin utralla sitten kurkattiin ja siellähän hän pää alaspäin köllötteli-

Nyt pakkaamaan ja eikun baanalle.

kirppunen 31+0:heart: Niin ne viikot vaan vähenee....
 

Yhteistyössä