MARRASKUUN MURUSET 2010 <3 *elokuu*

Mua kiinnostaa, te joilla on jo lapsia niin mitä ootte kokenut vättämättömimmäks, et mitä ootte eniten tarvinnut? :) Ku musta tuntuu, et ku ootan ekaa niin ostan kaiken maailman turhukkuuetkin mukana :D onhan ne kaikki vauvan jutut niin ihania, mut nyt alkanut ajattelee, että eihän lapsi kaikkea tarvi mitä kaupasta löytyy. :D

Vauvanvaatteidenpesu Uskallanko pestä vauvanvaatteet yleisessä talopesulassa, vai tuonko ihan suosiolla äidille pestäväks, ku tiedän mitä pesuaineita tossa koneessa on käytetty? :) Tai siis itse pesen äidin luona :D

kirppunen Kivaa reissua. :)

Tervetuloa uusille, niitä oli näyttänyt tulevan. :)

mibetsy ja mara 30+0 :heart: vika 10 alkaa tnää :heart::heart::flower:
 
Huomenta kaikille!:) Täällä poks 28 tänään:heart: Ja kovasti herätti tuo pikkunen mut aamulla kunnon potkuilla.

Muari mahtavaa kuulla teistäki uutisia! Iso halaus sinne:hug:

Me saatiin eilen uuden asunnon avaimet ja nyt viikonloppuna päästään näillä näkymin muuttamaan. Eilen käytiin fiilistelemässä uudessa asunnossa ja oli kyllä siistiä=) Tämä mamma on ihan täpinöissään täällä.

Nukkuminen on kyllä jäänyt viime aikoina melko vähälle. Tuo meijän nuorempi poika "innostunut" valvottamaan hampaiden takia yöllä:/ Ja sitte kun tuo närästys ei sitte meinaa hellittää millään.

Nyt olis Venetsialaiset täällä rannikolla, että meinaa vähän hirvittää nuitten lasten takia että kuinka paljo pelkäävät pommeja. Ei kyllä aikasemmin ole paljoa pelänneet ja hyvin ovat yöllä nukkuneet. Että jospa se taas menis entiseen malliin.
 
höh, on nää vaunun ostamis asiat vaan hankalia..mää taas pähkäilen näitä vaunuja vaik eilen päätin et nuo firkonit otan mut sit lueskelin kokemuksia noista ja nyt oon tullut siihen tulokseen etten niitä hankikkaan, mulla on selvästi jokin päättämisen vaikeus : / auttakaa minnuu...en haluu kalliita vaunuja vaan kohtuu hintaset mut sellaiset kuitenkin jotka kestäis aktiivises käytös sen pari vuotta..hitsit kun innostuin jo noista firkoneista mut en mä kuitenkaan mitään surkeita kapistuksia sit kuitenkaan halua ja tuo jäi häiritsemään miks niillä on vaan ½ v takuu kun monissa muissa halvemmissa vaunuissa on kuitenkin se 24kk takuu aika...ne jarrusysteemit jäi kans noissa vaimaamaan, näytti jotenkin hepposilta..huoh!!!
 
Minä alan olemaan aika kypsä tähän raskauteen, jotenkin vaan tuntuu ettei aika kulje eteenpäin millään ja vielä olisi 10 viikkoa jäljellä, ehkä jopa pahimassa tapauksessa ylikin. Esikoisen 2v-synttärit vietettiin viime viikonloppuna ja ne meni hyvin, mutta muuten välillä meinaa hermo tuon pojan kanssa mennä, kun on koko ajan tekemässä pahojaan tai sitten muuten vaan kitisee ja känisee. Mun pitäisi tehdä milloin mitäkin sen kanssa ja tän mahan kanssa mä en taivu ihan kaikkeen eikä jaksaisi koko ajan olla jalkojen päällä.

Sairaslomalla tällä hetkellä olen ja tätä olisi syyskuun puoleen väliin ja sitten jään kesälomalle ja siitä äitiyslomalle, että vakityötä ei tarvitse enää tehdä, muita juttuja mulla kyllä on, mutta ne on satunnaisia ja niitä voi tehdä istualtaan.

Pikku hiljaa alkaa synnytys jännittämään, mulla on vielä jokusen viikon päästä synnytystapa-arvio, koska esikoinen syntyi sektiolla, joten saa nähdä mitä ne siellä tuumaa. Ei mua synnytys muuten oikeastaan pelota, mutta se, että missä exä on sillä hetkellä ja millä minä menen laitokselle, jos mies on toisella puolella Suomea just silloin ja miten tuo esikoisen hoito, tai no se on oikeastaan jo sovittu. Esikoisen synnytys kesti 6,5 tuntia, että jos tää toinen lähtee samalla vauhdilla, niin tulee kiire sitten.

shihtzu + poitsu 29+1
 
Täältä sairaslomalainen kirjottelee:'( Lääkäri ei antanut enää jatkaa töissä, kun kohdunsuu oli kahdenviikon takaisesta alkanut ulkosuulta aukenemaan... Kanava ei ollut lyhentynyt, mutta muuten paikat pehmeänä ja supistelee välisät. Henkisesti en vain ollut vielä valmistautunu jäämään kotiin:ashamed: Vauva tietenkin etusijalle, mutta silti jotenkin masennus iskee! Ja toisaalta nyt alkoi myös pelottamaan, että ihan oikeasti voi pieni syntyä liian aikaisin! Koko ajan on ollut sellainen tunne ettei tämä varmaan helposti loppuunasti mene. Nyt vain iski joku ihme konkretia tähänkin, että pitäis vain olla paikallaan kun pystyis eikä seilata... Huoh, aika paska fiilikset!!!

Miten teillä muilla, jotka vuodelepoon on passitettu? Missä kunnossa paikat ovat olleet? Minulle lääkäri ei ihan suoraan sanonut, etteikö saisi kohtuullisesti hommailla normijuttuja, mutta levähtää pitäis paljon makuullaan kait?!!?!:confused: Eikös jollain muullakin ollut paikat vähän auenneet?

Muuten ei neuvolassa erikoista. Paino oli vähän tippunut, kun helteiden jäljiltä ei enää nestettä. Sf-mitta oli 30(!) ja viikkoja siis 29+5 eilen. Oli tuo mitta kasvanut kahdessaviikossa 2senttiä:eek:

Zaijuska ja pyöriskeleväinen Saappi 29+6
 
Zaijuska minä olen ollut vuodelevossa jo melkein kuusiviikkoa, ainoastaan kohdunkaulan lyhenemisen takia, paikat toistaiseksi pysynyt kiinni :)
Aika erilaisia suosituksia tuntuu tulevan tapauskohtaisesti mutta minulla on hyvin supistusherkkä kohtu, vähänkin kun kävelee kohtu kovettuu mutta ei satu, tiedä sitten mitä tää on?!
Vahva tunne on että tämä vauva ei täällä "yksiössään" loppuunasti viihdy.
Mutta tsemppiä sinulle lepäilyyn. :)
Minulle sanottiin ainakin että 34 viikolle olisi hyvä päästä ja sinne yritän itseni tsempata, sen jälkeen nousen kyllä ja rupean valmistelemaan kotia vauvaa varten. :heart:
Tekisi jo niin mieli kaivaa esikoisen vauvavaatteet esiin ja ruveta pesemään niitä pikkukakkosta varten, pakko yrittää pysyä vaan sängyssä.
Eiköhän ne viikot tästä vierähdä nopeasti =)

HM ja vauva 29+3 :heart:
 
Ihanaa ku Muarilta oli tullu kuulumisia, ajatuksissa olette! Mahtavaa että pikkumies on alkanut saamaan painoaan ylöspäin!

Täällähän on monet passitettu jo vuodelepoon:hug: kovasti jaksuja teille laitan, kokemuksesta tiedän ettei oo mukavaa...

LilliM hui! Haleja ja jaksuja, ihan ku tässä tilassa ei ois muuten vaikea kävellä..

Vauvan vaatteet pesen allergiaystävällisillä pesuaineilla (ja mahd.ympäristöystävällisiä käytän muutenki), huuhteluainetta en vauvanvaatteisiin käytä. Meillä kans kuopus on atoopikko ja kaikki ylimääräiset aineet on parempi jättää pois..niin ja mää pesen kaikki peittoja ja haalareita myöten.

Kävin tänään omalla lekurilla noitten suppareiden ja raskausmyrkytys hälytysten vuoksi. Vauva voi hyvin, nyt näytti myös takamuksensa kunnolla joten tyttö on tulossa se täytyy nyt jo viimeistään uskoa! Kokoarvio oli 1205g ja la ois tän puolesta jo 16.11 mutta eihän sitä enää muutella (koko ajan on ollu isompi ku menkkojen mukaan lasketaan, ovat vaan olleet tosi nihkeitä tuota muuttamaan vaikka kerroin oviksen olleen aiemmin...neuvolassa laskevat siis vielä myöhemmän la:n mukaan mitä ite). Ihanasti oli jo posketki pyöristyneet ei ollu sellasen ruipelon näkönen enää :)
Niin ja istukka voi myös hyvin (mullahan oli toksemiaraskaudessa siinä kuolio) ja napanuoravirtaukset erinomaiset! Joten maanantaisten hälytysten mukaisia epäilyjä ei masusta onneksi löytynyt! Lekuri kertoi että vauva on jo hyvänkokoinen ja -vointinen joten sen vuoksi ei tarvitse pelätä, ja kuulemma hyvät viikot jo menossa, kolmosella ku sais viikot vielä alkamaan niin sais huokasta ja syvään!

Hienosti on joillaki viikkoja jo kasassa, itestä taas tuntuu ettei aika kulu millään että sais tarpeeksi viikkoja kasaan, mulla on tosiaan eka etappina tuo 30+ sitte ei niin pelota enää..

Meillä on kuopukselta jääny Recaron turvakaukalo ja isofix-pömpeli. Tosi hyvä kaukalo on ollut, tykätty siitä paljon! Kangaski on ihanan pehmeä ja helppo pitää puhtaana. Meni meillä tosi pitkään tuolla pikkumiehellä, sen verran pitkä selkänoja siinä on ja sitä tais pystyä vielä siirtämäänki jos oikein muistan..(puhunkohan palturia?)

 
Kukahan se kyseli mahan muodosta ja vauvan sukupuolesta. Mulla ekat kaks oli tyttöjä ja kolmas oli poika. Ekoissa raskauksissa mahat oli ihan eri muotoiset ja lapset oli ihan erilaisia käytökseltään. Esikoinen oli vilkkaampi kuin toinen. Molemmat siis tyttöjä. Melkein kaikki veikkasi toisesta että poika olisi tulossa. Ei se sukupuoli oikeasti näy päällepäin. Sykkeetkin on olleet pojalla ja tytöillä suurinpiirtein samaa tasoa. Ei voi niistäkään sanoa kumpi on tulossa.

Soikku-83: Tietenkin supistuksilla on vaikutusta kohdunkaulan tilaan, mutta on hyvin tavallista että uudelleensynnyttäjillä, kohdunkaula kypsyy nopeammin. Mulla pehmeni tokassa raskaudessa nopeammin ja kolmannessa jo aukenikin hivenen. Vaikka kolmannessa aukeni varhain, niin vauva syntyi vasta rv 41+6. Tosin sanovat että poika kestää keskimäärin kauemmin kohdussa kuin tyttö. En tiedä sitten miten totta tuo on. Tytöt syntyi rv 40+3 ja 40+1. Tässä neljännessä raskaudessani tuo kohdunsuu oli pehmennyt vielä aikaisemmin kuin edellisessä. Sitä en tiedä onko nyt jo alkanut lyhenemään tai avautumaan....
 
:snotty: Ei tainnut järin viisasta olla näin nuhaisena käydä sieni metässä.. Silmät kutisee ja nenä vuotaa jatkuvasti! Onneksi tytöllä jo suuremmaksi osaksi mennyt flunssa ohi.. Ja miehelle vasta tulossa. No nyt koitan lepäillä ja ottaa iisisti, niin kerkeäis rauhassa parantua!

Mulla on vasta1,5vk päästä neuvolalääkäri, kovasti sitä odottelen kun nuita supistuksia tulee jonnin verran mullakin, muttei kyllä kipeitä. Kiinnostaa kuitenkin tietää, että onko tuolla alakerrassa tapahtunut muutosta.. Mietin vain kun olisi tarkoitus käydä vielä enne vaavin syntymää kylpylälomalla, mutta jos kohdunsuu on auennut, niin silloin kai se ei ole suositeltavaa?!

puhnalle27+1
 
Zaijuskalle tsemppiä oloihin ja lepäilyyn! :hug:

Crocus oli saanut hyviä uutisia ultrassa, onnittelut niistä! :hug: Hienoa, että vauva ja istukka voi hyvin! :)

Maalaismammalle tervetulotoivotukset! :wave:

Ja lillimenninkäiselle tsempitykset keppien ja mahan kanssa taiteiluun! :hug:

(.) Sokerirasituksessa kaikki arvot kunnossa, jesh!!! Paastoarvo oli 4,7, 1h-arvo 6,8 ja 2h-arvo 4,9. Eli ei mikään lähelläkään raja-arvoja =) Mut näin vähän arvelinkin. Täytynee silti seurailla noita syömisiä... Ettei menis liikaa herkuttelun puolelle :whistle: Painon kun yritän pitää kurissa tuon jo ennestään olevan ylipainon vuoksi.

Meillä olis huomenna miehen kanssa hääpäivä nro 6 :heart: Kotosalla ollaan, kun poikaa ei huomiseksi hoitoon saatu. Teen aamupalaa ja käydään varmaan rautatiemuseossa. Illalla voi sitten vähän hempeillä, kun poitsu nukkuu ;) Ensi viikolla anoppi lupasi joku päivä ottaa pojan hoitoon, että pääsemme käyttämään finnkinon -leffaliput pois. Ei ollakaan aikoihin oltu yhdessä leffassa =)
 
Minä alan olemaan aika kypsä tähän raskauteen, jotenkin vaan tuntuu ettei aika kulje eteenpäin millään ja vielä olisi 10 viikkoa jäljellä, ehkä jopa pahimassa tapauksessa ylikin. Esikoisen 2v-synttärit vietettiin viime viikonloppuna ja ne meni hyvin, mutta muuten välillä meinaa hermo tuon pojan kanssa mennä, kun on koko ajan tekemässä pahojaan tai sitten muuten vaan kitisee ja känisee. Mun pitäisi tehdä milloin mitäkin sen kanssa ja tän mahan kanssa mä en taivu ihan kaikkeen eikä jaksaisi koko ajan olla jalkojen päällä.
Ihanaa, että muutkin ovat samoilla fiiliksillä kuin minä lapsen/lasten kanssa :p Me ollaan poitsun kanssa kumpikin aika tempperamenttisia ja tunteellisia ihmisiä, ja siihen päälle vielä mun väsymys ja kaikenlainen kipuilu, niin avot :rolleyes: Lisäksi poika on alkanut nyt viime päivinä sanomaan topakan "ein" joka asiaan mitä häneltä kysyy |O Illat on pahimmat. Välillä sitä tuntee olonsa niin kärsimättömäksi ja huonoksi äidiksi :ashamed: Mutta on hän silti rakas pieni kiukkupussi :heart:

Ja malttamaton ja kypsä minäkin alan jo olemaan tän raskauden suhteen : / Ja mulla noita viikkoja olisi vielä enemmänkin jäljellä.... Viime yönä unessa kaikki mun ympärillä synnytti ja mä olin samoilla fiiliksillä kun esikoista odottaessa (joka siis syntyi 41+4), et mä en varmaan koskaan pääse synnyttämään :D
 
Viimeksi muokattu:
tasse olitko myös pohjoisesta kotoisin? saanko kysyä, mistä löysit emmaljungan tuplat ja oliko kalliit? etsiskelen kanssa aktiivisesti, mutta ei täällä meillä päin myydä tuplarattaita, joten pitää lähteä kauemmas kauppaan :)

hei ja te joilla jo on kaks lasta pienellä ikäerolla: oliko se alku kauheaa, miten siihen voi varautua.. harkitsen tuon esikoisen raijaamista päivähoitoon parina päivänä viikossa, koska sille ei voi hetkeksikään kääntää selkää (hyvin aktiivinen, vilkas ja epävarovainen); en osaa kuvitella miten sitä sitte pystyy nukuttaan tai imettään tai peseen toisen vauvan pyllyä.. esikoispoika on nyt 1,3v.
 
samaa mieltä ruttusen kans, jotta uudelleensynnyttäjillä kohdunkaula kypsyy aiemmin. mulla toises raskaudes poikaa odottaes paikat olivat 33 viikoilta kypsät ja reilu kahdelle sormelle auki mut siitä huolimatta syntyi vasta 38+5, kolmannes raskaudes paikat pehmeni 28 viikoil kaulaa oli jäljel 1,5cm ( ultralla 3,1cm ) ja tyttö syntyi käynnistyksellä 38+4 ja nyt on paikat pehmenneet rv25 ja lyhentynyt 2 senttiin mut enpä osaa olla huolestunut kun ultralla mitattuna on kohdunkaulaa jäljellä kuitenkin 3,5cm ja sisäsuu kiinni ( muutoksia ei ole tapahtunut viimeiseen 5 viikkoon ) joten eiköhän tämäkin raskaus mene samoille viikoille kuin aiemmatkin..ja mulla ei ole kipeitä supistuksia vain sellaisia masun kovetteluja silloin tällöin
 
Halaus kaikille sitä tarvitseville :hug:

Uusille tervetuloa! Ja onnittelut raskaudesta! :)

Mä tajusin just, että jos Arvo noudattaa aikaisempaa kaavaa niin mulla on tasan 10 viikkoa synnytykseen. Esikoinen syntynyt 39+3, kakkonen 39+2 ja jos tasn 10 viikon päästä pääsen synnyttämään niin 39+1 tulisi ( toivossa on hyvä elää sanoi lapamato )

Mä en ole nähnyt yhtään unta tästä vauvasta, nuista kahdesta lapsesta kylläkin ja kaikki olleet lähes painajaisia. Viimeyönä erosin miehestäni ja tapasin uuden jolla oli keltaiset silmät :LOL:

Nallu taitaa meistä olla pisimmällä, mitähän sille kuuluu?

Muarille tätkin kautta halitukset, ihanaa että poika voi olosuhteisiin nähden niinkin hyvin :hug:

Mä olen ihan tukossa, kauhee flunssa täälläkin. Aamulla lensi yrjö, vieläpä 5 kertaa jotta helpotti :( Eihän tässä ole oksuttanutkaan melki 15 viikkoon, jotta kyllä oli aikakin :x

Ai täällä on muitakin Vuoden Äiti palkinnosta kilpailevia. Täällä kanssa yksi, jolla käämi palaa pienestäkin. Varsinkin näin kipeänä ei jaksaisi yhtään ylimääräisiä natinoita/tappeluita. Onneksi on viikonloppu ja sovittiin juuri eilen että mennään retkelle paistaman makkaraa ja vietetään laatuaikaa perheen kanssa ( ukko täyttää vuosia ). Viikon päästä oleva viikonloppu meneekin sitten synttäreiden juhlimisessa esikko täyttää jo 5-v! Niin se aika vierii :'(

Op ja Arvo 29+1
 
Yleensähän uudelleensynnyttäjillä tosiaan pehmenee ja ulkosuu saattaa auetakin jo aikaisemmin ( vaikka synnytys ei olisi lähelläkään ) kannattaa kuitenkin käydä tarkastuttamasa paikat jos vähänkään epäilyttää ja levätä jos lekuri on lepoa määrännyt, jaksamisia kaikille vuodelepoon joutuneille!

Zhanna; Meillä ikäero 1v8kk aika tarkalleen ja hyvin meni. Paremmin kuin osasin odottaakaan :) annoin esikoiselle aina pieniä tehtäviä, esim. haetko vaipan, tutin tmv. eli sai osallistua vauvan hoitoon lisäksi imettäessä oli helppo ottaa esikko toiseen kainaloon katsomaan vaikka siksi aikaa lastenohjelmia. vauvan sovitin esikon rytmiin eli aamupäivästä puistoon, jolloin vauva nukkui, puiston jälkeen syömään kotiin vähän touhuilua sekä esikon että vauvan kanssa jonka jälkeen maistui taas kaikille unet :)
itse harkitsisin tuota hoitoon laittamista, jos esikoinen ei ole aikaisemmin ollut. Saattaa aiheuttaa kovankin eroahdistuksen ja mustasukkaisuuden vauvaa kohtaan.

Mutta kaikki tosiaan toimii niinkuin itse parhaaksi näkee ja itse tunnette omat lapsenne parhaiten ( millään pahalla en siis tätä sano :) )
 
Poks 29 =)

Eilen oli neuvola ja hemppa vaan laskee..nyt 108, vaikka vetäny tosi säntillisesti tota ferroforten nestemäistä rautaa...
painoa tullu peräti 97g/vko eli jotaki kuitenki ku tähän asti vaan laskenu.
Päänsärky on jatkuva ystävä johtuen matalasta hempasta varmaankin.
Vihdoin mittas sen sf.mitan ja se oli huikeet 29 :O saas nähdä mitä kokoarviota saan lekurissa.

Mulla 9.9.neuvolalääkäri ja jännittää vähän et onko paikat pehmenneet/auenneet ku välillä supistelee tosi paljonki. Mulla vaan niin hassusti et pahimmillaan on ku laitan maate..

jaahas, mut ny pitää noi 2 muksua laittaa mieron tielle tai siis pakata kamat kassiin ja viedä ne isälleen vkolopuksi. Siellä kyl yks muksu kuumeessa, mutta tulee se tauti muualtaki jos on tullakseen..

piprane ema ja Lotta rv29
 
piprane ema mullakin nuo supistukset tulee eniten ihan levossa, etenkin kun käy pitkäkseen.. oon kanssa ihmetellyt että mitäs laitaa siinä nyt on, mutta vissiin se on hyväksyttävä, että meikäläisen paikat toimii näin... oon toki ollut koko viikon saikulla eli suuria ponnisteluja tai rasituksia ei oo ollut, mutta silti ihmetyttää toi et esim. nukkumaan käydessä ja herätessä saattaa tulla paljonkin, ja sit päivän aikana kun istuu koneella tai katselee telkkaria sohvalla, ei tuu sit ollenkaan niin paljoa.

Mä täällä jännäilen ens tiistaina lääkärineuvolaa, kun siellä tsekataan sitten, että onko tässä viikossa tapahtunut mitään muutosta kohdunsuulla ja miten muuten olo kehittynyt. Mä en haluais et tää saikku jatkuu kun ei oo oikein rahaa jäädä mihinkään sairaslomille.. mut pitäkää peukkuja et paikat on edelleen yhtä kiinni ja supistelut vähenis!

Noista turvakaukaloista en tiedä kyllä hölkäsen pöläystä, meillä kun ei ole autoa, mutta saadaan onneksi serkulta lainaan Britaxin kaukalo. Se on ainakin suht uus, varmaan tänä vuonna hankittu, kun saivat itse vauvan huhtikuun alussa, joten luulisi sen kelpaavan meille enemmän kuin hyvin! Kun eipä sille oo käyttöä kun ne harvat kerrat kun autoa lainataan johonkin menoon.

Vaunuistakin oli jotain puhetta, me varmaankin hommataan nuo Gessleinin Vision-Fi:t, kun tykkään, että ovat niin helpot ohjailla ja kevyet työntää. Kuitenkin enimmäkseen kaupungin keskustassa niillä mennään, niin täytyy olla helpot liikutella sitten mullekin. Muutenkin miellyin kyllä siihen Gessleinin maailmaan, niillä oli jotenkin meikäläiselle sopivat tuotteet. Aateltiin nyt panostaa noihin vaunuihin se reilu 600 mitä toi malli maksaa, kun sitten toivon mukaan tulee sisaruksia meidän öttiäiselle myöhemmin, jotka voivat sitten käyttää samoja vaunuja. Emmaljungiakin käytiin katsomassa, mutta olivat meille turhan hintavat, ja jotenkin tuntuivat mun käsiin kömpelömmiltä. Lisäks useimmissa malleissa oli se kova koppa, kun mä haluan ehdottomasti pehmeän. En mitenkään jaksa nostella sellaista isoa kovaa koppaa vauvan kanssa.

Tää taitais nyt kömpiä pikku päikkäreille ja toivoo ettei rupee taas supisteleen.

Ihanaa oli kuulla että Muarin pienen tilanne on ees vähän kohenemaan päin!!

Siilinlapsi ja öttis 27+1
 
täällä ei kummosia, kovasti oottelen että ens viikolla tulee 30viikkoa täyteen :)
mulla kiinnostais kovasti te joilla on ennestään lapsia ja eriä sukupuolta (tai sitte esim esikoinen tyttö ja nyt lupailtu poikaa) että onko raskaudet tai vatsan muodot tai jotkin asiat poikenneet selkeästi. meillä on siis esikoinen poika ja nyt ei taas olla kysytty kumpi on tulossa ni kiva veikkailla. vatsa on kyllä samankokoinen ja muotoinen kuin esikoisesta ja vauvan sykkeetkin ovat olleet aikalailla samat samoilla viikoilla. eli poikaa veikkaillaan! :D

tuplat ostettiin tällä viikolla. ei ois haluttu ostaa ennen ku vauva syntyy mutta kun halusin ne emmaljungan isopyöräiset jotka poistuu myynnistä niin en halunnut jättää riskiä jos niitä ei enää sitten olisikaan myynnissä.

tasse 28+5
Meillä ykkönen tyttö ja kaks seuraavaa poikia. Poikia odottaessa ei ollut pahoinvointia just paljon yhtään, mutta vatsa hurjan paljon isompi kuin tytöltä. Nyt oksentelen ja maha iso, muttei valtava, veikkaan siis tyttöä, saas nähdä :)
 
Mullakin supistuksia tulee eniten juuri levossa. Tänäänkin taas tullut aika paljon ja suht kipeitä. Alkoivat alavatsalta ja kiersivät siitä selän puolelle : / Ei hyvä juttu. Tänään tuli postissa aika äitiyspolille, viikon päästä vasta on aika. Kirjeessä tosin oli myös, että tarvittaessa sitä ennen yhteys päivystykseen. Saa nähdä, onko supparit saaneet tuhoa aikaan.

On tainnut muksu kääntyä pää alaspäin, koska potkut tuntuu selkeästi ylhäällä nyt. Näkee sitten senkin viikon päästä.

Mulla on tyttö- ja poikamahat olleet erilaisia. Tytöt levinneet sivuille, kun taas pojasta kasvoi suoraan eteen. Tytöistä pahooinvointi ollut ihan järkkyä, pojasta pääsin paljon vähemmällä. Sykkeet olleet kaikilla samaa luokkaa.

Väsyttää niin pirusti...

27+4
 
Töissä olen ja supistelee ihan kauheesti. Sellanen paineen tunne vähäväliä mahassa mut ei kipuja. Työkaveri ilmoitti mulle et jos vaikeeksi menee niin soittaa hänet tekemään loput työt, mut en millää kehtaisi enää soittaa. Tuossa 1-3 välillä tuntui et olis vaan yks supistus ollu joka keti tuon koko ajan. Niin tiuhaan tahtiin pitkiä supistuksia tulee. Mä nyt yritän kuitenkin sinnitellä 9 asti ja mennä heti nukkumaan. Huomenna ja sunnuntaina olisi vielä aamu vuorot (6-12) ja sit työt olisikin tehty tältä mammalta.

Potkuja en ole ehtinyt seurailla tässä yövuoron aikana, aamulla kyllä pikkunen potki. Pitääpi oikein alkaa "kuunnella" mahaansa et miten potkii supistuksien kanssa.

Eveny ja poju 30+2
 
Eveny - soita ihmeessä työkaverille jos supparit ei tunnu loppuvan!

kirppunen
- kiva että kaikki oli neuvolassa OK :)

tsemppiä sairaslomalaisille! muistakaa että se on teidän ja vauvan parhaaksi vaikka ei olisikaan toivottu juttu :hug:

vaimo85 - onnea huomisen hääpäivän johdosta =) Mitäs meinaatte puuhailla?

Mua on alkanut taas vaivaamaan samanlainen väsymys kuin alkuraskaudessa |O ei varsinaisesti nukuta, mutta veto on ihan poissa! Työpäivän jaksaa vielä tsempata, mutta illalla ei sitten jaksakaan tehdä muuta kuin maata sohvalla. Ei oo kivaa.. Olisin jo IHAN valmis jäämään pois töistä, mutta vielä 5 viikkoa pitäisi jaksaa painaa. Maha myöskin tuntuu olevan ihan pinkeänä varsinkin iltaisin :( Mites muilla?

Entä onko teille tullut raskausarpia? Mulla on näköjään tullut pari ihan pientä tohon navan yläpuolelle ja pelkään että tää on vasta alkua.. mulla tuli teininäkin kauheat arvet tisseihin ja reisiin kun kasvoin :x

Väsynyt SW 28+4
 
Viimeksi muokattu:
Heippa tännekin, nelisen kuukautta sitten oma marraskuiseni meni kesken ja nyt meille odotellaan maaliskuun lopuksi syntyvää pienokaista. Olin listalla MamaStellana mutta heinäkuisen avioliiton siunaamisen myötä nikki vaihtui tähän. =) ja esikkomme tänään 11kk
Hyviä vointeja muille marraskuulaisille :heart:

 
Silent whisper kysyi raskausarvista. Mulle ei ole vielä tullut yhdessäkään raskaudessa raskausarpia. Esikoisen imetyksen alussa, kun rinnat kasvoi vauhdilla, tuli toiseen rintaan jokunen arpi, joita ei nykyisin enää huomaa. Minä kylläkin olen rasvaillu ihoani joka ilta näin raskausaikana.

vaimo85: Onnea huomisen johdosta!

MrsBree: Onnittelut uuden masuasukin kunniaksi!
 
Pikaisesti vaan kommentoin tuohon mahan muoto asiaan eli mulla ennestään 3 poikaa ja maha oli jokaisesta samanlainen. Nyt pitäisi olla tyttö tulossa ja maha on kyllä saman muotoinen,mutta ehkä enemmän alhaalla. Lisäksi vauvan syke on ollut koko ajan matalampi mitä pojilla. Niin ja manteli on ollut ihan erilainen liikkeissään. Sama mulla,että pojat hytkyi mahassa niin,että tuntui,mutta tämä menee vähän kuin myyrä ja liikkeet tuntuu enempi nykäisyinä kuin kunnon potkuina. Että kyllä niitä eroja löytyy=) Ja mun sydän sanoo,että tämä on tyttö. Mä olen aina tiennyt kumpaa sukupuolta odotan.

Mä tunnen itseni täysin riippuvaiseksi muista ihmisistä. Siis musta ei ole mihinkään tän mahan ja keppien kanssa: / Suihkuun meno on taiteilua,lattioilta en pysty keräilemään mitään kun pelkään,että horjahdan,käsissäni en voi kantaa mitään....siis tosi ärsyttävää:headwall:

LilliM ja manteli 26+5
 

Yhteistyössä