MARRASKUUN MURUSET 2010 <3 *elokuu*

Alkuperäinen kirjoittaja kurpitsa:
kattelin tos esikoisen ja kuopuksen äitiyskortteja niin näillä viikoilla esikoisesta sf-mitta ollut 24cm ja kuopuksesta 20cm. ja sirojahan lapset oli sit syntyjään joten siro lapsi sieltä on odotettavissa nytkin..onhan se hyvä että kasvua seurataan jatkossa :)
Joo mulla oli sf-mitta 25, kun viikkoja oli kasassa 28+5.
Mua jännittää vaan tuo ensimmäinen seuranta käynti, kun se on vasta kahden viikon päästä ja silloin on viikkojakin jo 31+5, ja viimeeksi olen nähnyt mein vauvan 19+6 :) Täytyy vaan luottaa siihen, että pojalla on kaikki hyvin.

Niin tuohon lapsen kokoon, että jos itse saisi valita niin enemmin mä siron lapsen haluaisinkin kun hillittömän ison pusertaa pihalle :)
 
Liikkeistä Mä olen huomannut et vauva liikkuu viikonloppuisin vähemmän,sit ku maanantai koittaa liikkeet tuntuu taas ihan normaalisti.Viikonloppuisin lähinnä möyrii mahassa.Tätä on ollu jo useempana viikonloppuna.

Huomenna ois sit äitiyspolille meno,saa nähä ultraako vai ei.

Huomenna samalla reissulla aattelin käydä ostamassa vauvalle Lindex:istä vaunpuvun jossa norsuja,eilen sitä jo hiplasin ja oli todella paksu.Jostain syystä en sitä sit ostanutkaan,mikä jäi harmittamaan jälkeen päin.

Meillä tytöt palas tänään loman jälkeen päiväkotiin. Pienempi kertoi tohkeissaan hoitajalle et meille tulee vauva ja et vauvalla on turvaistuin :heart: :LOL:
Meinas itsellä itku tulla,kun piti lähteä..oon nykyään kauhean herkkä..Pienemmästäkin asiasta meinaa silmät kostua.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vaahtokarkkiunelma:
Heipparallaa pitkästä aikaa!

Mä täällä kauhuissani katselen teidän noita sf-mittoja! :eek: Mulla oli rv 25+5 tuo mitta jo 26-27...eli ihan yläkäyrän yläpuolella. Mä en tiedä että kuinka paljon tässä nyt pitäis huolestua??!
mulla oli sf-mitta neuvolassa 26+3 27cm. oli vieläpä sijainen ja kun nakkasi reilusti yläkäyrän yläpuolelle, oli heti hirveän huolissaan. yritin kyllä sanoa neukkatädille, että tuskin siinä on mitään ongelmaa kun just 25+5 olin käyny ultrassa oyssissa ja lapsivettä oli normisti. ja tuolloin ultrassa näkyi että vauva oli jalka otsaa vasten kunnon venytysliikkeessä niin sehän voi vaikuttaa vatsan kokoon.
viime vloppuna tunsinkin selvästi että vauva kääntyi pää alaspäin (tai parempinkin sivuttain) ja tänään kävin uudestaan neuvolassa mittauttamassa sf-mitan ja se olikin 26cm.

tasse 27+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja tasse:
Alkuperäinen kirjoittaja vaahtokarkkiunelma:
Heipparallaa pitkästä aikaa!

Mä täällä kauhuissani katselen teidän noita sf-mittoja! :eek: Mulla oli rv 25+5 tuo mitta jo 26-27...eli ihan yläkäyrän yläpuolella. Mä en tiedä että kuinka paljon tässä nyt pitäis huolestua??!
mulla oli sf-mitta neuvolassa 26+3 27cm. oli vieläpä sijainen ja kun nakkasi reilusti yläkäyrän yläpuolelle, oli heti hirveän huolissaan. yritin kyllä sanoa neukkatädille, että tuskin siinä on mitään ongelmaa kun just 25+5 olin käyny ultrassa oyssissa ja lapsivettä oli normisti. ja tuolloin ultrassa näkyi että vauva oli jalka otsaa vasten kunnon venytysliikkeessä niin sehän voi vaikuttaa vatsan kokoon.
viime vloppuna tunsinkin selvästi että vauva kääntyi pää alaspäin (tai parempinkin sivuttain) ja tänään kävin uudestaan neuvolassa mittauttamassa sf-mitan ja se olikin 26cm.

tasse 27+3
Mulla mittaaja oli lääkäri ja mittasikin oikein monta kertaa. nyt mä täällä kun olen googlettanut niin kyse voi olla mistä vaan, vakavammastakin tai sitten ei mistään...ja melkeen kuukaus pitäis odottaa seuraavaa käyntiä, jolloin mittaaja on taas eri...enkä oikein tiedä että toivonko että kasvu jatkuu tasaisena vai että mitta olisi rajojen sisällä...

vaahtis 26+5
 
Muorille :hug: , sanattomaksi vetää... :(

Itsellä oli eilen neuvola ja kuten arvasinkin hb oli tippunut taas, nyt enää 105 ja pakko yrittää saada sitä hilattua ylös.

Sitten sanoin kun olin itse tunnustellessa löytänyt sellaisen kyhmyn navan vasemmalta puolelta ja kätilö epäili sitä myoomaksi, saatiin lääkäriaika vielä samalle päivälle. Lääkäri sitten katsoi ultralla ja oli samaa mieltä, laittoi lähetteen sairaalalle tarkempiin tutkimuksiin jonne nyt sitten pääsen ensi keskiviikkona. Ei kuulemma mitään merkitystä raskauden kannalta eikä vaarallsita muutenkaan, itseä vaan ihmetyttä kun se on niin iso että näin maallikkokin selkeästi tuntee. Mutta ensi viikolla tietää taas lisää.

Viime yö meni ihans usille, olin tosi poikki kun olin koko viikonlopun ollut töissä (perjantaina iltavuoro, aluantaina ja sunnuntaina pitkät päivät) ja sitten se eilinen meni noissa neuvoloissa ja lääkäreissä juostessa. Olin onnellinen kun sain lapset nukahtamaan jo kahdeksalta, mies kun oli yön töissä ja ajattelin että kerkeän hetken jutellä äidin kanssa ennen kuin sammun sänkyyn.

Poju sitten heräsikin yhdeksältä :headwall: enkä enää saanut häntä nukahtamaan ennen kello yhtä. Silloinkin nukkui vartin ja valvoi taas puoli kolmeen asti. Olin kyllä aivan loppu kun lopulta sain tuon untenmaille ja pääsin itse päänsäryissäni nukkumaan. tietty särkylääkkeet oli sopivati loppu. Aamulla sai sitten kantaa nukkuvan 5v:n päiväkotiin jatkamaan torkkuja... Onneksi sain muutaman tunnin itse nukuttua ja nyt on taas töihinlähdön aika, huomenna vielä pitkä päivä edessä ja sen perään ylihuomenna aamuvuoro. Välillä tuntuu ettei kotona kerkiä käydä kuin kääntymässä ja vapaapäivät täytyy erilaisista asioiden hoidoista, lasten lääkäreistä, kuntoutuksista yms.

*huoh*

Valitusta tuli juu, jos se tästä taas pikkuhiljaa helpottaisi. :D

Madicken, rv 24+1, kai
 
Työmaalla pyörähdetty ja työterveyslääkärillä. Tosin lääkäri oli sama kun neuvolassa, mutta käsitteli vähän toisia asioita kuitenkin. Katteli siinä mun mahaa ja totes, ei kai haittaa, jos otetaan se sf mitta. No, sehän mitattiin ja nyt rv 25+1 sf 28cm, joten riittävästi kuulemma. Mittas toisenkin kerran ja sai 29 cm, sit tuumas, että ei tohdi kolmatta, tulee niin hurjaa lukemaa 153 senttiseltä naiselta :LOL: Osastonhoitajan ja lääkärin kans tuli yhteistuumin päätettyä, että tämä mammutti pitää kaikki rästiin jääneet lomat, pekkaset, tykypäivän palkallisen vapaan sun muut systeemit nyt saikun jatkoksi ja siihen väliin ennen äippälomaa jää rapia viikon mittainen pätkä, jonka lääkäri kirjottaa sairaslomaa. Eli mulla alko nyt sitten lomailu :D Kyllä helpotti. Saan laittaa pikkuhiljaa kotia vauvaa varten kuntoon ja välillä jää aikaa ihan vain olemiseen ja lekotteluun. Tyttö menee puolipäiväiseen syyskuun alusta, niin aamupäivät voin vain olla, tai koluta kirppareita tai mitä ikinäkin.

Kotiutumisvaatteista. Vauvalle varaan bodyn, potkarit, villahaalarin tai jonkun vastaavan, tumput ja töppöset sekä lämpimän lakin. Turvakaukaloon hommasin lämpöpussin, joka kyllä korvaa enemmän kuin hyvin epäsopivat isot tai muuten hankalasti puettavat toppahaalarit. Eikä tarvi ostaa sitä pientä toppapukua, joka jää kuitenkin ihan kohta pieneksi. Saapa sitten autossa raotella pussia, jos meinaa kuuma tulla. Kaupassakin ajattelisin tuon olevan kätevä systeemi. Itelle otan mukaan omat alkkarit, ehkä useammat. imetysliivit ja puhtaan paidan ja leggarit, mikäli on kylmä ilma. Saa sit housujen alle laittaa. Samat housut varmaan menee kun mennessäkin. Säätövyötäröllä on hyvä pienentää, jotta pysyvät jalassa. Sit jotain mitä nyt tarvii, hammasharja ja tahna, pesuvehkeet, hiustenlaittoon jotain systeemiä ja mitä nyt tuntuu tarpeelliselta sitten, kun aika on lähempänä.

Sf mitasta vielä. Kyllä muakin vähän huolettaa tämä iso koko, mutta mä olen joka raskaudessa ollu ihan valtavan kokoinen. Siksi nytkään sen enemää neuvola, kuin sairaalan erikoislääkärikään ole asiasta huolestunut, kun ultrassa kaikki ok. Tyttöä odottaessa näillä viikoilla sf on ollu 27, joten hyvin samoissa mennään. Piti oikein kortti kaivaa esille ja tarkastaa, sen verran vaivas.

Muarille ja perheelle vielä paljon voimia ja sitä suurtakin suurempaa ihmettä pienelle toivoen :hug:

Lumi-Marja ja Nuppunen 25+1
 
Laittelen tässä vielä noita muita tämän päiväisen neuvolan tuloksia, unohtui tuota sokerirasituskokeen tulosta päivitellessä ;)

Painon muutos: 590g/vko
RR: 135/79
Hb: 120 (oli edelliskerralla 114, jolloin aloittelin syömään rautalisää
Pissa: puhdas
Sf-mitta: 23cm
Syke: 135
Liikkeet: ++
Kohdunsuu kiinteä ja kiinni, pituus 3 cm

tuota tarjontaa meillä ei ole vielä toistaiseksi merkitty korttiin ollenkaan.
ilmeisesti tuo sf-mitta on kuitenkin ihan hyvä, jos miettii tuon raskausdiabeteksen kannalta..

katjuska 26+6
 
Alkuperäinen kirjoittaja kurpitsa:
tanya: aika piinaavaa ootella kaksi viikkoa... sulla onkin jo tovi ehtinyt vierähtää ultrien välis :eek:
No, nyt osuit asian ytimeen :D

Mä oon oikeesti ollut asiasta huolesta soikeena, että mitäs jos jokin onkin pielessä ja vauva on sitten ollut 12-viikkoa ihan "up yours" :| En ymmärrä miksi tässä piinataan mua vielä kaksi viikkoa :attn:
Yritän olla liikaa murehtimatta ajatellen, koska pojan liikkeissä on paljon ytyä niin ei se voi ihan heiveröinen kai olla? Toisaalta tämä on esikoinen niin ei ole pahemmin vertailukuvaa.
 
Vaahtokarkkiunelma mä ostin myös sen saman haalarin ja musta se on tosi suloinen! Ajattelin myös sitä koiutusvaatteeksi, ja sitten tietty body ja housut ja myssy.

Kehon muutokset on kyllä aiheuttaneet ihan erilaisia tunnemylläköitä kuin esikoisen aikana. Vaikka edellisestä ei ole kuin 2 vuotta, niin tällä kertaa panikoin. Esikoisen aikana nautin kaikista muutoksista.

suhveli 28+0 :heart:
 
Tuosta paastoarvosta, niin täällä meillä päin se raja-arvo on kyl 5,3 ja jos se on tasan sen ja vaikka muissa olisi kaikki kunnossa, niin sitten sitä on rd-mamma :/ Mulla on ensi viikolla torstaina se toinen sokerirasitus ja jo jännittää, et onkohan kaikki sen suhteen kunnossa... Ekassahan viel kaikki arvot oli hyviä, et jospa tässäkin..?? Sen näkee sit.
 
nyt on sitten sokerirasitus ja neuvolalääkäri taas takana. ei se niin pahaa ollutkaan se litku, toki loppuvaiheessa piti vähän hengitellä välissä :D mut parempaa kuin odotin!

sokerirasitus meni läpi :) ja neuvolassakin kaikki ok. :)
painoa +450g/vko, sf 24, pissa puhdas, muutenkin siis ok. eivät päästä
mua enää hommiin ollenkaan, on niin arvaamaton tuo mun työ ja nosteluasennot voivat olla hankalia ja ylipäätänsä voi joutua nostamaan aika monta kymmentä kiloa.. no 5.9. nyt saikkua, jos toimistohommia löytyy niin sit palailen mut ei oo ennenkään toimistohommia löytyny niitä tarvitseville.

ai niin, joku oli ostanu henkka maukalta sellasen "nalle"puvun, mä kans hommasin sellasen viime vkolla, aivan ihana! mulle tulee siitä mieleen meijän koira kun se oli pentu, se oli silloin aivan karhun pojan näkönen.. itse asiassa olin jättäny sen puvun hetkeks vähän huolimattomasti sohvalle niin koira oli jo vieny sen ja makoili lattialle sen vieressä.. :D

saana & 27+4
 
kojootti - mulla on ihan sama juttu, eli välillä potkut näkyy tai tuntuu kädellä mutta mahassa niitä en välttämättä tunne.

Me ostettiin myös Nalle fleecepuku, mutta Tutan :)

Oon nähnyt kauheasti painajaisia viime-öinä. Varmaan Muarin kohtalo pyörii mielessä kun painajaisten aiheina on ollut mm. kohtukuolema ja kätkytkuolema :(

SW 27+1
 
Vaahtokarkkiunelma ja Suhveli, mulla on juuri tuollainen samanlainen, H&M:ltä ostettu, väriltään vaaleanbeige nallehaalari. Mä ostin sen aikoinaan jo tälle meidän kuopukselle, mutta jäi käyttämättä kun oli niin lämmintä kun hän syntyi. Nyt ajattelin laittaa sen vauvalle kotiinlähtöpuvuksi jos ei ole silloin liian kylmä jo. (Toisaalta sen alle voisi sitten lisäksi laittaa Ruskovillan villahaalari) . Saas nähdä nyt sitten mitä teen kunhan sinne asti päästään.

Noista Sf-mitoista teillä ollut puhetta. Mulla on molemmissa aiemmissa raskauksissa mennyt sf-mitta yli käyrien. Pojat olivat syntyessään 3350g ja 3720g eli eivät mitään jättiläisiä siltikään. Mulla tuo sf-mita voisi selittyä silläkin, että olen vain noin 161 cm pitkä, eli maha mahtuu kasvamaan vain ulospäin. Nyt tuo sf-mitta on vasta kerran mitattu ja keskikäyrää menee. Huomenna on lääkärineuvola, jolloin tuo sf-mitta taas mitataan.

Nyt lähden kirpparille, joten palaan taas huomenna linjoille sen lääkärineuvolan jälkeen.

Katja-75 ja PikkuNeiti rv 26+6

 
Äippäpakkausta täällä hiplailen :heart: Sulosia on nuo pikkuvaatteet =)

Sf-mittaa kun tässä tänään olen miettiny, ni nousi ihan hullukin ajatus mieleen. Sellainen siis, että vaikuttaako tuo vatsan vararavinto asiaan mitenkään? Itselläkin mitat oli aika isot ja kieltämättä on tuota ylimääräistä makkaraa kertynyt vyötärölle ihan muunkin kuin vauvan ansiosta :ashamed: Tuntuis että eikös se nahan alla oleva rasva kasvata jonkin verran tuota mittaa? Olen toki lyhyt itsekkin (160cm) mutta voiskohan tuo rasva tässäkin vaikuttaa?

 
Täältä löytyy kanssa nallepuku, mutta Elloksen versiona. Mä olen oikeasti niin pihalla näistä vaatetusasioista, että kysyn nyt todella tyhmän kysymyksen: minkälaisella säällä tollasta nallepukua voi käyttää? Mä en osaa yhtään arvioida kuinka lämmin se oikeasti on.

Terese ja poitsu 28+0 (uusi viikko käynnistyi taas)
 
Iltoja :wave:

Mistäs te olittekaan kirjotelleet...taas hävisi kaikki mielestä :ashamed: Niin sf-mitasta ainakin ja mulla se on kai vähän alakäyrällä kanssa...tai en tiedä,mutta kun vertaan teidän muiden omiin niin oma tuntuu jotenkin pieneltä. Mulla oli siis 22+4 17cm. Mutta vielä ehtii kasvaa =)

Mulla ajatukset pyörii vaan meidän talossa =) Niin,meillä on nyt pitkän etsimisen jälkeen talo ja remonttia nyt pukkaa joten menee varmasti loppuraskaus yhdessä hujauksessa. Mutta on kyllä niin uskomattoman ihana ajatus,että tämä ahtaus päättyy pian!

Liikkeistä,että mulla sama juttu. Monesti päivän aikana mietin,että onko liikkeitä tuntunut ja kuinka paljon. Ja heti kun istahdan tai menen makaamaan niin myllerrys alkaa melkein saman tien :heart:

LilliM ja manteli 25+2
 
Iltaa kaikille !!

Täällä moni pähkäillyt tuon sf mitan kanssa.
Mulla esikoisesta se huiteli alusta asti yläkäyrillä ja viimeiset mitat oli huikeat 38cm.
Tyttö oli syntyessään 4010g 54cm et ihan hyvänkokoinen.
No nyt tässä raskaudessa sf-mitta menee ihan samalla tavalla. Kuitenkin vauvanpaino arvio 27+4 oli 1290g ja siitä laskettu vauvan syntymäpaino arvio n. 3,5kg. Arviot on arvioita, sitähän ei voi koskaan tietää.. Mut jotenkin haluisin uskotella itselleni, et tällä kertaa ei ihan nelikiloista vaavii olis tiedossa. Perusteluni; sf-mitta hyvin usein isompi toisessa raskaudessa vaikka vauva ei olisikaan isompi. Painoa kertynyt vain 2kg (esikoisesta tähän mennessä 17kg) ja se et mullakin tuota vararavintoa jo valmiiksi vatsamakkaroissa jotka luonnollisesti nostavat sf-mittaa .. Tiedä sit, jää nähtäväksi =)

Mä aloin tänään iltapäivästä olla taas hysteerinen noiden liikkeiden kans, ku vauva oli hyvin hiljainen .. No lounaan jälkeen sieltä kuitenkin parit kunnon potkut tuntuivat ja nyt iltaan menessä säännöllisen rauhallisesti mekastanut.
Mä kävin eskoisesta viimeisen 10vkon aikana 4kertaa tyksis ultrassa just näiden vähäisten liikkeiden "oman vainoharhaisuuden takia" mut aina mulle sieltä sanottiin et koskaan ei tule turhaa kun saa itselle mielenrauhan ja tietää et vauvalla kaikki hyvin!
Tottakai tuo Muarinkin tilanne mietityttää ja saa oman olonkin epävarmaksi =(

Mut jospa ne vähäiset liikkeet tois tullessaan yhtä rauhallisen, helpon, ihanan lapsen kuin esikoinenkin on <3

Meil on huomenna 3v hääpäivä ja jännityksellä odotan mitä kivaa mieheni on keksinyt!

Ei tällä erää muuta, ku hyvät yöt vaan kaikille !

Moon ja pikkusikko 29+5
 
Zaijuska Ite en ainakaan usko, että nuo ylimääräset vatsamakkarat mitenkään vois kasvattaa sf-mittaa...koska kyllä sieltä makkaroidenkin alta vaan tuntee hyvin sen kohdun rajan.
Ja toiseksi, kun itsellä myöskin noita makkaroita löytyy, eikä sf ole koskaan ollu keskikäyrän yläpuolella :)
 
nuu
Heippa =)

Tämä oleminen menee ihan yökukkimiseksi ja sitten aamulla on ihan rättipoikkiväsynyt.. :( Mutta ei se uni vain ota tullakseeen..

SF-mitta on mennyt kai normaaleilla käyrillä, tai viimeksi pari viikkoa sitten oli 23. Silti kaikki sanovat että masuni on tosi pieni, eikä se nyt itsestäkään kovin suurelta tunnu. Pojan tarhassakaan eivät olleet mitään huomanneet ennen kuin itse kerroin asiasta. Luulivat kai että olen vain kesän grillaillut vähän tiheämmin:D

Tilasin sitten tuon pikku-jääkarhu pussin, kun ajattelin että se on sopivampi kaukaloon (joka on kiinnitetty rattaisiin.) Ja synnäriltä on meille 200 km matkaa kotiin, niin on sitten helpompi riisuillakkin. Tuo nallepuku kyllä myös houkuttais, menis sit kummalle vain.

Vauva hankinnat alkaa olla aikalailla kasassa, tai no varmaan puolet vielä puuttuu.. Miten niin pieni mötkäle tarviikaan niin paljon kaikenlaista. Tai kyllähän sitä vähälläkin pärjäis, onhan sitä ennenkin pärjätty =) Huoneen saa mössykkä jakaa mun ja miehen kans ainakin yks veeksi, sitten ollaan toivottavasti tuo viimeinenkin huonen saatu rempattua

=)

Tänään huomasin säikähdykseksi etteipä ole liikeitä juurikaan tuntunut koko päivänä. Join sitten kuppikaupalla mansikkakeittoa ja kohta alko sellanen möyryntä ettei vieläkään ole tullut loppua.

:heart:

nuu ja mössykkä 25+6
 
Iltoja!

Nalle-puvusta: määki hommasin h&m:ltä nallepuvun, tämä on sellainen valkoinen toppahaalari jossa haaruksissa on vetskarit joiden avulla haalarista saa toppapussin. Tässäkin on ihanat korvat! :) Ennestään meillä on sellanen luonnonvaalea JesperJuniorin nallefleece haalari kans korvilla, joten näistä voi sitte valita kumman kaa synnäriltä kotiin tullaan :LOL:

Onnea Moonille huomisen hääpäivän johdosta! :flower:

Vauvan liikkeistä: meillä löytyy sellanen neiti tuolta masusta joka kyllä ilmoittelee aika usein että täällä ollaan! :wave: sellanen meno tuolla on ja meininki että välillä ihan pahaaki tekee ku maha niin muljuu. Tulee mieleen joku vanha Simpsonien jakso jossa Homerilla testattiin paljoko sillä on läskiä tökkäämällä sitä mahaan ja laskemalla kauanko maha hyllyy :LOL: semmoselta tuo meno tuolla joskus vaikuttaa...eli tarkoittaakohan tää nyt sitä että tästäkin kehkeytyy melkoinen ikiliikkuja kuten edellisestäkin?

Madicken: toivottavasti tuo myooma ei vaivaa kovin paljoa ja eikä lähtis kovin kasvamaan enää, onneksi ne kuitenkin ovat aika vaarattomia..huoltahan ne tietty meillä äiteillä kuitenki aiheuttaa..jaksuja!

Pahoinvointi on jostain syystä nostanut taas päätään, ärsyttävää! Moni ruoka on nyt alkanu närästämään ja se sitte pahentaa sitä oksun tunnetta..vauva on tosi ylhäällä ja masu tuleeki täyteen jo muutamasta suupalasta ja sitte ku syö normaaliannoksen verran niin johan närästää, yöks.. :x

Täälläkin tosiaan löytyy noita makkaroita ennestään mutta aika hyvin ne mittaustuloksesta pysyy poissa ku siinä tilanteessa maataan niin selällään eli liityn Annskun sanoihin. Mulla on myös sf-mitta suuri mutta ku tuota vartta ei oo mullakaan ku 160cm niin eteenpäinhän tuon kohdun on kasvettava..

Tuliskohan tuolta töllöstä mitään...


 
Huomenta!

3 päivää töitä ja alkaa lomailu :D Toisaalta haikein mielin, koska pystyisin vielä töissä käymään ihan hyvin, vaikka fyysisesti raskas työ onkin. Ä-loma alkaa 1.9 ja vasta eilen tuli äippäraha päätös, joka olikin yllättävän positiivista luettavaa, kerrankin!

Mulle on alkanut vasta nyt kahvi taas maistumaan, tosin vain aamukahvi ja sitäkin uppoaa vain ½ kuppia... Moni ruoka tökkii edelleenkin, ja töissä vanhuksille on usein tarjossa silliä, hyi sen pelkkä hajukin etoo, ja paljon.

Jaahas, jos lähtisi perhekerhoon ja sitten iltavuoroon :wave:

kirppunen 29+5 :heart:
 
onnea moonille hääpäivän johdosta :flower:

tuohon sf-mittaan vaikuttaa niin moni asia, vauvan asento, oma ruumiinakenne, lapsiveden määrä, vauvan koko yms. ja kuten moni on tuos sanonutkin niin ei iso sf-mitta välttämättä merkkaa isoa vauvaa tai päin vastoin. tuskin tuosta sf-mitasta kannattaa murehtia ennen kuin siihen tulee yhtäkkisiä muutoksia puoleen tai toiseen, toki ymmärrän että se murehduttaa, itsekkin murehdin kuopusta odottaessa kun tyksissä oikein etsimällä etsivät vauvasta vikaa tyyliin jotain vikaa siinä on oltava kun on niin pieni kunnes sit totesivat että ei kaikkien ole tarkoitus saada isoja lapsia, että on geneettisistä syistä vain siro mutta joka ultrauskerralla sitä pelkäsi onko vauvalla kaikki hyvin..

vauvan liikkeet on tuntuneet koko viikon taas tosi hyvin, masu heiluu oikein potkujen tahdissa. vauva monottaa enempi tota oikeaa mahan sivua. olen kyllä niin onnellinen kun liikkeet tuntuu noin vahvoina...

esikoinen oli masussa suht rauhallinen tapaus verrattuna kuopukseen ja näin on myös ollut syntymän jälkeen. tää tuleva masuvauva tuntuu potkunyrkkeilevän yhtä paljon kuin kuopus joten odotettavissa on aika temperamenttinen tapaus ;) :whistle:

sadepäivä, ihanaa!!

kurpitsa ja "A" rv27+4 ( 28+1 )
 
Huomenta. Täällä todella väsynyt AaVee. Meidän nuorin koira on pitäny mua hereillä neljästä vähän vajaa kuuteen... Se ilmeisesti haluaa vain opettaa miltä tuntuu noi yöheräilyt tai jotain. :LOL: Mammaa ei kyllä naurattanut yöllä. Mies oli sit onneksi niin ihana, et antoi mun nukkua vähän pidempään, käytti koirat aamupisulla ja vei mut vielä töihin. Ite se menee sit iltavuoroon. Väsy on kamala...

Masussa käy möyrintä. Oon näppäränä tyttönä alkanut käyttämään pitkää pashmina huivia "tukivyönä". Ku ei tästä pirun kaupungista kerta löydy mulle sopivaa niin sovelletaan. Auttaa muuten tosi hyvin. Selkäkipu alkaa helpottaan suht nopeesti ku vaan sitoo ton huivin tarpeeksi tiukalle. Sit siinä on sekin, et ku huivi on masua vasten tiukasti tunnen vauvan liikkeet paljon paremmin/herkemmin. :heart:

AaVee ja L 25+1
 

Yhteistyössä