MARRASKUUN MURUSET 2010 HUHTIKUUSSA

Ahomansikka: Hassua olla jonkun puolesta iloinen kun on huono olo, mut hieno juttu että tuntuu raskaus etenevän :) Toivotaan hyviä uutisia torstaille :heart: Mulla jännittävä varhaisultra huomenna... Meidän esikoinen syntyi reilun viikon ennen laskettua aikaa, saas nähdä miten tämän kanssa jos sinne asti päästään...

Tänään piti pitää eka saikkupäivä raskauden takia, oli niin kamala olo aamulla. Mitään ei voinut niellä kun saman tien öklötti paluupostina :x Koskakohan sitä töissä kertois tästä raskaudesta, en haluaisi vielä muutamiin viikkoihin. Vaihdoin juuri firman sisällä toimipistettä ja tyhmästi ajattelen, että mitäs ne tästä ajattelee. Pitääkö ne mua "petturina" tai jotain. Ei tietenkään pitäs sellaisia miettiä, mut jotenkin tuo työelämä välillä saa ajattelemaan kaikenlaista... Onko muilla ristiritaisia fiiliksiä raskauden ja työelämän suhteen?
 
Huh, kun on koko viikonlopun lukematta palstaa, niin ketjujen selaamiseen menee tosi kauan (siis ed. ketju ja tämä uusi). Ihanaa kun on aktiivista B)

Täällä ei oikeastaan mitään uutta, huomista ultraa odotellessa. Olo ihan hyvä, kahvin juonti vain on vähentynyt, ei vain tee mieli.

Stella, olen kanssä vähän miettinyt tuota työ-lapsi kuviota. Olen yrittäjä, joten pieni huoli on miten töille käy kun mammaloma alkaa..

piprane ema Synnärillä nähdään ;-) Meil on sama sairaala ja lasketutkin lähes peräkkäin!

Alex (ja huomenna varmistuva 1 vai 2 tulokasta) 6+5 ( tai jottain sinne päin)
 
Sain aamupostissa neuvolasta lappuja, jotka koskivat np-ultraa ja veriseulaa. Mun neuvolatäti oli vielä kirjoittanut lappujen päälle, että jos haluan Jorviin niin mun pitäisi varata aika sinne heti ja jos haluan Naistenklinikalle tai Kättärille niin sitten hän laittaa lähetteen kun tavataan. Mä olen menossa Jorviin, joten soitin sinne hetki sitten. Mä sain varattua sen np-ultra-ajan keskiviikoksi 5.5 klo 9.00. On se vaan niin hurjaa, että nyt on sitten sekin aika tiedossa. Kunhan nyt aika kuluisi nopsaan. Odotan kuin kuuta nousevaa 6.4, jolloin pääsen uutta neuvolatätiä tapaamaan ja vielä saman päivän iltana varhaisultraan. Sen päivän jälkeen alkaa tämäkin raskaus todella konkretisoitumaan. Vielä pitäisi sellaiset kaksi viikkoa odottaa...

Mä sit jännäilen, sillä välin, täällä teidän muiden ultrakuulumisia, joita on ilmeisesti luvassa useampikin aivan lähiaikoina. :p

Katja-75, rv 5+2


 
Päiveetä... Saas nähdä käykö tässä hullusti :'( Tänä aamuna tuli vessassakäynnin yhteydessä paperiin vähän verta ja nyt päivän mittaan vuoto on muuttunut kirkkaan veriseksi ja runsastunut. Kaiken kaikkiaan ehkä siteellinen on tullut tähän mennessä. Alavatsakipuja on myös jonkin verran :'( Hirveää tässä odotellessa mitä tuleman pitää, aavistan pahaa... Lämmötkin laskeneet 37.1:sta 36.8:aan.
Neuvolaan soittelin muutama tunti sitten ja seuraillahan tässä täytyy vaan, terkka käski soitella parin päivän päästä tilanneraporttia. Ultraan olisi mahdollisuus päästä vasta viikon päästä.

Hajottaa, mutta ei tässä voi romahtaakaan kun on noi lapset tuossa :'(

6+1 tänään...
 
Meillä oli ensimmäinen neuvolakäynti tänään :D
Täytettiin taas kaikkia lappuja ja neuvolakortti.Meillä on np-ultra joskus viikoilla 10-12 eli ei siihen enää pitkä aika ole.Kun neuvolan kone antoi viikoiksi 7+6 mitä hiukan ihmeteltiin mut se tietää vähemmän odotusta tuohon ultraan.Siellä sitten katsotaan tarkemmin se laskettu aika.
Ja sitte mulla oli sokerit pissasta otetussa testissä plussalla :| Mikä tietää sokerirasitus koetta jo parinviikonpäästä |O Ja jos siinä on jotain ni sitte seurantaa ja mitä lie?

Anteeks ku on niin omanapainen tämä viesti (taas)

Tänään on ollut niin ällötys olo ja väsyttää...Ei jaksais mitään.Ja lepäämäänkää ei pääse ku meidän sänkyyn paistaa koko ajan aurinko :kieh:
 
Uskaltaiskos sitä liittyä mukaan tänne pinoon.. plussattu on siis kolme päivää sitten, ja laskujen mukaan nyt olisi menossa rv 4+1. Esikoista tässä odotellaan, kunhan vaan kaikki menisi hyvin. Jännittää liittyä mukaan kun niin kovin varhaisilla viikoilla mennään, mutta yritän toisaalta pysyä positiivisena. Kierron mukaan LA olisi 28.11. ja naikkarille uskoisin meneväni jos vaan pysyy pieni kyydissä sinne saakka.

Siilinlapsi + öttiäinen 4+1
 
kylkiluu: minä vuosin kanssa viikonloppuna. ja vähän epävarma olo että jatkuuko tämä raskaus vai ei. toivoisin niitä pahoinvointeja niin tietäs..

mulla oli esikoisesta kanssa ihan samanlaista vuotoa, joten siksi en hirveesti panikoi..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Oltermanni:
kylkiluu: minä vuosin kanssa viikonloppuna. ja vähän epävarma olo että jatkuuko tämä raskaus vai ei. toivoisin niitä pahoinvointeja niin tietäs..

mulla oli esikoisesta kanssa ihan samanlaista vuotoa, joten siksi en hirveesti panikoi..
Mulla ei ole aikaisemmissa raskauksissa ollut minkäänlaista vuotoa missään vaiheessa joten aika lailla hätkäyttää tämä... Ja kun on noita juilimisiakin, en uskalla toivoa mitään :( Sehän näissä alkuraskauden vuodoissa pirullista on kun ei ikinä tiedä onko harmitonta vai ei...
Kestikö sulla koko viikonlopun se vuoto ja tuliko kaiken kaikkiaan paljonkin?
 
Voi ei kylkiluu.. ymmärrän huolesi, mutta koita ottaa rauhallisesti ja toivotaan parasta :hug:

RouvaPapuselle onnittelut mukavista ultrakuulumisista :flower:

Alexandria: juu saas nähdä törmätäänkö synnärillä =)

ON: edelleen koko ajan melkeen etoo... etoo jos nälkä etoo jos just syöny.. väsyttää maailman eniten koko ajan ja pitää repiä ittensä sohvalta ylös. Huimaa välillä ja päänsäryt on aika raastavia. Lisäks alavatsassa paineentunnetta ja kipua välillä ja sehän sit stressaa et miten tässä tällä kertaa käy..
Jotenki semmonen olo et kaikki kuitenki menee hyvin :) Mehän on läheisille jo kerrottu tästä ku tietävät viime kertaisen keskenmenon myötä et yritys on ollu koko ajan päällä.

 
Kylkiluu :hug: Toivottavasti on ihan harmitonta vuotoa se.

stella-h, kieltämättä samat mietteet on mullakin töiden suhteen. Aloitin uudessa työpaikassa helmikuun alussa ja koeajalla siis vielä mennään. Tämä on kylläkin määräaikainen suhde, elokuun loppuun, mutta ihan vain kaupungin byrokratian takia. Puolen vuoden määräaikaisuuden jälkeen voivat vakinaistaa mut ilman, että paikkaa tarvitsee laittaa julkiseen hakuun. Saas nähdä, miten käy... Enpä usko vakipaikkaa saavani tässä tilanteessa. Mutta ihan sama :D Tätä pientä yritettiin niin kauan, ettei siinä yks työpaikka tunnu missään. Toivon vain, että kykenen kunnialla tekemään työni sinne elokuun loppuun asti.

BV lisäätkö mulle listaan iäksi 33 ja synnäriksi vaihdatko Kättärin :D Kyllä mä nyt kuitenkin siellä käyn tämän nelosenkin pyöräyttämässä niin kuin kaikki muutkin oon käynyt. Kiitos! :flower:
 
Täällä on löhötty koko päivän, itse olen vatsataudissa ja neidillä on 40 astetta kuumetta eli aika kamala meno täällä :snotty:

Saa nähdä joudutaanko lähtemään tonne jorviin jos toi kuume ei laske (1v ja 8kk) :'(



voimia kaikille joilla on tiukat paikat raskauden kanssa :flower:

 
Kylkiluu Toivottavasti kaikki menee vuodosta huolimatta hyvin! Inhottavaa odotella epävarmana niin kauan :(

RP: Onnea ihanista ultra-uutisista! :heart:

Siilinlapsi Tervetuloa odotajien sekaan ja paljon onnea matkaan!

Aletheia: Tosi ärsyttävää miettiä noita työjuttuja... Sunkaan kohdalla ei ole laillista perustella raskaudella työsopimuksen päättymistä, mutta usein työnantaja tuntuu jotain keksivän :/ Onnea nyt ensisijaisesti pienokaisen odotukseen ja toisekseen myös vakityöpaikan saantiin...
 
Moikkelis! Toiset on kirjotellu paljon varhais ultrasta. mikä se semmonen on tai siis mitä siinä sellasessa näkyy? millä viikoilla se normaali eka ultra oikeen sit on ja otetaaks toi varhais ultra vaan niiltä kellä on ollu jotain hoitoja tai keskenmenoja tms? mä soittelen keskiviikkona neuvolaan, kun meen töihin vasta kymmeneen aamulla niin kerkeen ennen sitä kotoa soitella sillä en halua kenenkään töissä vielä kuulevan raskaudesta :) oon töissä päiväkodissa ja sielä seinilläkin on korvat ja vaikeaa soitella mistään komerosta :D oireta ei tänään tunnu olevan minkään näkösiä, ihunaa :heart: eilen väsytti niin, että menin iltapäivällä nukkumaan ja heräsin tänä aamuna 6.30 :D tietysti yölliset tavaksi tulleet n. 3 pissalla käyntiä olivat siinä välissä :) onks teillä muilla paljon menkkakipu maisia tuntoja alavatsassa? mulla tuntuu monta kertaa päivässä ja välillä yölläkin, mietiskelin että onkohan ne normaaleja jos niitä on joka päivä ja monta kertaa päivässä..lisäks valkovuotoo lorahtelee housuihin vähän väliä ja se märkä tunne saa mut aina luulemaan et no niin nyt se vuoto alkaa ja tää menee kesken :/ millä viikoilla se riski pienenee keskenmenon suhteen ees vähäsen? onks se se 12? =)
 
hipsu Omalla kotipaikkakunnallani on nykyisin sellainen käytäntö, että kun ekaa kertaa soittaa neuvolaan niin ensiksi annetaan aika varhaisultraan n vk:lle 6-7. Tarkoitus on kai vaan varmistaa raskaus, aika annetaan viikoille kun sydämen syke pitäisi näkyä jos on näkyäkseen. Varhaisultran yhteydessä vasta annetaan eka varsinainen neuvola-aika. Sitten jos haluaa sikiöseuloihin osallistua niin normi np-ultra on siellä n 12vk:lla. Se ja myöhemmin rakenneultra on ulkoistettu muistaakseni Terveystalolle. Siellä käsittäkseni ultrataan sitten 3D-laitteilla. Eri kunnissa taitaa olla kuitenkin eroavaisuuksia käytännöissä...

Kun odotin esikoista (syntyi kesäkuussa -08), ei tuota varhaisultraa ollut tarjolla enkä sellaista osannut edes kaivata. Vaikka toisaalta olihan sen 12vk:n ulrtan odottaminen todella piiitkä odotus.

Eikös sitä 12 vkoa pidetä jonkinlaisena rajapyykkinä kriittisten viikojen suhteen. Silloin tosiaan keskenmenon riski pitäs pienentyä huomattavasti, kun tärkeimmät elimet ovat kehittyneet riittävästi...
 
Kylkiluu :hug:

Oltermannille pidetään täällä kanssa peukkuja, että on harmitonta. :hug:

RP, ihania uutisia, Onnea! :flower:

Tervetuloa uusille! tekstiä oli su päivän jälkeen tullut niin paljon, että puoli tuntia kulutin teidän kuulumisille ( ihanaa kun on aktiivista porukkaa ) :D

(.) Mun maha näyttää jo tolta, kaamee turvotus päällä.

Joku kyseli työstä ja etovasta olosta. Mä hain tänään saikkua meidän työpaikka lekurilta kirjoitti viikon ja ens viikko mulla on muutenkin lomaa niin josko tää pikkuhiljaa alkais helpottaan. Määräs jotakin pahoinvointilääkettä, mutta tarkemmin tutustuttuani selosteeseen sitä ei suositella raskaana olevalle. Joten se siitä... Tiesi kyllä mistä mun pahaolo jatkuu. Keskusteltiin sit jatkostakin, että kirjoittaa lisää jos tarve vatii.

Perjantaina alkaa matka kohti ulkomaita ja pikkasen jännitää kun olo on tämä ja kaks alle 5 veetä matkassa :/

Aivan vetämätön olo... Taidan mennä lepäämään sohvalle kun muksut tuijottaa seikkailija Doraa.

Ja torstaina on se alkuraskauden ultra, ainakin Koskiklinikka ultraa viikosta 6 eteenpäin. Ja hoitsu totesi, että silloin pitäs näkyä syke.

Nyt pöntön kautta pötköttään.

BV lisäile mun kohdalle TAYS ja ikä 28v, kiitos

Jaksuja!

OP rv 6+0 *POKS* :flower:
 
Tänään ei ole ollut niin väsynyt olo, mutta maha on taas ihan ilmapallona..
Äidille olen kertonut raskaudesta, mutta muille isovahnemmille ei kerrota varmaan vasta ku ollaan ensimmäisessä ultrassa käyty.. Jos sitä huomenna sinne neuvolaan sais soitettua.
 
Siilinlapsi, katos vaan, sulla on sama laskettu aika kuin mulla ja Naikkarille olen mäkín menossa, saa nähdä siis tavataanko synnärillä =) BV, mulle voi siis laittaa tuon NKL. Esikoisen synnytin siellä ja olen opiskelujen puolesta viettänyt siellä aikaa muutenkin, joten tuntuu mun "kotisairaalalta" ja sinne aion mennä toisenkin synnyttämään vaikka ollaan muutettu ja matkan puolesta Jorvi olisi järkevin vaihtoehto.

Missä vaiheessa olette soittaneet neuvolaan? Tuntuu tyhmältä soittaa kovin aikaisin mutta toisaalta niillä voi mennä ajat pitkälle, ja mulle käy lähinnä perjantaipäivät joten voi mennä hankalaksi muuten. Katja-75, asutko Espoossa? Eli koskeekohan tuo np-ultra-ajan varaaminen vasta neuvolakäynnillä muakin? Muutenhan sillä neuvolalla ei olisi niin kiire, varhaisultra on niiiin paljon jännempää =)

Sokeripala rv 4+1
 
Tervetuloa uusille :heart:

Varasin tänä aamuna ekan neuvolan, joka on vasta huhtikuun lopulla! ARGH!! Ja eka ultra vasta 10.5., en mie jaksa oottaa. :/

Olis kiva kuulla viisaammilta miten noi tutkimukset menee, taitaa tosin olla hurjia alueellisia erojakin. (Itse olen täältä Oulun kupeesta) Mitä esim. ekassa neuvolakäynnissä tehään/jutellaan?

Pikkukirppu rv 5+2

 
Uusi plussaaja ilmoittautuu :wave: Sivusta oon ketja seurannu mutta nyt vasta sain aikaseks kirjottaa :D Eli viikkoja kasassa 6+2 (?) ja toinen lapsi. Ikää 22v :)
Ensiviikolla pitäis olla ulträ yksityisellä, eka neuvola viikoilla 9+4.
Vointi on siedettävä kuvotusta lukuunottamatta :x
 
Tervetuloa uusille!

Ihania ultrakuulumisia. Itsellä aika on nyt torstaina, vähän jo jännittää.. Oireita ei edelleenkään pahemmin ole, rinnat hieman aristavat koskiessa ei muuten ja jatkuva janon tunnekin on hävinnyt..

Jiinas & pikku2 6+5
 
Tervetuloa uudet! :flower:

A-H onko nyt päivällä ollu vuotoja? :hug:

Kylkiluu :hug:

Mulla oli tänään ensimmäinen neuvola. Sain lääkäriajan 13.4. ja ens viikolla tulee postissa ilmotus koska mulla on np-ultra. Luultavasti samoihin aikoihin kuin tuo lääkäriaika. Mulle tuli uus LA 28.10.2010, mutta kierron takia kuulemma voi mennä marraskuun alkuunkin. Saanhan jäädä tänne tein kanssa? :D Neuvolassa sanottiin myös et mulla ois 8+4 kun taas omien laskujen mukaan olis 8+3. Meen nyt tolla neuvolan antamalla.

Mites muuten ton listan kanssa tehdään niille joiden LA on siirtyny lokakuun puolelle tai siirtyy joulukuun puolelle? :attn:

Nallu ja Hattivatti 8+4
 

Yhteistyössä