MARRASKUUN MURUSET 2010 HUHTIKUUSSA

tuntuu et mun vähäsetkin oireet häviää... :( vaikka toivon että kuulun niihin jotka selviää vähin oirein? :) yökkäilyä on ollu, ei siis mitään pahoinvointia oikeastaan, väsymys kyllä vaivaa ja vatsa turvottaa mutta tänään aamu alkanut aivan normaalisti.. katotaan miten päivä sujuu. vko ois enää varhaisultraan =)

pimpula: uskon että lääkäri oikeassa :heart:

 
Huomenta kaikille!

Ehkä uskaltaudun joukkoonne..su iltana testasin haalean haamun ja eilen päivällä tuijotin tekstiä "Gravid/Raskaana" ja pakko oli vielä tänä aamuna testata ja hetihän se toinenkin viiva siihen puikkoon pärähti. :heart: Fiilis on aika uskomaton! Olin tuolla lapsettomuus-puolella, yritystä on takana 1½ vuotta ja huhtikuun lopulla olisi ollut eka suunnittelukäynti polille.. Sen voin toivottavasti ensi viikolla perua... :) Esikoista siis odotellaan ja synnytyssairaalana on KSKS. LA on kaksplussan laskurin mukaan 28.11. :heart:
Ja niin, pahoinvointia täällä on ollut viime viikosta asti..hetki sitten kävin vessanpönttöä kaulailemassa..onneksi pikkupurtavalla hetkeksi helpottaa :) .

Wippii ja baby 4+3 (?)
 
Pimpula, eiköhän kaikki ole ihan hyvin :hug: Jos menee liian aikaisin ultraan, niin riskinä on ettei vielä näy mitään ja kuitenkin kaikki on hyvin

Viime raskaudessa kun soitin itselleni v.ultraa, níin ei ne edes ottaisi jos on alle 7+ viikot.
Tai varmaan ottaisi, mutta mullekin ne sanoi, etteí kannata aiemmin tulla, jos viikkoja onkin vähemmän.. ja mullahan niitä silloin oli. Piti olla 7+4, mut olikin 6+ jotain


Mullakin on hivenen oireet hävinneet, mutta no panic, viimeksikin alkoi ennen rv 10 helpottaa =)
 
pimpulalle halauksia, eiköhän kaikki ole hyvin.. uskotaan nyt vaan sitä lääkäriä :)

täällä ei isoja oireita edelleenkää, kovasti alkaa jo polttelemaan ens maanantain neuvola ja varhaisultra =) nii tai se oire on että rinnat on ihan järkyttävän kipeät!! ei tiedä pitäisikö olla liiveillä vai ilman, makuulla vai istualtaan.. siis to-del-la kipeät :|

hei päivittäjälle vaan tämmönen vähän turha juttu mutta etusivun poistuneet kohdan tekstin pitäis varmaan olla in memoriaM eikä in memoriaN...?

tasse 6+2
 
Kiitos "BV" :flower: ku lisäsit mut listalle!

Onnea kaikille hyviä uutisia saaneille!:heart:

Oireista...
Mulla alko eilen illalla sellanen "tökkivä" kipu tuolla alakerrassa oisko kohdunsuulla...Tääki juttu on ihan uus vaikka kaikenlaista on tullu koettua. Tietääkö joku mitä vois olla?
Välillä palelee, välillä on kuuma, rinnat on kans aikas isot varsinki noi "tuttiosat" :) Repäsykivut on melkoset ja ne on molemminpuoleiset ja muutenki mahaa juilii aika lailla supistelee/menkkakipuja..

Sitä niin pelkää sitä km:a että koko ajan varpaillaan täytyy olla ja kuulostella oireita. Mulla siis kaks edellistä ovat menneet kesken 10+ ja 7+.
Joten jaksuja kaikille vuodoista yms kärsiville! (nimimerkillä joka kerta vessareissulla paprua pelkopersiissä kyttäävä)

Neuvolaan soittelin eilen tuolle kuopukselle aikaa lähinnä ja kyselin missäs vaiheessa sinne pitää tulla ku samalla "tätillä" myös mammat käy. Pojan kans mennään kolmen viikon päästä ja sitte kuulemma katellaan mulle aikaa (mulla sitte on 7+4) viikoille 8-9. Varhaisultraan on ihan pakko päästä ja sinne ois tarkotus tilata aika tänään viikolle 15 ja sillon mulla ois tuo 7-8, vaikka aikasemmin kyllä tahtosin mennä mutten uskalla että jos ei siellä näykkään mitään.

crocus 4+5
 
Alkuperäinen kirjoittaja OP-81:
(.) Mun maha näyttää jo tolta, kaamee turvotus päällä.

Perjantaina alkaa matka kohti ulkomaita ja pikkasen jännitää kun olo on tämä ja kaks alle 5 veetä matkassa :/

Aivan vetämätön olo... Taidan mennä lepäämään sohvalle kun muksut tuijottaa seikkailija Doraa.

Ja torstaina on se alkuraskauden ultra, ainakin Koskiklinikka ultraa viikosta 6 eteenpäin. Ja hoitsu totesi, että silloin pitäs näkyä syke.

Nyt pöntön kautta pötköttään.

BV lisäile mun kohdalle TAYS ja ikä 28v, kiitos

Jaksuja!

OP rv 6+0 *POKS* :flower:
Ihana huomata, että tällä on enemmänkin näitä TAYSin asiakkaita, ja vielä ihan muutaman päivän erotuksella LA:t!
Täällä myös odotellaan kolmatta. Miten olet itse jaksanut kahden muksun kanssa? Mulla on aamut niin käsittämättömän hankalia pahoinvoinnin takia enkä saa kunnolla nukuttua. Oon yksin muksujen kanssa, ja molemmat pojat ovat niin veteliä ja hankalia herättyään, että joinakin aamuina tekisi mieli lähettää veljekset mummolaan koko loppuraskauden ajaksi. :)
Torstaina on mullakin seuraava ultra (yhdessä oon jo käynyt järkyttävien vatsakipujen takia, mutta sydämen sykettä ei vielä silloin näkynyt), jännityksellä odotetaan siis vielä täälläkin ylihuomista.
 
Nyt riitti mulle tää huonovointisuus, pistin tilaukseen pahoinvointirannekkeet ja todella toivon, että ois ees vähän apua niistä... mulla on kyllä aamusta iltaan melkeen koko ajan pahaolo. Oksentaa ei oo tarvinnu, mutta siinä se on kiikunkaakun..
 
Meitähän on täällä suorastaan "kaimoja" sokeripala ja wippii, kaikilla laskettu aika 28.11. Toivottavasti törmätään siellä naikkarilla sokeripala, että jatkuisi toivotusti tämä raskaus. Wippii, minulla kanssa ikää se 25 ja esikoinen tulossa eli hauska löytää kohtalotovereita siinäkin mielessä.

Onko muilla kokemusta heikotuksesta alkuraskaudessa? Itsellä on monesti varsinkin aamupäivisin ja päivisin tosi heikko olo, vähänkin kun kävelee, niin alkavat jalat tuntua heti tosi rasittuneilta. Liikuntaa olen yrittänyt tästä huolimatta jatkaa, mutta mietiskelin tässä, että liittyykö tuo raskauteen vai onko oire jostain ihan muusta....? Minulla tuo alkoi jo hedelmöittymisen aikoihin eli about viikko oletetusta oviksesta.

Muuten oireet pysyneet aika maltillisina, tissit kipeät ja vatsassa nippailee jatkuvaa soittoa, mutta enää ei palelluta eikä janota ihan niin paljon kuin aikaisemmin. Mainittua väsymystä on, mutta vielä suht vähän, voisi mennä ihan normaalistakin vielä. Aion tehdä vielä loppuviikosta uusintatestin ja varmistaa tuon viime viikolla saadun plussan, vasta sitten annan itseni todella uskoa tähän. Täytyy kyllä sanoa, että kaikki nuo riskit kummittelee aikamoisesti mielessä :|

Siilinlapsi 4+2
 
Tännehän on hurjasti tullu tekstiä :)

Tervetuloa jälleen uudet joukkoon :)

Täällä ollut kyl niin surkee aamu et huhhuh :x aamun eka vesihörppy ja heti halaamaan pönttöä, ou jee! |O Sais kyl todellakin alkaa jo helpottaan nämä pahoinvoinnit mut sellainen paha muistikuva esikoisen odotuksesta on, että eipä taida vielä moneen viikkoon helpottaa.. No, jos jotain positiivista puolta hakee, niin luulis ainakin masussa olevan edelleenkin elämää :)

Mä näin viime yönä unta jo synnytyksestäkin, ja turhan todentuntuinen se kyl oli :whistle: Harmi vaan että se uni koski lähinnä kaikkea mikä käy kipeää eikä sitä kun saa nyytin rinnalle :(

Mut nyt alan taas päikkäreille, tuntuu ettei ilma niitä selviä enää millään..

Pirtsi ja kirppunen 8+1
 
BV:lle kiitokset uudesta pinosta ja päivittäjän pestin ottamisesta!

Oltermanni olipas helpottavaa kuulla tuosta vuodosta, että sinulla ollut harmitonta. Itse vuosin siis viime to noin 2-3rkl ja perjantaina vielä noin 1rkl. Tämä oli siis ihan verta. Perjantai iltapäivän jälkeen ei ole mitään tullut, paitsi ruskeaa tuhrua, mikä sekin loppui tänään.. ja sitä tuhrua pidän vaan viime viikon vuotojen rippeinä...
Neuvolasta ovat siis sitä mieltä, että ei ole vielä voinut kesken mennä, liian vähäistä vuotoa siihen nähden. Ja sitten näistä vähistä oireistani ne vähätkin on edelleen tallella... ja kohdun kohdilta juilii ihan niin kuin alussakin. Eikös tällasten juttujen pitäisi kadota km mukana? Ja mitään kipuja ei ole ollut. Huomenna nyt sitten yritän saada päivystyksen kautta ajan ultraan, katsotaan saanko. Täällä aika tunku niihin, ja kun vain yksi osaava ultraaja koko kaupungissa... neuvolasta sain kyllä ultra-ajan ens maanantaille, kun oli tullut peruutus, mutta en jaksa enää toista vloppua epätietoisuudessa!

Tietääkö kukaan tuosta raskaushormonin tason laskusta km jälkeen? siis että kuinka nopeasti laskee? Tein eilen clearbluen viikkonäytöllisen testin, ja näytti 3+, niin kuin pitääkin. Mutta samoin sen olisi pitänyt näyttää jo viime viikolla, jos olisin testannut, joten tulos ei kerro, onko hormoni ehtinyt laskea...

kylkiluu ja oltermanni, toivottavasti meidän kaikkien vuodot ovat vaarattomia!! :hug:

töissä stressaava suhveli ja pieni toivonkipinä 6+6

ps. hurjilta näyttävät taas teidän 8+viikkolaisten viikot! :)
 
voi vee tätä oksentelua :x :x pahentunut selvästi viimeisen viikon aikana, pitäs vaan uskoa ja syödä vaan ihan hemmetin pieniä annoksia eikä niinku normaalisti, ei tällästä oksentelua oo ollut aiemmissa kyllä, paitsi siinä kolmoisodotuksessa jossa oksensin melki puol väliin saakka ihan valtoimenaan..no eiköhän se tästä kunhan löytää sellaset ruoka-aineet jotka uppoaa ja pysyy sisuksissa

kurpitsa rv6+2
 
eka ultrasta terkkuja =) Kaikki hyvin, masussa väpätti vimmatusti pienenpieni sydän :)

Viikkot lekurin mukaan 7+1, eli kaik hyvin täällä valtakunnassa tältä erää. Olo on ihan hyvä, ei ahista, väsytä eikä okseta, niin että aion kyllä nauttia tästä raskautuneena olon tunteesta täysin siemauksin.

Seuraava etappi onkin sitten neuvolan tätin tapaaminen parin viikon päästä.

Tulipas hyvälle tuulelle tuon ultran jälkeen :) Mä lähetän hyväntuulen ja onnen säteitä teille kaikille!!
 
paha olo jatkuu, me ei olla neidin kanssa kyllä yhtään syöty kunnolla :ashamed:

päätin sitten nähdä george cloonysta unta :saint: jokainen voi tehdä omat johtopäätökset unesta :D

no eipä tässä muuta sitten:)
 
Tsemppiä kaikille, jotka vielä epävarmuudessa olevat!

Onnittelut kaikille, jotka saivat hyyviä uutisia ultrasta!

Sokeripala, asun Espoossa.

Tänään kerroin yhdelle ystävälle odottavani marrasvauvaa. Hän oli vilpittömän iloinen puolestani ja kyllä se mieltä lämmitti.

Kaunista päivänjatkoa kaikille!

Katja-75, rv 5+3



 
tää tauti on ihan kaamee!! Miimii, eikö sullaki ollu mahatautia, täällä kans. Molemmista päistä tulee ja alaselkä on ihan liekeissä. Tosi kipee ja polttaa! Mutta epäilen että son vaa tästä taudista ku miehellä sekä esikolla samaa..

Nyt takas sohvan uumeniin Minnäi ja okseripuliperhe!
 
joo käyn kerran päivässä vessassa ja sillon tulee ja rytinällä, ilmavaivat on jotain ihan kamalia :ashamed:

en usko et tää enään oo mitään tautia vaan yksinkertaisesti johtuu raskausoire kierteestä: pahoinvoinnin takia ei maistu mitään mutta on pakko jotain syödä, siitä alkaa varmaan noi ilmavaivat sitten ku ei ole "lautas mallia" sitten vessassa käynti ja juuri ku pitäis mennä nukkuu mun selkä on niin tulessa et vaikea nukkua.

En muista et esikoisen kans olis ollu mitään tällästä :headwall:
muille perheenjäsenille ei oo mitään tällästä :eek:

Mielialat vaihtelee taas kun vuoristordan ihmiset ja kämppä on niiiiiiiiiiiiiiin paskanen et masentaa tää "oleminen"

mä meen kans sohvailee, sitä en oo ku tenhy koko päivän vaan |O

 
Tiistaita leidit!

Sama olotila jatkuu, eli oksetus ja pahoinvointi :(
Viimeyön unesta sen verran, että synnytin pojan joka vastasi kooltaan 3 vuotiasta. synnytys alkoi kauhealla verenvuodolla ja sitten se mutanttilapsi syöksyi ulos. Hui.
Päikyillä näin unta nelosista...

Ahomansikka Kiva kun täällä on muitakin TAYS:silaisia :) Mulla kanssa nuo kaksi viikaria on poikia ja aikas meno täällä on. Onneksi mies auttaa poikien kanssa tosi paljon ja saan pahimman olotilan ajan levätä sohvalla. Millä viikoilla sun lapset on syntyneet?
Meillä pojat syntyneet jo 39+3 ja 39+2 tää on varmaan sit 39+1 ;)

Torstain ultraa jännään, toivottavasti syke näkyy.

Uusille tervetuloa ja onnea plussasta! :flower:

Oli tullut hyviä ultrakuulumisiakin, onnea kaikille ultrassa käyneille! :heart:

Vuodoista sen verran, että mun kaveri alkoi vuotamaan alkuraskaudesta ja tietysti kävi sitten ultrassa kurkkaamassa. Yksi alkio ja sydän löytyi, lääkäri epäili, että toinen kaksosista oli vuotanut pois.
Tsempitykset kaikille vuodoista kärsiville :heart:

OP ja Voitto 6+1
 

Yhteistyössä