MARRASKUUN MURUSET 2010 HUHTIKUUSSA

Suhveli, onnea ihanista ultrauutisista. Sun kokemus varmasti antaa hyvää toivoa muillekin vuodoista kärsiville! Toivottavasti muutkin saavat yhtä onnellisen päätöksen :heart:

Hipsulle, hyvää synttäriä


piprane ema, mistä moisia pahoinvointirannekkeita saa/voi tilata?
 
Lillii :hug: :(

Hipsu86 Onnea synttäreiden johdosta! :flower:

Suhveli ihania uutisia, onnea! =) Mulla oli edellinen raskaus alunperin kaksosraskaus ja toinen meni alussa kesken myös. Mulla vaan ei tullut missään vaiheessa vuotoa.

Minnäi Minä ostin ne rannekkeet ihan apteekista, mutta myydään niitä netissäkin. Sea-band on niiden nimi. Mulla ne on auttanut etovaan oloon jonkin verran, mutta mielenkiinnolla odotan pahoinvoinnin lisääntymistä ja sitä, auttaako ne enää siihen.
 
Saako tulla mukaan? :) Tänäään aamulla tein testin ja plussa tuli :heart: 19.11 tän hetken tietojen mukaan ois laskettuaika ja neuvolan kerkesin jo varata parin viikon päähän :) Ikää on 19 ja sairaala on luultavasti Pietarsaaren sairaala (tai kokkolan..)
 
Lilliille iso lämmin hali :hug:
suhveli onnea hyvistä ultra kuulumisista, onneksi edes toinen on siellä vielä.
Minulla olo mitä mainioin ja kaikki kiellot kumottu, eli saa harrastaa taas seksiä :whistle: ;) :heart: ja töitä tehdä. :D Jippii!!!
Nyt sitten odottelen ensi maanantain ultraa. =)
 
Nopsaan vastailen tohon possurokotteeseen;
Meillä kaikki muut saanut sen paitsi minä, enkä sitä meinaa ainakaan toistaiseksi ottaa. muut rokotteet meillä otetaan neuvolan rokotusohjelman mukaisesti.
mutta kuten joku tuossa mainitsikin, se on jokaisen vanhemman oma asia kuinka rokotukset hoitaa vai hoitaako ollenkaan ;)

Suhveli; Onnea!!! :hug:

Hipsu; onnea synttäreiden johdosta! :flower:

Taidan raahautua tänään apteekkiin jos noi rannekkeet auttais muakin, ihan järkky olotila :(

Op
 
Moro!

Soitin tänään Mehiläiseen ja sieltä sanottiin, että alkurask. ultra maksaa 220 eur...aika tyyristä!! Olin varannut ultran ens viikon tiistaille, mutta siirsin sen tämän viikon lauantaille, jolloin 6+3 (vähän aikasten, mutta en malta odottaa... ja jos kaikki on ok, niin kyllä se tuolloin näkyy)! Mullakaan ei ole mitään muita oireita, kuin hehkeitä näppylöitä...ja n iitä on tullut pari "yläkaulaankin"... Toivottavasti nuo näppylät on siis rask.oire.

Me 6+0
 
:hug: huonoja uutisia saaneille

onnea ihanista ultra kuulumisista!

terveisiä ultrasta! :heart:
pikkusen mulla pelotti koko ultrareissun ajan.nauroin neuvolan tädillekkin,että ei kyllä esikoisen aikana missään vaiheessa jännittänyt näin paljon. ensin täti koitta kattoa mahan päältä,mutta eihän sieltä näkynyt muuta ku rasvaa,kiitos mun vararavinnon :LOL: :LOL: sitten kurkittiin hieman lähempää ja kyllähän sieltä lopulta etsinnän jälkeen jotain löyty ja sillä jollakin sykki pienenpieni sydän :heart: eli kaikki kunnossa! samalla täyteltiin lippuja ja lappuja ja koneelle naputteli sitä ja tätä ja anto ison nipun lappuja ja dvd:n raskaudesta yms. =) mitäs se viel anto hmm. kuukauden päähän np ultraan ajan ja lääkärin ajan viikkoa aijemmin.
montakos ultraa te muut saatte ilmatteeksi? me saahaan vk:lla n.10, n.20, n.30 ja mahd.synnytystapaarvioinnin yhteydessä ja tarvittaessa useampiakin.
meillä on kyl ihan kiva neukkatäti. käski soittaa jos jotain tulee ja ne pystyy tarvittaessa ultraamaan aina neuvolassa. =)
nyt on järki vähän jäässä.. oli tarkotus jotain muutakin kirjottaa,muttei muista että mitä..
 
baby10: siis oliks sulla jotain pissatulehduksen oireita vai kuin ne sitä testaa? mä en kyl kysyny et miks pitää pidättää mut mul on ollu niin monta pissatulehdusta elämäni aikana et sellanen on kyl kaukana tästä :) mut teidä häntä mitä ne testaa :D

Kiitos kaikkille ihanaisille onnitteluista!!! possupiikesitä puhuitte tossa, mä luulen sairastaneeni sen possunuhan marraskuussa joten en ota piikkiä kun oon aika varma et ne vasta- aineet löytyy multa jo verestä :) pari mun raskaanan ollutta ystävää tule tosi kipeeks silloin kun ottivat raskausaikana sen piikin :( ja sekään ei kuulosta kauheen kivalta vaikka onkin bvarmaan yksilöllistä :) meinaakos kukaan uskaltautua kertomaan raskaudestaan ennen viikkoa 13:sta? mä ajattelin odotella sinne asti kun ei sit keskeytymisen takii tarvi selitellä kellekkään mitään :)
 
pitäisiköhän se sitten tänne alkaa kirjoittelemaan.. nyt jo uskaltaa asiasta puhua. vasta 8+4 menossa mutta edellinen tuli pois 6vkolla viime joulukuussa. nyt on selvät oireet jo 5 viikolta asti, eikä niinkuin edellisessä että makeanhimo yllätti ja rinnat vaan kipeytyi.

laskettuaika laskureiden mukaan 1.11 . Esikoinen. LKS jos joku lisäisi listaan :)

kolmas viikko ällötysoloa menossa, ekalla viikolla parina iltana iltapahoinvointia ja parina aamuna oksentamista, sen jälkeen vaan kuvotusta. parina aamuna meinannut yökkäyttää mutta mehun ja hedelmien voimalla kummasti aamu lähtee käyntiin. turvotusta ja rinnat kipeinä edelleen. helpottaisi edes vähän ettei olisi 24/7 huono olo ja väsymys, olisi vaan aamuisin eikä enää päivällä.. :headwall:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ahomansikka:
Alkuperäinen kirjoittaja stella-h:
Onnea kaikille ihania ulrta-uutisia saaneille! Itsekin onnellisesti sain tänään varhaisultrasta hyvät uutiset: pieni sydämen syke näkyi ja sikiön kehitys vastasi viikkoja :heart:
Ihana kuulla! Kävitkö yksityisellä vai pääsitkö jo näin aikaisin keskusäitiysneuvolan kautta?
Me asutaan Tre:n naapurissa Pirkkalassa, täällä annetaan aika varhaisultraan heti kun ekan kerran plussatestin jälkeen soittaa neuvolaan. Ultrattiin Pirkkalan tk:ssa, np-ultra ja rakenneultra tehdään Terveystalolla sitten aikanaan... Eka varsinainen neuvolakäynti on ensiviikolla. Asutteko Tre:lla? Siellä taitaa olla erilaiset käytännöt?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nallu:
Kai mä sitten siirryn tuonne Lokakuisten puolelle odottelemaan pikkuistani.

Onnea teille kaikille jatkoon! :heart:
Miksi ihmeessä? Kyllä voit ainakin mun puolesta jatkaa täälläkin :) Ainakin on tuttu porukka jo valmiiksi. Eihän se la ole kuin päivämäärä ;)

Ihana mieheni haki ne pahoinvointirannekkeet ja ainakin mulla on auttanut pahimman yli. Ei ole tarvinnut nyt iltasella pönttöä halailla, jee!

OP
 
Nallu Kyllähän sinä tänne voit jäädä.Voihan olla et monella muullakin laskettu aika siirtyy.Turhaa sitä silti pinoa vaihtamaan =)

hipsu86 Ekalla neuvolakerralla tosiaan otetaan se pissatulehdus juttu.En tiedä kyllä miksi.Lisäksi katsotaan sokerit.Nuo sokerit katsotaan (pissatestinä) joka kerta ku on neuvola mut muilla kerroilla ei ole sitä neljän tunnin pidättelyä...

Ja tervetuloa uusille ja onnittelut plussasta :flower:
 
saako noita pahoinvointirannekkeita apteekeista? vai vain tilaamalla netistä? onko niissä mitään ns. rajoituksia tms? mietin että auttaisikohan tähän jatkuvaan ällötykseen..

te muut, auttaako tähän väsymykseen mikään? nukun 9h yössä, ja oletan että väsymys kuuluu raskausoireisiin, mutta voiko johtua myös esim. raudan puutteesta tai vitamiinien puutteesta? nukun kaikenlisäksi 1-2h päiväunet, ja silti 9 aikaan illalla tulee kauhea väsy.


Muoks. Itse olen ajatellut odottaa vkolle 12, että kerron esim. vanhemmille, joskin voi tulla hankalaa kun turvottaa jo nyt kovin eikä oikein voi heitä vältelläkään :D
 
Kiitos myötäeläjille! :heart: ja toivotaan tosiaan, että myös muilla vuodoista kärsivillä on edessään vain hyviä uutisia.

On kyllä mieletön fiilis, kun voi nyt taas vapautuneesti olla raskaana. Ylipäänsä uskaltaa ajatella olevansa raskaana.

Ultrista täällä ultrataan tk:ssa jokaisen lääkärineuvolan yhteydessä ja niiden lisäksi vielä np- ja rakenneultrat. Oliskohan yhteensä sitten 4-5kertaa? Ja tarvittaessa useammin, kuten nyt mun tapauksessa tullaan tekemään.

Uusille tervetuloa ja onnea uusille hyville ultrakuulumisille!

Tästä meidän on hyvä jatkaa!

Muoks. omille vanhemmillemme kerrotaan pääsiäisenä jolloin viikot 8+ ja muille julkaistaan vasta 12+

 
nallu: pysyhän tässä pinossa vaan!

tuo onkin hyvä jos neuvolas olis ultra, no eipä meidän neuvolas joten lähete meni äitiyspolille varhaisultraan

sanelmalle onnea hyvistä ultrakuulumisista

uusille plussanneille tervetuloa joukkoon

huomenna vaihteeks töihin..

kurpitsa rv6+3
 
Nallu, tottakai pysyt täällä :eek: :hug:
Mulla on vaan ollut niin paljon tänään kiireitä, etten ole ehtinyt vielä listaa päivittämään :)
Millois sulla oli la?
Itsekin viime vuonna pysyin kesämasuissa, vaikka mun la siirrettiin toukokuuhun =)

BV ja Chilli 8+0
 
Heissan vaan kaikille!

Mä olen ihan uusi täällä kaksplussan puolella, mutta nyt tuntuu siltä että vertaistuki ja kaverit jotka ovat samassa tilanteessa on tarpeen ja muutenkin kiva päästä tutustumaan uusiin ihmisiin :)

Mä olen 27v nainen etelä-pohjanmaalta (synnytyssairaala siis SEKS) ja lauantaina tuli pitkään toivottu plussa testiin :) Vauva sai alkunsa yhdistelmällä metformiini+clomit+pregnyl ja heti ensimmäisestä lääkekierrosta tärppäsi. Hyvä niin, aika raskaita nimittäin nuo lääkkeet.. ultran ja pregnylin takia siis on varmaan että ovulaatio tapahtui reilu pari viikkoa sitten sunnuntaina tai maanantaina.. lasken nyt ainakin tässä vaiheessa tuosta sunnuntaista eli nyt olis rv 4+3 ja la 29.11.

Perheeseen kuuluu ennestään juuri 2v täyttänyt tyttö, aikanaan metformiinin avulla saatu. Tässä välissä on ollut kaksi keskenmenoa viime ja toissa syksynä. Keskenmenojen vuoksi olen vielä tosi varovainen iloitsemaan tästä raskaudesta.. tai iloitsen kyllä mutta koitan pitää jalat maassa ettei tulisi taas hillitöntä pettymystä.. Alkuraskauden ultraan sain ajan 7.4 eli viikolla 6+3. Sitä odotan kuin kuuta nousevaa, jos siellä olisi kaikki hyvin niin sitten voin jo vähän ruveta luottamaan että se toivottu nyytti tosiaan tulisi. Nuo keskenmenot on tapahtuneet hyvin alkuvaiheessa, ensimmäinen oli todennäköisesti tuulimuna. Raskaushormonia mitatakseni teinkin vielä eilen clear blue viikkonäyttöraskaustestin joka näytti että raskaana viikko 1-2 (hedelmöittymisestä ) .. olin kyllä jo vähän odottanut tulosta 2-3, koska maanantaina viimeistään täytyi tulla se kaksi viikkoa täyteen hedelmöittymisestä.. vähän jo säikähdin mutta tuonne toiselle palstalle laitoin viestiä ja kyselin niin kyllä minua rauhoiteltiin että raskaushormonin nousu on yksilöllistä ja ei syytä huoleen, muillakin on ollut viivettä. Tilailin kuitenkin toisenkin samanlaisen testin ja ajattelin viikonloppuna tehdä.. jos silloinkin vielä lukee 1-2 niin sitten pitää kai olla jo huolissaan.. toivottavasti ei kuitenkaan.

Tulipas selostusta :) Paljon onnea muille plussanneille ja tarrasukkia.. ja pahoittelut teille jotka olette saaneet keskenmenon :(

T. Juli ja Nupsukka rv 4+3
 
Hipsu-86: ei ole oireita, vaan se on ihan rutiinitutkimus ensimmäisellä käynnillä. poissuljetaan siis pissatulehdus, joka voi olla oireetonkin. Hoitamattomana se saattaa mennä munuaisiin ja aiheuttaa supistuksia ja jopa ennenaikaisen synnytyksen.
myöhemmillä käynneillä jatkossa katsotaan virtsasta sokeri ja valkuainen.

ja nyt huomasinkin että olit vastauksen saanut jo tuolla aiemmin. :)
 
Tänään ultrassa 6+5 viikkoja vastaava vauvan alku ja syke :heart:

Historia: 5 keskenmenoa ja kaksi poikaa. Onnistuneissa raskauksissa ja myös tässä lääkityksenä keltarauhashormoni ja verenohennuslääke.
Vauva: tämän kolmannen laskettu aika 12.11.10. Synnytyssairaala TAYS.
Minä: 30 vuotta. Luottavainen, että marraskuussa meille tulee uusi asukas.
 

Yhteistyössä