MARRASKUUN MURUSET 2010 HUHTIKUUSSA

Moikka

Tännepä on tullut hurjasti tekstiä! Pitäisi käydä varmaan joka päivä täällä kurkkimassa, että ei tippuisi ihan keskusteluista.
Hurjasti on myös uutta porukkaa saatu listalle, mahtavaa! :flower:

Musta tuntuu, että aika menee nykyisin ihan liian kovaan vauhtia. En haluaisi, että maha alkaa näkymään ennen kesäkuuta sillä työtilanteeni on nyt aika epävarma, enkä haluaisi aiheuttaa raskaushuhuja töissä :D
Onneksi olen pitkä, eikä esikoisestakaan vielä puolivälissä raskautta osannut päältä päin sanoa, että odotan. Eli täytyy pitää löysiä neuleita ja hameita töissä, jotta en paljastu :whistle:

Onko jotkut jo saaneet kutsua np-ultraan? Mun tiedot lähetettiin neuvolasta jo sairaalaan, ja eikö sen ultran pitäisi olla n.12-14 viikoilla? Ainakaan vielä ei ole tullut kutsua, mutta luulisi, että lähiaikoina tulee =)

By the way; Sympatiahalit kaikille pahoinvoinnista kärsiville, kyllä teidän juttuja lukiessa saa olla kiitollinen, että itse ei yökkäile aamuisin. :D

Terkuin
Katti rv. 7+3
 
Ajattelin, etten enää ole tervetullut, kun parikin kertaa kysyin siitä lista-asiasta eikä kukaan vastannut. Mutta mukava kuulla, jos saankin tänne jäädä =)

BV Mun LA on siis näillä näkymin 28.10.

Tervetuloa uusille!

A-H Pahoittelut :hug:

kultapossu Mulla myös on paljon mielialanvaihteluja, välillä hermostuu toiselle ilman mitään syytä. No eiköhän ne kullat ymmärrä!

Pikku-Katti Mä odottelen saavani kutsun ensi viikolla. Mulla se on 11+ jotain luultavasti.

Luin jostain, että np-ultrakin tehtäisiin alakautta. Onko näin? Itse kun en esikoista odottavana tiedä..

Nallu ja Hattivatti 9 POKS :heart:
 
Mut voi poistaa listoilta.. Tämän päivän ultrakuulumiset: sydän sykki mutta viikot vastasivat vain 5+6 kun pitäisi olla 7+1.. Tein "tärppi" kierrosta ovistestit joten viikkojen pitäisi olla toi 7. Ei auta muuta kuin odottaa, että koska tulee pois, en mä tiedä kuin kauan tällasis tilanteis odotellaan, kun en tajunnut lekurilta mitään kysyä. Aika psyykettä syövää, kun oireet kumminkin on.
 
Nallu: Kyllä mulle ainakin esikoisen kanssa tehtiin np-ultra alakautta ja niin luki myös ohjeissa jotka nyt sain np-ultraa varten...

Jiinas: Tosi ikävää :'( Voisiko millään olla mahdollista, että raskaus vielä siitä etenisi? Vai kommentoiko lääkäri mitään? Olisiko mahdollista verikokeesta määrittää raskaushormonipitoisuus, jos siitä voisi päätellä jotain raskaden kulusta... Inhottavaa olla epätietoisuudessa...
 
jiinas :hug: älä usko aina mitä lekurikaan sanoo, sydämmen ei pitäisi kai vielä noilla viikoilla sykkiä näkyvästi..

np-ultraan tulee kutsu noin viikoilla 12, itse meinasin siihen myös mennä.
toivottavasti pahoinvointini pysyy näin ilta painotteisina, koska ma alkaa työharjoittelu niin ei tarvitse heti jäädä sairaslomille B)
 
Mä tuun kohta päivittelemään listan, jiinas ei mun mielestä sydän syki vielä rv 5.. millois sulla on seuraava neuvola tai ultra?

Nallu, jos sua ei aiemmin huomioitu, niin se on ihan mun hajamielisyyden syytä :D
Josta tulikin mieleen, että päivitykset voisi laittaa kirjoituksen alapuolelle ja jos mahdollista niin tummennettuna B)
Monesti mulla saattaa jäädä joku päivitys väliin, jos joku kirjoittaa pitkän litanian ja siellä kirjoituksen välissä kirjoittaa että listaa pitää laittaa se ja se jne =)
 
Ultrakuulumiset;

Yksi pieni alku siellä kohdussa asusteli ja viikkoja vastasi :)
La siis 14.11. ihan uskomatonta, että se yksi ja ainoa peittojen heilutus osui juuri ovikseen!!

Halitukset huonoja uutisia saaneille! :hug:

OP ja Voitto 6+3
 
Täällä ei ollakkaan palstailtu pitkään aikaan, joten nyt olisi ihan hyvä hetki :whistle:
Harmi, kun on tullut noita huonoja uutisia... :hug: toivottavasti asiat sujuvat jatkossa heillä.
Mutta on myös tullut hyviäkin ultrakuulumisia... :flower:
Mulla vaan tää väsymys vaivaa ja välillä etoo. Joka päivä pitäs seiskaksi mennä harjotteluun ja voi huh huh. |O
Taidan siis tästä mennä nukkumaan, mutta onneks huomenna alkaa viikonloppu =)
Vointeja kaikille!

Riikka & öttiäisvauva 6+4 :heart:
 
noniin eli tunti oltiin odottelemassa ja neiti sai luvan käyttää kolmea eri lääkettä :ashamed:
Joku ihmeen kuume pöpö missä on korkee kuume tosiaan ja ripuli (ei kuitenkaan noroa) mistä lie saatu seki :headwall:

Mies sai tosi helposti sairasloman joten mä pääsen huomenna rauhassa potee mun oksu oloa jos sellanen TAAS tulee |O

Pakko sanoo et oon alkanu mielettömästi haaveilee nuudeleista ja kebab lihasta (mistä näitä oikeen revitään) :whistle:


Mites muiden miehet, onko ihan messissä vai meettekö normaalia arkea? mä tunnen sen verran ton miehen et se tajuaa vasta ultrassa et toinen on tulossa jos on tullakseen. Ennen sitä oon vaan voivotteleva oksu joka on "raskaana" ja tää ei mitenkään ole negatiivinen juttu, mut toi mun mies ei vaan oo ihan aina ajantasalla ennenku näkee asiat :saint:

 
Jiinas: Mulla tuon edellisen kans kävi melkein samalla lailla eli piti olla viikot 7+0 niin lekurin mukaan ne oliki hikiseen 6+0 jos ei pienempikin mutta sydän sykki hälläkin...eli tuossa vaiheessa nuo meidän pikkuiset ovat niin eri kokosia ja lekureillakin saattaa tulla helposti mittausvirheitä. Itse ootin np-ultraan sillon ennen ku seur kerran ultraan menin mutta jos sua kovasti asia vaivaa niin kannattaa käydä ultrassa uudelleen parin viikon päästä. Mutta niinku monet jo kertoi niin ei vitosviikolla vielä pikkuinen sydän syki. Kovasti jaksuja sulle :hug:

Vautsi vau! Kiitos Saana07 mää sain kun sainkin tarran tänne! :flower:

Koodi:
[url=http://www.meilletuleevauva.net/user.php?id=3489][img]http://www.meilletuleevauva.net/pic1b318124e37af6d74a03501474f44ea1iv4254.png[/img][img]http://www.meilletuleevauva.net/tti1b318124e37af6d74a03501474f44ea1iv4254.png[/img][/url]
 
mammuli2 meillä onkin samana päivänä ultra :) , mulla nyt 6+4, eli ultrassa sitten ois 7+3..

jiinas + muut, mä en ainakaan tienny et vaikka sydän löisi ultrassa, niin voidaan katsoa keskenmenoks jos koko ei vastaa vkoja??? huh, entäs jos lääkäri ei nähnykään kunnolla tai jotain, varmaan mahdollista sekin? :eek:
 
voimia kaikille huonoja uutisia saaneille ja ihanaa kun on kuulunut hyvääkin toisille :) aika aikasissa vaiheissa osa käyny ultrassa : :whistle: onks niis raskauksis jotain erikoista vai miksei kaikki pääse :ashamed: ei mulle ainakaan puhuttu mitään ku soitin neuvolaan ja varasin ajan ens viikolle ja ens viikon perjantaina tulee sit jo rv9 eli ei mitään ultria viel tiedossakaan..no
mimii10: meillä mennään ainakin ihan normia arkea eikä kumpikaan hössötä raskaudesta yhtään :) mulla kun ei ole viel mitään oireitakaan niin mistääån ei huomaa et vauva on meille tulossa :) tää palsta onkin ainut asia mikä mua muistuttaa (pienien repäisykipujen lisäks) koko raskaudesta :D en ois kyl ikinä uskonu et tää raskaana olerminen on näin helppoo ja sitä oon kyl ihmetellykkin =)

mikä muuten on toi poks joku rv jutska? =) [/b]

hipsu86 rv 8+0
 
Ehkäpä sitä uskaltaisi alkaa tännekin jotakin kuulumisia kirjoittelemaan kun raskausoireet voimistuu päivä päivältä. Eilen tulin työreissulta Helsingistä kotiin ja olin vaaka-asennossa klo 18-07 tänä aamuna :LOL: Paha olo on etenkin illalla ja aamulla ja alavatsa ihan mieletön pallo. Kiva kiva kun näillä viikoilla jo hirvee läskipossu olo mutta ehkä se turvotus tästä vielä hellittää... Niin ja tissit painaa noin kolme kertaa enemmän kuin normaalisti, mistä en toki valita :D

Väsymys vain saisi mennä äkkiä ohitse kun huono omatunto siitäkin ettei esikoisen kanssa jaksa iltaisin mitään ja se on ihan ihmeissään kun äiti vaan makaa. Tänään aattelin kertoa pomolle kun kerkesin just tässä kuussa aloittaa uuden työn ja tein heti perään plussan. Aattelin nyt sitten rehellisesti kertoa tästä (varsinkin kun tää raskaus voi tietää meille myöhemmin muuttoa ja työpaikan organisaatiota ei oo uudella paikkakunnalla), katsotaan nyt mitä mun koeajalle sitten tapahtuu :whistle: ...

Mä odottelen tässä aikaa kunnan varhaisultraan koska menkkoja ei KM:n jälkeen kerennyt tulla ja neuvolan täti laittoi sit ultraan et saadaan raskauden kesto. Viikko sitten lähtenyt lähete sinne neuvolasta mutta vielä ei mulle tullut tietoa ajasta. Jos ei tänään mitään postiluukusta kolahda niin alan riehumaan :saint:

terkuin, JKMS & Paavo 6+5

Niin ja siis listaan sais laittaa et 27v toinen raskaus LA 14.11 ja synnäri on TAYS/OYS
 
Hei! Pääsisinkö mäkin mukaan pinoon? Tänään plussattu ekaa kertaa! Lapsettomuushoidoista (eka IVF) plussattiin kun eka oltiin reilu vuosi yritetty. Ihan utopistinen olo. Ei osaa ymmärtää olevansa vihdoin raskaana... Mutta olo varsin onnellinen. Mitäs kaikkia tietoja siihen listaan tarvikaan? No tässä nyt on joitain eli 27v. esikoista odotan, LA on 29.11. ja sairaalana toimii K-PKS

Kirjoittelen myöhemmin lisää kun saan pääni kohdilleen ja siellä pyörii joitain järkevääkin. Nyt on lievä shokkitila päällä. :LOL:

AaVee & Baby 4+4
 
Tilanteestani vielä: lääkäri sanoi, että syke ei näy vielä 5+3 mutta 5+4 jo näkyy, muutos tapahtuu siis yhdessä vuorokaudessa. Lääkäri kirjoitti papereihin, että tilanne on se, että ovulaation mukaan viikkoja pitäisi olla se 7+1 ja sikiö vastaa viikkoja 5+6 eli on syytä varautua keskenmenoon tai sitten la siirtyy mutta itse en jälkimmäiseen usko. Tein siis tosiaan ovistestit "tärppi"kuusta ja merkkasin ne ylös niin niiden mukaan viikot ois 7+1, lääkäri sanoikin, että 9 päivän heitto on todella iso koossa, kun kerran tiedän ovulaation ajankohdan..
 
Kyllä se on ihanaa ku meiän kuopus herää nykyisin ennen kuutta. Tosin johtuu todennäköisesti karmasta, ku tässä on päässy melkeen puoltoista vuotta kerenny kehumaan kuinka hyvin saa nukuttua.. :LOL:

Ei sen puoleen, saan nykyisin nukuttua aika huonosti ton selän takia.. :( Siihen vaikuttaa perinnöllinen vika plus kunto ei enää oo niin hyvä ku mitä se on joskus ollu.. :ashamed:
Tytöillä on ainakin hauskaa ku pääsee nauraa äitin hassuille jumppaliikkeille ja kiipeämään selkään lisäpainoksi kielloista huolimatta.. :D

miimii10 Meillä on ainakin mies mukana omalla tavallaan, joka on aika vastaava ku teiän isännällä :D . On tosin vielä kyllä vähän varautunut mun intoon, koska mitä vaan voi viel tapahtua. :/ Mutta sain miehenkin ymmärtämään että jos tää on meidän viimeinen vauva (niinkuin on suunniteltu.. :) ) haluan nauttia odotuksesta täysillä..
 
Hellurei!

Ihanaa, Onnea AaVee!! Tosi kiva että pääsit tänne puolelle :heart:

OP, onnea ihanista ultrakuulumista!

Jiinas, antoiko lääkäri jotenkin sitten huonon arvion raskaudesta. Kuiten aika jännää et jos sydän lyö niin ennustellaan keskenmenoa. Toivottavasti joku mittaus virhe lääkärillä ja kaikki on hyvin. Älä luovuta vielä!!

Hipsu, usein varhaisultrassa kävijät maksaa itse ultrakäynnin yksityisellä. Aika harvat pääsee neuvolan kautta varhaisultraan tarkistamaan rv:t. Ja toi *poks*-juttu on mammojen omaa "höpötystä" :saint: hehkuttaa ku tulee täyteen uus raskausviikko elikkä sullakin näyttäis poksuvan tänään ;)

Miimiille kovasti jaksamisia ja toivottavasti lapsonenkin pian tervehtyis.
omaa napaa...
Tänään olikin sitten paljon tiukempi aamu mitä eilen. Kyllä heikottaa ja puhalluttaa...mut pakolla mehua ja jugurtti alas niin hetken päästä hiukan parempi, mut kyllä sohva vetäis puoleensa.. Onneksi ei oo mitää pakollisia menoja, ihan normi siivousta ja ruanlaittoa vain. Niin voipi hiukan elbaillen ottaakin.

Minnäi ja Myry 8+6

Ja mullekin tietty vois vaihtaa lasketun tuonne 30.10, jonka neukka laskee. Mutta oviksen ja oman kierron mukaan la ois ennemminkin toi 2.11, mut neukka kuiten laskee tuon ekan mukaan niin sen mukaan noi rv:tkin olen laittanu. Mutta oli mikä hyvänsä, marraskuussa sitä synnytetään kuitenkin! :D
 
Huomenta,

Tulen vielä moikkaamaan ennen kuin reilun viikon netti pimento alkaa.

Rusautin eilen alaselkäni kun oksensin todella rajusti, tosi kiva kipu koko lannerangan alueella :(

Mammuli2, meillä näkyi ihan pieni alkio ja ihan pienen pieni sydän sielä pamppaili. Eli kaikki ok, itse olisin mennyt vasta ensi viikolla kun 7+3 jos tätä reissua ei olisi ollut, mutta koska olin 110% varma hedelmöittymis ajankohdasta niin uskalsin käydä jo 6+ viikoilla. Mitat oli niinkin huikeat kuin 0,6cm!!! :)

Hipsu86; Minä kävin yksityisellä ihan oman mielenrauhani takia ( vaikka mitä vain voi vielä tapahtua, olikohan se 10% mahdollisuus vielä tässä vaiheessa mennä kesken? )
Maksoi ruhtinaalliset 80,70 euroa ja kesti ultraus n. 7 min. Kokonais käyntiaika oli 15 min. Kannattas ruveta lekuriksi, ihan kivat tuntiliksat :LOL:

Jiinas; Älä vielä kirvestä kaivoon heitä. Kuten joku tuossa jo mainitsikin että millinkin heitto voi mittauksessa tarkoittaa viikkoa. Kävitkö yksityisellä vai kunnallisella?
Jos kunnallisella, niin kannattais käydä vielä yksityisellä jollakin vanhalla ikuiduuden ultria tehneellä äijällä. Jaksamisia ja halitukset :hug:

Me julkaistiin tieto Voitosta mun vanhemmille ja ukko saa kertoa äidilleen kunhan päästään huomenna perille. Pomolle kerroin jo maanantaina, kun tämä olotila on ollut "aikas" heikko. Lupasi pitää pikku salaisuuden itsellään :)

tervetuloa uudet ja onnittelut minunkin puolestani! :flower:

Minä toivotan tässä vaiheessa oikein munarikasta pääsiäistä kaikille ja jaksuja! Me palataan asiaan taas kun päivät 8+0! Ihanaa :)

OP ja Voitto 6+4
 
Huomenta Marraskuiset!

Mulla oli eilen ihan kaamea päivä, mua ällötti ja öllötti aamusta iltaan. Kun syö jotain niin se olo pysyy tasan sen hetken pois ja palaa taas, sit tietty tulee syötyä koko ajan, ja sit on huono olo senkin takia kun on ihan täynnä...Hitsi kun ihminen on tällainen ettei pysty oksentamaan, se vois helpottaa! Väsy on kanssa ihan tajutonta, menen ennen yhdeksää jo nukkumaan ja nyt olen saanut nukkua kuuteen, sit vedän töitten jälkeen vielä päikkärit ja silti haukottelen ihan koko ajan ja olen ihan flaatti. Varmaan ne pitää hua ihan pöljänä töissä kun olen ihan naatti ja haukottelen vaan, kiva jossain palaverissa istua ja haukotella... :ashamed:

Eilen alamahaa repi ja vihloi tosi paljon, oletan että kohtu se siellä kasvaa vaan. Miten mä mahdan malttaa odottaa sinne asti että kuuluu sydänäänet tai on se eka ultra...Huoh!

Tervetuloa uusille, ainakin Aavee oli hypännyt sekaan! :wave:

Vaahtokarkkiunelma ja möhköfantti 6+1
 
Huomenta kaikille :)
Musta on tullu ihan sekopää ilmeisesti :D Mies just kerto et olin yöllä unissani yhtäkkiä tarrannu sitä kaulasta kiinni ja rupenu suutelemaan oikeen kunnolla ja sen jälkee olin rojahtanu sen kainaloon ja selittäny jotain ihan omiani... :LOL:
Tällä hetkellä on ihan hyvä olo, mitä nyt vähän yököttää. Kohta pitäs lenkille lähteä =)
 

Yhteistyössä