MARRASKUUN MURUSET 2010 HUHTIKUUSSA

Onpa tullut paljon tekstiä, työnarkomaani on tippnut kärryiltä :D

Pahoitteluja huonoa uutisia saanneille :hug: :hug:

Täällä väsymys jatkuu ja pahoinvointikin astunut kuvioon :x Tänään ilmotin etten yöksi töihin mene sillä viimeyö oli tuskaa --> nukahdin istuviltani ja ravailin vessassa yökkimässä. Tänään aamulla itkin koko matkan kotiin että kohtanukahdan rattiin :ashamed:
ultra ois tulevana keskiviikkona, jippii !!

Voisiko joku valaista siitä pahoinvointi rannekkeesta..? mikä siinä on idea? Kiitos :D
 
Onnittelut jälleen hyvistä ultrakuulumisista! :flower:

Paljon on ihmisllä eri oireita. Täällä ei ole oikein mitään vieläkään, muuta kuin pissahätä, joka on yöllä aivan järkyttävä ja saan about 3 kertaa yössä käydä vessassa. Muuten olo on mitä mainioin. Mä lupasin itselleni, etten stressaa tästä oireettomuudesta, mutta nyt on kyllä n-i-i-n vähän oireita, että alkaa väkisinkin miettimään, että jatkuuko raskaus enää ollenkaan. Tänään taas viimeksi testannut puikolla ja vahvat viivat tulee heti. Ajattelin tänään vielä käydä apteekin kautta hakemassa sen Clearblue viikkonäyttöisen ja teen sen huomenna. Olen tehnyt sen 2 kertaa aiemmin ja saanut 1-2 viikkoa ja 2-3 viikkoa eli raskaushormooni on noussut. Nyt pitäisi sitten tulla se 3+ jos kaikki on hyvin. Mä en tajua, miten mä tämän kolmannen kohdalla nyt niin hirveästi jännitän sitä, että onko kaikki hyvin. Luulisi, että kokemus tuo varmuutta, mutta eipä se ainakaan mulle näytä tuovan.

Mä tilasin tänään Diacorille toisen alkuraskauden ultran, joka on siis ti 30.3. Mulla on silloin menkkojen mukaan rv 6+5 ja oman laskun mukaan rv 6+3. Tiedän kyllä, ettei välttämättä sykettä silloin vielä näy, mutta mä haluan vain saada varmuuden siitä, ettei tämä ole kohdunulkoinen tai tuulimuna. Tämä oireettomuus huolestuttaa mua sen verran, että haluan mahdollisimman varhain tietää jos kaikki ei ole hyvin. Jos sykettä ei nyt tiistaina vielä näy niin menen sitten viikon päästä sinne Femedan ultraan. Mä mieluummin maksan tässä vaiheessa kun kestän enää yhtään viikkoa tätä epätietoisuutta. Musta tuntuu, ettei tämä mun oireettomuus povaa hyvää. Toivottavasti olen väärässä kuitenkin.

Parempia fiiliksiä muille toivotellen,

Katja-75, rv 5+6



 
Viimeksi muokattu:
"Ihanaa" Katja-75 että on muitakin samanlaisia hermoheikkoja kuin minä B) Mä kans haluan alkuraskauden ultraan mahd. aikaisin eli tuo on nyt sitten 6+3 tai 6+2 kun menen 7.4.. siihenkin tuntuu olevan vielä niiiiiin pitkä aika ja tosiaan voi olla että tuolloin ei vielä edes sykettä näy vaikka kaikki hyvin olisikin..

Mä kans mietin että pitäiskö hakea vielä apteekin oma testi tänään tehtäväksi jos huomenna teen sen clearbluen viikkonäyttötestin, mutta kyllä mä taidan malttaa mieleni ja tyydyn "pelkkään" viikkonäyttötestiin.. sinä onnellinen olet saanut siihen sen 2-3, mä en ole vielä sitäkään päässyt näkemään..

On tämä ihanaa ja samalla niin kamalaa ja stressaavaa...

Juli & Nupsukka rv 4+5
 
Heissan kaikille!!
Ja tervetuloa uudet :) ja AaVee, miten onkaan mahtavaa nähdä sut täällä, ONNEA :flower: !!

Ja ihania UÄ-kuulumisia !! Mahtavaa!!

Joku kyseli vitamiineista.. mä kävin ostamassa pari päivää sit Multitabsin raskausvitamiineja. Jotenkin haluan varmistaa että mikäli babynen on matkassa niin se sais kaikki mahdolliset eväät jatkaa kasvamistaan.. :heart: .

Tänään soitin lapsettomuuspolille ja peruin huhtikuun lopussa olevan ajan. HUOH. Olipa ihanan kuuloinen hoitaja kun sanoin että nyt näyttäisi siltä että ajan voisi perua :) .

Mua alkaa itteeni jo välillä ärsyttämään kun kyttään koko ajan oireita :LOL: .. kovasti turvottaa, vois luulla että olis pidemmälläkin :LOL: .. tissit on välillä arat välillä ei.. välillä yököttää välillä ei, esim. maanantain yökötti koko päivän, eilen ei juurikaan.. On tää niin kreisiä :LOL: .

Maanantaina soitan neuvolaan..ja ehkä jo sunnuntaina testaan vielä sillä viikkonäyttösellä. :)

Mukavaa viikonloppua kaikille :wave:

Wippii ja baby 4+6 (?)
 
Helou!
Täältä yksi epävarma liittyy seuraanne, eli plussa testi tehty tiistaina ja laskennallisesti nyt siis menossa 4+4. Yrityskuukausia takana 4 ja ehkäsyä takana 10v. joten yrityksen tuottamaa tulosta oltiin valmistauduttu odottamaan. Nyt siis omat fiilikset aika epäuskoset ja onnelliset :heart: Esikoista odotan, 25.v ikää ja sairaala K-hks
Laskettu aika 29.11
 
Juliaana, joo mä alan jo "hyppiä seinille" tässä vaiheessa. Musta tuntuu, ettei kellään muulla marrasodottajalla ole näin vähän näitä oireita; eli sen täytyy olla epänormaalia :( .

Mä teen sen testin huomenna, että saan hetkeksi edes mielenrauhaa. Jos se testi näyttää vielä 2-3 niin sitten mä alan jo mielessäni valmistautua pahimpaan.

Kyllä nämä alkuraskauden alkuviikot ovat täyttä piinaa. Mä luulin, että piinaviikko päättyisi positiiviseen testiin, mutta piina senkun jatkuu vaan. Ei ainakaan ole tylsää elämää kun jännitystä riittää ;)
 
Mulla eilen oli nännit niin kipeet et hyvä etten lyöny kun mies tarras kiinni :D Nyt ne on vähän arat ja tietenki sojottaa koko ajan mutta ei nyt niin pahasti kun eilen...
'Onko muuten niissä raskausvitamiineissa siis kaikki vitamiinit mitä voi tarvitakaan? Entäs rauta? ja foolihappoko se yks tärkeä oli? Löytyyköhän kaikki jostain tietystä vitamiinipurkista vai pitääkö ostaa erikseen sitten esim. rautatabletteja jos hemoglobiinissa on jotain?
 
Kiitos kaikille aktiivisille kirjoittelijoille kuulumisista. Kurjaa, kun joukossa on huonojakin uutisia saaneita. Halaus ja tsemppiä teille!! Iso porukkahan täällä on jo meitä odottajia. Olen itse innolla lukenut kuulumisianne ja myötäelänyt ultrakuulumiset ja neuvolakäynnit. Oma olo on ollut käsittämättömän pahoinvoiva ja siksi kirjoittelu tänne on jäänyt. Kovasti yrittämällä olen jaksanut käydä töissä, mutta loppuilta onkin aina mennyt ihan vaan vaakatasossa. Hatunnosto teille, jotka jaksatte pyörittää perheen arkea tässä samalla. Omat voimat tuntuu vähäisiltä. Ehkä olisi parempi olla pahimpina öklötyspäiviänä suosiolla sairaslomalla eikä raahautua väkisin töihin. Taitaisi olla nyt viimeistään se aika kun pitäisi opetella ajattelemaan itseään ja masuasukkia ja hellittää vähän.
Oma neuvola ensi keskiviikkona, kovasti ekakertalaista jo jännittää.
Iloiset onnittelut vielä kaikille hyviä ultrakuulumisia saaneille!!
 
Tiistaina alkoi sitten kova verenvuoto, ja olin jo totaalisen varma, että mitään elämää ei kohdussa enää ole. Ottivat minut sairaalaan seurattavaksi vuodon ja kivun takia, ja sain lääkettä vuodon hillitsemiseksi. Ultrassa näkyi kuitenkin vielä eilenkin elävä sikiö ja sykkivä sydän. Verta tulee kuitenkin edelleen ja kipujakin on jonkin verran, joten gynekologi kehotti henkisesti varautumaan keskenmenoon. Nyt olen sitten sairaslomalla kotona ja odottelen mitä tapahtuu. Voisi sitä raskaus paremminkin sujua... :(
 
Katja-75, kyllä tässäkin ketjussa on useampaan kertaan tullut ilmi, ettei kaikilla ole oireita. Mulla ei mitään erityistä ja viikot 8+3. Mä oksentelin ekas raskaudes ihan tarpeeksi, että oon vaan koko ajan ollut tyytyväinen tästä oireettomuudesta.
 
Ahomansikka, toivotaan parasta :hug:

Katjuska, suosittelen että aloitat paikallisilla silmätipoilla (Lomudal tms) ja ennemmin nopeasti kuin hitaasti, jos jäät odottelemaan ehtii paheta, nyt voit päästä lyhyemmillä ja vähemmillä lääkkeillä. Useimpia paikallisia allergialääkkeitä (tipat ja sumutteet) saa käyttää mutta kannattaa tietysti varmistaa. Yksi mitä suosittelen on HUS:n teratologinen tietopalvelu, http://www.hus.fi/default.asp?path=1,28,824,2049,2265,2260,3437
Sieltä voi muutenkin tarkistaa kaikenlaisia lääkityskysymyksiä. Lääkkeiden pakkausselosteissahan tuo "neuvottele lääkärin kanssa" lukee aina, se on sitä vastuunkiertoa... mutta jos lääkettä ei oikeasti suositella käytettäväksi niin selosteissakin on usein selvästi voimakkaammat ukaasit. Kannattaa silti ennemmin varmistaa etu-kuin jälkikäteen... Canestenia joku mietti kans, saa käyttää =)
 
Täällähän tuntuu muuten olevan aika paljon vähäoireisia. Välillä tuntuu että joissain vauvakuumepinon pinoissa on kaikilla enemmän oireita :D
Mulla on välillä pikkuisen kihelmöintiä tisseissä ja harvakseltaan repäisykipuja, muuten ei mainittavaa. Kahvin juontia olen yrittänyt oikein tunnustella kun esikoisesta eka oksennus tuli kahvista ja kahvi tökki koko loppuraskauden. Mutta aamukahvi maistuu kyllä vieläkin ja olen päättänyt jatkaa niin kauan kuin voin =) en kyllä juo kuin aamulla yhden mukillisen.
Varasin tänään ajan varhaisultraan 2 viikon päähän, sinne pitäis nyt jaksaa odottaa.

rv 4+5 (haaveilen että ultrassa LA siirtyisi pari päivää taaksepäin, laskin tuon niin että eka testipäivä olisi dpo10 kun plussa tosi haalea, saa nyt nähdä miten käy)
 
on se nii kivaa kuin kaikilla muillakin eka ultra vielä edessä :heart: itellä ens ke tuolloin rv 6+4.. eka neuvola 19.4.. niin yksilöllisiä näyttää nuo oireetkin olevan,jotkut kärsii jostain muusta kuin toiset :whistle: on tämä raskaus niin erilainen kun ensimmäinen, ei voi verrata ees.

mutta nyt hyvät pe illan jatkot kaikille :hug:
 
Tervetuloa uusille!! :)

jiinas :hug:

Ahomansikka Toivottavasti kaikki kääntyy parhain päin :hug:

Kerroin tänään omalle perheelleni ja äiti itki ilosta! Kerroin myös parille ystävälle, jotka molemmat olivat todella iloisia.

Nallu ja Hattivatti 9+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja Katja-75:
Juliaana, joo mä alan jo "hyppiä seinille" tässä vaiheessa. Musta tuntuu, ettei kellään muulla marrasodottajalla ole näin vähän näitä oireita; eli sen täytyy olla epänormaalia :( .

Mä teen sen testin huomenna, että saan hetkeksi edes mielenrauhaa. Jos se testi näyttää vielä 2-3 niin sitten mä alan jo mielessäni valmistautua pahimpaan.

Kyllä nämä alkuraskauden alkuviikot ovat täyttä piinaa. Mä luulin, että piinaviikko päättyisi positiiviseen testiin, mutta piina senkun jatkuu vaan. Ei ainakaan ole tylsää elämää kun jännitystä riittää ;)
Älä heitä kirvestä kaivoon! Ei mullakaan ole mitään oireita. Ei ollut esikoisesta eikä tästä. Ihan normaalia on se, että ihmisellä on ns. helppo raskaus. Älä kasaa itsellesi henkistä kuormaa raskaudesta vaan yritä rentoutua ja nauttia hyvästä olostasi! =)

Elämässä saa aina pelätä tai murehtia jotain, jos niin haluaa asennoitua. Toisenkin asennoitumisen voi valita ja ottaa vastaan sen hyvän mitä elämä tarjoaa. Nyt elämä on antanut sinulle raskauden, josta kannattaa olla kiitollinen. :heart:
Toivottavasti et ota tätä tekstiäni vähättelevänä. Se ei ole tarkoitus, vaan tarkoitus on kannustaa positiiviseen ajatteluun =)

T:Katti
 
onnea kaikille jotka ovat saaneet ultrassa hyviä kuulumisia ja halausrutistus niille jotka ovat kokeneet menetyksen..

mä olen ens tiistaina menos varhaisultraan tyksiin ja tuolloin on viikkoja kasassa 7+2..jännittää jo kamalasti..

oireista: yöllä kun nousee vessareissulle niin tulee hetkeksi huono olo ja aamulla on kyökkimistä ja usein aamupalan saa oksentaa mutta 1-3x päiväs saa oksentaa ainakin ja loput päivästä on kyökkimistä

kurpitsa rv6+5
 
pikaisesti kirjoittelen kuulumisia.

vuotoa ei ole ollut tuon viikonlopun jälkeen. mutta ei raskausoireitakaan!
missä pahoinvointi? eli ei raskaana enää?

ei auta kun odotella. soitin nlaan ja sain ajan joskus 10 vai 11 viikolle. eli sitten olis eka nla käynti. joten tässä on vielä aikaa siihen.
tekis mieli varata jo varhaisultra mutta pitäs lähteä 100km päähän sen takia..joten taitaa jäädä varaamatta.

rv olisi tänään 8+3
 
Minä myös pikaisesti kirjoittelen.. on niin karmee väsy päällä kun en tänään ehtinyt päikkäreitä nukkua :( piti nimittäin juosta kaupungilla virastosta ja toimistosta toiseen rakennuspapereitten ja -sopimusten kans!

Tänään ollut kyllä hyvä päivä pahoinvoinnin suhteen, ei oo etonut koko päivänä :eek: nyt mun mielikuvitus toki lähtee täyteen laukkaan ja alan taas epäillä pahinta kun oireet noin äkisti loppuu.. pientä alavatsanippailuakin on ollut monta päivää, mut oon kuitannut ne tähän saakka kohdun kasvukipuiluina tms.. Ääh, ja kukas se kirjoitti joku päivä sitten, että ei enää stressaile asioista :ashamed: No, luultavasti (ja nyt jopa toivottavastikin) aamulla on taas se tuttu huono olo :D voi kunpa olis viikkoja hiukan enemmän että vois dopplerilla kuunnella ja saada sillä mielen rauhan :(

No, mut väsy ainakin on edelleen, joten tämä lähtee nyt likan seuraksi nukkuun.. :wave:

 

Yhteistyössä