MARRASKUUN MURUSET 2010 HUHTIKUUSSA

Arvatkaa eksyinkö taas kotimatkalla päivällä kattelemaan vauvanvaatteita :) Ja sit ostin tommosen kovakantisen vihkon mihin rupesin pitämään raskauspäiväkirjaa, saa sit meiän "Hipsu" (joo oli meiänkin pakko keksiä joku lempinimi katkaravun tilalle :D) lukea sitä joskus isona :)
RiikkaVaan: mulla on just sama ton ruuan kaa :D
Ja lohta oon himoinnu nyt pari viikkoa joka päivä mut en oo saanu aikaseks tehtyä mitään lohiruokaa :D Mitä muuten opiskelet?

TinkerBell: Mullakin toi nälkähomma kuulostaa tutulta :D


 
Koko päivä on niin kiirettä pitänyt ettei ole tännekään ehtinyt.. töissä on kauhea kiire kun veroilmoitusten jättöaikaan on enää muutama päivä ja kaikkea muuta ollut sitten koko ilta täynnä..

Mutta sen verran oli pakko tulla kirjoittamaan että Mammuli voi vitsit mitä ihania uutisia!!! Onneksi olkoon!! Kerrassaan mahtavaa :heart:

Itsellä olo on samanlainen kuin tähänkin asti.. välillä sitä ihan unohtaa olevansa raskaana etenkin töissä kun on niin paljon muuta ajateltavaa ja vähäiset nuo oireet.. samoilla on jatkettu että välillä vihlaisuja alavatsassa ja rinnat välillä kihelmöi..

Tuossa kun tultiin kauppareissulta tuli niin hyvä mieli kun sanoin jotain rinnoista ja imetyksestä niin mies hetken kuluttua tuumasi että "eihän se imetys aina samallalailla välttämättä mene" jne.. ihanaa kun sekin on ruvennut tosissaan miettimään että meitä taitaa olla viimeistään joulukuulla yksi lisää :) Nuo miehet tai ainakin tuo minun kappaleeni kun tahtoo olla vähän sellaista sorttia että aina ei ajatuksistaan kerro..

Jahas.. jos sitä suihkuuun ja nukkumaan että jaksaa huomenna taas töissä pakertaa..

T. Juli ja Nupsukka rv 5+1 (laittakaa hei muutkin aina nuo viikot perään, pysyy paremmin kärryillä että kuka meni missäkin kohtaa :) )
 
Ihania uutisia, Mammuli2! Onnea kovasti :heart:

Piprane emalle onnea tulevan hääpäivän johdosta! :flower:

Ahomansikka: Hieno juttu, että vuoto on rauhoittunut, toivotaan nyt sitten oikein hyviä ulrta-uutisia...

Tervetuloa kaikille uusille marras-vauvoja odottaville! Onnea matkaan :)

Täällä täyspäiväinen kuvotus jatkuu, tuntuu vievän kaikki voimat. Töissä menee päivät suht ok, mut illalla ei sit jaksakaan yhtään mitään. Ja sen kyllä huomaa mm. meidän kodista. Mies onneksi hoitaa ja viihdyttää esikoista. Täytyy vaan olla itselleen armollinen eikä stressata ainakaan kotihommilla!

Makeutusaineista oli puhetta, mulle on neuvottu että a:lla alkavat ovat ok käyttää: Aspartaami, Asasulfaami K. Kiellettyjä ovat kaikki s-alkuiset, sukraloosi ja mitä niitä nyt onkaan. Ekassa raskaudessa mulle suositeltiin neuvolasta mm. mehukeitoista niitä keinotekoisesti makeutettuja ettei saa liikaa sokeria...

Stella ja kirppu 7+6
 
Voi hyvää päivää ku tänne on juttua tullu, pariin päivään en ole kirjoittamaan ehtiny niin johan sais romaanin kirjoittaa jotta kaikki asiat tulis kommentoitua... pitäs varmaan useammin tänne ehtiä :ashamed:

Mammulille oikein paljon onnea tuplauutisesta! Aivan ihanaa, muistelinkin että aiemmin mietit että oisko noin, kyllä se äiti tosiaan tietää!

:hug: kaikille jotka joutuvat kokemaan km:n tai elävät epätietoisuudessa vuotojen yms takia...toivottavasti kaikki olisi kuitenkin hyvin!

Onnea uusille plussanneille, tervetuloa mukaan! Ja onnea myös kaikille ihania ultrauutisia saaneille!

Omat oireet ovat kyllä lisääntyneet, oksua saa olla ihan tosisaan piättelemässä varsinki aamupäivisin mutta tätä oloa jatkuu kyllä koko päivän ja yönkin! :x Ei kyllä enää mietitytä onko raskaana, mutta eihän sitä silti koskaan tiedä ennen ku ultrassa pikkusen on nähny. Menkkajuilinnat ovat onneksi jo hiukan laantuneet tai sitten ovat jääneet noiden oksuoireiden alle, mahaa kiertää aivan hirveesti. Noiden kolmen muun onnistuneen raskauden oireet eivät kyllä olleet näin voimakkaat vielä tässä vaiheessa, ku nyt mennään vasta 5+ viikkoja ja olo on tää, mitä se sitten onkaan parin viikon päästä ku mulla ne oksuoireet on muullon alkaneet!! En tiiä kuinka käy ku ens viikolla mennään vanhemmilleni ja jos olo tästä pahenee niin käry varmaan kyllä käy :kieh:

 
Nyt taidan uskaltautua pikkuhiljaa jo tähänkin pinoon..

Vähän on vielä sellainen epäuskoinen olo, että oonkohan nyt varmasti raskaana. Ensimmäisestä ivf-hoidosta tuli plussa, mutta alku on ollut vähän kinkkinen.

Lyhyesti: pp12 hcg oli vain 30,5 pp19 kontrollissa 397 ja pp27 (rv6+1) oli noussu 9309:een. Tuossa rv6+1 tehtiin myös ultra, jossa näkyi kohdun sisällä sikiöpussi ja ruskuaispussi, mutta ei sikiökaikua. Ensi viikolla torstaina kontrolliultra.

Alku on siis ollut niin epävarmaa, etten vieläkään uskalla luottaa että kaikki ois hyvin. Hcg oli alkuun niin matala, että klinikaltakin varoiteltiin vuodon alkamisesta. Toisen arvon kohdalla lääkäri sanoi että nousee huonosti. Nyt pelottaa vähän että jos ei sitä sykettä löydykään ensi viikolla ja kyseessä onkin tuulimuna.

Oireista sen verran, että rinnat on välillä tosi arat, välillä ei juurikaan. Turvonneet ja "pinkeät" kyllä. Parina viime iltana on ollut sellaista lievää pahaa oloa, oksentaa ei ole onneksi tarvinnut. Ja turvottaa! Töissä on pakko pitää pitkän paidan alla ylin housunnappi auki :LOL: Ja kahvi, jota normaalisti juon monta kuppia päivässä, ei nyt oikein houkuta. Ei varsinaisesti töki, mutta se vaan jotenkin jää juomatta paria aamuhörppyä lukuunottamatta.

Onko teillä jotain ruoka-aineita (noiden makeutusaineiden lisäksi) mitä välttelette?

muoks. T. Hugsy rv 6+5
 
Iltaa... Mut saa poistaa listalta :ashamed: Kävin tänään neuvolalääkärin ultrattavana ja kohdusta löytyi sitä mitä aavistelinkin: Istukka, kalvot ja ruskuaispussi, ei alkiota eikä sykettä.
Ihmeesti jotenkin tiesin ja tunsin alusta asti että jotakin tässä on pielessä, se kuuluisa äidinvaisto ei kai helposti ole väärässä... En ole tuntenut kenenkään läsnäoloa, mikä on ollut todella poikkeava fiilis verrattuna kahteen aikaisempaan onnistuneeseen raskauteen.

On kuitenkin olemassa mahdollisuus että raskaus olisi varhaisemmassa vaiheessa kuin oletetaan ja siksi ultrataan uudelleen ensi viikon torstaina. Ei ole kuitenkaan todennäköistä että elämää silloinkaan löytyisi kun muut mitat ja kohdun koko vastaa täysin viikkoja 7+1. Aika klassiselta tuulimunaraskaudelta vaikuttaa.

Nyt vaan toivon kovasti että lähtisi spontaanisti menemään kesken eikä tarvitsisi lähteä lääkkeellisesti keskeyttämään tai kaapimaan :(

Onnea teille muille odotukseen!! Toivottavasti pääsen itsekin pian taas takaisin odotuspuolelle...
 
Kylkiluu - Voi ei, kamalaa! Tuo on just se tilanne mitä pelkään itsekin. Mulla on myös ultra ens viikon torstaina, toivotaan että saadaan kumpikin hyviä uutisia.
Onkos sulla mitään raskausoireita ollu? Mua huolettaa se kun en tunne kauheesti mitään nippailuja tai muita alavatsalla, ja ilmeisesti kaikilla jonkinnäköisiä tuntemuksia on kun kohtu kasvaa. Ensi viikollahan se sit selviää, toivon parasta.
 
Raskausoireet olivat melko tavanomaiset... Rintojen aristus, runsas valkovuoto, alavatsanippailut ja kuvotus jos syömisestä on kulunut aikaa yli 2 tuntia. Ainoa poikkeus aikaisempiin raskauksiin on ollut enemmän tai vähemmän verinen vuoto ja sellainen ikävä tunne siitä ettei kaikki ole hyvin :( Pidän peukkuja sulle ultraan! Toivottavasti/luultavasti siellä majailee asukas :heart:
 
Täällähän on reiluun viikkoon tullut paljon juttuja, siis keskustelu kiivasta mukava on näitä lueskella. Minä nimittäin olin viikon sairaalassa sain jalkaan veritulpan jota sit sairaalassa hoidettiin. Ja nyt sit raskauden loppuun Klexan piikkiä.... Onneks vauvalla kuitenkin kaikki hyvin, rv 8+5
 
Pikaisesti tulin toivotteleen mammoille huomenet!


Ja Mammulille upeeta tuplaonnea! Ihan mahtava ylläri tuollaisen säikyttelyn jälkeen! Onnea matkaan :heart:

Tais olla jollain muullakin ultra tänään, vai muistelenko väärin..?? Noo, onnea ja isot tsempit kaikille ultraamenijöille :heart:

Pahoittelyt myös kylkiluulle :hug:

Tää mamma lähtee töihin :wave:

Minnäi ja Myry 9+3
 
Huomenta kaikille ihanille mammoille tänne B)
Tämä ilmoittelis itsensä ja toukkansa mukaan marraskuisiin. Taisin aiemmin tuolla jo jotain kertoillakkin, tekstiä vaan on tullut niin kovasti tässä välissä lisää, etten omaa kommenttiani seasta enää löytäny :p Rv olis tänään kasassa hurjat 8+0 ja olo on alkanut jo hivenen kohentua! Rintoja ei enää arista ihan niin kovasti ja väsymykseen alkaa pikkuhiljaa tottua... Toisaalta pelkään että tämä on sitten merkki siitä ettei kaikki olekaan ihan normaalista :'( Yksi km takana aikoinaan ja siitä ei vain pääse yli että pelottaa. Onneksi esikoinen pitää vauhdissa mukana, eikä sohvalle auta jäädä lojumaan kun kevätki tulee vauhdilla!
Synnytyssairaala tulee olemaan K-pks ja ikää minulla on tosiaan se 30-v.

Voimia sinulle Kylkiluu :hug:
 
Ensinnäkin suuret kiitokset onnittelijoille ja kyllä se pappi näyttäs löytyvän, pistin eilen töpinäksi ja sormuskin on jo teetettävänä :heart: netin kautta löyty hopeaseppä, jonka valikoimis just samaa tyyliä sormus kuin meidän kihlat. Piti vaan vähän muokata hänen kanssaan niin pääsi tekeen sitä jo..heinäkuuhun on vielä pitkä aika..

Mammulille valtavasti onnea, ihania uutisia :flower:
Kylkiluulle :hug:

piprane ema ja kauan kaivattu 7+4, huomenna neuvolaan.
 
Mammuli2 Onnea :heart:

Itse joudun menee hakee saikkua ku on selkä niin kipee ja jumissa.. Enkä itse mitään lääkkeitä ruveta napsimaan..Jos jotain jumppaohjeita vaik sais.
Eilen oli pika käynti neuvolassa,katottiin paineet ja paino.
Seuraava kerta onkin sit vasta Huhtikuunlopussa,lääkäri käynti kun olen eka käyny siellä np-ultrassa. Sinne tuntuu olevan vaan niin pitkä aika.
 
Huomenta kaikille!

150? köyhempänä kirjoittelen tänne nyt. Kävin varhaisultrassa, kohdussa on yksi ihmisenalku ja sydän löi kovasti :heart:
Lupasin juuri miehelleni, että nyt tämä täti lopetti stressaamisen.
Lääkärin mielestä olisin jo viikoilla 9+3 =)
 
Täällä huonoa oloa aamusin, myös myöhemmi jos nälkä ehtii yllättää.. Eli pakko syyä jo enne ku nälkä kunnolla iskee, tervetuloa ylimääräset raskauskilot!! Jonku verran kans turvotusta ollu.. ensimmäinen neuvolakäynti takana, kaikki ok ja ultra varattu (tosin vasta 28.4...)
Ja laskettu aika muuttu neuvolassa yhellä päivällä, 7.11, mut ultrassa varmaa menee myöhäsemmäks mun epäsäännölisen kierron takia... Niin ja ikää mul on 21v ja synnytyssairaalana on MTHA.

Minde ja MiniMe 8+2
 
Tiistai huomenet kaikille!
Täällä kärvistellään flunssan kourissa, eilen lämpöä oli 37,6 astetta ja mulla kun ei yleisesti kuume nouse ollenkaan, jee jee.. Koittanut hoitaa oloo reilusti hunajaisella kuumalla vedellä ja kuumalla mehulla, kun tee ei maistu ollenkaan :$ Huomenna tai torstaina ajattelin soitella neuvolaan, kun olo kaikesta näin ensikertalaisena ollut niin epävarma ja vielä odotellu et alkaakoan ne menkat sieltä kumminkin vai ei ;) Muuten olo aikalailla normaali, tissit vaan juilii ihan jumalattomasti hetkittäin, mutta se nyt ainakin on yks semmonen merkki, että pikkunen on vielä kyydissä.

Ingu ja Pikku Iggy 5+1 :heart:
 
Kiva lukea, että mammulilla kaikki hienosti. Kaksoset vielä :)

Mulla olis ens keskiviikkona se eka nla. eli 9+6 ei kun 10 tasan.
No, eilen iltasella aloin taas vuotamaan. Tosin nyt ei ollut kirkasta vuotoa mutta kuitenki. Ei tullut paljoa.
Soitin nlaan heti aamusta ja sain tälle päivälle nlan. klo 15.00 + lääkäri. Sitä odotellessa..voi olla, että pistävät lähetteellä klaan. Näillä on nlassa ultra mutta minusta se on vain vatsanpäältä ultrattava, ja tuskin siinä mitään näkyy.

No, hyvä jos tänään selviää tai lähipäivinä, että onko tuulimuna, keskenmennyt vain pieni salamatkustaja vielä matkassa.

Tunteet on vähän sekavat, olin eilen alkanut asennoitua myönteisesti tähän raskauteen..

rv olisi nyt 8+6
 
Kylkiluu pahoitteluni ja harmi että näin kävi :hug:

piprane ema kiva kuulla, että häävalmistelut etenevät suunnitelmien mukaan :heart:

Mulla on jäänyt jotain päivityksiä varmasti välistä, kun palsta tökki tossa yksi päivä, mut korjailkaahan asia kun huomaatte jos on huomauttamista ;)

Eipä ole itse tullut tänne paljoa nyt kirjoiteltua, kun paha olo vaivaa vieläkin, söin joku aika sitten aamupalan, eiköhän senkin saa kohta mennä heittämään pönttöön :x
Maha mulla on jo melko iso, normihousut sai laittaa jo kaappiin, eilen kirppikseltä löysin monet äitiyshousut ja hm:ltä on tulossa lisää :p Kivannäköisiä tunikoita jos vielä löytyis, onko kellään suositella hyvää nettiputiikkia ?;)

 
Milloinkohan sitä saisi aikaiseksi varattua sen ekan neuvola-ajan, kun meillä on ajanvarausaika 9-10 ja mä olen just sillä välillä aina pahasti töissä, enkä pysty soittamaan. Tänäänkin sain kierroksen valmiiksi vasta 9.55, joten en siitä sitten enää alkanut soittelemaan. Jos sitä huomenna ehtisi vähän aiemmin lopettaa ja saisi soitettua. Toisekseen töistä ei viitsi soittaa, kun muut kuulisi ja mä en todellakaan niille vielä halua kertoa, viimeksi onnistuin salaamaan totaaliseksi, kun jäin jo rv27 saikulle, niin eivät vielä tienneet siinä vaiheessa.

Mulla mahassa kiertää koko ajan ja vatsa ei toimi kuten pitäisi, sekin aiheuttaa tätä huonoa oloa, ilmaa tulee molemmista päistä :)
 
Huomenta päivää! Tää likka on ekaa päivää töissä hyper saikun jälkeen. Ihanaa! Kyllä sitä jo kaipasikin jotain tekemistä! Nyt vaan ku istuu niin toi turvotus alkaa pukkaamaan päälle aikalailla... Mä en tiiä pitäiskö sitä käydä lekurissa jos neste vatsaontelossa aiheuttaakin tämän hengenahdistuksen. Toisaalta jumissa oleva selkä ja kevyt lenssu voi sen myös aiheuttaa! ;)

14.4. ois eka ultra. Ei millään malttais odotella.. Mulla on aikalailla tasottunu noi oireet. Tissit on vieläki kipeet, väsy on ihan kamala ja oon huomannu, et jos en saa ruokaa säännöllisin väliajoin (2-3 tuntia) niin sit alkaa tulla vähän huono olo. Ilta puolelle mun vähäiset etomiset on onneksi ajoittunut. :) Ei kai tässä auta ku odotella vaan kärsivällisesti.

AaVee & Baby 5+1
 
Voi että Kylkiluu, pahoittelut :hug: Pikaista uutta plussaa ja parempaa onnea seuraavaan raskauteen ja toivottavasti tosiaan tulee itsestään pihalle ilman lääkityksiä.. :(

Kyllä noita keskenmenoja satelee ja mäkin sain eilen itseni taas hermoheikoksi kun typerä menin lukemaan metku.netistä keskenmenotietoutta ja sielläkin sanottiin että kahden keskenmenon jälkeen riski keskenmenoon on 20-40% riippuen onko aiempia onnistuneita raskauksia... kai mun riski on sitten lähempänä sitä 20% kun yksi onnistunut raskaus on takana.. No pitäisi ajatella että joku 80% mahdollisuus kuitenkin onnistua, mutta minkä sitä peloilleen voi.. Tilasin äsken kolmannen viikkonäyttötestin, toivottavasti ehtii tulla torstaina että saan taas viikonloppuna testailla toivoen että tulos olisi se 3+. Kyllä mä olen kallistunut siihen että menen siihen ultraan silloin 7.pv, vaikka viikot onkin vasta sen 6+3 (ellei 6+2).. viimeksikin nähtiin jo tuolloin että raskaus ei ole kehittynyt eli jos yhtä huonosti käy niin kyllä se pitäisi jo tuolloin näkyä..

t. Juli ja Nupsukka rv 5+2
 
Tirlittan1968
Kylkiluulle pahoittelut :hug: . Viikon kuluttua ensimmäinen neuvola käynti ja silloin pitäisi pikkuisen sydänäänet kuulua. Olo on hyvä ja rinnat edelleen arat mutta muita oireita ei pahemmin ole ollut. Aika matelee ensimmäiseen neuvolaan ja sitten vielä ensimmäiseen ultraan joka vasta huhtikuun lopulla. Mukavaa viikkoa kaikille.
 

Yhteistyössä