MARRASKUUN MURUSET 2010 HUHTIKUUSSA

LilliMenninkäinen, tervetuloa! Muistan sun nikin kun kirjoittelit -07 marraskuisissa, mä olin silloin vain taustailemassa, luin eri palstoja kunnes vakiinnuin tänne =). Mulla on kans tyttö 2 v 4kk, syntyi marraskuussa -07. Ja nyt meillä olis sama LA 28.11, mullakin tosin saattaa muuttua, varhaisultra olisi 9.4. tiedossa ja sen jälkeen olen viisaampi. Kovasti nyt vaan toivon että ultrassa näkyisi pieni syke, tuntuu että tännekin on tosi paljon tullut noita tuulimunauutisia yms. Voimia kaikille niitä kohdanneille :hug: ja tsempityksiä myös kovan pahoinvoinnin kanssa kärvisteleville, täällä vielä syöpötellään estoitta :D

Sokeripala rv 5 + 2
 
Toinen varhaisultra takana ja kaikki oli hyvin. Pikkunen oli kasvanut vähän vajaassa kahdessa 3mm:stä "hurjaan" 2cm:n mittaan =) Näkyi jo raajojen alut ja selkäranka, ihan eri näköinen kun edellisellä kerralla;)

 
Meillä ainakin mies haluaa tulla mukaan ainakin ekalle neuvolakerralle ja ultraan, luultavasti muihinkin :)

Mä tänään huomasin sen että koko ajan saa olla syömässä jotain tai tulee huono olo. Onneks en oo vielä oksentanut sentään (*kop kop*).

Voimia kaikille jolla pikkunen ei oo pysyny matkassa :hug:
Ja onnea kaikille iloisia ultrakuulumisia kirjotelleille :)
 
Täälläkin on taas ultrassa käyty. Siellä näkyi yksi kaikin puolin normaali polskuttelija. Neuvolaan en saa yhteyttä, vaikka kuinka soitan. Saa nähdä syntyykö vauva ennen kuin saan ensimmäistäkään neuvola-aikaa varattua.

Pirkanmaalaiset: Minne täälläpäin kannattaa mennä 3d-/4d-ultraan? Katselin netistä, että ainakin Terveystalo, Koskiklinikka ja Mehiläinen tekevät noita, onko kokemuksia tai suosituksia?
 
Meillä kyllä mies ihan itse halusi olla mukana neuvolassa ja minusta ihan kiva, että olikin, kun itsellä ei kaikki asiat aina niin muistiin jäänyt, niin sitten pysty aina mieheltä kyselemään..
Ja ultraushan meillä oli myös neuvolassa niin ei tarvinnu sitä sit muualle lähteä kattelemaan, yleensä ihan normaali käynnillä ultrattiin silloin alussa..
Toki ei mies nyt joka kerta siellä ollut vain ensimmäisillä kerroilla..

Turvottaa! Ja vessassa saa kyllä hönnätä vähintään parin tunnin välein.. :eek:
 
Tervetuloa uusille :flower:

Kylkiluu Voi ei. Pahoitteluni :hug: Toivotaan tietysti parasta!

Mulle sanottiin neuvolassa, että sydänääniä kuunnellaan vasta rv16 jälkeen. Kuulemma siksi, ettei panikoi turhaan jos ne ei kuulukaan..

liirah Mä olen Porin seudulta, mutta muutto on jossain vaiheessa edessä Tampereelle päin.

Joku kysy hemoglobiineista. Mulla ne ei ole alhaiset, vaan kuulemma todella korkeat. Sano, et on varaa laskeakin. Hb oli 149 :D Silti mullakin tulee huimausta jos juoksen vaikka rappuset nopeasti ylös tai seison kauan.

Sain ajan nt-ultraan tänään ja se on 16.4. Sillon on myös veriseulonta. En kuitenkaan saanu mitään ohjeita et pitääkö virtsarakon olla tyhjä tai miten veriseulontaan valmistaudutaan. Mut lapussa luki et pitäis ottaa kaikki lääkemääräykset yms mukaan. Mut ymmärsin ettei siellä poliklinikalla tehtäis muuta kuin ultra ja seulonnat? Jos joku viitsii selventää asiaa, niin olisi kiva :attn:

Nallu ja Hattivatti 9+5
 
Mä tuun taas aamulla päivittää listan.

Onnittelut ultrassa käyneille :hug: :heart:

Nallu Koksissa pitää ainakin np-ultraan mennessä rakon olla tyhjä
Veriseulontaan ei tarvitse valmistautua, ne ottaa sulta kädestä pari putkilollista verta, ihan rutiinihomma, saa syödä ja juoda ihan normisti =)

BV ja Chilli 9+2
 
Mammulilla on ainakin ollut ihania uutisia :heart: joten tuplasti onnea.

Ja heille :hug: jotka olivat kuulleet ikävämpiä uutisia.

Itse kans pelästyin hirmuisesti kun oli viimmeyönä tullut ihan hiukan verta :( Tuli heti sellainen olo et tässäkö tää nyt on.Mut vuoto loppui ennen kuin edes alkoi kunnolla ja toivottavasti ei tarvitse enää noin pelästyä.Haluisin käydä jossain varmistamassa et kaikki on kunnossa mut varmaan tarvitsee malttaa odottaa npultraa.Tulis jo sinne se aika!

Meillä oli jo eka neuvola ja mä kiikutin miehen sinne nyt ainakin eka kerralla mukaan ja haluan sen varmaan vielä ainakin kuuntelemaan sydänääniä.Tää on meidän ensimmäinen yhteinen ja miehelle on kaikki ihan uutta.
Ultraan haluan hänet myös joka kerta.Eikä tuo ole vastaan pistänyt.
Vessassa kuitenkin haluan käydä ihan yksin ;) :LOL:

Mulla on kans painoo niin et hävettää ja maha pömpöttää jo ihan hirmuisesti.En edes tiedä millä mä tuota kumpua peittäisin.Ku ei se vielä mikää vauva maha oo vaan ihan pelkkää löllöö |O Neuvolassa ei kuitenkaan asiaan mitenkään takerruttu tai oikeestaan kukaan muu edes asiaa maininnu ku minä :ashamed:

Ja siihen jos ilmenee et vauvassa on jotain vikaa niin mä haluan keskeytyksen.Ja luulen et mies on samoilla linjoilla vaikka ei olla asiasta puhuttu.Mun voimat ei riittäis hoitamaan lasta joka tarvitsee hirmuisesti erityis huomiota...vaikka kauheeta tuo on myöntää :ashamed:

Ja lopuksi vielä tervetuloa uudet :wave:

Sintsu ja unelma 8+6
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ahomansikka:
Täälläkin on taas ultrassa käyty. Siellä näkyi yksi kaikin puolin normaali polskuttelija. Neuvolaan en saa yhteyttä, vaikka kuinka soitan. Saa nähdä syntyykö vauva ennen kuin saan ensimmäistäkään neuvola-aikaa varattua.

Pirkanmaalaiset: Minne täälläpäin kannattaa mennä 3d-/4d-ultraan? Katselin netistä, että ainakin Terveystalo, Koskiklinikka ja Mehiläinen tekevät noita, onko kokemuksia tai suosituksia?
Ihanaa, että ultrassa kaikki hyvin! Mä olen menossa Terveysalolle ultraan, mutta vasta huhtikuun loppupuolella, sitten on siitä omakohtaista kokemusta... Koska olisit menossa 3d/4d-ultraan? Oliko eri paikoissa kovasti hintaeroa? Mun ultra menee kunnan piikkiin, joten en ole hintoihin perhehtynyt...
 
HUomenia (vai oonko vielä etes heränny?)
Aamuvuoroon taas meno, eilen nukkumaan jo puol10 ja millää ei saa taas itteesä hereille |O

Meillä ei mies ole ollut mukana neuvoloissa, mutta kaikissa ultrissa kyllä. Meille sopiin näin :)

Mulla kans korkee hemppa, yleensä eka neukka kerroilla on ollut 141, mutta loppuvaiheessa on 2edellisessä odotuksessa kuiten laskenut alle 100. On pikkase silloin ollu kuitti olo!

Ihanaa oli taas lisää hyviä ultrakuulumisia, näitä lisää :heart:

Mä täällä nyt taas jännää ku en pääse niitä sydänääniä kuuntelemaan vasta ku 3vko päästä, miten maltan sinne asti... Kovasti olen pohtinut sitä kotidoppleria, viime kerralla mulla oli se kuukauden vuokrassa ja soli just sopivan aikaa ku vuokra-aika meni umpeen alkoi jo liikkeitä tuntemaan. Oishan se kiva ja pääsis isovelitkin sitten kuuntelemaan uutta tulokasta.

Kyllä mekin sitten jos np-ultrassa/seulassa tulee jotain hälyttävää niin tutkitaan loppuun saakka.

Nyt pakkaa evästä yms..töitä kohden :wave:

Minnäi ja Myry 9+4


nii ja kääks, mun maha pömpöttää jo aika "pahasti" jo aamusta :eek: mihin mä saan tän piilon, töissä on kyl niin tarkkasilmästä porukkaa :saint:
 
Voi rähmä, mä olen saanut kunnon flunssan päälleni :( En ikinä ole sairastellut juuri mitään, ja flunssiakin on ollut n. 3 vuoden välein.
Pakko yrittää jaksaa töissä, kun hommia on niin paljon ja luonne ei antaisi periksi jäädä sairaslomille.
Mies sentään anto mulle aamulla kaksi kinder munaa, ja totesi: "for the children" :heart:
9+4 ?
 
Mun ei ois ilmeisesti kannattanu kirjottaa eilen tota kommenttia että "onneks en sentään oo vielä oksentanu".

Menin jo 9 aikaan nukkumaan kun oli niin huono olo ja aamuyöstä heräilin koko ajan siihen ällöttävään tunteeseen ja nyt sit kun nousin ylös niin jouduin kyllä saman tien juoksemaan vessaan :x

No joo kai tässä pitää yrittää jotain aamupalaa saada syötyä ja lähteä kouluun.......
Mua vaan niin pelottaa kun on noin 40min koulumatka bussilla, että siellä tulis huono olo..
 
Saana07 täälläkin ollaan kohta lähdössä ultraan jännittää kamalasti... Päänsärkyyn heräsin ennen kellon sointia ja huono olokin on yökkäyttää. Toivottavasti saadaan hyviä uutisia, pitänee tulla kertomaan kunhan reissusta selviää!!

Liongirl viikot nyt 9+0 saa nähdä mitä ultran jälkeen ;)
 
hei kaikille!

on tullut kyl niin hurjasti tekstiä,että ei meinaa perässä pysyä,ei sitten millään. monta iltaa oon koittanut kahlata juttuja läpi,että pääsis itekkin kirjottamaan,mutta ei vaan kerkeä..

:hug: huonoja uutisia saaneillee!

:heart: tuplia odottavalle! ( :ashamed: en muista kuka se oli)

ja omaan nassuun ;)
huonoa oloa on ihan riittämiin, muutaman kerran on pitänyt käyä laatottamassakin. kaikki haisee pahalle! kaikki liha :x , ranskikset :x ja moni moni muukin juttu. ja ruokavaliokin on typistynyt aika minimiin. välillä tuntuu,ettei haluttas syyä mitään,mutta jos ei syö ni pikkusenko tulee huono olo. uusia herkkuja on maustamaton jugurtti nam ja sitten kahvijugurtti namnam! äläsköhän näillä loppuraskauden? ;) sitten salmiakkia haluttaa syyä =) makeaa,siis sukltaata yms ei haluta ollenkaan, eikä mitään rasvastaja lihaa pitää syyä puoli väkisin,että saa ees pikkupalan kitusiin.
jossasivaiheessa oli ollut puhetta liikunnan jatkamisesta. ite kävin viikko sitten jumpassa ja oli aika kaamea reissu. välillä piti ihan pitää taukoja,ku tuntu ettei mitään jaksa tehä. tänä iltana ois kans jumppa,mutta taijan jättää suosiolla väliin,etten pyörry sinne. eilen tein miehen kans lumitöitä pihalla,ni tuntu etei jaksa tehä yhtään mitään. siis ihan veto pois. aika kurjan tuntusta touhua oli. mutta jospas tää kuhan tästä alka kankeudesta selviää,ni pääsee sit lenkkeilemään. pitäs vaans aaha itteä niskasta kiinni ja lähteä tuota tietä mittailemaan.
unet on kyllä kans ihan ihmeellisiä. yks yö näin unta,että mun sisko oli ostanut semmonen pienen kotiultraäänilaitteen ja sitä sitten testailtiin ja huomattiin että ootan nelosia :D :LOL: toivottavasti ei kuitenkaan..
no. niskapoimu-ultrassahan se sit selviää, sinne ois aikaa viel 3vk:a että pääsee tutkimaan mitäs siel näkyy. =)

mulle vois muuten laittaa tyttöolon tuonne listalle =)

sanelma ja 7poks (vissin jos en ole sotkeutunut laskuissa ;) )
 
Sanelma oi kahvijogurttia! :heart:
Ohho mä katoin tollee pikasesti että sä oikeesti oottaisit nelosia :) hih.

Muoks: vähän taas vaihteeks omaa napaa: Alko naurattaa ku tulin sit vessasta niin mies tuolta sängyn pohjalta: "Miten sulla nyt noin huono olo tuli?" :D no mitenköhän? :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja stella-h:
Ihanaa, että ultrassa kaikki hyvin! Mä olen menossa Terveysalolle ultraan, mutta vasta huhtikuun loppupuolella, sitten on siitä omakohtaista kokemusta... Koska olisit menossa 3d/4d-ultraan? Oliko eri paikoissa kovasti hintaeroa? Mun ultra menee kunnan piikkiin, joten en ole hintoihin perhehtynyt...
Kiitoksia!
Ajattelin mennä siihen rakenneultraan, joka ainakin terveystalon suosituksen mukaan tehdään viikoilla 18-22. Itse joudun tuon maksamaan, täällä Tampereella kaikki ultrat tehdään keskusäitiysneuvolassa ihan perinteisillä vehkeillä. Np-ultraan menen sitten tuonne ihan perinteiseen.
Terveystalon hintaa en tiedä, mutta koskiklinikan omavastuuhinta taisi olla 131 euroa. Maksan tuon hinnan mielelläni, että saan mielenrauhan.
Niin missä sä asuitkaan? Teillä onkin fiksusti järjestetty nuo ultrat!

 
Siis anpiliivöpöl! Mulla oli aamulla huono olo! Jee! :LOL: Pienestä sitä ihminen onkin iloinen. Viime yönä näin ihan kamalaa unta. Siinä mulla alko hirvee vuoto ja todettiin, et olin saanu keskenmenon. Hyi, se oli ihan kamalaa. Mut toisaalta mä olin siinä unessa merirosvolaivalla joten ei se sinäänsä kauheen todellinen uni ollu. :LOL: Mut kyllä mä aamulla ekana juoksin vessaan kattoon onko jotain vuotoja tullu. Ei ollu. :)

Nyt toi uni sit vaan sai mut niin epäileväksi, et joudun tänään kyl hakee taas jonku testin ku haluan nähdä niiden viivojen piirtyvän siihen testiin. Mielenrauhaa. Mielenrauhaa. On se kumma, et nyt kun itsensä on pitkän lapsettomuuden jälkeen saanut paksuksi niin sit ei osaa olla vaan onnellinen vaan kokoajan pitää jotain pelätä. Takapuolesta tällänen jännittäminen.

 
miksi ihmisen pitää aamulla sängystä noustessa oikein ajatella että yök on huono olo, eikö voisi ajatella jotain muuta :ashamed: no, kiisseli pelasti.

luulisi raskauden hoikentavan kun ei mättöruoka maistu enää :LOL: eilen ostettiin pizzat ja hyi miten ihminen voikin maistaa niin eri tavalla.. kaksi palaa söin ja thäts it.
perus kotiruoka toimii paremmin, edelleen omppuja ja banaania välipaloina sekä ostin kokeeksi raparperi-mansikka keittoa :) on varmaan melko sokerista, mutta huono olo pysyy poissa.

vesi on aivan hirveää ja maitokin ällöttää |O


Hei pakko hehkuttaa!! Olen päässyt irti paheestani, tupakasta. Usean vuoden polttaneena en uskonut että se olisi ollut näin helppoa mutta nyt on menty jo pitempi aika ilman! Kummasti tällainen maha-asukki vaan äitin pään saa käännettyä kertaheitolla :heart:
 
Heippuli!

Kiva kun aina on niin paljon uutta luettavaa kun tulee tänne palstailemaan kun meitä on niin monta ja moni aktiivinen :) Tosin kommentointi on vähä vaikeaa kun on viimeisen viestin lukenut niin ei enää muista kenelle piti kommentoida mitäkin :D

Mäkin on täällä Aaveen tapaan iloinnut huonosta olosta.. tosin aika lievähköä sellaista mutta merkki se on sekin.. tuossa kun ajelin töihin oli sellaista äklötystä ja vähän muutenkin.. ja noita repäisykipuja usein kun nousee tuolilta.. tai no en mä tiedä voiko niitä repäisykivuiksi sanoa, sellaisia vihlaisuja..

Mä menin ja tilasin sen viikkonäyttötestin eilen ja sain viestin että on lähetetty joten toivottavasti nyt huomiseksi ehtii että saan lauantaina taas testailla.. vielä viikko siihen alkuraskauden ultraan.. tuntuu ikuisuudelta mutta hetki sitten siihen oli vielä 2,5vkoa :) Voi kun teillä joillakin on jo mahtavat viikot jo kun yli yhdeksää.. Hyvällä mallilla, kohta ensimmäienn kolmas täynnä.. kyllä se kuukausikin ainakin tässä vaiheessa tekee niin paljon kun joillakin on la ihan marraskuun ekoina päivinä ja meillä joillakin sit viimeisinä..

Työntouhuun takaisin :D

T. Juli ja Nupsukka rv 5+3
 
Olipas taas tullut tekstiä!
Ja vaikka miten paljon hyviä uutisia! Oikein tuli tippa silmään kun luki mammulin viestejä, hurjasti onnea! Pidän samalla peukkuja pystyssä niille, joilla oli ultra tänään, ainakin Saana ja Liongirl olivat menossa. Kertokaa sitten kuulumisia!

Erityisesti tsemppiä menetyksen kokeneille

:hug:

H3idille vielä erityisonnittelut tupakoinnin lopettamisesta!! Kyllä sen huomaa itsekin näin ekaa odottavana miten helppo asiat on laittaa tärkeysjärjestykseen.

Ja voi miten moni kärsii pahoinvoinnista. Sympatiat on teidän puolella, itselläkin äklöttävä olo 24/7 ja mikään ei maistu. VÄsyneenä ja huonovointisena itkin eilen miehelle miten toivottamalta tuntuu kun ei tiedä koska tämä pahoinvointi loppuu.. Voi sitä iloa kun seuraavan kerran voi väkisin syömisen sijaan NAUTTIA jostakin ruoasta...


 
Nallu! :wave:
sinä olit porin suunnilta!?oletko ollu jossain alkuraskauden ultrassa? Ja jos niin missä? Minä kanssa nillä suunnilla, ja Pori ois varmaan se paikka mihin menisin, niin ajattelin jos sulla olis hyviä kokemuksia jostain?

Mulla on niska ja selkä ihan jumissa, mutta aivan kuin olisin jostain nähny että kun on taaksepäin kallistunut kohtu niin se voi jumittaa paikkoja...?? ja minullahan on. Muistan kyllä esikoisenkin kohdilta että oli niska aivan jumissa ja sitä sitten jumppailtiin...se onkin ainoaa jumpaa mitä jaksan tehdä tällä hetkellä. Saas nähdä miten mun siivouspäiväni tänään käy...

Niin ja eka nauvola on nyt varattu, 16.4. sinne. Mietin että sitten mulla on kyllä viikot 9+1 että äänet vois jo kuulua, toisaalta on on opiskelija-sijainen mua siellä vastassa niin voipi olla ettei se osaa niitä kuunnella... Ja nyt on parvorokko-vasta-aine-näyte otettu...viikko menee ennen kuin vastauksia kuulee, pitää vaan pestä käsiä ja toivoa parasta...

Vaahtokarkkiunelma ja möhköfantti 6+5
 
Ultran kuulumiset eivät nyt olletkaan niin iloisia... Sikiökaikua ei ollut joten joko on vasta viikoilla 6+2 tai sitten tuulimuna, järkyttävän paha mieli ja ihan toivoton olo :'( nyt otettiin hcg ja ens viikolla uudestaan, pitäisi varmaan jaksaa toivoa mut ei jaksa muutenkin ollut ihan paska viikko, vielä pitäisi jaksaa lähteä töihin iltaan :(
toivottavasti Saana sait iloisemmat uutiset!
 

Yhteistyössä