**Marraskuun muruset 2010** kesäkuu

Aamulla tuli käytyä sokerirasituksessa,huomenna pitää soittaa neuvolaan et saa tulokset.
Enköhän taas jää kii 1tunnin arvosta,samanlailla kuin aiemmissa raskauksissa.

Kiitos kojootti Uuudesta pinosta :flower:

Nyt jos lähtis ulos, on taas niin kaunis päivä.
 
Nyt on poskiontelot punkteerattu, eikä tullut yhtään limaa ulos.... Eli lääkäri totesi, että on limakalvoturvotusta johtuen osin raskaudesta. Ei ole syöty kuin 5 kuuria turhaan....

Neuvolassa käväsin eilen, kaikki ok. Hb:tä ei jostakin syystä otettu, saatti unohtua kun oli puhetta niistä suppareista. Laittoi lääkäriajan 4 viikon päähän, normaalisti olis vasta 8 viikon päästä. Sanoi myös, että kirjoittaa tarvittaessa lähetteen TAYS:iin jos supparit ei ota loppuakseen. Eilen ja tänään oltu töissä ihan ok mennyt, ainoa vaiva on noin nivuskivut :( Supparit luojan kiitos rauhoittuneet. Painoa oli tullut edelliseen kertaan 295g/vko, mutta edelleen paino alle lähtölukemista. Sykkeet oli 154.

Terkka totesi, että myös raju kohdun kasvu voi aiheuttaa suppareita.

BV:lle kiitokset aikaisemmista listoista ja kiitokset kojootille uudesta pinosta :flower:

Tätä mahaa ei enään piiloteta mihinkään :D

OP ja TiTi-Uuu 16+5
 
Heippa taas pitkästä aikaa!

Kiitos hienosta pinosta! :flower: On se kumma, miten aika kuluu.

Mä en ole käynyt taas vähään aikaan kirjottamassa. Tuntuu, ettei ole mitään kerrottavaa. Jotenkin suvanto-vaihe menossa. Odotan sitä rakenneultraa vaan niiiiiiiiin paljon. Vielä 2,5 viikkoa odottelua.

Liikkeet on kyllä ihania. Mullaki mahassa tuntuu iltaisin jo melko koviakin potkuja. Mut jos joku ei liikkeitä vielä tunne (oliko se Nallu?+joku muu?), niin ei kyllä kannata huolestua. Kun on tuota ah välillä niin "ihanaa" odottajan opasta lukenu, niin niitä liikkeitä voi ekakertalainen tuntea tosiaan vasta reilusti yli 20 viikolla. Ja jos lapsi on jalat selkään päin, niin voihan se kestää.

Onkos ollut puhetta (varmaan on ollut montaki kertaa. Sori, kun olen niin huono muistinen) siitä, että aikooko kaikki ottaa selville sukupuolen. Mä en kyllä malta olla kysymättä. :)

Siis apua. Musta on oikeesti tullu kauheen hajamielinen. En meinaa pysyä mukana, että millä viikoilla aina mennään. :ashamed: Taitaa tulla tänään viikko 18 täyteen.

Kamala väsymys painaa täälläkin. Eikös tän pitänyt tosiaan olla sitä energistä aikaa. :D

Aurinkoista iltaa kaikille! :wave:
 
Mulla oli tänään neuvola ja kaikki oli kunnossa, vaikka onkin tullut sellainen tunne, että miten on kun on ollut niin suurta stressiä koko viime kuukausi. Oma olo alkaa pikku hiljaa helpottamaan, ainoastaan enää huolettaa nuo pankkiasiat, jos vaikka se pankkitäti soittaisi huomenna ja saataisiin siihenkin asiaan edes jotakin selvyyttä.
Mulla on paino tippunut aika tasan 5 kiloa alkupainosta, mutta terkka sanoikin, että tuossa elämäntilanteessa ihan ymmärrettävää ja kirjasi tiedonkin konelle. Hb oli jopa noussut hieman oli nyt 112, mutta rautaa pitää kuulemma syödä jatkossakin ja verenpaineet oli ihme kyllä todella hyvät. Sydänäänet löytyi heti ja nyt ekan kerran sain tietää sykkeen ja se oli keskimäärin 152, että hyvät äänet oli.

Seuraava neuvola mulla onkin jo 4 viikon päästä 29.6. ja heti seuraavana päivänä siitä on rakenneultra. Tässä raskaudessa saankin käydä kaupungin kaikki neuvolat läpi, kun viimeksi kävin lääkärineuvolassa eri paikassa, kun omassa neuvolassa ei ollut aikoja ja nyt sitten oma neuvola sulkee kesällä ovensa 5 viikoksi, niin joudun sit taas toiseen neuvolaan, eri kuin mikä oli lääkärineuvola. Esikoisen kohdalla sain koko ajan käydä samassa neuvolassa. No mulle se on ihan sama missä käyn.

Liikkeitä en ole vielä tuntenut, mutta eihän tässä vielä mikään kiire olekaan.

shihtzu + mönniäinen 16+5
 
kojootti: Mulle voi laittaa sairaalaksi NKL.

Bigwish: Ei meinaisi jaksaa odottaa heinäkuun rakenne- ja 4d-ultraa jolloin voisi ehkä tietää sukupuolen. Harmittaa, kun ei tiedä ostaako tytölle vai pojalle vauvajuttuja ja kummalle alkaisi nimeä miettimään. Muutenkin se toisi vauvan jotenkin lähemmäksi kun tietäisi kumpi tulee, niin voi alkaa valmistautumaan eri tavalla siihen kuka siellä masussa on :)

Viime viikolla sain pahoinvointilääkettä ja se on ehkä hieman hillinnyt oksentamista, mutta edelleen sitä on päivittäin. Mutta enää ei ole niin heikko olo. Väsymystä on tullut entistä enemmän, pitää nukkua 1-2 päikkärit päivässä. Muuten ok olo.

15+1
 
No, mulle neuvolassa sanottiin että ehdottomasti syötävä niitä multivita raskaus -pillereitä. (mulla on veriarvot kunnossa, eli ei tarvetta raudalle tms.) Muistan ottaa sen vitamiinin ehkä kerran viikossa.. :ashamed:

Niin ja tuosta sukupuolen selvittämisestä.. Mä oon kahden vaiheilla. Esikoisesta me ei kumpikaan haluttu etukäteen tietää, joskin mies oli kyllä aivan satavarma että poika on tulossa. Esitti jopa ulkonäkötoiveen ja kaikki toiveet toteutui :eek: Poika näyttää muuten ihan isältään, mutta on perinyt multa ruskeat silmät ja tumman tukan.
Tässä meidän jäbä ekana päivänään:


Ja tässä nyt "isona":


Nyt toisen kohdalla tuntuisi jotenkin helpommalta tietää etukäteen, että onko sieltä tulossa poika vai tyttö, mutta toisaalta, se on niin mahtavaa kuulla synnytyssalissa kaiken sen ponnistelun jälkeen se lause: SE ON POIKA/TYTTÖ! :heart: Eli, mä en tiedä.
 
Bigwish kyllä mekin sukupuoli aiotaan ottaa selville, vaikkei mies niin välttämättä haluais, mut ku mä taas haluun niiin kovasti :D :heart:

Kojootti mulla kans tahtoo unohtua nuo vitamiinien ottamiset.. Joinakin päivinä mietin, että olenkohan ottanut ja kun en ole varma niin jääpi ottamatta..
 
Alkuperäinen kirjoittaja mibetsy:
kojootti mulle ei oo sanottu mtn. mut taidanpa huomen käydä ostamassa :)
Juu, käy ihmeessä :) Siinä on tosiaan kaikkia niitä vitamiineja, joita keho raskaanaollessa tarvii, ja ne määrät on just oikeat. Mä en tajua, miksi mun on niin vaikea muistaa ottaa niitä :/ *marssii nappaamaan yhden*
 
Alkuperäinen kirjoittaja kojootti:
Alkuperäinen kirjoittaja mibetsy:
kojootti mulle ei oo sanottu mtn. mut taidanpa huomen käydä ostamassa :)
Juu, käy ihmeessä :) Siinä on tosiaan kaikkia niitä vitamiineja, joita keho raskaanaollessa tarvii, ja ne määrät on just oikeat. Mä en tajua, miksi mun on niin vaikea muistaa ottaa niitä :/ *marssii nappaamaan yhden*
Tuntuu tosi hölmölt et ei oo voinu sanoo mtn. :) Ja aina sivuttanu mun kysymykset vitamiineist :D

 
Kojootti kiitos uudesta pinosta! Hyvin se menee! Ja kiva kuva pojasta. :heart:

Mulla on kamala väsymys päällä koko ajan. Tuntuu että vois nukkua 24 / 7. Ja päätä särkee kokoajan. No kaipa se tästä sitten joskus. Sukupuolen kysymisestä mä oon kans jotenkin kahden vaiheilla niinkuin Kojoottikin. Toisaalta ois tosi kiva tietää kumpi on tulossa, mutta toisaalta ois ihana myöskin kuulla se sitten vasta salissa. En tiedä. Ens viikolla meen varmaan ultraan taas kun supistaa, vuotaa verta jne.

Vitamiineista mä syön niitä multitabsin raskausmonivitamiineja. Siis aina kun muistan. :D

Liirah + Sissi
 
Kiitokset uudesta pinosta uudelle päivittäjälle!

Vitamiineja syön mäkin.

Sukupuoli kyllä varmaan kysytään... esikoisesta kysyttiin ja veikkaan ettei nytkään malteta olla. Vaikka olis se kiva kokea se yllätyskin...

Supisteluja on mullakin, napakoita, mutta kivuttomia. Oli esikoisestakin melkein samoilta viikoilta alkaen. Inhottavaa, mutta siihen tottuu. Kivuliaiden suppareiden kanssa painijoille tsempitykset!

Mä olen myös väsynyt, mutta se johtuu todennäköisesti mun alhaisesta verenpaineesta. Tänään töissä mittasin, niin oli 110/59. Tiedänpähän ainakin, ettei mulla ole suonissa tukoksia :)

Liikkeistä varmistuin eilen! Sain oikein sarjatulituksen, kun makoilin aloillani. Jonkun aikaa olen yksittäisinä niitä jo tuntenut, mutta eilinen varmisti ne potkuiksi. :heart:

Ei kai sen kummempaa tällä kertaa.. tietynlainen suvantovaihe täälläkin meneillään. 2vkoa seuraavaan neuvolaan ja 3vkoa rakenneultraan... aika kulu jo!! :)

suhveli 17+0 *POKS*
 
sukupuoli: aluksi ajattelin etten halua tietää etukäteen mutta nyt olen siinä kiikun kaakun vaiheilla josko kuitenkin olis hyvä tietää ennakkoon..no mä päätän sen sitten siel rakenneultras kun makaan siin sängyl ja kattelen kuvaruutuu..

kahden viikon päästä neuvola ja kolme pitkää viikkoa viel rakenneultraan

pariin päivää en olekkaan tuntenut liikkeitä mutta äsken sain kunnon töytäsyjä hetken aikaa ja mieli rauhoittui kummasti, itellä kun ei ole tota doppleria niin näitten liikkeiden tunteminen on tosi tervetullutta..

väsyttää ihan sikana, siis yöt nukun kuin tukki ( yleensä 22-6 ) ja sit voin nukkua päivällä 3-4h päikkärit, kroonista väsymystä |O

huomenna taas psykiatrille tai paremminkin esh:n vastaanotolle..

jaahas se olis sitten klexanen laiton aika, pitänee huhuilla miestä piikittämään, eilen jo itkin mokomia piikkejä kun teki niin kipiää masuun ( maha on ihonalasia paukuroi täynnä ja pintapuoli mustelmilla ) mut enköhän mä tähän totu..kait...joskus..tai sit en...

kurpitsa rv16+3
 
Sukupuolesta olette jutelleet niin tottahan toki sen haluan tietää :D Itse asiassa se asia on mun mielessä lähes päivittäin,että kumpi mahtaa olla. Vielä ei ole itselle herännyt mitään tuntumaa,että kumpi voisi olla =)

Raskausvitamiineja syön minä myös :wave: Eipähän tarvi sitten murehtia,että saakohan elimistö kaiken mitä tarvitsee...

Tänään oltu ulkona melkein koko päivä kun nyt taas lämmintä. Niin ja parturissakin piipahdin tänään =)

LilliM
 
Just uusinta kaksplussaa lukiessani tunsin liikkeitä! Ja oikee kunnolla. Ihanaa, en muistanukkaan miltä ne tuntuu :)
Sukupuoli meinataan kyllä ottaa selville, vaikka oishan se ylläriki toki mukavaa..

ziziz ja katkis 15+3
 
Huomenta kaikille! Kiitokset kojootille hienosta pinosta :flower:

Eilen kävin neuvolassa, ja kuukaudessa oli paino pudonnut taas kilon, kokonaisuudessaan lähtenyt -2,5kg :( Neukkatäti sanoi, että jollei paino ala tasaantumaan, niin mä joudun kahdenkymmenen viikon jälkeen usein ultrattavaksi, jotta nähdään vaavin kasvavan normaalisti. Mä en oikein tajua, kirjaimellisesti syön kun hevonen ja mun iltapainokin on aina kaksi kiloa enempi kuin aamupaino, jonnekin ne ruuat vaan katoaa :eek:
Sykkeet oli vaavilla neuvolassa 151. Hb:tä ei suostunut vielä mittaamaan, kun on kuulemma niin kallis testi, mitataan ensi kerralla 5.7 , maaliskuussa hb oli 152. Verenpaine oli 124/68.
Viikon päästä torstaina on se rakenneultra, johon mieskin tulee mukaan, kun halutaan sukupuoli tietää =) Mulle on tullut kamala stressi nyt tästä painon putoomisesta, että mitäs jos vaavi ei oo kehittynytkään kunnolla / kasvanut..
Liikkeitä tunnen ihan kunnolla päivittäin, ihanaa :heart:
Tanya & hukkapätkä 18+5
 
Heissan taas pitkästä aikaa :D aika menee kuin siivillä ja tuntuu ettei mitään ehdi missään tekemään enää :p

Pikkuhiljaa pakkailtu tavaroita, kesäkuun lopussa muutto isompaan ja paaaljon mukavempaan asuntoon.

Raskaus etenee täällä muuten hyvin, mutta yöunet loppuu aamuyöllä 5 aikaan ja on pakko keittää puuroa itselle, ettei tule huono olo. Koirien kanssa lenkille ja sitten takaisin pehkuihin pariksi tunniksi.

Oi miksi me odottavat mammat saamme juosta pissalla aamuyölläkin :LOL: siinähän se syy siihen unien loppumiseen onkin. Samaten masua juilii aina välillä, supistuksia ne ei ainakaan kuvailujen mukaan ole, liekö niitä liitoskipuja sitten siellä sun täällä.

täällä alkaa masu näkyä, viikkoja reilu 17 . pieniä perhosten liikkeitäkin luulen tuntevani :heart: alkaa olla niin äitiolo ja ihan yksinkin hymyilen ja kikattelen kun noita hentoja liikkeitä tuntuu .

kojootti mulle vois päivittää lasketun ajan 8.11 ja TYTTÖolon :heart:

Ainiin, meillä syödään vitamiinina sanasolia, muttei jokapäivä, kun niitä vitamiineja tulee ruoasta ja auringostakin. :)

H3idi ja pikkuinen 17+2
 
H3idi kojootti on nykyään päivittäjämme, kiitos hänelle :D

Tanya voi vitsi, sä taidat olla eka jolla on rakenneultra :heart:
Itsellä vielä vajaa kolme viikkoa aikaa :)

Sukupuoli aiotaan ehdottomasti kysyä, vaikka kyllä mä voin 100% sanoa, et kolmas tyttö tulee :heart:

BV ja Chilli 18+2
 
kojootti: jaa-a, enpä tiiä, en tie olenko vääräs mut mun mielestä ei sais piikittää lihakseen ja se paras paikka olis maha, mut noita pahkuroi ei sais tulla kun sit se aine ei imeydy kunnolla ja se taas ei oo hyvä asia. edellises raskaudes piikitin myös klexanea ja samalla tavoin tuli mustelmii mut sitä edellises käytin fragminia mut muistelisin että tuli paljon vähemmän pahkuroi ja mustelmia joten tekis mieli vaihtaa fragmineihin vaikka perjaattees samaa ainetta ovatkin..äh, kunpa ei tarttis mokomia pistellä.. kyselin mä aiemmin np-ultras mustelmavoiteista mut sekin asia sivuutettiin..nopeuttais vain mustelmien paranemisessa mut en tiedä saako sitä käyttää raskausaikana ?!

vitamiinit: pitäs syödä kalkki-D:tä..

kurpitsa rv16+4
 
Äkkiä vaan tulin heittämään Tanyalle kommenttia.
Esikoisen aikaan mun paino tippui eka 7 kg vaikken oksentanut/ollut pahoinvoiva ja lähtöpainossa olin rv 27. Tyttö oli 48cm ja hitusen alle 3kg eli ihan normikokoinen. Että älä nyt mee paniikkiin neuvolatädin sanomisista, voihan olla että kaikki on kuiteskin ihan hyvin :hug:

Nyt töihin :wave:

Gitta 16+3
 

Yhteistyössä