**Marraskuun muruset 2010** kesäkuu

Huomenta kaikille!

Tämä tyttö on tästä päivästä maanantaihin saikulla, ihan "vaan" väsymyksen takia.. tässä on ollut edeltävästi niin paljon töitä, ja listaan merkattuja vapaita 6 vkossa 5kpl liian vähän ett ei mikään ihme... meillä kun on vielä tuota varalla oloa n. 100h/3 vkoa noiden normaalien työtuntien lisäksi... eli siis n. 210h/3vkoa. ei vaan jaksa. tää on nyt tuonu takas mulle tuon yökkäilyn ja vihlomista yms särkyä koko ajan suurenevissa määrin vatsan alueella. Lääkäri meinas jo vkonloppuna kirjottaa mut sanoin et katon alkuvkon vielä mut eihän tää mihinkään helpottanu.. tänäänkin ois alkanu kahden vrk:n työputki.. Mutta nyt on huojentunut kun saa ihan rauhassa levätä ja valmistautua 4 vkon työrupeamaan ennen kesälomaa! =)

ja nyt olen aika varmuudella alkanu tuntea liikkeitä, ihanaa :heart: aivan ihana tunne!

saana & 16+5
 
Huomenia!

Täällä on kanssa viime päivinä esiintynyt kovaa vihlontaa alavatsalla. Etenkin vasemmalla puolella ihan sivussa, lähes nivusissa tuntuu välillä tosi kovia vihlaisuja.. lienevät sitten noita kohdun kiinnittimien irtoamiskipuja tms. Kipiää kyllä tekee välillä :(

Väsymys jatkuu aivan tajuttomana, nyt vielä siirryin kokopäivätöihin niin tuntuu ettei tähän aikaan aamusta päässä liiku yhtikäs mitään! En meinaa salasanoja muistaa oikein enkä sanoja saa suuhun, kun tää väsymys on niin armotonta. En tajua miten jaksan tätä kaks kuukautta ennen kuin taas palaan puolipäiväiseksi |O

Voi vitsit, monella on näköjään rakenneultra ihan ovella jo, meillä pitäis vielä viis viikkoa jaksaa ennen seuraavia treffejä masuasukin kanssa.. tuntuun odottavan aika pitkältä. Voi kun tuntisi edes niitä liikkeitä!

Vatsa ei ole vielä kauheasti kasvanut, alavatsalla näkyy selvää pientä kasvua, mutta muuten täällä ollaan lähinnä tosi turvoksissa, vatsa pömpöttää siihen malliin kun olisin jo pari kuukautta edellä vaikka hoikka tyttö oon normaalisti! Alkaa kaikki housut tuntua ahdistavilta, mutta en haluais mitään mammavaatteita ostaa ennen sitä rakenneultraa, jotenkin pelottaa.. rintsikat jouduin päivittämään yhtä kokoa isompiin tuossa alkuviikosta, kun ei enää mahdu vanhat päälle millään :D Jos ei tuo vatsa olis niin turvoksissa niin tässähän ois ihan edustava kesäkroppa käsillä ainakin hetken aikaa ennen kuin vauvamaha alkaa oikeasti kasvaa ;)

Huoh, kait se on vaan yritettävä jaksaa, viikonloppu tulee menemään pelkästään nukkuessa tän viikon jälkeen vaikka vaan normi toimistotöitä teen..

Siilinlapsi+öttis 14+3 (kai, oon niin väsy etten meinaa ees viikkoja enää muistaa..)

Tsempit muille, jotka kärsii väsystä ja vielä rankoissa duuneissa!!!!
 
Hui kamala kesäkuu jo menossa :)
en ole laiskuuttani pitkään aikaan kirjoitellut, mutta silloin tällöin olen lukenut teidän kirjoituksia :snotty:

päänsärystä on ollut täällä puhetta ja sitä on nyt ilmennyt täälläkin nyt juuri toista päivää karmea särky ja pakko on ollut lääkkeitä ottaa. Mulla oli ennen esikoisen syntymää migreeniä ja silloin raskaus aikaankin sain syödä vaan panadol 1g. Toivottavasti tämä kipuilu ei nyt migreeniksi mene, nyt varmaan johtuu enempi niskoista ja hartioista.

Omanapa juttuja, että tuulimunaepäilyjen jälkeen LA muuttui huimasti 3 viikkoa etiäpäin, mutta pääasia että tulokas on siellä kasvamassa. Pahoinvointi loppui viikon 12 jälkeen, mutta väsymystä on edelleen ilmassa. Vatsa on välillä tosi kipeä ja välillä tulee repäisykipuja joita ei ollut esikoista odottaessa. Vatsa on jo selvällä kummulla eikä sitä pysty peittelemään enkä haluakaan :) eka raskaudesta rupesi näkymään vasta 20 viikolla!
Liikkeitä olen tuntenut jo pari viikkoa, nt ultrassa pieni teki kuperkeikan oli ihana :) siellä riskiluvuksi tuli 1:100000 eli todella pieni!

Tuntuu kyllä hurjalta, että toisilla on jo kohta rakenneultra mulla vasta heinäkuun 14pvä. Minä haluaisin tietää sukupuolen, mutta mies ei.. Onneks on aikaa vielä ympäri puhua ;)

aurinkoista kesäkuun alkua kaikille ja hyviä vointeja!!

Liongirl 14+4 ( uudelle pinon päivittäjälle: LA voisi muuttaa mulle 27.11, kiitos!)
 
PÄIVITYKSET TEHTY! Jos on jotain unohtunut, niin muistuttakaa :)

Tanya, mä olen ihan varma että kaikki on hyvin :hug: Kun tiedät syöväsi hyvin, niin ihan varmasti vauvakin saa kaiken tarvitsemansa. Jostain syystä sun oma aineenvaihdunta on vaan kiihtynyt. Muista ottaa niitä vitamiineja, koska se vaavi kyllä ottaa tarvitsemansa susta, eli esim. kalsium lähtee vaikka luista ja hampaista, jos sikseen on. Nimim. erittäin järkyttynyt purukalustonsa kunnosta esikoisen jäljiltä.. Ja jos noita ultria nyt tulee useammin, niin siinä varmaan sunkin mieli rauhoittuu. Mutta mä olen ainakin ihan varma, että vauvalla on kaikki hyvin ;)
 
Mä syön myös noita Multitabs raskausvitamiineja. Aina kun vain muistan ottaa. Näiden lisäksi syön kalaöljykapseleita ja Gefilus maitohappobakteereja. Näin olen tehnyt jo kahden raskauden ajan.

Sukupuolesta. Ei ole varmaan kenellekään epäselväksi jäänyt se, että me otamme selvää sukupuolesta. Epäilen, ettei rakenneultrassa selviä (kun on niin huonot laitteet), mutta 4D-ultrassa sitten. Onhan se helpompaa kun tietää, että kumpi on tulossa niin voi lasta alkaa ajatella omaan sukupuolenaan ja siten valmistautua vauvan tuloon. Vaatteita ja muitakin on helpompi ostella kun tietää kummalle ostaa. Nämä on tietenkin makuasioita ja jokainen tekee omalla tyylillään. Mulla sisko ei kolmessa raskaudessaan ole kertaakaan ottanut selville sukupuolta. Itse olen sen joka kerta tiennyt etukäteen.

Liikkeistä vielä. Olen muutamia harvoja liikkeitä tässä tuntenut, mutta kunnon liikesarjaa ei ole vielä tullut. Sitä odottelen innolla. :D

Doppleri tuli eilen postissa ja laitoin sen yöksi lataamaan. Tänään pääsen sitten sillä eka kertaa ääniä metsästämään. Toivottavasti olisi nyt hyvä. Oli se sen verran kallis laite. :whistle:

Katja-75, rv 16 POKS!

 
Huomenta-päivää jotain... :wave:

iltavuoro edessä ja viimeyön oli niin huonovointinen etten saanut kunnolla nukuttua. :x Ensimmäiset rautalääkkeet eivät sopineet eivätkä näköjään toisetkaan mitä apteekki suositteli. Alkaa olla jo henkisesti niin paha olo etten kohta saa otettua noita mitään. Täytyy kai soitella neuvolaan ja kysyä mitä sitä oikein tekisi, ei kai siinäkään ole järkeä jos jokaisen rautalääkeen jälkeen oksennan kaiken ulos ja olen vielä seuraavat tunnit ihan työkyvytön. :/

Kiitokset kaikille doppleri-vinkeitä! :flower:

Sukupuoli-jutuista vielä, eli ihan auki mitä meinataan sen kanssa tehdä. mies taitaa olla sillä kannalla ettei halua ottaa selville lain ja toisaalta kyllähän se tuntuisi kivalta säilyttää ihan yllätyksenä loppuun asti. Varsinkin kun tietää nyt että suunniteltu sektio on tulossa niin jäisi siihen sitten jotain arvoitusta itsellekin kun kerta jo syntymäpäivänkin saa hyvissä ajoin tietää. :D

Meillä voi olla ettei niitä sukupuoliveikkauksia edes rakenneultrassa enää kerrota. Siis pari vuotta sitten oli lehdissä juttua että ovat lakanneet kertomasta noita koska täällä on niistä tullut ihan aborttiongelmia. :/ Siis meillä kun tuo abortti on sosiaalisista syistä sallittua rv18 asti ja kun on ihmisiä eri maista ja kulttuureista ja sitten kun joillain on toinen sukupuoli paljon toivotumpi kuin toinen niin sitten on rakenneultrien jälkeen näissä ryhmissä tullut paljon abortteja. Siis kun ollaan kerrottu että sukupuoli on "väärä". :eek: Kamala ajatus mutta siis ihan ymmärrettävää ettei tämän perusteella sitten haluta noita edes kertoa kenellekään.

Itse kuitenkin ollaan haaveiltu tuosta 4d-ultrasta eli siinähän sen saisi aika varmasti selville, mutta mutta... Toisaalta nettisivuilllaan kyllä mainostivate ttä jos ei halua sukupuolta tietää niin sanoo vaan etukäteen niin kuvailevat vauvaa sellaisista kulmista ettei tuo selviä. No juu, varmaan jää sitten sen hetken päätettäväksi kun on ajankohtaista. Itsellä ei ole sen enempää tyttö- kuin poika-oloakaan. Paitsi että tuon kohta 4v-tytön kanssa kun saa vähän väliä ottaa yhteen niin silloin kyllä mielessäni lähetän hiljaisen toiveen pojasta... :whistle:

Mut juu, nyt hetkeksi lepäilemään ja sitten jos jaksaisi lähteä vielä käymään uimassa ennen töiden alkua. Kävin maanantainakin uimassa sen kilometrin ja eilen kaverin ja koirien kanssa tehtiin 3h metsälenkki, yritän nyt saada vähän itseä liikkelle ja syömisiä kuntoon niin ettei hirveästi noita lisäkiloja tulisi.

Madicken, 14+2
 
Tää oli eilen kolmannen kerran nesteytyksessä :( Pari viikkoa olen nyt saikulla. Ei tämä pahoinvointi vaan ota loppuakseen. Päälle vielä armoton väsymys, niin olo on mitä mainioin... :headwall:

Tanya, mullakin on paino tippunut tässä raskaudessa 3kg eikä neuvolassa ole sanottu mitään. Viime raskaudessa tippui pahoinvoinnin takia 7kg ja vauva syntyi viikkoihin nähden ihan normikokoisena :)

Rakenneultra ois tasan kuukauden päästä. Eilen Kättärillä kyllä ultrasivat tiputuksen yhteydessä, mutta mä en itse nähnyt pientä. Kaikki on hyvin kyllä :) Liikkeet laittoi äitiyskorttiin kahdelle plussalle ja kyllähän se pieni tuolla mellastaakin kovasti :D

aletheia 15+2
 
Voi aletheia, toivottavasti tuo pahoinvointi vaihtais jo pikkuhiljaa asuntoa :hug: Mulla on melkeen kaikki oireet jääneet, eli mulla tää maaginen toinen kolmannes toimii. No, on noita vihlasuja kyllä edelleen useita päivittäin, mutta oon jotenkin jo tottunut niihin. Ja ummetus on täällä taas.. Sitä ei ollut kyllä lainkaan ikävä.. Esikoisen jälkeen mulla meni monta kuukautta saada ahteri semmoiseen kuntoon, ettei tarvinnut vessareissulla itkeä.. :'( Vaikka mä kuinka puputan kuituja ja hedelmiä, niin vatta on ku olisin kiviä syöny. Tarvii noita luumuja alkaa popsimaan vielä kaiken muun lisäksi, josko edes vähän auttais. Levolacia en suostu ottamaan, siitä mulla meni maha viime synnytyksen jälkeen entistä hullummaksi. Kun olin ottanut sitä viikon verran, niin mun elimistö jotenkin tottui siihen, ja sitten siihen ummetukseen ei auttanut yhtään mikään. Anteeksi ällöttävät jutut :D

Pojalla on taas räkätauti, räkää riittäis vaikka koko kylälle *huokaus*
Kait se on sitten jatkettava iänikuista kaappien siivousta.
 
Helou! Ja Kivaa kesäkuuta kaikille, kojootille kiitokset päivityksistä :D
Täällä kanssa yksi joka haluaa tietää sukupuolen. Rakenneultra on vasta 19.7, ajan oisin saanut jo aiemminkin, mutta kun reissusta palataan suomeen, niin sitten vasta päästään. Thaimaassa olen harkinnut 4d ultraa, kun hotellin vieressä on kansainvälinen sairaala, jossa se olis mahdollinen.. Normaaliultra siellä maksaa noin 20e, joten 4d:kin varmasti halvempi kuin suomessa...
Muuten olo ihan normaali ja kun viimeks kävin neuvolassa, niin oli harjoittelija, joka sano et kai sulla jollain lailla on sellanen fiili, että oot raskaana, niin vastasin vaan että ei oo.. siis kyllähän mä sen tiedän ja tiedostan, mutta olossa ei tunnu mitenkään.

Vitamiineja en oo syöny, kun neuvolassa sano, et kun hemoglobiini hyvä niin ei tarvetta, jos vaan syö monipuolisesti. . Mulla oli viikolla 8+ arvo jotain 133..

Mutta siinä nyt sitten (.) KIvaqa kesäpäivää kaikille.

-ingu + Papu 14+3
 
Aurinkoista kesäkuun alkua! B)
Kiitokset uudelle päivittäjälle täältäki. :wave:
Sukupuolesta on ollut puhetta. Itse haluaisin tietää, mies vähän toista mieltä. Toisaalta olis kiva pitää salaisuutena, mutta saa nähdä viekö uteliaisuus voiton.
Oma olo on hyvä, välillä tuntuu onko edes raskaana. Liikkeitä luulin tuntevani toissapäivänä, mutta ei ne tainneetkaan olla, joten niitä kovasti odottelen täällä. Ultra on vasta 13.7. Seuraava nla 22.6. Tuntuvat niin pitkiltä ajoilta... Masun näkymistäkin odottelen kovin..
Oon innostunut tekemään kestovaippoja. Onko täällä muita jotka aikovat kestoilla?

Mukavaa päivänjatkoa kaikille!

rv 16+1
 
Mulla ruvennut närästys vaivaamaan! Ei kiva ollenkaan :x
Pitää koittaa ruokavaliosta poistaa närästyksen aiheuttajat, mutta tänäänkin alkoi siitä että söin karjalanpiirakan! Jäätelö auttais, mutta se sit lihottaa..

Siivous hommiin pitäs munkin ruveta, ku esikoinen nukkuu..

puhnalle14+6
 
Heippa pitkästä aikaa! :wave: Aikamoinen lukeminen että pysyy yhtään kärryillä mitä täällä puhellaan.

Ja iso kiitos uudesta pinosta!

Oma napa: Taas ollaan saikulla. huono olo ja tautinen väsymys. lääkäri kirjotti heti pari viikkoa... huoh, jotenkin mulle tekee niin tiukkaa ilmotella moisia pomolle... Neuvola oli eilen ja sydänäänet kuului ihanasti. Kaikki arvot oli ihan kohdillaan. Painoakin oli tullut 6 viikossa vain 700 grammaa...

Vitamiineistä: Minä syön muistaakseni ihan normaalia multivitaa(?) Sellaista kutenkin, ettei siinä ole rautaa eikä a-vitamiinia, ja jokseenkin paljon edullisempaa kuin raskausvitamiinit ja tuostakin saa kaiken tarvittavan

RAkenneultraan on vielä melkein 6 viikkoa! ja seuraava neuvolakin on vasta sen jälkeen. Huoh! Miten tässä ikinä jaksaa odottaa! Sukupuolta kysytään ihan ehdottomasti!Kiva kun tuolla meidän ultrassa on se 4d, niin josko se näkyisikin! Onneksi liikkeet on jo alkaneet silloin tällöin tuntua, mutta kaveri taitaa majailla jossain ihan perällä, lääkäri meinasi että istukka olisi tuossa edessä kun sydänäänet kuuluu jotenkin niin takaa jostain...MAha on kyllä ihan kivasti näkyvillä jo =)


Vaahtis ja möhkis 16+0 poksista poks
 
Madicken, oletkos kuullut semmoisesta luontaistuotteesta kuin
ferroforte? Rautavalmiste siis kyseessä. Mä söin sitä viime
raskaudessa, ja serkku on syönyt kaikkien 4 raskauksien aikana.
Ei aiheuta mahavaivoja ja maistuu ihan hyvältä :) suosittelen!
 
nyt on ostokset ostettu :) tuhlasin benettonin mammatrikoisiin mut voi vitsit että ne tuntus jalassa hyvältä ja niin silkkisen pehmeiltä että oli pakko ostaa :whistle: ja sit kapphallista jäi käteen parit tunikat joita voi sit pitää noitten ihanien trikoiden kans :D niin saihan ne lapset ne sandaalinsa, niitähän mä alunperin menin sinne ostamaankin ;) nin ja mies sai caprit :D

vaahtis, aletheia, madicken: toivotaan että pahoinvointinne alkais hiljalleen jo laantumaan, ei oo kiva pitkään oksennella :hug:

mul on joku ihme himo iskenyt kivennäisvesiin ( sitruuna/lime ) yks pullo ei tunnu missään, ne suositteli noita neuvolas kun valittelin näillä hellepäivinä huonovointisuutta ja mähän jäin sit heti koukkuun niihin ;) :D tosin karpalon makuinen ei himota yhtään..

mut nyt suihkuun ja vetäsis nuo trikoot jalkaan..
 
Bigwish Me kyllä meinataan kysyä näkyykö kumpi on tulossa. Voi sitten vähän ostaa vaatteita sukupuolenkin mukaan, vaikkei se tietenkään täysin varmaa ole..

mibetsy mä söin multitabsin raskausvitamiinia, mut ne loppu just vähän aikaa sitten. Täytyis ostaa taas uus, mutta en mä niitä muutenkaan syöny ihan joka päivä. Raskausdementia on iskeny :D Mullaki hemoglobiini on mitattu vaan ekassa neuvolassa, nyt seuraavalla kerralla mitataan uudestaan. Kolme kertaa täällä mitataan raskausaikana, jollei ole tarvetta muuten.. Nii ja rautatabletteja käsketään yleensä syödä vasta jos hemppa on laskenu alhaseks.

Nallu ja Hattivatti 19+4
 
Kiitos kojootille uudesta pinosta, hieno on :flower:

kävin tänään sokerirasituksessa ja sorminäyte paastoarvooli 5,6 eli pelkään et narahdan muissa arvoissa...no ei auta ku odottaa tulokset.

Maanantaina menen lääkärille ja meinasin valittaa näistä vatsakivuista, ei taida suppareita olla, mutta tosi ärsyttäviä kuitenki. Lisäksi mulla lirahtelee välillä jotain..valkkaria kai se on, mutta tarkistettava tuokin. Pääsenköhän ultraan noilla vaivoilla :whistle: jokohan sukupuoli selviäis jos ultrataan ja kysyn? nyt rv 16+5 ultran mukaan 17+2 .

jaksuja suppareiden kanssa taisteleville ja toi piikittely kuulostaa tosi kurjalta :(

ai niin siis sukupuoli tosiaan kysytään ja vitamiineja syön ku muistan :)
 
Hei piparena ema. Me kun ollaan suurinpiirtein samoilla viikoilla ja sulla on kipuja , niin ajattelin kysyä, et minkalaisia ne on? Kun mullakin on tänään just alkanut toolla vasemmalla puolella kipuileen ja vähän huolestuttaa. Onneks mullakin on ensi viikolla lääkäri, et ainakin voi saada jotain lisäinfoa. Tuli nyt omanapaisesti tässä, mutta ajattelin kysyä.
 
Moikka

Tänään oli neuvola. Edellinen kerta olikin 11 viikkoa sitten. Verenpaineet oli ok, painoa tullut alkumittauksesta 2 kg ja sydänäänet kuului oikein vahvana. Kaikki hyvin =)

Sukupuoliasiasta: me meinataan kysyä, jos ultraaja vain suostuu asian katsomaan/kertomaan. Tasan kahden viikon päästä olisi rakenneultra.

Tsempit myös täältä supistelijoille!

Pikku-Katti, 18+0

 
kurpitsa Mun käsityksen mukaan sen Klexanen voi pistää ihan hyvin esim. reiteenkin vaikka se yleisin pistospaikka onkin vatsa. Nostaa vaan siitä sormien väliin poimun ylös ja pistää, niin kyllä sen ihon alle menee eikä lihakseen :) Kyllähän insuliiniakin pistetään myös reiteen. Mutta kannattaa tarkistaa vielä omalta terkkariltakin. Itse luulisin, että se näin on, mutta en mene vannomaan.. ;) On muuten kallis lääke, ei tule halvaksi noiden pistäminen sulle ja lisäksi vielä se pistospaikkakipuilu.. Jaksamisia! :hug:

piprane ema: Eiks toi 5,6 paastoarvonakin oo jo liikaa? Mä en muista tarkalleen mitä se sais olla raskaana ollessa, jonain vuona meidän kunnassa puhuttiin 5,3 ja jonain 5,1... Joka tapauksessa se raja on selkeästi tiukempi raskaanaolevilla kuin muilla. Uskon, että ottaa päähän, jos heittää tyyliin yhdellä kymmenyksellä ja sitten narahtaa.. :/ :hug: Mullakin olisi vielä toinen sokerirasitus tiedossa joskus puolen välin jälkeen, vaikka ekassa rasituksessa arvot olikin hyvä :/

Sukupuolen halusi mies ehdottomasti tietää jo esikoisesta, kuten tästäkin :p Itsellä esikoisen kohdalla oli aika sama tietääkö sen vai ei. Nyt tuntuu vähän enempi, että vois odotella synnytykseen saakka, mutta toisaalta taas kiinnostaisi kumminkin kuulla.. Eli kai me kysytään, jos vauva vaan suostuu paikkojansa näyttämään ;)

vaimo 14+2
 
Iltaa kaikille.

Tänään oli neuvola ja kaikki oli hyvin. Sydeän äänetkin kuulus oikein terävästi..ihanaa =)
Paino oli todellakin edelleen laskussa, mutta terkkatäti sanos ettei oo huolta.syön normaalisti enkä voi pahoin, et painonlaskuun ei oo sellasta syytä.mulla on kuitenkin pientä ylipainoa.Hän sanos et jollain kenellä on reilustikin ylipainoa paino saattaa laskea hyvinkin raskauden puoleen väliin asti..

Syön kanssa raskaus multitabseja. Rautaa en oo vielä tarvinnut mut sekin on varmaan vielä edessä.ainakin jos mennään samalla tavalla kun viime raskaudessa.

Sukupuolta ei aijota selvittää..viimekskin maltettiin pitää jännityksessä loppuun asti.Ja tyttö olikin aika yllätys kun mulla oli olu koko ajan vahva poika olo :D

Nyt pitäis sit varailla aikaa rakenneultraan ja sokerirasitus testiin.

eipä kai muuta..
voimia teille jotka kärsitte vieläkin pahoinvoinnista..

katka 15+0
 
Noora84 Jos tyttösi käy hoidossa niin joku hoito kaveri voinu jtn. tollasta puhua. :) Siskonkin kohta 5v tyttö letkauttelee kaikkee oikeesti fiksun kuullosta mitä ei ole todellakaan kuullu meiltä aikuisilta. :) HUomaa että tonkin ikäiset miettii tosi paljon asioita :)

mibetsy ja mara 17+6
 

Yhteistyössä