MARRASKUUN MURUSET 2010

Soittelin tänään neuvolaan että saisin lappua töihin kun jätkä on oksennustaudissa, mutta soitin vahingossa äitiysneuvolaan. Totesin tutulle neuvolantädille että no on mulla sullekin vähän asiaa :LOL: Sain ajan 9.4

NoFace Ikäeroa tulis 1v8kk ja vanhin tuskin ehtii täyttää kolmea, mulla on molemmat tullut ennen laskettua aikaa.

Juu eli täällä on poika sairas, onneksi neiti on vielä terve ja oma olo mitä mainioin. Ainakin vielä. Pahoinvointa oli pojan odotusaikana, tytön aikana ei. Saas nähdä kuinka tässä käy, mieluusti jättäisin pahoinvoinnin väliin.
 
Hei vaan kaikki!

Voisin myös ilmoittautua pienellä varovaisuudella jo tänne... plussatesti tehty tänään,aivan sanoin kuvaamaton olo! :) parasta toivotaan, ensimmäinen olisi tulossa...
LA jotain 12.11?? no tässä täytyy vielä testata se toisenkin kerran... :)
 
Täälläkin on alettu sittenkin harkitteen varhaisultraan menoa.. ja niin tekis mieli samalla ruinata jotain lääkettä tuohon pahoinvointiin |O B6-vitamiinit ei ainakaan vielä auta mitään :( ja aamupäivän olo oli aaltomaisesti väliin tosi yököttävä ja väliin ihan ok.. illat onneks vielä on sujunee ilman yökötyksiä.. Voi tuota neiti-raasua kun se jää aamuisin vähälle huomiolle :'(

NoFace Meillä ikäeroksi esikoiseen tulee varmaan hiukan yli 1v4kk

RP Mulle voisit sittenkin vaihtaa tuonne etusivulle tyttöolon.. se kai sieltä taas on tulossa kun pahoinvoinnit on samanlaisia ja pahempiakin ku edellisestä :D

Pirtsi ja kirppunen 6+3 tai jotain
 
Voimia kaikille pahoinvoinnin kanssa kamppaileville :hug:

Mulla on ihan ok olo edelleen, väsymys rassaa ja pissalla ravaaminen. Muten oikeastaan oireeton, mitä nyt suuta kuivaa. Hyvin vähän olen tuntenut mitään nippailuja tms, johtunee kai siitä että viime raskaus venytti paikat niin hyvin, ettei ole kasvukipuja enää. Mullahan oli ilmeisesti ylivenynyt kohtu synnytyksessä, kun se ei supistanut ilman apuja.

Ella ja Kirppu 6+2
 
Sone
Miulla onkin eka neuvola jo perjantaina!!!! Neuvolantätskä aika nopeesti repäs ajan kehiin! Aika kivaa :) 23.3 on sit eka lääkäriaika, kilpirahauhasen vajaatominnan takia. Lääkitys kohilleen.

Mie aattelin kans käydä ostaa vitskut, ladyvitaa vaikka. Ei oo viel ainakaan alkanut se hirvee väsy, toivon niin ettei se tuukkaan! Jospa vaikka tää olis helppo raskaus! :whistle: :saint: Eka raskaus oli tosi helppo, seuraava ei niinkään.

Tervetuloo uusille!!! :flower:
 
Tervetuloa uusille!!

Mulla on pahoinvointia, ihan ympäri vuorokauden. Mut pahinta se on just työaikana, eikä mitään saa alas. Kauhea nälkä oli nytkin kun tuli kotiin. Vaan kylmät ja kasvispitoset ruoat tuntuu menevän alas. No, ainakin tietää olevansa raskaana. Olo on kyllä ihan kamala. Koko ajan on myös jano..

Me muutetaan ehkä toiselle paikkakunnalle, joten onko kellään tietoa miten noi neuvolajutut menee? Ja onko omia kokemuksia neuvolan vaihtamisesta?

Nallu ja Hattivatti 6+5
 
nallu mä jouduin vaihtaa neuvolaa raskauden loppuvaiheesssa ja mun piti vaan soittaa uuteen paikkaan ja varata aika ja vanha neuvola lähetti mun tiedot toiselle paikkakunnalle.

Täällä ei vieläkään muita oireita kuin väsymys ja vatsa on ku pallo...ja tietty nälkä koko ajan :$ No mut näillä mennää mitä on annettu...eikä sitä pahoinvointia tänne haluttaiskaan :LOL:

Riikka & öttiäisvauva 4+3 :heart:
 
Mulla kans tulee neukan vaihto tässä jonku ajan päästä. Me kans muutetaan toiseen kuntaan. Soitella vain sinne uutee ja ehkä varailla sitten sinne ensimmäiseen käyntiin hiukan enemmän taas aikaa, ku saa kertailla ja kertoa kuulumisia. Edellisestä neukasta siirtyy paperit. On mullakin aikasemminki vaihtunut odotusaikana neukka loppuraskaudesta ja ihan kivasti meni. Nytkin toiveikkaana et kiva täti ois sielläki vastassa. Ja mikä parasta, tuleva neukka on siin kiven heiton päässä, nyt on melkees 5km päässä. Päättäjien viisaita valintoja ja siirsivät neukan tuonne kauas :D

Miimii, ole huoleti, tuskin km viittaa toi polte. Mulla samaa viime raskaudessa ja ajoittain nytki. Useimmiten tulee silloin kun on selkä väsynyt esim töitten jälkeen. Mutta muista hyvin edellisen raskauden panikoinnin tuosta poltteesta. Tsemppiä!

Täällä useat jo neukkaa varailleet, joskos sitä itekkin huomenissa sitten..

Minnäi ja Myry 6+4
 
Minä en tosin ole neukkaa varaillut,kun kuun lopussa muutetaan toiselle paikkakunnalle.Ja haluan kyllä varmistua ennen sitä neuvola-ajan varaamista varhaisultralla onko siellä kohdussa ketään kun kuitenkin icsillä saanut alkunsa :heart: kyllä ainakin oireet merkkais siihen että olis mut oli mulla tuulimunassakin oireita :) et ei voi olla satavarma :)

RP+katkis 6+1
 
täällä on päivä mietitty,pohdittu,panikoitu että oonko ollenkaan raskaana,ku koko päivänä ei minkäänlaista oiretta,mutta näköjään iltaa kohti tulee nää oireet. käytiin kyläilemässä nyt iltasella,ajettiin autolla huimat 6km ja oli aika hilkulla ettei pitänyt pysähtyä oksentamaan,ei ois tarvinut olla paljoa pitempi matka ja kylässä oltiin vajaa 2 tuntia ja mulla piti käyä 2 kertaa vessassa?? ihan uskomatonta! nyt sitten hoksin,että mulla on rinnat melkeen yhtä isot ja turpeat ku imetysaikan oli ;) kasvissyöjäksikkin olen pikkuhiljaa siirtymässä, päivällä söin ruokaa ilman broilerikastiketta,ei haluttanut ollenkaan sitä kastiketta. =)
mulla on nyt ihmetyttänyt,että miten minä ressaan nyt paaaljon enemmän mitä esikoisesta, siis pelottaa/hirvittää tuulimunaraskaus,keskenmenot yms yms. ennen ei oo tainnut ees käyä mielessä semmoset asiat.. ja jotenkin on vieläkin epäluulonen olo koko raskauden suhteen,mutta jospas se siitä.. mietin että pitäskö huomenna taas testailla,jos tekis sen digitaalisen testin,ni sais ihan lukemalla lukea sen tuloksen..jotenkin pää ihan sekaisin..
ja nyt mahakin,ei tiiä pitäskö lähteä laatottamaan vessa uusiksi.. =/


sanelma ja tirri 4+1?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin-:
Alkuperäinen kirjoittaja RiikkaVaan:
Mies oli käynyt apteekissa ja siellä oli ollut tarjous, jossa sai viikkonäyttösen testin mukana ilmaisen digitaalisen testin ja senhän se oli tuonut kotiin, kun olin miettinyt paljonko viikkoja se näyttäisi =) Heh ja tänään testasin päivällä minuutissa plussan ja aattelin että huomenna aamulla teen sen viikkotestin ja maanantaina soitan sit neuvolaan.
Mulla vissiin piti eilen alkaa menkat, kun tuli ruskeeta vuotoa hieman...ihmettelen vaan kun oli tässä kuussa tosi lyhyt kierto...n.28 päivää, vaikka ennen ainakin 32.
Mä ostin just tuon testin, missä sai kaupan päälle viikkonäyttösen =)
mitäs nää maksaa?
 
Alkuperäinen kirjoittaja CrystalBlue:
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin-:
Alkuperäinen kirjoittaja RiikkaVaan:
Mies oli käynyt apteekissa ja siellä oli ollut tarjous, jossa sai viikkonäyttösen testin mukana ilmaisen digitaalisen testin ja senhän se oli tuonut kotiin, kun olin miettinyt paljonko viikkoja se näyttäisi =) Heh ja tänään testasin päivällä minuutissa plussan ja aattelin että huomenna aamulla teen sen viikkotestin ja maanantaina soitan sit neuvolaan.
Mulla vissiin piti eilen alkaa menkat, kun tuli ruskeeta vuotoa hieman...ihmettelen vaan kun oli tässä kuussa tosi lyhyt kierto...n.28 päivää, vaikka ennen ainakin 32.
Mä ostin just tuon testin, missä sai kaupan päälle viikkonäyttösen =)
mitäs nää maksaa?
oliskohan ollut 13 ?:n paikkeilla, en mä enää muista :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja CrystalBlue:
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin-:
Alkuperäinen kirjoittaja RiikkaVaan:
Mies oli käynyt apteekissa ja siellä oli ollut tarjous, jossa sai viikkonäyttösen testin mukana ilmaisen digitaalisen testin ja senhän se oli tuonut kotiin, kun olin miettinyt paljonko viikkoja se näyttäisi =) Heh ja tänään testasin päivällä minuutissa plussan ja aattelin että huomenna aamulla teen sen viikkotestin ja maanantaina soitan sit neuvolaan.
Mulla vissiin piti eilen alkaa menkat, kun tuli ruskeeta vuotoa hieman...ihmettelen vaan kun oli tässä kuussa tosi lyhyt kierto...n.28 päivää, vaikka ennen ainakin 32.
Mä ostin just tuon testin, missä sai kaupan päälle viikkonäyttösen =)
mitäs nää maksaa?
Joo siis olikohan 12,90 eli ihan hyvä tarjous
=)

Täällä ei oikeestaan mitään uutta, nälkä sen kun yltyy...vaikka syön ihan ajallaan 3 tunnn välein oikeeta ruokaa enkä mitään mättöä, niin silti herään yöllä siihen kun maha murisee :LOL: Eli nyt aamupalalle...

Riikka & öttiäisvauva 4+4
 
huomenta!
täällä testattiin,taas! nyt ei jäänyt tulos enää miehelekkään epäselväksi ;) testissä luki selvällä suomenkielellä.että raskaana! ihana testi tuo clearbluen digitaalinen testi. =) tuli muuten tosi äkkiä se tulos siihen testiin,en kerennyt ees selvitä pois aamupisulta ku testissä oli jo tulos. miehelläkin suu kaartu virneeseen ku luki testiä =) ei voinut mieskään väärin tulkita testiä,ellei oo paha lukihäiriö ;)
eli suosittelen kaikille kyseistä testiä! ja se ei oo mikään kallis ees. oisko ollut mammaksilla n.8e:n paikkeilla.
 
Sone
Sanelma: Mie myös kumarran samaiselle testille, tuskailin nimittäin haamuviivojen ennen kun tajusin ostaa KUNNON testin! Ja nopsaan pärähti RASKAANA teksti :) Ei tarvii tulkita epäselviä tuloksia. Miulla ei oo vissiin koskaan tullu kunnon vahvaa plussaa tavistesteihin vaikka tää on 4 raskaus.

Kivasti on maha sekasi aamul... :x
 
NoFace meillä tulee vauvan ja kuopuksen ikäeroksi about 1v9kk.
Mulla on neuvola ensi torstaina, jee pääsee ultralla kurkkaamaan samalla, mitä siellä näkyy...
Pahoinvointia on ympärivuorokauden, onneksi aika lievää. Aivan erilainen olo on kun aikaisemmissa raskauksissa, en ole lainkaan (ainakaan vielä) niin väsynyt ja naamakaan ei kuki ihan niin pahasti kuin aikaisemmin.
Kai se olisi kauppaan lähdettävä, ja ruokaa laittamaan ja taas kerran iltavuoroon...huoh.
 
Huomenta päivää..
Täällä kauppalistaa väännään ja kovasti koitan sapuskoita miettiä valmiiksi loppuviikolle sekä ens viikolle. Pitäs aamusapuskat olla aina valmiina ku loma loppuu ja pojille tulee hoitaja. Diilinä et minä laitan sapuskan valmiiksi. Mutta hankalaa ku itellä ei oikein tee mitään mieli. Aattelinki koittaa olla viisas ja nyt lomalla tehdä ruokia pakkasee, jos pahempi olo pukkaa ens viikolle niin on edes yksi asia vähemmän ressattavaa ja tekemistä.

Meillä kuopukselle ja vauvalle tulee ikäeroa 2v10kk. ja Vanhimman välille reilu 8v :D

Mut ei se auta ku lähtee vääntäytyyn kauppaa :wave:

Minnäi ja Myry 6+5 (taikka edelleen se -3pvä, mutta uskon et tuolla ensimmäisellä mennään, varmaa viisaampi viikon päästä ultran jälkeen)
 
moikka kaikille :wave:
Täällä ollaan viittävaille valmis oksentamaan ja ruokatorvi on niin tulessa :x
Maha on kivikova ja vatsa sekasin :'(
menee onneks 13 jälkeen aina pois ja iltapahoinvointi on nyt toistaiseksi loppunut :D

Tänään olis eka neuvola aika, saa nähdä saisko lähetteen varhaisultraan tms :p

Mies taitaa olla kanssa raskaana kun huomautin että tarvin apua siivouksessa kun kämppä on sotkunen kun energia menee nyt johonkin muuhun kun siivoamiseen.

Otti niin itseensä ja sano että tiskikoneen eilen täytti (tyypillistä, kämppähän pysyykin siistinä pelkän tiskarin avulla) :LOL:

kaikki vaatteet onjo oikeastaan likapyykkikasassa eli pakko ottaa niskasta vaan kiinni, pitäis hinata ittensä tonne kauppaanki :headwall:

voimia kaikille ja onnea :flower:

miimii ja viuhti 6+5
 
Nyt sitten mun migreeni muistuttelee taas olemassaolostaan. Sahalaitaa ollut ja lievää pään jyskytystä, onneksi homeopaattinen lääke auttoi jälleen (Nux Vomica, ja tämä on hyvä myös raskauspahoinvointiin). ;)

Ella ja Kirppu 6+3 (menkoista 6+6)
 
Hei taas!

Mulla ainoa oire ennen testausta oli kaamea väsymys, joka jatkuu edelleen. vielä ei ole pahoinvoinnit iskeny ja toivottavasti ei iskekään... :LOL: kokemusta tosiaan ei ole kun esikoinen olisi tulossa. Vitamiineista on ollu ilmeisesti juttua, onko jotain tiettyä merkkiä suositeltavissa? täytyy itsekin hakea... ruokailut menee työnpuolesta vähän miten sattuu.. :D
 
Hei taas täältäkin!

Täällä ollaan raskaana, niin että tuntuu. Pahoinvointi on ihan järkyttävää. Oksentaakin on pitänyt jo muutaman kerran, mutta pahinta on se jatkuva kuvotus niin aamulla kuin illallakin. Vähän helpottaa, kun koko ajan syö jotain pientä. Arvatkaa, kuin iso musta vielä tulee! :LOL:

Huomenna ultraan.. apuva. Onkos muilla vielä ultrakuulumisia?? :heart:
 

Yhteistyössä