MARRASKUUN MURUSET 2010

Täälläkin koko päivä kärsitty väsymyksestä.
Meilläkin pikku neiti herälee aamulla 5.30-7.00 väliin.
Pitää ruveta ottamaan päiväunet samaan aikaan tytön kans, ni jos vaikka paremmin jaksas..
Noh, mutta nyt saunaan ja sit pehkuun!
 
Moikka kaikille.

Täällä alkoi jo kuudes raskausviikko. Elämä on todellakin ihmeellistä. Mahassa nipistelee juuri mukavasti, että uskoo siellä jotakin olevan, mutta en pelkää keskenmenoa.

Kaikki ruoka maistuu ja väsymystä ja palelua on ihan niinkuin muutoinkin (keskimäärin olen melko väsynyt ja palelevainen :D )

Tsemppiä kaikille tulevaan viikkoon, huomenna minä soittelenkin neuvolaan! (jännää!)

Pikkukirppu + vielä pikkuisempi(5+1)
 
Täällä tuntuu pahin väsymys menneen ainaki toistaseks ohi.. Olin tos kans ihan kuoleman väsyny mut nyt pari päivää ollu helpompaa. Ja ei oo palellukkaa niin paljon ku viel tos muutama päivä sit. Häiritsee kyl tää oireettomuus, mut eiköhän tässä ehi viel oireita tulla ku vast näin alussa ollaa. Tänään tuli pari kertaa ensimmäistä kertaa tässä raskaudessa sellai äklötys olo. Esikoista ku syötin ni se ruoka hais jotenki niin pahalle, ja sairaalas ku käytiin ni se sairaalan haju kävi etoo. Ei sentäs kuitenkaan oksennusta tullu. Hmmm..mitäs viel... Nii joo, vessassa saa ravata normaalia useammin, kova jano ollu koko päivän. Kahvia pystyn juomaan ihan normaaliin tapaan. Kotona on alkanu ärsyttämään kaikki pienet sotkusuus asiat, mitkä ei ennen oo häirinny yhtään. Mä oon siivonnu vaatehuoneen yms., vaik en millää olis jaksanu, mut oli pakko ku häiritsi niin paljon. Eilen suutuin miehelle ku must tuntu et se oli kääntäny yhtä kukkaa jotenki toiste päin tos tv-tasol, ku näytti niin erilaiselt ku ennen :D Nälkä tulee nopeemmin ku normaalisti, ja aamupalaa ei voi enää jättää syömättä tai tulee huono olo. Tänään ostin viikko näytöllisen raskaustestin ja tein sen 2h tuntia rakos olleest pissast, 2-3 viikko tuli. Eli täsmäis kyllä ihan hyvin siihen et tää meijän pieni sai alkusa 3.3.. Kovasti pelottaa et tääki päättyy keskenmenoon ja ei osaa oikeen samalla tavlla iloita tästä ku esikoista oottaes, mut onneks pääsen ilmasiks siihen ultraan sitte rv.7. Mun edellien raskaus päätty siihen et np-ultras todettiin et vauva oliki ollu jo n. rv7 asti kuolleen mun mahas, ja jouduttiin tekee tyhjennys. Ehkä tällä kertaa olis parempi onni meil. Onks teist ketkä syöny foolihappoo? Kuinkahan kauan sitä kannattas syödä, ja voikohan sitä ottaa ihan sen raskaus monivitamiinin kanssa, ku siinäkin on vähän sitä foolihappoa mukan? Tulihan pitkät ja sekavat selostukset. Ja pää on niin jäässä ettei jaksa ees korjata kaikkii kirjotusvirheit :D
 
Eli ihka uus ilmottautus mukaan murusiin jos vaan mukaan vielä mahtuu?! Plussattu on tällä viikolla ja LA ois 25.11 paikkeilla. Tämä ois (jos hyvin menee) meidän neljäs ja viimenen pienokainen, kolme muuta ovat poikia :) Takana on neljä keskenmenoa joten elelen tässä pelottavia aikoja, vaikka haluaisin nauttia tästä täysillä, ei se helppoa ole!
 
mimii välillä kahvi etoo ihan hirveästi ja välillä menee alas ihan hirveästi.
Minulla melkein ainoat raskausoireet nyt kun vuoto ja kipuilu on lakannut on armoton väsymys ja se että rakastan kinuskijäätelöä, mitä normaalisti en voi sietää. :eek:
 
A-H
Eilen tuli sitten sellaista verensekaista vuotoa :/ Ihan vaaleanpunaista kyllä oli ja enimmäkseen valkovuotoa, mutta kyllä se säikäytti. Yöllä ei ollut tullut mitään, mutta aamulla taas vähän tuli. Nyt vähän jännittää, että meneekö kesken, kun on tuota selkäkipuakin, toisaalta se voi taas johtua siitä, kun nyt kuulisi menkat olla... No, jospa se loppuisi kuitenkin.

Kahvin meinasin jättää pois nyt, tai ainakin yritän :) Ekan kohdalla join vaan aamulla kupillisen ja päivällä teetä, jos jotain teki mieli juoda. Yleensä mulla tulee vaan kamalapäänsärky, jos en juo kahvia. Saa nähdä miten nyt käy :)

Foolihaposta joku kyseli, mulla tulee sitä monivitamiinin mukana, muuten en ole erityisemmin kiinnittänyt huomiota. Purkissa lukee, että 150% päivän tarpeesta, mutta eikös se tarve tuplaannu raskauden aikana? Kyllähän toki syön noita täysjyväleipiä ja vihreitä lehtivihanneksia, mutta kuitenkin. Kaipa sitä tarpeeksi saa :)

Pelokas A-H 4+4
 
on se vaaan niin ihanaa laskettu aika 20.11 eka ultra 31.3 rv tuolloin 6+4.. siellähän voisi sykkeen jo havaita.. on se kummallista miten paha olo yllättää aina iltaisin muita? :p hyvä, että muitakin marraskuun odottajia täältä löytyypi.. :hug:
 
Hei, täällä yksi uusi marraskuulainen. Siirryn tuolta lapsettomuuspuolelta. Kävin eilen ultrassa ja yksi syke näkyi, tosin pitkän katselun jälkeen. Odotan toista lasta. Takana keskeytynyt keskenmeno ja kaavinta hematooman takia eli pelko rinnassa koko ajan. Synnytyspaikkana Tays ja LA 22.11. Välillä paleltaa kauheesti ja öklöttävä olo on varsinkin illalla. Sit jos joku päivä ei oo öklötystä, niin pelkään sairaasti että on keskenmeno. Kiva kun on tällainen palsta. Tietääkö kukaan mistä toi paleleminen oikeen johtuu? T. Villiheinä ja nuppu 6+2
 

Yhteistyössä