MARRASKUUN MURUSET 2010

Minäkin halusin tällaisen.. testailen toimiiko...

Muoks.. näkyy toimivan :) Pitääkö tämän aina uudelleen liittää tähän viestin loppuun vai saako tän jotenkin "allekirjoitukseksi" tänne..?



No, täällä ollut taas vaihteeks huonompi päivä, koko ajan sellainen kurja vellova olo :( No, kaipa pitää vaan olla iloinen ettei tää alkanu jo 5. viikolla.. nyt sentään 7. menossa.. mut on niitä pahoinvointiviikkoja siltikin vielä monta edessä :headwall:
 
kiitos lohdutuksista! :heart:
onneksi ei oo tarvinut säikkyä verta ku sillon aamulla,ilmeisesti ihan normaalia,toivottavasti. mutta pirusti säikäytti aamulla,ei yhtään kiva herätys. =/ aika yleistä kuulostaa olevan tuo veren tihkuminen ja ihan vuotokin. en soittanut viellä neuvolaan,mutta kyllä soitan jos viellä verta näkyy. nyt harmittaa ku ultra on vasta 1½vk:n päästä,vaikka aikasinhan se on vielä silloinkin ;) jotenkin tuntuu,että aika menee hirmu hitaasti.mutta kyllä se varmaan ailkaa kiitämään kuhan 12 viikkoa on täynnä. tänään löyty uusi oirekkin. kävin sittarissa aamupäivällä ja heti ku pääsin vaate osastolle,piti alkaa suunnistamaan kohti vessaa,tuli aika oksetus olo :x mutta ku pääsisn vessaan asti olo meni ohi, oisko johtunut 30min aikasemmin juodusta kahvista. pelon sekasin tuntein menin sit lihatiskille,mutta siellä ei haissut yhtään mikään. onkohan mulla nenä tukossa.. muuten on ollut ihan hyvä päivä,tosin autopahoinvointia mulla on =/ toivottavasti ei pahene,voi vaikeuttaa mun työntekoa aika huomattavasti. ajan nomittäin työpäivän aikana n.200-300km/pv, onneksi tänään sitä huonoa oloa ei kestänyt ku n.60km matkan ajan. kauhulla ootan,kuhan joudun hanttimiehen paikalle/takapenkille mimmonen olo sit tulee... välillä oli iltapäivällä sit jo epäily,että oonkohan ees raskaana ku ei mtiään oiretta ollut,mutta nyt saunassa käydessä hoksin,että rinnat on aikasta kipeät taas. ihanaa,että on oireita ni tietää varmasti mistä on kysy. toisaaltaan ootan,että alkas se pahoinvointi kunnolla ni teitäs koko ajan että on raskaana :LOL: . kahtelin tuossa vanhoja edellisen raskausajan juttuja ni mulla on sillon alkanut paha olo vasta vk:lla 6 kahvi jäänyt viikolla 5 pois,eli nyt oon hitusen aikasemmassa. jotenkin hassusti mieli juossut laidasta laitaan tänään,välillä oon varma ettei massussa oo ketään ja välillä oon ihan varma,että siellä on 2.. hassua. totta ne hormoonit ja hippasen vilkas mielikuvitus tekevät tehtäväsä ;)
 
Tervetuloa uusille!!

Minä olen tarjoilija ammatiltani, mutta tarkoitus opiskella lähihoitajaksi kun lapsi kasvaa.. Jollen muuta keksi siihen mennessä :)

Bigwish Ihana kuulla, että kaikki on hyvin. Voisinpa mäkin menne jo ultraan!

Nallu ja Hattivatti 7 POKS :heart:
 
Terppa ja tervetuloa uusille!

Mä varasin tänään sitten sen "tuomio" ultran ensi viikon perjantaille. Silloin olisi menkkojen/oviksen mukaan 7+1 joten jos siellä olisi kaikki hyvin niin jotain jo luulisi näkyvän. Aiemmissa keskenmenneissä syke näkyi jo 6+0 joten uskon olevani paljon viisaampi ensi viikolla. Ellei sitten vuoto ala tässä ennen niin sitten käyn myöhemmin ultrassa tarkistamassa, että kohtu tyhjä.

Niin ja mitään oireita ei ole ilmaantunut. Hiukan valkovuotoa vain ja vähän masujuilimisia. Muuten olo on suorastaan erinomainen, mikä ei nyt ole kyllä hyvä juttu.Kaipaisin niin kipeästi merkkejä vahvasta raskaudesta, vaikka edelleen vaistoan huonoa. :ashamed: Menen samaan paikkaan missä olin esikoista odottaessani alku ultrissa, siellä ihana tuttu lääkäri =) Ja jos nyt jostain ihmeen kummasta näkyisi viikkoja vastaava ihmisenalku sykkeineen aion todellakin mennä vielä pariin otteeseen ultraan. Kallista kyllä, mutta pieni hinta mielenrauhasta. Esikoisesta käytiin ultrissa viikoilla 6+3, 7+4 ja 8+4.Mutta silloin verenvuoto vaati seurantaa. Olivat helvatan pitkiä viikkoja, mutta silloin oli sentään oireita ja hCG nousi kunnolla ja lukemat olivat hyviä.

Anteeksi taas romaani, hiljennyn ja palaan kertomaan ultrakuulumiset ellei aiemmin tapahdu jotain ratkaisevaa!

Toive ja ehkä 6+1
 
Iltoja!

Testailin tänään uudelleen ja selkeä plussaviiva tuli :heart: Eli uskottava se näköjään on!
Jos joku nuita tietoja päivittelee ja mut listalle lisäilee niin kolmatta siis odotellaan ja menkoista laskettuna la olisi 14.11. Lasaretti olisi HYS ja olen 28-vuotias.

On tää aina yhtä jännittävää :D Oireet ovat aika klassiset eli todella kipeät tissit, runsastunut valkovuoto, palelu ja alavatsanippailut. Nyt vain toivotaan että pysyisi matkassa loppuun asti! :)

Kylkiluu ja Niisku 4+5

 
Moi!

Tekeekös ne raskauden aikana papa kokeen, ei vissiin ainakaan alkraskaudessa vai muistanko väärin :D

Papunen, mulla on sama juttu, välillä olen pirteä ku peipponen ja ykskaks olen kanttuvei nukahtamassa sohvalle :LOL:

Bigwish, onnittelut sykkeen löytymisestä :flower:

Ja kylkiluu, kiva kun sinäkin saavuit joukkoomme =)

BV ja Chilli kohta 6+3 vissiin, ei aina muista oikein ;)
 
Tervetuloa uusille! :flower:

Täällä ei edelleenkään mitään sen kummempia oireita, kylmä ja jano, siinä ne..

Vajaa kaksi viikkoa niin pääsee itsekin sinne varhaisultraan tsekkaamaan, että kaikki on ok.

Jiinas ja pikku2 5+3
 
huhu nyt on juotu koko yö mehua ja aamulla pakotin itseni syömään persikkaa ja karkkia kun tää pahoinvointi ei saa tänään estää hää keikkaa. mua pelottaa ihan kamalasti jos en oo 100% hyvä siinä missä aina oon!!!



 
Tervetuloa uudet ja toivon mukaa tulee vielä paaaljon lisää


Kyllä multa on otettu joka raskaus papakoe siin eka lääkärineukassa joka on ollu rv11-15. Mutt nyt en tiä onko noi lääkäriajat jotenkin muuttuneet kun on tullut toi np-ultra kunnan puolesta.

Hitto ku turvottaa ja kun kuvottaa tulee syötyä koko ajan ja sehän sitten näkyy sekä peilistä että puntarissa |O En hittovie halua vielä että paino alkaa nousee! Viime raskaudessa tuli +20kg (lähtöpainoakin oli silloinkin kyl hiukan enemmän) Ja imetys ei sitten juurikaa laihduttanut mulla, se mitä sairaalaan jäi sekä turvotus mei mennessää. Isolla urakalla sitten pudotin loput raskauskilot ja saman verran päällekin. Pitäs koittaa olla ressaamatta, kyllä ne kilot sitten taas lähtee jahka homma on suoritettu ;) Mutta toki oishan se terveellistä jos heti ei alkais paisumaan :ashamed:

Miimiille kovasti tsemppiä työpäivää. Ota jotain pastillia taskuu, salmiakki on hyvä hätävara.

Minnäi ja Myry 7+0 *poks*
 
Tänne on vilkasta keskustelua :D Eilen ku en kerinny tänne niin nyt meni tovi lukiessa kuulumisia.

Toive81 Olishan se ihanaa jos siellä kaikesta huolimatta pieni sydän pompottais kun ultraan menette :heart: Toivotaan parasta.

Ja taas oli uusia tullut :D Tervetuloa ja onnittelut plussasta :flower:

Mulle iski kans väsymys.Ja eilen mietin tuota lihomista ku tuntuu et mulla on ollu nyt koko ajan joku pastilli suussa.Se on varmaan hampaillekkin huonoksi :ashamed: Paino ei ollu ainakaan vielä lähtenyt nousemaan.Ja ku mulla on muutenkin tuota painoa niin hirmuisesti liikaa (n.25kg, vaikka en mä oo hirvee läski.Valmiiks vaa kauhee maha...) niin ei tarttis paljoo noustakkaan.
Liikuntaa meniaan ihan normaalisti harrastaa.Tai hepan selkään kipuan vielä varmaan pari kuukautta.Kesällä sitten aloitan uimaan.Ku järveen pääsee.Lähes päivittäin kuitenki liikutaan niin et hiki tulee :D

Mut hyvää viikoloppua.Mä Lähden kirppikselle katselemaan jos löytyis jotain kivaa :wave:
 
Sone
Eka neuvola takana , muuten kaikki jees mut hemppari on 119 ja kokemuksesta tiedän että laskee sitämukaan mitä raskaus etenee. Terkka laski jollain vanhalla laskurilla miulle viikot 6plus4 mut ite laskin et 5plus5 olis menos nyt. Ensviikon ultraa siirrettiin loppukuulle että näkee sitten paremmin mitä siel on. Ei malttas oottaa että pääsee kurkkimaan!

Tyttöolo on täällä :)

Himoja: Appelsiinit, kiivit, ananas, papaija, banaani!!!! Kaikki hedelmät!! Tuoremehut! Porkkanaraaste!!
Painosta en ala ressaa, imetyksellä lähti viimekskin enemmän kun tuli. Ja kun syö normaalisti, välipaloiks hedelmiä ja vihanneksia niin ei tuu liikaa painoo, korekintaan sit turvotuksena.

Lääkinnälliset sukat: Ne aion hankkia, ja suosittelen muillekkin ketkä tekee seisomatyötä, voin kuvitella miltä miun jalat näyttää loppukesästä.. :whistle: Suonikohjuja ei oo tullu edellsistä raskauksista ja toivon ettei tuu nytkään. Täytyy ruveta vaan hoitaa nyt paremmin, ei oo enää niin hyvät jalat kun ennen.

Sone ja oisko 5plus5
 
Sone, mistä tuollaisia lääkinnällisiä sukkia saa? Vois kyllä itekki moiset hankkia. Aika paljon menee töissä jalkojen päällä, mutta osittain saan kyllä istua koneenkin eessä. Mutta myös kotona tulee oltua jalkojen päällä ku koko ajan tuusaa jotain :D
 
Sone
Minnäi: En kyl oo ihan varma, kantsii kysyy neuvolasta. Miun työkaveri niitä mittailee ja myö joten sen kautta hommaan. Terkka jotain puhui et voiskohan saada jotain kelakorvaustakin niistä kun tekee seisomatyötä raskaana ollessa. Se selvii ens viikolla 23.3 on eka lääkäriaika. Hintaa niille tulee noin 50 euroo, mut sen maksan mielellään sitä hyvästä että jalat säilyis suht hyvänä.
 
Ihanan aktiivinen pino =)
Pakko laittaa lusikkaa samaan soppaan :D

Himoista on ollu puhetta... Mä en tainnu ensi taas tajutakkaa, mistä on kyse (ku on edelleen niin epäuskoinen ja ei-niin-luottavainen olo tästä raskaudesta, ku ei oireita), mut mun on viime aikoina tarvinnu saada PIIMÄÄ ja nimenomaa AB-piimää, muuten oon ollu ku kipiä kissa :whistle: Normisti en kauheesti piimää juo, tykkään kyllä, mut ei tuu kovin usein ostettua (eikä ainakaa tota piimää, kyl se sit on rasvatonta...)
Jee, multahan siis löytyykin raskausoire :LOL:
Aikaisemmissa -onnistuneissa- raskauksissa mulla on ollu paljolti toisistaan poikkeavia mielihaluja: esikoisesta himoitsin säilykepersikkaa, ja sitä sitte meni purkki poikineen :p Eipä oo sen jälkeen tarvinnu persikkaa syödä :$
Kakkosen aikaan himoitsin jossain vaiheessa metwurstia ja tonnikalaa, kolmosesta en muista himoinneeni mitään, mutta kuopuksesta mulla oli suoranainen addikti jalapenoihin :p Ja mitä tujumpia, sen parempi :kieh:

Liikunnastaki ootte puhelleet. Mä pyrin harrastamaan mahdollisuuksien rajoissa monipuolista liikuntaa. Oon entinen kilpaurheilija, ja on jääny semmonen ominaisuus, että kertyy ikäänkuin liikaa "sikaenergiaa", jos en pääse liikkumaan (= musta tulee ihan hirviöäiti/-vaimo, jos alkaa energiat olla tapissa :kieh: ). Toki ikä ja lapset on tehny musta ikäänkuin suopeamman itteäni kohtaan, eli en pode huonoa omaatuntoa, jos en pääse lenkille tai muuta vaikka viikkoon, mut se tosiaan näkyy sit huonotuulisuutena muuten :ashamed: Mulla on sillain inhottava työ, että päivät venyy väkisinkin pitkiksi ja välillä on myös viikonlopputöitä, niin ei kauheesti jää aikaa sit omille harrastuksille. Ku sille perheellekki pitää löytää aikaa (perhe menee mulla aina kaiken muun edelle, oon hirmu perhekeskeinen :heart: ).
Mut lajeista sen verran, että näin talvella ihan ykkönen on hiihto, sit lenkkeilen (paljolti samoilen pitkin mettiä, en niinkään tykkää juosta teitä pitkin), pyöräilen ja ratsastan.
sintsu78oli vissiin kans hevosihmisiä?? Onko sulla oma polle, vai käytkö jossain tallilla? Onko muita ratsastajia?

Oma olo siis edelleen ihan ok ja oireeton. Huolestuttaahan se, mut ei auta muuta ku mennä päivä kerrallaan eteenpäin. Neuvolaan en oo vielä soitellu, mut rupesin tossa aatteleen, et voisin kyllä vähä aikaistaa sitä aikomaani soittoaikaa (mähän meinasin joskus rv9-10), josko ens viikolla soittelis niin ehkä seuraavalle sais ajan - silloin olis menossa kuitenki rv8+, niin luulis sillä neuvolan ultrallaki näkevän, onko raskaus edes normaali (ettei olis ku tai tuulimuna)... Km sillä ei voi ennustaa tai olla ennustamatta, mutta edes jotain selkoa tulis tähän oireettomuuteen :(

Noh joo, jos hakis lisää kaffia (mä täälä vasta nautin aamukaffia - ukkokulta anto mun nukkua piiiiiiiiiiiitkäääään ja hoiti lasten ja lemmikkien aamutoimet :heart: :heart: :heart: ), mulle kun kaffi kyllä edelleen maistuu :p


nallepööh ja pieni rv6+
 
Juu, tänne kans tulista ruokaa :p Aikasemmissakin raskauksissa huomannu tuon tulisen ruuan himon. Nyt maistuis niiin hyvälle joku tulinen kiinalainen taikka intilainen sapuska *kuolaa* Meillä ku vaan mies ei noista sapuskoista perusta niin eipä niitä tule paljon osteltu.
Piimä on mulla kans mikä on aina maistunut raskaana, ruisleipää, suolakurkkua ja piimäää!! Joka on ihan hyväkin koska en maitoa juo.

Sone, kiitos vastauksesta. Pitäneekin alkaa ottaan selkoa noista sukista. Oiskohan samantyyliset kuin ne "lentosukat" terveyskaupoista ainakin niitä saa.. Ja tosiaa pieni sijoitus tuo on siihen nähen et jaksaa sitten paremmin ja jalat pysyy kunnossa.

Minnäi ja Myry 7+0
 

Yhteistyössä