MARRASKUUN MURUSET 2010

Pakko oli testata clearbluen digitestillä uudestaan kahden viikon jälkeen mitä viikkoja testi nyt näyttää. Kaksi viikkoa sitten oli tosiaan viikkoja 1-2 ja nyt 3+, eli edistystä tapahtuu. Ens viikon lopulla sitten varhaisultra ja sitten lähden viikoksi etelän lämpöön. Onko muilla kokemusta lomareissusta alkuraskauden aikana? Mitä kannattaa ottaa huomioon? Neuvolatäti ohjeisti, että mitään kypsentämättömiä kasviksia ei saa syödä ja muutenkin syötävä kypsää ruokaa.
 
Himoista on ollut puhetta... Mulla on alati kasvava nälkä ja näyttää siltä että toistaiseksi maistuu kaikki :D Esikoista varrotessa söin kilokaupalla mandariineja ja muita hedelmiä ja lipitin jatkuvasti tuoremehua. Toista odottaessa maistuivat Twix-patukat ja lähdin vaikka kaatosateessa kauppaan hakemaan niitä :xmas: Saa nähdä mikä tämän kolmannen raskauden ruokateema on...

Mä ihastelen jo innolla nettikauppojen äitiysvaatteita :D Ajoissa on hyvä aloittaa...

Kylkis 4+6
 
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin-:
Alkuperäinen kirjoittaja CrystalBlue:
Alkuperäinen kirjoittaja thor:
Oli pakko tulla fiilistelemään kun huomasin ketjun, tänä vuonna taidan jättää väliin mutta teille kaikille:

Paljon onnea matkaan ja ihanaa lopputulosta marraskuussa 2010!


Terveisin äiti Marraskuisista 2008 ja 2009 :p
:wave: Mä toivon pääseväni tähän pinoon tänävuonna :D .. tai sit toivottavasti edes joulukuisiin :D
Toivottavasti pääset samaan pinoon, koska testaat?
Onhan sitä tullu testattua jo useaan otteeseen :LOL: Kierrosta ei oo tietoa kun nuorin 4kk ja yhet menkat tosiaan tullu tammikuun vika päivä alkaen.
Pitänee testailla 2 viikon välein :LOL:
Nyt ajattelin loppukuusta testailla, jollei ala ennen sitä menkat.
Ja jos + olis niin l.a:n tietäis kuitenkin vasta varhaisultrassa varmaankin.
Bläääh... kai se sieltä joskus tuleepi :D
 
Sone
Kylkiluu: Mie kanssa oon jo kurkkinu vaatteita, mut sit taas järki sanoo et noita entisiäkin olis aika paljon ja hyvä kuntosia :) Ja varastosta löytyy kokoa isompia vaatteita niin niillä varmaan myös pärjäilee.. Vauvan vaatteet himottas kyllä, tahtos ostella, mut pakko vetää raja siihen että ei ennen puoltaväliä ala ostelee. Ommella ehkä vähän vois, eks nii? :whistle:

Crystal Blue: Plussa onnea, toivotaan että pääset meidän pinoon mukaan! Ootpa rohkee kun uskallat noin pienellä ikäerolla yrittää :)
 
Sone: Mulla on kans aika tavalla äitiysvaatteita, toisaalta etenkin monet puserot ovat jo aika kulahtaneita... Paitoja pitää ainakin vissiin hommata. Ja tukivyö on nyt tällä kertaa ostoslistalla =)
Mut jos tosiaan malttais mielensä sinne puolenvälin tienoille B)
 
Kirpparilla käyty ja must siellä haisi pahalle :LOL: En sitte kauaa viihtyny.Mä en ole niin hirveesti tuollaiseen kiinnittänyt aikasemmin huomioo...Äippähousut ja paidan sieltä löysin kuitenkin :)

Mua on himottanut joka kerta sellaiset salmiakki auton renkaat :p Ja niitä ei edes saa joka kaupasta.Muuten mä en tykkää edes salmiakista.Ja toinen himo on mansikat.Eikä niitäkään saa tuoreena tähän aikaa mistään :( Mut ne on sellasii mitkä tulee uniinkin :LOL:
Mut onneksi kohta tulee kesä ja mansikat.Nam :p
Hedelmiä mä en hirveesti voi syödä ku olen allerginen niin on aina hankala katsoa kevyttä ja terveellistä naposteltavaa.Mut on niitä.Olen vaan niin tottunut ottaa sitte vaan leipää tai pullaa :ashamed:

Onks teidän miehet muuten juoruillu innoissaan vauvasta.Ku tuo minun rakas kertoo varmaan ekana kaikille kavereille raskaudesta ennen ku muista asioista juttelevat.Must on ollu niin kiva ku se on ihan tohkeissaan vaikka molemmat hiukan varautuneita ollaan keskenmenojen vuoksi.Mut ei olla silti asiaa salailtu.

Joku kysy niin on oma ponipontus.Kaveri just aamulla soitti ja sano et ei olis enää selkään asiaa tai se soittaa mun miehelle ja valittaa.Mut lupasin olla todella varovaisesti ja mennään enää vaan kentällä.Tuo nelijalkanen ku ei aina osaa pitää niitä jalkojaan maassa.Masun kasvaessa olis tarkoitus opettaa ajolle ja laittaa kärryt perään et päästään jotenkin lenkille.
 
Tää ilmoittautuis joukkoon mukaan ! :wave:

Eilen plussasin, ja tänään vielä varmistin digitestillä :) Viikkoja ois nyt laskureiden mukaan 4+2!
Laskettu aika 18.11 ja toista tässä nyt odoteltais :) Synnytyssairaala tulee olemaan TYKS.
Heh, mä olin muuten noissa viime vuoden marraskuisissa myös, eli ikäeroa tulis suunilleen se vuosi. Tyttö täytti juuri 4kk.
Itse olen toivonut kahta lasta mahdollisimman pienellä ikäerolla, ja jos kaikki menee hyvin, niin toive näyttäis toteutuvan :heart: Hiukan pelottaa, että miten niin kahden pienen kanssa pärjää, mutta onhan sitä muutkin pärjänneet :)

Varhaisultraan olis tarkotus mennä sitten noin 7+...ihan vaan oman mielenrauhan vuoksi :) Niin tehtiin ekankin kanssa :)
Mutta eipä muuta tälläerää :)

Ainiin...ikää on 26 :p

Terv. Ansku
 
Sone
Tervetuloa Annsku!

Kylkiluu:tukivyö on miullakin takuuvarma ostos niitten tukisukkien lisäks.. alaselkä on nyt jo kipeä, alkanut tuikkii jo kivasti kun seissy koko päivän..

Sintsu78: Meillä mies valitti miulle kun kerroin kaverilleni, vissiin haluis pitää salassa viel:) Mut aika varma oon että se on ite kuitenkin nyt möläyttäny kun on äijien kans kalassa ja juhlimassa tän v.loppuu.
 
hei, onko muita hevosen omistajia tai ratsastajia kuin sintsu? mä olen koko ikäni ratsastanut, ja oma hevonen aikanaan oli ja nyt n.3 vkoa ennen plussaamista hankin ystäväni kanssa taas oman pollen... :LOL: ja mies oli tyytyväinen.. en tiedä miten täs ois fiksuinta tai siis eihän selkään kiipeeminen raskaana taida olla koskaan fiksua.. mutta siis ajattelin et olen nyt ekaan neuvola käyntiin vaan jalat tukevasti maassa... katotaan sitten sen jälkeen taas. Kaveri ratsasti esikoista odottaessaan 6:lle kuukaudelle ja toista odottaessa 5:lle, mut sit tuli ihan jostain muusta syystä vuotoa ja lääkäri kielsi kaiken ylimääräisen "reuhoomisen".. :)
 
Täällä ois varmaankin vk 5+0 menossa.:) Tissejä hieman aristaa ja mahaa nippailee, muuten oon toistaseksi säästynyt oireita. Mutta täytyy sanoa että on tämä odottavan aika pitkä! :kieh: Potkis edes jo niin ois mullakin jotain tekemistä.:D

Tuli muuten mieleen, että onko kellään kokemuksia TYKSin synnytysosastosta? Pelkään, että mulla on sitten joku idioottikätilö ja kokemuksesta tulee kamala.:| Oon lukenut varmaan liikaa huonoja kokemuksia netistä.:D Ensimmäinen lapsi kun on tulossa, niin toivon todellakin saavani sitten osastolla apua ja edes jonkinlaista ymmärrystä avuttomuuteni kanssa. :D Kokemukset tähänastisista sairaanhoitajista on aika huonot ja tiedän, että kaupungilla ei aina ole välttämättä kovin kovat vaatimukset työntekijöiden suhteen kun on pulaa ja kaikkea (ja tiedän tämän siksi koska olen itse kaupungilla töissä.. :LOL: ) No ei kai, ei pidä yleistää, toivottavasti mulle on sattunut vaan just ne kaks työhönsä kyllästynyttä ja alalle soveltumatonta hoitajaa.
 
elina-87 Mulla ois kokemuksia Tyksistä viime marraskuulta :D
Empä oikeen muuta osaa sanoa, muutakun et kätilö oli kyllä todella mukava, mutta osasto missä odoteltiin synnytyksen käynnistymistä (lapsiveden menon jälkeen) oli aika nihkeä paikka...
Toivottavasti sä meet siis suoraan synnytyssaliin :D
Siellä osastolla oli just vähän semmosta työhönsä kyllästynyttä porukkaa...tai ainakin ne jotka mun kohdalle osu...Vähätteli kauheesti, kun valitin kivuista yms. Ei jäänyt kyllä hyvä maku :(
Mut eihän sitä tiedä vaikka olis ollu vaan huono päivä tms...
 
Tänään mies toi apoteekista testit, ja kaksi viivaahan sieltä pätkähti. Rv olis 4+5. Eli tarttee koittaa pitää viä pää kylmänä, kun tää on niin alullaan.. :) LA 15.11 K-HKS:ssa.
Ja ikää meillä molemmilla 25, ja vauva olisi esikoisemme.

Muoks:
selailin hiukan taaksepäin ja täälä kyseltiin hevosenomistajia, joten ilmoittaudun! :D ite oon kyllä aatellu että varmaan syksyyn saakka ridailisin..ois vähän pakkoki, on mulla sille pari liikuttajaakin mutta ei riitä..mutta saa nyt nähdä. Kesän yli varmaan ainakin luulisi vielä onnistuvan.
Koiruuksiakin meiltä löytyy kotoa kaksi kappaletta.
 
Moikka, ja tervetuloa uusille!

Ruokahimoista piti tulla kommentoimaan. En oikeastaan mitään tiettyä ruokaa himoitse...vaan ihan kaikkea mahdollista,ja paljon! :LOL:

Ihan törkeitä määriä voisi syödä ja joutuu oikein väkisin tarkkailemaan, että ei tulisi mätettyä tupla-annoksia joka ruokailulla. Ja tietty karkkia menee reippaasti... Onneksi himoliikkujana voikin vähän vapaammin syödä, eikä tarvitse murehtia kiloja :p

Mulla on mielialat heitelleet aivan järkyttävästi viime aikoina! Oletteko muut kärsineet känkkäränkkä-itkupilli-kohtauksista? Mä olen muuttunut ihan noidaksi, oikein säälittää esikoinen ja mies sekä muut "tulilinjalle" joutuvat! :eek:

T:Katti
 
Pikku-Katti, joo olen huomannut samaa mielialoista. Tänään just kilahdin miehelle ihan hirveästi, kun oli mennyt siirtämään mun pyykkitelineitä :xmas: Meillä tuo pyykinpesu on mun valtakuntaa kokonaan, omasta halustani. Telineille on omat paikat eikä niitä saa mennä siirtelemään |O |O |O :ashamed: Meillä levisi kuivausrumpu syksyllä eikä olla ostettu uutta vielä. Ajateltiin uusia koko torni samalla kertaa.

Kävin eilen kaupassa kun teki jotain mieli. No kassalla korista löytyi pelkkää omenamehua, eri merkkejä... :LOL: Kaikki muut herkut sai aikaan pelkkää ällötystä.
 
tyksis tullut synnytettyy kolmesti ja mä olen aina siellä saanut hyvää palvelua ja aivan ihania kätilöitä ollut..

ikäeroksi tulee esikoiseen 5,5v ja kuopukseen 2,5v, ihan kivat ikäerot kun isommat on omatoimisii ja pienempikin mahdollisesti/toivottavasti jo suht hyvin päiväkuiva..

pari päivää olo oli tosi hyvä, ei minkäänlaisia oireita mutta tänäaamuna aamupala oksennettiin joten eiköhän sitä edelleen raskaana olla..

mä olen raskaudesta kertonut mun vanhemmille ja veljelle ja mies yhdelle kaverilleen joka sattuu olemaan kuopuksen kummisetä, töissä tietää neljä ihmistä..mitäs tätä ihmettä salailemaan =)
 
täällä palelee ja väsyttää, vois kämpiä jo peiton sisään ja nukkua aamuun asti.

nuista himoista oli puhetta.. eilen ihmettelin,että mikä jääkaapissa tuoksuu niin hyvälle,ni se oli meetvursti :LOL: sitä piti syt syyä muuan siivu siin ohi kulkiessa, onneksi mies ei ollut näkemässä mun touhua ku nuuskin ja jäljitin tuoksun lähdettä. muutenkin haluttaa suolasta,rasvasta,mausteista. ei siis mikään hirmu himo,mutta jos saan valita ni mausteista ruokaa kiitos. suklaa maistuu jotenkin normaalia paljon paremmalle, mies yks päivä ihmetteli ku suu täynnä suklaata kehun kuinka hyvää se on :LOL:
onko muuten himot vauhdellut tyttö/poika raskauksissa? siis viittaako hedelmät poikaan? rasvanen,suolanen,mausteinen tyttöön? yms.yms. miten teillä on mennyt?
 
Sone
Sanelma: Molemmat tyttöjä, ja pääasiassa terveellistä tehnyt mieli, niinkun nytkin.

Aivan törkee väsymys on päässyt yllättää, toivottavasti tää ei jatku!! en kerkee mitenkään olla väsyny lähiviikkoina tai kuukausinakaan :D Töitä olis aika paljon.

Mielialat
: Muuten tosi tasanen olo mut tänään on ollu pahapaha päivä, jotenkin hermot menny helposti. Ja oon huomannu olevani oikee totuudentorvi :whistle: :snotty: :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja RouvaPapunen:



1.11

Ella-83......................26v..................kolmas.........K-HKS tyttöolo
miimii10.....................23v..................toinen.............NKLpoikaolo
ejju-..........................27v...............esikoinen........
Pirtsi.........................29v..................toinen..............LKS tyttöolo

2.11

RouvaPapunen.........27v................esikoinen..........VKS tyttöolo
kirppunen.................32v..................neljäs.............PKKSpoikaolo
Nallu.........................19v................esikoinen........SATKS
Bigwish.....................27v................esikoinen........
Haven.......................30v.................toinen............KOKS
Minnäi.......................30v..................neljäs..............OYSpoikaolo

3.11

Pikku-Katti.................--....................toinen...........JORVI
Bad Virgin-................30v.................kolmas...........KOKS
Sintsu78...................31v..................neljäs........... KÄT
nallepööh..................--.....................viides............
amello......................24v.................neljäs............PHKS
Tiikeri83....................--.....................toinen............
Kaktus37..................37v...................Esikoinen........PKKS

4.11

toive81.....................28v..................toinen............TYKS


5.11

Milli2.........................--.....................toinen...........

6.11

Eveny.......................20v................esikoinen.........MKS

7.11

PiPsA80....................
MamaStella..............

8.11

Terese.....................--.....................---------.............
Sone........................--....................kolmas...............SKS tyttöolo
minde88..................--....................esikoinen.........
Avelia......................21v.................esikoinen.........

9.11

Muari........................--.....................viides...............
jenkkivaimo..............25v.................toinen............

10.11

suhveli......................26v.................toinen............VKS
alexsandria...............34v.................esikoinen.......LPSHP
jiinas.........................26v.................toinen............TYKS
stella-h......................--....................toinen............TAYS

11.11

JanJade.....................25v................,kolmas...........KOKS

12.11

piprane ema..............32v.................kolmas...........LPKS
Selma123...................
NoFace......................21v..................toinen...........NKL


13.11

elina-87.....................22v...............esikoinen..........TYKS

14.11

RiikkaVaan..................--....................toinen............
tasse.........................26v..................toinen............OYS
kurpitsa.....................33v.................kolmas............
Tiitu83.......................27v...................toinen............
Gitta85.......................25v.................kolmas............VKS
pimpula-76-...............--.....................kuudes............
Kylkiluu......................28v..................kolmas............HYS

15.11

Silent whisper............--..................esikoinen..........
Tirlittan1968..............--....................toinen.............JORVI

16.11

Sanelma.....................27v................toinen.............OYS tai LKS

17.11

Saana07...................25v................esikoinen.........SAS

18.11

piia123......................--................... toinen..............
aletheia.....................--.....................neljäs..............JORVI
Annsku......................26v.................toinen...............TYKS

19.11

20.11


21.11

22.11


23.11

24.11

25.11

26.11

27.11

28.11

29.11

30.11




Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet:
JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
IAS = Iisalmen aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson sairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS = Ålands centralsjukhus
 
Joku kyseli hevosen omistajista/ harrastajista, ilmottaudun! Mulla on oma suomenpienhevos ruuna :) Millasias polleja muilla on?

Ruoan himoista sen verran, että esikoisen kohdalla söin ihan hulluna vihanneksia, juureksia ja hedelmiä ja muutenkin terveellisesti ja samat mieliteot on nyttenkin ruoan suhteen, ei kyllä herkut oo maistunu yhtään! ja hyvä niin :)

Viime raskaudessa olin kyllä mieleltäni niin tasanen, lepposa ja rauhallinen ja nyt ainakin tuntuis olevan sama fiilis, ettei enää jaksa hermostua niin pikku asioista. Saa nähdä millanen on mieli kun raskaus etenee, nyt on alkanu olemaan vähän väsyny olo koko ajan.

jee! tänään rv5+1!
 
Taas on tullut uusia, mahtavaa!! :)

Kiitos, olihan se helpottavaa kuulla kaiken olevan hyvin. :heart:

Mulla mielialat heittelee. Ei silleen, että suuttuisin helposti vaan että oon ensin iloinen ja sitten ihan maani myyny. En tiiä. Kai se on normaalia, mut jo paniikissa menin lukeen netistä raskausajan masennuksesta. Kannattais varmaan välttää liiallista tiedon hankkimista netistä. B)

Ruokahimoja ei nyt liiemmin ole. Kaikki melkein kelpaa, kaikki suht kevyt ainakin.

Mukavaa illan jatkoa ja onnea heille, jotka pian menevät ultraan!! :heart:
 
hei kaikille, lokakuisten pinosta tulin kurkkaamaan kun täällä tuntu olevan useampikin hevosharrastelija :D Täällä myös yksi semmonen, oma hepo on 5vuotias suomenhevosruuna jolla säkää 168cm noin...ja ihana on =) miehellä on ratsuna suomenhevostamma 8v ja lisäksi kotoa löytyy suomen pienhevosruuna (koulutaituri) 13v säkää 146cm mutta luonnetta enempi kun kahdella edellisellä yhteensä :LOL: Omalla pollella olen tosiaan ainakin minä ratsastellu, maastossa tosin suurimmaksi osaksi menty köpöttelyä ja lumisissa metsissä rämmitty ...ravipätkiä on menty varoen, lähinnä nuo mäet =) vielä ainakaan ei ole pahalle tuntunu ja noita rauhallisia kävelylenkkejä ainakin ajattelin jatkaa kesän yli, jos tuntuu hyvälle...

Neila ja salaisuus rv 8+5 ps. Millaisilla talleilla teillä hepat on ja mitä ylöspito maksaa? ja mikäs hepan liilkutus suunnitelma kun itse ei pysty ratsastamaan ?
 
Mulla on tunteet pinnassa.Milloin mä olen niiin rakastunut että (ja millon mihinki mieheeni,lapsiin,elukoihin...)tai sitte mä huomaan vollottavan kuunnellessa jotain laulua.Tai sitte mä kiljun miehelle jostain ihan tyhmästä :ashamed: Ja sitte taas itkettää ku menin niin tekemään...

Mulla on risteytys poni :heart: Esikoista odottaessa ratsastin n.25viikolle. Muissa raskauksissa vähemmän.Mulle silloin annettiin neuvoksi et ei kannata perusistunnassa mennä.Keventäen/kevyt istunta niin ei tunnu niin vatsassa.Sitten kun vatsa alkaa kasvaa...Ei sen muuten pitäis normaali raskaudessa olla vaarallista mut jos tippuu tai sattuu joku muu vahinko niin se on sitten jo eri juttu.Nyt olen tullu niin paljon varovaisemmaksi että en uskalla pitkään enää selkään nousta.Minusta se on niin ikävää ku ei voi ratsastaa :( Ku se on mun ainut "nollauskeino" jos tuntuu et hermot menee...
 
Neila Tallimaksu 380e. Täyshoito. Itse ajattelin ohjasajaa ja keväällä varmaan opetellaan ajolle jos vaikka kärryillä sitten pääsis lenkille.Vuokraaja olis kiva löytää mut tuntuu et ei löydy vastuuntuntoista ja sopivaa vuokraajaa kun ei tuota ihan kenelle tahansa voi liikutettavaksi jättää.Ja sitten meille löyty hoitaja joka tarvittaessa juoksutta ja kävelyttää.
 

Yhteistyössä