Marraskuun muruset *lokakuussa*<3

Oma napaa pikaisesti: Tänään käyty yksityisellä lääkärissä. Mulla nähtävästi synnytys edessä kolmen viikon sisään, jopa 1-2 viikon sisään. Tämä oli gynen arvio. Kohdunkaulaa jäljellä 1cm ja kohdunsuu auki 2 cm. Että silleen. En oikein tiedä mitä ajatella.. Pissatulehdus löytyi, joka pitää hoitaa nyt pois alta. Valkuaista ei kuitenkaan onneksi pissassa, joten raskausmyrkytystä ei ainakaan vielä ole. Verenpaineethan mulla on nyt noussut niin, että alapaine huitelee tuossa 89-95 väliä. Lääkäri vaan sanoi, että monella nuo paineet tuppaa nousemaan pari viikkoa ennen synnytystä.

Vaavilla kaikki edelleen hyvin ja gyne sanoi, että ihan turvallisin mielin voi synnytykseen lähteä, vaikka lähtö tulisikin suht nopeasti. Hyvä tietysti olisi, että se siellä vielä pari viikkoa pysyisi. Ennakoi minulle myös suht nopeaa synnytystä.

Saas nyt nähdä miten tässä edetään. Jännittää ihan eri tavalla jo. Onhan näitä ennustuksia synnytyksen alkamisesta tosin mennyt metsään ennenkin. Gyne kyllä sanoi, että lähes varmaksi hän sanoisi, että kaksi viikkoa ennen la:aa synnytys kyllä käynnistyy..

Terese ja poitsu 35+0
 
Tanya, sulla taitaa poika olla jo kovaa vauhtia sieltä tulossa. Hyvä tietysti olisi jos rv 37 kerkeisi vielä poksumaan niin olisi täysiaikainen, vaikka hyvät on viikot nytkin jo.
Näin saattaa olla, silittelin juuri pinnikseen lakanatkin, vaikka tarkoitus oli tehdä se vasta viikonloppuna :)

Erittäin huonosti nukuttu yö takana, nukuin yhteensä varmaan 3tuntia :(
Nukkumaan mentäessä mua alkoi polttamaan alaselkään, ja välillä tuli menkkajomotuksia alavatsalle.. sittenkun nukahdin puolenyön jälkeen kolotuksiltani niin heräsin kolmelta viiltäviin alapää kipuihin :confused: Yön aikana mahakin laskeutu aivan alas.
Päivä sentään on mennyt normaalisti ilman kremppoja, saas nähdä tapahtuuko yöllä taas jotain, toivis ei kun uni tulisi nyt tarpeeseen :)

Tanya & herra hukkapätkä 36+4
 
Liirahille tsemppiä kovasti, hyvä ettei ole tilanne ainakaan pahentunut :hug:

Iik, teidän kanssanne siellä on jo monta ihan lähtölaskennassa, ja mie voisin vaan kiskoa hätäjarrua omalla kohallani :D Nähnyt paljon jo unia siitä, että synnärille pitäny lähteä ja ei mitään valmiina mukaan otettavaksi..
Eilen tilasin netin kautta imetysliivejä ja maxi mallin pikkareita :) Listasin mitä pitää pakata kassiin ja mitä laittaa vauvalle valmiiks toppapuvun sisälle, että isi osaa sit napata ne mukaan ku kotiudutaan.

En tiä mikä tässä on tullu, viimehetkien paniikki vai mikä?? kuukausi vielä kuitenki laskettuun aikaan ja itestä tuntuu, että ei mee niin pitkälle... Ensi viikolla onneks taas ä-polilla kontrolli niin tietää onko muutosta tapahtunut yhtään, epäilen. Jomotusta kyllä ollu enemmän tuola selän puolellaki nytte ku aiemmin..
Stressi siitä mitä tekee lapsille ku lähtö tulee, mutta meillä se riippuu niin täysin siitä et mihin vuorokauden aikaan lähettävä. Äitini asuu lähellä, mutta ei juurikaan ole kotosalla ollut nyt syksyllä ku reissailee...anoppi asuu lähellä, mutta heillä navettahommat rajoittaa aika tavalla ( vaikka muksut jo hetken kahestaanki pärjää jos anoppi navetassa, mutta hirvittää silti )...sisko sai just työpaikan ja hänen varaansa olin kaiken oikeestaan laskenu... no muita ei sit olekkaan vaihtoehtoina.
En voi kuitenkaan vielä äitillenikään sanoa, että lopeta reissaamisesi ku tässä voi kestää vielä aika kauan..

Vauvan vaatteet olen jo pessy ja tänään pesin makuupussin ja tumput ja töppösetki.
Miehelläki pukkaa paniikkia ku se sai pinniksen vkoloppuna lakattua niin ehti siinä touhutessa mietiskellä kaikkee :D

Liikkuminen ei oo enää kivaa ja yöt on ku hyrrällä.. tunti oikeella kylellä, tunti selällään, tunti vasemmalla kylellä...jaa kävis vessassa... ja ralli jatkuu :D no en kuitenkaan oikeesti vielä toivo vauvan syntyvän, vaikka valmishan hän alkaa jo olemaan :)

piprane ema ja Lotta 34+4
 
Onnittelut Rinjalle pikkuruisesta prinssistä!! :flower: Hurja alku teillä, mutta hienoa että kaikki edennyt hyvin.

Hienoa, että liirahillakin tällä kertaa enemmän positiivinen polikäynti takana! :flower:

Neuvolakuulumisia:

- Pissa puhdas
- Paino +750g/vko :ashamed: (tosin tiedän tuon tulleen viikon sisässä, kun noita pippaloita on ollut viikon vaihteessa kolmet ja mul lähtee aina mopo käsistä syömisten suhteen niillä.. Onneksi ei ole enää juhlia ainakaan täs kuussa :whistle:)
- RR 122/70
- Hb 141 (ei tarvitse enää rautaa välttämättä syödä)
- Sf 30
- Syke + (140-150), liikkeet ++
- Viikkoja 32+1
 
Heips taas!

Terese, en taho sinua lannistaa.. saattaa hyvin pitää paikkaansa lääkärin ennustukset.
Mulla esikoisen kohdalla vaan kävi niin, et vkolla 36 oli kaula hävinnyt jo kokonaan ja sisäsuu 1cm auki. vauva kiinnittyneenä tosi alhaall ja sano et viikon sisällä syntyy! eipä syntyny, käynnistykseen mentiin 41+6.
Sillä vaan, et mä aloin tietty aattelee et no niin nyt se syntyy ja voin kertoo että viimeiset 6viikkoa olivat toooooosi pitkät =(
Siksipä iteki ku huomenna meen lääkäriin, niin viis veisaan siitä onko kohdun suulla tapahtunut jotain, kun se ei kuitenkaan välttis tarkoita mitään. Perseestä, sanoisinko =(

Ritu, mulla on kans käyny usein noin, et huomaatko et sua supistaa eikä ite tunne mitään.
Mul oli esikoisesta synnytys jo käynnissä (siis sillon ku se käynnistettiin) ja käyrä piirsi tasaisesti supistuksia enkä mä tuntenu mitään =)

Mä vaan jumitan eskoisen kans sohvan ja tietokoneen välissä!
Valkosipulikanaa ja fetasalaattii saa syyä kohta =P

Neloselta tulee seiskalta neljän tähden illallinen, siinä on esikoisen kummisetä kokkina =)
Sitä siis jännityksellä odottaen ja sit rentouttavaan porekylpyyn! :heart:

Moon ja pikkunen 36+6 (huomenna poksuu täysaikaisen viikot, jee)
 
Moikka

Vika lääkärikäynti takana, tässä kuulumisia sieltä:
Vauva on kuulemma kädellä tunnustellen viikkoihin nähden pieni, mutta maha kuitenkin kasvaa ihan ok, eli en joudu jatkotutkimuksiin.
Kohdun kaula on pehmeä mutta kiinni. Lääkäri sanoi, että ei tänään synny, mutta huomisesta ei osaa sanoa mitään :LOL: (Ilmeisesti hän oli myös sitä mieltä, että kohdun suun tilanne ei kerro yhtään mitään siitä milloin synnytys käynnistyy...)
Veikkaili, että tiedossa on helppo synnytys vauvan oletettavan pienen koon takia. Itse olen 181 cm ja lantio on sopivan leveä, eli mihinkään kokoarvion en ole pääsemässä.

Huomenna taas poksahtaa viikot! =)

Pikku-Katti 35+6
 
SW Mulla on ollu jo varmaankin rv30 asti noita kutomapuikkokipuja. Ja ne paheni pari viikkoa sitten, mutta en osaa sanoa olisiko tämä syntymässä ajoissa vai ei.. Menkkamaista jomotusta on ollu myös pari viikkoa lähes joka päivä.

Mitä teillä miehet meinaa ottaa synnärille mukaan??
 
Neuvolassa käyty!

Verenpaineet 108/61 eli taas vähän alempana kun on välillä ollut, tosin terkka mittas paidan läpi, kun on kuulema niin ohut, ettei haittaa
Pissa puhdas
Sf-mitta 28, ei ole kahdessa viikossa tullut kun yks sentti, vauva kasvaa vieläkin keskikäyrän alapuolella
Oma paino 59,8 eli laskenut 100 g kahdessa viikossa! Yllättävää, koska tähän mennessä on joka kerta kivunnut tasaisesti ylöspäin, olin vähän ihmeissäni..
Sydänäänet 145-149, vaihdellen hieman, jännän alhaiset kun tähän mennessä on pyörinyt melkein 155-160 kieppeillä aina ja nyt oli sentään vauva hereillä koko ajan. Äänet kuitenkin tasaiset ja hyvät.
Tarjonta: Rt edelleen.

Jotenkin oli vähän yllättäviä tuloksia, vaikkei tietty terkan näkökulmasta ollut mitään huolestuttavaa. Musta vaan tuntuivat jotenkin erilaisilta, ja ehdinkin jo miettiä, että kai meidän vauva kuitenkin kasvaa ihan hyvin, vaikka nyt ei ollut tullut oikein painoa mulle, eikä sf-mittaakaan kauheasti lisää.. Noh, seuraava käynti on sit vika lääkärineuvola kahden viikon päästä. Siellä sit katotaan taas, että mikä tilanne. En ny ala ressailemaan tässä tyhjästä, kun täällä on ihmisillä ihan oikeitakin huolenaiheita..

Pirun flunssa yrittää sit tosiaan iskea, kurkku ihan karhea ja olo ihan sippi, yskääkin yrittää välillä puskea.. onneksi huomenna vapaa, sitten torstai töitä ja perjantai taas vapaa. En vaan haluaisi tulla kipeäksi, kun perjantaina pitäisi päivällä käydä ystävän vauvaa katsomassa ja isääkin sairaalassa, eikä kumpaankaan ole oikein asiaa kipeänä, ihan omankin turvallisuuden takia.. :/

Noh, tulipa taas omaa napaa.

Kylläpä mammoilla on paikat pehmeinä, saas nähdä millon meidän pinon vauvasade alkaa :) Tuntuu vielä niin kaukaiselta omalla kohdalla.. varustehankinnatkin on vielä ihan levällään enkä mitään ole pessyt tai laittanut valmiiksi, ei taida olla aikaa ennen äippälomaa.

Siilinlapsi ja öttis 32+5
 
Hei te jotka saatte palkkaa äippäloman eka kuukausilta aloin katsomaan tuossa kelan päätöstä. Eli työnantaja maksaa minulle 3 eka kuukaudelta palkan, joka on noin 1950e kuussa, mutta kelan äitiyspäiväraha on suurempi kuin tuo minun palkkani. Eli kela maksaa työnantajalle minusta 2300e kuussa, ja työnantaja maksaa minulle vain tuon 1950e kk, minne ihmeeseen tuo loppuosa häviää, työnantajan taskuun? + Kela maksaa minulle suoraan vielä 180e palkan päälle kuukaudessa. En ymmärrä, ymmärtääkö kukaan muu? Ajattelin kyllä kelalta kysäistä asiaa vielä, jahka sinne edistyisin soittamaan.... Ihme toimintaa....
 
Nallu Huikean isolta kuulostaa tuo arvio 4600g sinun vauvastasi ja jos mulla vielä isompi, niin huh huh... Edellinen poika oli 3860 g ja siinä oli tosiaankin tarpeeksi kova punnaaminen.
No, siis toivottavasti siinä kasvukontrollissa olis vaikka vähän aiempaa arviota pienempi...:|

Miehelle mukaan synnärille jotain kivaa luettavaa varmuuden vuoksi, pähkinöitä ja muuta evästä. Näillä mentiin viimeksikin ja lehti jäi lukematta, vaikka salissa oltiin yli vuorokausi.|O

Soikku ja Otsi 33+4
 
Kirppunen, joo aika outo juttu johon en kyl tiedä vastausta. Kannattaa kysyy kelalta suoraan!
Mulle itelle kävi just kelan kans niin, et viimeisestä kodinhoidontuesta ennen äitiysloman alkua oli pidätetty 34% vero, ku normisti menny se 20%.
No mä sitä tietty selvittämään ja tänään sit kelasta soitettiin, että kun samassa kuussa loppuu kodinhoitotuki ja alkaa äitiysloma (vaikka maksupäivätkin eri kuussa) niin kodinhoidontuki lasketaan lisätuloksi ja siksi siitä peritään työverokorttini lisätuloprosentti! IHAN NAURETTAVAA, SANON MINÄ! Valtio kierrättää omia rahojaan ... ja kuitenkin mul maksettiin noita tukia ihan eripäiviltäkin, eli eivät ees menneet päällekäin. en tajuu, mut en jaksanu ruveta muutamasta kympistä sen ihmeemmin tappelemaan! (olisin saanut rahat takaisin , jos olisin syyskuulle hakenut verotoimistosta uuden verokortin)

Ja te jotka ootte olleet tänä vuonna työelämässä, niin kannattaa hakea verotoimistosta loppuvuodelle uusi kortti ja toimittaa se kelalle, nimittäin just yks kaverini joka aloitti elokuus äippäloman ja oli siihen asti töis, sai 0% kortin loppuvuodelle! Se yleiskäsitys et kela perii AINA väh 20% ei siis pidä paikkaansa!

Miehelle mukaan synnärille ... Öö ei mitään. Ei ollu esikoisestakaan. Kaffii se kävi keittämäs synnärin "avustajien tiloissa" ja heseltä haki ruokaa ku tuli nälkä. Meil oli kannettava ja leffoja, oli lehtiä ja musiikkia. No musiikkia kuunneltiin mut muut jäi kyl tekemättä. Äiteellä se homma menee levätessä ja suppareihin keskittyes, mies jännittää vieressä ;) ja meillä synnytyksen kesto 8h meni ainaki niin nopeaa, ettei siin paljo ennättäny miettii ees et mitä tekis!
Eri juttu tietty jos esim vedet menee, joutuu osastolle odottelee et synnytys käynnistyy kunnolla.. ni sit saattaa ollaki tekemisen puute!
ja tyksis ei ainakaa äiti saa edes syödä mitään, joten turha mitään eväitä raahata.
Mut miehelle tietty saa ottaa herkkuja, jos ite kestää sitä naposteluu vierestä kattella ;)
Taisin mä mustikkakeittoo saada hiukan hörpätä!

Juuh, ihana porekylpy takana ja pikapuolin nukkumaan!
Aamusta sitten neuvola/lääkäri kuulumisia !!
 
Soikku Samaa mäkin toivon, että seuraava arvio olisi vähän oletettua pienempi. Tai sitten toivottavasti käynnistelisivät sillon..

Meillä mies on ajatellut ottaa mukaan juotavaa, evästä, sisäkengät ja kirjan. Tuo kirja ihan siitäkin syystä, jos mun kohdalla päädytään käynnistelemään. Voi olla tylsää odottaa sitä, että se käynnistyy.. Mietin vain olisiko vielä jotain muuta oleellista..
 
Rinjalle paljon onnea :) :flower:

Pitkään aikaan ei ole tullut luettua tätäkään pinoa. Kun tuntuu että raskaus on vaan hujahtanut nopeasti ohi. Silti vielä miljoona asiaa tekemättä.

Olo on kyllä melko väsy. Aamuisin oksentelen aina, nukkuminen on todella hankalaa ja varsinkin sängystä ylös nouseminen, kävely on yhtä tuskaa ja hidasta. Muutenkin ihan kauhee olo, jalat puutuu, vatsaan sattuu ja on jo toista viikkoa flunssaa. Ei oikeen jaksaisi enää.

Loppuviikosta neuvola ja äitipolilla kontrollikäynti raskausdiabeteksen takia, kun vauva oli melko iso jo viime viikolla että jos pitäisi alkaa insuliinia pistämään.

Synnytys alkaa todella jo pelottamaan. Saa nähdä miten siitäkin selviää :(

33+1
 
Verokortista: kyllä verottaja muistaa periä sitten jäännöksenä, jos ei etuuksista peritä veroa. eli jostain ne otetaan takaisin. Jokaisen kun täytyy tietyn verran maksaa veroja vuodessa.

Itsellä vain mietityttää että millä perusteella voi jäädä jäännösveroa maksettavaksi, jos on ollut kelan tuella, aina verotettu 20% vaikka oma veroprosentti on 12 kortilla, ja tuloja saisi olla tuplasti enemmän kuin verotettavia tukia on saatu.. tätä en ihan ymmärrä, että miten palkaton ihminen voi joutua maksamaan vielä lisää veroa..

Itse laskin veroviraston sivuilla, että tälle vuodelle mun olis pitäny nostaa kelalle veroprosentti 21% jotta maksaisin tarpeeksi veroja.. ja tukia koko vuodelle kertyy vain alle 7000 e.. ja verokortin mukaan saisin tienata tuplat puolet pienemmällä prosentilla.. ei nyt ihan mee jakeluun mulle ja kuulostaa tosi epäreilulta tukea saavalle ihmiselle että näillä tuilla ens vuonna voi kolkutella 100e maksettava kuten ystävälle kävi..vaikkei ole tuloja... mutta onhan se mukava olla työttömänä kovemmin verotettava kuin työntekijänä.. kaipaan takaisin työelämään tätä menoa..
 
Viimeksi muokattu:
Toinen erittäin huonosti nukuttu yö takana |O :(
Illalla yhdeksän aikoihin alkoi supistelemaan kipeästi 15 min välein, tunnin kuluttua supisteli jo 10 min välein, mutta puolenyön jälkeen lakkasivat kokonaan. Luulisi, että nuo tekivät lisää "hallaa" alakerrassa, nyt aamullakin on supistanut epäsäännöllisesti. Supistusten aikoihin sain vessassa käydessäni paperiin aina vaaleita limapalloja, palttiarallaan nuppineulanpään kokoisia :confused:
Mä oon vaan todella väsynyt, mä tahtoisin niin nukkua ensi yön kotona kunnolla, kai se on harkittava tänään päiväunia vaikka yleensä mä en niitä harrastakaan :)

Tanya & herra hukkapätkä 36+5
 
huomenta!

ihmeen pirteä ja energinen olo, olen ollut hereillä jostain klo4 asti vaik menin nukkumaankin vasta joskus 23:30 aikaan ja ylös nousin sit 6:30 ja mitäs sit teinkään..rupesin siivoomaan miehen työhuonetta ja pesin lattiat, pyyhein pölyt, ihan hullua...nyt pidän kahvitauon ja lepään hetken ja sit jatkan luuttuumista ja pölyjen pyyhintää..

mut nyt kaffeelle

kurpitsa ja "A" rv35+1
 
Onnea Rinjalle pikkuisesta pojantaimesta, kasvanee vielä vahva mies! Onko sinun keskiraskauden km:t johtuneet kohdunsuun "heikkoudesta", senkö takia ne langat? Ihanaa, että saitte pidettyä pojan sellaisille viikoille asti, että poika jaksoi sinnitellä eteenpäin :heart:

Alkaa monella olemaan tosiaan jännät päivät ja viikot edessä, lähtö lähenee...;) Mulle sanoi aikoinaan synnytystapa-arviossa ja vikoissa neuvoloissa että varmasti tulee ennen laskettua aikaa, oli niin alhaalla ja kiinnittynyt tms. mutta 10 päivää meni yli ja kuten joku muu sanoi, kun uskoi näitä ammattilaisia ekaa lasta odottaessa, tuntuivat ne 10 ylim. päivää hiton pitkiltä, joka ilta itkeskelin miehelle, ettei poika ikinä synny:LOL: Toka sitten tuli aika täsmällisesti 39+5. Ja ilman käynnistyksiä.

Me saatiin asunto kaupaksi ja tosi hyvään hintaan, muutto sopivasti marras-joulukuun vaihteessa ja laskettu aika tosiaan (sen voisi vaikka vaihtaa listaan kun muuttui jossain ultrassa) 1.12.
Että hyvä ajoitus muutolle???

Maija rv 32+0
 
Tanya Kuulostaa lupaavalta! Josko se limatulppa irtoaisi ja lisää supistuksia?!

Täällä herätty monena yönä 04-05 vessaan ja tyttö alkaa vessareissun jälkeen kovan jumpan enkä tietty saa unta ja sitten kun nukahdan ehkä 06.30 niin ehdin nukkua 45min-tunnin ja pojat heräävät ja olen aivan kuoleman väsynyt|O
 
Eipä tässä muuta, kuin että tänään on ensimmäinen virallinen äitiyslomapäivä :) Vaikka enhän minä enää 2 kuukauteen ole töissä ollutkaan :)

Mulla on noita sukkapuikkokipuja päivittäin ja joku sanoi, että ne johtuu siitä, että siellä joutuu joku hermo puristuksiin ja ei siis pitäisi vaikuttaa kohdunsuulle millään tavoin, en sitten tiedä. Mulla noita on ollut jo pitkään.

Maanantaina pari tuttua sai pojan molemmat ja seuraavaksi saakin jännittää kaverin puolesta, jolla on laskettuaika samoihin aikoihin kuin minulle, mutta luultavasti hän tulee synnyttämään aiemmin. Hänellä kun vauva on jo kiinnittynyt ja tuntemukset on samat kuin esikoisestakin, joka syntyi 2 viikkoa ennen laskettua aikaa, mulla kun esikoinen meni 2 viikkoa yli ja jos tän annetaan mennä loppuun asti, niin eiköhän sitä yli mennä taas.

shihtzu + poitsu 34+6
 
Huomenta!!
Täälläkin yöt nukuttu äärimmäisen huonosti viimeiset kaksi viikkoa, vessassa ei välttämättä tarvitse käydä kuin kerran mutta lonkat kipeytyy kyljellään nukkumisesta. Ja viime yönä meni alaselkä ihan älyttömän kipeäksi heräsinkin pyörimään jo 03.15, nyt sitten silmät ristissä.
Maha asukas on äärimmäisen vilkas tuolla mahassa ja edelleenkin istua nakottaa tuolla tai välillä on poikittain mikä muuten tuntuu aika kivalle kun venyttelee toisella puolella päällä ja toisella jaloilla ;) maanantaina Nlo ja siitä 2 viikon päästä lääkärinlo josta laittavat lähetteen äippäpolille kääntöyritykseen jos ei lapsukainen ole itse päättänyt
kääntyä, toivottavasti olisi!!!

Imetysliivit tilasin niitä carriwell kahdet kpl:t nettikauppa potitos.fi, päällä tuntuivat kyllä oikein mukavilta toivottavasti ovat sitä myös käytännössä.

Täällä alkaa olla jo muutamalla hyviä merkkejä lähestyväsrä synnytyksestä ihan teidän puolesta jännittää :) itsellä oli esikoista odottaessa paikat auki 2cm viikolla 37, mutta esikoinen syntyi 41+4 viikoilla ja limatulppakin irtosi puolitoistaviikkoa ennen synnytystä. Mutta toivotaan ettei tanya sinun tarvitse yliaikaiseksi odotella.

Täällä on tuettu näkemään unia synnytyksestä, sekä mies jo alkaa kans pohtimaan järjestelyitä lähdön varalle esim. Hätäilee kun kaukaloa ei ole lapselle vielä ostettu... Muutenkin vielä käyttötavarat on ostamatta. Supistelujakin mulla tulee edelleen päivittäin ja muutamana iltana tullut 10min -5 min välein noin tunnin ajan mutta sitten aina loppuneet.

Paljon onnea Rinjalle pienestä pojasta!!! :heart:

liongirl ja villiasukas 32+4
 
Viimeksi muokattu:
Mies ei ota synnärille kuin itsensä mukaan. :D Esikoisestakaan ei miehellä ollut mitään ihmeellistä mukana, ja todellakin meilläkin kävi vieressä hesellä kun nälkä yllätti.

Moonvaan mä luulen että mun pitää hakee uusi berokortti, koska on tulossa tammikuussa yli kuukauden lomarahat, niin ei taida riittää toi vanha verokortti.

Ja kelan asioista mä en tiedä mitään, mulle on sinänsä pääasia, että mä saan rahaa. :LOL: Mutta voisin hyvin kuvitella, että työnantajat vetää välistä jotain..

Mä kyllä tunnen harjoitussupparit. Ne tekee välillä niin kipeetä, etten pysty kävelemään / vaihtamaan asentoa. Ja mahakin menee ihan kovaksi + alkaa ahdistaa. Meillä Sissi on muuten perätilassa ja jos on sitä vielä 3 viikon päästä niin sitten leikataan. Mä en haluais sektiota, en sitten millään, mutta tietysti siihen suostun jos on Sissin / mun terveydestä kyse. Yli 4 kiloisia kun ei synnytetä alakautta jos on perätilassa. Ja en kyllä synnyttäis pienempääkään, teholla on nähnyt noita perätilavauvoja, joilla ei todellakaan ole ruusuinen elämä edessä, kaikkien komplikaatioiden jälkeen.

Tänään alkoi hullut päivät, pitäiskös lähtee siellä käymään..

Liirah + Sissi 32+6
 
Huomenta!
Hyvin nukuttu liki 11h yö takana! Ihana ku on levännyt olo!
Tsemppiä kaikille huonosti nukkuneille =(

Neuvola/Lääkäri Kuulumisia 36+6 =)
Pissa: puhdas
Paineet: 140/79 (samoissa)
Paino: -300g/vko (jee jee) yhtensä siis tullu 3.8kg
Turvotusta: ei
syke: 168
sf: 35 (sentillä kasvanu vkossa)
Sisätutkimuksessa muutosta, niin että 1cm auki ja kanava lyhentynyt 2cm.

VoiKu oon Happy! Tämä tahtonee tarkoittaa sitä, että toive elää että pääsisin ehkä synnyttämään ilman käynnistystä! Vauvan koosta lääkäri sanoi, että enemmin pieni kun iso vauva (esikoinen oli 4010g syntyessään) ja sekin on kiva!

Mutta niinkö moni täällä onkin maininnut, ni EI VOI TIETÄÄ !! Nää synnytys jutut on niin arvoituksellisia ja jokainen omanlaisensa et turha tässä on kuitenkaa liikaa toivossa elää ;)

Viidettä päivää on jo ripuli aamuisin (ihmekkää et paino tippuu tällä paskomisella :LOL: )
Eikä Lääkäri osannut sanoa siihen yhtikäs mitään!

Mä meinaan pyöräyttää pulla ja sämpylätaikinan. Sit pesasta lattiat ja illasta MaryKay kauneuskutsuille =)

Aurinkoista päivää vaan toivotellen...

Moon ja PikkuSikko 36+6

ps. Alla vielä kuva teetetystä makuupussista vauvalle :heart:
jos siis osaan sen tänne liittää ;)


Vauvan pää tosi alhaalla, mutta ei kiinnittynyt. (eipä ollu esikoisestakaa vielä 41+5)
 
Monella tuntuu olevan vauvat jo "lähtökuopissaan".

Tanya, nuo sun oireet kyllä viittaavat mun mielestä siihen, että synnytys alkaa ihan näinä päivinä. Sulla on kuitenkin supisteluja ja limatulppaakin irtoaa. Nyt vain lepäät hiukan ja koitat kerätä voimia, että jaksat sitten synnyttää jos esim. yöllä tulee lähtö. Olet varmasti kaiken jo valmiiksi laittanut, mutta jos et niin kannattaa kyllä nyt viimeistään laitella kuntoon.

*Muoks* Lähti jo menemään joten jatkan toiseen viestiin vielä.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä