Marraskuun muruset *lokakuussa*<3

moonvaan: rupeekohan siellä oleen lähtö käsillä synnärille ;)

mul on vissiin vauva jo niin alhaalla että tää on kolmas päivä jo kun juoksen ainakin tunnin välein pissalla tälleen päiväsaikaan kun tuntuu et rakko on ihan täynnä ja jos yhtään yrittää pidätellä pidempään niin sit alkaa supistelu kiristely, yöaikaan ei tarvi ravata vessas kuin 1-2xper yö.
 
Voi kun mä oon laiskistunu tän kirjoittamisen suhteen. Lueskelen kyllä joka päivä.

Onnea Rinja ja tsempit liihah sulle.

(.) Ei täällä kummallista. supistelut yhä yhtä voimakkaita kun ollut jo pitkään. Eli koko ajan harkkasupistuksia ihan koko ajan! Turvottaa ja väsyttää. Tahtoisin nukkua. (kauhee valitus) Eilen pikkunen liikku jotenki vähä. Mä olin kyllä menossa koko päivän etten oikein pystyny ees seurailla liikkeitä. Pitääpi tämä päivä taas seurailla..

Eveny ja poju 35+6 (huomenna poksuu :))
 
Onnittelut Rinjalle, ihanaa, että poika voi vaikeasta alusta huolimatta hyvin! Ja isot isot tsempit Liirahille täältäkin, jos oma usko ja toivo välillä hiipuu, niin me täällä kyllä luotetaan Sissiin sun puolesta, ja toivotaan koko ajan parasta! :hug:

Täällä podetaan kurkkukipua liiasta rykimisestä, limaa pukkaa koko ajan ja pelkään, ettei vaan olis flunssa iskemässä :/ Olo on muutenkin nuiva, kun töissä istuessa sormet ja nilkat turpoaa, kun pitää työtuoleilla ikävissä asennoissa könöttää ja kirjoittaa koko ajan.. Eilen tein melkein 11 tuntisen työpäivän, kun tänään täytyy lähteä aikaisemmin neuvolan takia. Onneksi huominen ja perjantai ovatkin sitten vapaapäiviä, mutta se taas tarkoittaa sitä, että torstainakin menee kyllä töissä myöhään, kun tän viikon jälkeen enää kaks vajaata työviikkoa ennen äippälomaa, ja hirveä määrä hommaa, joka pitäis puristaa siihen aikaan. Todennäköisesti en ehdi kaikkea tehdä ja se stressaa mua suunnattomasti, kun oon avustajaksi just niitä juttuja palkattu hoitamaan.. tuntuu kauheelta, jos en saa niitä valmiiks ennen lähtöä.. Kaikkea hankaloittaa se, kun mulla on vuosilomapäiviä, jotka on pakko pitää pois ennen äippälomalle jääntiä, kun Yliopistolla eivät maksa käyttämättä jääneitä päiviä rahana, vaan ne on pakko pitää lomana. Mieluummin ottaisin nyt se rahan, ja saisin hommia enempi valmiiksi, mut pakko lomailla ja stressata.. Kauhea olo vaan, kun eilen menin kasiks töihin ja olin vasta seitsemän jälkeen illalla kotona..

Iltapäivällä on neuvola, tulen sitten kertomaan kuulumisia. Mitään erityistä ei pitäis siellä kyllä tulla vastaan. Perjantaina on meidän isän leikkaus ja jännitys alkaa kasvaa kovasti!

Siilinlapsi ja öttiäinen 32+5
 
Piti muuten kysymäni, että onko muilla ilmennyt ongelmia muistin kanssa? Musta on tullut nyt loppuraskaudessa ihan lahopää, jos tulee mieleen jotain, mitä pitäisi miehelle sanoa, niin jos en sano sitä sillä sekunnilla, niin asia katoaa päästä ja käytänkin sitten seuraavat puoli tuntia siihen pähkäilyyn, että mitä helkkaria sitä oikein piti sanoa tai tehdä! Aivan raivostuttava ilmiö, kyllähän tällaista on ennenkin ollut, mutta ei koskaan tässä mittakaavassa kun päivittäin asiat vaan lipuu mielestä ja minä vilkutan hyvästiksi vieressä...

Piti ihan kirjoittaa tänne heti, kun tuli mieleen, etten unohda tehdä sitä :D
 
Siilinlapsi Mulla on ollu koko raskauden ajan muistiongelmia, mutta ne on pahentunu loppua kohden. En muista mitä ihmiset on puhunu mulle pari minuuttia sitten, tai mitä mun piti itse sanoa.

Viikko kokoarvioon ja viikko ja yks päivä ehkäkäynnistykseen! Nyt JÄNNITTÄÄ!

Nallu ja Hattivatti 37+3
 
heh..

Muistinpätkimisestä... Kyllä pätkii ja pätkiny ihan esikoisen odotuksesta lähtien!
Mulla on tollanen pikku almanakka, mihin kirjoitan lähes kaiken ylös.. jos johonkin pitää soittaa, jonku kans treffit jne.. muutoin en muista mitään ;)
Paras oli eilen ku Iso-Mamma soitti, et niin ootko sä tuomas neidin vielä ke ilta hoitoon? Sitte mä olin vaan et ööö.. miksköhän? ja sit mamma siihen, et sul piti olla jokku kauneuskutsut! --joo, tosiaan oon menossa ke MaryKeyn kauneuskutsuille ;) ja hyvä et 84v iso-mamma mua muistuttaa näistä asioista =P
Sillo ku esikoinen synty, ni mulle oli ihan ylitsepääsemätöntä muistaa kummasta tissistä olin imettäny viimeksi..Mun ei tarvinnu käyttää tissinsuojuksia, käytin yhtä. ihan siks, et laitoin sen aina merkiksi kummasta olin viimeksi imettäny =D
Joten huonomuistisuus on ihan normaalia !!

Kurpitsa
Nii kyllähän tuo menkkajomotus jostain kertoo, mut outoo ku ei niit supistuksii kuitenkaan oo. Ripulia oon kuullu et usealla on just ennen synnytystä ;)
Vähä kyl alko itteeki mietityttää, joten pakkasin sairaalakassin ja kirjoitin tollasen "suullisen ohjeistuksen" esikoisen pv rytmistä jne.. jos lähtö tuleeki ja ku hoitajat pitää kattoo sitte ihan tilanteen mukaan !

Jänskää =) Vaikka katotaas vaan, ni sieltä vielä marraskuu koittaa ja maha-asukki pysyttelee massussa ;)
 
Muistin heikkeneminen on ihan tavallista raskauden aikana. Kaippa ne hormoonit vaikuttaa siihenkin. Ilmiötä kutsutaan radeksi eli raskausdementiaksi näin kansankielellä. Mulla on niin laho pää, että kun luen näitä juttuja täällä, niin ois aina kommentoitavaa juttuihin, mut sit en muista enää kuin viimeisen asian mihin piti kommentoida. Välillä sit turhaudun tuohon ja jätän kirjoittamatta koko jutun.
Sit käytännössäkin tulee paljon juttuja että en vain muista. Joudun miettimään että mitä olinkaan tekemässä, kun lähden tekemään jotain. Sit lapset ilmoittaa mihin menee ja mä unohan missä lapset olikaan...... En muista että aikaisemmissa raskauksissa ois ollu näin pahana tää rade :(
Lohdullista on tietää ettei rade ole pysyvää, vaan muisti palautuu raskauden jälkeen. :)
 
Siilinlapsi voi, toi on niin tuttua, toi muistamattomuus. Parhaimmat tapaukset on olleet, kun olen aloittanut jonkun jutun ja sit mies kysyy et niin, miten se jatkuu, ni mä en välttämättä ees muista et oon alottanut mitään asiaa kertomaan!! :LOL: Et mä ainakin olen ihan lahopää, oikeastaan jo esikoisesta asti oon ollut enemmän ja vähemmän lahopää.

Moonvaan Jännät paikat sulla siellä, pikkuinenhan voi olla maailmassa jo vaikka huomenna!! :)

Arvatkaas mitä lääkäri sanoi mulle polilla tänään? Jos omat sokerit on kunnossa, niin sokerin syöminen ei kuulemma vaikuta lapsen kasvuun. :O Mulle kun on aina aiemmin sanottu, että jos syö esim paljon karkkia, niin lapsi kasvaa suureksi koska sokerit on koko ajan korkeella. Mutta kuulemma ei, koska insuliini laskee sen normi tasolle, eikä sokerit näin ollen ole ylhäällä koko aikaa. Hmmm, uskoisko?

Liirah + Sissi 32+5
 
Liirah Ihan ensiksi oli kiva kuulla, että Sissin tilanne ei ollut ainakaan pahentunut. L-M:n kertomuksen pohjaltakin teillä on varmasti oikein hyvät mahdollisuudet siihen, et Sissi selviää kuten me kaikki täällä kovasti toivomme.

Ja sitten vielä kommentoin sulle tuohon sokerin syöntiin. Mä olen sortunut ihan sata nolla Fazerin sinisen syömiseen ja irtokarkkien ja jäätelön.. Viikon aikana on vähemmän sokerittomia päiviä ku sokerillisia. Silti mulla sf mitta on melkein alakäyrällä ja vauvakaan ei ole mikään jättiläinen ollu ultrissa. Aina himpun pienempi ku "pitäis" silleen kuitenkin ettei mitään hätää kasvun kanssa ole ollut. Joten mä ainakin uskon tuohon, että jos omat sokerit on ok niin se sokerin syönti ei vaikuta lapsen kasvuun. Ainakin pätee muhun varsin hyvin.

Rinja Onnittelut uudesta tulokkaasta. :heart:

MoonVaan Nyt aletaan jännittämään millon se teidän pikkusikko sieltä pamahtaa maailmaan. =)

ON: Tänään poksui taas viikot. 32+0 on nyt siis täynnä! :) Tänään on supistellu jotenki yllättävän paljo. En tiiä mistä johtuu.. Muutoin ei kummempaa. Kertokeepa tietämättömälle mitä kaikkea siellä synnytystapa-arviossa tehdään?

AaVee ja pikku L 32+0 (5 työpäivää enään)
 
Rinjalle paljon onnea ja ihana kuulla tuollaisia uutisia!

Samoin liirah uutiset oli positiivisia, hyvä!

Hyvänen aika, ei ole todellistä, että täällä alkaa jutut jo pyöriä synnytyksen ennakoivissa merkeissä ja muissa lopun tuskailuissa.. loppu siis häämöttää! Ensi kuu :heart:

Omassa navassa ei muuta kuin taistelua flunssan kanssa edelleen ja kodin perusteellista siivousta. Siitä on mun äitiysloman eka viikko tehty :)

Loppuun pieni vilkaisu meikäläisen masuun tältä päivältä. Koooorkeallahan tuo on, että huhhuijaa.



suhveli 35+0
 
Rinjalle onnittelut pienestä pojasta! :flower:

Liirah, hyvä kun toinen munuainen edes jotenkin toimii. Toivottavasti munuaiset eivät siitä enää suuurene ja tilanne pysyy samana synnytykseen asti. :)

Tanya, sulla taitaa poika olla jo kovaa vauhtia sieltä tulossa. Hyvä tietysti olisi jos rv 37 kerkeisi vielä poksumaan niin olisi täysiaikainen, vaikka hyvät on viikot nytkin jo.

Lumi-Marja, mustakin tuo sinun kertomuksesi oli tosi koskettava ja kannustava. Kaikkea hyvää siskollesi ja siskon pojallesi!

JanJade, kirjoitteli tyttärensä viemisestä neurologille. Meillä esikoispoika kävi kans tässä jokin aika sitten neurologilla ja nyt on osastojakso hälle sovittuna Jorvissa. Eli meidän tapauksessa tässä on tarkoitus tutkia, että onko hänellä kehitysviivettä. Jos on niin minkälaajuisena ja millaisena sekä mistä se johtuu. Poika on Jorvissa 4 päivää tutkittavana ja toivottavasti asia nyt viimein sitten selviää. Meidän esikoispoika on myös hyvin ujo ja arka uusissa tilanteissa sekä uusien ihmisten kanssa.

Yritän muistaa mistä täällä oli puhetta ollut kun en moneen päivään ole käynnyt täällä lukemassa.

Nukkumisasento mulla on joko kyljellään tai selällään. Aloitan nukkumisen aina kyljelläni, mutta saatan herätä myös selälläni. Mulle ei yhtään tee huonoa olla selällään. Ei nyt eikä aiemmissa raskauksissakaan. (Hyvä juttu kun sektiossa joutuu selällään makaamaan niin ei tule huonoa oloa).

Muistiongelmia on välillä mullakin. Onneksi ne ovat kuitenkin sellaisia pieniä, etteivät pahemmin haittaa elämää.

Kokoarvio ja kohdunsuun tilanteen kartoitus mulla tapahtuu Jorvissa synnytystapa-arvioinnin yhteydessä. Mulla se on rv 36+2 (22.10). Mulla jää kolmas lääkärineuvola kokonaan pois tämän vuoksi. En usko mulla minkään tuolla alakerrassa muuttuneen, koska harjoitussupistuksia kummempia ei ole tullut. Samalla lailla on tämäkin raskaus edennyt kuin edellisetkin.

Nyt nämä viimeiset viikot vain tuntuvat matelevan eteenpäin. Hyvän nukkumisasennon löytäminen ja kyljen kääntäminen on täälläkin aikamoinen operaatio. Mulla sattuu nivusiin ja kohdun kannattimiin välillä niin kovaa, että joudun valuttamaan itseni sängystä pois kun ei pysty asentoa kivun vuoksi vaihtamaan. (Onneksi meillä on jenkkisänky niin ei ole laitoja estämässä). Vessassa ravaan vähintään sen 3 kertaa yössä ja joka kerralla on niin kova hätä, että tuntuu kuin rakko halkeaisi siihen paikkaan. Hyvä kun vessan pöntölle kerkeää istumaan kun pissa jo tulee. Onneksi ei sentään vielä ole housuihin tullut. ;)

Mä en jaksa nyt loppuraskaudessa kovin pitkiä matkoja kävellä yhtä soittoa tai seisoa kovin pitkiä aikoja, vaan välillä on käytävä istumaan ja levättävä hetki. Tämä on tuttua jo aiemmista raskauksista. On hassua ajatella, että ennen sitä meni vaikka 4 tuntia Sellossa kävellen yhtä soittoa kun nyt 1 tunti on maksimi kun pitää jo päästä lepäämään.

Mulla on myös selkä alkanut vihoittelemaan kun olen paljon jalkeilla. Eilenkin siivosin aamusta iltaan ja selkä oli aivan p**kana illalla. Yöllä kun menin vessaan niin tuntui, että pääsekö tästä ollenkaan kävelemään kun niin paljon selkään sattui. Aamulla selkä oli onneksi taas normaali. Tuota selkäsärkyä ei ole muuten kuin silloin kun olen joutunut pitkiä aikoja seisomaan ja/tai kävelemään.

Istuminenkin on välillä tosi hankalaa tai lähinnä kävelemään lähtö sen jälkeen. Mulla sattuu tuonne häpyluihin ja niveliin tosi kovaa kun lähden kävelemään pitkän istumisen jälkeen. En hetkeen pysty kunnolla kävelemään vaan se on sellaista vaappumista eteenpäin. Tilanne yleensä korjaantuu aika nopeasti kun kävelen vain ja hetken päästä pääsen jo normaalisti eteenpäin.

Tyttö voi hyvin, hikkailee useasti päivässä ja potkii, joten se on pääasia. Nämä kivut ja vaivat loppuvat sitten kun tyttö syntyy. (Tosin sitten on taas omat vaivansa, mutta eiköhän se ole sen väärti). ;)

Katja-75 ja PikkuNeiti rv 33+6 (huomenna poksuu taas!)

 
Viimeksi muokattu:
Liirah, hyvä ettei tilanne ole pahentunut. Olipas Sissillä hienosti painoa :) Mahtava juttu! Mulla on sellainen vahva kuva asiasta, että Sissi selviää kaikesta huolimatta. Varmasti on tutkimuksia edessä ja mahdollisesti joitain toimenpiteitä, mutta pienet ihmisalut ovat sitekämpiä, kuin me kaikki yhteensä. Nuorempana olin vastasyntyneiden teholla töissä ja siellä näki monta kertaa, kuinka täysiin toivottomastakin tilanteesta selvittii ja kotiin päästiin. Munuaisjutuissa on se hyvä puoli kaiken vaikeankin keskellä, että niitä pystytään nykypäivänä hoitamaan hyvinkin monitahoisesti. Paljon vain jaksamista teille ja huoli on varmasti koko ajan läsnä, mutta kukapa lastaan rakastava vanhempi ei huolestuisi. Rakkautta se vain on:hug:

MoonVaan kuulostaa siltä, että siellä ollaan jo kalkkiviivoilla :) Jokohan sitä pian vauvauutisia tänne satelis:whistle:

Koko aamupäivän repiny alamahaa ikävästi ja jokainen liike tuntuu satuvan jonnekkin päin. Sektiohaavan kiinnikkeet ne siellä taitaa kummitella, kun noi vihlonnat on kuin kiristäviä naruja tuolla jossain. Pikkuneiti sen sijaan koluuttaa kylkiluita ja jostan syytä alkanu harrastamaan jonkinlaista liikehdintää käsillä, joka on kuin kutittelua. Ja se kutittaakin, mutta kun ei voi raapia...jännä tunne :)

Muistista, jaa mikä muisti!! Mä olen ihan dementoitunu. Hyvä kun aina edes tiedän mikä päivä on ja tai mitä olin tekemässä. Kauppalaput unohdan antaa isännän matkaan ja sitten kotiin saapuu lenkkimakkaraa ja ranskalaisia, mutta ei yleensä maitoa, hedelmiä tai vihanneksia. Mies lämmitti eilen illalla saunan, kun hikos tuolla hälykeikalla ja minähän siitä sitten sisimmässäni oletin, että viikonloppuhan tämä on ja en muistanu laittaa herätystä aamuks. No heh heijaa, mies herää 5.34 ja yleensä minä herään samaan aikaan. Nyt vain napisin, että minkä ihmeen takia sunnuntaina pitää nousta tähän aikaan...ukkokult ase vaan nauro ja sano, että rouva pehmytpää jatkaa nyt sitten vain sitä sunnuntai aamuaan, mutta toivottavasti alpsukaiset osaa ite lähtee kouluun ja hän kyllä vie tytön tarhaan, jos vain joku sille laittaa aamupalan ja jelppaa vaateet päälle, kun tulee koulukyyiten välissä hakemaan. Virkistyin sillä hetkellä suht nopeesti ja tajusin, että tänään on tiistai!! vai onko? Kattoo kalenteria ja on se...Homespää olen ollu koko raskauden, mutta nyt on se loppuki muisti kadonnu ja olen ihan höhlä.

Lumi-Marja ja neiti Nuppunen 32+1
 
Kysyisin tuosta Lilipyen janasta. Mä olen saanu sen tänne joskus sen url linkin kautta, mutta enää tulee vaan koodi näkyviin. Mikä on se oikea linkki, jolla saa sen janan tonne, kun nyt vielä sitä vois hetken käyttääkkin :)

terveisin, kaiken unohtanut
 
Lumi-Marja, valitse sitten kun olet saanut laskurin valmiiksi niin se: PseudoHTML, UBBCode jne...ja kopiot siihen allaolevaan laatikkoon tulevan koodin tänne.

Mä unohdin aivan mainita, että serkkuni sai avovaimonsa kanssa pojan sunnuntaina.=) Toisen serkkuni vaimo on myös aivan viimeisillään ja laskettu aika tässä kuussa myös. :eek:
 
Neuvolareissu takana.
Paino +583g/vko (yhteensä tullu 15,6kg!!)
hB 125 (laskenu taas vähä)
Pissassa leukkarit +++ (pissanäytettä huomenna viemään..)
syke 135, rt
sain sitte torstaiks vielä lääkäriajan ku terkka oli sitä mieltä että vauva on tooosi alhaalla. siltä kyllä tuntuuki. eli alakerran tilanteen tsekkaus edessä.
muutoin kaikki ok täälä. malttamattomana tulokasta oottelen mutta samalla mielen valtaa haikeus kun maha lähtee.. :)

ziziz ja asukki 33+3
 
Rauhoittukaas siellä, en mää oo lähös vielä synnyttää moneen viikkoon!
Enkai mä voi, ku sitte en pääse rentoutuun vyöhyketerapiaan ;)
joten ihan rauhassa tässä vielä saa massua kasvattaa =D
Mut tässä ketjussa en oo viiminen synnyttäjä, sen voin varmaksi sanoo ;)
Esikoisesta laskettu aika oli 30.3 ja synnytin maalismasujen viimoisena 12.4 :heart:
 
Heippa !
Kiitos onnitteluista!! Mä en osaa käyttää tätä uutta versioo.....missä hymiöt..tuolla?: /
:)jes!

Niin. Menin lankakontrolliin heinäkuussa. Edellisessä kontrollissa kaikki ok. 4 cm kohdunkaulaa. Sitten enää lanka ja sen jälkeen 2 cm kohdunkaulaa!!! Lääkäri sanoi, että päästää kotiin. Sanoin,e tten uskalla mennä ja jäin sairaalaan. Siellä makasin 2 vkoa. En uskaltanut nousta, vaikka sain istumaluvan ja suihkuluvan. No, välillä kävin suihkus, pakko oli. Sitten tarkastettiin tilanne ja se oli edennyt ja eikun sitten vaan hesaan kiireettömässä kuljetuksessa. Naistenklinkalla makasin viikon siis aivan pakkolevossa. Ei saanut edes vessassa käydä. Se olikin huimaa,kun oli aivan muiden armoilla. Huippuhoito siellä.
Sitten alkoi mun cerpit nousta ja lanka otettiin pois ja supistusestolääkitys lopetettiin. Vauva ei kuulemma saanut saada tulehdusta eli sai syntyä. No, sitten hän olikin viistotarjonnassa ja mentiin keisarinleikkaukseen. JOo, porukkaa oli kuin pipoa siellä. 2 kpl lastenlääkäreitä vastaanottamassa poikaa ja muuta poppoota. Poika näytettiin minulle ja sitten kiireeellä lastenklinikan teholle. Itse sain kuvan pojasta ja pääsin katsoon seur. päivänä. Yöllä syntyi 00.42.
painoi960 g eli iso ollakseen 25+2. (ultra 25+6)
Siellä parisen viikkoa ja sitten jatkohoitoon. Ensin hengityskoneessa, sitten nasaaliventilaattorissa ja nyt poika hengittelee itse nasaalia ja happiviiksiä vielä tarvitsee, mutta itse hengittää!!! ja paino eilen noin 1850g:) tänään pääsi lämpökaapista avopöydälle. Syö tuttipullosta jo ja rintaakin osaa imeä.
Kyllä iso kiitos HYKSlle!! Aivan mahtavia lääkäreitä ja hoitajia!!
Onhan se jännä , kun enää ei ole raskaana, mutta tämä oli odotettavissa. Mulla keskiraskauden keskenmenoja 4. Olen onnellinen,että sain tämän pojan.
Paljon tsemppiä teille odotukseen!
 
Katja, kiitti ohjeista. Meillä kans miehen serkku sai pari päivää sitten tytön, toisen serkun LA tämän kuun lopulla ja meille sitten ens kuulla (vitsit kun kuulostaa jo kivalta toi ens kuu :)) Pari viikkoa sitten miehen työkaverille syntyi esikoinen ja mun kaveri saa joulukuulla vauvan. Kyllä nyt on pikkuserkkuja ja kavereita tulossa samalle luokalle aikanaa aika hyväsesti :)

Rinjalle kiitos ihanasta kertomuksesta:heart: Nämä on aina niin liikuttavia tarinoita, että vetistelen täällä pelkästä onnesta :) Taas tämän jälkeen tuntuu niin pahuksen hyvältä, kun kuulun Lastenklinikoiden kummien kuukausilahjoittajiin, että vaikea edes sanoin kuvata. Sen summan vois joka kuukaus laittaa johonkin turhaan, mutta pikkupotilaille lahjoitettuna tietää, että se menee tarpeeseen. Mutta tärkeintä kaikessa on se, että teillä on nyt pieni ihana poika kaiken kokemanne jälkeen :heart:

 
MoonVaan Mulla on molemmilla kerroilla lähtenyt synnytys käyntiin menkkajomotuksilla ja vessassa juoksemisella.
Mulla nuo menkkajomotukset oli suppareita, Vasta ihan salissa tuli kunnon supistuksia.Menkkajomotusten väliä sit laskeskelin siihen asti et meni vedet.

Äitiyspolilla käyty.
Kohdunsuu oli auki,kanavaa jäljellä 1cm. Paikat kypsät ja vauvan pää ihan alhaalla lantiossa. Lääkäri veikkas et 2-3vkoa ni vauva syntyy. Saas nähdä toteutuuko veikkaus :D
Vauvalla painoa nyt 3061g, hienosti oli kasvanut ja käyrillä pysynyt.Sokerit & verenpaineita edelleen seurailtava,arvot tosin olleet nyt hyviä,sokereissa koko ajan.
Parin viikon päästä sit taas kontrolliin.
 
janjade: onpas sielläkin paikat kypsyneet..

tässä rupee jännittämään jo teidän puolesta joilla jo viikot pidemmällä..

lapsenvahti ongelma olis täällä jos tää synnytys lähtis käyntiin yöaikaan..silloin pitäis lähteä synnärille yksin ja taksilla ja mä kun tahdon miehen mukaan sinne turvaksi. olis täs kaksi ihmistä mitä vois pyytää vahdeiksi mut en tiedä sit pääsevätkö mut ehkä olis jo syytä alkaa tiedustelemaan..

rinja: ihanaa että olette kaiken kokemanne jälkeen saaneet pienen pojan elämäänne =)

perjantaina mulle vissiin tehdään tuo synnytystapaarvio ( en menis takuuseen ) ja siksi neuvolas täti laittoi mulle maanantaiksi varoiksi ajan neuvolalääkärille. ajattelin perjantaina kysästä siellä tyksikäynnillä tosta perhehuone mahdollisuudesta.. saa sen sit tai ei mut tuleepahan kysyttyä..

kurpitsa ja "A" rv35+0
 
Rinja Onnea!
Liirah tsemppi halit.

Mä oon niin turvoksissa, eilen aamulla eka kertaa havaitsin turvotusta ja tänä aamuna taas. Äsken kävin 1½ tunnin lenkillä niin johan turpos sormet ja jalat, voi hitto.... No huomenna on neuvola...
Viimeyön nukuin yllättävän hyvin pitkästä aikaa, asentoa sai vaihtaa, mutta sain melkeen heti unenpäästä kiinni.

kirppunen 36+4
 
Rinjalle onnittelut pojasta! =) Olipas liikuttava alkutaipale teillä, ihanaa että kaikki päättyi lopulta hyvin! :heart:

Alkaa tosiaan olla synnytystä enteileviä merkkejä monillakin jo! Maali alkaa siis todellakin häämöttää! Alan täs itekin jo innostua, että ei montaa viikkoa enää jäljellä.:) Tänään oli itellä lääkärineuvola, ja siinä kun makoilin ja vedin paidanhelman ylös, niin lääkäri kysyi, että tunnenko supistuksen! Mä olin vaan, että mitä häh?? Eli oli harkkasupistus päällä, enkä tienny ollenkaan.... :O Eli kyllä niit sitten itelläkin ilmeisesti on, mutta en vaan tunne niitä ollenkaan!

Kaikki ookoo neuvolassa
paino 63,0 kg, +150 g/viikko, yhteensä tullut 8 kg
paineet 118/76
pissa OK
RT
syke 130 luokkaa, ei kirjannut...
kohdunkaulaa jäljellä, hiukan pehmentynyt ehkä, kiinni
sf-mitta 32 cm, keskikäyrällä

suhveli, nätti masu! Mikä sulla on sf-mitta? Kun itellä omasta mielestä on paljon valtaisempi maha siunaantunut...

Ritu + pomppiainen 35+3
 
suhvelilla on söde masu ;)

Joo alkaa näköjään monilla olemaan jo kaiken näköistä kremppaa.. : /

Mulla ei meinaa kävelystä tulla enää mitään. Joka askeleella sattuu alapäähän kun toi kaveri painaa lantioon. Sen lisäksi tulee "kivoja" vihlaisuja, ihan niin kuin joku tökkäisi kutomapuikolla alapäähän. Ihanaa :kieh: Ja laskettuun aikaan on vielä melkein 6 viikkoa! Voisiko nämä ennellä että vauva syntyisi jo vähän aiemmin, vai onko ihan normaalia että tässä vaiheessa kävely ja liikkuminen on näin hankalaa :confused:

Huomenna aamulla neuvola!

Ystäväpariskunnalle syntyi viime yönä pieni tyttövauva, huomenna päästään katsomaan :heart:

Silent 34+1
 

Yhteistyössä