Marraskuun muruset *lokakuussa*

Huomenta!

Minä täällä taustailen. Ei vaan saa aikaiseksi kirjoittaa mitään. Olo on niin omanapainen,ku olla ja voi. Nyt on viikko 39+3 eikä synnytyksestä toivoakaan edelleen. Meni siis se mun alkuperäinen veikkaus aikas pieleen.:)

Yöunet.. mitä ne on. : /

Sintsu onnea matkaan!! Vähän oon kateellinen!! Toivottavasti tosiaan palaat kotiin vauva kainalossa!

Onnea myös kovasti muille jo vauvansa syliin saaneille!

Kiitos myös synnytyskertomuksista. Niitä on aina niin kiva ja rohkaiseva lukea. Vaikeistakin synnytyksistä lukeminen tuo lohtua, et kaikesta selviää. Mua kun nyt jännittää aika paljon tuleva synnytys.

Nallun kertomus oli myös tosi kiva lukea, koska harvoin saa noista sektioista sen tarkemmin kuulla. Ihana, jännittävä kokemus varmasti. Voin vaan kuvitella, miltä tuntui odotella pääsyä leikkaukseen, hui!! Hyvin selvisit!!:flower:

Niin ja liirahille myös kovasti tsemppiä! Kyllä aika sissi oot sinäkin!! Oli muitakin, joille piti hali laittaa, mutta ku muisti pätkii. Siispä hali kaikille!!!:hug:
 
Zaijuskalle onnittelut vauvasta ja MoonVaanille onnea matkaan, toivottavasti tilanne etenee!

Uusille minunkin puolesta vielä tervetuloa, tänne saa siis tosiaan jäädä vaikka miten pitkäksi aikaa, itsellä taas vaihteeksi sellainen olo että hyvä jos ennen Lucian päivää syntyy. Toivon kumminkin että jos edes itsenäisyyspäiväksi =) Toisaalta nyt on sellainen olo että saa tuo olla mahassakin vielä, ainakin sen pari viikkoa että saan esikoisen synttärit järkätyksi ja ehditään nähdä onko esikoinen ehtinyt saada hoitopaikasta enterorokon, kun kuulin että sitä nyt ollut hoitokavereilla :( ainakin toistaiseksi näyttää terveeltä sitkeää nuhaa lukuunottamatta, toivotaan parasta. Pelottaisi tuo jos vauva saisi tartunnan, itselläkään tuskin on tuota uutta viruskantaa vastaan vasta-aineita joten en voi niitä vauvallekaan tarjota...

Hyvää viikonloppua kaikille ja Pirtsille ja Sintsulle käynnistykseen tsemppiä!

Sokeripala ja huomenna poks 36 =)
 
Zaijuskalle ja koko perheelle onnea pojasta :heart:

Soikku-83, mulla ei oo raskausdiabetesta, mutta vauvan ovat silti arvioineet aika isoksi:

28+1 1425g
34+5 3100g
ja lasketun ajan arvio noin 4,5kg.

Tänään siis uus kontrolli ja pelottaa, että lääkäri sanookin, että ei käynnistetä, vaikka samalla pelottaa käynnistyskin. Viimeks käynnistyksen lupailija oli synnytysosaston ylilääkäri, mutta en tiedä kenet tänään tavataan. Millasia arvioita sulle on annettu, Soikku-83?

pnda ja miisumi 36+4
 
onnittelut zaijuska pikkuisesta

tänään ollut vaihteeks heikohko olo ja kyökityttänyt ja pään jomotusta mut mulla on vaan taipumusta siihen, heh!
kävin tos aamusella siel toxemia labrois, kaipa ne sit soittavat sieltä jos niis jotain häikkää..

käynnistykseen menijöille tsemppaukset ja toivotaan että moonvaan:in supparit jatkuis ja pääsisit tositoimiin

nyt aamupalaa lisää ja menis huilimaan hetkeks

kurpitsa rv 38+3
 
Zaijuskalle onnittelut täälläkin. <3 :)

Ihanaa kun sai viime yön nukkua. Jotenki mä tästä kauheasta flunssasta huolimatta nukahdin joskus ennen 11 ja heräsin puoli 8!!! Siis vähä mä meinasin tippua sängystä kun katsoin kelloa. Mut tosi tarpeeseen nuo unet tuli.

Tänään täyttyi 5 vuotta seurustelua miehen kanssa <3 Eli masuasukille terveisiä et olis hyvä päivä syntyä ;)

Eveny ja poju 39+2
 
Zaijuska suuret onnittelut :flower:
Pirtsi sekä Sintsu kovasti tsemppiksiä käynnistelyihin! :)
Moonvaan supparit jatkukoot =)
Eveny onnea vuosipäivästä! :heart:

Ja sitten omaa napaa..

tää kävi taas eilen uimassa, semmosen 700 metrii vaan, välillä porealtailua, höyrysaunaa, saunaa..ihanaa oli..! ajattelin mennä vielä viikonloppuaamuna yksin kun haluan vetää vielä pidemmän setin kuin mitä nyt kaverin kanssa vedettiin.

ja sitten kysyisin taas kerran jääräpäisesti supistuskivuista, vaikka oon tätä ennenkin kysynyt. eli lääkäri, terkka (ei oma vaan viime viikon sijainen, aion vielä tivata omalta ens viikolla kun siihen luotto on suurin :D ) ovat kaikki sanoneet että supistuksessa ei voi olla huomaamatta sitä että vatsa kovenee, eli tuntuu jotenkin selkeästi että juuri supistus on kysessä. Koitin selailla googlesta ja sielläkin annettiin vähän samaa ymmärtää. Eli kysynkin nyt teiltä joilla asiasta kokemusta: onko se ihan kiveen kirjoitettu, että jos on supistus niin selkesti maha tuntuu menevän kovaksi aina???

Nimittäin..monena yönä on nyt tullut semmosia puolen tunnin tai lyhyempiä kipusettejä, suurin pirtein seuraavanlaisia
- kipu on aaltomaista
- alkaa usein vähän yllättäen alamahalta ikäänkuin edeten ylöspäin
- voi tuntua myös takana, suunnilleen häntäluun tienoilla
- kestää sekunnin, pari
- ajoittain tosi voimakastakin, tuntuu että henki ihan salpautuu
- MUTTA vaikka miten kokeilen kädellä mahaa niin en kyllä huomaa minkään sortin kovenemista. ja eipä tuo nyt niin kovin pehmeä muutenkaan musta ole kun vauva pönöttää ja punkeaa siinä ja on ainakin ylhäältä usein aika pinkeä. ehkä siinä alamahalla on vähän pehmeämpää kun siitä kohtaa ei punkea vaan se pää jossain sielä keskemmällä.

näitä on ollut nyt ainakin 3:na tai 4:nä yönä. päivällä olen liikkunut normaalisti (lenkkeillyt, siivonnut yms.) ja vointi ollut ihan hyvä. ku miehestä ja musta vaan niin tuntuu ett noi mun kivut olis supistuksii ja nyt haluisin vaan tietäääääääääää.... ja jos ei oo niin mitä ihmettä ne sit on?! tähän mennessähän mul ei oo tosiaan mitään pahemmin ollut joten en tosiaan tiedä miltä esim. ne liitoskivut ja muut tuntuu. oli nyt omanapaista mutt jos joku osais auttaa niin olis mahtavaa. :D

viikonloppuja!

JOsefiina & tytsy 37+5
 
kurpitsa, karua todellakin, kyl se yhdessä päivässä voi tapahtua kamalia. Jospa ne sen vielä pykäis pystyyn, niin työpaikka säilyis! :hug:

fruitdrops ja tiukku2, teretulemast minunkin puolesta! :)

petite, toivottavasti ois bebe pää alaspäin! Mä oon henkisesti varautunut, että jos kävis niin että synnytyksessä huomaisivat olevan perätilassa, niin nostan kyl sellasen äläkän, että sektio kiitos, muusta ei ees keskustella... :D

Linnna
, onneks et kaatunu maha edellä! Hui, nuo kyllä säikäyttää...

Zaijuska, onneksi olkoon pienestä pojasta!!! :heart:

MoonVaan
, vähänkö jännää! Oi, mäkin haluun jo supistuksia... :)

Josefiina
, kyl mulla ainakin supistuksessa maha on kova, vaikka en supistusta muuten juuri tunnekaan, ei siis mulla vielä tunnu ees juuri kiristyksen tunnetta supparin aikana. Mut mistäs sitä koskaan tietää, vaikeehan sitä on muiden tuntemuksista mitään varmaa sanoa.. ;) Mulla kyl kipuja aiheuttaa mahassa pungertava bebe, joka tunkee itteään mukavasti vasten kohdunsuuta, kun alkaa jo voimaa olla ku pienessä kylässä....:D

Hyvää alkavaa viikonloppua kaikille ja vauvautumisia sitä toivoville! :)

Ritu ja pomppiainen 38+6
 
josefiina: mulla menee suppareiden aikaan maha ihan kivikovaksi, sen siis tuntee kun alkaa kiristää mahaa ja se kestää liki minuutin ajan ja sitten alkaa hiljalleen hellittää, näin on ollut aiemmissakin raskauksissa
 
Josefiina tuo kuulostaa samalta mitä mulla oli yksi yö. Sitä kysyin lääkäriltä ja totesi et oon varmaan jossain vaiheessa yötä nukkunut selälläni ja joku hermo jäänyt jumiin tai jotain. Eli kun kerroin kivusta ja kestosta ja kaikesta sille ja sanoin ettei maha kovettunut niin totesi et oli joku hermosto juttu.

Luulin aluksi et kipu ois johtunu selänpuolella tuntuvista supistuksista mut ei se vissii sit ollu sitä. Samaan hermosto diagnoosiin pääs terkkarikin.
 
Josefiina Mulla ei ainakaan vatsa kovettunut samalla tavalla varsinaisten synnytyssupistusten aikana, mitä näiden ns. harjoitussupistusten aikana! Eli ei ole kyllä musta kiveen kirjoitettua :)
Nää "harjotussupistukset" mulla on just semmosia et henki tuntuu salpautuvan ja mahaa kiristää ihan pirusti, mutta ei satu. Sit taas siellä synnyttämässä muistan vain just semmoisen aaltoilevan kivun, mikä muistutti just menkkakipuja...potenssiin sata tietty :)
 
Zaijuskalle onnittelut :) :heart:

Josefiina Mä puolestani voisin kommentoida tuohon, että kyl noi periaatteessa vois suppareitakin olla. Minäkään en varsinkaan noissa harjoittelusuppareissa (eli kivuttomammissa) juurikaan huomaa koko supistusta - esikoisesta en tuntenut niitä lainkaan kun en tiennyt millaisia niiden pitäis edes olla. En siis huomaa harjoittelusuppareissakaan mitään mahan kovaksi menemistä tms. vaan ainoastaan pientä kireyden tunnetta alamahalla, mut kyl ne tosin pidempään kestää ku muutamia sekunteja.. Ne "oikeat" supistukset kyllä sitten tuntee ;)

Juu, elikkä mun käynnistelyreissu tyssäs tältä päivältä lyhyeen. Menin sinne käyrälle ja sit sen jälkeen lääkäri totes kohdunsuun tilanteen olevan ennallaan.. lisäks synnärin puolella oli paikat täynnä ja osastollakin vain yks paikka vapaana elikkä ruuhkaa! Niinpä päätettiin et koska mulla/vauvalla ei oo hätää niin illalla käyrälle ja aamulla uus yritys.. Nyt ainakin puhuivat että kunhan saataisiin edes vähän edistystä kohdunsuun tilanteeseen (vaikka ei synnytys käynnistyiskään) niin voitais kalvot puhkaista ja edetä sit sillä eteenpäin, mut saa sit huomenna taas nähdä mitä uus lääkäri sanoo.

Kätilö lähtiessäni kyseli et oonko käynyt saunassa.. ja kun kuuli että meillä ei tällä hetkellä ole saunaa niin naureskeli että rakastelu vois auttaa :D Et ei muutaku niitä jäljellä olevia "ässiä" kokeileen :D Joillekin tehoaa, joillekin ei, mut pitää kai kokeilla - ja miestä ei tartte kyl ainakaan juuri houkutella :)

Mut tällaista pompottelua siis tänne.. jospa lähtis iltapäivällä shoppaileen vihdoin toppahaalaria esikoiselle ja vauvalle - ja jospa se sais jopa suppareitakin aikaan.

Pirtsi 39+6
 
Zaijuskalle paljon onnea vauvasta :flower:

MoonVaan toivon kunnon supparituulia sulle! Toivottavasti saadaan viikonlopun aikana vauvauutisia =)

Evenylle hyvää vuosipäivää :heart:

Ja Sintsulle ja Pirtsille tsemppiä käynnistykseen (tavalla tai toisella...;) )

Itsellä oli aamulla lääkärineuvola. Kohdunsuu oli pehmeä ja auki sormelle, kaulaa jäljellä n. 2 cm eli eipä ihmeitä ole siellä tapahtunut. Pää on tosi alhaalla jo ihan häpyluun takana ja sen olen kyllä todellakin tuntenut itsekin!! Ei taida kaveri muutamaan viikkoon ainakaan pyrkiä ulos. Sf mitta oli 33 cm ja kaikki muut kontrollit ok. Painoa tullut nyt 6 kg yhteensä. Eipä siis muuta kuin odottelemaan vaan. Pitää täyttää almanakka kivoilla asioilla niin menee viikot nopeammin :)

Hyvää viikonloppua kaikille!

Mirtsu 36+2
 
Josefiina, ei mulla ainakaan mene välttämättä vatsa kovaksi vaikka supistaa. Ja kyllä mä supistuksen tunnistan, kun jo neljäs tulossa :D Mulla on ne kunnon synnytyssupparit tuntuneet selässä eikä vatsa ole tosiaankaan mennyt kovaksi. Viime yönäkin supisteli niin, että vatsa oli ihan löllönä ja kipu tuntui selän puolella enemmän.

36+4
 
Zaijuskalle paljon onnea! :flower:

Käynnistykseen menijöille kovasti onnea ja toivottavasti nopeita tuloksia! ;) Tulkaahan sitten kertomaan kun on uutisia. :)

Tänään pitäisi vielä viimeiset vauvatavarat järjestää paikoilleen. Lähinnä noita pyllypyyhkeitä, kestovaippoja, harsoja ja hoitotuotteita jne. järjestellä omille paikoilleen. Tämän viikonlopun aikana hoidan kaikki muutkin valmistelut loppuun niin sitten saan sen pari viikkoa ottaa rennosti ja koittaa lepäillä vähän enemmän. Mulla olisi vielä ne parvekkeen lasituksetkin pesemättä kun en niitä silloin aiemmin pessyt kun pesin kaikki asunnon ikkunat. Nekin voisi nyt hoitaa alta pois. Sen jälkeen alkaa lista olla aika tavalla tehty ja hyvä niin. =)

Nyt lähdenkin heti hommiin ja tulen lukemaan palstan kuulumisia kyllä ahkerasti kun kerran täällä nyt tuntuu jo kovasti tapahtuvan. :)

Hyvää viikonloppua itse kullekin!

Katja-75 ja PikkuNeiti rv 37+2



 
Pikkukirppu poksahtelee, tänään rv 37+0. Viime viikolla oli synnytystapa-arvio, jonka tekevät Raahessa kaikille ensisynnyttäjille. Vauvelin painoarvio 2778g.
Oma vointi hyvä ja on IHANAA olla äitiyslomalla ja löhöillä vain!

PÄIVITYS: menen synnyttämään Raaheen en OYSiin (laskettu aika 20.11.)

Ihana odotella omaa pikkuista saapuvaksi. Tsemppiä kaikille ja onnea jo mussukkansa maailmaan saattaneille!
 
Zaijuskalle onnea tätkin kautta vauvasta! =)

Tsemppiä ja jaksamisia käynnistykseen meneville!!! Vauvauutisia odotellessa ;) Toivotaan, että MoonVaankin pääsisi jo kohta tositoimiin!

Niin ja tervetuloa uusille palstalaisille! :wave:

(.) Kävin tänään ylimääräisellä neuvolalääkärikäynnillä noiden mun supistelujen ja alamaha- ja selkävihlontasärkyjen vuoksi. Eipä siellä ihmeempiä ilmennyt. Kaikki perusjutut (pissa, RR, Hb) oli kunnossa, painoa tullut nyt taas +600g/vko (yhteensä 6,5 kg alusta), sf-mitta oli 32, vauva rt:ssä ja kohdunsuulla hyvä tilanne (pehmeä, kaulaa 3 cm ja kiinni). Sain luvan käydä vesijumpissa jatkossakin, jos ne tuntuu hyvältä voinnin kannalta. Kaikkea mikä aiheuttaa enempi supistuksia olisi hyvä välttää ja koittaa levätä mahdollisimman paljon... Vauva on tosi alhaalla, mutta ei ilmeisesti mitenkään kinnittynyt. Kohdunkaula tuntuu vielä tosi "takana", mutta niin mulla tuntui vielä synnytyksen jo käynnissä ollessakin edellisellä kerralla. :p Mä kuulun mitä ilmeisimmin niihin, joilla se kohdunkaula kypsyy ja aukee sitten suht nopeassa tahdissa, kun on auetakseen. Ja supistukset vaan kiusaa viikkotolkulla |O

Hämmästelipä tämäkin lääkäri kovaan ääneen, kun tutkimuspöydälle kipusin, että "Onpa sulla hillittömän kokoinen suonikohju alapäässä! Harvoin näkee näin isoja! Miten sä pärjäät sen kanssa" ja mä siihen, että niin on juu, että sen vuoksi tässä on liikkumiset jäänyt reilusti vähemmälle... Mutta sen kanssa vaan pärjättävä, eihän se muukaan auta : /

Mulla noi supistukset tuntuu mahassa ja selässä kipuna (jonka taso vaihtelee). Välillä mahaa kovettaa enempi, välillä vähempi. Ja näitä tosissaan oli mulla esikoisesta rv 38-41+ tosi paljonkin (välillä jopa usean tunnin ajan 10-5 min. välein). Eli jos nää supistelut alkoi mulla nyt jo 34 viikolla tällein tiheempinä, niin jospa mä pääsisin sitten tän saman kaavan mukaan synnyttämään kans joskus 4 viikon kuluttua tuosta, eli viimeistään joskus 39 viikolla :p Voihan sitä aina toivoa elätellä :LOL:

vaimo ja vaavi 35+4
 
Heips!

Kiitos kaikille tsempityksistä, joo kyl määki niin toivon että tässä päästäis nyytin hakuun eikä tarvis 2vkoo enää ootella! Mut aamuyölliset supparit tipotiessään joten "kahtellaa sanoo pohojalaanen" ;)

Josefiina, Mä siis tunsin elämäni ensimmäiset supistukset viime yönä, siis luonnolliset ku edellinen raskaus käynnistettiiin vailla yhtäkää omaa supistusta!
Sun "oireet" kyl vaikutti tosi samoilta kun mun.. Eli aaltoilevaa, menkkakipua kesto about 1-2min ja sitte about 10min päästä uus aalto. Ei mahan kovettumista, ku ehkä ihan vähä sivuissa niissä muutamassa supparissa joihin joutu jo oikee vähä keskittymään.
Mulla nää supistukset tuntuu aika pitkälle myös alaselässä ja lantiossa.. ei siis kohoa mahalle kongreettisesti ollenkaan. Näin mulla oli myös käynnistyksessä!
Eli kyllä sulla mun mielestä hyvin supistaa joten tsemppii vaan =)
ja ihime homma, että yöllä ku luulis et päivällä voiski vähä supistaa ku kuitenki touhuaa kaikkea!

Joku oli käyny UIMASSA, mäki haaveilen ja kyl meenki ens viikolla jos viel ei oo jakaantuminen tapahtunu. Eikös jossain oo sanottu et jos on paikat jo auki (mul se sentti) ni ei sais mennä..
Pitääköhän asia oikee jostain tarkastaa? tulehdusriskihän siinä tietty on...

Nyt päikkäreille !

Moon ja pikkunnen 40+1
 
Hei jee, tulipa paljon kommentteja, kiitoksia, etenki teille jotka arvelitte että noi mun kivut on voinu olla suppareita..:LOL: heh...

tosta uimisesta, että mä ainaki oon vaan kuullu että tulehdusriskin takia just ei sitten kandeisi enää uida jos on kohdunsuu lähtenyt avautumaan. mulla maanantaina oli se lääkärinla ja oli paikat vielä kiinni ja varmistin vielä lääkäriltä että uinti ok. tosin tuli mielee, ett kylhän ne täs jossai vaihees voi alkaa avautuu ja sitä ei välttämättä huomaa ja saattaa käydä uimassa.. eli siis ehkä ei sitten huippuvakavaa koska kait se muuten kiellettäis näin loppuraskaudessa kokonaan.. omasta mielestäni ainaki toi uinti oli melkein taivaallista kun kerrankin sitä tunteee ittensä niin kevyeksi.. ja uinnin ja saunomisen jälkeen tietysti huippuihana olo :)

mä vaan ootan ett nää pari lokakuun viimestä päivää kuluis nopee kun mul on pakkomielle että haluaisin vauvan syntyvän marraskuussa.. :) se kuullostaaki paljon kauniimmalta ku lokakuu. joo tiedän että vähän outoo..

oletteko muuten muut huomanneet liikkeiden vähenemistä loppua kohden? mulla nyt siis 38. viikko lähenee loppua, ja tuntuu että tyttö alkaisi liikkua eri lailla, päivät on paljon hiljasempia jo, välillä tulee niitä hurjia myllerryksiä ja potkusarjoja ja varsinki iltayöstä pitkänpitkiä sessioita. mutta kun ennen tuntui että liikettä pitkin päivää niin nyt on kyllä päivällä liikkuminen selkeästi vähentynyt.

josefiina ja tytsy 37+5
 
Hipsu86 Mulla esikoisella todettiin ihan loppuraskaudesta nuita lisälyöntejä..Sillon niitä vaan löyty aina 15 lyönnin välein:/ Käytiin sitte urakalla äitipolilla vähän väliä. Synnytys sujui kuitenkin vauvan puolesta hyvin..paitsi ponnistus vaihe kesti reilun tunnin kun ei meinannut mahtua poika syntymään. Sydänäänet pysy kuitenkin synnytyksen ajan ihan normaaleina. Sitten vauvan syntymän jälkeen seurattiin tiheään osastolla sydänääniä vauvalta. Ei enää ilmennyt mitään. Lääkäri meinasi että hänen mielestään jokaisella vauvalla odotusaikana niitä on. Toki aina pitää tutkia jos niitä löytyy..voihan olla että jotain siellä silloin on. Meillä kuitenkaan ei pojalla ole ainakaan vielä mitään todettu. Nyt on jo kuitenkin 3-vuotias perusterve poika. Mutta muistan kyllä vieläkin sen huolen mikä tuohon liittyi. Voimia jaksamiseen:hug:
 
Onnea pienistä ihmeistä! ja tervetuloa uudet mukaan.

Tää on kyllä niin paras paikka kun useilla on niin samoja tuntemuksia kuin itellä:)

(.)
Useaan kertaan yön tunteina oon saanut paniikki kohtauksia:/ En nyt varsinaisia, mutta alkanut kuitenkin synnytys pelottamaan. Luulin että olisin saanut selvyyden tänään tuohon vauvan asentoon ja kokoon. No huh että asento nyt vihdoin ja viimein selvis, mutta...se lääkäri ei osannut arvioida kokoa ollenkaan. Siis että ei ole ikinä stä tehnyt niin ei osannut! Kun painotin neuvolassa että haluan selvittää nyt sen tarjonnan ja saada painoarvion...Turhauttavia tuollaset reissut. Se lääkärikin ihmetteli ett miksi mut hänelle laitettiin edes.

nla kuulumisia 37+0

paino: 61 (+750 kun viimeksi oli reilusti miinusta)
turvotus: -
RR: 107/70
pissa: puhdas
sf: 33
tarjonta: rt
syke: 140-150
liikkeet: ++

Nyt on sitte kaikki valmiina vauvalle:) Että sais sitten syntyä ihan milloin vain. Mun miehellä on kolmivuorotyö(säännöllinen kierto) ja huvikseen laskeskeltiin milloin vauvan olis paras syntyä:LOL: Nyt miehellä on pitkävapaa meineillään niin ei varmaan ala vauva syntyyn. Ja sitte kun tulee ne "rahakkaimmat päivät" niin ihan varmana päättää tulla maailmaan:)

No mulle se on ihan sama millon syntyy, kun miehen työpaikka on muutaman kilometrin päässä ja synnytyssairaala tuossa 2 kilometrin päässä. Nuille pojillekin löytyy pari hoitajavaihtoehtoa, että ei pitäis tulla paniikkia. Mun aikasemmat synnytykset ei oo ollu kauhean nopeita (16 ja 13 h) niin en usko ett tämäkään tulee kovin nopeaa.

petite ja vaave 37 Poks
 
silent wisperille ja petitelle paljon kiitoksia lisälyöntiasiassa! :):flower: saitte mun olon paljon luottavaisemmaks et kaikki voi olla siis ihan normaalia vauvalla :) just noista kehittymättömistä sydänradoista vai mitä ne nyt oli niin se lääkärikin mainitsi ja hienoa kuulla, että petiten esikoisellakain kaikki meni sit hyvin lisälyönneistä huolimatta. Toivottavasti meilläkin menee ja aika kehittää poitsun sydämen :heart:

zaijuskalle onnea pikku tytöstä! millä rv viikolla synnytit?

Pnda sielläkin nautitaan siis mahtavan makuisesta vadelmanlehti teestä :D mä en kans tykkää tosta mausta yhtään, mutta päätin kokeilla kun oon kans kuullu et se auttais paikkoja valmistautumaan synnytykseen ja vähentäis repeämis riskiä yms.

Mäkin haluisin kuulla kokeneemmilta et onks se totta et vauvat hiljenee tai siis liikkeet rauhottuu ennen synnytystä? ja kuinka kauan ennen sitä?

hipsu rv39+1
 

Yhteistyössä